Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 230

2003
‎Foruak kinkan ibili ziren 1840ko hamarkada hartan. Izatez auzia mende hasieratik zetorren , eta zentralizazio ahaleginen testuinguruan, zenbait historia lan polemiko agertu ziren gaztelaniz: batetik Espainiako Real Academia de la Historia k zein J. A. Llorente erudituak, Foruen aurkako lanak idatzi zituzten, erregearen zerbitzuan; eta bestetik foru erakundeei lotutako Aranguren y Sobrado eta Novia de Salcedo modukoek euskal erakundeen apologiak70 Iztuetaren obra testuinguru horretan kokatzen da, Foruen aldeko bandoan, baina berezitasun batekin:
‎Hasteko tubalismoa: . Lau milla ta gueiago urte dira Noe-ren billoi Jafet-en bostgarren seme Tubal bere echetarrequin Armeniatic Españara etorri izan zala;[...] Zori oneco Aitalenen Tubal maitagarri au leorreratu izan zan bere gendearequin Guipuzcoaco itsas bazterretan[...]? 73 Tubalek, jakina, euskara, erlijio monoteista eta nekazaritza abeltzantza ekarri zituen. Horregatik euskaldunak San Saturnino eta San Ferminen eskutik Ebangelioaren berria ona entzun bezain laster kristautu egin ziren74 Halaber, gipuzkoarrek, historian zehar hainbat atzerritar eraso jasan zituzten, baina beti eutsi zioten independentziari:
‎50). Edozein kasutan, Iztueta eta Hiribarren alderatuz, argi ikusten da Iparraldeko historiografiak Gipuzkoakoak baino Nafarroarekiko atxikimendu handiagoa zuela, ziurrenik Oihenartengandik zetorren ildoa segituz.
‎Goihenetxerekin segituz, Etxepareren bide beretik letorke Joanes Leizarraga kalbinista, sortzez lapurtarra baina Nafarroa Beherean ezarria (1506??). Leizarragak ez zuen historiografia lanik idatzi, baizik Testamentu Berria euskaratu (1571 urtean argitaratuz).
‎Euskal Herrian Frantses Iraultzarekin hasi ziren aurreneko mobilizazio publiko masiboak, milaka herritar armada batean edo bestean borrokatzean. Konbentzio Gerraren ondoren Napoleonen gerrak etorri ziren, eta gero Hego Euskal Herrian gerra karlistak (tartean hainbat mobilizazio militar txikiagorekin gerrilletan etab.). Gatazka horien inguruan aurkitu ditugu euskaldun herritarrei zuzenduriko aurreneko kontakizun historikoak, bereziki bertsoetan txertatuak. Guk batez ere lehen karlistadako bertsoak aztertu ditugu.
Etorri izan ciran, bada, Fenicioac, Cartagoac, Erromatarrac, Godoac, Arabeac, bacocha bere chandan indar andiac arturic Españara, bai ta berendu ere Erresuma zabal onen zatiric gueientsuenac; bañan Guipuzcoaco Provincia, etsai talde guztiai gogor eguiñic, guelditu izan da beti lenagoco oñean bere jaiotzaco itzcuntz garbi gozoarequin; 75
‎Bestalde, Caro Barojak (1981), Larramendiren hiztegiko lexiko espezializatu gehiena halabeharrez asmatua dela kuestionatuz, planteatu izan du hitz horietako askok Antzinako Erregimeneko kontzeptuak eta garaiko errealitate historikoak islatzen dituztela, gerora, errealitatearen aldaketak, hitz horien erabilera eza eta desagerpena ekarri bide badu ere. Gure aldetik, Larramendiren hitz guztiei fede eman ez arren, bat gatoz Caro Barojarekin auziak hobeto aztertzea merezi duela esatean, hortik, agian, euskaldun historialariontzat baliagarri izan daitekeen lexiko interesgarria berreskura dezakegu eta.
‎Azken mugarri hori, II. Inperioaren erorketak Frantzian (eta Ipar Euskal Herrian), eta foru abolizioak Hegoaldean markatu zuten. 1876tik aurrera giro euskaltzale foruzale nabarmena azaldu zen, agian hamarkada batzuk lehenagotik zetorrena , baina une horretatik agerpen politiko zein literario guztiz berriak garatu zituena, epe berri bat irekiz. Horra bada, mugarria hor finkatzeko arrazoietako bat.
‎266) (2002: 159) Hegoaldekoari dagokionez, bat datoz euskal historiografiaren paradigma aldaketa nagusia XIXren azken aldean kokatzean, ordura arteko guztia garai prekritikoan bilduz. Guk ere periodizazio hori segitu dugu bada.
‎Hori dela eta atlantiar aldean batez ere, arrantzara dedikatuko ziren: balearen ehiza, euskal balearen desagerpena etorriko zelarik harrapaketa handien ondorioz, ez dira errezetarik geratu, baina Busca Isusiren ustez (Busca Isusi, 1983) egongo ziren?; eta, balearen bila joan ostean, makailu harrapaketa hasten da Ternuan, makina bat hilko zirelarik lan gogorra izanik17 Foruek kongrioa ere aipatzen dute, baina egun apenas dago (agian balearen bide bera eramango zuen).
‎ez dira errezetarik geratu, baina Busca Isusiren ustez (Busca Isusi, 1983) egongo ziren?; eta, balearen bila joan ostean, makailu harrapaketa hasten da Ternuan, makina bat hilko zirelarik lan gogorra izanik17 Foruek kongrioa ere aipatzen dute, baina egun apenas dago (agian balearen bide bera eramango zuen). Eta gero Ameriketara emigrazioa eta merkataritza edo burdingintzara dedikatzea izan ziren irtenbideak gosearen aurrean (irteera hauekin euskal sukaldaritzaren hedapena etortzea ez da arraroa), Aro Berrian garatuko zirenak (XVI. mendean batez ere).
‎Soberakin demografikoak xurgatzen zituen eta indianoek dirua ekartzen zuten. Honekin batera, lanketa berri eta iraultzaileak etorri ziren: artoa, baba, patata.
‎35 Berez, hiru pertona izendatuak daude, baina testuak horrela dator , lau direla esanez aurkezpenean.
‎1791ko ondenantzetan zera dator :
‎XIX. mendean konfiteroek kanpotarren eraginez( etorri zirelako etab.), pasteleruen, izena hartuko zuten.
‎hobeki prestatzeko formulak adierazi zituzten. Liburuan zetorren , aipatutako guztien artean, sagardo eta gereziekin egindako pattarra nola egin, edota likore espumosoak egiteko zein sagar mota ziren hoberenak.
‎XVIII. mendean zehar eguneroko elikadurak aldaera gehiago lortu zuen, lekariak, barazkiak, esne produktuak, arrautzak, arraina, etab., sartuz. Beste aldetik, aipatu dugun merkataritzak, Ameriketatik etorritako labore berriak sartzea ekarri zuen: artoa, patata, indabak, tomateak,?
‎Mendearen erdira arte errekuperazioa izan zuen, eskari kolonialarekin, nekazaritzaren garapenarekin eta europar eskariarekin (baso mozketarekin zituzten arazoak zirela eta). Baina mendearen bigarren erdialdean beherakada etorri zitzaion, baso mozketa eta egur ikatzaren garestitzeaz eta errusiar eta suediar burdinaren konpetentziaz. Orduan ere, merkatu kolonialaren monopolioa zeukan bitartean, ez zen porrota igarriko, XIX. mendearen, beraz, etorri zitzaiona.
‎Baina mendearen bigarren erdialdean beherakada etorri zitzaion, baso mozketa eta egur ikatzaren garestitzeaz eta errusiar eta suediar burdinaren konpetentziaz. Orduan ere, merkatu kolonialaren monopolioa zeukan bitartean, ez zen porrota igarriko, XIX. mendearen, beraz, etorri zitzaiona.
‎–Ezti bidaiari? izena nondik datorkion ere jakin dugu erromatarrei esker: gauero ilargi faseak irauten zuen bitartean, senar emazteen logelara, pitxar bat ezti eramaten zitzaion bikote ezkon berriari.
‎azukrea, kotoia, tabakoa, indigoa) eta Ekialde Urrunaz zeukaten merkataritzaren ondorioz (espezieak, tea, zeta, kotoizko oihal estanpatuak, indiana izenekoak?, portzelana? zetozen handik). Bristol, Nantes, Liverpool, Bordele?
‎Goizetan, Historia Geografia arloan lan egiten zuten argitaletxe eta taldeen aurkezpena egin zen: Gero, Ingeba, Iker, Gordailu, Etor , Jakin, UZEI, UNED eta EUTGna, besteak beste; eta Arteari eta Geografiari buruzko zenbait hitzaldi eman ziren. Arratsaldeetan, aldiz, hiru mintegi antolatu ziren, BBBn (Batxilergo Bateratu Balioanitza) eskaintzen ziren Historia, Geografia eta Artea nola irakatsi lantzeko.
2004
‎AZKEN ETOR .
‎TARTEKO ETOR .
‎AINTZINAKO ETOR .
‎Taulan ikus daitekeen gisan 1955 urte ingurura arte (antzinako etorkinak, tarteko etorkinak) Gipuzkoatik eta beste euskal probintzietatik zetozen etorkinek pisu handia zuten8 Baina pixkanaka (1955 urtetik aurrera bereziki) espainiar estatuko etorkinak garrantzia hartzen joan ziren. Lekuko gisa mintzatu zaidan Asunek emigrazio uholde hau bizi izan zuen.
‎Lekuko gisa mintzatu zaidan Asunek emigrazio uholde hau bizi izan zuen. Bere hitzetan ikus daitekeen moduan lanaren areagotzearekin batera etorri ziren etorkinak, «empezo con la Papelera de Zikuñaga, y se empezo a trabajar y no, no, la gente aqui, segittun hasi zian lanian, jende gutxi zeion, geo toda esa plebe ya vino de Extremadura, todo se llenó de extremeños».
‎Emigrazio fenomenoaren protagonista izan zirenek oso gogoan dituzte hasierako etxebizitza arazoei aurre egiteko sortutako «bat bateko erantzunak», etxea elkarbanatzea ohiko, eta ezinbesteko, bihurtu baitzen. Hector Extremaduratik lanera etorri zen etorkina da. Hernanira iritsi zenean zuzenean bizi izan behar izan zituen etxebizitza gutxi egoteak sortzen zituen arazoak:
‎Laburki, historiari begiratuz, ikus daiteke 1900 urte inguruan gorakada handia bizi izan zutela industriek. Gorakada honen ostean hamar urteko egonkortzea etorri zen, eta gerora, 1910 urtetik 1920ra, berriro ere aurrera pauso handia. 1929an, AEBn hasitako krisi ekonomikoa berehala zabaldu zen Europa osoan, eta eragin handia izan zuen Hernaniko industrien garapenean.
‎1939an ekonomiaren sektore batzuetan produkzioa 1929ko mailara iritsi zen. 1941ean etorri zen oparotasuna eta lana, II. Mundu Gerra eta horrek eragindako mobilizazio militar eta ekonomikoaren ondorioz. Baina ordura arte, tratu berriaren neurri batzuk min handia egin zuten; nekazaritza politikak ez zien nekazari prekarioenei lagundu eta ongizate sozialaren programa oso eskasa izan zen.
‎Hala ere Hoover ek ez zuen porrota onartu. Herriaren arazoa ekonomikoa baino psikologikoa zela uste zuen, eta langabetuen kopurua minimizatu egin zuen oparotasuna azkar etorriko zela esanez; 1931ko udaberrian Presidenteari arrazoia emanez bezala produkzioa eta lana gehitzen hasi ziren. Baina beherakada berriro etorri zen Kreditanstalt banku suitzarraren bankarrotarekin.
‎Herriaren arazoa ekonomikoa baino psikologikoa zela uste zuen, eta langabetuen kopurua minimizatu egin zuen oparotasuna azkar etorriko zela esanez; 1931ko udaberrian Presidenteari arrazoia emanez bezala produkzioa eta lana gehitzen hasi ziren. Baina beherakada berriro etorri zen Kreditanstalt banku suitzarraren bankarrotarekin. Horrek, mundu osoan finantzen krisia ekarri zuen, baina batez ere AEBetan.
‎ekonomia suspertzeko neurria izan zen. Prezioak igo eta inflazioa etorri zen, baina egoera ekonomikoa hobetu egin zen. AEBetako artikuluak kanpoan konpetenteagoak egin ziren, baina barneko prezioak erori egin ziren.
‎Adibidez, definitiboa izateko asmorik gabe, honako epeketa proposa liteke: 1914/ 18tik 1936/ 45era, gerra eta gerrarte epe ezegonkorra (lehen mundu gerraren ondoren Europa osoan, XIXtik zetozen sistema liberal kontserbadoreak krisian sartu baitziren, alternatiba liberal demokratiko, komunista, zein faxistak agertuz; eta giro ezegonkor hau azkenean gerra berrietan lehertu zen. Hor koka ditzakegu Euskal Herrian eragin zuten diktadura desberdinak, errepublikak zein gerra zibil eta mundialak); 1945etik gure egunetara, atlantismoa eta Europaren eraikuntza aldia (gerra ostean mendebaldeko Europa estatubatuar orbita atlantiarraren pean geratu zelarik, multzo honen baitan zati batek, Alemania Frantziak gidatuta, europar eraikuntza abiatu zuen, Ipar Euskal Herria barne hartuz; eta beste zati bat, Espainia frankista kasu, atlantiar orbitan egon arren europar eraikuntza eta dinamika demokratikotik kanpo geratu zen 1975/ 86 arte; eta hola zenbait azpiatal bereiz litezke...).
‎–Euskal Herriaren historia? ikasgaiaren dekretuan zehazten den jarreren atal esplizitua bat dator esandakoarekin. Hots, ez da inon helburu nazionalizatzaile edo partidistarik nabarmentzen.
‎Hola, DBHn munduko, Europako eta Euskal Herriko historia tarteka liteke; Batxilergoko lehen mailan munduko historia garaikidea batetik eta Euskal Herrikoa bestetik banako ikasgaietan eman (eta azken hau hautazkoa izanik Espainiakoa historia ere hautazko gisa eskain liteke); eta batxilergoko azken kurtsoan, ostera ere, euskal eta europar historia elkartuta azaldu. Aldaketa ofizial horiek etorri artean irakasleek eurek badaukate hein batez euskal historia egungo planetan txertatzen joateko aukera, ez agian egitarau osoak aldatuz baina bai parte batzuetan. Goihenetxek proposatzen duen programaren baitan, hainbat material historiko konkretu aurkezten da, ariketa eta gai konkretuak lantzeko aukera eskaintzen dutenak.
‎Egitarau ofizialean, Erdi Aroko atalean segituz,. Hiribilduen sorrera? izeneko puntua dator segidan, horrek ekarritako aldaketa ekonomiko, sozial, politiko eta bestelakoak egoki aipatuz (ahaide nagusien borrokak...). Nik, ordea, Iruñeko erresumaren puntua XIII. mendean utzi ostean, eta hiribilduekin hasi aurretik, tarte horretan Erdi Aroko jendartea eta bizimodua nolakoa zen aztertzen duen puntua sartuko nuke15 Modu horretan hobeto ulertuko da ondoren hiribilduen sorrerak eragin zuen aldaketa sakona (bizimoduan, ekonomian, lurralde garapenean...).
‎Erratzun, guardia zibileko korneta batek Molaren bandoa irakurri zuen, gerra hasi eta gorriak Endarlatsa zeharkatuz zonalde honetara zetozela erranaz. Erratzuko alkateak eta guardia zibilaren sarjentuak biltzar bat egin zuten.
‎Irunetik Bera eta Etxalar aldera, milizianoen zutabe bat abiatu zen eta bertako guardia zibilekin enfrentamenduak izan zituen. Jendeak milizianoen zutabea Baztanera zetorrela jakitean beldurra eta izua zabaldu zen Baztango herrietan barna. Jendeari columna de comunistas garrasia entzutean, beldur ikaragarria sortzen zitzaion.
‎38 Primo de Riveraren diktaduran, estatua gehiago indartzeko somaten a sortu zuten, talde paramilitar modura. Somaten aren jatorria berez katalana da eta Aro Berritik dator baina Frankismoak, FET de las JONS eko kideak somatenetan bildu zituen, muga babesteko eta makien infiltrazioak eragozteko. Unitate paramilitar hauek, oso erabilgarriak izan ziren gerrilarien aurkako partidetan aritzeko, maquis blanco bezala izenaz ere ezagutua zen.
‎Gerrillari hauei alemanek maquisard deitzen zieten eta hortik dator maquis izena. PCE izan zen egitura finko bat osatu zuen alderdia espainiar errefuxiatuen artean Francoren kontra aritzeko.
‎Baztan, muga ondoan dagoenez, kontrabando lekua da dudarik gabe. Gerraosteko urte gogor haietan, muga ondora pertsona asko etortzen ziren muga zeharkatzeko laguntza eske. Gerra amaitua ez zegoen garaian, laguntza hau antolaketarik gabe egiten zen, baina denborarekin, EAJ alderdiak sare antolatu bat sortu zuen.
‎112). Sareko buruzagia zen Luis Alava 1943an fusilatu zuten; sarearen izena beregandik zetorren . Garai hauetan, Madrilgo kartzeletan 51 baztandar zeuden eta beste hainbeste Iruñea eta Donostiako kartzeletan, gehienak mugalari sareetan parte hartzeagatik (Altaffaylla Kultur Taldea, 1986:
‎Gerrarekin batera, beharrezko produktuen eskasia etorri zen (olioa, irina, arraina...). Baserri asko zeudenez, auto askitasuna ziurtatuta zeukaten baserritar familiek.
‎Nafarroa altxatuen bandoko jarraitzaile sutsuz beteta zegoen eta nafar askok Francoren armadetara joan behar izan zuten, (denok ezagutzen ditugu nafar erreketeen ibilerak Gipuzkoan eta Bizkaian). Garai hartako sarraskietatik dator , adibidez, navarro ni de barro esaera. Nafarroan fronterik egon ez arren, heriotzak egon ziren.
‎Baztanek udaletxe bakar bat dauka Elizondon eta beste herriek alkate juradoak dituzte herrien beharrak asetzeko. Sistema konplexua da, baina antolamendu mota hau aspalditik zetorren eta oraindik urte askoz iraungo duela dirudi. Baztango herriak Elizondo, Irurita, Erratzu, Arizkun, Elbete, Azpilkueta, Gartzain, Lekaroz, Ziga, Aniz, Berroeta, Arraioz, Oronoz Mugaire, Almandoz eta Amaiur dira.
‎Ekitaldi politiko hauek, maiz festa giroan egiten ziren: kalejira, musika, dantzak... beste herrietako jendea etortzen zelarik eta baita urruneko agintari jendea ere.
‎Ignacio Iturria Baztan Buru Batzarreko lehendakari ohia zen eta alkatetzara heldu zen, zeren haraneko zinegotzi eskuindarren artean ideologia ezberdinetakoak eta independenteak zeuden, Eskuindar Blokearen gailentasunari aurre egin nahi ziotenak. Horrela zinegotzi nazionalistek, independenteak eta Eskuindar Blokearekin bat ez zetozen eskuindarrak, candidatura municipalista bat osatu eta alkate Ignacio Iturria jarri zuten4.
‎Sozialismoak berebiziko eragina izan zuen Arts and Crafts mugimendu britainiarrean, gero Art Nouveau n, eta aurrerago, arkitektura modernista eta inpresionismoaren ondorengo abangoardian. Dena den, marxismoak artearengan izan duen eragin garrantzitsuena Morris-en teoriatik etorri zen. Honek, eguneroko bizitzari garrantzia ematen zion, artea burgesiarengandik urrunduz.
‎Bestalde aipatzen du mugimendu iraultzaileek askatasun pertsonala kaltegarritzat hartu izan dutela, langileentzat sexua, drogak eta halakoak ez direlako onak. Denbora eta energia kontsumitzen dute eta ez dira antolamendu eta eraginkortasunarekin bat etortzen . Altxamendu kulturalak ez dira indar iraultzaileak, sintomak baizik.
‎Historiagileak eszeptikoa izan behar du, eta eszeptiko jarrita, zer gertatuko litzateke iragana ikuspuntu eurozentristatik baino beste perspektiba batetik interpretatuko balitz? Neokolonialismoaren eta planing aren aro honetan planak beste nonbaitetik etorriko balira?
‎Raymond Aron filosofoaren arabera, XX. mendea Alemaniaren mendea izan zitekeen Lehen Mundu Gerrak lurraldearen norabidea okertu izan ez balu. Ikuspegi horrekin bat dator Fritz Stern, eta halaxe azaltzen du El mundo alemán de Einstein liburuan. Zergatik gertatu zen Holokaustoa?
‎Beraz, ez zion zientziari oztoporik jarri, baina ezta laguntza handirik eman ere. Hain zuzen, urte haietan esku pribatuetatik zetorren dirulaguntzei esker lortzen zuten zientzialariek euren proiektuak martxan jartzea. Aurrerapen haietan, zientzialari juduek rol erabakiorra bete zuten.
2005
‎emakumeek administrazioan eta armadan ezin zuten parte hartu. Bestalde, gizon eta emakumeek lan berdinarengatik soldata berdina kobratzea eskatzen zen, sexu edo egoera zibilaren aldetik etor zitekeen diskriminazioa gaitzetsiz. Baina, gizonak segitzen zuen emakumearen ordezkari legala izaten, eta bere baimena behar zuen ondorengo kasuetan:
‎Autoreak testua itzultzea lortu zuen eta La ofrenda de los pueblos izena ematen zion, hain zuzen ere (bere ustez) hainbat herrik emankortasunaren jainkosa bati egindako eskaintza bat zelako53 Baina nondik sortzen du interpretazio hori? Toponimia aurrelatindarra aztertzeko milaka toponimo bilduta eduki eta gero, batzuk Serreta d' Alcoi-ko idazkian jasota zetozen hitzekin antzekotasun nabariegiak zituztela ohartu zen, adib. beruneko BAGAROK, eta Bacarot toponimoa. –Si los signos se asociaban, pues, a una referente geográfico y este podía ser identificado, sabríamos a través del referente, el significado del signo?
‎Roman del Cerro arlo ezberdinetan antolaturiko corpus morfematikoarekin ondorio harrigarrietara heltzen da. Adib. erliebe geografikoari dagokion KAN morfematik(=, mendia?) etorriko litzateke Campellus, hau da, KAN/ BE/ LAU iberierazko formatik eratorrita eta ez latinezko campellusetik. Beraz logikari jarraiki, zera esateko aukera dauka:
‎Atal bereko beste adibide batean egileak zera dio: GANDI, proceder de?, hau da, euskarazko gandik deklinabideko atzizkiaren parekoa da, eta hortik hain zuzen ere etorriko litzateke egungo Gandia toponimoa (Román del Cerro, 1990: 106), atzizkia leku izen bihurraraziz.
‎Gai honen inguruan ibili diren ikerlari garrantzitsuenak ezagutzen dituela ematen duen arren (bibliografian behintzat aipatuta daude), praktikan ez ditu bere lanera ekartzen. Adib. Mitxelenaren Fonética histórica vasca argi dago ez duela irakurri, eta Tovar-en lan batzuk aipatuta badatoz ere, Roman del Cerro-rentzat oso aproposa zatekeen Mitología e ideología de la lengua vasca (Tovar, 1980) liburuaren aipurik ez dago. Gainera historiografikoki atzeratuta dago, aipatuta datozen lanen hiru laurdenak gutxienez 80ko hamarkadatik atzera kaleratuta baitaude63.
‎Adib. Mitxelenaren Fonética histórica vasca argi dago ez duela irakurri, eta Tovar-en lan batzuk aipatuta badatoz ere, Roman del Cerro-rentzat oso aproposa zatekeen Mitología e ideología de la lengua vasca (Tovar, 1980) liburuaren aipurik ez dago. Gainera historiografikoki atzeratuta dago, aipatuta datozen lanen hiru laurdenak gutxienez 80ko hamarkadatik atzera kaleratuta baitaude63.
‎Ikertzaile bien artean Iberiar Penintsulako bi hizkuntza ezezagunak (iberiera eta tartesiera) deszifratzen dituzte, eta Italiako etruskoa zein Kretako A Lineala ere ulergarri bihurtzen dituzte. Azken finean, beraien ustez, laurak sustrai komun batetik datoz , Ipar Afrikako herrietatik. Herriok duela 6.000 bat urte Sahararen lehortze prozesuarekin, iparralderantz migratu zuten.
‎gogatu, bizitu, otoitu, dolutu, bihurtu,... Hiztegi honetan gainera ustezko euskal hitzak sarri gaizki aipatuak edo gaizki iruzkinduta daude, adib. letz euskarazko lege omen da, (bidenabar euskal lege hitza latinezko lexetik dator ).
‎Hasteko, aztarna arkeologikoen arabera neolitizazioa mediterraniar arroko herrialdeetara (adib. Grezia edo Italiara), Ekialde Hurbiletik etorri zen, eta ez klimaren lehortzeak eragindako ipar Afrikako herrien migrazioengatik.
‎Hirugarren, Alonso-ren planteamendu historikoak sinpleegiak dira. Esate baterako kartagotarrak Iberiar Penintsulara etortzean etxeak eraikitzeko orduan zera gertatu omen zitzaien:
‎Euskoiberistentzat iberiera eta euskara hizkuntza berdinak dira, baina akitanierarik edo aitzineuskararik ez dute erabiltzen iberiera ikertzen dutenean. Ez dakigu horren arrazoia den ez dutelako akitaniera ezagutzen edota ezagututa ere ez duten aipatzen ondo ez datorkielako .
‎Ennebox eta beste baita galierarekiko harremanaren ondorioz adib. Dunohorigis Beraz, akitaniera eta iberieraren arteko berdintasunak zeren ondorio diren ikertu litzateke, adib. auzokide izatearen ondorioz, famili hizkuntza edo enbor berdinetik etortzeagatik , Oroz en substratu teoriarengatik,...
‎ez den eta/ th/ fonemarik euskaraz ez dagoen. Aldiz, Bergua k ez du honi buruz ezer esaten, liburuaren bukaeran iberieratik euskarazko hiztegitxoan aipatuta badator ere, eta Beltran-ek emandako esanahiarekin bat dator (1994: 239).
‎ez den eta/ th/ fonemarik euskaraz ez dagoen. Aldiz, Bergua k ez du honi buruz ezer esaten, liburuaren bukaeran iberieratik euskarazko hiztegitxoan aipatuta badator ere, eta Beltran-ek emandako esanahiarekin bat dator (1994: 239).
‎Bestalde Fletcher Menendez Pidal ekin bat zetorren , arro mediterraneoko herri aurreindoeuroparren artean existitu zeneko batasun ideia horretan, (Fletcher, 1985: 19). Noski denak kronologikoki eta linguistikoki aurreindoeuroparrak zirenez, herri guztiek talde bera osatzen zuten.
‎Fletcher ek substratu mediterraniar batu horretatik euskara eta iberiera etorriko zirela defendatzen du. Orduan zergatik ez dituzte emaitza asegarriak ematen euskararekin egindako ahaidetasun saiakera guztiek?
‎Honi kritika bi norabidetan egin diezaiokegu, batetik eta euskarara latinaren bitartez pasatu dela: Mitxelenak bere FHV lanean dioenez, eta latinezko etum forma pluraletik letorke . Pattison etimologia hau aipatu arren ez du onartzen.
‎17). Argi dago 1922ko Gomez Moreno-ren signarioan aldaketak egon direla eta zenbait zeinuren balioa aldatu edo ezagutu berri bada ere, oinarrian bat gatoz Velaza rekin,, nadie pone ya seriamente en tela de juicio los valores que Gomez Moreno atribuyó a los diferentes signos? (Velaza, 1996:
‎Beraz, metodo honetan oinarritutako euskara eta iberieraren arteko antzekotasunak ezin dira onartu zenbait arrazoiengatik: ...zkuntza edo hizkuntza familien arabera antolatuta, lusitanierazko zeltiberiera, iberiera eta euskara nahastuta daude46; 2) Muta cum liquida egiturak euskarari zein iberierari arrotz egiten zaizkiolako; 3) euskaran latinezkoak diren maileguak ezin direlako iberierazko hitzekin harremanetan jarri, adib. ATHEGMURA (iber.), euskarazko kanpora hitzarekin parekatzen du, euskal forma latinezko campusetik datorrenean ; 4) Hitz gehienak zientzi fikziozkoak direlako, ez baitira ez euskara ezta iberierazko hitzak, txarto transkribatuta daudelako:
‎15 Garibairen euskarari buruzko ideiak: Compendio Historial de las Crónicas y universal Historia de todos los reinos de España izeneko berrogei liburuetan datoz .
‎18 Larramendiren ideiekin bat ez zetozen idazle bat baino gehiago zegoen, hala nola; Mayans y Siscar(), H. Flórez(),...
‎Pareko maila batean A. Doering izeneko beste idazle amerikarra dago, zeinak Iberos y euskaros y la misión civilizadora de la Iberia en tiempos prehistóricos, Academia de Ciencias, Córdoba, Argentina, obra idatzi baitzuen. Lanaren egiturak ez dio inolako azalpen logikoari jarraitzen, bat dator berez egileak berak argi ez daukan teoriarekin, hots, euskaldunen (edo bere arabera escaldunen) jatorria ekialdean dagoela eta migrazio bidez Iberiar Penintsula kolonizatu zutela, baina ez da argi geratzen herri zeltekin batera etorri ote ziren edo aurretik, gauza biak aipatzen baitira. Bere ustez duela 8.000 urte Iberiar Penintsulara heldu ziren lehenak arrazaz finesak edo ural altaikoak ziren, eta beraien hizkuntzak euskararekin antz handia zeukan,, la segunda fue la céltica, con la llegada de los vascos agricultores legítimos [sic] en el último milenio ante nuestra era, una raza en todo sentido sobresaliente en sus condiciones físicas e intelectuales?
‎Pareko maila batean A. Doering izeneko beste idazle amerikarra dago, zeinak Iberos y euskaros y la misión civilizadora de la Iberia en tiempos prehistóricos, Academia de Ciencias, Córdoba, Argentina, obra idatzi baitzuen. Lanaren egiturak ez dio inolako azalpen logikoari jarraitzen, bat dator berez egileak berak argi ez daukan teoriarekin, hots, euskaldunen (edo bere arabera escaldunen) jatorria ekialdean dagoela eta migrazio bidez Iberiar Penintsula kolonizatu zutela, baina ez da argi geratzen herri zeltekin batera etorri ote ziren edo aurretik, gauza biak aipatzen baitira. Bere ustez duela 8.000 urte Iberiar Penintsulara heldu ziren lehenak arrazaz finesak edo ural altaikoak ziren, eta beraien hizkuntzak euskararekin antz handia zeukan,, la segunda fue la céltica, con la llegada de los vascos agricultores legítimos [sic] en el último milenio ante nuestra era, una raza en todo sentido sobresaliente en sus condiciones físicas e intelectuales?
‎XX. mendean berriz, euskara eta afrikar hizkuntzen arteko harremanak interes handiagoa piztu zuen. Adib. H. Schuchardt-ek euskara eta bereberea harremanetan jarri zituen, zeren euskara berdin iberiera bazen, eta iberiera Afrikatik bazetorren , euskararen jatorri zein ahaideak han egon behar zuten. Berrikiago H. Mukarovsky k euskal berebere hipotesia berpiztu arren antzekotasunen zerrendak kasuala izaten jarraitzen du.
‎Hizkuntzalaritzaren ikuspegitik egindako kritika honi, beste bi gaineratu ahal dizkiogu: lehena eszena eta testuak ez dute zertan bat etorri behar, bestela beste borroka irudietan hitz hauek errepikatuta aurkituko lirateke, eta bigarrena, testua txarto ulertuta egon daitekeela, Untermann ek testu berdinaren irakurketa berri bat proposatu zuelako: kutur.oisor, euskararekin itxuraz harremanik ez daukana.
‎Halaber Gorrotxategiren lanak zehatz ezarritako akitaniar stock onomastikoa (1984), Hego Euskal Herrian aurkitutako zenbait izenekin bat dator , hala nola, Abisunhari, Dusanharis, Edsuri, Naru[/] eni, Narhungesi, Serhuhoris, Ummesahar, eta] eihar pertsona izenak, eta Errensae, Larrahi, Losae, Loxae eta Selatse jainko jainkosa izenak. Bestalde badaude ere jatorriz iberierazko izenak direnak baina
‎Euskoiberismoak aurrera egin behar badu, beste proposamen batzuen gainean eraiki da. Hau da, euskoiberismoa etengabe berrasmatzeko aukera duen teoria bat da, eta iragarpenak zalantzazkoak badira ere, datozen urteotan ere euskoiberismoa defendatzen duen egile berri gehiago agertzea litekeena da.
‎Bueno, Arana Goiriri kritika asko egin liteke, nik daukat liburu bat bera kritikatuz eta guzti hori baina Arana Goiri periodista bat zen ez da ahaztu behar. Beraz, orain etortzea historia irakasle bat Arana Goiri kritikatzera, nire ustez, da etorriko balitz bezala filologo bat esatera: –pero Zapatero pues dice mal las frases en castellano?
‎Bueno, Arana Goiriri kritika asko egin liteke, nik daukat liburu bat bera kritikatuz eta guzti hori baina Arana Goiri periodista bat zen ez da ahaztu behar. Beraz, orain etortzea historia irakasle bat Arana Goiri kritikatzera, nire ustez, da etorriko balitz bezala filologo bat esatera: –pero Zapatero pues dice mal las frases en castellano?
‎Familia handiena, kuantitatiboki handiena. Bueno, eta gero dator horren kontra sortu den talde bat baina praktikamente tradizio eta erreferentzia berdinak dauzkana, eta hori da EA. EAJ eta EA, familia bera dira. Historikoki esan nahi dut.
‎Proiektu diferentea baino, erlatiboki diferentea, baita ere, ez oso diferentea. Bueno eta gero datoz , Euskadiko Ezkerra eta gero, hor seguru asko lau familia aipatzen baditut, izango dira HB edo izan zena. Euskadiko Ezkerra PSOEra joan zen beraz, ja ez dago.
‎Soziala zen, liberala zen, laizista zen, orduan kasi inimajinable ziren gauzak; ikaragarri progresista, beraz, garai hartako Euskal Herrirako inimajinable zen gauza bat. Gertatu dena da, ANVk ez zuen eduki denborarik desarroiloa edukitzeko, segituan gerra etorri zitzaiolako. Eta orduan, gelditu zen, ba hori, proiektu bezala.
‎–Nik uste Espainiako kasuan bai. Espainiako demokrazia den bezala delako, etorri den tokitik etorri delako etc. Ez da ahaztu behar zenbat jende biktima izan dena aurkitu den, todos demócratas?. Eta atzora arte torturatzailea izan zena, goizetik gauera demokrata da.
‎–Nik uste Espainiako kasuan bai. Espainiako demokrazia den bezala delako, etorri den tokitik etorri delako etc. Ez da ahaztu behar zenbat jende biktima izan dena aurkitu den, todos demócratas?. Eta atzora arte torturatzailea izan zena, goizetik gauera demokrata da.
‎–Ez dakit, ni ez naiz profeta eta noiz egingo duen nik ez dakit. Bueno, baina nik daukat, beharbada zaharragoa naizelako orain, daukat geroz eta gehiago, berriro historiaren errebindikaziora nator . Gu herri txiki bat gara, bueno ez, hasiko naiz urrutiagotik:
‎Behin puska bat, gero beste puska bat, gero beste puska bat. Orduan nire irudipena da herri txikien historia egiten dela uhinak bezala itsasoan: bat etortzen da, baina etortzen da beste bat ere.
‎Behin puska bat, gero beste puska bat, gero beste puska bat. Orduan nire irudipena da herri txikien historia egiten dela uhinak bezala itsasoan: bat etortzen da, baina etortzen da beste bat ere.
‎eduki behar dute? Baina azkenean etortzen da momentu bat non badirudi kontra eta kito eta ezin dugula ezta bestearengan ezer positiborik ikusi ere eta itsutasun bat sortzen dela. Hori da polarizazioaren arriskua.
‎Bi mailatan mugitzen da; gauza bat da, eta beharbada horregatik dago hemen bereizkuntza eginda: gero zer gertatu zen; ETA etorri zenean, edo armak hartu zituenean ETAk, ez zuen jarraitu Nietzche eta Miranderen morala, baizik jarraitu zuen moral demokratikoa. Jarraitu zuen moral moderno iraultzaile tradizionala eta ez moral moderno antidemokratiko Nietzcheanoa.
‎Nire ustez, interes globaleko gaia da, batez ere Euskal Herrian bizi dugun gatazka egoera sustraitik oratzen duen autoreetako bat dugulako Azurmendi. Bere lan honetan euskal biztanleriari kontuan hartzea txarto etorriko ez litzaiokeen apunte esanguratsu batzuk ageri dira. Lan honen lezioa, gainera, oinarrizko lege moralak izanda nola ez dugun argudiatzeko gaitasuna galdu beharrean dago.
‎aizu, hori ez da hain ebidentea, polemikan ebidentea da, baina bestela ez da hain ebidentea. Abertzaletasuna bera, iraultza egin eta gero etorri den gauza bat da, beraz lehenago iraultza bat dago, eta gero datoz demokrazia eta abertzaletasuna.
‎aizu, hori ez da hain ebidentea, polemikan ebidentea da, baina bestela ez da hain ebidentea. Abertzaletasuna bera, iraultza egin eta gero etorri den gauza bat da, beraz lehenago iraultza bat dago, eta gero datoz demokrazia eta abertzaletasuna.
‎Beraz, Estatu bat sortu nahi baldin bada proiektu batetik abiatuz oztopoak gainditu behar dira: . Euskal Herriari oztoporik handienak Frantziako eta Espainiako Estatu nazioetatik datozkio –dio Iztuetak, berauek, ekonomi arlotik orain begiratuz, beraien barne dagoen nazioaz laxatu nahiko ez dutelarik.
‎Hasteko, Nafarroako Revista Euskara rekin batera, euskal kultur aldizkarien sorreran aitzindari izan zen. Biek irekitako bidetik etorriko ziren Euskal Erria arrakastatsua Donostian() eta iraupen laburragako Revista de Vizcaya() Bilbon.
‎Edozein kasutan bi aldizkariok aitzindariak izan zirela ikus daiteke. Geroago, haiek irekitako bidetik, Donostiako Euskal Erria (1880) eta Bilboko Revista de Vizcaya (1885) etorriko ziren.
‎Datuok behatuz, literatur arloaren nagusigoa ageria da. Atzetik historia dator , bi arlo hauen artean edukiaren erdia betez. Aipagarriak dira halaber, kultur gaiak, kronikak, biografiak, hezkuntza artikuluak eta geografia bidaia kontuak.
‎Baliteke kultur aldizkari orokor izatean Gasteizko Ateneoko jarduerentzat toki gutxi uztea bere orrietan, eta elkartearekin arazoak ekiditeko, proiektua independizatzea. Halaber aipatu izan da Herrani erronkak gustatzen zitzaizkiola, eta hortaz Gasteizko egoera erraza utziz Madrilen zortea probatzera joan zela49 Jakina, zuzendariari hain loturik zegoen aldizkaria, Herranen joan etorri petsonalen ondorioz ere ezar zitekeen Madrilen. Nolanahi ere, toki aldaketa Herranek bideratu bazuen, ezin esan gauza bera eduki aldaketaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
etorri 41 (0,27)
dator 28 (0,18)
etorriko 23 (0,15)
zetorren 19 (0,13)
datoz 15 (0,10)
zetozen 13 (0,09)
etorritako 10 (0,07)
etortzen 7 (0,05)
datozen 5 (0,03)
etorriz 5 (0,03)
datorrela 4 (0,03)
etortzea 4 (0,03)
ETOR 3 (0,02)
etor 3 (0,02)
etorritakoak 3 (0,02)
letorke 3 (0,02)
zetorrela 3 (0,02)
zetozela 3 (0,02)
Datozen 2 (0,01)
datorkigu 2 (0,01)
datorkio 2 (0,01)
datorkit 2 (0,01)
datozela 2 (0,01)
etorritakoek 2 (0,01)
gatoz 2 (0,01)
zetorkiola 2 (0,01)
Etor 1 (0,01)
Etorri 1 (0,01)
Etorritako 1 (0,01)
badator 1 (0,01)
badatoz 1 (0,01)
bazetorkien 1 (0,01)
bazetorren 1 (0,01)
datorkielako 1 (0,01)
datorkigun 1 (0,01)
datorkiguna 1 (0,01)
datorkion 1 (0,01)
datorrenean 1 (0,01)
datozelako 1 (0,01)
datozkio 1 (0,01)
etorritakoa 1 (0,01)
etorriz gero 1 (0,01)
etortzeagatik 1 (0,01)
etortzean 1 (0,01)
nator 1 (0,01)
zetorkion 1 (0,01)
zetorrelako 1 (0,01)
zetorrena 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
etorri bat 8 (0,05)
etorri ere 5 (0,03)
etorri bidaia 3 (0,02)
etorri etorkin 3 (0,02)
etorri berri 2 (0,01)
etorri ez 2 (0,01)
etorri orri 2 (0,01)
etorri < 1 (0,01)
etorri CIA 1 (0,01)
etorri Caro 1 (0,01)
etorri Joanes 1 (0,01)
etorri Juan 1 (0,01)
etorri Manex 1 (0,01)
etorri Navarro 1 (0,01)
etorri Tolosa 1 (0,01)
etorri ala 1 (0,01)
etorri aldaketa 1 (0,01)
etorri arte 1 (0,01)
etorri aurretiko 1 (0,01)
etorri baina 1 (0,01)
etorri barbaro 1 (0,01)
etorri behar 1 (0,01)
etorri berak 1 (0,01)
etorri beti 1 (0,01)
etorri demokrazia 1 (0,01)
etorri den 1 (0,01)
etorri dirulaguntza 1 (0,01)
etorri elite 1 (0,01)
etorri eman 1 (0,01)
etorri emigrante 1 (0,01)
etorri erabaki 1 (0,01)
etorri erlijioso 1 (0,01)
etorri erran 1 (0,01)
etorri errealitate 1 (0,01)
etorri esan 1 (0,01)
etorri eskuindar 1 (0,01)
etorri espainiar 1 (0,01)
etorri etxe 1 (0,01)
etorri euskal 1 (0,01)
etorri ezaugarri 1 (0,01)
etorri ezaugarritu 1 (0,01)
etorri foru 1 (0,01)
etorri geroztik 1 (0,01)
etorri gogo 1 (0,01)
etorri gu 1 (0,01)
etorri guzti 1 (0,01)
etorri handik 1 (0,01)
etorri hirugarren 1 (0,01)
etorri historia 1 (0,01)
etorri hitz 1 (0,01)
etorri hori 1 (0,01)
etorri idazle 1 (0,01)
etorri ikerlari 1 (0,01)
etorri ikusi 1 (0,01)
etorri ildo 1 (0,01)
etorri indiano 1 (0,01)
etorri integrazio 1 (0,01)
etorri iraultzaile 1 (0,01)
etorri iritzi 1 (0,01)
etorri irudikatu 1 (0,01)
etorri jakin 1 (0,01)
etorri jende 1 (0,01)
etorri judu 1 (0,01)
etorri korrespondentzia 1 (0,01)
etorri krisi 1 (0,01)
etorri labore 1 (0,01)
etorri lan 1 (0,01)
etorri leporatu 1 (0,01)
etorri migrazio 1 (0,01)
etorri militar 1 (0,01)
etorri nabarmendu 1 (0,01)
etorri ohitura 1 (0,01)
etorri omen 1 (0,01)
etorri ote 1 (0,01)
etorri sartu 1 (0,01)
etorri segidan 1 (0,01)
etorri sentsazio 1 (0,01)
etorri sistema 1 (0,01)
etorri soldadu 1 (0,01)
etorri talde 1 (0,01)
etorri tamalgarri 1 (0,01)
etorri tradizio 1 (0,01)
etorri urte 1 (0,01)
etorri zati 1 (0,01)
etorri zerbait 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
etorri < < 1 (0,01)
etorri ala ikasi 1 (0,01)
etorri aldaketa uholde 1 (0,01)
etorri arte irakasle 1 (0,01)
etorri aurretiko anarkismo 1 (0,01)
etorri baina frankismo 1 (0,01)
etorri barbaro klixe 1 (0,01)
etorri bat emigrazio 1 (0,01)
etorri bat errealitate 1 (0,01)
etorri bat frankismo 1 (0,01)
etorri bat gizarte 1 (0,01)
etorri bat greba 1 (0,01)
etorri bat toki 1 (0,01)
etorri berak egile 1 (0,01)
etorri beti bat 1 (0,01)
etorri bidaia bilakaera 1 (0,01)
etorri bidaia hau 1 (0,01)
etorri bidaia hori 1 (0,01)
etorri Caro Baroja 1 (0,01)
etorri CIA egitasmo 1 (0,01)
etorri dirulaguntza lortu 1 (0,01)
etorri elite interes 1 (0,01)
etorri emigrante behartsu 1 (0,01)
etorri ere jakin 1 (0,01)
etorri erlijioso Luiaondo 1 (0,01)
etorri errealitate bat 1 (0,01)
etorri espainiar emakume 1 (0,01)
etorri etorkin kopuru 1 (0,01)
etorri etorkin ostatu 1 (0,01)
etorri etorkin pisu 1 (0,01)
etorri etxe eraiki 1 (0,01)
etorri euskal historiografia 1 (0,01)
etorri ezaugarritu frantses 1 (0,01)
etorri foru gainbehera 1 (0,01)
etorri geroztik galdu 1 (0,01)
etorri gu errolda 1 (0,01)
etorri hirugarren lege 1 (0,01)
etorri historia irakasle 1 (0,01)
etorri hitz antzekotasun 1 (0,01)
etorri hori sortu 1 (0,01)
etorri idazle bat 1 (0,01)
etorri ikerlari ezarri 1 (0,01)
etorri ildo segitu 1 (0,01)
etorri indiano hala 1 (0,01)
etorri iraultzaile guzti 1 (0,01)
etorri iritzi ere 1 (0,01)
etorri irudikatu ukan 1 (0,01)
etorri jakin beldur 1 (0,01)
etorri jende berri 1 (0,01)
etorri Joanes Leizarraga 1 (0,01)
etorri Juan Lopez 1 (0,01)
etorri judu baino 1 (0,01)
etorri korrespondentzia bitarteko 1 (0,01)
etorri krisi areagotu 1 (0,01)
etorri labore berri 1 (0,01)
etorri lan hiru 1 (0,01)
etorri Manex Goienetxe 1 (0,01)
etorri migrazio uholde 1 (0,01)
etorri militar haiek 1 (0,01)
etorri ohitura bat 1 (0,01)
etorri sistema liberal 1 (0,01)
etorri soldadu asko 1 (0,01)
etorri talde kamioi 1 (0,01)
etorri tamalgarri bat 1 (0,01)
etorri Tolosa inguru 1 (0,01)
etorri tradizio politiko 1 (0,01)
etorri urte ere 1 (0,01)
etorri zati konparatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia