Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 148

2000
‎Izan ere, artea arte gisa onartzeko ez dago zertan errespetatu artelana, eta are gutxiago lan horren egilea. Baina guk norbaiti artista izena ukatzeak ez du gutxituko lanaren balioa, lanak berezko baliorik baldin badu behintzat, nahiz eta alderantzizkoa gertatzea posible izan: alegia, baten bati artista estatusa aitortzeak, horrek bai, lanaren balioa areagotu dezake.
‎Diskisizio hauek guztiak edonon izan daitezke baliagarriak, baina gurean, Euskal Herrian, gaurkotasun berezia dute, edota gaurkotasun hori ez dute inoiz galdu, eta aurreiritziz betetako panorama baten aurrean gaude. Batetik, artearen inguruko eztabaida eta debate guztiak ideologia politikoak oso baldintzatuta dauzka; eta, bestetik, eta beharbada era kezkagarriagoan, nolabaiteko pentsamendu bakarra eta" politikoki" zuzena gailendu zaio debate horri, eta beraz, gaur egungo arteari dagokion edozein debatetan oso zaila da pentsamendu bakar horretatik ihes egitea.
Baina gure espazio handietan aparte, Euskal Herrian egunero egunero dozena t’erdi baino gehiago erakusketa zabaltzen dira. Batzuk propaganda gutxi eginez; beste batzuk, borondate handiz baina diru gutxiz zaindutako areto zaharkituetan; asko ilusio handiz, beste asko halako edo bestelako kultura zinegotziari beste erremediorik gelditu ez zaiolako.
2001
Baina gure aztergai nagusira etorriz, zer jokaera izan zuen Aintzina k ordu hartan nagusi zen petainzaletasunaren aurrean?
‎Txillardegiren Pu tzunobelak jaso dituen kritiken aurreko nire desadostasunerako arrazoiek osatuko dute adibide honen muina; adibide bat besterik ez da, baina gure literaturako produktu askorekin gertatzen dena ondo irudikatzen duela pentsatzen dut. Kontua da irakurri ditudaniruzkinetan agertzen den nobela ez dela, nire ustez, Pu tz u. Hein batean, behintzat.
‎Hemen bildu ditugun aipamenetan Euskal Herriari, hobe esan, Hego Euskal Herriari zuzenean dagozkion pasarteak aldatu ditugu. Gure kasua aipatu gabe, baina guri badagozkigun batzuk ere jaso ditugu, Gregorio Salvador, edo Lodares, Aleix Vidal Quadras, edo Manuel Jard6n en kasuan bereziki. Mila gehiago ere jaso genitzakeen, Kataluniako errealitateari erreferentziatuak baina guretzat berdin berdin balio zezaketenak.
‎Gure kasua aipatu gabe, baina guri badagozkigun batzuk ere jaso ditugu, Gregorio Salvador, edo Lodares, Aleix Vidal Quadras, edo Manuel Jard6n en kasuan bereziki. Mila gehiago ere jaso genitzakeen, Kataluniako errealitateari erreferentziatuak baina guretzat berdin berdin balio zezaketenak.
‎Honela planteatu zuen legitimitatearen auzia Artet ak 1998an. Kasu hipotetikoren batean, salbuespenez, hizkuntz politika batek zilegitasuna izan lezake, baina gurean ez:
‎Erakunde autonomikoen boletinak euskaratzea konkista soziolinguistiko handia izango da akaso. Baina gutako alfabetatuenek eta euskaltzaleenek erdarazko testura jotzen badugu lege arazoren bat dugun aldiro, nahiago nukeho rretan enplegatzen diren dirutzak beste zerbaitetan enplegatuko balira. Dereduari dagokionez, iruditzen zaithe lburu gisa hartzen dugula sarri.
2002
‎Bere ikasleak euskara tekniko txukun eta akademiko bat erabiliko duten profesionalak izango dira, euskal gizarteak eskatzen duen modura. Baina gure lan esparruan, oroko rrean, Euskal Herria banaturik dagoen bi estatuetako hizkuntzekin elkar bizi behar dugu, eta arlo tekniko horretan ezin gara alfabetatugabeak izan. Mundu globalizatu honetan ere, ingelesak bere esparrua eduki luke, honetan Mondragon Unibertsitatea eredugarria delarik.
2003
‎Aitortu beharra dago kulturak garrantzi handia duela politikan, ekonomian edo erlijioan, baina guri behar beh arrezkoa iruditzen zaigu kulturari buruzko azterketa antropologian oinarrituta egin behar dugula, bete betean eta zuzenean, besterik gabe. Astia izanen dugu ikusteko zer denaplikaga rri jakintzaren alor horietarako.
‎3 Beraz, jaiotzen garenean, gure adimena ez dago piztuta, loka dago, noiz esnatu zain. Biologiaren aldetik, jaio gara, jakina, baina gure bizitzaren goi maila, bizitza arrazoimenduna, poliki poliki iratzartzen da. Beraz, bizitza arr azoimenduna esne mamitan eduki dugu, babestu eta landu edo kultur izatu.
‎Oso harira datorkit duela gutxi otorrinolaringologo batek esan zidana: gure audiometriak entzumenaren maila bat adierazten du, baina gure aparatuak oso" traketsak" dira, eta gutxi gorabeherakoak. Neurgailu egiazkoagoa da entzumenaren narriadura" bizi" duenaren" bizipena" bera.
‎Salaketa honek nafar jendea mugiarazteko indarra eduki behar luke. Baina gure salaketa indarrik gabekoa da, neutralizatua dago. Badelako beste erako agresio bat, latzagoa, ebidenteagoa, bueltarik gabekoa.
‎Hizkuntzak bizirik irauteko baldintzak eska ditzakegu. Baina gure tamainaz eta gure ahalaz oharturik jokatzea mesedegarria izanen litzaiguke.
‎Badakit jakin beste herri batzuetan pisu txikiagoa duela itzulitako liburuak, hori bai. Baina gure kulturak eta hizkuntzak dituzten baldintzak kontuan hartuzge ro, ez zait iruditzen kezkatzekoa denik orain agertzenzaigun proportzio hau. Ez zait iruditzen sorkuntza krisirik dugunik.
2004
‎Metodo horrek enpirismoa eta razionalismoa bildu nahi zituen, esperientzia eta logika elkartzeko ahalegin izugarria egiten du; izan ere," pentsamenduak edukirik gabe hutsak dira, begiespenak adigairik gabe itsuak dira". Esperientziatik hasten gara, baina gure esperientzia ez da orain eta hemen egiten dugun esperientzien batuketa soila. Bestalde, adimena beharrezkoa da, baina adimenak bere kabuz ekiten duenean airerik gabe hegan hobeto egingo lukeela uste duen usoaren antzera ari da (ondorioz, lehengo Psikologia, Kosmologia eta Teologia razionalak ez dute inolako bermerik).
‎Udazkeneko berriak izan dira hauek. baina gure panorama nolabait astindu duten bestelako berri txarragoak ere baditugu. Nazioarteko ordenak eragina dauka gurea bezalako herri txikietan, eta herri mugimenduek antolatzen dituzten ekimenetan ere islatzen da hori.
‎5 AIMCren erroldaren datuak ez dira guztiz zehatzak eta zenbait adituk kolokan jarri dute haien zuzentasuna. Adibidez, 27 telebista ematen ditu EAErako eta 6 Nafarroarako, baina gure datuek behintzat kopuru altuago erakusten dute. Katalunian ere, bertako adituek egindako lan batean, 104 telebista zenbatu dituzte, AIMCren kopuruaren behetik, hortaz.
‎guk parte hartzen dugun telebistek garatzen dituzten sareen bidez eduki lokalak indartzea. Baina gure oinarrizko egoera operadore izatearena da, hau da, seinalea igortzearena; horrela, eduki lokalak dituzten agente guztiekin egingo dugu lana, eduki horiekiko interesa eduki dezaketen bezero guztientzat gure sarearen bidez eskuragarri izan daitezen.
2005
Baina guk nerabeen ahotsa entzun eta jaso nahi genuen, eta azkenean, metodologia kuantitatibo zein kualitatiboak, biak baliatzea erabaki genuen.
‎Gu ez ginen sekulaaspertzen. Horrelako gauza bat existitzen zenik ere ez ge nuen susmatzen ahal, izan ere, gaurko ikastolek asko aurre ratu dutela esango da, baina guk bagenuen, Elgoibarko har tan, gaurko haur teknologizatuenek ere eduki ez dezaketen zerbait. Guri, egun batean, estralurtar batek egin zigun bisi ta.
‎Normalean, apaiztegietan, Teologia amaitu eta gero egiten zen apaiz baina gu ez; gu beti hirugarren urtean. Ni hogeita hamaika urterekin eta anaia hogeita hamahirurekin.
‎Gure etxean aita eta amak ezin zuten behar bezala ahoskatu corazon hitza. Nik sekula gurasoei elkarren artean ez nien entzun hitz bat ere erdaraz, baina gure etxean politika aldetik eta ez ziren abertzaleak; ez eta kontrakoak ere. Ez zuten sentitzen eta hamaika seme alaba eta...
‎Errektoreak deitu zidan bere aurrera eta oso haserre txantajista nintzela esaten hasi zitzaidan. Kataluniarra zen, jatorra oso, baina gure probl emak ez zituen ulertzen. Jendea animatuz joateko egin nuela hori, esan nion.
‎Amak biharamunean, hizketan ari ginela, honelaxe esan zidan: " Taniuxari arrautzak asko gustatzen zaizkio, baina guretzat garestiegiak dira."
‎Total, gauez ez du ia inork ikusiko, eta aitzakia izango dute ikasturte berria rekin parrilan ez sartzeko. Baina guk beti izango dugu zer esan, zer entzun eta zer obeditu. Gure iritziak lau urtean behin balio du.°
2006
‎Aldizkari kulturaletako arduradunen artean eszeptizismoa izan ohi da nagusi. Baina guk nahiago dugu pentsatu aukerez balia gaitezkeela, asmatzen badugu. Eta asmatzeko 50 urteko jakituria dugu, nola nabigatu.
‎Testuliburuen garrantzia azaltzeko erabili ditugun argudioak baliagarriak dira egoera eta leku guztietan; beraz, baita gure egoeran ere, baina gure egoeran garrantzia areagotu egiten da.
‎Eta orain mapa kontzeptual eta mapa mentalen bidez hori interpretatzen eta azaltzen ari da Interneten lagun asko eta asko. Baina gurean ere, mintzatu gara horretaz, zelan ez.
‎Ohiko hiru teoria nagusiak ikusi ditugu, eta denetan agertu da puntu ahulen bat, praktikari begira, gehienbat. Demokrazia, eskubideak, komunitateak eta antzeko kontzeptuak gurutzatzen dira etengabe, baina gure ustez, denetan badago azaltzen ez den elementu bat, eta aldiz, autodeterminazio eskubidearen defentsa egiten dutenen artean garrantzi berezia hartzen duena: autodeterminazioa gatazka historikoak eta politikoak konpontzeko bitarteko gisa ulertzen duena, alegia.
Baina gure gizartean euskararen eta gaztelaniaren arteko oreka oso hauskorra da. Eta hori batez ere arrazoi batengatik:
‎Ordurako, Txillardegi eta gainerakoak hasita zeuden ETArekin... Jose Antonio Agirre ere bizi zen, PNV ere bazen, baina guk gure lana egiten genuen, ez besterik. Antzerkia egin behar zela?
‎Haiek guri, bai, baina guk ere bai haiei galant askoa! Esker oneko ginen.
‎Fermin Truebak irabazi zuen. Ni kaletarra nintzen, baina gure etxean egundoko debozioa zioten Arantzazuri. Arantzazu zahar hura ezagutu nuen.
2007
‎Baloratua eta aipatua. Baina guk baditugu argitaletxe batzuk, telebista batzuk, irrati zenbait eta paper mordo bat. Baditugu zientoka kazetari, dozenatik gora zuzendari, komertzial mordoa mokoka, inprimategi batzuk eta kamioi edo furgonetaren bat.
‎Edo metroan gura baduzue. Baina gure Linguae Vasconum Primitiae ez amaitzea, jarraitzea, irakurtzea gura badugu, Etxeparetu dugu denok. Diren tresnarik eraginkorrenak, modernoenak, ausartenak hartu.
‎Izan jakintzaren mailakoa, informazioaren ingurukoa, kultura bezala edo aisialdi huts hutsean geratzen dena. Baina guk geuk ezagutu eta erabiltzetik landa, besteek ere gure berri izateko baliatu beharra dago. Horri deritzo ikusgarritasuna.
‎Gure literatura ghettokoa da, kolonizatuena. Gero eta hobeto idazten da, normaldu egin da hizkuntza... baina guk egiten duguna guretzat, gure barrurako, egiten dugu, ghettoaren barruan. Horrek ez du esan nahi gure plazererako ezin dugunik obrarik sortu.
‎Eta horrela gabiltza. Lau blogarik erantzun, baina gu bagara amerikarrak ere. Munduan diren hiriburuetatik, batean bakarrik dago alkate euskalduna.
‎Iparraldean urtean zehar iragan ekintza guztiak ezin daitezke aipa bizpahiru orrialdetan, baina gure eguneroko bizian hautuak eta hautuak egin behar direlakoz, lau gertakari begi bistan ezarriko ditut: Batekmila Euskal munduak, Euskal kultur erakundeak ekoiztu erakusketa multimedia berria; ahozko bilketa programa baten abiapuntua Nafarroa Beherean; nahas mahas aurten taularatuak izan diren ikusgarri zenbait, nola antzerkian, hala dantza eta musika alorretan; eta, azkenik, Kanbon iragan diren Hizkuntzen eta Kulturen Topaketak.
Baina gure gizartean, ordea, ondare kulturala defendatzeko interesa ez ezik antolatzeko ohitura baliotsuak ere badaude. Azken urteak utzi digu horren adibide gardena:
2008
‎Bai. Baina gurean larriago dela diot nik, lehendik ere tiradak ez direlako handiak.
‎Zenbait enpresa hasi dira bloga eskatzen curriculum moduan, batez ere lanak zerikusia duenean teknologia berriekin eta komunikazioarekin. Ipar Ameriketan eta Europako zenbait herrialdetan nahiko normala da hori, baina gure artean ere enpresa batzuk hasi dira bloga eskatzen curriculum moduan, adibidez, CodeSyntax eta Goiena. Luistxo Fernandezek eta Iban Arantzabalek horrela jakinarazi zieten martxoaren hasieran gure komunikazioko ikasleei.
‎Jarduera horien guztien inguruko eztabaida soziala oraingoz hedatu ez bada, bere emaitzak oraindik erdipurdikoak direlako izango da seguru aski, gogoaren funtzioen teoria baliagarri baten ezean, bere ahaleginek ez dutelako eraginkortasun zehatzik. Ikusteko dago noraino joango diren eta zein tankera hartuko duten kontu horiek guztiek datozen urteetan, baina gure bizitzetan eragin sakona izan dezakeen zerbait garatzen ari dela jakin behar dugu, ustekabean harrapa ez gaitzan.
‎Bitartean, baliteke Modigliani bat edukitzea gure artean, Monet, Klimt edo Moore, baina gure agintariek ohartu orduko hil egingo zitzaigun gose eta nazkaz, eta beraren irudiak eskegita egongo dira edozein gaztetxetako horma umeletan. Museotik kanpo alegia.
‎Zein kezka dagoen kulturaren inguruan alor estrategiko honetan. Sareak eragiten digu, dudarik gabe, baina guk sarean. Euskaldunona ba al da komunitate bat, aro moderno globalizatu honetan?
2009
Baina gure Lazarragari buruz zer. Bada, kontua ez dago guztiz garbi.
‎Kapitalistek, haien ustez, ez zuten soilik indar hutsa edo presio ekonomikoa erabiltzen boterea mantentzeko; bazituzten beste baliabide batzuk ere: entretenimendu kapitalistak, adibidez, egungo kulturaren baitan gaudela esaten digu, baina gure bide kulturalek zein izan behar duten esanez. Mota horretako argudioek ezkertiarren kezken erdian kokatu zuten kultura, klaseen antagonismoari garrantzia kenduz nolabait.
‎Tamaina kontua da. Googlek bai, Googlek egin dezake planteamendu hori eta dirutza irabazi, baina gure argitaletxe bati webgunea ordaintzeko ere ez lioke emango.
‎Gure herrian ez zen egiten erdararik! Botikariak edo medikuak egingo zuten euren artean, baina gure artean ez zegoen erdararik. Nire herrira etorri zen praktikante bat seme birekin.
‎" Vamos a aprender el Cara al Sol, que va a venir el inspector". Baina guk ez genuen kantatzen horrelakorik eskolan, inspektorea etortzen ez bazen.
‎Gaurko gizartean eta Labayru Ikastegian ere denak ez dira kristauak. Baina gure lanak eta lanetik sortzen diren emaitzak kristau ez direnentzako ere badira. Kristau ez direnak ere hartzen ditugu lankide gure Ikastegian.
‎Seminario Txikian sei irakasletatik lauk euskaraz zekiten, baina guri sekula inork ez zigun esan ezta" agur" ere
‎Goian teologoak zeuden, gu baino zortzi bederatzi urte zaharragoak, gizon eginak. Gero, filosofoak, gazteagoak baina gu baino zaharragoak. Eta gero gu, gaztetxoenak.
‎Gehiago. Bazen irakasle bat, oso gizon fina; ez zen abertzalea, baina guri euskaldunoi, filosofiako kurtsoetan geundela, Egan aldizkaria eskuratzen zigun. 1951n edo 1952an.
‎Hitzarmen bat egin zen, lantaldeak egin ziren, eta bizkaiera estandarra atera da. Baina guk oraindino mantentzen dugu batua beharrezkoa dela, bere lekuetan. Irakaskuntzan, irrati saio orokorretan, edo sortzen ari den hizkuntza berrian batua behar da.
‎Multimedia kontzeptuak, sarritan, korporazio handiekin lotzen ditugu. Baina guk geuk ere landu dezakegu esparru hori, irudimen, gogo eta auzolanaren bitartez. Hori egin da Egunkariaren alde, horretan dihardu hainbat lagunek.
2010
‎Dotrina ere, berdin. Mojen hiru komunitate zeuden herrian, eta horietan erdarazko ohiturak bazeuden, baina guregana ez zen hori iristen. Gu parrokiara joaten ginen, eta dena euskaraz egiten zen.
‎Bai, oro har nik egin nuen, baina gure artean eztabaidatu genuen, ñabardurak egin... Eta aurkezpena egiteko txostena prestatu.
2011
‎Epaiak, bistan da, auzipetuok absolbitzen gaitu. Baina gure absoluziotik harago doa, Egunkaria auzitik harago doa. Sekulako egurra ematen die Guardia Zibilaren inbestigazioari, Juan del Olmoren instrukzioari, eta AVT edo Dignidad y Justiciaren akusazioei, sekulako deskalifikazioa.
‎erabilera, jarrerak, politikak", 2011), euskara gaztelania baino gehiago erabiltzen dutela adierazten du inkestatuen %17k familia giroan, %13k lagun artean eta %21ek lanean edo ikasketa lekuan. Nork bere iritzia izango du, gainera, seguruenik," ikasketa lekua"" lanarekin" nahastu izanak laburpen itsusiak egiteko aukera emango dio hainbati, baina guri hausnartzeko, diglosiaz eta plangintzaren etorkizunaz hausnartzeko, balio izan behar digu.J
Baina guk bagenekien jende gehiena euskara batuaren alde zela, zeren eta inkesta bat egina izan baitzen Bergaran edo pixka bat lehenago, eta inkesta horrek erakutsi zuen %90 batuaren alde zirela, bereziki gazteak. Erran nahi baita hamar horiek zirela zaharrak.
‎Gaddafiren buruan zeuden handitasun eldarnioak jadanik ezin ditugu aztertu —utzi dituen arrastoetan ez bada—, baina gure herrian lidergo kolektibo batek, bere arrakasta politiko mailarik handiena eta indar metaketa esanguratsuena lortua zuenean —Aljeriako negoziazio prozesuan, pasa den mendeko 80ko hamarkadan, adibidez—, bere bulego politikoko buruak aholkatu bezala berdinketa militarra garaipen politiko bilakatu ahal zuen menia kateatze prozesu azkar bati ekin beharrean, soilik militarismo itsu eta ... Zergati horien xerka luze jardun dugu hurrengo urteotan gure artean, unean uneko arrakasta politikoaren gainetik benetan eraikuntza nazionala eta aldaketa soziala uztartuko dituen mugimendua berrosatze aldera.
‎Oso gogoan genuen aurreko hura, zer giro zegoen kalean, zer indar. Baina gu bakarrik aritu ginen urriaren 20an Alde Zaharrean ezer ospatzen. Betiko jendea zegoen betiko tabernetan, betiko egunkariak irakurtzen, betiko zerbezak edaten, eta betiko solasak tartean.
‎Hala izango da. Baina gu bakarrik ibili ginen behin betikoa omen den komunikatuagatik pozik kalean, ospatzen. Eta kultura ardatzean jarri beharra berriro nork aldarrikatuko zuen pentsatzen hasi eta ez zitzaigun ahots hori bururatu, ez zitzaigun mihi puntara izena etorri, ez genuen irudikatu nork egingo lukeen oihua, nork edukiko lukeen autoritate hori, batzen gaituena kultura dela esan eta erantzun zabala jasotzeko.
‎1.387 oin ohar, 160 orrialde (543 or.). Insoportablea, hori da definizio zehatza. Egia da ohar horietako asko biziki interesgarriak direla (adibidez, 72, 76, 434, 986, 992 eta abar); egia da ere badirela zenbait liburu ilustre (adibidez, Karl Popperren Gizarte irekia eta haren etsaiak, 1945) egitura hori darabiltenak, baina gure kasuan esango nuke egilearen akats handia dela, barkaezina. Galerak galera, hobe zen batere oharrik gabe kaleratzea, zegoenetan; izan ere, edozer gauzaz esan daiteke beste zerbait gehiago, baina liburu bat idaztea pentsamenduari mugak jartzea da funtsean.
2012
‎Lerrook idazten nabilen azaro amaiera honetan bolo bolo dabiltza 2013ko urtarrilaren 12an Bilbon euskal presoak etxeratzearen alde egingo den manifestaziorako deiak, kartelak, bideoak, kantak: " Lainoa nahinora doa, baina gu herrira doaz"... Seguru manifestazio jendetsua izango dela, eta egin beharrekoa gainera, baina burura datorkit 2012ko urtarrilaren zazpian egin zena," Kolosala izango da" izenpean.
‎Legea bai... baina guk geuk gauzatzeko eskumen instituzionalekin!
2013
‎Espainian nahi zuten guk parte hartzea hirugarren katean. Baina guk esaten genien: " Ez.
‎espainola ahazten ari ginen. Gure gurasoak saiatzen ziren noizean behin erdaraz egiten, baina guk euskara eta frantsesa geneuzkan. Batxilerraren erdia frantsesez egin nuen.
‎Saran herriko eskolara joaten nintzen, lecole publique. Baina gure etxean bizi zen Elbira Zipitria, andereño famatua, neskazaharra. Hark ere ematen zizkidan klaseak eta ni nintzen ikasle bakarra.
‎Denak ziren EAJkoak. Baina guri beti sartu ziguten gobernuaren kultura, ez alderdiarena. Pentsa, ni Doroteo
‎Pentsalari postmodernoen gogoetekiko leiala izan nahi duenez gero, Mardones saiatzen da deskribatzen, ahalik eta zehatzen, pentsalari horien planteamenduak. Baina gure autorea ez da laburpen lanean geratzen, berea ez baita lan tekniko neutrala egitea; bere balorazioa orriz orri, autorez autore tartekatzen da. Batzuetan, modu sistematikoan egiten du balorazioa; besteetan, berriz, pentsalariek dituzten planteamenduen azalpenaren harira tartekatzen du bere hitza.
‎Lehengo paragrafoek Mardonesen susmoa baieztatzen dute; hots, postmodernitatean on asko jaso dezakeela kristautasunak. Baina gure autoreak ez ditu alde negatiboak ezkutatzen; alegia, postmodernitatearekin egiten duen elkarrizketan azaltzen diren alde negatiboak. Goian esandakoak egokiro erakusten digu Mardonesen pentsamendua ez dela beltza eta zuria; gure autoreak badaki ñabardurak, eta grisak identifikatzen.
‎Baina zoriontasun perfekturanzko bide argitsua (eta argitua) erori zenean hor zegoen: estatuaren planifikazio zentrala eta botere orohartzailea baino, komunitatearen orekak eta herri kulturaren bultzadak aberastasunaren ekoizpena antolatu eta banatu zezakeela zioen eredu umila; helJakin 198 iraila urria buru handiak baino, eguneroko poza promestzat zuena, mundu perfekturik ez baina gure herri hobeago bat egunero eraiki daitekeela arrapostu ematen zuena.
2014
‎Egunero betea egon zen aretoa. Egunero aldatu egiten zituzten beste gonbidatuak Los Xeykoek, baina gu egunero joatea nahi zuten. Aste osoa egin genuen Principe aretoan.
‎" Kontrapuntoak taldean oso eskaintza interesgarriak izan genituen profesionalizatzeko, baina gu ez ginen ari diruagatik"
‎Oso eskaintza interesgarriak izan genituen profesionalizatzeko, baina gu ez ginen ari diruagatik. Geure lanak geneuzkan, geure negozioak, egoera profesional ona genuen taldeko partaide guztiok.
‎Hori horrela da, baina inoiz ez dut apaiz izan nahi izan. Bilbon bazen eskola profesional moduko bat, horretara joaten saiatu ginen, baina gure ongileek esan zuten ezetz. Apaiz izateko, nahi nuen lekura, baita Erroma ere, baina besterik ez zidaten eskaini inoiz.
‎" Aitak eta amak akordioa egin zuten: familiek egin dezatela nahi dutena, baina guk ondo konpondu behar dugu" dotorekoa zen. Erdi Aroko seme bakarra, maiorazkoa; eta bi koinatu.
‎Aitak eta amak akordioa egin zuten: familiek egin dezatela nahi dutena, baina guk, zuk eta nik, ondo konpondu behar dugu. Gai horiek ez zezatela eragin famili giroan.
‎Edo" Lurraldea eta hizkuntza" izenburuarekin Kontseiluak, UEMAk, Gipuzkoako Diputazioak eta UEUk, EHUren babesarekin, 2014ko urtarrilean antolatu dituzten jardunaldiak. Geografiak, lurralde antolaketak eta hirigintzak euskararen bizitasunean eragiten dutela bistakoa da, UEMAk duela 20 urte inguru egindako jardunaldietan ere horren aipamenik bazen, baina gurean ez zaio gaiari behar bezala sekula heldu, ez ikuspegi akademikotik ezta alderdi praktikotik ere. Gogoeta serioa eta sakona egin beharra dago horren inguruan, urrats praktikoen atari gisa.
‎Iragan horren emaitzak webgune digitalean bildurik daude. Baina guretzat iragana, memoria, ez da panteoi bat. Iragan hoberena gaurkoa zabaltzen duen hori da, etorkizuna garatzeko baliagarri den hori.
‎Eta atmosfera, hori bai zaila izaten dela borrokatzen. Odon Elorzaren aroan, kultur parte hartzea karaokearekin nahasten zen irudipena zuen batek(" zuek abestu, baina guk esango dizuegu letra"), eta azken urteotan, berriz, halako entropia sentipena mamitu da: komunikazio arazoak, erreleboak erreleboaren atzetik, zer inauguratzen den oso argi ez dagoen inaugurazioak, kultur hiriburua sustatzeko kantu bat egiteko jende mordoska bat
2015
‎Baina lurra behar zen eta abiatzeko dirua ere bai. Norbaitek enpresa horri Kibutz edo Koljoz deitu zion, baina guretzako sinpleagoa eta gureagoa zen: auzolana.
‎Hori gezurra zela ikusi zutela adierazi nien, guk ez genuela lapurretaren berririk ere. Bai, baina guk gutxienez beraiek despistatzeko mugimendua sortu omen genuen. 22 egun egin nituen Gasteizko espetxean, eta fidantzarekin atera nintzen.
‎Gaur komisariak gure denboran baino gogorragoak dira. Baina gure aitaren denboran. Zer zen hura.
‎Dena lapurtua zen. Soldaduak pasatu zirela esaten zuten, baina gure etxeko hatuak eta altzariak auzoko etxeetan ikusten ziren. Eta oraindik irribarrez esaten omen zuten," Balendinek ez du gehiago kakarik Ormetxen egingo".
‎Urteko igande guztietan, eta udaran beste bi aldiz aste barruan. Igandeak ziren auzoko umeak elkar ikusi eta jolasteko egunak, baina gu ez geunden inoiz. Goizaldean merkatura abiatuz, eguerdian eta lau orduko oinezko bidaia egin ondoren, bi joaten eta beste bi etortzen, nekatuta eta logale izanik, siestara joaten nintzen edo bidaltzen ninduen amak, baina gero gauera arte edo eguna ilundu arte ez ninduen itzartzen, beraz, agur haur jolasak.
‎Enbeitatarren artean izena bai egon da, baina gure aitarena bezalako euskaltzaletasun abertzaletasun praktikarik ez da egon. Hori akusazio bat da.
‎Hori akusazio bat da. Orain denen seme alaben seme alabengan badago, baina gure belaunaldian ez zen horrela, eta ezta gure aitaren belaunaldian ere. Enbeitatar guztiekin beti ondo konpondu naiz, baina beti koko hori barruan:
‎ez da Euskal Herriko Laborantza Ganbera egitura publiko ofizialik, gurea elkarte bat da oraindik... Baina gure borroka ekarpen inportante bat izan da Iparraldearen kontzientzian, koadro instituzional baten eskaera ontzen lagundu du... Iparraldearen instituzioa etorriko da, ez da dudarik!
‎Rurala da gizakiaren kultura, munduaren sorrera ulertzeko modua baitzen horixe, bizitza antolatzeko modu bat. Baina guk geuk, hirirako saltoa eman genuenetik, ukazio batean bizi dugu kultura hori, eten bat gertatu da, eta hortik zabortegian pilatzen zaigun letra eta liburu sorta andana hori. Sekula ez diot erreparatu mitologiaren gaiari, ez bada umetan.
‎Egin egunkariari guri baino ere bortitzago egin zioten boikota, [Juan Mari] Atutxarena omen zen txosten bat zela medio. Gure kontra ez dut uste txostenik egon zenik, baina guri ere ez zetorkigun ezer.
‎Zuentzako ez du asko esan nahiko akaso, baina guretzat normalizazioa hitz gakoa zen. Tristea da, baina besteak bezalakoa izatea da beti bilatu izan duguna, normalizazioa, homologazioa.
2016
‎Frantses batek, espainol batek ez dio hori galdetzen bere buruari. Katalan batek ez dakit hori galdetzen dion bere buruari, baina guk bai. Beti badira ziklo batzuk.
‎Borroka hori batez ere polimiliek eraman zuten, baina gu ere horretan sartu ginen. Espainia mailan ere izan zen borroka amnistiaren alde.
Baina gu, guhaurko euskaldunok. Ze harreman daukagu urtearen eta uhartearen itzulian?
2017
‎Lerrootan, ekosistema kanpoko zera bat ez dela defendatu nahi dut, zeinak guri eragin bai baina guk hari eragiten ez diogun. Aldiz, aurrerago ere aipatutako ispilu jokoari izaera dialektiko eta dinamikoa aitortu nahiko nioke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
baina 91 (0,60)
Baina 57 (0,38)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina gu ez 18 (0,12)
baina gu ere 5 (0,03)
baina gu aita 4 (0,03)
baina gu etxe 4 (0,03)
baina gu geu 4 (0,03)
baina gu herri 4 (0,03)
baina gu baino 3 (0,02)
baina gu ama 2 (0,01)
baina gu autore 2 (0,01)
baina gu bakarrik 2 (0,01)
baina gu beti 2 (0,01)
baina gu bizitza 2 (0,01)
baina gu egon 2 (0,01)
baina gu esan 2 (0,01)
baina gu gizarte 2 (0,01)
baina gu jakin 2 (0,01)
baina gu lan 2 (0,01)
baina gu ukan 2 (0,01)
baina gu absoluzio 1 (0,01)
baina gu agintari 1 (0,01)
baina gu ahal 1 (0,01)
baina gu alfabetatu 1 (0,01)
baina gu antzoki 1 (0,01)
baina gu aparatu 1 (0,01)
baina gu argitaletxe 1 (0,01)
baina gu aztergai 1 (0,01)
baina gu bai 1 (0,01)
baina gu baldintza 1 (0,01)
baina gu behar 1 (0,01)
baina gu belaunaldi 1 (0,01)
baina gu berdin 1 (0,01)
baina gu bestelako 1 (0,01)
baina gu bide 1 (0,01)
baina gu bilera 1 (0,01)
baina gu bizi 1 (0,01)
baina gu borroka 1 (0,01)
baina gu datu 1 (0,01)
baina gu den 1 (0,01)
baina gu egin 1 (0,01)
baina gu egoera 1 (0,01)
baina gu egunero 1 (0,01)
baina gu eguneroko 1 (0,01)
baina gu elite 1 (0,01)
baina gu eremu 1 (0,01)
baina gu espazio 1 (0,01)
baina gu esperientzia 1 (0,01)
baina gu euskal 1 (0,01)
baina gu euskaldun 1 (0,01)
baina gu euskara 1 (0,01)
baina gu eztabaidatu 1 (0,01)
baina gu garesti 1 (0,01)
baina gu garrantzitsu 1 (0,01)
baina gu gorputz 1 (0,01)
baina gu gu 1 (0,01)
baina gu gutxi 1 (0,01)
baina gu hausnartu 1 (0,01)
baina gu helburu 1 (0,01)
baina gu hizkuntza 1 (0,01)
baina gu hura 1 (0,01)
baina gu iragan 1 (0,01)
baina gu jada 1 (0,01)
baina gu jarduera 1 (0,01)
baina gu kalekume 1 (0,01)
baina gu kasu 1 (0,01)
baina gu kontsultatu 1 (0,01)
baina gu kultura 1 (0,01)
baina gu lanbide 1 (0,01)
baina gu larri 1 (0,01)
baina gu Lazarraga 1 (0,01)
baina gu literatura 1 (0,01)
baina gu lotura 1 (0,01)
baina gu masa 1 (0,01)
baina gu mundu 1 (0,01)
baina gu nahiago izan 1 (0,01)
baina gu nerabe 1 (0,01)
baina gu norbait 1 (0,01)
baina gu normalizazio 1 (0,01)
baina gu nortasun 1 (0,01)
baina gu oinarrizko 1 (0,01)
baina gu ondo 1 (0,01)
baina gu ongile 1 (0,01)
baina gu oraindino 1 (0,01)
baina gu paisaia 1 (0,01)
baina gu panorama 1 (0,01)
baina gu proiektu 1 (0,01)
baina gu salaketa 1 (0,01)
baina gu sare 1 (0,01)
baina gu sekula 1 (0,01)
baina gu sinple 1 (0,01)
baina gu talde 1 (0,01)
baina gu tamaina 1 (0,01)
baina gu ume 1 (0,01)
baina gu uste 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia