Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 83

2000
‎nortasunetnikoaren birsortze/ deuseztatze prozesua bata, eta nazio politikoan oinarritutakonortasunen eraikuntza/ deseraikuntza prozesua, bestea. Prozesu biak elkarrekin loturikagertzen dira, eta bata ulertzerik ez dago bestea gabe. Maila analitikoan bana daitezkeela uste dugu ordea.
‎Baina gero ez du maila edo eremu erregionala ezagutzen, ezikuspegi administratibotik ezta politikotik edo kulturaletik ere, ez sistema publikoan ezeta pribatuan ere. Hortaz, deszentralizazioa herritarrarenganako hurbiltasuna adierazinahi duen maila lokal orokor baten arabera ulertzen da bakarrik, zeinari, hori bai, tratuona eskaintzen zaion, paperaren gainean behintzat, lege berrian:
‎Hori dela eta, kosta ahala kosta egiten du aurrera, Mendebaldeko mitologia musikal ofizialean oinarrituriko eta iritzi sasizientifikoen laguntzazirauten duen musikologia ofizialak uzten dituen zirrikituetan zehar. Beraz, artikulu hauJose Luis Alvarez Enparantza musikaria omentzeko izateaz gain, musikologia bestemodu batean ulertzeko bidean lagungarria izatea ere nahiko genuke.
2001
‎Minos Garziarena, (1993): . Testu bat ulertzeko lau ere desberdin [Sarrionandiaren. Ekibokazioa, testuaz]?, Garziarena 3.
‎Ikus Minos Garziarenak sinatutako. Testu bat ulertzeko lau era desberdin?, Garziarena, 3.zb., I; ik., orobat, Markuleta (1997).
2002
‎13 Ikasleak bere ikaskuntzaren jabe izan behar du: berak jakin behar du zeregin behar duen (testu idatzi bat ulertzeko, elkarrizketa informal bateanparte hartzeko, debate batean parte hartzeko, ideiak ordenatzeko zailtasunak dituenean, ideia bat adierazteko zailtasunak dituenean, unitate linguistiko jakin baten erabileran zailtasunak dituenean...) garatu nahi dituenkonpetentziak garatu ahal izateko (etxean familiakoekin komunikatzeko, mediku lanak egiteko, irakasle lanak egiteko, bulego bateko leihatila... Horretarako hainbat estrategia garatzen lagundubehar dio irakasleak eta, halaber, horien inguruan gogoeta egiten.
‎Gaztelaniaz, euskaraz bezain gutxidaki. Ingeles apur bat ulertzen du.ZER EROSI: Bere herrialdean ohikoak ezdiren produktuak.NON EROSI:
‎(Horregatik, noski, betaurreko zaharrak darabiltzatenen ahotan morala, ordena eta beste nagusitzea). Politikoaren kualitate aldatze hori, neurri txikietan baina eraginak metatuz, inolako iraultza zein programa politikoen lehiarik gabe, garai bateko ulertzeko era zein bizierak birmoldatuz emango da. Ziurgabetasuna eta anbibalentzia gure gizartearen printzipio eratzaile moduan onartzea da erronka, adibideen artean, besteak beste, Europar Batasunak esparru teknozientifikoan instituzionalizatu berri duen arduraren printzipioa edota, gure historian lehen aldiz errealitatea hiritarrek egituratzen dutela aldarrikatuz, subjektu politiko eratzaile baten aldeko apustua egin zuen Lizarra Garaziko akordioa().
‎Laugarren atalean, berriz, gizarte ereduak eta sistemak beren legitimazioa galdu ahala, politika modu berri batean ulertzeko proposamena egingo dizuet. Orain arte politika beti elite politikoarekin, sistema politikoarekin, legebiltzarrarekin lotuta egon bada, gure bizitza baldintzatzen duten erabakiak mikrolektronikan, manipulazio genetikoan edo teknologia nuklearrean daude gaur egun. Politikaren kontzeptuak eta gure portaerak egoera berri honetara egokitu ditugu, eta horren araberako gogoeten bidez estrategiak pentsatu.
‎Munduan harreman kulturalak eta linguistikoak beste era batera ulertzeko bidea izan daiteke globalizazioa beste askorentzat. Teknologia komunikatibo berriek aparteko aupada eman diezaiekete minorizatutako herriei, kulturei eta hiztunei.
‎Adibide zabalago batekin uler dezakegu sistema lexiko osoa: izenekin.
2003
‎Bestalde, guk ez dugu inoiz pentsatu Euskal Unibertsitateak udakoa izan behar zuenik. Inoiz lortuko den Euskal unibertsitatea euskal kultur dinamika oso batean ulertu behar da, eta UEU alor bat gehiago da dinamika horretan. Behar bada, unibertsitatearekin lotuago agertzen den sail bat, garrantzitsuago seguru asko, baina sail bat besterik ez126.
2004
‎Errealitate objektiboak ezagutzera bideratzen den analisi sistematiko edozientzia delako bat ulertzeko, bost puntuko eskema bat erabiliko dugu balizkohauetan oinarriturik:
‎birakuntza sokratikoa, eta kristaua? neurri batean ulertzeko [lehen tratatua, batez ere].
‎Zehazkiago, zientziaren soziologia klasikoaren zabalpenak, ThomasKuhn cn lanaren irakurketa erradikala dela medio, zientziaren irudi berri bat nola eskaintzen digun ikusten saiatuko gara. Irudi berri horren arabera. zientzia ez da jada, ikuspegirazionalista tradizional batek ulertzen ducn moduan, ezagutzabide epistemologikokipribilegialua izango, prozcsu soziai, historiko cta kontingcntecn emaitza baino, bcstccdozein agerpen kuJtural lcgez.
2005
‎Eta linguistikarekin. Horretarako, ordea, diziplina bakoitzak berari dagokion metodologia baliatu behar du, bere berea dentalaiatik eta bere tresneriarekin begiratu behar du, baina ahaztu gabe zubiak behardituen auzi bat ulertzeko zubiak behar dituela aplikatutako metodologiak ere.Nirea ez den beste diziplina bateko hizkuntza arrotza entzuten jakitea, nirea ez denposizio arrotz horren ahotsa ere entzuten hasteko modu bat da.
‎hezkuntzazentroen ikuspuntu holistikoa, ekosistemikoa? eskaintzeko aukera ematen du, horren bitartez sistemen arteko harremanak ematen dira aditzera, eta egoera jakinbat ikuspuntu monosistemiko batetik ulertzea eta konpontzea ezinezkoa delaagerian jartzen da.
‎Izatez, ikaslearen lana erraztu nahi izan dugu, eta horretarako, bildu eta, hein batean,, mamurtu? egin ditugu normalean eskuliburuetan sakabanatuta eta gordinik egoten diren oinarrizko ideiak, ezinbestekoak direnak zoologia era zientifiko batean ulertzeko. Esan gabe doa, Zoologia Orokorra hau lagungarri suerta daiteke, halaber, lizentziatura bereko gainerako zoologia irakasgaietan, kontzeptuak freskatzeko edo.
2006
‎Beraz, desira umea edukitzeko erabakiaren osagai garrantzitsua dela onartzeak ez du bere azterketa sozial hori ukatzen. Izan ere, desira azter daiteke, errosozialak ditu eta gizarte testuinguru batean ulertzen da. Horrela, sarritan entzundako planteamendua desegokitzat jotzen dut gurasotasunerako erabakia aztertzerakoan:
‎Hau guzti hau kontuan izanik, adopzioan inplikaturiko profesionalek lagundubeharko diete adopzioko guraso izango direnei ebaluazio psikosozialaren eta horrekin loturiko egokitasun ziurtagiriaren beharra ulertarazten. Oro har, adopziorakohautagaiek ebaluazioaren aurrean jarrera baikorrik izango ez dutela kontuan izanik, profesional hauek adopzioaren oinarrizko alderdi bat ulertzen lagundu beharkodiete: adopzioa haurtzaroaren babes neurri bat dela, hau da, adin txikikoarenbeharrak eta eskubideak lehenetsiko dituela, horiei erantzuten saiatuko dela, eta ezdela gurasoengan zentratuko.
‎Diskurtso ezberdin baten eraikitzetik. Egia da, orain artean, ikuspegi abertzale batetik ulertu izandugula euskal gatazkaren literatura. Hau da, abertzaletasunetik idatzia, eta, batezere, abertzaletasunetik irakurria.
‎«Testu historiko baten iruzkina egitea, azkenean, iragandako garai bat ulertzea da testuak berak eskaintzen dizkigun edo ulertarazten dizkigun
‎Frankfurtiarren pentsamendu negatiboak ez du lekurik uzten aktore sozialen esku hartzerako, eta ondorioz, mundu modernoak agertzen duen alderdi garrantzitsu bat ulertzeko bidea itxita geratzen da. Frankfurtiarrek badute, izan, gizarte modernoaren gaineko analisi zorrotza eta entzun beharrekoa, baina, Touraine ren iritziz egun ezerk ez du justifikatzen boterea erresistentzia barik zabaltzen deneko mundu itxi baten irudia.
‎Ezaugarri guztiak zehaztu ondoren, alderdi teoriko kontzeptual batetik uler daiteke publizitatea zerbitzu edo produktuen aurkezpen eta promozio tresna bat dela, eta funtzio horiek pertsonalak ez diren bideen bitartez betetzen dituela, oso ondo identifikatuta dagoen marka baten mesederako, baldin eta komunikazio horrek eragiten dituen gastuak marka horren kontura badira. Hala, PLOren 2 artikulua alderantzizko zentzuan ulertuz, argi dago ezaugarri horiek, merkataritza helburua, batez ere?
2007
‎Langileei informazio bat ematean, oso ongizehaztu behar duzu zer informazio ematen den, nola ematen den, nola dagoenprozesatua... Zure langile guztiak ordenagailu baten aurrean dauden ingeniariakbadira, hizkuntza mota bat ulertuko dute. Eta langileak tornu aurrean baldin badaude eta hogeirentzat ordenagailu pantaila bakarra baldin badago izkina batean, langile horiei ematen diezun informazioa ere egokitu egin duzu.
‎Nik uste dut logikoa dela eta eboluzio baten barruan ulertu behar dela gizartehau. Eta, oro har, baita enpresak ere, gizartearen parte diren heinean.
‎d. Guri gauza garrantzitsuak lantzen ditugula iruditzen zaigu, esparruinteresgarria dela, baina jendea oso epela da, ez gaitezen engainatu. Esanbezala, hau eboluzio baten barruan ulertu behar dugula uste dut, etapixkanaka joan behar dugula maila teorikoan aurreratu duguna mailapraktikoan ere aurreratzen.
‎Gradu horiek direla-eta, bada beste modu bat ulertzeko ikusi ditugun hiru garaiedo aro horiek, pentsa dezakegu hiru logika kultural direla eta nahasian gertatzendirela, ez bata bestearen segidan, alderantziz, bata bestearen gainean, ondoan edotabarruan. Elkarren barruan daudela.
‎Ikus daitekeenez, beraz, prozesu batean ulertzekoak dira aukera teknologikoak eta ebaluazio teknologikoak. Alabaina, onartzen dugun unetik zientziagintzan elementu ugarik eragiten dutela, pentsatzekoa da intentzionalitatearenrolak lehentasun logiko eta tenporala eskaintzen dizkiola ebaluazio garaiari.
‎alde batetik, gobernuek argi eta garbi onartzendute linealtasuna gainditu eta berrikuntzak konplexutasunean aritu beharra; bestetik, ordea, konplexutasun horren zedarritzean gobernuek lehenesten dituztenpolitikak oraindik ere agerikoagoak dira. Beste hitzetan esateko, testuinguruhonetan ekimen desberdinek berretsiko lituzkete gobernu politiken asmoak.Berrikuntza sustatzea eta hor konpromiso publikoa kontsideratzea bateragarria da, modu integratu batean ulerturik, berrikuntzaz gobernuek adierazten dutenarekin; ez, ordea, gobernuen politika errealekin. Ezagutzaren politikek ipintzen dituzkeerronka hauek agerian, zientzia politika ikertzetik harago joz gero soilik lortuahalko duguna.
‎aurrerakuntza zientifikoekiko itxaropenaeta zientzialarien profesioa modu positiboan balioztatzea. Konfiantzaren arazoabeste modu batean ulertu beharra dago. Nire ustez, konfiantzaren auziak ez dioheldu behar zientzia eta ezagutza zientifikoa maila abstraktuan ulertzeari.
‎Funtsezkoa da bereizketa hori ondo egitea; zientzia etaezagutza zientifikoaren eskumen zehatzak, adituek horiekin gauzaturiko erabilerak, politikarien lehentasunak hartu behar genituzke aztergai. Horiek dira herritarrenerreferentzia, zientzia eta teknologia maila orokor batean ulertu ordez; azkenhoriekiko baikortasuna eta konfiantza, bere horretan, aldi oro berresten ditu herritarorok. Ondo zedarritu behar dira objektua eta bere esanahia, beraz, konfiantzarenauzia ikertzerakoan.
‎Ideia hauekin oso bestela ulertzen ahal dugu, beraz, ezagutza zientifikoa.Galdeketetan ezagutza zientifikoa modu zehatz batean ulertzen da, negoziazio etagatazketatik libre, naturaren baitakoa legez; oso bestelako aukera da ZientziaIkerketek eskaintzen digutena. Nire zehaztapena ez da zientziaren ideologiasozialera edota zientzia sisteman interes sozialek izan dezaketen eraginera mugatu; Habermas ek aipatu izan duena baino sakonagoa da ezagutza zientifikoarensoziologiak ekarria:
‎Aipatutako maila hauek erabat erlazionatuta daude; ezinezkoa izango litzateke horietariko bat ulertu nahi izatea besteak alde batera utziz gero: bizitza eta gorputzaren definizioa; izaera kolektiboa kontrolpean izateko erabilitako estrategiadiskurtsiboak; eta, azkenik, subjektibazioaren prozesua.
‎Gertakariak baino zailagoak dira egiak, abiapuntuko hitzarmen gisa erabiltzeko. Egiak sistema baten barruan ulertu behar izaten dira, eta egietan bat egiten dute gertakariek eta haiek interpretatzeko ikusmolde filosofikoek edo erlijiosoek, historikoek nahiz literarioek.
‎Azken batean, hitz bat konnotazio guztiekin ulertzea berdin hizkuntza osoa ulertzea, berdin herri bat ulertzea bilakatzen da. Hizkuntza diferentetan bizi izan denak (hitz egin, idatzi, etab.), esperientzia egin du, zein diferentea den mila
‎La visión del mundo no la da de ninguna manera la lengua, sino el pensamiento del sujeto reflejando la realidad objetiva [«mundu ikuskerarekin» munduaren ikuskera ez subjektibo, zientifiko? bat ulertu behar da hortaz?]. Txillardegi, al exagerar el descubrimiento humboldtiano, al absolutizarlo, al aceptar tesis irracionalistas, adopta una posición de solipsismo lingüístico absoluto de lo más reaccionario que se pueda imaginar, pues por lo menos objetivamente si parecía haber abandonado el racismo biológico abraza ahora lo que se puede llamar el «racismo» lingüístico, y eso aunque otra cosa piense él de sí mismo.
‎Ib., 304 Dena den, Fichte-k modu esklusibo batean ulertzen du planteamendu transzendetalaren zuzentasuna (Humboldt-ek onartuko ez duena). Bestalde, arrazoimena hizkuntzaren mendekotasunetik guztiz libratzera jotzen du, beraz ukatu egiten du hizkuntza eta arrazoimenaren berdinketa:
‎ezagutza ez da hasten ezagutzaile pasibo soil batekin, sentsazioen hartzailea, baizik eta ezagutzailearen jarduera batekin; beraz, aktibitate intelektualaren forma batzuekin; hots, ezagutza «kontzeptu» batzuekin hasten da («zer», «nolakotasun», «berdintasun/ ezberdintasun»), eta hastapeneko kontzeptu horiek, berak ezin dira izan enpiriko edo eduki sentigarridunak, horiek eratzeko beste kontzeptu batzuk liratekeelako beharrak, eratzaileak soilik direnak, hots, eduki sentigarri gabekoak edo hutsak, forma soilak. Abiapuntuko kontzeptu basiko edo iturrizko hauek Platon-ek modu batean ulertu ditu, Descartes-ek beste batean; Kant-en ikerketa guztia ezagutzaren oinarri apriorizko horren bila hasi da. Baina berak ulertu duen bezala, orain hau dugu inportantea?, apriori horrek sentsu
2008
‎Hogeita hamarreko hamarkadan, jadanik, erredukzionismoaren aurkako kritikaren bultzatzailea izan zen; hura une hartako pentsamendu zientifikoaren ezaugarria zen. Erredukzionismoak defendatzen zuenez, hauxe zen fenomeno bat ulertu ahal izateko errezeta hutsezina: gero eta bakunagoak eta txikiagoak ziren elementuak eta unitateak bilatzea, eta, hala, sistema eta egitura konplexuagoen analisia haiek osatzen zituzten elementu sinpleenen analisira murrizten zen.
‎Haurrak hitza ulertu bai baina esaten ez badu, markatu ulertzen du zutabeko borobila. Zerrendako hitzen bat ulertu eta esan ere egiten badu aldiz, marka ezazu ulertu eta esan egiten du. Oharra:
‎DNS laburdura ingelesezko Domain Name Server esalditik dator, domeinu izenen zerbitzaria alegia. Gizakiak modu erraz batean uler ditzakeen domeinu izen sinbolikoak, www.ueu.orgadibidez, konputagailuak erabiltzen dituen IP helbideetara itzultzen dituen zerbitzu ezaguna da DNS. Beste noranzkoan ere erabil daiteke zerbitzu hau, hots, IP helbide batetik abiatuta dagokion domeinu izena itzul dezake, erabiltzaileei lana erraztuz.
2009
‎Aurreko galderan esan bezala, gaur egun, frankismoko biktimen bilobakdira ezkutatutakoa azaleratzea bultzatu dutenak. Baina, era berean, badira bilobaugari, garai frankista testuinguru urrun baten baitan ulertzen dutenak eta mugimendu horrek efektu negatiboa izan dezakeela aldarrikatzen dutenak. Posizio kontrajarri horiek hurrengoko belaunaldietan ere jarraituko dutela iruditzen al zaizu?
‎Preston en lana ere ildo liberalekoa da eta, besteen antzera, Espainiako gerrarenhistoria beste era batera ulertzen lagundu ziguna. Aukeratu dugun azkenak bere baliohistoriografiakoaz gain, saio bibliografiko bat ere badakar.
‎Azpimarratzekoa da eredu psikosozialean ez dela proposatzen maila bakoitzaren eragin banakakoa, hau da, nahaste bat maila biologikoan esplikatuko dugu, eta beste nahaste edo problema bat maila psikologikoan edo sozialean; oso bestela, proposatu egiten da edozein osasun arazotan maila guztiek eragingo dutela etaeragingo diotela elkarri, beren eraketa hierarkikoaren ondorioz (ikusi 2 irudia). Azpimarratu behar da, orobat, eredu biopsikosozialean ez dela esaten arazo medikoen jatorria biologikoa, psikologikoa edo soziala denik, hiru mailok eragiten dutelabaizik, kausa aniztasun baten ikuspegitik. Osasun arazo bat ulertu nahi badugu, eredu biopsikosozialaren arabera gizakiaren hiru maila horien eragina etaelkarreragina kontuan hartu dira, hanka motz geratu nahi ez bada.
‎Orain arte esandakoak, sexu arazoak beste era batera ulertzera garamatza. Izan ere, osasun sexualeko irizpideak aplikatuko bagenitu, eredu fisiologiko hertsi bateankokatzen diren nahasteetatik harago joan genuke.
‎programatzen esperientziarik ez duenak hobe du orrialde zenbakiek markatutako ordenari jarraitu. Gure asmoa azalpenak modu progresiboan ematea izan da, eta atal bat ulertu ahal izateko haren aurrekoak irakurtzea komeni da lehenbizi.
2010
‎Hasiera batean, ikusi estimulu konplexuetan eta antolakuntza espazialeanzailtasunen bat ager daiteke. Esaterako, erloju bat ulertzean edo marraztean, hozkailuko atea sukaldekoarekin nahastean, edo hortz eskuila orraziarekin nahastean.Gaixotasuna garatu ahala, beste pertsonak ez ezagutzea gerta daiteke: bizilagun etalagunekin hasiko da, ahaideak, bilobak, seme alabak edo bikotekidea ez ezagutuarte.
‎Alabaina, teknozientziaren kontzeptua ez dugu era zurrun batean ulertu behar.Hemen produkzioaren antolakuntza teknikoaren parera eramaten dugu teknozientzia eta II. Mundu Gerraren osteko antolakuntza fordistaren aldian eta egungoantolakuntza malguaren edo fordismoaren osteko garaian lortzen du bere gorengomaila. Produkzioaren edo lanaren antolakuntza teknikoak produkzio prozesuarenantolakuntza hirerarkikoa eta sistematizatua ekarri zuen.
‎Bolivia, Nikaragua, Dominika, Honduras, SaintVincent eta Grenadinak, Ekuador eta Antigua eta Barbuda. TLC formatuko akordioen aurkakoerantzun erradikal gisa ulertu genuke kideen garapena (zentzu zabal batean ulertuta) sustatuahal izateko. Hainbat alorretan (hezkuntza, azpiegiturak, energia, ingurumena, elikadura, bidezkomerkataritza...) bultzatutako proiektuak dira bere egitasmoa gauzatzeko bide nagusia.
‎Lehenengoarekin bat, demandatzeko asmoa duenak organo jurisdikzionalari eska diezaioke demandatua izango denak bere nortasunari buruzko egitateren bati buruz deklara dezala, egitate horren berri jakin gabe ezin has badaiteke epaiketa (LPLren 76.1 art.) 210 Era berean, liburuak eta kontuak aztertzea edo beste edozein dokumentu kontsultatzea demanda oinarritzeko ezinbestekoa suertatzen bada, etorkizuneko demandatzaileak organo jurisdikzionalari eska diezaioke agiri horiek helarazteko. Kontabilitate dokumentuen kasuan, demandatzailea gai horretan aditua den batek aholkaturik joan daiteke (LPLren 77.1 art. LEren 29.2 artikuluarekin bat ulertuz).
‎Aipatutako irakurketa positiboetatik oso urrun, bide jurisdikzionala herritarrak kontrolatzeko boterea dutenek erabiltzen duten dominazio tresna dela esaten duten ahotsak entzuten dira470 Doktrina horri guztiz kontra egin gabe, eta haren argudioak zati batean ulertuz, gizabanakoaren historiako memento honetan bestela ezin dela izan eta, jurisdikzioa justifikatzen da. Gaiak merezi du azalpen bat.
‎Azpifuntzio jurisdikzional hau jurisdikzioari bakarrik dagokion «epaitzea eta epaitutakoa betearaztea»ren (EKren 117.3 art.) parte da, eta horregatik zuzenbide jurisdikzionalaren oinarri diren beste bi elementuekin bat ulertu behar da, akzioarekin eta prozesuarekin bat, hain zuzen ere. Lehenengoaren gainean, puntu honetan jada ikasi ez den ezer ezin daiteke aipatu, haren funtsa edo muina gogoratu besterik ez da egin behar.
‎551 Ikasi den moduan, xedapen honen konstituzionaltasuna bizkortasun printzipioarekin bat ulertu behar da.
‎Ez da frogarik onartuko honako kasu hauetan: ...87.1 art.), (2) desegokiak direnean prozesuaren objektuarekin harremanik ez dutelako (PZLren 283.1 art.), (3) alferrikako frogak (arau eta irizpide arrazional eta seguruen arabera eztabaidatutako egitateak argitzeko inoiz balio ez dutenak) (PZLren 283.2 art.), (4) ahozko epaiketan praktikatu ezin direnak (LPLren 87.1 art.) (azken kasu hau lan prozesua informatzen duen konzentrazio printzipioarekin bat ulertu behar da). Horregatik, alderdiei egiten zaien zitazioan erabili nahi dituzten froga guztiak eramateko eskatzen zaie.
‎kautelazko babesa. ...hiz eta Espainiako lege guztien amak haiekin batera aipatu ez, funtzio jurisdikzionalaren parte da kautelazko funtzioa, azkenaldian PZLk berariaz aintzatetsi duenez (PZLren 5 art.). Kautelazko prozesuaren bitartez mamitzen den eta herritarrei kautelazko babesa eskaintzen dien kautelazko funtzio hori beti ordenamendu juridikoak eskaintzen dituen beste bi tutelekin eta beroriei dagozkien prozesuekin bat ulertu behar da. Testuinguru horretan, adierazpen edo betearazpen prozesu baten eraginkortasuna zalantzatan egon daiteke haren izapidetzeak galdatzen duen denbora dela-eta, eta berandu ematen den sententziak edo betearazpenak herritarraren epai bidezko babes eraginkorrerako eskubidea asegabe utz dezake.
‎Beraz, aski argi eranakkutsi den legez, malgutasuna lan prozesuaren ezaugarria da. Hala ere, badira lan prozesuan alderdiek duten parte hartzea eskasa dela uste dutenak, eta bide jurisdikzionalak gatazkarekiko alderdien kontrolik eza daramala azpimarratzen dute530 Hein handi batean ulertzen da kritika hori, ezin baita ukatu, bide jurisdikzionalaren eta magistratuek egikaritzen duten jurisdikzio ahalaren ezaugarria delako, lan jurisdikzioari bukaera ematen dion ebazpen judiziala magistratu baten edo gehiagoren fruitu esklusiboa dela.
2011
‎kin eta beraiei dagozkien prozesuekin bat ulertu behar da. Testuinguru horretan, adierazpenezko edo betearazpenezko prozesu baten eraginkortasuna zalantzan egon daiteke haren izapidetzeak galdatzen duen denbora dela-eta, berandu ematen den sententziak edo betearazpenak herritarraren epai bidezko babes eraginkorrerako eskubidea asegabe utz dezakeelarik.
‎Edo beste kontu bat izan liteke ea nola neurtu behar den elkar ulertzearena. Erabateko elkar ulertzea gertatu behar da ala nahikoa da pixka bat ulertzea. Irizpide honen ahultasuna erakusten duen beste adibide bat izan liteke ahoz bakarrik egiten duten eta bata bestearengandik gertu dauden komunitateena.
2012
‎ETAk Sabinoren ondare ideologikoa onartzeak, erakundeak bere lehen urteetanizango zuen ideologia baldintzatuko du. Horrela, ETAk naziotasuna esentziaedo arima baten arabera ulertuko du. Euskalduna nolakoa den, zein den, nolajokatzen duen erreferentziak etengabeak dira.
‎Naziotasuna, faktore objektibo etasubjektiboen arteko emaitza litzateke. Gainera Krutwig, faktore objektibo horieidagokienez, haratago doa; ez ditu modu esentzial batean ulertzen, ez ditu denboranzehar aldaketarik jasaten ez duten faktore gisa ulertzen; modu dinamiko bateanulertzen ditu. Ez hori bakarrik, faktore objektibo horiek dinamikoak izateak etamutatzeak ahalbidetzen du, haren ustez, nazio baten biziraupena.
‎Naziotasuna, faktore objektibo etasubjektiboen arteko emaitza litzateke. Gainera Krutwig, faktore objektibo horieidagokienez, haratago doa; ez ditu modu esentzial batean ulertzen, ez ditu denboranzehar aldaketarik jasaten ez duten faktore gisa ulertzen; modu dinamiko bateanulertzen ditu. Ez hori bakarrik, faktore objektibo horiek dinamikoak izateak etamutatzeak ahalbidetzen du, haren ustez, nazio baten biziraupena.
‎ETAk Sabinoren ondare ideologikoa onartzeak, erakundeak bere lehen urteetanizango zuen ideologia baldintzatuko du. Horrela, ETAk naziotasuna esentziaedo arima baten arabera ulertuko du. Euskalduna nolakoa den, zein den, nolajokatzen duen erreferentziak etengabeak dira.
‎Ezaugarri guztiak zehaztu ondoren, alderdi teoriko kontzeptual batetik uler daiteke publizitatea zerbitzu edo produktuen aurkezpen eta promozio tresna bat dela, eta funtzio horiek pertsonalak ez diren bideen bitartez betetzen dituela, oso ondo identifikatuta dagoen marka baten mesederako, baldin eta komunikazio horrek eragiten dituen gastuak marka horren kontura badira. Hala, PLOren 2 artikulua alderantzizko zentzuan ulertuz, argi dago ezaugarri horiek, merkataritza helburua, batez ere?
2013
‎Hirigintzaren kasuan, Pedro Bidagorrek gerraurreko arrazionalismoarekin bat egiten zuten eskala urbanoko zenbait antolaketa proiektatu zituen. Metropolitarra, Madrileko (1941) edo Bilboko (1943) Hiri Antolatze Planean egin zuen bezala, eta probintziala, Gipuzkoako Probintzia Antolatze Planean egin zuen moduan (1942) 23 Planak hiria gailendu eta udalerri bakoitzaren arazoak, beharrak eta soluzioak (etxebizitza, industria, aisia, zirkulazioa, etab.), eskala ezberdinetan baina elkarrekin eta denbora tarte batean ulertzen zituzten antolaketa funtzionalak ziren. Baina paperean gelditu ziren proposamenak izan ziren, hiriek aurreko urteetako dinamika urbanoarekin jarraitu baitzuten.
2014
‎Hiztegi elebidunak dira itzulpenaren oinarrietako bat. Morfologiak eta sintaxiakez dute askorik lagunduko esaldi bat ulertzen, hitzen esanahia daramaten lemak faltabadira. Hiztegiak goitik behera aldatu behar dira, gaztelania euskara baliokideenordez ingelesa euskara baliokideak txertatzeko.
‎Argi dago Elhuyarren hiztegian agertzen diren hitzak ingeleseko testuetanmaizen agertuko direnak direla eta testu orokor bat ulertzeko nahikoa izanzitezkeela. Hitz kopuru dezentea den arren, Oxford English Dictionary aren bigarrenedizioko (1989) hiztegiak 231.100 sarrera nagusi dituela kontuan hartuta, Matxinenestaldura zabaltzeko asmoz bestelako iturri bat bilatzen saiatu ginen.
‎Esan bada ere jarrera pasiboa erakusten duen ni poetiko bat ageri zaigula, zehazki uler genezake pasioaz eta desiraz gutxi esaten digula, praktika horiekindisfrutatzen ez duela, hori bera ere desiraren aldarri izan daitekeela. Hots, ulertzenda, egoera horretan ez gozatzeak, edo beste gogoeta batzuk egiten egoteak, bestedesira bat iradokitzen digula, beste kode bat ulertuko duen pasio eta desira bat. Horiongi ikusten da autore beraren beste poema honetan (2000:
‎Lehenago aipatu den moduan, iragazgaiztasunaz eta hezetasunaz aritzean, hormen akabera oso garrantzitsua da, giroan eta bertakoen ongizatean lagundu dezaten. Horma horiek, ordea, sistema baten gisan ulertu behar dira, hainbat geruzaz osatutako azal gisan.
‎Mekanismoak gramatika unibertsala du berekin, hau da, hizkuntza guztietarako erregela komunak jakitea. Beraz, ume batek entzun duena kontuan hartu gabe, hiztegi nahikoa ikastea, erregelei lotuta hitzak konbinatzea eta entzuten duenaren parte handi bat ulertzea dakar hizkuntzaren mekanismoak. Teoria natibistaren aldekoek honako puntu hauek azpimarratzen dituzte.
2015
‎2 Kontzeptu baten ulertzea.
‎Ispilu neuronen aurkikuntzak hautemate eta exekuzio prozesuak hurbildu zituen, mugimendujakin bat ulertzeko norbere buruaren identifikazioa beharrezkoa baita. Batzuek haukomunikazioaren eta hizkuntzaren oinarri ebolutibo bezala ikusi zuten (Gallese, 2003; Oberman et al., 2008; Rizzolatti eta Arbib, 1998), besteena ulertzea baita komunikatzeko lehenpausoetako bat.
‎Des lurraldetasunglobal honek, bestea? modu orokor batean ulertzea dakar,, beste oro, bezala, alegia.
‎Komunitatearen teoria espazialitateberriaren agerpena balioztatzen du izan ere,, komunean izatea?,, ni, a erlazio moduan ulertzeada,, harremanean izatea?. Gatazka modu erlazional batean ulertuta gure esperientzia kolektiboasare komunikatibo eta artistiko globalean kokatuko dugu, politikoki arazo larriak ekarri zituzteneta elementuak artistikoki oso praktika interesgarriak bihurtu.
‎Euskaraaipatu da, euskara normalizatu gabe dagoela bere herrian, eta normalizazio hori bideratzeko erehizkuntza politikek, hau da, erabakiek, garrantzi handia dutela iruditzen zait, nork, nola eta zertarako egiten dituzten. Baina beste aldetik ere uste dut, azterketa horiek, eta ulertzen dut, azterketasoziolinguistikoa egiterakoan hiru eremu besterik ez direla aztertu aipatu da gero, horretan ez dutzalantza egiten horrela egin behar denik ere, baina bai uste dut pixkanaka aurrerantz ere urratsakeman behar ditugula, modu isolatu batean ulertzetik, aldagai ezberdinen arteko elkarrekintza batean oinarrituta dagoela egungo errealitatea ere. Eta pixka bat azken interbentzioaren harira, nikere uste dut erabilpen esparru asko irabazi ditugula, baina beste batzuetan atzera egiten ari garela, eta horietako bat lan mundua da.
‎Jorratutakoaren arabera, iraunkortasun sendoaren printzipioa bat dator iraunkortasunaren ikuspegi sistemiko batekin. Izan ere, kapital ugalgarriaren eta naturalaren arteko ordezkagarritasun ezak kapital mota ezberdinak sistema integratu eta hierarkiko baten arabera ulertzea eragiten du; eta ez, ordea, elementu parekagarriak eta ordezkagarriak dituen sistema baten arabera (edota ezta sistema bat ere osatzen dutenen arabera, noski). Zentzu horretan, sistema ekonomikoa biosfera osoa hartzen duen sistema ekosistemiko globalean integratzen den azpisistema dugu (4.3 irudia), eta sistema nagusiko azpisistemen arteko harremanak elkarrekiko mendekotasuneko erlazioei erantzuten die (ikus 1 gaia).
‎Hala ere, IOSen araberako posizioak pragmatistak direnez, ulermena ez da prozesu mental gisa ikusten, aldiz, funtsean, gaitasun baten gisa hartzen da. Hau da, subjektu batek objektu matematiko jakin bat ulertu duela esaten da, baldin eta zenbait praktiketan trebetasunez erabiltzeko gai bada.
2017
‎Hizkuntza ezberdintasun horien nolakotasuna identifikatzea eta genero ikuspegi baten bidez ulertzea..
‎Hau guztia kontuan hartuta, esan genezake, ikasleek konpetentzia berdinak garatzen dituztela edozein delarik erabilitako euskarri mota, digitala edo analogikoa alegia. Behaketetatik eta eztabaida taldeetatik ondorioztatu daiteke, euskarri digitalak ez duela edukiak samurtasun handiago batez ulertzen eta ikasten laguntzen.
‎Hots, Martin Heideggerrek bazioen, beste momentu eta zentzu batekin, soilik habitatzeko gai izanik eraiki daitekeela (Heidegger, 1994). Egun, Heideggerren habitatze hori, lurrean izate hori beste era batera ulertuz, iruditzen zaigu ezegonkortasun batean egoteak emandakoizatetik habitatu dezakegula, eta horretatik zerbait eraikitzen has gaitezkeela.
‎Modu erraz batean ulertzeko, erreakzioa puzle bat bezala ulertu behar da. R1 eta R2 muturretanhainbat elementu edo molekula jarri daitezke eta hala, konbinazio anitzak sortu.
2019
‎Prozesua modu errazago batean ulertu asmoz, 2 irudian agertzen den adibidea hartuko dugu. Egoera honenirudikapena, RESCO ren baitan, 3 irudian agertzen da.
‎Bizitako paisai jakin bat ulertzeko, berau definitzen duen giroa [ambiance] ulertzea ezinbestekoa delaonartuz gero, giro hau osatzen duen soinu paisaiari arreta jartzea ezinbesteko dela adierazten du Jean PaulThibaud hirigileak (Thibaud, 2011; 43/ 2013; 62) besteak beste. Bestalde, zarataren definizioa alderdikuantitatiboetan soilik neurtzean, paisaia edo soinu paisaia Kode Penalaren eremura daramagu, adierazpenaskatasuna urratuz kasu askotan (Labelle, B. 2010).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia