Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Testuartekotasunari dagokionez, honela mintzatu zen Jon Casenave: " Dakarren deskribapen soziologikoak mende ondar huntan gure alderdian egiten den literaturan oihartzun haundia badu. E. Etxamendi eta D. Landart, besteak beste, eremu hortan ari zaizkigu azken urte hauetan." (Maiatz 22)
2001
‎Forma eta egitura literario berri bat egiten saiatu da egilea, bere hitzak erabiliz" abentura literario" berri bat. Ildo honetan, jarraian datozen puntuetan, nobela honek gure baitan sortu duen irakurketa argitzen saiatuko gara, abiapuntua goian esandakoa izango delarik: testu bakoitzak irakurle bat irudikatzen duela onartuz(" irakurle inplizituaz" hitz egiten digu Wolfgang Iser ek6) nobela honen irakurlea nolakoa datekeen esaten saiatuko gara.
‎Gerora, guri, irakurleoi egokituko zaigu ordenarik gabeko irudi horiek berrantolatzea. Horregatik da hain garrantzizko nobela honetan gure parte hartzea: testuaren plano desberdinak bilbatzeko beharrezkoak bihurtu gaituelako Saizarbitoriak.
‎Hirugarren pausua dugu hau gure lanean. Beti jarraitu diogu arrasto berari.
2002
‎Hasi 1980ko hamarkadan kaleratu diren landa giroko eleberrietatik (Kcappo, Hamaseigarrenean aidanez...) eta gaurko eleberri gehienetara (Gizona bere bakardadean, Bihotz bi, Ur uherrak, Beluna Jazz...), sarritan agertzen dira thriller modernoetan erabiliak diren estrategia narratiboak. Honetaz gain, dudarik ez dago eleberri mota honek gurean arrakasta handia lortu duela eta 110 Streeteko geltokia (I. Zabaleta) edo Alaba (G. Garate) liburuen berrargitalpenak ditugu, besteak beste, irakurleen artean polizi eleberriak izandako harrera onaren adibide.
‎" Ni ez naiz sekula hemen izan eta igual igual bizi naiz"). Pasaia bluesen deskribatzen den itsasoaren antzera (cinemascope itsasoa), eleberri hau gure begien aurrean pasatzen den erritmo arineko film baten antzekoa da, ustekabeko arriskuez beteriko filma (ik. Elurretako Yetiari egindako erreferentziak). d) Eleberri historikoaz
2003
‎Anai arreba maiteok: Gaurko berbaldi honetan gure Aita Santuaren dei zoli bat aitatu gura neuskizue, labur labur bada be.
‎Bainan nik ez dizuet gaurko hontan gure olerkari ezagunik aipatuko: herri xehea ekarri nahi dizuet begien aurrera, gure aspaldiko herri apal eta xume hau, hainbeste gauza ederren sortzaile eta gordairu degun herri maitagarria.
‎Eta amaitzeko, azkena. Mundu honetako gure ibilaldiaren azkena, heriotzea. Heriotza hori, fedearen argitan eta itxaropenaren pozetan, ospatu egiten dogu kristinauok, Kristoren Pazko misterioan bat eginik.
‎ez ei dauke poesia ugaririk (horren bila be ez dabiz). Hizkuntza mordoiloegia darabilelako, baztertuta euki dabe teatro hau gure jakitunak; gaur, ostera, interes barria hartzen hasi da: joan dan udan, Donostian bertan be emon eben honango pastoral barri bat:
‎Behingoan ikasi zituan buruz herriak bere erantzunak, eta zati batzuk kantuz be jarri ziran: gaur be behin baino sarriago entzuten da itzulpen" zahar" hau gure eleizetan, abotsetara kantatzen diran meza batzuetan. Behin nekez ikasitakoa, zelan itxi alde batera?
‎Nireak oso ondo ulertzen zituan, nik berbeta argia eta erreza erabilten nebalako; baina berak ez eban inoiz euskeraz idazten ikasi eta, horregaitik, erderaz erantzun behar, huts bat baino gehiago sartzen ebala, batez be ortografian. Dakizunez, ez da hau gure kasu bakarra: euskal etxerik gehienetan bardin jazo izan da oraintsura arte.
‎Bajoaku mundu honetako gure ekitaldia. Bajoaku, bai, eta gitxien uste dogunean joan be.
2005
‎Zoriontsu eztiak! Ez ote dugu borrokatu behar, gogorki borrokatu behar, mundu honetan gure ziloa egin nahi baldin badugu. Barea iduriko gizon melenga bat ez da sekulan aterako gure munduan.
2009
‎Atal honetan gure landa ikerketaren barruan batu ditugun kanta, errezitatu eta bertsoak agertuko dizkizuegu. Ez dira hemen ageriko guztiak.
2013
‎Herri kulturan asko agertzen da santu hau gure artean, San Martin txiki moduan askotan. Tradizioak dioenez, zuhurra ere zuhurra zen.
2015
‎Omenaldi liburu honen bidez gure Herri gizon handi baten ibilbidea eta berak bizi izan dauen aldia, batez be gure Euskal Herri honetan, hurretik ezagutzeko era apartekoa dogu. Egileari eskeini leikion eskerrik onena eta liburu honen eragile izan dan Labayru Fundazioarentzat gauzarik pozgarriena litzateke, eskuetan hartu eta txiri txiri berau leidutea.
2019
‎Iruzkin gehienek eleberria F. Juaristik aipatutako ikuspuntutik hartu bazuten ere, kapitulu honetako gure helburua" esajerazio" edo gehiegikeria huts diruditenak bestela irakur ditzakegula azaltzea da, harreman gogor honen azpian hilketara daramaten tratu txarrak fikzionatzen baitira. Horretarako, lehentasuna emango diogu liburuan maitasunaren gaiak, edo hobeki esanda, hilketan amaitzen den ezkontza harreman baten endekapen larriak duen tratamenduari.
‎Mikele de Abandoren irudia (95 orrialdea) Emakume Abertzale Batzarekin eta Dolores Ibarrurirekin lotu daiteke. Ideia hau gure liburuaren 5.465 atalean garatuta aurki daiteke. Ikasleekin emakume hauen inguruan hitz egiteko aprobetxa liteke.
‎Beraz, gure lan honen helburua ez da soilik literaturaren inguruko azterketa bat egitea, gure helburua haratago joatea da. Zeharka, gai honen inguruko hausnarketa piztu eta bideratu nahi genuke eta guk ere emakumeon borroka honetan gure hondar alea gehitzea.
2021
‎Arangurengoikoa zan beste etxe bat, gurearen ondo ondoan, eta hirugarren etxe bat, Etxetxikerra. Hau gure auzokoarena zan. Arangurengoikoarena.
2023
‎Lan hau gure herritarren bizitzaren testigantza bat baino gehiago da. Euren etxetzat sentidu leikien lekua sortzeko ahaleginaren omenaldia be bada.
‎Liburu hau gure herriko bizimoduaren barri emoteko da, ez da historiako liburu bat. Halanda be, ia mende bateko ibilbidea hartzen dau.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia