2001
|
|
Historian barrena bestelako fundamentalismo modu ugari egon dira, Platonena kasu.
|
Honek
guk ezagutzen dugun mundua askotariko errealitateen (jainko, astro, lur, arrain, lehorreko animalia, hegazti, gizaki) aniztasuna dela esaten digu, eta errealitate hauek elkarren artean korrelazioan jartzen direla, guztien artean multzo harmoniatsu eta eder bat osatuz. Eta korrelazio hau beharrezkoa ere bada, errealitate hauetako edozein aldaraziko bagenu ezaguna dugun mundua baino okerragoa lortuko genuke eta.
|
|
Hemen oposaketa analitikoa da, hots, aurkakotza baztertzailea da eta aukera bat faltsua izango da, lehena gure kasuan. Aplika diezaiogun
|
hau
gure arazoari.
|
|
gizakiaren fakultate (Vermogen) den arrazoimen huts hori dela ororen iturria, baita ere askatasunarena62, lehenago adierazi dugunez. Ez du gorago jotzen —gizakiarengana berarengana, hain zuzen— askatasuna aurkitzeko63 Eta gure tesiaren zeharo kontra eginez, arrazoimenaren legeak (nahimenari ezarriak) direla maitatzearen iturri, maitatzearen gaineko64 baiesten du, alderdi
|
honetan
gu bion arteko desberdintasuna leize bihurtuz. Eta lege horiek ezin direla giza naturatik ondorioztatu65 dio.
|
2002
|
|
Hona eragozpen
|
honi
gure planak ematen dion erantzuna: presoak elkarrekin nahasteko ondoko ezaugarriak hartuko dira kontuan:
|
|
Horrez gain, gainera, badaude egon kuxkuxeroak, bidaztiak, presoen lagun eta senitartekoak, ikuskatzailearen nahiz espetxeko gainerako langileen ezagunak, arrazoi desberdinak bitarteko, beren presentziarekin gure printzipioa indartzera etorriko direnak eta, bide batez, zigor etxeotako nagusiak ikuskatuko dituztenak, nagusiok langileak ikuskatzen dituzten modu eta neurri berean. Publiko komisio handi
|
honek
gure zaintzapean geratzen diren eraikin guztiak perfekzionatuko ditu, zalantza izpirik gabe.
|
2004
|
|
Testu garrantzitsu
|
honetan
gure filosofoak gizakiaren aipatu bi definizioak eman ez ezik beren lotura logikoa adierazten digu, jarraian ikusiko dugunez; eta aldi berean gizakiaren etikotasuna gailentzen du, politikaren baitan bete betean kokatzen duelarik, etikaren definizio inplizitu bat emanez.
|
2005
|
|
hizkuntza —gizaki baten izenaren eta pertsonaren artean gertatzen den bezala— beronek adierazitakotik banandu daitekeelako ideia; edo hizkuntza —hitzartutako kode baten antzera— hausnarketaren eta adostasunaren emaitza bat edota zinez —esperientziatik jasotzen den kontzeptua bezala— gizakiaren edo baita banakoaren obra bat ere delako ideia. Benetako mirari esplikaezin baten moduan irteten da hizkuntza nazio baten ahotik, eta baita harrigarria den eran haur bakoitzaren zizakaduratik, nahiz eta
|
hau
gure artean egunero errepikatzen den eta, honengatik, axolarik gabe behatzen dugun. Hizkuntza bera (gizakiaren naturaz gaindiko ahaidetasuna ez aipatzearren) aztarnarik argitsuena eta frogarik ziurrena da hainbat gauza esateko:
|
2012
|
|
Irakurle maitea, beharbada esku artean duzun liburuxka
|
honek
gure pentsamenduak helarazteko baino ez du balio(" cañamazo" gisa, Unamunok On Kixote eta Sancho Panzari buruzko bere liburuaren inguruan esandakoa gogora ekarriz). Nolanahi ere, bukatu aurretik, eta orain arte horretarako lekurik aurkitu ez dudanez, pare bat ideia gehiago gehitu nahi nituzke.
|