Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 107

2000
‎Arinegi eta horrela. Eta( hau gure artean) ez dut idazteko batere gogorik. Nahiago dut kanpora irten eta ikustea, ikustea, ikustea.
2001
‎‘Espiritua esaten zion honi gure aitak, ’ dio Imanolek. ‘Apur bat edatea gustatzen zait... ’
2004
‎Errotikako jarrera eta pentsaera filosofiko bat da, nazio identitatearen kontraesan unibertsalak munduko herri guztiak alderik alde zeharkatzen dituen neurrian, gure bizitzaren zentzu orokorrari barren barreneko izaera eransten dion bizi jarrera. Beraz, nik ez darabilt hitz hau gure artean erradikalismoaz ulertu ohi duguna ulertarazteko: hots, xehetasunetan sartu gabe, egoera jakin batean erabaki erradikalak hartu behar direla aditzera ematen duen ideiak ez dit balio filosofia mailako bizi jarrera hau definitzeko.
‎Eta hau guretzat jakingarri da: Euskal Herria baiño txikiagoa da Estonia; eta euskera bezelaxe, hizkuntza liferentea da, bakartua, kiderik gabea (finlanderaz kanpo); eta alde hortatik, eragozpen askotan murgildua.
2005
‎Nik denbora asko igaro zen arte jakin ez nuen arren, kontatzen hasi naizena baino hiru urte lehenago, udaberrian baita ere, Larraitz Azua, hamasei urteko neska gazteak, haurdun zegoela aitortu behar izan zion bere aitari, eta ekintza larri honek gure bizitzekin lotu zuen betiko.
2007
‎Irakurleak interesa badu, Said en indusketa pazientziatsuan Hegel ere aztertzen da. Gogora dezagun Hegel-en pentsamolde hau gure Ilustrazio maitearen ondarea dela. Todorov aipatzeko:
‎González Vicen ek, arlo juridikoan hark ezarri bide dituen bi puntuotan biltzen du: , la positividad como carácter esencial del Derecho, y la idea de la ciencia del Derecho como una ciencia constructiva formal? 635 Herri gogo edo Volksgeist kontzeptuaren ikerketa honetan guretzat interesgarriagoa iraganarekiko lotura da, Montesquieu-ren izpiritu orokorrarekikoa batik bat. Zuzenbide natural razionalista, eternalaren?
‎– Hau gure umearentzako izango da, Edelmiro. Mutila bada, urdinez pintatuko dugu.
‎– Hau gure gela izango da, Edelmiro. Ohe handi bat ipini dugu.
‎Emakumeak beste irribarre bikain batekin erantzun dio, eta asko pentsatu gabe hor eseri zaigu, muturren aurrean, bere sudur handiarekin. Badakit Leirek ni izorratzeko asmoarekin gonbidatu duela emakume arraro hau gure mahaira. Baina ez nau izorratuko.
2008
‎–Esan dizut, hau guk nahi dugunean bukatzen da. Hori bai, zuk prozesua azkartu dezakezu.
‎Ahalik eta beranduen; orduantxe. Hor daukak lehen mailako itsasgizon hori, Smollett kapitaina, ontzi bedeinkatu hau guretzat gidatzen. Hor dauzkak Squirea eta sendagilea, mapa eta guzti?
2009
‎–Nire arreba ez duzu zertan sartu. Hau gure arteko arazoa da, defendatu nintzen.
‎Euskal Herrian beste hamaikaren tristurak eta haserreak baitira horiek, irakurleek Gandiagaren poesiatik oraindik gehiena ezagutzen eta gogoratzen dituztenak, hauek dira. Izan ere, poeta hau gu bat da, ni bat baino gehiago (bizi duen arnasa, ezpainetako mintzo den larrosa, herriari zor dizkio: HGB, 73 or.). Ez da Arantzazun, bere kezkekin bai, baina?
‎Zein Gizaki da moderno hau, zein ikuste da horrena, eta zein Jainko da horrek ikusten duena edo ez duena, zein Naturatan? Historia hau gure egunotarainoko bilakaerarena baita: modernitateak gizakiaren kontzeptua transformatu du (orain arrazoimen eta subjektu da), Naturaren kontzeptua tranfsormatu du (objektu), eta Jainkoaren kontzeptua ere Perfekzio guztizkoaren kontzeptutan transformatu du.
‎Horregatik orain zientzian, politikan, moralean bertan, Jainkoaren beharrik ozta sumatzen da. Alde honetatik gu, Ilustrazioaren apologistenak azken azkenean, XIX. mendearenagoak gara kumeak. Baina itzul gaitezen XVII eta XVIII. mendeetara, razionalismoaren puri purienera.
‎Begia kliskatu dio eta Anak baietz esan du, hau gure astea dela, gurea, aste honetan salduko duela adosatu horietako bat gutxienez. Bat nahikoa izango da momentuz, ez du gehiago eskatzen.
‎–Ez da erraza galdera horri erantzutea nagoen egoeran, badakizu kargu garrantzitsu bat dudala ospitalean? baina zuk niri zintzo erantzun didazu, eta nik ere zintzotasunez erantzungo dizut, hau gure artean geratuko dela zin egin behar badidazu ere? –don Juliok.
‎–Ez da erraza galdera horri erantzutea nagoen egoeran, badakizu kargu garrantzitsu bat dudala ospitalean... baina zuk niri zintzo erantzun didazu, eta nik ere zintzotasunez erantzungo dizut, hau gure artean geratuko dela zin egin behar badidazu ere... –don Juliok.
2010
‎Baina berri gaiztoak bere bidea egin zuen, jakina, Hortentxik Helenaren amari esan baitzion, honek Rakeli eta honek gure amari; afaltzen ari ginen, arrain zopa bukatzen ari ginen une hartan?, ama honelaxe mintzatu zenean, ez bat eta ez bi: –Rakelek gaur kontatu didanaren arabera, Helenak senargaia omen du.
‎Aurki geratuko da hiri hau gure menpean. Bere hondakinak ikustera etor dadin gonbidatzen dugu mundua.
‎–Ez duzu ezer ulertu, urde zaharra, hau gurea da, esan zuen sasi kazetariak maskara seinalatuz?. Gure bezeroak erruz sarituko digu altxor hau aurkitu izana, eta zu ez zara oztopo izango, ez horixe.
‎" Honetaz hitzik ere ez amari. Hau gure sekretu handia izango da" esan zion aitak etxera itzuli eta motorra itzali zuenean.
‎Ezta hitzik ere, etsaia nonahi egon daiteke eta. Hau gure sekretua izango da, zurea eta nirea".
‎Baina berri gaiztoak bere bidea egin zuen, jakina, Hortentxik Helenaren amari esan baitzion, honek Rakeli eta honek gure amari; afaltzen ari ginen —arrain zopa bukatzen ari ginen une hartan—, ama honelaxe mintzatu zenean, ez bat eta ez bi: " Rakelek gaur kontatu didanaren arabera, Helenak senargaia omen du.
2011
‎–Erantzunen diat, baina hau gure artean, seme, ados? –ihardetsi zion?.
‎Lehenengoa: herri honetan guk geuk bakarrik diagu politika egiteko eskubidea, gerra garaileok; hala, bada, argi ibili zer egiten duan, kartzelan bertze dozena erdi bat urte edo bizitza osoa egin nahi ez baduk bederen? –gero, baina, betartean irri bat marrazten zuela, gehitu zuen?:
‎Baina batez ere Carlosen lehen amets honek GURI Carlosen nortasunaren eta egoera sonanbuluaren berri emateaz gainera (etakide guztien artean berari lanbrotuko zaizkio nabarien ametsaren eta errealitatearen arteko mugak), CARLOSI BERARI ere abisu bat emango dio, biziki garrantzitsua: etorkizuna iragarriko dio, uretan hiltzera doala.
‎Ez nazazu utz! Noiz izanen gara zu eta ni, biok, hezurdura beraren buhame, noiz txikituko dugu berriro jergoi puska berri hau gure larruen intziriekin?
‎–Ezin dugu egonean gelditu! Hau guk geuk konpondu behar dugu! –Victoriak, garaipenik gabe.
2012
‎Egoak egiten duen kalkulua hau baita: Benito ospetsua da, jende asko ezagutzen du, nahi beste bizitza sozial dauka, baina ni (kasu honetan gu) aukeratu nau hilero hilero bazkaltzeko eta ordu luzeetako tertulietan bere barrua irekitzeko. Olatz Zugastik esan zigun beste zerbaitek ere gizendu zuen gure egoa:
‎Ez diezaiogun erreparatu nork egin duen lo ohe honetan guk baino lehenago. Esna egon gaitezen ostatuetako musika itzali arte.
‎– Hau gure lokala da. Neskek gure baimena behar dute hemen sartzeko.
‎Zergatik egiten diozu hau zeure buruari? Zergatik egiten diguzu hau guri. A zer mania, aizue.
‎Lehenik, arau orokor gisa, zenbat eta handiagoak gorputzak, lasterragoa izaten zen haien beheraldia; bigarren, neurri bereko bi masaren artean, esferikoa izanik bata, eta bestea beste edozein formatakoa, esfera jaisten zen beti lasterrena; hirugarren, neurri bereko bi masaren artean, bat zilindrikoa bazen, eta bestea beste edozein formatakoa, motelago hondoratzen zen zilindroa. Nire ihesaldiaz gero, frankotan hitz egin dut gai honen gainean gure barrutiko eskola maisu batekin; eta harengandik ikasi dut nola erabiltzen diren, zilindro, eta, esfera?
‎Ai hau gure behera beharra, Horazio.
‎Titiburua ia nire buruaren erdia bezain handia zen eta haren eta ugatzaren kolorean hain ugariak zirenez orainenak, oreztak eta garatxoak, ezer ezin zitekeen nazkagarriagoa izan; izan ere, hurbiletik ikusten nuen, hura bularra emateko erarik egokienean baitzegoen eserita, eta ni mahaian zutik. Honek gure andere ingelesen larruazalaren leuntasunaz jarri ninduen gogoetan, gure tamaina berekoak direlako bakarrik iruditzen baitzaigu hain ederra, eta haien akatsak ez direlako lupaz baizik ikusten, honelakoetan larruazalik leun eta zurienak ere zakar, latz eta kolorgea ematen duela erakusten baitigu esperientziak.
2013
‎Orduan erreparatu zion lehenengo aldiz behar den modura Zagrebeko katedralari Tomislavek, apenas hortzik gabeko aho batetik ateratako ahots meheak azalpenak ematen zizkion bitartean: . Katedral hau gure historia bezalakoa duk, behin eta berriz zoritxarrek jo diaten tokia. 1217an Ladislao erregeak hemen kapera txiki bat eraiki zian, baina 1247an su eman zieaten toskoek.
‎–Ziur naiz ez dudala bera bezain ederrik ezagutzen; baina goiko galerian beste koadro bat ikusiko duzue, hau baino ederrago eta handiagoa. Gela hau gure ugazaba zenaren gela kutuna zen, eta miniatura horiek zeuden zeudenean utzi ditugu. Asko maite zituen.
‎Behin, eta hamaika aldiz! Beti salatuko dut gobernu honek gure ondarearekin egiten duena: galtzen utzi kasu askotan, eta zuzenean lapurtu beste askotan.
‎–Autopista hau gure presidenteari esker disfrutatu dezakegula, erantzun zuen Leilak, leihatilatik begira.
2014
‎–oihu egin zuen Choupettek, frantsesera aldatuz?. Ezin genuen honetaz gu biok bakarrik hitz egin, benetan uste baduzu hainbeste gauza aurpegiratzen ahal dizkidazula?
‎Ez da justua! Hau gure kontrako entzerrona bat izan da! Aprobetxatu egin zarete gure gelan hamalau bakarrik garelako!
‎Klemente eta zu artista galantak zarete! Martxa honetan guk egingo ditugu zuei eskatutako enkargu guztiak!
‎–Pozgarria da hau guretzat ere, gaineratu die Rafak gazteei, beti bezala baikor.
2015
‎–Prozesu demokratikoaz egiten den diseinuak berriz ere Erakundeak bat egiten ez duen irakurketa aunitz batzen ditu. Eta honek gure haserrea sorrarazten du Erakundeak konpartitzen ez duen prozesu eredu batez etengabe eztabaidatzeko joeran urratsa suposatzen duelako?. Ondoren dator funtsaren funtsa, ezker abertzaleko egitura politikoen eta oinarri sozialaren erabakimena auzitan jartzen duen pasartea:
‎Bestea, luzexeago, bizibide honek gure artean izan duen harreraz. Meatzeak zerbait arrotza iruditu izan zaizkigu euskaldun gehienoi.
‎–Baina liburutegi hau gure horman ez da sartzen, handiegia da! –Garbiñek urduri.
‎Baina nik esaten dudanean gu cyborg mota bat garela, ez nabil baieztapen erabatekoa proposatzen, abiapuntua baizik. Gure izatean ikertzeko bide bat irekitzeko tresna legez hartzen dut, azken finean cyborga gu baikara, eta saio honetan guri buruz mintzatu nahi baitut.
‎Jose Ramonek hasi zuen itzulpen lana Rafa Egigurenek bukatu du, senez, eta horrela ailegatu da liburu hau gure eskuetara.
‎–Badakit asko sentitu duzula eta oso ondo portatu zarela, baina honek ez du zerikusirik Ikerri gertatu zaionarekin; hau gu bion artekoa da. Banatzea erabaki genuen...
‎habanera hau guretzat
‎Ibilbide luzeko baina tradizio txikiko nazionalismo mota da hau gure artean. Mende hasierako nazionalista heterodoxoen aukera da (Sarria, aipagarriena), baina inoiz ez da talde politiko indartsuek bultzatua izan 80ko hamarkadara arte, noiz, urte gutxi batzuetan, Euskadiko Ezkerra alderdiak proposatua izan baitzen, harik eta 1992an alderdi horrek jite abertzalea galdu zuen arte.
‎(...) Euskararen batarzuna eratzekotz, gehien irasten den hizkalkia onhartu behar dugu, ez gehien mintzatzen datekena, literatura hizkuntza batuak, lehenez irakhurtzekotz baitira. Zio honengatik gure literaturaren tradizino hizkuntza hartu behar da, ta haur Leizarragaganik, Atsularganik, Etxeberriganik, Haranederganik gugarano ethorri den literatur laburdara da.
‎Jarduera honetan gure iritzia eman edo ingurumenari eta gizarteari buruzko proposamenak egingo
2016
‎Bai, bai, La Rochefoucauldek horrelako zeozer esan zuen, ziur, besteak beren akatsak izan arren maite ditugula, baina hau gugan aplikatuko dutenik ez dugula espero... Hara, berak bai espero zuela.
‎Baina, hauxe larriago: marxismoa hizkuntza zapalketaren laguntzaile bihurtu da horretara; eta guk baino hobeki dakite hau gure etsaiek48.
‎Negu minean. Aspaldi honetan gure herriak pairatu duen neguterik gogorrenean.
‎Hein batez bederen klase egoerak honetara gaitu. Eta lerraketa oharkabe honetaz gu ezin jabetzeak, ez du fenomenoaren egia ukatzen(...)
‎–Esan nizun bezala, zure kritika guztiak irakurri ohi ditut eta oso nire gustukoak izaten dira?, adierazi zion irribarrez. Bizpahiru segundoko isilunearen ostean,, nahiz eta azken bolada honetan gure liburu batzuekin nahiko gogorra izan zaren, gaineratu zuen irribarrea areagotuz, ia ia barrezka.
‎Eta politizatu. Batetik, lortu behar dugu daukagun mentalitate elebakarra gainditzea; bestetik, gaia politizatzea, inolako konplexurik gabe, lortu behar baitugu mundu globalizatu honetan gure kulturak eta identitateak leku propioa izatea».
‎Espezie hau gure ahaidea da, nahiz eta duela 35.000
2017
‎–Hasian hasi, ematen ahal zenien bidaia alu honen ondoan gure kontu korrontean geldituko den zuloaren berri ere. Zertarako eta laino artean ibiltzeko, deus ikusi gabe.
‎–aitak?. Ulertuko duzue une honetan gure egoera ez dela ergelkeriekin hasteko modukoa.
‎Euskaraz, Estitxu Eizagirre kazetariak; frantsesez, Louis Joinet juristak? 2014an eta 2015ean Ipar Euskal Herriko ordezkaritza batekin lanean aritu zen, Parisen?; ingelesez, Susan George idazle eta kide altermundialistak; eta, gazteleraz, Fernando Armendariz Foro Sozialeko kideak. . Gertakari honek gure historian heriotzez eta agoniaz beterik den kapitulu mingarria ixten du. Atzean utzi nahi dugu, baina ez atzera begiratu gabe.
‎Faktura luzatuko al diogu bakoitza bere bidea hartzeko desagertzen garenean? Une hau gu biona bakarrik izango da. Une honek ez du testuingururik izango.
‎Gure bizitza osoan segituko gaitu eta ezin izango diogu ihes egin. Bero hau gurekin egongo da betiko eta, gure leiho guztiak zabaltzen saiatu arren, hor egongo da ezinegona, hor izerdia, hor arnasa falta.
‎–Lars, mesedez. Itxaropena nuen konfidentzia txiki honek gure arteko konfiantza sendotuko zuela.
2018
‎Rojavako yezidi bat da, Alemanian deserriraturik bizi zena, hogeita bederatzi urteren ondoren bere herrira itzulia. Berrogeita hamarka urtekoen bikote hau gu baino txoratuago dago. Gu Sinjarrera iristeko asmotan gabiltza, haiek bataila eremura joan nahi dute.
‎Gizon hau gure gazte taldearen animatzaile izan zen. Nire kasuan, salbatzaile ere bai gizartearen meharretik eta etxeko seberitatetik.
‎Alotzek ez zuen hark entzuteko moduan esan, baina ondokoei ahopetu zigun: Neska hau gure aingerua bada, ez da izango demoniorik falta zaiolako.
‎–Kaixo, bioikusle eta bioepaile agurgarriak, ongi etorri gaur hasiko den auzira eta eskerrik asko pertsonen jokabideak epaitzearen arduraren pisua eramaten laguntzeagatik. Seguruenik ezohikoa egingo zaizue ingurune hau epaiketa baterako, baina ez pentsa etxeko giro honek gure eginbehar garrantzitsuari batere solemnitaterik kenduko dionik. Nire aldetik, pozik nago biojustiziaren aurpegi berritu honetan zuek gidatzeko aukeratu nautelako, ohore handia da niretzat.
‎Hala gertatu ohi zaigu kanpoan ahazten diren kasuoi. Entzun dut, ordea, baina hau gure artean gera dadila, zu kasu entzutetsua izatera deituta zaudela. Bolada batez, behintzat, ezer ez da betiko.
‎–Laurogei urte ditut, eta laurogeita bat beteko ditut bi aste barru. Gaurko honetan gure etxe aurretik pasatzen ez bazara, zure aurrean belaunikatuko naiz, ados?
2019
‎Eta zein zerikusi du honek gurekin. Ez dakit.
‎Diagnostikatu zidatenean, asko irakurri nuen horren gainean. Antza, ume eta gaztetxoek ere izan lezakete gaixotasun hau gure mundu bizkor honetan. Asko irakurri nuen, diotsudanez, eta medikuak gehiena ahazteko gomendatu zidan.
‎Eta aber, diskurtso zuzen hori ere beharrezkoa da, baina oraindik identifikatu behar dugu transfobia, jarraitzen dugu gizarte oso transfobo bat izaten; beraz, hor lanketa potente bat egin beharra dago. Eta, zentzu horretan, ekintzaile feministak ezinbestekoak garela uste dut, zeren egia da guk sartzen eta lantzen dugula gaia, eta gero eta gehiago azaltzen dela errealitate hau gure mugimenduetan eta feminismoan, baina oraindik ere badakigu ez dela feminismoaren agendan lehentasunezko gai bat, edo eztabaidak daudela gai honekiko. Adostasunak ere badaudenez, nik uste dut mugimendu aldetik lantzen jarraitu beharra dagoela.
‎Izan ere, txikitatik irakatsi izan digute bitartekoek egiten dutela helburua on. Baina auzi honetan gure ohorea eta errealzale guztiona dago jokoan, eta gurea, beraz, kasu berezia da, inongo dudarik gabe, eta, begiak ametsaren ertzean ipintzen zituela, erantsi zuen?: Ez zait iruditzen mundu honetatik joango naizenik helikopteroan ibili gabe?
‎–Hara, badirudi ez garela bakarrik egon bart, badirudi baten batek hil duela hau gure ondoan.
‎Huts egitea, zekienak esan zuen, gizonari dagokio, eta honek esan nahi du, esaera hitzez hitz hartzea errakuntza ez bada, huts egingo ez lukeena ez litzatekeela egiazko gizona. Alabaina, ezin da goi mailako erranairu hau gu guztiok judizio herren eta iritzi besobakarretatik absolbituko gintuzkeen barkamen unibertsaltzat hartu. Ez dakienak galdetu beharra dauka, apaltasun hori eduki behar du, eta zuzentzaileak beti presente eduki luke hau bezalako arreta oinarrizkoa, are eta gehiago etxetik atera behar ez duenean, oraintxe lan egiten ari den bulegotik atera behar ez duenean, hemen ez baitu falta izango argituko lukeen libururik, baldin eta ustez dakien hori itsuki ez sinesteko zuhurtzia eta prudentzia eduki izan balitu, hortik eratortzen baitira engainurik txarrenak, eta ez ezjakintasunetik.
‎Hamahiru egun luze eta petral behar izan zituen argitaletxeak, edo besteren batek haren ordez, gaiztakeria atzemateko, Raimundo Silvak bizi izan zuen eternitate hori gorputzean eragin geldoko pozoia bailuen, geldoa baina azken finean pozoirik indartsuena bezain hilgarria, hau gutariko bakoitzak bizitzan zehar prestatzen duen heriotzaren konparazio ezin hobea da, bizitza bera da heriotza horren kusku babesle, umetoki egoki eta hazkuntza zukua. Lau aldiz joan zen argitaletxera hara joateko arrazoirik eduki gabe, bere lana, dakigunez, bakarka eta etxean egitekoa baita, langile arruntak lotzen dituen menpekotasun gehienetatik aske, administrazio eginkizunetan, zuzendaritza literarioko lanetan, produkzio, zabalkunde eta gordetegikoetan dabiltzan langileak zaindaritzapeko munduan bizi dira, haientzat zuzentzailearen lana askatasunaren erresumakoa da.
‎Eta hirugarren arrazoia da, eta nire ustez garrantzitsuena, euskara ez dagoela hizkuntza handiz inguratuta, hizkuntza erraldoiz baizik. Egoera honek gure burua ikusteko modua guztiz baldintzatzen du. Baina pentsatzen jarrita ohartuko gara munduko hizkuntza erraldoiak ez direla horrenbeste.
‎Paradigma aldaketa honek gure historiari begiratzeko modua aldarazten digu, eta baita berau irakurtzeko eta interpretatzeko egin beharreko galderak ere. Izan ere,, galeraren paradigma, k erakusten diguna da euskarak eta euskal hizkuntza komunitateak atzera egin dutela mendeetan zehar, jazarpena, debekuak eta bazterketa soziala jasan dituztelako, hala kanpoko botereen nola bertoko agintarien partetik.
‎–Animalia honek gure egoera errotik aldatzen dik, lagun.
‎–Lan hau guk biok egin beharrekoa duk oraintxe, alferrik ari gaituk eta bestela. Jakin ezak misio hau isilpean gordetzekoa dela, bai eginean nola egindakoan ere:
2020
‎Gatazkek modu ezberdinetan kolpatzen gaituzte, bai pertsona gisa, indibidualki, gorputz material gisa, baina baita gorputz kolektibo bezala ere? Beraz, bake prozesu honetan gure helburu potenteenetariko bat, mahai gainean patriarkatuak bere adierazpen ezberdinetan sortzen dituen biolentzia egoera horiek jartzea, errebisatzea, aztertzea eta horiek erradikatzeko bide bat ematea da... Erakunde eta instituzioek aintzat hartu lituzkete erreparazio prozesu batek dituen dimentsio ezberdinak, denei dimentsio politikoa emanez.
‎Une erabakigarria da hau gure belaunaldiarentzat, eta etorriko diren beste askorentzat. EB eta bere erakundeak ez dira egokiak, ez dira gai gehiengoaren behar sozial eta ekonomikoei erantzuteko, eta, aldiz, aberats eta multinazionalen interesen alde lan egiten dute.
‎Egia esan, krisi honen aurrean gure administrazioek jasan behar izan duten ahaleginaren lehen froga" publikoa" denaren muskulua neurtzea izan da. Lehenik eta behin, sistema publiko sanitarioek eta soziosanitarioek eman beharreko erantzunaren izaera; bigarrenik, gure ongizate estatuak zer gaitasun duen gizartea zainketa sistema integral batez hornitzeko, zentzu hertsian eta zabalean.
‎Testuinguru honetan, euskal hiritarrak ere, zentzu batean zein bestean, hiritar pandemiko31 gara, munduko beste hiritarren maila berean. Une honetan gure etxeetan sartuta gaude eta arrisku global bat berdin nozituz partekatzen dugu. Hala ere, irteera oso bestelakoa izango da:
‎Eta hor berriro ere pertsona jarri behar da erdigunean. Baina pertsona ez da izate abstraktua, tokiarekiko lotua baizik eta, beraz, pertsona erdigunean jarriko duten estrategiek, pertsona hau gurean euskara duena, euskalduna behar duela izan hartu dute kontuan.
‎Horrela, elikadura berlokalizatu da, baserritarren rola gehiago baloratu, lurra babestu eta elikadura aldatu. Mirene Begiristain Zubillagak COVID osteko gogoeta honetan gure antolaketa sozioekonomiko eta politikoan elikadurari eta elikagaien ekoizpenari leku bat ematea nahitaezkotzat jo du. Elikagaien inportazioarekiko dugun menpekotasuna sustatzen jarraitu behar al dugu?
‎Eta behin eta berriz mehatxatu gaituzte hondoratuko gaituztela. Gu hondoratzeko nahi hau gure planteamenduen ondorioa da, gure planteamenduak ez direlako beste batzuenak bezalakoak. Jendarte eredu ezberdin bat defenditzen dugu, eta gure borroka moldeak, boterea eskuz aldatu dadin baizik nahi ez dutenen borroka moldeetatik ezberdinak dira.
2021
‎Mundua ikusteko modu bat da plazaratu nahi duguna. Jatorrizko ideia eta jarrera batetik abiatzen da guztia eta, ikuskizun bakoitza ezberdina den arren, kontatzeko modua ezberdina den arren eta gaia ere ezberdina den arren, mundua eta kasu honetan gure lurraldea ikusteko modu baten isla da gure lana.
‎Ardanza lehendakariak gogoan izan zuen inaugurazio ekitaldian eta museo sarrerako plazari haren izena ezarri zion Udalak: " Bere bizitza ezkutu izan zen gureak gordetzeko, bere sakrifizioarekin museo hau gure askatasunaren ikur bihurtu du".
‎Eta emaztea ate erdi irekian azaldu zenean–: Dama gazte honek gurekin geratu nahi du apopilo. Maistra berria da.
‎Lurrean ezkutatuko zaitugu. Lupetz hau nire eskuetan, lupetz hau gure gogoetan; hauxe zen masak eta profilak apal trazatzen zituen haurtxo zintzoaren etorkizuna. Berak ezin zuen hori asmatu.
2022
‎Ez dizugu denbora gehiago lapurtuko. Eskerrik asko une latz honetan gure galderei erantzuteagatik.
‎–Baimen honekin gure artxiboak eta liburutegia araka ditzakezue, baina ezin zarete sartu gure zeldetan edo komentuko beste gela batzuetan –esan die mojak.
‎Gaixotasun puta honek gure bizimodua ulertuko balu bezala!
‎–Ez da hori. Hau gure bizitza pribatua da, eta ez dut nahi bolo bolo ibiltzea, hori besterik ez da. Gainera, horrela inork ez daki etxea hutsik utzi dugula.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hau 51 (0,34)
honetan 19 (0,13)
honek 17 (0,11)
Hau 10 (0,07)
honetaz 2 (0,01)
Honek 1 (0,01)
honekin 1 (0,01)
honen aurrean 1 (0,01)
honen gainean 1 (0,01)
honen ondoan 1 (0,01)
honengatik 1 (0,01)
honetatik 1 (0,01)
honi 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau gu bi 4 (0,03)
hau gu geratu 4 (0,03)
hau gu etxe 3 (0,02)
hau gu historia 3 (0,02)
hau gu ama 2 (0,01)
hau gu baino 2 (0,01)
hau gu bizitza 2 (0,01)
hau gu egoera 2 (0,01)
hau gu egon 2 (0,01)
hau gu geu 2 (0,01)
hau gu herri 2 (0,01)
hau gu sekretu 2 (0,01)
hau gu adintsuko 1 (0,01)
hau gu administrazio 1 (0,01)
hau gu ahaide 1 (0,01)
hau gu aingeru 1 (0,01)
hau gu aita 1 (0,01)
hau gu andere 1 (0,01)
hau gu antolaketa 1 (0,01)
hau gu aplikatu 1 (0,01)
hau gu arazo 1 (0,01)
hau gu artxibo 1 (0,01)
hau gu askatasun 1 (0,01)
hau gu aste 1 (0,01)
hau gu bakoitz 1 (0,01)
hau gu barrutiko 1 (0,01)
hau gu bat 1 (0,01)
hau gu behe 1 (0,01)
hau gu belaunaldi 1 (0,01)
hau gu bizimodu 1 (0,01)
hau gu buru 1 (0,01)
hau gu Carlos 1 (0,01)
hau gu egin 1 (0,01)
hau gu eginbehar 1 (0,01)
hau gu egun 1 (0,01)
hau gu entzerrona 1 (0,01)
hau gu ere 1 (0,01)
hau gu eredu 1 (0,01)
hau gu erradikalismo 1 (0,01)
hau gu esku 1 (0,01)
hau gu euskara 1 (0,01)
hau gu ezin 1 (0,01)
hau gu galdera 1 (0,01)
hau gu gazte 1 (0,01)
hau gu gela 1 (0,01)
hau gu gidatu 1 (0,01)
hau gu gogo 1 (0,01)
hau gu guzti 1 (0,01)
hau gu haserre 1 (0,01)
hau gu helburu 1 (0,01)
hau gu horma 1 (0,01)
hau gu idatzi 1 (0,01)
hau gu ilustrazio 1 (0,01)
hau gu interesgarri 1 (0,01)
hau gu iritzi 1 (0,01)
hau gu jakingarri 1 (0,01)
hau gu jo 1 (0,01)
hau gu konfiantza 1 (0,01)
hau gu kontu 1 (0,01)
hau gu kultura 1 (0,01)
hau gu larru 1 (0,01)
hau gu liburu 1 (0,01)
hau gu literatura 1 (0,01)
hau gu lokal 1 (0,01)
hau gu lurralde 1 (0,01)
hau gu mahai 1 (0,01)
hau gu menpe 1 (0,01)
hau gu mintzatu 1 (0,01)
hau gu mugimendu 1 (0,01)
hau gu mundu 1 (0,01)
hau gu nahi 1 (0,01)
hau gu ohore 1 (0,01)
hau gu ondare 1 (0,01)
hau gu ondoan 1 (0,01)
hau gu planteamendu 1 (0,01)
hau gu presidente 1 (0,01)
hau gu ugazaba 1 (0,01)
hau gu ume 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia