Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2007
‎• Gure eskaintzak normalizazio prozesuaren beharrei nolako erantzuna ematen dien aztertu eta hartarako egokitu. Honek gure inguruan normalizazio planei adi egotea edo normalizazio planak sustatzea dakar.
‎Antzina, ez zen horrela egiten, eta aurreskulariari agurra bueltatzen zitzaion burua makurtuz, dantza hori ohorezko ekitaldia baita, ikuskizuna barik. Hau da, txalo jotzea da une honetan gure mirespena erakusteko daukagun modurik zabalena munEtorkizun hurbilari begira, eta gerora ere bai, euskaldunok jakin behar dugu moldatzen mundu zabaleko txoko guztietatik datozkigun aldaketen arabera, eta euskaldunok jakin behar dugu, ez badakigu horretara moldatzen, geure burua galduko dugula. duan, baina esan behar dugu hori ez dela bakarra kultura guztietarako. Are gehiago, Mendebaldeko kulturen erakusgarria da, eta, ikuspegi horretatik, euskal kulturak berea zuen keinua laga du alde batera, kanpotik etorriko beste bat jartzeko haren lekuan.
2010
‎BAT Aldizkarian ohikoa den bezala, gai nagusian bildutako artikuluez gain, beste bi artikulu ere eskaintzen ditu zenbaki honek GUREAN atalean. Artikulu horiek, Soziolinguistika Klusterrak Eusko Ikaskuntzaren XVII. Kongresuan antolaturiko" Hizkuntzen Ekologia eta Garapen Jasangarria" izeneko bi saioen ingurukoak dira (Gasteiz 2009ko azaroaren 1820).
‎Zenbait galdera sortzen dira halako errealitatea ulertzeko orduan: (a) Zergatik funtzionatu du identitate etnolinguistikoak modu honetan gure gunean? (b) Nori eta zeri dagokio errespontsabilitate nagusia?
2011
‎gure amak ezagutzen zuen ikastaroan ikusten genituen gai guztiak!". kontua da euskara atxikirik dagoen lekuetan ere euskal kulturaren transmisioa eten egin zela. herri menderatu batean kultura" baserritarra" da eta abar. Baina hau gure kultura da, eta ezagutu ondoren ulertu egin behar da. Transmisio hori moztu egin da eta berpiztu behar dugu nondik gatozen ezagutzeko eta, bidenabar, hizkuntzarekiko motibazioa elikatzeko.
‎Txepetxen eskema hau gure proiektuaren lana esparruari aplikatuz gero, puntu horiek banan banan zera esan nahiko lukete:
2012
‎2) euskaltzaindiarekin batera zenbaki monografikoa egin eta argitaratu da Diglosiaren inguruan izenarekin (79/ 80, 2011 (2)). Bertan, Mikel zalbidek idatziriko diglosiari buruzko txosten nagusia eta txostenaren inguruko zazpi adituen hausnarketak jasotzen dira. horrela ba, Txillardegi, zuk eta beste batzuek hasitako egitasmo hau aurrera doa indarrez(" BAT= askoen arteko batasuna"); euskararen inguruko egitasmoa indartzen doa, zuk eta guk nahi bezala, eta modu honetan gurekin jarraitzen duzula onartzen dugu. Gu ere sortzaile izaten jarraitzen dugu BAT aldizkarian, euskararen soziolinguistikan sakonduz, pozez eta itxaropenez.
‎BAT aldizkariaren zenbaki honetan guk baino azterketa sakonagoak egingo dituzten adituek parte hartu dute, eta beraz, ez da gure asmoa artikulu honetan neurketaren datuen irakurketa sakon bat egitea, ezpada, datuen argitan, euskaltzaleok hartu beharreko zenbait erabakiren gaineko proposamenak egitea.
2013
‎Amaitzeko, BAT aldizkariaren 86 zenbaki honen GUREAN atalean argitara eman dugun artikuluak Kolonbiako enbera hizkuntzaren biziberritze prozesuan euskal lankidetza proiektu baten berri ematen dugu. " Enberera hizkuntza Kolonbian:
Hau gurera ekarriz, badirudi adostasuna dagoela ukipen egoeran
2014
‎Adibide honekin gure lurraldearen inguruko erabakiak hartzeko orduan jakintza teknikoa soilik erabiltzeak dakartzan arazoak erakutsi nahi izan dira. Aurkeztu den ikerketatik, hizkuntza ezberdinekin lotutako sozio ekosistemek balore ezberdinetatik kudeatzen dutela lurraldea, antzeman da. Etorkizuneko lanerako bide egokiago batean, gure jakintza teknikoaz gain, kontutan izan dugu gure esperientzia, gure usteak, sentsazioak, afektibitateak, gizartearen aniztasuna eta konplexutasuna, eta hauekiko gure lurraldean dauden hizkuntzek osatzen dituzten sozio ekosistemek dituzten pertzepzioa ezberdinak.
‎Oker ez bagaude, elkarlanerako mekanismo horixe da hain zuzen, hots bizitza sozialaren mundua uztartzeko gaitasun horixe, gauzarik aipagarriena hizkuntzaren eginkizunak sailkatzeko garaian[...] Kontua zera da auzi honetan gure iritziz: hizkuntzaren bilakaera eta zeregina ez dela gizabanakoaren bizitza mikrora mugatzen, eta taldetasunaren kohesioan eta antolamenduan duela oinarrizko funtzioa hitzaren jarduerak[...] bizitza soziala partekatu ahal izateko hizkuntza partekatu behar dugu, ulertzen ez den mintzairan ezin baitugu komunitatebizitzarik kudeatu.
2016
‎49 Historia luze samarra du ikerteknika honek gure artean. Miren Jone Hernandezen hitzetan" oinarrizko ikerkuntzarako teknika (moduan) inkesta izan duten azterketa ugari eta ezberdinak topa daitezke.
2017
‎Badirudi transmisioan jartzen dutela pisu guztia eta honegatik guk eta gure atzetik beste zenbaitekezagututako hiketaren arau nagusietako bat apurtzeko prest leudeke.
2021
‎Testu hau gure lehenengo saiakera izan da babesgune nozioaren inguruan gogoeta teorikoa eta aplikatua osatzeko. Hasieratik aipatu dugun moduan," eraikuntza" prozesuan dagoen kontzeptua da, eta izendapena bera ere aztertzeke dagoela uste dugu.
2022
‎Atal honetan gure lana burutu dugun bitartean ateratako ondorio nagusiak azalduko ditugu. Baina lehenik eta behin, 4.2 atalean soziolinguistika terminoaz aipatutakoak eta 4.3 atalean azaldutako adituen iritziak gogoratu nahi ditugu.
‎Lanaren atal honetan gure ikerketa gauzatzeko erabilitako metodologia azalduko dugu. Horretarako, atal hauek bereiziko ditugu:
2023
‎Tximintx komunitatetik Marikobasora mutazioak gertatu dira eta horrek eragina izan du kontakizunean eta gaur egungo egoeran. Mutazio nagusiena pandemia bera izan da eta horrek eraginda, salto kualitatibo handia egin du Tximintx komunitateak (ez komunitatea bakarrik, beste eragile eta kide batzuek ere egin dute salto hau gurekin).
‎Gaitze horrek hiru etapa izan zituen: (A) proiektu honek gutako bakoitzarentzat zuen –eta daukan– esanahiari buruz hitz egin, proiektua dokumentazio eta biziberritze integralera bideratzeko, (b) elkarrizketak egiteko gida aztertu eta moldatu, eta azpimarratu ez dela galdetegi bat, baizik eta gida bat edo oroigarri bat, landare bakoitzari buruzko elkarrizketak sustatzeko; eta (c), softwareak datuak ordenatzea eta sistematizatzea zenbat errazte... Erabaki genuen jasotzen genuen item bakoitzean honako datu hauek jasoko genituela:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia