Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.935

2000
‎–Intelektualegia zela esan izan da. Uste dut, beste alde batetik, ez dagoela gaizki entzuleriagorantz eramaten saiatzea?. BIDART J. Irulegiko Irratia, 96/ 10/ 24.
‎EUSKALDUNON EGUNKARIAk proiektu politiko zehatzekin izan ditzakeenharremanak lausoagoak dira, bistan da. Baina bere atzetik hizkuntza egitasmoa agertzeak, zalantzarik gabe Euskal Herria beste modu batean ikustera eraman du, ez hainbeste sistema politikoek egituratzen duten parametroetan oinarrituta, hizkuntzarenerrealitatean oinarrituta baizik. Berea, neurri batean, hizkuntza komunitatean oinarritutako erreferentzia eremua da, nahiz eta ez den horretara mugatzen, eta nahiz etahizkuntza egitasmoak eta egitasmo politikoak zirt zart bereizterik ez dagoen.
‎Horren aldean, ekonomia arloan albisteen%36 hartzen ditu beretzat. Beraz, egitate ekonomiko gisa islatzen da egunkarietan.Honek hipotesi bi planteatzera garamatza . Lehena, jadanik Lizarra Garaziko itunareneraginari lotuta legoke:
‎RTVEren bi kanalen eta hiru kanal pribatuen simulcasta egiteko, multiple bat erreserbatu da, zeinari bost programazio eramateko kapazitatea ezagutu zaion.
‎Begietarako errepresentatua den Munduaren zati hori ez da entitate abstraktuhutsa; izan ere, errepresentazio horrek berekin baitarama bere testuinguru politikoa; eta baita ekonomikoa eta historikoa ere11.
‎Gure inguruan irakurgai edo ikusgai diren hedabideei esker, Euskal Herriaz izandaitezkeen definizio politiko guztiek badute beren isla eta eredu mediatiko propioa.Euskal Herriko egunkariek eta telebistek eraikitzen dituzten identitate mapak osoprofil zatikatuak erakusten dituzte; hain zuzen, konstatazio horrek garamatza euskalpoliformismo mediatikoaz hitz egitera.
‎Lurraldetasuna, gai zentrala izan da, eta gaur ere bada, nazio eraikuntzetan.Nazioek, herriek eta estatuek argiro erakutsi dute beren historiaren joan etorrian, territorio baten jabe izatea zenbat baloratzen den: maiz izan dira borroka latzak, mapetako marrak harago edo honago eraman edo ekartzeagatik. Lurraren eta lurraldearen gainetik dagoen kontzeptu politiko eta sozial garrantzitsua da lurraldetasuna.Lurraldetasunak medio fisikoarekin harreman zuzena duen arren, batez ere, eremufisiko batean bizi den jendearekin du harreman zuzena:
‎Sozializazio politikoak aurrera eramateko , Munduaren eraikuntza mediatikoapublikoaren eskuetan uzteko, nazioaren lurraldetasun sinbolikoak zeregin garrantzitsua du.
‎Boterepolitikoaren definizio legez, lurralde markak eta izaera kolektiboen mugak modudinamikoan ikustera ohitu ginateke. Kolektibitateen harreman sozialak etaerakunde politikoen joko administratibo eta militarrek markak eta mugak maiz aldatudituzte lekuz; horiek gaur hemen egotea eta bihar hara eramatea , bai historia zaharreanbai garaikidean sarritan ikusi dugun afera da. Horretan azpimarragarria da jakitea, ezenkolektibitate sozialen gainean eraikitzen diren entitate politiko eta administratiboekezartzen dituztela normalean marka lerroaren definizioak; eta, ez entitate politiko etaadministratibo horiek zerbitzatzen omen dituzten herriek berek.
‎Horrela, alderdi abertzaleen arteko adostasunak zein desadostasunak lehengo kolpez identifikatu ahal dira. Alderdi abertzaleek daramaten abiadura kontuanizanik, dokumentu arras garrantzitsua eta interesgarria izan daiteke mahai ingurua.Gainera, mahai inguru hori osatzeko ABren ekarpena ere jaso dugu, hori ere P.Iparragirreren eskutik. Eta aurreko hiru ikuspegiak objektibotasunez aztertzen etaerkatzen dituen EZBAIKA elkartearen artikulu labur bat ere badator, azken bosturteotan gure artean bizi izan den Gerardo Trujano behatzaile mexikarrak egina.
‎Bertanirakurri ziren artikuluekin. Biolentzia? izenburua zeraman liburua osatu zen.Aurtengoan, berriz, burujabetasunari buruz hitz egin dugu Iruñeko Larraona ikastetxean, eta, EZBAIKA elkartearen laguntzari esker, udako ikastaroan hitz egindakoa argitaratzeko aukera izan dugu.
‎Euskal Herria burujabea ez dela eta Euskal Herria burujabea dela; Burujabetza ezinezkoa dela eta burujabetza beharrezkoa dela; Burujabetza askatasuna dela eta burujabetza zapalkuntza dela... eta beste hainbat. Burujabetasuna dakontraesanean bizitzera garamatzan gaietako bat.
‎Azken batean, gure asmo politiko horiekbilduko dituen konstituzioaz ari naiz: gure herria, inperioen hondar hauen aldean, konstituzionalismoaren proiektu politikoa berme osoz aurrera eraman dezakeensubjektu politikoa delako. Argi geratzen ari baita, gatazka nazionalak bere baitanmantentzen dituzten estatuek nekez gaindi ditzaketela zuzenbidearen filosofiarenazpian erortzen diren teoria nagusiak eraikitzeko erabiltzen diren irizpideak.
‎Hau da, gaur egungo testuinguru politikoan, eredu? honek irtenbide ugari eta zeharo desberdinak daramatza bere baitan.Potentzialki bederen, halaxe da.
‎Frantziar konstituzioa (1958) eta baita espainiarra ere (1978) idatzita daude; baina estatuen oinarritzat hartuak izan dira, eta ez bertan bizi diren gizabanakoenzein gizataldeen eskubideak bermatzeko. Aipaturiko testu horiek, bada, konstituzioizena eraman arren , ez dira zuzenbidean, eta politikagintzan are gutxiago, konstituzionalismoaren ildokotzat hartu behar.
‎Kapitalismoaren barnean berezkoa den indar produktiboaren sozializazioaren prozesuak, internazionalizaziora? eraman gaitu, gaur egungo prozesu produktiboareninterdependentziaren hazkundea nabarmenduz. Internazionalizazio prozesua hiruarlotan gauzatzen da bereziki:
‎Kultura mailan, garapen eredu horren aurrerakadak kultura ezberdinen amaiera adierazten du (amerikar kulturaren onarpena oinarritzat hartuz) eta halaber, gizaki kontsumidore/ produktorea sortuz, zeina zori indibidualaren bila dagoen, non, hobeto bizi? ahal izango den, solidaritate, komunitate edo izate sozialik gabe, inperialismo indartsuenaren menpean, honek daramatzan kategoriak, hizkuntza eta kultura onartuz.
‎Orokorki, berdintasun, eskubide eta justiziaren aldeko egitasmo kolektiboakbaliogabetuko ditu inperialismo kulturalak, horien ordez gizabanakook gizarteanarrakasta pertsonala lortzeko daramagun gatazka goraipatuz.
‎Gaur egun, herri anitzetako askapen mugimenduek borrokan dihardute, inperialismoaren aurkako frontea osatuz. Eta herrien aurkako gerra daramaten Estatu Nazioek osatzen dute inperialismoaren aldeko frontea; eta horien artean artikulazio hierarkikoa osatu dute. Artikulazio horren gailurrean Estatu Batuetako inperialismoa dugu.
‎Kanadak bezala, Australiak eta beste herri garatu batzuek ere antzeko txostenak enkargatu dizkiete beren adituei, helburu berberarekin: estatu handiek zein politika eraman behar duten argitzea, sareen bidez beste estatuek duten eragina ekiditeko. Horrela, estatu boteretsuekiko daukaten, burujabetasun erlatiboa?
‎Beraz, herri hornitzaileak zuzkidura moztea erabakitzen badu, erosleenegoera oso kritiko bihur daiteke. Horregatik, Europako estatu batzuek politikabikoitza eramaten dute. Alde batetik, Iparrameriketako eta Japoniako produktuenkontsumitzaile dira, eta beste aldetik beren produktuen hedatzaile (izugarrizko kostuarekin).
‎Ekimen honekorain arte jaso duen erantzun zabalak, ordea, argi utzi du gizarte mailan izan duenonarpena. Haatik, ENAren inguruan sortutako eztabaidak desobedientzia zibilarenildora garamatza . Batetik, orain arteko DNI eta Carte d, identiteren ordez dokumentu ofizial gisa erabiltzeko aukera ematen duelako.
‎Gainera, funtsezko eragiketa ekonomikoak bi pertsonaren arteko trukeak (kanbio erlatiboak) badira, orduan burujabetza ekonomikoaren jatorrizko ingurumariteorikoak gizabanakoaren erabakiaren inguruan kokatu ditugu (banakakoeskariaren eta eskaintzaren teoria). Horixe da gaur egun gailendu den ikuspegi teorikoa, sasi liberalismoa muturrera eraman nahi omen duena. Mota guztietako kolektiboak sobera leudeke amesgaizto ultraliberal horretan...
‎Katalunia eta Euskal Herria. Izan ere, kasu bihauetan, gutxiengoaren identifikaziorako, hizkuntzaren agerikotasunak estatuarekiko desberdintze prozesura baitarama . Areago, testuinguru bi hauek konplexuagoakdira, emigrazioko talde historiekin gurutzatzen baitira.
‎Gainera, asimilaziorako estrategien onartzeak norbere gutxiengo egoerako taldea errefusatzera, estatuarekiko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta herrialdeko informazio urria izatera darama . Separaziorako estrategia onartzeak, berealdetik, norbere gutxiengo egoerako taldeko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta estatuarekiko estereotipoak eta identitatea errefusatzera darama, informazio maila altuagoa gertatzen delarik.
‎Gainera, asimilaziorako estrategien onartzeak norbere gutxiengo egoerako taldea errefusatzera, estatuarekiko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta herrialdeko informazio urria izatera darama. Separaziorako estrategia onartzeak, berealdetik, norbere gutxiengo egoerako taldeko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta estatuarekiko estereotipoak eta identitatea errefusatzera darama , informazio maila altuagoa gertatzen delarik. Integraziorako estrategiaren onarpenak, aldiz, bai norbere gutxiengo egoerako taldea eta baita estatuarekiko identifikazio eta estereotipoak areagotzera darama.
‎Separaziorako estrategia onartzeak, berealdetik, norbere gutxiengo egoerako taldeko estereotipoak eta identitatea areagotzera eta estatuarekiko estereotipoak eta identitatea errefusatzera darama, informazio maila altuagoa gertatzen delarik. Integraziorako estrategiaren onarpenak, aldiz, bai norbere gutxiengo egoerako taldea eta baita estatuarekiko identifikazio eta estereotipoak areagotzera darama .
‎Beraz, identifikazio estrategia hauek kokapen interesgarrietara daramatzateherritarrak (Elejabarrieta 1994), aktore sozial gazteak taldearteko gatazkatan, berentaldekidetzak eta estatuarekiko identifikazioek eskatzen dituzten leialtasunen aurreankokatzera eramanez . Gainera, azken hau agerikoagoa da, gure ikerketaren laginahaur eta nerabeez osatuta zegoela kontuan izanik, zeren, azken finean, belaunaldienarteko sozialkuntzaren funtzioa horien bitartez ematen baita.
‎Ondoren agertuko ditugun bi ikerketa enpirikoekin, aurreko bi prozesuakilustratzen saiatuko gara bakarrik. Hain zuzen ere, lehen ikerketan, gertakizun historikoek gutxiengo egoeran dauden taldeak talde identitatea sendotzeko estrategiadesberdinetara nola eramaten dituzten aztertzen saiatuko gara: batzuk estatuarekinindentifikatzen dira eta beste batzuk estatutik bereizten dira, honela, taldeen kokapen horiek beren talde identitatearen autoestimarako funtsezko funtzioak betetzendituztelarik.
‎Arestian esan dugun moduan, prozesu historiko sozialek eraman dituzte gutxiengo egoeran dauden taldeak, batzuek estatuarekin identifikatzera, horrela asimilazio estrategia erabilirik, beren talde autoestima areagotzeko, eta beste batzuek, aldiz, estatuarekiko identifikazioaren aurrean beren taldeko identitatea areagotzera,, horrela bereizte estrategia erabilirik, beren talde autoestima areagotzeko?.
‎1885ean hasi ziren tirabirak.Norvegiarrek bi helburu zeuzkaten: 1) kanpo harremanak zuzenean eraman nahizituzten Christiania tik (1925ean. Oslo, izenaz bataiatua); 2) arazo kontsularrakzuzenean eraman nahi zituzten, Stockholm-etik pasatu gabe.
‎1) kanpo harremanak zuzenean eraman nahizituzten Christiania tik (1925ean. Oslo? izenaz bataiatua); 2) arazo kontsularrakzuzenean eraman nahi zituzten, Stockholm-etik pasatu gabe. Interes ekonomikoakzaintzen zituzten, beraz, gordin gordinki.
‎Zergatik ez du Gasteizko Legebiltzarrak subirano deklaratzen bere burua? Esandiezaiogun PPri hori egiteko prest gaudela, eta eraman dezagun gatazka konstituzional hori nazioarteko mailara.
‎Mutur batean EH dugu, jadanik burujabetza aldarrikatu etapraktikan jartzeko euskal herritarrak hauteskundeetara deitzea proposatzen duena.Beste muturrean, berriz, EAJ daukagu. Alderdi horrek proposatutakoaren arabera, prozesua mailakatua izango litzateke, eta, bukaeraraino eramateko aukerarik izatekotan, halabeharrez epe oso luzean egin beharrekoa, hasten denetik bukatzen denarte erakundeen arteko negoziazioetan oinarritzen baita erabat, statu quoa zalantzanjarri gabe. EAren proposamena erdibidekoa izango litzateke, lehen aukera gisanegoziazioa proposatu arren burujabetasuna alde bakarrez aldarrikatzeko aukera erezabalik uzten baitu, lehenengoak porrot egingo lukeen kasurako.
‎Mendi kontuan, internazionalki, euskaldun gisa ezagutzen gaituzte; eta ezgaituzte nahasten espainiarrekin. Urteasko daramatzagu beste herri batzuetara bidaiatzen; eta bidaia hauetan gure euskal izaeraren alde egiten dugulakontuan harturik, normala da gureidentitatea ezagutzea.
‎Halaber, nazio eskubideen aldarrikapen hutsa egitetik haiek gauzatzera jauzi egiteko garai aproposean gaudela irizten diote. Baina, nola aurreikusten du bakoitzak, oraingoz bederen, autodeterminatzera eraman gaitzakeen prozesua?
‎Herrialdeen ahots propioa bermatu behar dugu, eta horretarako Herrialdeen Ganbera edo HerrialdeenBatzarra osatzea proposatzen dugu. Baina, edozein kasutan, guk planteatzen duguna, prozesu konstituziogile bat bururaino eramatea da. Eta horretarako EHk ikustenduen aukerarik logiko eta koherentearena, Batzar Eratzaile bat martxan jartzea da, Udalbiltzak eta Herrialdeen Ganberak hasitako prozesu hori bururaino eramateko.Batzar Eratzaile hori hauteskunde libre eta demokratikoen bitartez osatuko litzateke.
‎Argitalpen hau antolatzerakoan, arrazoi ezberdinek eraman gintuztenpsikoterapiaren gaia aukeratzera. Batetik, esparru zabal horretan euskarazbibliografia gutxi dagoelako.
‎Jokoan hiru esparru badirela pentsatzera eramaten gaitu errepresentazio honek.Psikoanalisiarekin inolako zerikusirik ez duen psikoterapien eskualde bat badago; psikoterapiatik kanpora dagoen arlo freudiarraren eskualdea ere badago; eta ebaketa eskualde bat ere badago. Hemen, berriro ere, Jano jainkoarekin egiten dugu topo.
‎analisiaren atea berak ireki edo itxi dezakeen puntu honetan. Edo identifikazioaren zirkuitulaburrera darama subjektua, edo Lacan-en grafoan aurkituko duzuen eta sarrera atea Bestearen kokagunean duen bigarren zirkuitu bat irekitzendu. Honek esan nahi du, analisia analistak hartuko duen jarreraren menpe dagoela.
‎Psikoanalisiaren ikuspegitik, analisiaren ondorioen erabilpen murritza da psikoterapia. Terapeutika da agianEstatuak psikoanalisitik jaso dezakeen guztia, eta honek psikoanalisiaren zati baliagarria eta luxuzko zatia bereiztera eramango du Estatua.
‎elkarloturik. Trauma eta gatazkahauek, konzientzia hartze jarraitu batera daramaten ariketa eta eszenaratzeazdinamizatzen dira. Prozesu honetan sortzen diren fenomeno transferentzialakaztertu eta hitzez adierazteak, unean uneko aldaketa baimenduko duen iragantasuna ematen diete bizipen hauei.
‎(Tonella, 1994, 37 or.) Alabaina, gerta daiteke pazientea horretaz kontziente ez izatea, bere premiak ukatzea etaautosufizientzia erakustea. Egoera terapeutikoak premien eta desira ez aitortuenerrealitatea onartzera eramaten du.
‎(Tonella, 1994, 37 or). Analisi bioenergetikoan, horrek teknikaterapeutiko espezifikoez hitz egitera eramaten gaitu.
‎Terapiak, arnasa murriztu horretara eraman duten haurtzaroko egoerakulertzen saiatuz, murrizketa horren eragileak diren tentsio muskularren laxatzeprogresiboaz eta beste zenbait mobilizazio teknikaz, lagundu egiten du funtziohori gauzatzeko beharrezkoa den abandonu hori berraurkitzen. Arnasketa egokiakpazienteari gaitasuna ematen dio, oxigeno ekarpena areagotzen denean kitzikapen maila handiagoak toleratzeko, hartara plazerra esperimentatzeko gaitasuna ereareagotuz.
‎Baina sentipenetik pertzepziora daraman bidean funtzio tonikoa ere badago, alegia, giharren funtzioa. Eta gaur egun badakigu giharren uzkurdura kronikoarenfuntzioa sentipena deuseztatzea dela, hari existentzia ematen dion energia absorbatuz.
‎Sustraitze prozesuaren ondorioz daude zangoak zutikako jarreran. Hain zuzenere, sustraitze prozesuak eramaten du subjektua izaki egonkortu, orekatu etaekintza zein adierazpenerako prest sentitzera,, hegan aldegin?,, lehertu, edo, dislokatu?
‎Erretroflexioaren bidez prozesua eten daiteke, eta ekintzarik ez gauzatu.Energia horrek bere bidea eramaten ez badu, norberaren aurka bihurtzen da, baipsikologikoki bai fisiologikoki ere.
‎Antolamendu defentsibo honek bere barruan kontraesana darama : estresagarridiren bizi gertakizunen kontestuan atxikimenduaren sistemarekin erlazionaturikdauden portaeren eta sentipenen aktibazioaren aurrean kokatzen dira subjetuak, etahorien kontra borrokatzeko prestatu zuten estrategia defentsibo guztiaren oinarriandagoen gatazka emozionala berresperimentatzen dute.
‎Lehen taldea, laburbiltzeko psikoanalitikoa deituko duguna, pazienteeskizofrenikoekin lan egiten duten profesionalez osatuta dago nagusiki; hainzuzen, teknika psikoanalitikoez emaitza onik ez zen lortzen eskizofrenikoekin.Patologia horretara hurbiltzeko bide berrien bilaketak familiarekin lan egitenhastera eraman zituen.
‎–sens genesique? delakoa.Autore honek masturbazioa sexu aberrazio askoren jatorrian dagoela zioentradizioarekin jarraitzen zuen, aldi berean, muturreko abstinentziak, moduprimarioan, nahaste larrienetara zeramatela adierazten zuelarik. Bere Sexu aberrazioak izeneko liburuan zentzu genesikoaren bidez sexu nahasteei aipamenberezia eskaintzen saiatu zen.
‎Krafft Ebing ek gizakiarengan sexu bulkada jokabide guztien azpian dagoen, baina oso arriskutsua den, motibazioindartsua dela kontsideratzen zuen. Hain da horrela, non desbiderazioakkriminalitatera eraman dezakeen. Ustez zientifikoak diren argudio hauek sexu moral nagusia berresten zuten, zeinaren arabera sexu bulkadak kontrolatua etaerreprimitua izan behar zuen, eta soilik ugalketarako bideratua izan behar zuen.Sexu bulkada gutxienera murrizte hori zerbait beharrezkotzat jotzen zengizabanakoarentzat eta gizartearentzat.
‎Moreno-k zuzendariaren izendapen guztiak hartzen zituen bere gain, eta baitaaurrera eraman ere. Bere iritziz, psikodrama protagonistaren erresistentziekin topoegite bat zen.
‎Lehenik, gaia bera aukeratzerakoan transferentzia errepikapen batdagoelako. Subjektuak hitzezko asoziazio askean bezalaxe gaia aukeratzerazerbaitek darama , ez du edozein gai edonola aukeratzen, baizik eta, nahiz hasierankontziente ez izan, aukera hori esanguratsu zaion zerbaiten lehen pausoa izaten da; eta askotan, dramatizazio edo komentario garaian konturatuko da aukerarenesanahi eta zergatiaz. Bigarrenik, gaia eszenaratzerakoan ere gauza bera gertatzenda.
‎Psikodramaren berezitasun bat eszenifikazioa da. Hemen, hitz egindako diskurtsoan ez bezala, subjektuari antzezteko gai batean pentsarazterakoan, pertsonaiabatzuen egoera bat pentsatzen edo errepresentatzen da, hain zuzen ere, subjektuabera protagonista izanik, eta besteak ekintzara eramanez . Beraz, hemen azpimarratzeko bi urrats daude:
‎Dramatizazioak diskurtso egitura du, hau da, begiratu, ikusi eta deskribatu egindaiteke. Ikuslearen aurrean jartzen da eta logika handiagoko edo txikiagokoargudioari jarraitzen zaien pertsonaien bidez burutzen da; beraz, badago egituratzenduen gidoi bat, eta benetako denbora eta espazio batean eramaten da aurrera.
‎Ageriko eszenak esanahizko unitate bat du, hau da, ageriko eszena orokirudimenezko eszena batera garamatza . Zentzu honetan, eszenak lau dimentsioditu:
‎Esanahizko dimentsio hau da dramatizatutako eszena eta irudimenezkoa lotzeko lotunea. Martinez Bouquet en (1977) hitzetan, esanahira (irudimenezkoeszenara) garamatzan adierazlea da eszena dramatikoa edo agerikoa; irudimenezkoa ondo baino hobeto adierazten diguna.
‎Ikuspegi honetatik, fantasiek bulkadak eramaten dituzten neurrian, kanpo errealitateak baino ahalmen handiagoa dute pentsamenduak sortzeko. Adibidez, haurtzaroko teoria sexualetan.
‎Beraz, aurreko hiru puntuek taldeei aplikatutako psikoanalisian funtsezkoa denkontzeptu batera garamatzate : barne taldera, alegia.
‎Estipulazio hauek espaziozko eta denborazko baldintzak jasotzen dituzte, etabaldintza hauek baimenduko dute prozesu analitikoa, talde prozesu terapeutikoakasu honetan? aurrera eramaten .
‎Prozesu analitikoa eta terapeutikoa aurrera eramateko teknikaren teorian, funtsezko elementua da transferentzia. Ikus dezagun laburki zertan datzan.
‎Transferentzia barne munduan idatzitako loturak gaurkotzea bada, lehenago genioen bezala, horiek iraganera garamatzaten rolak dira; beraz, errealitatera aktiboki egokitzeko beharrezkoa den loturaren birdefinizioanahasia geratuko da: erresistentzia.
‎Banakako terapia talde terapiara eraman zuten eta horretarako honako tresnahauek erabili zituzten interpretazioa nori zuzentzearen arazoa konpontzeko.Adibidez, taldearen homogeneotasuna: horrela interpretazioak interesatuzehatzarengan ezezik, besteengan ere bazuen eragina.
‎Muga pasatzea, askotanbezala, sufrikario luzea izan zen. Motxilaren behealdean Krutwigen. Vasconia, debekatua generaman , eta Karmele Rotaetxe-ren senarrari bizarra mozteko makinanola desmontatu zioten ikusi ondoren, San Antoniori errogatibak egin genizkion liburuhura aurki ez zezaten, aurkituz gero zer gerta zekigukeen pentsatze soilaz hotzikarasentitzen baikenuen.
‎Etagainetik beheiti, ximiniatik, sartu zitzaion aire gaiztoa (ihurtzuria): brasa guztiabarreiatu zuen eta emazteari aztala eraman . Gero beti maingu ibili zen.
‎Baina adibide honen interesa da gure berriemaileak bizi izan duela gertakariarenalderdi bat, ekaitzarena. Bere begiez aire gaiztoa aztala eramaten ikusi ez badu, mitoaren eraberritzearen lekukoa izan da.
‎gogora dezagunlapurrak leiho hegian eskua jarri zuela eta ebaki gura izan ziola Eulaliren amamak.Barandiaranek argitaratu «Sorgin lapurraren ipuin»ean (1973a, 62), sorginari eskuamoztu diote, sagarrak ebasteko sagastiko hesian eskua pausatu zuenean. BainaOrozkon ez da egintza bururaino eramango , hain segur* Teofilok, OiartzungoBexamotxak ez bezala, bere bi eskuak oso osorik zituelako.
‎Hilen arima eramatea deabruen eginkizuna izaten da: hiltzear dagoenaren ondoanegoten dira espiritu gaiztoak, batzuetan aingeruekin edo apezarekin borrokan, biokarima irabazteko lehian; eszena ezaguna da Erdi Arotik eta Cantigas de Santa Mariaedizio batean irudikatua da:
‎Ez dakigu, ezta ere, Araneko* Teofilok zertarako nahi zuen emaztearen gorpua.Gorpua baitzuen eroan gura, eta ez arima; baina nago bereizketa ez dela pertinenteatestuinguru honetan, pertsona izaten dela kontua. Zeberion elkarrekin doaz kapabotatzea eta gorpua eramateko asmoa. Orozkon, laminak ez du ezer eraman nahi.
‎Zeberion elkarrekin doaz kapabotatzea eta gorpua eramateko asmoa. Orozkon, laminak ez du ezer eraman nahi. Gizakatuak bai ostu gura zuen gorpua, baina ez du ematen horretarako estali zuela sobrekamaz; eta pertsonaiaren famak eta ingurugiroak xede onik iragartzen ez duten arren, intxaur barruko sobrekamak esanahi baikorrari indarra ematen dio, dudarik gabe, horrelako oihal ederrak onerakoak izaten baitira Europako tradizioan:
‎Sarrera horietan Txillardegik agertu dituen ideia nagusi eta gehien erabiliak bildu etaaztertu ditu Paulo Agirrebaltzategik, zortzi gaitara ekarriz eta bakoitzari buruzko iritziaknabarmenduz: 1 Euskara eta Euskal Herria (horien bereizi ezina), 2 Euskararennormalkuntza, arazo soziala (norbanakoen jarreretatik harantzago), 3 Soziolinguistikarenpremia (beharrezkoa, euskararen normalkuntza zentzuz aurrera eramateko ), 4 Euskararen aldeko herri mugimendu jantzia (mugimenduaren eginkizuna, eta militanteek arazosoziolinguistikoen jabe izan beharra), 5 Beste Herrien esperientziak ezagutu beharra (etahorietatik ikasi, euskararen normalkuntza egoki gidatzeko), 6 Diglosia eta elebitasunaren aurka (kontzeptu horien analisi kritikoa euskararen normalkuntzari dagokionez), 7.Euskararen normalkuntza, arazo politikoa (eu... alde positiboak eta negatiboak (horien egitekoa, euskarari buruzko horien politikapraktikoaren balioztapena, aldekoa eta kontrakoa).
‎Soziolinguistikak euskararen fenomeno sozialak barrutik ezagutzera eraman beharbagaitu, ezin ditugu kanpoko esperientziak ahaztu, hizkuntza gutxituak edo erabileramurritzekoak normaltzeko egin izan dituzten bideak, alegia. Aldizkariaren erredakziotik Txillardegiren zuzendaritza lana ezagutu izan dugunok, zinez berretsi beharradaukagu berak gai horri eman izan dion garrantzia.
‎Baina ez gaitezen inozo izan. Berezia izatearena titulu potolo batean eramatea , nobleziarena kokatzea bezain alferrikakoa izanen da, banan banan eta denok baterageure kulturaren jabe ez garen bitartean. Kode genetikoaren baitan ezkutatzen denkultura ikas dezagun, gu geu zertaz osaturik gauden (ezagutzen duguna gara); beraz, kulturalki izan gaitezen ekarri dut genomaren gaia.
‎–Diktadura amaitzean, euskal zinema lantzekobeharra aztertzen hasi ginenetik, denbora puska bat igaro da. Hasiera batean, euskaltasunaren funtsa zehazten saiatu ginen, baina gauzen berezko bilakaerakbilaketa teorikotik haraindi eraman gaitu, eta gaur egungo egoeran, zinea egitendugu euskaldunok edo, nahiago izanez gero, euskaldunok egindako zinea dago.Eta zine hori berrogeita hamarretik gora film luzetan islatzen da?.
‎eta Sabino Arana Goiriren jokaera aztertuz, bien arteko paralelismoak (diferentzia nabarmenak badaudela, esan gabe doa) aurkituko ditugu. Adibidez, hark karlismoaren tradizioak Euskal Herriadesagertzera zeramala ikusirik, kritika zorrotza egin zion eta. Euskadi euskotarrenaberria da, enuntziatuan kondentsatu zuen euskal nazionalismoaren etorkizunerakoabiapuntua.
‎–Zer leku emanantiabertzale diren euskaldunei?? 8 Edo euskara ez dakiten abertzaleei? Ezin erantzun.Impassean gaude, Buesari egurra ematea gauza erraza zen neurrian, zer gertatzen daBuesaren antzeko politika daraman Oliveri euskaldun petoarekin. Eta Salaburueuskaltzain espainolazoarekin, eta Ardanza, Atutxa eta abarrekin?
‎Alternantziarena7 da zehatzen finkatu den ukipen fenomenoetako bat. Ukipen egoeran hiztunek, era batera edo bestera, maiztasun handiago edo txikiagoz, bi hizkuntzen artean alternatzera iristen dira8 Zerk eragiten du, ordea, alternantzia hori. Zerk eramaten du hiztun bat hizkuntza bateko osagaiekin batera bestekoak erabiltzera?
‎Kolokialtasunaren izaera diskurtsiboak operatzaile pragmatiko deitu ditugunekin topo egitera garamatza (diskurtso operatzaile edo diskurtso markatzaile eredeituak).
‎Alde honetatik, aipagarriak dira euskararekiko eta euskaraz doktoregotesiak egiteko 1992 eta 1993 urteetan Eusko Jaurlaritzako Hizkuntz PolitikarakoIdazkariak sorturiko bekak, horien laguntzaz zenbait tesi interesgarri egin direlakoeta egiten ari direlako; baina, zoritxarrez, bi urtetan zehar bakarrik iraun zueniniziatiba izan zen hori. ...andauden unibertsitate handietan gertatzen denarekin konparatuz gero, UEU barruanbultzatu eta/ edo bideratu direla gaur egunean dauden euskararekiko euskarazegindako zenbait ikerketa, hala nola, lehen aipatutako Txillardegik eta bestebatzuek euskararen erabilerari buruz eginiko ikerketak, edo baita horrenaipagarria den lau urtetik lau urtera euskararen kale erabileraren neurketarenikerketa aurrera eramatea ere (dagoeneko, hiru jasoketa aztertu edo aztertzen aridirelarik).
‎Harako pop taldearen modura ulertu genuke: , ez zapaldu, oinetakoarinak daramatzat-eta –.
‎Zalantza handien ondorenegin zen apaiz, hain zuzen garaiko Rekondo Probintzialak bultzatuta (1929). Eskuetanjartzen zitzaizkion mandatuetan, langile arretatsua zen; ardura horrek eramanda , datu, xehetasun eta objetibotasunaren eskrupulua izan zituen bere grina eta ezinegon.
‎Bistan da euskararen kristau arteko betidaniko hizkuntz ohiturak indar gehiagozuela, hirian izanda ere, Gobernuko agindu makurrak baino (Egiako euskaldunelebakar praktikoak ez ziren hain gutxi, nonbait), ezarri nahi izan zen eguneroko etanonahiko kontrola zorrotz eramaten ez baldin bazen, behintzat.
‎Elizaren kasuan, arau jakin batzuk ez ezik hizkuntz ohitura eginak zituen elizbarrutiak, aurreko hamarkadetan duintasun berriz eraman nahi izan zirenak, gainera (ikusi besterik ez dago, adibidez, nola eman zitzaion leku hizkuntzari, eta nola gozabertako euskara Gasteizko Gotzaindegiaren Buletinean eta Katekesian).
‎–Chileno, que medespreciaste? [Lauzurikak bere elizbarrutira eraman nahi izan zuen inoiz idazlea, bainaRenteriak Txilerako bidea hartu zion]. Y alli le vi, alegre y lleno de vida, hablando eneuskera con muchos de los que le saludaban.
‎Gure artean, J. Urrutia k azpimarratu zituen, batez ere, lehenengo jokamolde harkizan zituen ondorio praktiko luzeak. Isiltasuna, aintzakotzat ez hartzea eta urak betieregaztelaniaren errotara bakarrik eramatea zen politika haren ardatz erabakiorra (Urrutia1978: 388, 399).
‎Adibidez, ideia horren zerbitzuan itzulpen bulegoaksortu izan dira, Iraultzaren mezuak mintzaira guztietan landu eta hedarazteko.b) Baina Iraultzek alderantzizko biderik ere hartu izan dute eskueran zeuzkatenhizkuntzen aitzinean: proiektu iraultzailea esku bakar batetik ongi loturik eramateko , hizkuntza nagusia ezarri eta horretaz bakarrik baliatu behar dela dioenkontrako tesia (beharbada, gainerakoak zapaldu eta baztertuz, gainera).
‎euskara dugu, beraz, gutasunaren ezaugarri hegemonikoa. Gainerakoek ez duten kohesio eta elkartasunindarra daramatza euskarak euskaltasunaren mundu sinboliko kulturalera. Eta berezikiaberriaren kinka larrietan:
‎Tafallan edo beste edozein bazterretan, ordea, hizkuntza ordezkapena ez dainoiz izan, ezin izan ere, mintzabidearen mailako gizarte gertakari hutsa. Mintzabideakmundu bat darama bere altzoan, biziera bat, ikuspegi bat, usadio bat, eta altzo honetangertatzen den aldaketa hori hizkuntza aldaketari atxikita doa ezinbestez.
‎Ile horizko kalpar gariakadatsa askaturik zeraman , meretrizen eran... 7
‎Telebistak hirurogeiko hamarkadara arte itxaron behar izan zuen herriratzeko. Handik aurrera, halada, zinema baztertzeraino eramango zuen erreferentzia nagusia bilakatzen hasi zen Espainiako telebista.
‎1950etik aurrera, legez, programazioaren %30 jatorri estatubatuarrekoa izan zitekeenarren, Aramaion proiektatutako filmei begirada bat emanez gero, berehala atzematenda proportzio hori guztiz gainditurik geratu zela praktikan. Alabaina, ikusitakoenartean ez ziren gutxi izan gaztelaniaren lurraldeetako marka zeramatenak : espainolak, mexikarrak eta argentinarrak batez ere.
‎Hainbeste mirestera iritsiko ziren pelikula heroiak eta protagonistak (guztietanagertzen baitzen nabarmentzen eta harekin identifikatzera eramaten zuenik), espainoltasunaren, edota 50eko hamarkadaren hasieratik aurrera gobernu espainiarrak hainbeste miretsiko zuen gizarte amerikarraren sinbolo izango ziren eta, aldi berean, estatuhaien interes eta balore sistemaren defendatzaile sutsu agertuko.
‎Berriz esango dut, soziologikoki de facto gatazkahori politiko nazionala da. Azken 40 urteetan zehar, hainbat euskaldun armak hartzera, hainbeste gose greba, hainbeste sakrifizio eta lan hartzera eraman duen gatazka, ez daizan sexuen ustiaketa edo klase sozialen borroka, zapalketa nazionala baizik. Gainera, gatazka hori Espainia eta Frantziarekin dugu.
‎Balio monetarioaren erreserba bat etorkizuneko erosteko ahalmen batean aldaturiko egungo erosteko ahalmena da: eta edozeinerosteko ahalmen monetariok produktu erreal bat darama berarekin. Itxurak bainoharago, balioko erreserba monetarioak dauzkaten eragileek beren ondarean etorkizuneko produktuak gordailatzen dituzte eta ez berezko balio misteriotsu bat era iraunkorbatez edukiko lukeen, ondasun monetario?
‎Erreforma hori indarrean jarri baino lehen, beti egonen da desorekarako arriskuren bat, zeren banku batek berak eskuratu ez dituengordailuak mailegatzea gerta baitaiteke: kasu horretan, bankuak monetizatu gabekoproduktu berri bat sortzen du, inflaziora eramaten duena. Baina oraintxe adierazikodugun bezala, arrisku hori oso txikia da.
‎Ibilgailuzko monetaren zirkuituak baliokidetza bat darama , balioa ekonomiansartzen deneko bide estua. Harturiko epealdian, L produktu faktoreak E ri a ondasuna, berriki ekoitzia, uzten dio; uzte hori 100 ibilgailuzko moneta unitateko zirkuitu batenobjektua da:
‎honek agintzen duenez, izan ere, egiarenbila zinez dagienak zabaltzen baitio bidea askatasunari; iturri zahar horretan edan duur berria Joxe Antonio Artze poetak ere: , bihotz bihotzez, gogo gogoz eta indar guztiz, ibili zabiltzanean, joan zoazenean, argira zaramatzan , bizira daraman, egiarenbidean28?: orduan izango duzu askatasuna bidelagun.
‎honek agintzen duenez, izan ere, egiarenbila zinez dagienak zabaltzen baitio bidea askatasunari; iturri zahar horretan edan duur berria Joxe Antonio Artze poetak ere: , bihotz bihotzez, gogo gogoz eta indar guztiz, ibili zabiltzanean, joan zoazenean, argira zaramatzan, bizira daraman , egiarenbidean28?: orduan izango duzu askatasuna bidelagun.
‎Ama minbiziak eraman zigunetik gutxi joaten nintzen aita ikustera, egia esanda, eta gutxiagotan bi aldiz aste berean. Hori dela-eta, asteburuko bigarren bisitari naturaltasun itxura eman nahi izan banion ere, berehala sumatu zidan aitak zerbait arraroa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
eraman 844 (5,56)
eramaten 372 (2,45)
eramateko 334 (2,20)
eramango 143 (0,94)
eramatea 143 (0,94)
darama 124 (0,82)
garamatza 111 (0,73)
daraman 107 (0,70)
daramaten 62 (0,41)
eramanda 46 (0,30)
zeraman 42 (0,28)
eramanez 38 (0,25)
eramandako 35 (0,23)
daramatza 31 (0,20)
daramate 27 (0,18)
garamatzate 24 (0,16)
zeramaten 22 (0,14)
daramana 21 (0,14)
daramatenak 21 (0,14)
daramala 19 (0,13)
zeramatzan 18 (0,12)
daramatzan 16 (0,11)
badarama 15 (0,10)
daramatzaten 13 (0,09)
garamatzan 13 (0,09)
zeramatzaten 13 (0,09)
zeramala 12 (0,08)
daramagun 10 (0,07)
baitarama 8 (0,05)
daramakio 8 (0,05)
daramatzate 8 (0,05)
garamatzaten 8 (0,05)
zeramatela 7 (0,05)
daramagu 6 (0,04)
eramanaz 6 (0,04)
eramanen 6 (0,04)
eramatera 6 (0,04)
daramat 5 (0,03)
Eraman 4 (0,03)
baikaramatza 4 (0,03)
daramatela 4 (0,03)
daramatzanean 4 (0,03)
daramatzatenak 4 (0,03)
daramazu 4 (0,03)
eraman aurretik 4 (0,03)
eramateagatik 4 (0,03)
eramateak 4 (0,03)
zeramalako 4 (0,03)
daramalako 3 (0,02)
daramanaren 3 (0,02)
daramatelako 3 (0,02)
daramatenean 3 (0,02)
daramatzagu 3 (0,02)
daramatzala 3 (0,02)
daramatzat 3 (0,02)
eraman gabe 3 (0,02)
eramatean 3 (0,02)
garamatzala 3 (0,02)
garamatzatelako 3 (0,02)
badaramagu 2 (0,01)
badaramate 2 (0,01)
badaramatza 2 (0,01)
bagaramatza 2 (0,01)
baitaramate 2 (0,01)
daramagula 2 (0,01)
daramagunean 2 (0,01)
daraman bitartean 2 (0,01)
daramanean 2 (0,01)
daramatzanez 2 (0,01)
daramatzatela 2 (0,01)
daramazue 2 (0,01)
eraman arren 2 (0,01)
eraman ondoren 2 (0,01)
eramatearekin 2 (0,01)
eramatearren 2 (0,01)
eramaterako 2 (0,01)
garamatzana 2 (0,01)
garamatzatela 2 (0,01)
garamatzatenak 2 (0,01)
narama 2 (0,01)
naraman 2 (0,01)
neraman 2 (0,01)
zeramakiola 2 (0,01)
zeramatenak 2 (0,01)
zeramatzala 2 (0,01)
Badarama 1 (0,01)
Badaramatzate 1 (0,01)
DARAMATZAN 1 (0,01)
Daramakio 1 (0,01)
ERAMAN 1 (0,01)
Eramanen 1 (0,01)
Eramaten 1 (0,01)
Zeramaten 1 (0,01)
badaramatzate 1 (0,01)
baikaramatzate 1 (0,01)
baitaramatzate 1 (0,01)
baitzeramatzan 1 (0,01)
bazeraman 1 (0,01)
bazeramaten 1 (0,01)
bazeramatzaten 1 (0,01)
Argitaratzailea
UEU 2.935 (19,32)
Konbinazioak (2 lema)
eraman ezan 91 (0,60)
eraman behar 63 (0,41)
eraman ahal 31 (0,20)
eraman nahi 28 (0,18)
eraman ez 17 (0,11)
eraman ere 16 (0,11)
eraman ari 13 (0,09)
eraman lan 12 (0,08)
eraman bera 10 (0,07)
eraman bide 10 (0,07)
eraman pertsona 10 (0,07)
eraman segmentu 10 (0,07)
eraman hori 9 (0,06)
eraman beste 8 (0,05)
eraman erabili 8 (0,05)
eraman datagrama 7 (0,05)
eraman denbora 7 (0,05)
eraman gaitasun 7 (0,05)
eraman ordu 7 (0,05)
eraman asmo 6 (0,04)
eraman behartu 6 (0,04)
eraman borroka 6 (0,04)
eraman eskatu 6 (0,04)
eraman jakin 6 (0,04)
eraman politika 6 (0,04)
eraman saiatu 6 (0,04)
eraman berriro 5 (0,03)
eraman egin 5 (0,03)
eraman estatu 5 (0,03)
eraman ezin 5 (0,03)
eraman garai 5 (0,03)
eraman ikasi 5 (0,03)
eraman lagundu 5 (0,03)
eraman lortu 5 (0,03)
eraman ohi 5 (0,03)
eraman prest 5 (0,03)
eraman prozesu 5 (0,03)
eraman balio 4 (0,03)
eraman edozein 4 (0,03)
eraman ekimen 4 (0,03)
eraman ekintza 4 (0,03)
eraman gu 4 (0,03)
eraman ikerketa 4 (0,03)
eraman informazio 4 (0,03)
eraman jarduera 4 (0,03)
eraman liburu 4 (0,03)
eraman modu 4 (0,03)
eraman omen 4 (0,03)
eraman ondorio 4 (0,03)
eraman ote 4 (0,03)
eraman zailtasun 4 (0,03)
eraman aditz 3 (0,02)
eraman ahalegin 3 (0,02)
eraman arrazoi 3 (0,02)
eraman aukera 3 (0,02)
eraman aurre 3 (0,02)
eraman baino 3 (0,02)
eraman beharrean 3 (0,02)
eraman berak 3 (0,02)
eraman beti 3 (0,02)
eraman bost 3 (0,02)
eraman egon 3 (0,02)
eraman emakume 3 (0,02)
eraman euskara 3 (0,02)
eraman gai 3 (0,02)
eraman gaitu 3 (0,02)
eraman garrantzitsu 3 (0,02)
eraman gura 3 (0,02)
eraman hainbat 3 (0,02)
eraman hasi 3 (0,02)
eraman hodi 3 (0,02)
eraman ikusi 3 (0,02)
eraman logika 3 (0,02)
eraman onartu 3 (0,02)
eraman proposamen 3 (0,02)
eraman ukan 3 (0,02)
eraman = 2 (0,01)
eraman Orpustan 2 (0,01)
eraman Perl 2 (0,01)
eraman abiadura 2 (0,01)
eraman administrazio 2 (0,01)
eraman agindu 2 (0,01)
eraman antolaketa 2 (0,01)
eraman apaingailu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
eraman behar ukan 23 (0,15)
eraman nahi ukan 11 (0,07)
eraman segmentu bat 7 (0,05)
eraman ezan pertsona 6 (0,04)
eraman ez ezan 5 (0,03)
eraman jakin behar 5 (0,03)
eraman ohi ukan 5 (0,03)
eraman lan handi 4 (0,03)
eraman prest egon 4 (0,03)
eraman ez ukan 3 (0,02)
eraman ezan aurre 3 (0,02)
eraman ezan gu 3 (0,02)
eraman administrazio baimen 2 (0,01)
eraman ahal ukan 2 (0,01)
eraman berriro ere 2 (0,01)
eraman beti obra 2 (0,01)
eraman estatu behar 2 (0,01)
eraman ezan baina 2 (0,01)
eraman ezan horiek 2 (0,01)
eraman ezan iragarle 2 (0,01)
eraman ezan terapeuta 2 (0,01)
eraman gura ukan 2 (0,01)
eraman jarduera iraunkortasun 2 (0,01)
eraman lan Leioa 2 (0,01)
eraman Orpustan baieztatu 2 (0,01)
eraman Perl interpretatzaile 2 (0,01)
eraman pertsona mugimendu 2 (0,01)
eraman pertsona zirkuitu 2 (0,01)
eraman abiadura azkar 1 (0,01)
eraman aditz eraman 1 (0,01)
eraman aditz honako 1 (0,01)
eraman agindu bete 1 (0,01)
eraman ahalegin porrot 1 (0,01)
eraman antolaketa politiko 1 (0,01)
eraman apaingailu gustuko 1 (0,01)
eraman ari ote 1 (0,01)
eraman arrazoi hauxe 1 (0,01)
eraman asmo eduki 1 (0,01)
eraman asmo egon 1 (0,01)
eraman asmo ukan 1 (0,01)
eraman aukera gutxi 1 (0,01)
eraman baino ez 1 (0,01)
eraman baino lehen 1 (0,01)
eraman baino oker 1 (0,01)
eraman balio bera 1 (0,01)
eraman balio ekintza 1 (0,01)
eraman balio jakin 1 (0,01)
eraman balio ukan 1 (0,01)
eraman behar beharreko 1 (0,01)
eraman behar beste 1 (0,01)
eraman behar delako 1 (0,01)
eraman behar ere 1 (0,01)
eraman behar esan 1 (0,01)
eraman behar gaitu 1 (0,01)
eraman behar pisu 1 (0,01)
eraman beharrean ikasle 1 (0,01)
eraman behartu aurkitu 1 (0,01)
eraman behartu egon 1 (0,01)
eraman behartu zabaldu 1 (0,01)
eraman bera altzo 1 (0,01)
eraman bera aurrekontu 1 (0,01)
eraman bera gurdi 1 (0,01)
eraman bera seme 1 (0,01)
eraman bera testuinguru 1 (0,01)
eraman bera ziurtasun 1 (0,01)
eraman berak ardatz 1 (0,01)
eraman berak onuragarri 1 (0,01)
eraman berriro espetxe 1 (0,01)
eraman berriro ikusi 1 (0,01)
eraman beste argudio 1 (0,01)
eraman beste erremedio 1 (0,01)
eraman beste esku 1 (0,01)
eraman beste hedatu 1 (0,01)
eraman beste herri 1 (0,01)
eraman beste segmentu 1 (0,01)
eraman beste sistema 1 (0,01)
eraman beti gain 1 (0,01)
eraman bide agergarri 1 (0,01)
eraman bide ate 1 (0,01)
eraman bide funtzio 1 (0,01)
eraman bide hori 1 (0,01)
eraman bide ireki 1 (0,01)
eraman bide ulertu 1 (0,01)
eraman borroka erakutsi 1 (0,01)
eraman borroka global 1 (0,01)
eraman borroka juridiko 1 (0,01)
eraman borroka non 1 (0,01)
eraman bost birulentzia 1 (0,01)
eraman datagrama birbidali 1 (0,01)
eraman datagrama ez 1 (0,01)
eraman datagrama heldu 1 (0,01)
eraman datagrama zeharkatu 1 (0,01)
eraman denbora egon 1 (0,01)
eraman denbora erreal 1 (0,01)
eraman denbora ez 1 (0,01)
eraman denbora murriztu 1 (0,01)
eraman edozein hodi 1 (0,01)
eraman edozein produktu 1 (0,01)
eraman edozein saiakera 1 (0,01)
eraman edozein silaba 1 (0,01)
eraman egon kasu 1 (0,01)
eraman ekimen aipatu 1 (0,01)
eraman ekimen baino 1 (0,01)
eraman ekintza hau 1 (0,01)
eraman emakume asko 1 (0,01)
eraman emakume debekatu 1 (0,01)
eraman erabili ahal 1 (0,01)
eraman erabili ari 1 (0,01)
eraman erabili metodologia 1 (0,01)
eraman ere ahalbidetu 1 (0,01)
eraman ere bada 1 (0,01)
eraman ere bai 1 (0,01)
eraman ere ez 1 (0,01)
eraman ere gertatu 1 (0,01)
eraman eskatu ahalmen 1 (0,01)
eraman estatu egon 1 (0,01)
eraman estatu kolpe 1 (0,01)
eraman estatu nazio 1 (0,01)
eraman euskara euskaltasun 1 (0,01)
eraman ez baldin 1 (0,01)
eraman ezan albiste 1 (0,01)
eraman ezan atxiki 1 (0,01)
eraman ezan bera 1 (0,01)
eraman ezan bidaiari 1 (0,01)
eraman ezan bide 1 (0,01)
eraman ezan bizitza 1 (0,01)
eraman ezan burgesia 1 (0,01)
eraman ezan droga 1 (0,01)
eraman ezan ekidin 1 (0,01)
eraman ezan enpatia 1 (0,01)
eraman ezan ere 1 (0,01)
eraman ezan euskal 1 (0,01)
eraman ezan gatazka 1 (0,01)
eraman ezan haur 1 (0,01)
eraman ezan ikastetxe 1 (0,01)
eraman ezan istorio 1 (0,01)
eraman ezan kontsumitzaile 1 (0,01)
eraman ezan lurzoru 1 (0,01)
eraman ezan neke 1 (0,01)
eraman ezan oso 1 (0,01)
eraman ezan prozesu 1 (0,01)
eraman ezan talde 1 (0,01)
eraman ezan telekomunikazio 1 (0,01)
eraman ezan zerbait 1 (0,01)
eraman ezan zeregin 1 (0,01)
eraman ezan zizelari 1 (0,01)
eraman ezin ezan 1 (0,01)
eraman gai bat 1 (0,01)
eraman gai hori 1 (0,01)
eraman gaitasun adierazi 1 (0,01)
eraman gaitasun behar 1 (0,01)
eraman gaitasun gutxi 1 (0,01)
eraman garai osasun 1 (0,01)
eraman garai sortu 1 (0,01)
eraman gu idazle 1 (0,01)
eraman gu kontaktu 1 (0,01)
eraman hainbat giza 1 (0,01)
eraman hainbat ikerketa 1 (0,01)
eraman hainbat zailtasun 1 (0,01)
eraman hodi mota 1 (0,01)
eraman hori autoeraketa 1 (0,01)
eraman ikerketa bat 1 (0,01)
eraman ikerketa kualitatibo 1 (0,01)
eraman ikusi ez 1 (0,01)
eraman informazio beharrezko 1 (0,01)
eraman informazio hain 1 (0,01)
eraman informazio helburu 1 (0,01)
eraman lagundu behar 1 (0,01)
eraman lan egin 1 (0,01)
eraman lan hori 1 (0,01)
eraman lan ondorio 1 (0,01)
eraman lan talde 1 (0,01)
eraman liburu aipu 1 (0,01)
eraman liburu batzuk 1 (0,01)
eraman liburu begiradatxo 1 (0,01)
eraman liburu osatu 1 (0,01)
eraman logika hori 1 (0,01)
eraman logika makur 1 (0,01)
eraman logika nagusi 1 (0,01)
eraman lortu emaitza 1 (0,01)
eraman modu batzuk 1 (0,01)
eraman modu eztabaidagai 1 (0,01)
eraman modu ur 1 (0,01)
eraman nahi adierazi 1 (0,01)
eraman nahi duda 1 (0,01)
eraman nahi omen 1 (0,01)
eraman ondorio bera 1 (0,01)
eraman ondorio berbere 1 (0,01)
eraman ondorio jabetu 1 (0,01)
eraman pertsona autodeterminazio 1 (0,01)
eraman pertsona baldin 1 (0,01)
eraman pertsona bat 1 (0,01)
eraman pertsona datu 1 (0,01)
eraman politika erreformista 1 (0,01)
eraman politika fiskal 1 (0,01)
eraman politika kokatu 1 (0,01)
eraman politika zorrotz 1 (0,01)
eraman prest omen 1 (0,01)
eraman proposamen delako 1 (0,01)
eraman proposamen egin 1 (0,01)
eraman prozesu hau 1 (0,01)
eraman prozesu mental 1 (0,01)
eraman prozesu zein 1 (0,01)
eraman saiatu behar 1 (0,01)
eraman segmentu berri 1 (0,01)
eraman segmentu ere 1 (0,01)
eraman segmentu transmititu 1 (0,01)
eraman ukan beharrizan 1 (0,01)
eraman ukan borondate 1 (0,01)
eraman ukan disposizio 1 (0,01)
eraman zailtasun sortu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia