2000
|
|
Testuartekotasunari dagokionez, honela mintzatu zen Jon Casenave: " Dakarren deskribapen soziologikoak mende ondar
|
huntan
gure alderdian egiten den literaturan oihartzun haundia badu. E. Etxamendi eta D. Landart, besteak beste, eremu hortan ari zaizkigu azken urte hauetan." (Maiatz 22)
|
2001
|
|
Forma eta egitura literario berri bat egiten saiatu da egilea, bere hitzak erabiliz" abentura literario" berri bat. Ildo honetan, jarraian datozen puntuetan, nobela
|
honek
gure baitan sortu duen irakurketa argitzen saiatuko gara, abiapuntua goian esandakoa izango delarik: testu bakoitzak irakurle bat irudikatzen duela onartuz(" irakurle inplizituaz" hitz egiten digu Wolfgang Iser ek6) nobela honen irakurlea nolakoa datekeen esaten saiatuko gara.
|
|
Gerora, guri, irakurleoi egokituko zaigu ordenarik gabeko irudi horiek berrantolatzea. Horregatik da hain garrantzizko nobela
|
honetan
gure parte hartzea: testuaren plano desberdinak bilbatzeko beharrezkoak bihurtu gaituelako Saizarbitoriak.
|
|
Hirugarren pausua dugu
|
hau
gure lanean. Beti jarraitu diogu arrasto berari.
|
2002
|
|
Hasi 1980ko hamarkadan kaleratu diren landa giroko eleberrietatik (Kcappo, Hamaseigarrenean aidanez...) eta gaurko eleberri gehienetara (Gizona bere bakardadean, Bihotz bi, Ur uherrak, Beluna Jazz...), sarritan agertzen dira thriller modernoetan erabiliak diren estrategia narratiboak. Honetaz gain, dudarik ez dago eleberri mota
|
honek
gurean arrakasta handia lortu duela eta 110 Streeteko geltokia (I. Zabaleta) edo Alaba (G. Garate) liburuen berrargitalpenak ditugu, besteak beste, irakurleen artean polizi eleberriak izandako harrera onaren adibide.
|
|
" Ni ez naiz sekula hemen izan eta igual igual bizi naiz"). Pasaia bluesen deskribatzen den itsasoaren antzera (cinemascope itsasoa), eleberri
|
hau
gure begien aurrean pasatzen den erritmo arineko film baten antzekoa da, ustekabeko arriskuez beteriko filma (ik. Elurretako Yetiari egindako erreferentziak). d) Eleberri historikoaz
|
2003
|
|
Anai arreba maiteok: Gaurko berbaldi
|
honetan
gure Aita Santuaren dei zoli bat aitatu gura neuskizue, labur labur bada be.
|
|
Bainan nik ez dizuet gaurko
|
hontan
gure olerkari ezagunik aipatuko: herri xehea ekarri nahi dizuet begien aurrera, gure aspaldiko herri apal eta xume hau, hainbeste gauza ederren sortzaile eta gordairu degun herri maitagarria.
|
|
Eta amaitzeko, azkena. Mundu
|
honetako
gure ibilaldiaren azkena, heriotzea. Heriotza hori, fedearen argitan eta itxaropenaren pozetan, ospatu egiten dogu kristinauok, Kristoren Pazko misterioan bat eginik.
|
|
ez ei dauke poesia ugaririk (horren bila be ez dabiz). Hizkuntza mordoiloegia darabilelako, baztertuta euki dabe teatro
|
hau
gure jakitunak; gaur, ostera, interes barria hartzen hasi da: joan dan udan, Donostian bertan be emon eben honango pastoral barri bat:
|
|
Behingoan ikasi zituan buruz herriak bere erantzunak, eta zati batzuk kantuz be jarri ziran: gaur be behin baino sarriago entzuten da itzulpen" zahar"
|
hau
gure eleizetan, abotsetara kantatzen diran meza batzuetan. Behin nekez ikasitakoa, zelan itxi alde batera?
|
|
Nireak oso ondo ulertzen zituan, nik berbeta argia eta erreza erabilten nebalako; baina berak ez eban inoiz euskeraz idazten ikasi eta, horregaitik, erderaz erantzun behar, huts bat baino gehiago sartzen ebala, batez be ortografian. Dakizunez, ez da
|
hau
gure kasu bakarra: euskal etxerik gehienetan bardin jazo izan da oraintsura arte.
|
|
Bajoaku mundu
|
honetako
gure ekitaldia. Bajoaku, bai, eta gitxien uste dogunean joan be.
|
2005
|
|
Zoriontsu eztiak! Ez ote dugu borrokatu behar, gogorki borrokatu behar, mundu
|
honetan
gure ziloa egin nahi baldin badugu. Barea iduriko gizon melenga bat ez da sekulan aterako gure munduan.
|
2009
|
|
Atal
|
honetan
gure landa ikerketaren barruan batu ditugun kanta, errezitatu eta bertsoak agertuko dizkizuegu. Ez dira hemen ageriko guztiak.
|
2013
|
|
Herri kulturan asko agertzen da santu
|
hau
gure artean, San Martin txiki moduan askotan. Tradizioak dioenez, zuhurra ere zuhurra zen.
|
2015
|
|
Omenaldi liburu
|
honen bidez
gure Herri gizon handi baten ibilbidea eta berak bizi izan dauen aldia, batez be gure Euskal Herri honetan, hurretik ezagutzeko era apartekoa dogu. Egileari eskeini leikion eskerrik onena eta liburu honen eragile izan dan Labayru Fundazioarentzat gauzarik pozgarriena litzateke, eskuetan hartu eta txiri txiri berau leidutea.
|
2019
|
|
Iruzkin gehienek eleberria F. Juaristik aipatutako ikuspuntutik hartu bazuten ere, kapitulu
|
honetako
gure helburua" esajerazio" edo gehiegikeria huts diruditenak bestela irakur ditzakegula azaltzea da, harreman gogor honen azpian hilketara daramaten tratu txarrak fikzionatzen baitira. Horretarako, lehentasuna emango diogu liburuan maitasunaren gaiak, edo hobeki esanda, hilketan amaitzen den ezkontza harreman baten endekapen larriak duen tratamenduari.
|
|
Mikele de Abandoren irudia (95 orrialdea) Emakume Abertzale Batzarekin eta Dolores Ibarrurirekin lotu daiteke. Ideia
|
hau
gure liburuaren 5.465 atalean garatuta aurki daiteke. Ikasleekin emakume hauen inguruan hitz egiteko aprobetxa liteke.
|
|
Beraz, gure lan honen helburua ez da soilik literaturaren inguruko azterketa bat egitea, gure helburua haratago joatea da. Zeharka, gai honen inguruko hausnarketa piztu eta bideratu nahi genuke eta guk ere emakumeon borroka
|
honetan
gure hondar alea gehitzea.
|
2021
|
|
Arangurengoikoa zan beste etxe bat, gurearen ondo ondoan, eta hirugarren etxe bat, Etxetxikerra.
|
Hau
gure auzokoarena zan. Arangurengoikoarena.
|
2023
|
|
Lan
|
hau
gure herritarren bizitzaren testigantza bat baino gehiago da. Euren etxetzat sentidu leikien lekua sortzeko ahaleginaren omenaldia be bada.
|
|
Liburu
|
hau
gure herriko bizimoduaren barri emoteko da, ez da historiako liburu bat. Halanda be, ia mende bateko ibilbidea hartzen dau.
|