2004
|
|
Hemendik bi ordura joaten bagara ere, Balantzategiko ukuiluaren ateak irekita egongo dira. Balantzategin nahi duguna egiten dugu behiok, paradisua da leku
|
hau
guretzat. Inolako diziplinarik ez, inolako lanik ez, eta, gainetik, banketeak.
|
2010
|
|
" Tontoa ematen duk, David. Ez al dakik italiar jende
|
hau
gure aitekin batera ibili zela gerran. Kamaradak dituk."" lo odio laguerra", esan zuen Signora Soniak.
|
|
Ez zedila ardo ona ardo txarrarekin nahastu." Ez nion aitortu, baina esamoldea Davidena berarena zen. " Hegazkina huts egingo duzu esan zidan Mary Annek— Eskerrak azken hilabete
|
hau
gure artean pasatzeagatik." Eskertu beharrik ez zegoela erantzun nion. " Esperientzia gogorra izan da, baina ederra ere bai.
|
|
Akordatzen zara nolakoa zen taberna
|
hau
gure institutu garaian?
|
|
Ongi, egin nahi duzuna. Diozun bezala saiatuko naiz borroka berririk ez pizten gure artean, baina ulertuko duzunez ezin dut onartu joko
|
honetan
gutariko inor bi barajarekin aritzea.
|
|
Estetika barne. OGMak ez dira Euskal Herrian sortu, baina memento
|
honetan
gure jendarte gaien erdian dira. Ez baditugu kezkatzen gaituzten arazo larriak gure kulturan ezartzen, arte ilauna da fite gurea, bolizko dorrea eta entre soi.
|
|
—Painu
|
hau
gure zulotxoak estaltzeko ekarri dut, Pelho!
|
2011
|
|
Guk ez dugu Lidia oso ondo ezagutzen, beste talde bateko andereñoa delako, baina bidaia
|
honetan
gurekin dator.
|
|
Marcinkusen hitzek zalaparta handia sortu zuten bildutakoen artean. Shit., hitz egin zuen ile horiko gorbatadun batek,... eta zer nolako ondorioak ekar litzake
|
honek
gure plangintzarako. Honek, jarraitu zuen artzapezpikuak, egoera zailean kokatzen gaitu, baina ezin dugu jakin, zehatz mehatz, zer puntutaraino.
|
|
Ongi da, hitz egin zuen artzapezpikuak, baina dena den, lapurrak topatzen ez ditugun bitartean, odola isurarazi egin behar dugu. Hiri
|
honek
gure atzaparren indarra ezagutu behar du. Ados, esan zuen J.J.k, gure zelula guztiei abisua pasa eta ekintzak areagotuko ditugu.
|
|
Mahaiaren gainean karpeta utzi ondoren, alboko kafe etxe batean erositako paketea irekitzen hasi zen Stefano eta, Mussoliniren koadroari zeharka so eginez, pentsatu zuen: " Benito, Benito, zer pena Sienako panforte
|
hau
gurekin ezin dastatua...". Eta pentsamendu horiek oraindik buruan zituelarik, panfortea zatitu ondoren puska bana eman zien Liciori eta Ondinari.
|
|
Etimologia azalpena: Oikonimo iluna da
|
hau
guretzat.
|
|
Etimologia azalpena: Jatorri iluneko oikonimoa da
|
hau
guretako; bada ba bukaera duen toki izen sail bat, baina eskuarki aba ohi da akabaila: Aldaba, Eslaba, Ezkaba, Izaba.. Kasu batzuetan, halarik ere, a ez den beste bokal bat ageri da, edo kontsonantea:
|
|
Oharra: Ezagunagoa da izen
|
honekin
Gure atsegina bere jatorrizko izenarekin baino. Ikus sarrera hau.
|
|
Etimologia azalpena: Oikonimo iluna da
|
hau
guretako, baina badirudi Kotxoa izengoitia dagoela oinarrian; gainerako osagaiak genitiboaren hondarkia (XVIII. menderako galdu zena) eta artikulua dira. Kotxo hori erdarazko cocho, cochon ‘zerria’rekin lotua egon liteke; Salvador Cocho eta B. Cochon Erriberrin bizi ziren, 1240 urtean (Zierbide & Sesma, 1980:
|
|
Etimologia azalpena: Oikonimo iluna da
|
hau
guretzat; bukaeran beste hamaika oikonimotan kausitzen dugun bukaera dugu, baina oinarria ez da argia. Tufa ‘harri mota bat’ izenaren aldaera den tupa n pentsa daiteke; beste aukera bat dupa ‘upa, upela’ ren aldaera den tupa dagoela kontu egitea da.
|
|
Izendabide berriko oikonimoa da hau, Aranoko Gure ametsa, Gure Bordatxo eta Ongi Etorri bezala. Goizuetan berean tankera
|
honetako
Gure atseden, Gure atsegina eta Gure txalupa ditugu, Gure Aintzane-z landara. Gure ametsa, besteak beste, ondoko herri hauetan ere bada:
|
2012
|
|
Gau
|
honetan
gure etsaiek ilargia dute lagun, ezinago arrai argitzen baitu: manbisek jadanik hil edo zauritu dizkigute zaldi zuri guztiak.
|
2013
|
|
Kezka genuen indioak minduta joan ote ziren, eta horregatik, nola ehiztariak, arriskuen beldurrik gabe, Vicente de Santa Manaren egunerokoaren azken orria. leku zailak salto batez pasatu eta nekeak gainditzen dituen, bere ehizaren atzetik, halaxe guk ere aldapak igo genituen, arriskuak hartuz gure indioak topatzeko, aurkitu genituen arte. Jardunbide
|
hau
gure kapitainari ezer esan gabe erabaki genuen, zeren galdetu bagenio zalantzarik gabe ezezkoa emango baitzigun, halako arriskua hartzeagatik rancheria hain ordu desegokian eta hain leku baztertuan bisitatuz. Isilka, bada, eta indioekin topatuko ginen jakin gabe, aurrera jarraitu genuen haiek joandako bide beretik.
|
|
Guk badugu eskarmentua hizkuntzazentristak izateko, eta esango nuke
|
honetan
gure insistentzia otsoari belarriak ikusten dizkionaren luzidotasuna dela. Beraiek erresistentzia jartzen dute hizkuntza biziberritzeko zeregin astunaren aurrean, kultura hori baino gehiago dela aipatuz, eta hori beharbada euren aldetik oker dramatikoa izaten ari da une hauetan, hizkuntzaren egoera larriaren gaiari itzuri egiteko balio baitie hizkuntza erlatibizatzeak.
|
|
sekularra. ‘Mendeetakoa’ esan nahi du bere ohiko adieran eta ‘sekulakoa’ enfatizatzailearen oihartzunak ere har ditzake nahi izanez gero; halakoxea da oreka gaizto
|
hau
gurean. Jarraitu eta ireki.
|
|
Hiruzpalau mende daramagu norbanakoaren hautuaren inguruko narratiba emozioz bizitzen. Garai
|
honetan
gu-aren eta ni aren autonomia nabarmentzea tokatu da.
|
2014
|
|
Gerria.
|
Hau
gure artean ez da egiten, arrotz egiten du. Lassalle gure diputatua aurkeztu diot irakurleari biarnesa zer den jakin dezan.
|
|
Ene ustez. Ulertzen dut errotik emozio hori ezagutu duen haurrak atxikitzen duela beti, gehiendu eta ere, liburuaren hatsarrean eguberriko kantuentzat oharrarazi nahi nuen bezala,
|
hau
gure kultura dela.
|
|
Abertzaletasunera heldu gabe ere, identitatea berdin hitz potoloa zait, euskaldun izatea edo ez izatea da hor jokatzen soilki. Idazki
|
honek
gure praktika kulturalak sortu zituen dinamikatik nahi lituzke argitu. Ikusiko dugun bezala tenpluko merkatariek kultura nahi bezainbat daukate katalogoan, euskal kultura edo euskaltasuna berriz.
|
2015
|
|
Mesfidantzazko soa. Zer ote daki
|
honek
gutaz, lurreko zizareak, ipurtargiak aitzinetik eta mandoak gibeletik, sator kateatuak?
|
2016
|
|
Dolmenismoa aspaldiko kontua den arren, arkeologoen aurkikuntzak ez dira kultura
|
honi buruzko
gure argibide iturri bakarra. Trikuharriak, Europa osoan zehar, jentilei lotzen zaizkie, eta jentilen mitologia, geroztikako geruzak erantziz gero, nahiko eta nabarmen ageri da bere mezu eta irakaspenetan, Euskal Herritik Suediaraino, Britainiar Irletatik ere igarota.
|
2017
|
|
Haatik, Geertzekin batera, onartu dugu, azkenik, heldu garela puntu batera, non munduaren historia moralean jada antzua bilakatu zaigun aniztasuna ohiko moduan ulertzea, non bestelako moduren batean hasi behar dugun aniztasuna hausnartzen, Euskal Herria ere anitza baita. Collage erraldoi
|
honetan
gure herrian 100 bat hizkuntza hitz egiten dira, ez dugu edukirik gabeko kosmopolitismoa edo malkorik gabeko probintzialismoaren artean zertan aukeratu, gureganatu ezin duguna benetan ulertzen saiatzea baizik. Getoak saihestuz, ume eta gazteek aniztasuna naturaltasunez bizitzea lortu genuke, benetako inklusioa lortzea, diferentzia onuragarria baita; are gehiago enpatia etorkinek bizitzeko hautatu duten lekuaren ezaugarriak, errealitatea, ezagutu eta ikasi lukete eskolaren bidez, beraien kultura eta nortasuna desagerrarazi edo subordinatu barik.
|
|
Hain zabalduta zegoen jokaera
|
hau
gure Herrian, non umoregileak sortzeraino iritsi baitzen (Txomin del Regato bezala Bizkaian). Idazle batzuek ere azaltzen dute mintzamolde hau bere idazkietan, irria helburu beti.
|
2018
|
|
Errairik gabeko gizaki betiereko
|
honek
gure historia sortu zen erdigunerantz begiratzen du. Betierekoa den hutsunea hasierako iruinarria zegoen gunerantz begira dago, Gazteluko plazarantz.
|
|
Eta hau dena ikusirik, eta gure euskera minbizi batek jota iduritzen bada ere, zuri eskerrak, Joxe Mari, nafar euskeraren Udaberria sumatzen dut berriro, baita Euskal Herri osoko euskeraren Udaberria ere. Somatzen dut liburu
|
honek
gure euskeraren ur zaharrak iturburu askoren ur gozo, alai, garbi, gazte eta indartsuak aldatu eta bihurtu erazi egingo dituela. Ikusi artio!".
|
|
—Etxe
|
hau
gurearen auzo da, beraz zuri dagokizu hilerrian zuloa egitea gure aita lurperatzeko. —eta, badaezpada nik ez nuenez, esku batean zeraman pala eskeini zidan.
|
2019
|
|
Norbaitek Jainkoa atera zuen hizpide, justifikatzearren: "
|
Hau
Gure Jainko Jaunaren kausa duk, Hura gurekin zegok". " Ez bagara jotzen aurrenak jo egingo gaitiztek gero".
|
|
—hasi da apotzarka eta maldizioka, goian eta behean Mikel. Pirata madarikatu
|
hau
gutaz trufatzen ari da! Tripazaku zorrizu zikin gezurtioso gizatxartu halakoa!
|
|
Momentu
|
honetan
gure gaia aditz perifrastikoa izanik, ohitura adierazteko aditz joko hauek dira aztertu behar ditugunak:
|
|
Behatz erakuslea ahoan jarrita, isilik egoteko erabiltzen den interjekzio
|
honek
gure arreta eskatzen du.
|
|
Ahozko datu bilketa berria interesgarria izan daiteke, azken hirurogeita hamar/ laurogei urte
|
honetan
gure bizialdian zehar, hain zuzen eretoponimoek jasan duten higadura maila neurtzeko, ekonomiaren oinarria eta, ondorioz, ohiko bizimodua erabat aldatu zenetik, baita hizkuntza ordezkapen traumatikoa gauzatu zenetik ere.
|
2020
|
|
Azterlan
|
honek
gure garaitik 1614 urteraino zehazten zuen abizenaren ibilbidea, izan dituen eraldaketa guztiak jasoz eta datu guztiak agiri ofizialen bidez ziurtatuz, artxibategietan eginiko lan zabalaren ondorioz.
|
2021
|
|
Eta berak ez du inoiz jakinen". Liburu
|
hau
gure aitona bezalako pertsonez ari da. Ahalegin isil bati esker norbaitek ekidin zuen hondamendiaz.
|
2022
|
|
Adiera hertsian, elikagai baten propietate reologikoek (jariatzearen aurreko erresistentzia) eta estrukturalek (geometria eta azalera) osaturiko multzoa da ukia, mekanismo hautemaileek eta ukimen (baita, agian, ikusmen edo entzumenaren) hargailuek atzeman dezaketena. Bestela esateko, objektuen kanpo azalerak duen propietatea eta
|
honek
gure hargailuetan (hatz muturretan, mihian) eragiten dituen sentsazioen osotasuna da ukia, kontuan izaki" azalera" eta" azalera osoa" ez direla beti berdin: fruitu asko alderdi batean heldu eta guri daude, bestetik heze eta gogor; haragi pieza bat kanpotik gorrituta eta barrundik erdi gordinik, etc. Sukaldaritzak, desberdintasun horiek orekatzeko edo areagotzeko gauza izan luke.
|
|
Jakiña dago, gure elburua Jaungoikoa danez, gure Egil' eak beretzat egin giñuzenez, aberia izan edo izan ez, gu Jaungoikoari zor gera; bakoitza gure elburu oretara zuzentzen alegindu bear gera; auxe da bizitz
|
ontan
gure egiteko bakara ta. Beste gauza guztiak, berenez, edo ez dira ezertako edo kaltegari dira, baldin Jaungoikoagana eramango gaitun zuzenbidetzat artzen ez’baditugu.
|
|
Duela hiru aste ere...
|
Hau
gure Txirrina duk, seguru! —errepikatzen dio Feliperi— Gainera, asteburu honetan ez dituk bazkaltzera etorri!
|
|
Bertso-paperen pareko tradizio
|
honek
gurean baino hari luzeagoa eta emaitza sofistikatuagoa dauka. Iberiar penintsulako erdi arotik datorren tradizioa da, eta Brasilen egundoko indarra hartu zuen.
|
|
Paralelotasun susmagarriak daude istorio
|
honetan
gure ibilbidearekiko.
|
2023
|
|
—Esan nizun: gu fikziozko pertsonaiak gara, eta
|
hau
gure fikzioa da, nola ez du funtzionatuko ba?
|
|
Kartutxoak atera, hustu, tekilaz bete, eta zurrut batez edan. Sutautsa eta tekila, tekila eta sutautsa, eta kananaren erdian geundela, ez nekien iraultza bat hasi berria edo amaitua zen, ez nekien etortzen edo joaten ari ginen, ez nekien Marcos deitzen nintzen edo agian Galeano edo, zergatik ez, Ramona, baina banekien jaguarren garaia garai ederra zela, gure Mexiko polit eta maitea bezalakoa eta, azken finean,
|
hau
gure fikzioa zela eta nahi genuena egiten ahal genuela. Baita nahi genuen bezala deitu ere.
|