2001
|
|
Orain artean esandakoaren arabera, liburuaren epilogoan J.J. Lasak egiten duen interpretaziotik aldenduz, nobelan azaltzen zaigun AMA hori beste modu
|
batera
ulertu nahi izan dugu. Obsesio bihurtzen den ama horrek, bere hitzek, protagonista izutu egiten dute.
|
2007
|
|
Aipatutako maila hauek erabat erlazionatuta daude; ezinezkoa izango litzateke horietariko
|
bat
ulertu nahi izatea besteak alde batera utziz gero: bizitza eta gorputzaren definizioa; izaera kolektiboa kontrolpean izateko erabilitako estrategiadiskurtsiboak; eta, azkenik, subjektibazioaren prozesua.
|
2009
|
|
Azpimarratzekoa da eredu psikosozialean ez dela proposatzen maila bakoitzaren eragin banakakoa, hau da, nahaste bat maila biologikoan esplikatuko dugu, eta beste nahaste edo problema bat maila psikologikoan edo sozialean; oso bestela, proposatu egiten da edozein osasun arazotan maila guztiek eragingo dutela etaeragingo diotela elkarri, beren eraketa hierarkikoaren ondorioz (ikusi 2 irudia). Azpimarratu behar da, orobat, eredu biopsikosozialean ez dela esaten arazo medikoen jatorria biologikoa, psikologikoa edo soziala denik, hiru mailok eragiten dutelabaizik, kausa aniztasun baten ikuspegitik. Osasun arazo
|
bat
ulertu nahi badugu, eredu biopsikosozialaren arabera gizakiaren hiru maila horien eragina etaelkarreragina kontuan hartu dira, hanka motz geratu nahi ez bada.
|
|
Lagun armatua n gehien gustatu zaidana, Alex, jatorri alemaniarreko laguna, etengabe dena ulertzeko saioa egiten ari dela ikustea da: Zubietak borrokara lotzeko egindako hautua ulertu nahi du, gizarte
|
bat
ulertu nahi du, gizartearekin kultura bat eta kulturarekin arazo bat. Eta besteen jarrera ulertuz berea ulertu.
|
2010
|
|
hots, alde batean ikastolak jarriko bagenitu eta bestean ikastolak ez diren ikastetxe kontzertatuak185186 (Kristau Eskola eta gainerakoak). Oso kontuan izan behar da hori guztia, egungo egoera eta aurrera begirako garapen bidea perspektiba minimo
|
batez
ulertu nahi bada.
|
2012
|
|
Eta teknika gisa, berriz, elkarrizketa sakona. Izan ere, behaketa zuzenaren bidez nekez ikus daitekeen errealitate
|
bat
ulertu nahi dugu, hau da, erreferentzia marko jakin batean (edozein pertsuasio prozesutan) gertatzen den giza portaera edo giza-esperientzia subjektibo jakin bat (euskara bitartezko eraginkortasuna) ulertzea da gure xedea, eta horretarako, orain aurkitzen garen ikerketaren fasean, elkarrizketa sakonak iruditzen zaizkigu teknika egokienak: informatzaileek beren bizitza, esperientzia edo egoerei buruz dituzten ikuspegiak ulertzeko egiten diren ikertzailearen eta informatzaileen arteko aurrez aurreko saioak edo maila berekoen arteko elkarrizketak (Taylor eta Bodgan, 1984).
|
2014
|
|
Hemen dagoen lehenengo arazoa, ordea, da intuizio horiek, nahiz eta azertatuak izan, ez dutela obra ulertzen laguntzen. Sarritan entzuten dugu, artelan
|
bat
ulertu nahi badugu, bere testuinguru historikoa ezagutu behar dugula. Toki komun historizista horren aurka, esan behar genuke gehiegizko testuinguru historiko batek lausotu dezakeela artelan batekin izan dezakegun harreman egokia:
|
2015
|
|
Begiak nire liburuaren gainean zituen, handik edo hemendik hitzen
|
bat
ulertu nahi bailuen; eta irakurtzen nengoena ingelesa zela egiaztatu zuenean, nire aldamenean jarri zenetik buruan zebilkion galdera egitera ausartu zitzaidan, atzerritarrak ingelesei zuzentzen zaizkienean egiten duten modu tipikoan:
|
2017
|
|
Diadako irudiak ikusita, nahiko argi dago Prozesuak markatutako bideari eutsiko diola. Erreferenduma eta hango emaitzak albo batera utzita, ze ondorio hazi erein ditu Prozesuak Kataluniako gizartean? Gauzak ez badira bide zuzenetik egiten, ez dagoenean elkarrizketarik, bi aldeak elkarren aurka dabiltzanean eta herri batek bere etorkizuna erabaki nahi izatea moduko gauza arrunt eta oinarrizko
|
bat
ulertu nahi ez denean, oso zaila da bidean ez geratzea egoera desatsegin eta konplikatuak, eta ausartuko nintzateke esatera baita enfrentamendu bat edo beste ere. Pilota lodiegia egiten laga da, eta orain ezin da jokatu.
|
2018
|
|
Esplikatu nion, eta berak ezin zuen ulertu. Zer ezintasuna, zer frustrazioa niretzat; gizon
|
bat
ulertu nahi duena, baina ezin duena?. Hondarribiko Udalak ez bezala, Irungoak aintzat hartu zuen andrazkoek desfilean ateratzeko eskubidea zutela; 1998an horren harira atera zen sententzia onetsi, eta alarde parekide bat antolatzeko ardura hartu zuen.
|