2001
|
|
3 Aurki itzazu laukizuzen hauen perimetro bera duen baina A k
|
baino
azalera tipiagoa duen F laukizuzen baten dimentsioak...
|
|
4 bai eta perimetro bera duen eta C k
|
baino
azalera handiagoa duen G/ aukizuzen batenak.
|
|
348,75 dm cm-tan konbertitu 348,75 dm, dam-tan konbertitu cm-a dm-a
|
baino
tipiagoa da; cm gehiago bada: 10 aldiz gehiago. dam-a dm-a baino handiagoa da; dam gutiago bada:
|
|
348,75 dm cm-tan konbertitu 348,75 dm, dam-tan konbertitu cm-a dm-a baino tipiagoa da; cm gehiago bada: 10 aldiz gehiago. dam-a dm-a
|
baino
handiagoa da; dam gutiago bada: 100 aldiz gutiago.
|
|
8,7 dm mm-tan konbertitu mm-a dm-a
|
baino
tipiagoa da; mm gehiago bada: 100 aldiz gehiago.
|
|
8,7 dm hm-tan konbertitu hm-a, dm-a
|
baino
handiagoa da; hm gutiago bada: 1 000 aldiz gutiago.
|
|
Kae; u azalera unitateekin 1 Unitate bakoitza aitzinekoa
|
baino
100 a/ diz handiagoa da.
|
|
95,3047 dm2 ren cm2-tan konbertitu 95,3047 dm2 ren dam2 tan konbertitu cm2-a dm2 a
|
baino
tipiagoa da; cm2 gehiago bada: 100 aldiz gehiago. dam2 a dm2 a baino handiagoa da; am2 gutiago bada:
|
|
95,3047 dm2 ren cm2-tan konbertitu 95,3047 dm2 ren dam2 tan konbertitu cm2-a dm2 a baino tipiagoa da; cm2 gehiago bada: 100 aldiz gehiago. dam2 a dm2 a
|
baino
handiagoa da; am2 gutiago bada: 10 000 aldiz gutiago
|
|
hurbiltze hoberena kontuan hartzen da, gelditzen garen zifraren ondokoaren arabera. Euroak> Frankoak konbertigailuak horrela baitu funtzionatzen, testuinguru hori erabiltzen da arauaren ezagutarazteko. lkasleekin elkarrizketan arituz, araua hurbiltze bat bestea
|
baino
hobea izaitetik datorrela ulertarazi behar zaie.
|
|
Zenbaki bat 1> ko zatiki batez biderkatzean, emaitza zenbaki hori
|
baino
tipiagoa da. Zenbaki bat 1 ko zatiki batez biderkatzean, emaitza zenbaki hori baino handiagoa da.
|
|
Zenbaki bat 1> ko zatiki batez biderkatzean, emaitza zenbaki hori baino tipiagoa da. Zenbaki bat 1 ko zatiki batez biderkatzean, emaitza zenbaki hori
|
baino
handiagoa da.
|
|
0 Azpian, emaitza hastapeneko zenbaki osoa
|
baino
handiagoa duten biderkadurak kalkulurik gabe aurki. f} Biderketa guziak kalkula.
|
|
Kalkula. Beharrez, zatiketa geldi milaren bat
|
baino
gutiagoz hurbil.
|
|
0 Zer da erdiguneko karratuaren azalera? 0,5 dm2
|
baino
tipiagoa ala handiagoa da?
|
|
7 ► Lau artzainek beren artaldeak konparatzen dituzte. Ximunek Lukasek
|
baino
8 ardi gutiago du; Xanek Mirenek baino 2 aldiz ardi gutiago. Lukasek 84 ardi ditu, Mattinek baino 5 ardi gehiago.
|
|
7 ► Lau artzainek beren artaldeak konparatzen dituzte. Ximunek Lukasek baino 8 ardi gutiago du; Xanek Mirenek
|
baino
2 aldiz ardi gutiago. Lukasek 84 ardi ditu, Mattinek baino 5 ardi gehiago.
|
|
Ximunek Lukasek baino 8 ardi gutiago du; Xanek Mirenek baino 2 aldiz ardi gutiago. Lukasek 84 ardi ditu, Mattinek
|
baino
5 ardi gehiago.
|
2002
|
|
Zenbakikuntzara buruz: 10
|
baino
gehiagoko bildumak antolatu (1) o10saegnaiak e& Ürtxaintxak badütü 14 hür eta Dedek 14 püntü marraztü dütü. Egiazta.
|
|
zenbaki bat [fileta [g: 10
|
baino
gehiagoko bildumak antolatu, kopurua aiseago egiaztatzeko. Horrela, zenbakikuntza erraiten du irakasleak eta 10erainoko hamartarrera buruz ari gara, zenbakiak gisa honetan pentsatuak baitira:
|
|
Zenbakikuntzara buruz: 10
|
baino
gehiagoko bildumak antolatu (2)
|
|
Kasu bakoitzean bateko zenbaki baten batuketa. Emaitza 20
|
baino
bi jokamolde hauek baliatuko ditugu: kanikak 10naka kontatzen ditugu" hamar, hogei, handiagoa da baina ez du ondoko hamarrekoa hogeita hamar, berrogei, berrogeita hamar... eta zazpi, berrogeita hamazazpi") eta kutxa gainditzen.
|
|
adibidez," bi gehi hiru berdin..." dio irakasleak. lkasleek emaitza zuzenean idazten dute. Baturak ez dira 5
|
baino
handiagoak. Kalkulu bakoitza berehala zuzentzen da.
|
|
34[[/ tik [Q] ra: Kanikarren kutxa gogoan irudikatu lehen zenbakia S
|
baino
gutiago den baturen kalkulatzeko. Adibidez orrialdeko jarduera bera.
|
|
34 orrialdeko jarduera bera. Baturak 5
|
baino
'' gehiagokoak dira hiru kasutan: 5+ n (eta n+ 5) gisako
|
|
Lehen 5 zenbakiak 5 laukitxotan irudikatu. Lehen 5 zenbakiez egiten diren kalkuluak (ikus 22 or.)
|
baino
urrunago doa; Seko 2 kutxez osatua den 10ekoaren irudikatzeko lehen urratsa emaiten du{ ikus 32 or.).
|
|
Masen erkaketa (1): "
|
baino
pisuagoa"
|
|
[fil"...
|
baino
pisuagoa da" [g Roberval pisugailuaren ibilera harremanaren hurbiltze intuitiboa. ulertu. lrakurketa
|
|
beste 10 kanikako kutxa bat osoki bete� tzen ahal delarik baizik ez da ageri (edo: ez da sekulan 9 kanika bereiz
|
baino
gehiago ikusten).
|
|
(112 orrialdeko ariketa bera). Egoera hori eguneko datatik abiatzea
|
baino
zailagoa da, ikasleek ez baitute bizi.
|
|
[fileta [g: Ariketa 120 orrialdekoa
|
baino
zailagoa da eraikuntza izaite bereko baina izari ezberdineko irudiz egin daitekeelako (adibidez lehen elurrezko gizonttoaren hiru zirkuluak) C> ereduak baliatuz (2)
|
|
7 hamar (edo hamarreko) eta 3 bat (edo bateko). Taularekilako joko honetan, 6 eta 1eko anto� lamenduak ez du 5 eta 2koak
|
baino
garrantzia gehiago izanen, premiatsua dena ikasleek zifrazko idazkeraren araberako 7 hamarrak ongi marraztea baita.
|
|
• buruketen ebazteko hein bat
|
baino
gehiago eskain (errazenetik zailenera), ikasle guziak aitzina daitezen.
|
2008
|
|
Isilik bururatu zuten afaria eta Pedro pijamaren janztera joan zen. Salara itzuli zelarik, haren burasoak besaulkian tinki tinki jarriak ziren, beharria irratitik hurbil hurbila, hartarik ateratzen zirela azantz bitxiak, usaian
|
baino
nahasiagoak soinua arras apala zelakotz. Kasik asmatuz aitak erhia ahoan emanen zuela isilarazteko, Pedrok berehala galdatu zion:
|
|
Ezkilaren danga oraindik ari zen errientsa sartu zelarik, tente tentea, jantzi militarrean zen jaun batekin, medaila bat papoan, mustatxa grisa eta belaun zikinak
|
baino
beltzago ziren betaurrekoak.
|
2012
|
|
" Espainiarren jokabidea, egunak eta egunak gosearekin egon tigre eta lehoi krudelenena bezalakoa izan zen. Espainol tiraniagatik, berrogei urtez 12 milioi jende
|
baino
gehiago hil da: gizon, emazte, haur." Giristino" deitutakoek nazio atsekabetuen desagerrarazteko bi molde zituzten:
|
|
Lanek berrogei urtez goiti iraun zuten eta 40 000 langile
|
baino
gehiago ari izan zen lanean. 2 dok.
|
|
Frantses gehienak pobrezian bizi ziren. Behin
|
baino
gehiagotan jazarraldiak izan ziren baina oldartze horiek bortizki zapatzen zituzten. 5 dok.
|
|
Bakailaoketariak sarda horiek euskaldunek aurkitu zituzten baleen ihizin zebiltzala, Kristobal Kolonek bere bidaia egin
|
baino
ehun urte lehenago (garai hori haatik ez da frogatua).
|
2013
|
|
2009 urteko euri kantitatea %63 handiagoa izan da Zokoan Clermond Ferranden
|
baino
.
|
|
Alderantziz, erosio mekanikoa azkarrena da. Higadura mekanikoak kentzen duen gai kantitatea higadura kimikoarena
|
baino
hamar aldiz handiagoa bide da.
|
|
kazako arrantza amuak baliatzen dituen arrantza teknika zaharrenetarik da. Ontziak hari bat
|
baino
gehiago tiratzen du, arrainek amua ausiki arte.
|
|
% 20
|
baino
gehiago turismoari zor zaio. Ondorioz, gune turistikoetan kanpoko jendearen beharrei erantzuteko merkataritzak toki handia du.
|
|
Legatza beste biak
|
baino
ur barnagoetan bizi den arrain ertaina da (30 cm). Tretzak edo sareak dira legatzaren arrantzatzeko aparailu nagusiak.
|
|
Itsas belar horiek lehorrera ekarri eta, laborariek biltzen zituzten. Baina 1990 urtetik goiti, arrain kopuruak gutitzen hasi zirelarik, arrantzale batzuk sareen bidez biltzen hasi ziren algak kostara heldu
|
baino
lehen.
|
2015
|
|
Eloiri egoera bitxi zitzaion, baina azkenean ez zen margolanek hitz egitea
|
baino
bitxiagoa. Hain triste zen emazteaz oroitu zen, eta ondoko paisaiari so egin zion.
|
2016
|
|
◦ Errekak gaindi itzazu, toki bat
|
baino
gehiagotarik.
|
|
• jarduera gune guzietan entsea, • beti kausitzen duzun jarduera gunea hauta, • entsea ezazu jauzi egiteko molde bat
|
baino
gehiago.
|
|
Bermeak
|
baino
urrunago begiratzea (heldu behar den jomugara buruz).
|
|
Bilkura arta handiz prestatu behar da, eta igeriketa zikloa hasi
|
baino
hamabost egun lehenago bederen egin behar da. Urte hastapenean ere aipa daiteke, urteko proiektuen aurkezpenaren karietara.
|
|
Eremua barnatasun ttipian eta ertainean mugaturik; talde handian edo jarduera guneka. Egoki da ibilbidean sartze bat
|
baino
gehiago izatea.
|
|
◦ Abiapuntu bat
|
baino
gehiago, garaje bat baino gehiago.
|
|
◦ Abiapuntu bat baino gehiago, garaje bat
|
baino
gehiago.
|
|
• Nork bere gunean aurkariek
|
baino
pilota gutiago ukan behar du.
|
|
• Bakoitzak bere aldean aurkariek
|
baino
pilota gutiago ukan behar du.
|
|
Rol bat
|
baino
gehiago ezagutzea.
|
|
Horren bidez haurren arreta piztuko da, toki berria (kirol gela) ezagutuko dute eta besteekin harremanetan sartuko dira. Ariketa horiek ez dute hamar bat minutu
|
baino
gehiago iraun behar. Egoera bera zenbait saiotan berregitea egoki da, haurrek prestaketa hori beregana, uler eta prezia dezaten.
|
|
Ikasle batek
|
baino
gehiagok kide bat betan hauta dezakete. Lekualdaketaren erritmoa eta forma alda daiteke.
|
|
◦ Estatua pertsona bat
|
baino
gehiagoren artean egitea.
|
|
Gorputz atal bat
|
baino
gehiago erabiltzea.
|
|
Molde bat
|
baino
gehiagotan lekualdatzea.
|
|
Ihardespen bat
|
baino
gehiago xerkatzea.
|
|
" 1 zikloan, haurrek denbora behar dute, espazioa eta materiala ezagutzeko, aginduak ulertzeko, ekintzak gauzatzeko, jestuak fintzeko, ihardespen berriak atzemateko, trebatzeko, besteekin aritzeko, eta abar. Jarduerak ez baldin badira zorrozki antolatzen, haurrek denbora gehiago pasa lezakete beren aldiaren beha jarduera egiten
|
baino
."
|
|
Antolamendu mota bat
|
baino
gehiago erabili behar dira, aldizka. Ikasleek kausitu behar dituzten jokamoldeei eta duten heldutasun mailari egokituak izan behar dira, materialaren eta taldearen antolamendua kontuan hartuz dezaten lan egiteko usaia har.
|
|
Abiatzeko seinalea (hobe da soinuzko edo ikusizko seinaleak erabiltzea," Jo!" agindua
|
baino
).
|
|
(oin bat bestea
|
baino
gibelago, gorputza aitzinera buruz makurtua, begirada aterpera buruz).
|
|
Eginkizun bat
|
baino
gehiagotan aritzea: jokozain, abiarazle eta denbora neurtzaile.
|
|
Abiatzeko, gorputza helmugara buruz ezartzea eta oin bat bestea
|
baino
gibelago ematea, bulkada hartzeko. lekukoa pasatzean abiadura ez ttipitzea.
|
|
◦ lasterketek beti bi minutu
|
baino
gehiago iraun behar dute.
|
|
• Tapiza
|
baino
urrunago begira ezazu (loturik den objektu bati, paretan marraztu lerro bati...).
|
|
Urrunera begiratzea (tapiza edo ziloa
|
baino
urrunago).
|
|
• Tapiza
|
baino
urrunago begira ezazu (zintzilik den objektu bati adibidez).
|
|
◦ Errekak gaindi itzazu, toki bat
|
baino
gehiagotarik.
|
|
▶ Errekan baloi bat
|
baino
gehiago ezartzea.
|
|
Saio batean, aurtikitze mota bat
|
baino
gehiago entseatzea.
|
|
▶ Jardueretan aritzea, ibilbideetan
|
baino
.
|
|
• esku pilotaren jokoa, egokiturik (hormaren kontra), buruz buru, pilota bigarren punpa
|
baino
lehenago harrapatzea.
|
|
Antolamendu mota bat
|
baino
gehiago erabiliko dira, aldizka. Zaindu da antolamendu horiek egokituak izan daitezen xedatu jokamoldeei eta haurren heldutasun heinari, lan usaiak har ditzaten, talde antolamendua eta, materiala errespetatuz.
|
|
• Nork bere kutxa besteek
|
baino
lehenago hustea, edo beste taldeak baino baloi gutiago ukaitea joko bukaeran.
|
|
• Nork bere kutxa besteek baino lehenago hustea, edo beste taldeak
|
baino
baloi gutiago ukaitea joko bukaeran.
|
|
• Nork bere kutxa hustea besteek
|
baino
lehen, edo beste taldeak baino baloi gutiago ukaitea joko bukaeran.
|
|
• Nork bere kutxa hustea besteek baino lehen, edo beste taldeak
|
baino
baloi gutiago ukaitea joko bukaeran.
|
|
Baloia errezibitzeko molde bat
|
baino
gehiago menderatzea.
|
|
Gaur egungo pedagogia ikerketak nahiago du gimnastika saioak" jardueratan" antolatu" ibilbidetan"
|
baino
. Horretarako, jarduera gunea ezin egokiagoa da gimnastika ariketen esperimentatzeko eta bereizteko.
|
|
GIMNASTIKA ERRITMIKOA objektu bat
|
baino
gehiago ezagutzea. objektuarekin aritzea. Ekintzan plazer hartzea.
|
|
Baloiak (360 g, 16 cm-ko diametrokoak), uztaiak (60 cm-ko diametrokoak, zirkulu formako ebakidurakoak), xingolak (satin pisuzkoak, lotura birakariarekin, 4 m
|
baino
laburragoak), sokatxoak
|
|
▪ Gorputz atal bat
|
baino
gehiagorekin aurtikitzen eta harrapatzen ote dute. Tresna kulunkarazten ote dute?
|
|
▪ Gorputz atal bat
|
baino
gehiagorekin aurtikitzen eta harrapatzen ote dute, objektua kulunkarazten ote dute?
|
|
irudiak egiten? Baloia gorputzaren atal bat
|
baino
gehiagotan ibilarazten ote dute?
|
|
◦ Xingola airean duzun bitartean, xerka itzazu lekualdatzeko molde bat
|
baino
gehiago.
|
|
• ikasteko egoera guzi horiek saio bat
|
baino
gehiagoz landu behar dira, haurrek denbora aski ukan dezaten xerkatzeko, entseatzeko, egiteko eta berregiteko, jestu sentsazioak finkatzeko eta berezko ihardespenak, pittaka pittaka, ihardespen berezi, original eta egituratu bilakatzeko.
|
|
Parte bat
|
baino
gehiago, jarrerak, bermeak...
|
|
◦ lekualdaketa bat
|
baino
gehiago.
|
|
• Taulagainera igateko eta handik jausteko molde bat
|
baino
gehiago xerka itzazu.
|
|
▶ Sokatxoak gurutzaraziz koka itzazu, ◦ kide bat topatzean, xerka ezazue gurutzatzeko molde bat
|
baino
gehiago: elkar atxikiz, atxiki gabe.
|
|
▪ lekualdatu gabe (zenbait posturatan), ▪ lekualdatuz (lekualdaketa bat
|
baino
gehiagorekin), ▪ esku batez, bi eskuz, ▪ zure inguruan, ▪ goiti goiti, beheiti beheiti.
|
|
◦ AA’ denboran, geldirik egon zaitezte, BB’ denboran, zuen kidearekin dantza egizue lekualdatu gabe, molde bat
|
baino
gehiagotan (eskuen edota oinen jotzea, jauzi egitea, itzultzea...).
|
|
◦ Aho arnas botatzea egoera guziei lotzea: urperatzea, flotatzea, besoz soilik bultzatzea, zangoz soilik bultzatzea, igeriketa teknika bat
|
baino
gehiagoren bidez bultzatzea, ◦ Arnasa emaria egokitzea
|
|
• Entsegu bat
|
baino
gehiago egitea: agindua ulertzeko denbora; jarduteko eta aitzinatzeko.
|
|
• Ahal denean, egoera bakoitzaren kasuan zailtasun hein bat
|
baino
gehiago pentsatzea.
|