Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 121

2003
‎Barneratutako adingabeak diziplina bidez zuzen daitezke, araudi bidez ezarritako kasuetan eta araudietan ezarritako prozeduraren bidez, betiere Konstituzioaren, lege honen eta azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen IX. tituluaren printzipioekin bat etorriz; azken lege horrek herri administrazioen araubidea ezarri eta administrazio prozedura erkidea arautu du. Une oro, adingabeen duintasuna errespetatu da, eta ezin izango zaizkie adingabeei inoiz ere kendu mantenu eskubidea, nahitaezko hezkuntza izateko eskubidea, eta komunikazioak eta bisitak izateko eskubidea, horiek guztiak lege honetan eta beronen garapenerako xedapenetan ezarrita dauden heinean.
‎Hala denean, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 145 artikuluan xedatutakoa ere aplikagarri izango da; lege horrek herri administrazioen araubidea ezarri eta administrazio prozedura erkidea arautu du. Orobat aplikatukoriazko delituen biktimak eta sexu aska da abenduaren 11ko 35/ 1995 Legean eta horren xedapen osagarrietan ezarritakoa; lege horrek arautu du indarketasunaren aurkako delituen biktimak lagundu eta sorostea.
‎Epaileak erantzukizun hori molda dezake. Edonola ere, legeak gogoratu du aplikagarriak direla azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, Herri Administrazioen Araubideari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoa, eta abenduaren 11ko 35/ 1995 Legea, Indarkeriazko Delituen eta Sexu Askatasunaren aurkako Delituen Biktimak Laguntzeko eta Sorostekoa.
2004
‎Jurisdikzio zibileko auzitegi batek uste badu bere eskumenpean jarritako auzia jurisdikzio militarrari, edo herri administrazio bati edo kontabilitateko eginkizunetan diharduen kontu auzitegiari dagokiola, auzia gauzatzeaz abstenituko da.
‎3 Aurreko paragrafoetan xedatutakoa gorabehera, legeak ezartzen badu, edo alderdiek batera etorriz eskatzen badute, edo horietako batek bestearen adostasunarekin eskatzen badu, orduan auzitegi zibilek aribideko jarduna etengo dute, epaia eman aurretik, epaitu aurreko arazoa, kasuan kasuan, herri administrazio eskudunak, kontu auzitegiak edo jurisdikzio ordena eskuduneko auzitegiek hori ebatzi arte. Kasu horretan, auzitegi zibilarentzat loteslea da epaitu aurreko arazoari buruz organo horiek hartutako erabakia.
‎15) Premiamenduko prozedura administratiboetan jarritako jabari hirugarrengotza edo eskubide hobeko hirugarrengotzaren kasuan, enbargoa zein organok erabaki eta organo horren egoitzako auzitegia izango da eskuduna, lurralde eskumenari dagokionez herri administrazioentzat ezarritako berezitasunei kalterik egin gabe.
‎6) Estatuko, herri administrazioetako edo zuzenbide publikoko beste erakunde batzuen artxibo eta erregistroei buruzko agiriak izanda, organo, administrazio edo erakunde horien xedapenei eta jardunari buruz fede emateko ahalmena zein funtzionariok izan eta horiek luzatutakoak.
‎Estatuak, autonomia erkidegoek eta gainerako herri administrazioek, korporazioek edo izaera bereko erakundeek zein epaiketatan interesa izan eta horiek.
‎«6 Adituaren doako laguntza, prozesuan zehar, jurisdikzio organoei atxikitako langile teknikoen kontura, edo, halakorik izan ezean, herri administrazioetako funtzionarioen, erakundeen edo zerbitzu teknikoen kontura.
‎Salbuespenez, eta kasuan kasuko gaian teknikorik ez izateagatik, jurisdikzio organoetako edo herri administrazioetako adituen laguntza ezinezkoa bada, laguntza emango dute, kasuan kasuko tekniko pribatuen artetik, prozesuko legeetan ezarritakoaren arabera izendatu adituek; horixe egingo da, epaileak edo auzitegiak egokitzat jotzen badu, ebazpen ziodunean.»
2005
‎3 Erakunde publikoekin dituzten harremanetan, kontsumitzaile eta erabiltzaileek arreta eurak hautatzen duten hizkuntza ofizialean jasotzeko eskubidea dute. Herri administrazioei dagokienez, Euskararen Erabilpena Arautzen duen azaroaren 24ko 10/ 1982 Oinarrizko Legeko 6 artikuluan ezarritakoari kalterik egin gabe, Jaurlaritzak egoki ikustenarian bermatzeko beharrezko bitartekoak jarriko dira eskura. dituen neurriak hartuko ditu eta eskubide hori erabiltzen dela arian
‎Euskal herri administrazioek ematen dituzten laguntzen edo dirulaguntzen onuradunak diren erakunde edo pertsona juridikoak, edo horietako edozeinekin lankidetza hitzarmena sinatu dutenak.deei dagokien bermeak diru-laguntza edo hitzarmenaren xedearekin erlazionatutako harremanen eremua ere hartuko du. Kasu honetan, kontsumitzaile eta erabiltzaileen hizkuntza eskubi
‎Lehenik eta behin, uztailaren 4ko 1.093/ 1997 Errege Dekretua aipatu behar, Hipoteka Legea betearazteko Erregelamenduaren arau osagarriak onetsi dituena, alegia, Jabetza Erregistroan hirigintza egintzak inskribatzeari buruzko arauak. Testu horren bitartez, Jabetza Erregistroa eta Hirigintza zuzenbidea koordinatu ez ezik, ahalegin berezia egin da ondasun higiezinen gaineko zuzenbide pribatua eta egungo hirigintza arauketaren administrazio eskakizunak bateratzeko; horrela, bi esparru horien arteko elkarrekintza esanguratsua erdietsi da, eta, herritarrengan zuzeneko eragina duten eguneroko zereginak gauzatzean, herri administrazioek ezin diote lepo eman elkarrekintza horri.
‎Modu larrian ez betetzea, dela Nazioko Gobernukideen eta Estatuaren Administrazio Nagusiko Goi Karguen Bateraezintasunen 12/ 1995 Legean, maiatzaren 11koan, jasotako bateraezintasunei buruzko arauak, dela Herri Administrazioen Zerbitzuan diharduten Langileen Bateraezintasunen 53/ 1984 Legean, abenduaren 26koan, jasotakoak.
‎Erregistratzaileek euren eginkizun publikoa gauzatzean, elkarri lagundu behar diote, eta, edu berean, laguntza eskaini behar diete jurisdikzio organoei, herri administrazioei zein notarioei.
‎Norbaitek Administrazioarekiko auzi errekurtsoa jarri badu Herri Administrazioen egintzen aurka, egintza horien helburua denean behin betiko onestea antolamendu planak, horien betearazpen tresnak zein lizentziak, pertsona horrek errekurtsoa jartzeko idazkia egitean, edo geroago, behar besteko arrazoiak izanez gero, eska dezake aurreneurrizko idatzoharra egitea aurkaratutako egintzak ukitzen dituen finka zehatzen gain; horretarako, kalte ordaina eskaini behar d...
‎Hariari segiz, berrikuntza aipagarria izan da prozedura egokia eratzea preskripzio bidez eskuratutako herri uren aprobetxamenduak inskribatzeko; horri esker, aurre egin zaio Herri Administrazioak eta jabe interesdunek edukitza informazioak kendu zirenetik zuten presazko beharrizan bati, lehen informazio horiek balio zutelako harako aprobetxamenduak inskribatzeko titulu gisa, 1927ko urtarrilaren 7ko Errege Dekretu legearen arabera.
‎Ondasun higiezinak eta euren gaineko eskubide errealak inskriba daitezke, horiek zein pertsona fisiko edo juridikori dagozkion kontuan hartu gabe; horrenbestez, herri administrazioen eta erakunde zibilen nahiz eliza erakundeen ondasunak ere inskriba daitezke.
‎Jakinarazpen hori egin behar da Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 30/ 1992 Legearen, azaroaren 26koaren, 58 eta 59 artikuluetan ezarritakoaren arabera. Ondore horretarako, baliozkoa izango da telematikaren bidez eginiko jakinarazpena, interesdunak hala eskatu bazuen titulua aurkeztu zuenean, eta hori modu sinesgarrian agerrarazi bada.
‎Kapitulu honek aipatzen dituen epeak zenbatu behar dira Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 37/ 1992 Legeak, azaroaren 26koak, xedatutakoaren arabera.
‎Halaber, errekurtsoa aurkez daiteke Herri Administrazioen Eraentza Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen 30/ 1992 Legearen, azaroaren 26koaren, 38.4 artikuluak aipatu erregistro eta bulegoetan, baita edozein Jabetza Erregistrotan ere, errekurtso hori berehala bidaltzeko errekurtsopeko kalifikazioa egin duen erregistratzaileari edo inskripziorik egin ez duenari. Azken horretan errekurtsoa jaso ostean, aurreko lerrokadan xedatutakoa egin behar da.
‎Zuzendariorde, ofizial eta legelari laguntzaileen karguei aplika dakizkieke hipoteka eta notario legeriak erregistratzaile zein notarioentzat ezarritako bateraezintasunak; betiere, karguok bateraezinak dira Herri Administrazioko edozein kargurekin.
‎Oposizio horretan parte hartzeko betekizunak dira: adin nagusiko espainiarra izatea, zuzenbideko lizentziaduna izatea edo lizentziatura horretako ikasgai guztiak gaindituta izatea; Hipoteka Legearen 280 artikuluko ezgaitasun kasuetan ez izatea; eta edozein Herri Administraziotan zerbitzutik banandua ez izatea, diziplina espedientearen ondorioz emandako ebazpen irmo baten bidez.
2006
‎h) Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legearen Testu Bategina, ekainaren 16ko Legegintzako Errege Dekretuak onetsitakoa (100 artikuluaren 5 paragrafoa).
‎Hamahirugarrena. Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legea eraldatzea
‎Ekainaren 16ko 2/ 2000 Legegintzako Errege Dekretuak onetsi zuen Herri Administrazioen Kontratuei buruzko Legearen testu bategina, eta hori honetara aldatu da:
‎Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.»
‎Bestalde, konkurtso adierazpenaren aurreko 30 lanegunetako alokairuak (lanbidearteko gutxieneko alokairuarentzat joko dira, eta lehenespenez ordain bikoitza gainditu gabe), konkurtso adierazpenaren ostean sortutakoak eta lan kontratua azkentzearen ondorioz epaileak erabakitako kalte ordainari buruzkoak, masaren aurkako kredituduko dira konkurtso kredituei begira; Langileen Estatutuko 32.1 artikuluan jasotako alokairuak, aldiz, gainerako konkurtso kredituak baino lehenago ordainduko dira; eta, testu bereko 32.3 artikuluan jasotakoek pribilegio orokorra izango dute, lan istripuaren ondoriozko kalte ordainek, eta konkurtso adierazpena egin baino lehen lan osasunaren arloan sortutako betebeharrak eznordainek bezala. Modu horretan, kon betetzearen ondoriozko prestazioen gaikurtsoa kreditu batzuen ordainketarekin agortzea saihestu nahi da, eta, kredituok ordaintzeagatik sortzen den interes orokorra baztertu gabe, masa pasibo osoaren interesarekin batu nahi da berori; aldi berean, langileek eta Herri Administrazioak onartutako hitzarmen tuek pribilegiorik ez duten zatian.irtenbideak sustatu dira, horien kredi
Herri Administrazioari eta bere erakunde publikoei dagozkien zuzenbide publikoko kredituen kontra errekurtsoa jarri bada administrazio zein jurisdikzio bidean, kredituoi aurreko paragrafoan xedatutakoa aplikatuko zaie.
‎1) Berandu komunikatu arren, konkurtso administrazioak hartzekodunen zerrendan jaso dituenak, edo behar bezala komunikatu ez arren, epaileak zerrendaren kontrako aurkarapena ebaztean zerrenda horretan jaso dituenak; kredituen izatea zordunaren agiriek ondorioztatu badute, konkurtsoan edo prozedura judizial batean kredituok beste modu batera ageri badira, edo horiek zehazteko herri administrazioen ikuskapen jarduera behar bada, kredituok ez dira mendekoak izango, euren izaeraren araberakoak baizik.
‎Ulertuko da hartzekodun diren herri administrazioak, horien erakundekatuko dituztela, euren legeria berezia publikoak, Konstituzio Organoak, eta, hala denean, enpresa publikoak ordezren arabera prozedura judizialetan ordezkatu eta defendatu ahal dituztenek.
‎Artikulu honetan xedatutakoak ez dio kalterik egingo langileak ordezzarte gradudunei eta sindikatuei eratxikatu eta defendatzearen inguruan Lan Prozeduraren Legean ezarritakoari, gikitako ahalmenak barne, ezta herri administrazioak defendatzearen inguruan prozesu arau berezietan ezarritakoari ere.
‎Konkurtsoaren eskatzailea bada zerbitzu juridikoen bidez ordezkatuta eta babestuta dagoen Herri Administrazioa, epaitegiak zuzenean igorriko du ofizioa publizitate bideetara.
‎Konkurtsoaren eskatzailea bada zerbitzu juridikoen bidez ordezkatuta eta babestuta dagoen Herri Administrazioa, epaitegiak zuzenean igorriko du ofizioa publizitate bideetara.
‎4 Konkurtsoko administratzaile izendatutako hartzekoduna Herri Administrazioa edo horrekin lotuta zein horren mende dagoen zuzenbide publikoko erakundea denean, profesional gisa izendatu ahal izango da arlo ekonomiko nahiz juridikoetan lizentziatua den funtzionarioetatik edozein. Profesional horien esku hartzeagatik, ez da ordainketarik egingo konkurtsoko masaren kontura.
‎5 Artikulu honetan jasotako arauak aplikatuko zaizkie Balore Merkatuko Nazio Batzorde, gordailuen berme funts, Aseguruen Konpentsaziorako Partzuergo eta edozein Herri Administrazio hartzekodunen ordezkariei; salbuespenez, ordezkari horiei ez zaizkie aplikatuko karguaren edo funtzio publikoaren ondoriozko debekuak, artikulu honen 4 paragrafoko bigarren lerrokadan eta 93 artikuluaren 2.2 paragrafoan aipatutakoak.
‎67 artikulua. Herri administrazioekin egindako kontratuak
‎Zordunak herri administrazioekin egindako administrazio kontratuen gain konkurtso adierazpenak izango dituen ondoreei dagokienez, horien legeria berezian ezarritakoa izan behar da kontuan.
‎Zordunak herri administrazioekin egindako kontratu pribatuen gain konkurtso adierazpenak izango dituen ondoreei dagokienez, lege honetan kontratu horien ondore eta azkentzearen inguruan ezarritakoa aplikatuko da.
‎Mediku forentseak edo horren legezko ordezkoak, eta, hala denean, atxilotua zein erakundetan egon eta bertakoak, edo estatuaren nahiz beste herri administrazioen mendeko beste edozeinek azterketa egiteko eskubidea.
‎3 Babes agindua zuzenean eskatu ahal izango zaio agintari judizialari edo Fiskaltzari, edo Segurtasun Indar nahizgoei, edo herri administrazioen mende Kidegoei, biktimentzako arreta buleko gizarte zerbitzuei nahiz laguntza era kundeei.
‎Babes agindua edozein agintariren eta herri administrazioren aurrean gauzatu ahal izango da.
‎Babes agindua alderdiei jakinaraziko zaie, eta epaileak berehala komunikatuko die agindu hori, lekukotza osoarekin batera, biktimari eta babes neurriak hartzeko eskumena duten herri administrazioei, neurriok segurtasunari buruzkoak izan nahiz gizar te laguntzari, laguntza juridikoari, edo laguntza psikologikoari, nahiz beste edozein motatakoak izan. Ondore horietarako, erregelamendu bidez ezarriko da administrazioen arteko koordinazio sistema osoa, sistema horrek komunika zioak azkar egitea berma dezan.
‎Epaileak beharrezkoak diren baliabide materialak emango dizkie adituei, eurei agindu zaien eginbidea gauza dezaten; eta baliabideok Herri Administrazioari erreklamatuko dizkio, edo aurretiaz abisua bidaliko dio kasuan kasuko agintaritzari, baldin eta horretarako prestatutako materialak badaude, 362 artikuluan bereziki xedatutakoa gorabehera.
2007
‎Eskubide hori beti idatziz egikaritu behar bada ere, horretarako edozein bide erabil daiteke izaera elektronikoko bideak bultzatzen direla kontuan hartuta, baldin eta borondate adierazpena egiaztatzen bada. Edozein kasutan ere, formalismorik ezaren printzipioak berarekin dakar eskubide hori egikaritzeko gutxieneko betekizunak ezartzea; halaber, Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen ildotik, urtarrilaren 13ko 4/ 1999 Legeakrietan, bai eta eskubide hori egikaritze hori aldarazi zuela kontuan hartuta, tratamendu zabalaren aldeko apustua egin da, hizkuntza koofizialak erabiltzeari dagokionez, hizkuntza horiek zein autonomia erkidegotako estatututan aitortu eta aut...
‎Eskaria jaso duen idazkia, eta bestelako agiriak eta komunikazioak, aurkeztu ahal izango dira ondore horietarako Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko legeriak onartutako erregistro edo bulegoetarik edozeinetan.
‎Lege honek eta berau garatzen duten xedapenek arautu gabeko aldeetan, Datuak Babesteko Agentziak, eginkizun publikoak gauzatzean, jardungo du Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen arabera. Ondare eskuratze eta kontratazioetan, Datuak Babesteko Agentzia zuzenbide pribatuaren mende egongo da.
‎Gobernu agintariak uste badu arrazoi oinarridunak daudela ordena publikoa asaldatuko dela uste izateko, pertsonak eta ondasunak arriskuan jarrita, bilera edo kale agerraldia debekatu ahal izango du, edo, hala denean, proposatu ahal izango du bileraren edo kale agerraldiaren data, lekua, iraupena edo ibilbidea aldaraztea. Ebazpena zioduna izan da, eta gehienez hirurogeita hamabi orduko epean jakinarazi da, 8 artikuluko komunikazioa egiten denetik zenbatuta, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legeak, Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzkoak, ezarri betekizunekin bat etorriz.
‎Lege organiko honetako arau hauste administratiboak egiteagatik erabili behar den zehatzeko ahala beteko da, lege organiko honetan eta berau garatu duten xedapenetan xedatutakoaren arabera, etadikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legean xedatutakoaren arabera. Herri Administrazioen Araubide Juri
‎Elkarteak inskribatzeko prozeduretan aplikatuko da Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, lege honetan eta berau garatzen duten arauetan jaso gabeko gai guztietan.
‎III. kapituluan arautu alderdi politikoak inskribatzeko prozeduran ere aplikatuko da Herri Administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio Prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, lege organiko honek eta beronen garapenerako arauek jaso gabeko gai guztietan.
‎13 Artikulu honetan ezarri gabekobide Juridikoari eta Administrazio pro aldeetan eta, bereziki errekurtsoei dagokienez, Herri administrazioen Arauzedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legean xedatutakoa aplikatuko da.
‎2 Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren egintzak, erregelamendu honek arautu gaietan, aurkara daitezke, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legeak, Herri administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buruzkoak, eta uztailaren 13ko 29/ 1998 Legeak, Administrazioarekiko Auzibideen Jurisdikzioa arautzen duenak, ezarri moduan, epeetan eta gainerako baldintzetan.
Herri administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buruzko azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen II. tituluko I. kapitutan xedatutakoak arautuko du, erregelaluan eta gainerako xedapen osagarriemendu honetan araututako gai guztiei dagokienez, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren organo zentralenen eskumenetara bildutako eginkizunak gauzatzea, bai eta eginkizun horiek es ...
‎Lege honek eta aurreko paragrafoak aipatu barne araudiak jaso gabeko gaietan, 30/ 1992 Legeak, Herri administrazioen Araubide Juridikoari eta Administrazio prozedura Erkideari buruzkoak, arautuko du Batzordea.
‎Konstituzio Auzitegiak prestazio eskubide gisa definitu du, eta hori dela bide, botere publikoei zerbitzu hori ematea eskatu ahal zaie (uztailaren 10eko 86/ 1985 KAE). Zerbitzu horrek ez ditu mota guztietako irakaskuntzak biltzen, baizik eta «irakaskuntza arautu» izenekoak, hau da, Herri Administrazioek egindako plangintza eta programazio orokorraren objektu direnak (EKren 27.5 art.). Baina oinarrizko hezkuntza, eskubide bat izateaz gain (hau da, hamar urteko eskolatzea hartzen duena eta, normalean, sei eta hamasei urte bitartean garatzen dena. HLOren 4 art.?), betebeharra ere bada. Hori dela eta, doakoa ere bada, EKren 27.4 artikuluak ezartzen duen moduan.
‎Berdintasuna Legean araua ematen duenari dagokio, arau hori egitean aztertu berri ditugun irizpideak errespetatu behar baititu. Berdintasuna Legearen aplikazioan, aldiz, legea bera aplikatu behar dutenei dagokie, hau da, funtsean, Herri Administrazioari eta epaile eta auzitegiei, araua modu berean aplikatu behar baitute kasu berdinetan. Hala egin ezean, bereizkeriaz jokatuko lukete eta, beraz, nahierakeriaz, eta hori Konstituzioak debekatzen du.
‎Legea aplikatzean berdintasunez jokatzea Herri Administrazioari dagokio. Modu horretan, administrazioak ezin die tratu desberdina eman egoera berdinean daudenei.
‎pertsona fisikoek euren egoitzetan egiten dituztenak; pertsona fisikoek lokal publiko nahiz pribatuetan egiten dituztenak, familia edo lagunarteko arrazoien ondorioz; alderdi politikoek, sindikatuek, enpresaburuen erakundeek, sozietate zibilek eta merkataritzako sozietateek, elkarteek, korporazioek, fundazioek, kooperatibek, jabeen erkidegoek eta legearen arabera eratu gainerako erakundeek leku itxietan egindako bilerak, euren helburuetarako eta euren kideentzat edo esanbidez gonbidatutako pertsonentzat bakarrik egindako deialdiaren bidez; profesionalek euren bezeroekin leku itxietan egiten dituzten bilerak, euren lanbidearen araberako helburuak direla eta; eta Indar Armatuen errege ordenantzek aipatzen dituzte unitate, itsasontzi eta esparru militarretan egiten diren bilerak, euren legeria bereziak arautuko ditu bilera horiek?. Esangura horretan, ez da ahaztu behar langileen batzarraren inguruan LEren 77 artikuluan eta hurrengoetan egiten den arauketa zehatza, baita administrazio publikoen zerbitzura lan egiten dutenen, ordezkaritza organoen, eta langileen lan baldintzak eta parte hartzea zehazteko ekainaren 12ko 9/ 1987 Legearen 41 artikuluan eta hurrengoetan Herri Administrazioaren zerbitzura lan egiten duten langileen bilera eskubidearen inguruan egindako arauketa. Konstituzio Auzitegiak esan duen moduan, eskubide hori EKren 21.1 artikuluan babestuta dagoen arren, berezitasunak ditu lan esparruan edo administrazio publikoen zerbitzura lan egiten duten pertsonak direnean, garatutako jardueraren funtzionamenduan izan dezakeen eraginarengatik, bilerak edo batzarrak lantokian egiten baitira.
‎Aztertu berri ditugun eskubideekin, batez ere, intimitaterako eskubidearekin, estu estutik lotuta, EKren 18.4 artikuluan ezarritakoaren arabera, «Legeak informatikaren erabilera mugatuko du, herritarren ohorea, eta norberaren nahiz familiaren intimitatea, eta horien guztien eskubideen egikaritza osoa bermatzeko». Bestalde, Herri Administrazioei dagokienez, EKren 105 b) artikuluaren arabera, legeak arautuko du herritarrak artxibo eta erregistro administratiboetara sartzea. Espainiako legegileak konstituzio manu hori Izaera Pertsonaleko Datuak Babesteari buruzko abenduaren 13ko 15/ 1999 Lege Organikoaren bidez garatu du (aurrerantzean, DBLO).
‎EKren 7 artikuluan sindikatuek eta enpresaburuen elkarteek estatu demokratiko batean duten eginkizuna beren beregi nabarmendu nahi izan da, eta horregatik, Oinarrizko Arauaren atariko tituluan aitortu ditu. ...atzeko), baina gaur egun euren gain duten eginkizunaren beste eduki garrantzitsu batzuk ez ditu hain argi jaso, besteak beste, ordezkaritza eginkizunak, gizarte eta ekonomia politika egiten parte hartzea, etab. Garapen legerian jaso dira hoberen sindikatuen beste eduki horiek (horixe gertatu da, esaterako, Sindikatu Askatasunari buruzko abuztuaren 2ko 11/ 1985 Lege Organikoan, aurrerantzean SALO?, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/ 1992 Legean, aurrerantzean AJAPEL?, martxoaren 24ko 1/ 1995 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onetsitako Langileen Estatutuan, aurrerantzean LE?, Herri Administrazioko ordezkaritzaorganoei eta langileen lan baldintzen eta parte hartzearen zehaztapenari buruzko ekainaren 12ko 9/ 1987 Legean eta erki... Legeria honetan, Konstituzio Auzitegiaren hitzak erabiliz, sindikatuak «konstituzio garrantzia duten gizarte elkarteak» dira eta ordezkaritza eginkizuna dute, ez bakarrik kideei dagokienez, gizarte osoa eta, zehatz esanda, langileak ukitzen ditu (KAE hauek:
‎EKren 7 artikuluan sindikatuek eta enpresaburuen elkarteek estatu demokratiko batean duten eginkizuna beren beregi nabarmendu nahi izan da, eta horregatik, Oinarrizko Arauaren atariko tituluan aitortu ditu. ...atuen beste eduki horiek (horixe gertatu da, esaterako, Sindikatu Askatasunari buruzko abuztuaren 2ko 11/ 1985 Lege Organikoan, aurrerantzean SALO?, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen azaroaren 26ko 30/ 1992 Legean, aurrerantzean AJAPEL?, martxoaren 24ko 1/ 1995 Legegintzako Errege Dekretuaren bidez onetsitako Langileen Estatutuan, aurrerantzean LE?, Herri Administrazioko ordezkaritzaorganoei eta langileen lan baldintzen eta parte hartzearen zehaztapenari buruzko ekainaren 12ko 9/ 1987 Legean eta erkidego mailako enpresetako langileen informazio eta kontsulta eskubideei buruzko apirilaren 24ko 10/ 1997 Legean). Legeria honetan, Konstituzio Auzitegiaren hitzak erabiliz, sindikatuak «konstituzio garrantzia duten gizarte elkarteak» dira eta ordezkaritza eginkizuna dute, ez bakarrik kideei dagokienez, gizarte osoa eta, zehatz esanda, langileak ukitzen ditu (KAE hauek:
‎Hori dela bide, SALOren 6 eta 7 artikuluetan ezarritakoaren arabera, «ordezkaritza handieneko sindikatuek» (mota horretakoak dira betekizun eta faktore jakin batzuk betetzen dituztenak, besteak beste, sindikatu hauteskundeetan lortutako emaitzak) ahalmen bereziak izango dituzte, sindikatu arruntek ez dituztenak. Horri esker, adibidez, Herri Administrazioetan erakunde ordezkaritza izan dezakete, Herri Administrazio horietan lan baldintzen inguruko kontsulta edo negoziazio prozeduretan parte har dezakete, lan gatazkak konpontzeko sistema ez jurisdikzionaletan parte har dezakete, langile ordezkariak, enpresa batzordeak eta Herri Administrazioko kasuan kasuko organoak hautatzeko hauteskundeak susta ditzakete, higiezin publikoak erabiltz...
‎Hori dela bide, SALOren 6 eta 7 artikuluetan ezarritakoaren arabera, «ordezkaritza handieneko sindikatuek» (mota horretakoak dira betekizun eta faktore jakin batzuk betetzen dituztenak, besteak beste, sindikatu hauteskundeetan lortutako emaitzak) ahalmen bereziak izango dituzte, sindikatu arruntek ez dituztenak. Horri esker, adibidez, Herri Administrazioetan erakunde ordezkaritza izan dezakete, Herri Administrazio horietan lan baldintzen inguruko kontsulta edo negoziazio prozeduretan parte har dezakete, lan gatazkak konpontzeko sistema ez jurisdikzionaletan parte har dezakete, langile ordezkariak, enpresa batzordeak eta Herri Administrazioko kasuan kasuko organoak hautatzeko hauteskundeak susta ditzakete, higiezin publikoak erabiltzeko aldi baterako lagapenak lor ditzakete euren eginkizunak g...
‎Hori dela bide, SALOren 6 eta 7 artikuluetan ezarritakoaren arabera, «ordezkaritza handieneko sindikatuek» (mota horretakoak dira betekizun eta faktore jakin batzuk betetzen dituztenak, besteak beste, sindikatu hauteskundeetan lortutako emaitzak) ahalmen bereziak izango dituzte, sindikatu arruntek ez dituztenak. Horri esker, adibidez, Herri Administrazioetan erakunde ordezkaritza izan dezakete, Herri Administrazio horietan lan baldintzen inguruko kontsulta edo negoziazio prozeduretan parte har dezakete, lan gatazkak konpontzeko sistema ez jurisdikzionaletan parte har dezakete, langile ordezkariak, enpresa batzordeak eta Herri Administrazioko kasuan kasuko organoak hautatzeko hauteskundeak susta ditzakete, higiezin publikoak erabiltzeko aldi baterako lagapenak lor ditzakete euren eginkizunak garatzeko, etab.
‎Hasieran, Administrazioaren edo epaile eta auzitegien jardunak partikularrak zuzen zuzenean ukitzen ditu (askoz gutxiagotan botere legegilearen jardunak, horrekin ez baitituzte harremanak zuzenean). Izatez, gure antolamendu juridikoak partikularrei ez die ematen legeak aurkaratzeko baimenik, Herri Administrazioek eta epaile eta auzitegiek Legearen inguruan egiten dituzten aplikazio egintzak baino.
‎Baina printzipioaren aplikazioa istilutsuagoa da egitate bati zehapen penala zein administratiboa ezarri ahal zaion kasuetan. Kasu horietan, printzipioak debekatu egiten du egitate bati zehapen bikoitza ezartzea (bata penala eta bestea administratiboa), salbu eta zehatutako subjektua Herri Administrazioari lotuta dagoenean lotura berezia dela bide («gailentasun bereziko lotura» izenekoak; horien mende daude, esaterako, funtzionarioak, administrazioaren emakidadunak, presoak, etab.). Adibidez, funtzionario bati eroskeria delitua egiteagatik espetxeratze zigorra ezarri badiote, egitate horregatik administrazio zehapena ere ezarri ahal diote eta, horren ondorioz, funtzionario izaera... Adibidez, lesio bat eragin duen presoaren kasuan, bizitza edo osotasun fisikoa zehapen penalaren kasuan, eta espetxe diziplina administrazio zehapenaren kasuan.
‎Amaitzeko, Gobernukoak edo Herri Administraziokoak ez diren konstituzio organo batzuek emandako erregelamenduak ere badaude, esaterako Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiak emandakoak, BJLOren 110 artikuluan ezarritakoaren arabera (Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren osoko bilkuraren akordioak, Botere Judizialaren Kontseilu Nagusiaren Antolaketa eta Funtzionamendurako 1986ko apirilaren 22ko Erregelamendua onesten dutenak, ... Erregelamendu horiek Legearen mende baino ez daude (BJLO edo KALO), eta gainerako legeekin duten lotura eskumen printzipioak zehazten du, eta ez hierarkia printzipioak; izan ere, organo horien erregelamendu ahala ez da Gobernuak duen ahal bera, EKren 97 artikulua dela bide (108/ 1986 KAE, uztailaren 29koa).
‎Bat etortzearen irizpide hori dela-eta, kontuan hartu behar da egitezko kasuen arteko desberdintasunak tratu juridiko desberdina eragin behar duen kasuan kasuko arauaren ikuspuntutik. Adibidean batetortzea egongo litzateke desgaitasuna duten pertsonen integrazioa errazteko legegileak ezarriko balu Herri Administrazioan plaza jakin batzuk erreserbatuko zaizkiela, baina ez dago bat etortzerik kolektibo horren gizarte eta lan sustapen hobea lortzeko legegileak tratu desberdina ezarriko balu xede horrekin zerikusia ez duen zerbaitetan, adibidez, desgaitasuna duten pertsonek luxuzko artikuluak eskuratu ahal izateko zerga salbuespena ezartzea?. Konstituzio jurisprudentziak, GEEAk ezarritakoari jarraituz, argi utzi du betekizun hori kasu zehatz batzuk aztertzean:
‎Lehengo adibideari berriro helduz: Herri Administrazioan desgaitasuna duten pertsonentzat lanpostuak erreserbatzeak ez du justifikatzen lan eskaintza publikoan desgaitasuna duten pertsonei oposizio askeko lanpostuen edo barne sustapen bidez betetzen diren lanpostuen %95 erreserbatzea, hori erabat neurriz kanpokoa izango litzateke eta.
‎Hori dela eta, finantzaketa publikoaren iturriez gain, ekarpen pribatuak ere arautzen dira. Horiek Herri Administrazioekin kontraturik ez duten pertsona fisiko edo juridikoengandik jaso behar dira, publikoak izan behar dira (hau da, ekarpen anonimoak debekatzen dira), eta muga jakin batzuk errespetatu behar dituzte. Izan ere, finantzaketa formula moduan erabateko liberalizazioaren eredua onartuko balitz, zalantzan jarri ahal izango litzateke beti erabaki politiko jakin batean finantzaketa iturri jakin batetik iritsitako ekarpenak izandako eragina, eta hori alderdi politikoen konstituzio eginkizunaren aurkakoa izango litzateke, herri nahia bideratzen duten erakundeak diren neurrian.
‎Kasu horretan, dohaintzak helburu zehatz batera bideratu gabeak dira, izendunak, dirutan edo gauzatan egindakoak, Espainiako edo atzerriko pertsona fisiko edo juridikoengandik datozenak, inoiz ez atzerriko gobernuenak, erakundeenak edo enpresa publikoenak edo horiekin zuzenean lortutako enpresenak?. Era berean, dohaintzak ezin dira etorri organismo edo erakunde publikoetatik, ezta enpresa pribatuetatik ere, betiere, indarreko kontratuaren bidez Herri Administrazioetarako, organismo publikoetarako edo kapital publikoa duten enpresetarako zerbitzuak edo lanak egiten badituzte. Dohaintza horiek xede horretarako irekitako banku kontuetan sartu behar dira, eta ezarpenaren data, horren zenbatekoa eta dohaintza egilearen identifikazio fiskala jaso behar dituzte.
‎Botere horrek eginkizun hauek zituen: herrialdearen barruko eta kanpoko segurtasuna zaintzea, indar armatuen agintea, langile publikoak izendatzea, diru sarrerak eta gastuak legeetan ezarritakoaren arabera banatzea, legeak betearazteko erregelamenduak onestea, legegintza ekimena, Gorteetan Herri Administrazioaren egoerari buruzko oroitidazkiak urtero aurkeztea eta erregio estatuetan gobernu ordezkariak izendatzea. Konstituzio testuan diseinatutako botere banaketa zurruna zela bide, Gobernuak Errepublikako lehendakariaren konfiantza soilik izan behar zuen, ez Gorteena.
‎Bravo Murillok saneamendu ekonomikoaren politika abiatu, Herri Administrazioa eraldatu, Egoitza Santuarekin konkordatua sinatu eta erakunde politikoek behar den moduan funtzionatzen ez zutela esanda, konstituzio eraldaketa prestatu zuen. Eraldaketa hori konstituzio proiektu oso laburra zen, oinarrizko zortzi lege osagarrik lagunduta, gai hauen inguruan:
‎Konstituzioa bete zedin zaintzea, horren eraldaketa proposatzea, erregearen zina jasotzea, erregeordetza hautatzea eta erregearen tutorea izendatzea Konstituzioak hala ezartzen zuenean. Gorteek ekimen legegilea zuten, legeak onesten zituzten, Herri Administrazioaren gastuak finkatzen zituzten, urtero kontribuzioak eta zergak ezartzen zituzten, probintzien artean kontribuzioen «banaketa» onesten zuten, ondasun publikoaren inbertsio kontuak aztertzen zituzten, erasoen, sorospenen nazioarteko tratatuak eta merkataritzako nazioarteko tratatu bereziak berretsi aurretik onesten zituzten, botere betearazlea kontrolatzen zuten, bulego idazkarien ...
‎AJAPEL Azaroaren 26ko 30/ 1992 Legea, Herri Administrazioen Araubide Juridikoarena eta Administrazio Prozedura Erkidearena.
2008
‎Aurreko lerrokadak aipatu betebeharra ez betetzeak sozietateari isuna jartzea dakar; isun horren zenbatekoa 200 000 pezetatik 10 000 000rainokoa izan daiteke, eta Kontabilitate eta Kontu Auditoretzaren Erakundeak jarriko du berori, erregelamendu bidez ezarritako prozeduraren araberako espedientea instruitu eta gero, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legeak xedatutakoaren arabera.
‎1 Sozietateen eta Merkataritzako Erregistroan sozietateen eta gainerako erakunde inskribagarrien izendazioa osatzeko, ezin da erabili Espainiako, autonomia erkidegoetako, probintzietako zein udalerrietako izena bakarrik. Halaber, ezin daiteke erabili Herri Administrazioen barneko erakunde, sail edo bulegoen izena, ezta atzerriko estatuena edota nazioarteko erakundeena ere.
‎«Ofizial» eta antzeko adjektiboak erabiltzeko, Herri Administrazioak izan behar du kapitalaren gehiengoa.
‎2 Enpresa Berri sozietatearen eratze eskritura egiletsi eta inskribatzeko izapideak egin daitezke teknika elektroniko, informatiko nahiz telematikoak erabilita; halakoetan, artikulu honek nahiz aplikatu beharreko beste arauek agindutakoa bete behar da, eta, bereziki, notario, erregistratzaile zein herri administrazioek teknika horiek erabiliz gero aplikatu beharreko arauek agindutakoa.
‎Sozietatea eratzeko eskrituraren kopia eskuetsia Merkataritzako Erregistrora igortzeko bide telematikoak erabili nahi direnean, igorpen hori notarioak bakarrik egin dezake, teknika elektroniko, informatiko eta telematikoak aurreneurrizko segurtasun juridikoan, edota, hala denean, beste erregistro batzuetan zein herri administrazioetan barneratzearen inguruko legeriak agindutakoaren arabera.
‎3 Artikulu honetako arau hauste eta zehapenek hiru urteko preskripzio epea dute; epe hori zenbatuko da, Herri Administrazioen Araubidearen eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legearen, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen, 132 artikuluan xedatutakoaren arabera.
‎Aurreko lerrokadak aipatu betebeharra ez betetzeak sozietateari isuna jartzea dakar; isun horren zenbatekoa 200 000 pezetatik 10 000 000rainokoa izan daiteke, eta Kontabilitate eta Kontu Auditoretzaren Erakundeak jarriko du berori, erregelamendu bidez ezarritako prozeduraren araberako espedientea instruitu eta gero, Herri Administrazioen Araubidearen eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legeak xedatutakoaren arabera.
‎1 Agiri Elektroniko Bakarrera (AEB) Enpresa Berri sozietatearen zenbait datu bilduko dira, hain zuzen ere, aplikatu beharreko legeriaren arabera erregistro juridiko eta herri administrazio eskudunetara bidali behar direnak, hala sozietatea eratzeko, nola jarduera hastearen ondorioz gauzatu beharreko tributu betebeharrak nahiz Gizarte Segurantzakoak gauzatzeko.
‎Erregelamendu bidez, edota, hala denean, herri administrazio eskudunen arteko hitzarmenen bidez beste datu batzuk ere sar daitezke AEBean, aurrekoak ez diren izapide, berriemate nahiz betebeharrak gauzatu ahal izateko. Gisa bertsuan, erregelamendu bidez ezarriko da zer nolako berezitasun eta baldintzak izan behar diren kontuan sozietatea eratzean nahiz jarduera hastearen ondoriozko tributu betebeharrak eta Gizarte Segurantzakoak betetzean AEB erabiltzeko; egin eginean ere, sozietate forma horien arautegi substantiboa eta publizitateari buruzkoa betetzeaz gain, gogoan izan behar da lege honen bederatzigarren xedapen gehigarriaren 6 paragrafoak aipatu arauketa ere.
‎2 Ekonomia Ministerioaren bidez, Estatuko Administrazio Orokorrak hitzarmenak egin ditzake beste herri administrazio zein erakunde publiko eta pribatuekin, aholkularitzarako zein izapidetzaren hasierarako puntuak (AIHP) ezarri ahal izateko. Puntu horiek bulegoak izango dira, eta bertatik eska daiteke 134 artikuluaren laugarren paragrafoak aipatu sozietate izendazioa erreserbatzea; horrez landara, bulego horiek aholku eta zerbitzuak eskainiko dizkiete ekintzaileei, dela euren enpresa ekimenak definitu eta horien administrazio izapideak gauzatzean, dela lehenengo urteetan, AEBren izapidetza ere bertan hasi behar baita.
‎2 Artikulu honetako arau hauste eta zehapenek hiru urteko preskripzio epea dute; epe hori zenbatuko da, Herri Administrazioen Araubide Juridikoaren eta Administrazio Prozedura Erkidearen Legearen, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen, 132 artikuluan xedatutakoaren arabera.
‎3 Ezin daitezke administratzaile izan emantzipatu gabeko adingabeak, epaiketa bidez desgaitu direnak, Konkurtso Legearen arabera desgaitutako pertsonak, konkurtsoa kalifikatzeko epaian zehaztu desgaikuntza epealdia amaitu arte, ezta askatasunaren, ondarearen, gizarte eta ekonomia ordenaren, segurtasun kolektiboaren nahiz Justizia Administrazioaren kontrako delituen edota beste edozein faltsutze motaren aurkako delituen ondorioz kondenatuak izan direnak ere, edota, euren karguaren arabera, merkataritzan aritu ezin direnak. Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.
‎1999ko apirilaren 26ko Protokoloaren babespean leihatila bakarreko enpresa zentroak sortu dira, autonomia erkidego eta toki erakundeekin lankidetzan aritzeko tresna juridiko egokien bitartez, eta zentro horiek bete ditzakete lege honetan Enpresa Berri sozietateak eratu nahiz garatzeko ezarri diren orientazio, izapidetza nahiz aholkularitza eginkizunak ere. Ekonomia eta Herri Administrazioen Ministerioen baterako ekimenez eta Lehendakaritza ministroaren aginduz zenbait irizpide ezarriko dira, aholkularitzarako eta izapidetzaren hasierarako puntuen ezaugarri teknologikoak leihatila bakarreko enpresa zentroen informazio sistemetan sar daitezen.
‎6 Horretarako, herri administrazioek prozedura elektronikoak ezarriko dituzte, egin beharreko informazio elkartrukeak egin daitezen.
‎6 Aurreko paragrafoetan ezarritakoa gorabehera, kontuan izan behar da teknika elektronikoak, informatikoak eta telematikoak Herri Administrazioan eta aurreneurrizko segurtasun juridikoan sartzeari buruzko arautegi berezia.
‎2 Ezin izango dira administratzaile izan, berebat, Herri Administrazioaren zerbitzupean lan egiten duten funtzionarioak, euren eginkizunak sozietatearen berezko jarduerekin lotzen badira, ezta epaile nahiz magistratuak, edota lege bateraezintasunen batek ukitutako beste pertsonak ere.
‎Egoera hori goitik behera aldatu da, Europar Batasuneko Itunak 104 C eta 109 J artikuluek aginduta, Estatu kideek gehiegizko defizit publikoak saihesteko konpromisoa hartu dutelako. Hortaz, Herri Administrazioen defizit bateratuak ezin du urtean Barne Produktu Gordinaren %3 gainditu. Helburu horretarako ere, abenduaren 28ko 2/ 2007 Legegintzako Errege Dekretua (Aurrekontuen Egonkortasunari buruzko Lege Orokorraren testu bategina jaso duena) eta abenduaren 13ko 5/ 2001 Lege Organikoa (osagarria) onetsi ziren.
‎Bestetik, 9.1 artikuluari helduta, tributu arauak barneratzen dituzten lege eta araudiek euren tituluetan eta artikuluen izenburuetan aipatu behar dute inguruabar hori. Beraz, biltzar legegileek eta araudiak egiteko ahalmena duten Herri Administrazioek euren jarduna berrikusi dute, horien titulu edo izenburuetan «tributu arauak barneratzen dira» edo horren antzeko zerbait adierazteko, jardunak tributuen inguruko artikulu edo xedapenak jasotzen dituenean. Ildo bertsutik, 86.1 artikuluak ezartzen du Ekonomia eta Ogasun Ministerioak ekitaldi bakoitzeko lehenengo hiruhilekoan agindu behar duela aurreko ekitaldiari begira tributuen arloan aldatu diren lege eta errege dekretuak eguneratuta argitaratzeko.
‎Bigarrenari dagokionez (hau da, Herri Erakunde bat beste Erakunde batek ezarritako tributuen menpe egoteari dagokionez), arazo nagusia zen Estatua beste Herri Administrazioetako tributuen menpe egon daitekeen ala ez argitzea. Dakigunez, tributuaren oinarria Estatuak duen subiranotasunean datza, eta ez dirudi Estatuak bere menpeko Administrazio baten tributuak ordaindu behar dituenik.
‎Administrazioaren erantzukizunari dagokionez, esan behar da zergadunari informazioa eta laguntza ematea herri zerbitzuetako bat dela, alegia, Herri Administrazioak eskaintzen dituen zerbitzuetarikoa. Horrela, zerbitzu hori ondo ala txarto ibiltzeagatik, kalteak eragin ahal zaizkio zergadunari; kalte horiek benazkoak eta ikuspegi ekonomikotik zenbatzeko modukoak izanez gero, medeatu behar dira, Administrazioaren erantzukizun objektiboa dela eta.
‎Tributua sarrera publikoa da. Halakoetan, herri administrazioak diruzko prestazioa eskatzen du, egitezko kasua burutu delako eta legeak tributua ordaintzeko beharra lotzen duelako egitezko kasuarekin. Tributuen helburu nagusia gastu publikoei aurre egiteko behar diren sarrerak lortzea da, nahiz eta bestelako helbururik ere bila daitekeen, hala nola, Konstituzioaren printzipioak eta xedeak betetzea edota ekonomi politika orokorraren tresna izatea.
‎1 Norbaitek Herri Administrazioetatik 80.000 euro baino gehiagoko diru-laguntza, zerga arinketa edo laguntza lortzen badu, hori eskuratzeko beharrezkoak diren baldintzak faltsutuz, edo hori eskuratzea eragozten duten baldintzak ezkutatuz; orduan, pertsona horri ezarriko zaio urtebetetik lau arteko espetxealdi zigorra, bai eta isuna ere, diru-laguntza, zerga arinketa edo laguntzaren zenbatekotik horren sei halako a...
‎2 Zigor berberak ezarriko zaizkio ezarritako baldintzak betetzen ez dituenari, baldin eta, jarduera garatzean, berak funtsez aldatzen baditu diru-laguntzaren oinarri izan ziren helburuak, betiere garatutako jarduerak jaso duenean Herri Administrazioen funtsetako diru-laguntza, eta diru-laguntzaren zenbatekoa 80.000 euro baino gehiagokoa denean.
‎Amaitzeko, Tributu administrazioaren organoek txostenak emango dituzte ofizioz ala hirugarrenak eskatuta. Txostenak, beraz, manuzkoak izan daitezke antolamendu juridikoaren arabera, Herri Administrazioen zerbitzuek eta organoek, botere legegileak eta judizialak eskatuta, edota tributuak aplikatzeko beharrezkoak izan daitezke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Herri 86 (0,57)
herri 34 (0,22)
HERRI 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
herri administrazio araubide 19 (0,13)
herri administrazio egin 5 (0,03)
herri administrazio eraentza 5 (0,03)
herri administrazio kontratu 4 (0,03)
herri administrazio egon 3 (0,02)
herri administrazio eskudun 3 (0,02)
herri administrazio funts 3 (0,02)
herri administrazio zein 3 (0,02)
herri administrazio zerbitzu 3 (0,02)
herri administrazio zerbitzupe 3 (0,02)
herri administrazio eman 2 (0,01)
herri administrazio sailburu 2 (0,01)
herri administrazio aditu 1 (0,01)
herri administrazio aurkako 1 (0,01)
herri administrazio aurre 1 (0,01)
herri administrazio barneko 1 (0,01)
herri administrazio barneratu 1 (0,01)
herri administrazio bat 1 (0,01)
herri administrazio defendatu 1 (0,01)
herri administrazio defizit 1 (0,01)
herri administrazio desgaitasun 1 (0,01)
herri administrazio diru 1 (0,01)
herri administrazio edozein 1 (0,01)
herri administrazio egintza 1 (0,01)
herri administrazio egoera 1 (0,01)
herri administrazio elkarlan 1 (0,01)
herri administrazio erakunde 1 (0,01)
herri administrazio eraldatu 1 (0,01)
herri administrazio erregelamendu 1 (0,01)
herri administrazio erreklamatu 1 (0,01)
herri administrazio eskaini 1 (0,01)
herri administrazio eurak 1 (0,01)
herri administrazio ez 1 (0,01)
herri administrazio ezarri 1 (0,01)
herri administrazio ezberdin 1 (0,01)
herri administrazio ezin 1 (0,01)
herri administrazio funtzionario 1 (0,01)
herri administrazio gastu 1 (0,01)
herri administrazio hartzekodun 1 (0,01)
herri administrazio horiek 1 (0,01)
herri administrazio ikuskapen 1 (0,01)
herri administrazio kalte 1 (0,01)
herri administrazio kasu 1 (0,01)
herri administrazio kontratatu 1 (0,01)
herri administrazio lege 1 (0,01)
herri administrazio lotu 1 (0,01)
herri administrazio mende 1 (0,01)
herri administrazio mendeko 1 (0,01)
herri administrazio ministerio 1 (0,01)
herri administrazio onartu 1 (0,01)
herri administrazio plaza 1 (0,01)
herri administrazio prozedura 1 (0,01)
herri administrazio teknika 1 (0,01)
herri administrazio tributu 1 (0,01)
herri administrazio zerbitzuan 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia