Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Hori dela eta, kosta ahala kosta egiten du aurrera, Mendebaldeko mitologia musikal ofizialean oinarrituriko eta iritzi sasizientifikoen laguntzazirauten duen musikologia ofizialak uzten dituen zirrikituetan zehar. Beraz, artikulu hauJose Luis Alvarez Enparantza musikaria omentzeko izateaz gain, musikologia bestemodu batean ulertzeko bidean lagungarria izatea ere nahiko genuke.
2002
‎Laugarren atalean, berriz, gizarte ereduak eta sistemak beren legitimazioa galdu ahala, politika modu berri batean ulertzeko proposamena egingo dizuet. Orain arte politika beti elite politikoarekin, sistema politikoarekin, legebiltzarrarekin lotuta egon bada, gure bizitza baldintzatzen duten erabakiak mikrolektronikan, manipulazio genetikoan edo teknologia nuklearrean daude gaur egun. Politikaren kontzeptuak eta gure portaerak egoera berri honetara egokitu ditugu, eta horren araberako gogoeten bidez estrategiak pentsatu.
2003
‎Bestalde, guk ez dugu inoiz pentsatu Euskal Unibertsitateak udakoa izan behar zuenik. Inoiz lortuko den Euskal unibertsitatea euskal kultur dinamika oso batean ulertu behar da, eta UEU alor bat gehiago da dinamika horretan. Behar bada, unibertsitatearekin lotuago agertzen den sail bat, garrantzitsuago seguru asko, baina sail bat besterik ez126.
2004
‎birakuntza sokratikoa, eta kristaua? neurri batean ulertzeko [lehen tratatua, batez ere].
2005
‎Izatez, ikaslearen lana erraztu nahi izan dugu, eta horretarako, bildu eta, hein batean,, mamurtu? egin ditugu normalean eskuliburuetan sakabanatuta eta gordinik egoten diren oinarrizko ideiak, ezinbestekoak direnak zoologia era zientifiko batean ulertzeko. Esan gabe doa, Zoologia Orokorra hau lagungarri suerta daiteke, halaber, lizentziatura bereko gainerako zoologia irakasgaietan, kontzeptuak freskatzeko edo.
2006
‎Beraz, desira umea edukitzeko erabakiaren osagai garrantzitsua dela onartzeak ez du bere azterketa sozial hori ukatzen. Izan ere, desira azter daiteke, errosozialak ditu eta gizarte testuinguru batean ulertzen da. Horrela, sarritan entzundako planteamendua desegokitzat jotzen dut gurasotasunerako erabakia aztertzerakoan:
2007
‎Ikus daitekeenez, beraz, prozesu batean ulertzekoak dira aukera teknologikoak eta ebaluazio teknologikoak. Alabaina, onartzen dugun unetik zientziagintzan elementu ugarik eragiten dutela, pentsatzekoa da intentzionalitatearenrolak lehentasun logiko eta tenporala eskaintzen dizkiola ebaluazio garaiari.
‎alde batetik, gobernuek argi eta garbi onartzendute linealtasuna gainditu eta berrikuntzak konplexutasunean aritu beharra; bestetik, ordea, konplexutasun horren zedarritzean gobernuek lehenesten dituztenpolitikak oraindik ere agerikoagoak dira. Beste hitzetan esateko, testuinguruhonetan ekimen desberdinek berretsiko lituzkete gobernu politiken asmoak.Berrikuntza sustatzea eta hor konpromiso publikoa kontsideratzea bateragarria da, modu integratu batean ulerturik, berrikuntzaz gobernuek adierazten dutenarekin; ez, ordea, gobernuen politika errealekin. Ezagutzaren politikek ipintzen dituzkeerronka hauek agerian, zientzia politika ikertzetik harago joz gero soilik lortuahalko duguna.
‎aurrerakuntza zientifikoekiko itxaropenaeta zientzialarien profesioa modu positiboan balioztatzea. Konfiantzaren arazoabeste modu batean ulertu beharra dago. Nire ustez, konfiantzaren auziak ez dioheldu behar zientzia eta ezagutza zientifikoa maila abstraktuan ulertzeari.
‎Funtsezkoa da bereizketa hori ondo egitea; zientzia etaezagutza zientifikoaren eskumen zehatzak, adituek horiekin gauzaturiko erabilerak, politikarien lehentasunak hartu behar genituzke aztergai. Horiek dira herritarrenerreferentzia, zientzia eta teknologia maila orokor batean ulertu ordez; azkenhoriekiko baikortasuna eta konfiantza, bere horretan, aldi oro berresten ditu herritarorok. Ondo zedarritu behar dira objektua eta bere esanahia, beraz, konfiantzarenauzia ikertzerakoan.
‎Ideia hauekin oso bestela ulertzen ahal dugu, beraz, ezagutza zientifikoa.Galdeketetan ezagutza zientifikoa modu zehatz batean ulertzen da, negoziazio etagatazketatik libre, naturaren baitakoa legez; oso bestelako aukera da ZientziaIkerketek eskaintzen digutena. Nire zehaztapena ez da zientziaren ideologiasozialera edota zientzia sisteman interes sozialek izan dezaketen eraginera mugatu; Habermas ek aipatu izan duena baino sakonagoa da ezagutza zientifikoarensoziologiak ekarria:
‎Ib., 304 Dena den, Fichte-k modu esklusibo batean ulertzen du planteamendu transzendetalaren zuzentasuna (Humboldt-ek onartuko ez duena). Bestalde, arrazoimena hizkuntzaren mendekotasunetik guztiz libratzera jotzen du, beraz ukatu egiten du hizkuntza eta arrazoimenaren berdinketa:
‎ezagutza ez da hasten ezagutzaile pasibo soil batekin, sentsazioen hartzailea, baizik eta ezagutzailearen jarduera batekin; beraz, aktibitate intelektualaren forma batzuekin; hots, ezagutza «kontzeptu» batzuekin hasten da («zer», «nolakotasun», «berdintasun/ ezberdintasun»), eta hastapeneko kontzeptu horiek, berak ezin dira izan enpiriko edo eduki sentigarridunak, horiek eratzeko beste kontzeptu batzuk liratekeelako beharrak, eratzaileak soilik direnak, hots, eduki sentigarri gabekoak edo hutsak, forma soilak. Abiapuntuko kontzeptu basiko edo iturrizko hauek Platon-ek modu batean ulertu ditu, Descartes-ek beste batean; Kant-en ikerketa guztia ezagutzaren oinarri apriorizko horren bila hasi da. Baina berak ulertu duen bezala, orain hau dugu inportantea?, apriori horrek sentsu
2008
‎DNS laburdura ingelesezko Domain Name Server esalditik dator, domeinu izenen zerbitzaria alegia. Gizakiak modu erraz batean uler ditzakeen domeinu izen sinbolikoak, www.ueu.orgadibidez, konputagailuak erabiltzen dituen IP helbideetara itzultzen dituen zerbitzu ezaguna da DNS. Beste noranzkoan ere erabil daiteke zerbitzu hau, hots, IP helbide batetik abiatuta dagokion domeinu izena itzul dezake, erabiltzaileei lana erraztuz.
2010
‎Alabaina, teknozientziaren kontzeptua ez dugu era zurrun batean ulertu behar.Hemen produkzioaren antolakuntza teknikoaren parera eramaten dugu teknozientzia eta II. Mundu Gerraren osteko antolakuntza fordistaren aldian eta egungoantolakuntza malguaren edo fordismoaren osteko garaian lortzen du bere gorengomaila. Produkzioaren edo lanaren antolakuntza teknikoak produkzio prozesuarenantolakuntza hirerarkikoa eta sistematizatua ekarri zuen.
‎Bolivia, Nikaragua, Dominika, Honduras, SaintVincent eta Grenadinak, Ekuador eta Antigua eta Barbuda. TLC formatuko akordioen aurkakoerantzun erradikal gisa ulertu genuke kideen garapena (zentzu zabal batean ulertuta) sustatuahal izateko. Hainbat alorretan (hezkuntza, azpiegiturak, energia, ingurumena, elikadura, bidezkomerkataritza...) bultzatutako proiektuak dira bere egitasmoa gauzatzeko bide nagusia.
‎Aipatutako irakurketa positiboetatik oso urrun, bide jurisdikzionala herritarrak kontrolatzeko boterea dutenek erabiltzen duten dominazio tresna dela esaten duten ahotsak entzuten dira470 Doktrina horri guztiz kontra egin gabe, eta haren argudioak zati batean ulertuz, gizabanakoaren historiako memento honetan bestela ezin dela izan eta, jurisdikzioa justifikatzen da. Gaiak merezi du azalpen bat.
‎Beraz, aski argi eranakkutsi den legez, malgutasuna lan prozesuaren ezaugarria da. Hala ere, badira lan prozesuan alderdiek duten parte hartzea eskasa dela uste dutenak, eta bide jurisdikzionalak gatazkarekiko alderdien kontrolik eza daramala azpimarratzen dute530 Hein handi batean ulertzen da kritika hori, ezin baita ukatu, bide jurisdikzionalaren eta magistratuek egikaritzen duten jurisdikzio ahalaren ezaugarria delako, lan jurisdikzioari bukaera ematen dion ebazpen judiziala magistratu baten edo gehiagoren fruitu esklusiboa dela.
2012
‎Naziotasuna, faktore objektibo etasubjektiboen arteko emaitza litzateke. Gainera Krutwig, faktore objektibo horieidagokienez, haratago doa; ez ditu modu esentzial batean ulertzen, ez ditu denboranzehar aldaketarik jasaten ez duten faktore gisa ulertzen; modu dinamiko bateanulertzen ditu. Ez hori bakarrik, faktore objektibo horiek dinamikoak izateak etamutatzeak ahalbidetzen du, haren ustez, nazio baten biziraupena.
‎Naziotasuna, faktore objektibo etasubjektiboen arteko emaitza litzateke. Gainera Krutwig, faktore objektibo horieidagokienez, haratago doa; ez ditu modu esentzial batean ulertzen, ez ditu denboranzehar aldaketarik jasaten ez duten faktore gisa ulertzen; modu dinamiko bateanulertzen ditu. Ez hori bakarrik, faktore objektibo horiek dinamikoak izateak etamutatzeak ahalbidetzen du, haren ustez, nazio baten biziraupena.
2013
‎Hirigintzaren kasuan, Pedro Bidagorrek gerraurreko arrazionalismoarekin bat egiten zuten eskala urbanoko zenbait antolaketa proiektatu zituen. Metropolitarra, Madrileko (1941) edo Bilboko (1943) Hiri Antolatze Planean egin zuen bezala, eta probintziala, Gipuzkoako Probintzia Antolatze Planean egin zuen moduan (1942) 23 Planak hiria gailendu eta udalerri bakoitzaren arazoak, beharrak eta soluzioak (etxebizitza, industria, aisia, zirkulazioa, etab.), eskala ezberdinetan baina elkarrekin eta denbora tarte batean ulertzen zituzten antolaketa funtzionalak ziren. Baina paperean gelditu ziren proposamenak izan ziren, hiriek aurreko urteetako dinamika urbanoarekin jarraitu baitzuten.
2015
‎Des lurraldetasunglobal honek, bestea? modu orokor batean ulertzea dakar,, beste oro, bezala, alegia.
‎Komunitatearen teoria espazialitateberriaren agerpena balioztatzen du izan ere,, komunean izatea?,, ni, a erlazio moduan ulertzeada,, harremanean izatea?. Gatazka modu erlazional batean ulertuta gure esperientzia kolektiboasare komunikatibo eta artistiko globalean kokatuko dugu, politikoki arazo larriak ekarri zituzteneta elementuak artistikoki oso praktika interesgarriak bihurtu.
‎Euskaraaipatu da, euskara normalizatu gabe dagoela bere herrian, eta normalizazio hori bideratzeko erehizkuntza politikek, hau da, erabakiek, garrantzi handia dutela iruditzen zait, nork, nola eta zertarako egiten dituzten. Baina beste aldetik ere uste dut, azterketa horiek, eta ulertzen dut, azterketasoziolinguistikoa egiterakoan hiru eremu besterik ez direla aztertu aipatu da gero, horretan ez dutzalantza egiten horrela egin behar denik ere, baina bai uste dut pixkanaka aurrerantz ere urratsakeman behar ditugula, modu isolatu batean ulertzetik, aldagai ezberdinen arteko elkarrekintza batean oinarrituta dagoela egungo errealitatea ere. Eta pixka bat azken interbentzioaren harira, nikere uste dut erabilpen esparru asko irabazi ditugula, baina beste batzuetan atzera egiten ari garela, eta horietako bat lan mundua da.
2017
‎Modu erraz batean ulertzeko, erreakzioa puzle bat bezala ulertu behar da. R1 eta R2 muturretanhainbat elementu edo molekula jarri daitezke eta hala, konbinazio anitzak sortu.
2019
‎Prozesua modu errazago batean ulertu asmoz, 2 irudian agertzen den adibidea hartuko dugu. Egoera honenirudikapena, RESCO ren baitan, 3 irudian agertzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia