Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 91

2000
‎Diskisizio hauek guztiak edonon izan daitezke baliagarriak, baina gurean, Euskal Herrian, gaurkotasun berezia dute, edota gaurkotasun hori ez dute inoiz galdu, eta aurreiritziz betetako panorama baten aurrean gaude. Batetik, artearen inguruko eztabaida eta debate guztiak ideologia politikoak oso baldintzatuta dauzka; eta, bestetik, eta beharbada era kezkagarriagoan, nolabaiteko pentsamendu bakarra eta" politikoki" zuzena gailendu zaio debate horri, eta beraz, gaur egungo arteari dagokion edozein debatetan oso zaila da pentsamendu bakar horretatik ihes egitea.
2001
‎Txillardegiren Pu tzunobelak jaso dituen kritiken aurreko nire desadostasunerako arrazoiek osatuko dute adibide honen muina; adibide bat besterik ez da, baina gure literaturako produktu askorekin gertatzen dena ondo irudikatzen duela pentsatzen dut. Kontua da irakurri ditudaniruzkinetan agertzen den nobela ez dela, nire ustez, Pu tz u. Hein batean, behintzat.
‎Hemen bildu ditugun aipamenetan Euskal Herriari, hobe esan, Hego Euskal Herriari zuzenean dagozkion pasarteak aldatu ditugu. Gure kasua aipatu gabe, baina guri badagozkigun batzuk ere jaso ditugu, Gregorio Salvador, edo Lodares, Aleix Vidal Quadras, edo Manuel Jard6n en kasuan bereziki. Mila gehiago ere jaso genitzakeen, Kataluniako errealitateari erreferentziatuak baina guretzat berdin berdin balio zezaketenak.
‎Gure kasua aipatu gabe, baina guri badagozkigun batzuk ere jaso ditugu, Gregorio Salvador, edo Lodares, Aleix Vidal Quadras, edo Manuel Jard6n en kasuan bereziki. Mila gehiago ere jaso genitzakeen, Kataluniako errealitateari erreferentziatuak baina guretzat berdin berdin balio zezaketenak.
‎Honela planteatu zuen legitimitatearen auzia Artet ak 1998an. Kasu hipotetikoren batean, salbuespenez, hizkuntz politika batek zilegitasuna izan lezake, baina gurean ez:
2003
‎Aitortu beharra dago kulturak garrantzi handia duela politikan, ekonomian edo erlijioan, baina guri behar beh arrezkoa iruditzen zaigu kulturari buruzko azterketa antropologian oinarrituta egin behar dugula, bete betean eta zuzenean, besterik gabe. Astia izanen dugu ikusteko zer denaplikaga rri jakintzaren alor horietarako.
‎3 Beraz, jaiotzen garenean, gure adimena ez dago piztuta, loka dago, noiz esnatu zain. Biologiaren aldetik, jaio gara, jakina, baina gure bizitzaren goi maila, bizitza arrazoimenduna, poliki poliki iratzartzen da. Beraz, bizitza arr azoimenduna esne mamitan eduki dugu, babestu eta landu edo kultur izatu.
‎Oso harira datorkit duela gutxi otorrinolaringologo batek esan zidana: gure audiometriak entzumenaren maila bat adierazten du, baina gure aparatuak oso" traketsak" dira, eta gutxi gorabeherakoak. Neurgailu egiazkoagoa da entzumenaren narriadura" bizi" duenaren" bizipena" bera.
2004
‎Metodo horrek enpirismoa eta razionalismoa bildu nahi zituen, esperientzia eta logika elkartzeko ahalegin izugarria egiten du; izan ere," pentsamenduak edukirik gabe hutsak dira, begiespenak adigairik gabe itsuak dira". Esperientziatik hasten gara, baina gure esperientzia ez da orain eta hemen egiten dugun esperientzien batuketa soila. Bestalde, adimena beharrezkoa da, baina adimenak bere kabuz ekiten duenean airerik gabe hegan hobeto egingo lukeela uste duen usoaren antzera ari da (ondorioz, lehengo Psikologia, Kosmologia eta Teologia razionalak ez dute inolako bermerik).
‎Udazkeneko berriak izan dira hauek. baina gure panorama nolabait astindu duten bestelako berri txarragoak ere baditugu. Nazioarteko ordenak eragina dauka gurea bezalako herri txikietan, eta herri mugimenduek antolatzen dituzten ekimenetan ere islatzen da hori.
‎5 AIMCren erroldaren datuak ez dira guztiz zehatzak eta zenbait adituk kolokan jarri dute haien zuzentasuna. Adibidez, 27 telebista ematen ditu EAErako eta 6 Nafarroarako, baina gure datuek behintzat kopuru altuago erakusten dute. Katalunian ere, bertako adituek egindako lan batean, 104 telebista zenbatu dituzte, AIMCren kopuruaren behetik, hortaz.
2005
‎Gu ez ginen sekulaaspertzen. Horrelako gauza bat existitzen zenik ere ez ge nuen susmatzen ahal, izan ere, gaurko ikastolek asko aurre ratu dutela esango da, baina guk bagenuen, Elgoibarko har tan, gaurko haur teknologizatuenek ere eduki ez dezaketen zerbait. Guri, egun batean, estralurtar batek egin zigun bisi ta.
‎Normalean, apaiztegietan, Teologia amaitu eta gero egiten zen apaiz baina gu ez; gu beti hirugarren urtean. Ni hogeita hamaika urterekin eta anaia hogeita hamahirurekin.
‎Gure etxean aita eta amak ezin zuten behar bezala ahoskatu corazon hitza. Nik sekula gurasoei elkarren artean ez nien entzun hitz bat ere erdaraz, baina gure etxean politika aldetik eta ez ziren abertzaleak; ez eta kontrakoak ere. Ez zuten sentitzen eta hamaika seme alaba eta...
‎Errektoreak deitu zidan bere aurrera eta oso haserre txantajista nintzela esaten hasi zitzaidan. Kataluniarra zen, jatorra oso, baina gure probl emak ez zituen ulertzen. Jendea animatuz joateko egin nuela hori, esan nion.
‎Amak biharamunean, hizketan ari ginela, honelaxe esan zidan: " Taniuxari arrautzak asko gustatzen zaizkio, baina guretzat garestiegiak dira."
2006
‎Testuliburuen garrantzia azaltzeko erabili ditugun argudioak baliagarriak dira egoera eta leku guztietan; beraz, baita gure egoeran ere, baina gure egoeran garrantzia areagotu egiten da.
‎Ohiko hiru teoria nagusiak ikusi ditugu, eta denetan agertu da puntu ahulen bat, praktikari begira, gehienbat. Demokrazia, eskubideak, komunitateak eta antzeko kontzeptuak gurutzatzen dira etengabe, baina gure ustez, denetan badago azaltzen ez den elementu bat, eta aldiz, autodeterminazio eskubidearen defentsa egiten dutenen artean garrantzi berezia hartzen duena: autodeterminazioa gatazka historikoak eta politikoak konpontzeko bitarteko gisa ulertzen duena, alegia.
‎Ordurako, Txillardegi eta gainerakoak hasita zeuden ETArekin... Jose Antonio Agirre ere bizi zen, PNV ere bazen, baina guk gure lana egiten genuen, ez besterik. Antzerkia egin behar zela?
‎Haiek guri, bai, baina guk ere bai haiei galant askoa! Esker oneko ginen.
‎Fermin Truebak irabazi zuen. Ni kaletarra nintzen, baina gure etxean egundoko debozioa zioten Arantzazuri. Arantzazu zahar hura ezagutu nuen.
2007
‎Gure literatura ghettokoa da, kolonizatuena. Gero eta hobeto idazten da, normaldu egin da hizkuntza... baina guk egiten duguna guretzat, gure barrurako, egiten dugu, ghettoaren barruan. Horrek ez du esan nahi gure plazererako ezin dugunik obrarik sortu.
‎Eta horrela gabiltza. Lau blogarik erantzun, baina gu bagara amerikarrak ere. Munduan diren hiriburuetatik, batean bakarrik dago alkate euskalduna.
‎Iparraldean urtean zehar iragan ekintza guztiak ezin daitezke aipa bizpahiru orrialdetan, baina gure eguneroko bizian hautuak eta hautuak egin behar direlakoz, lau gertakari begi bistan ezarriko ditut: Batekmila Euskal munduak, Euskal kultur erakundeak ekoiztu erakusketa multimedia berria; ahozko bilketa programa baten abiapuntua Nafarroa Beherean; nahas mahas aurten taularatuak izan diren ikusgarri zenbait, nola antzerkian, hala dantza eta musika alorretan; eta, azkenik, Kanbon iragan diren Hizkuntzen eta Kulturen Topaketak.
2008
‎Zenbait enpresa hasi dira bloga eskatzen curriculum moduan, batez ere lanak zerikusia duenean teknologia berriekin eta komunikazioarekin. Ipar Ameriketan eta Europako zenbait herrialdetan nahiko normala da hori, baina gure artean ere enpresa batzuk hasi dira bloga eskatzen curriculum moduan, adibidez, CodeSyntax eta Goiena. Luistxo Fernandezek eta Iban Arantzabalek horrela jakinarazi zieten martxoaren hasieran gure komunikazioko ikasleei.
‎Jarduera horien guztien inguruko eztabaida soziala oraingoz hedatu ez bada, bere emaitzak oraindik erdipurdikoak direlako izango da seguru aski, gogoaren funtzioen teoria baliagarri baten ezean, bere ahaleginek ez dutelako eraginkortasun zehatzik. Ikusteko dago noraino joango diren eta zein tankera hartuko duten kontu horiek guztiek datozen urteetan, baina gure bizitzetan eragin sakona izan dezakeen zerbait garatzen ari dela jakin behar dugu, ustekabean harrapa ez gaitzan.
‎Bitartean, baliteke Modigliani bat edukitzea gure artean, Monet, Klimt edo Moore, baina gure agintariek ohartu orduko hil egingo zitzaigun gose eta nazkaz, eta beraren irudiak eskegita egongo dira edozein gaztetxetako horma umeletan. Museotik kanpo alegia.
‎Zein kezka dagoen kulturaren inguruan alor estrategiko honetan. Sareak eragiten digu, dudarik gabe, baina guk sarean. Euskaldunona ba al da komunitate bat, aro moderno globalizatu honetan?
2009
‎Kapitalistek, haien ustez, ez zuten soilik indar hutsa edo presio ekonomikoa erabiltzen boterea mantentzeko; bazituzten beste baliabide batzuk ere: entretenimendu kapitalistak, adibidez, egungo kulturaren baitan gaudela esaten digu, baina gure bide kulturalek zein izan behar duten esanez. Mota horretako argudioek ezkertiarren kezken erdian kokatu zuten kultura, klaseen antagonismoari garrantzia kenduz nolabait.
‎Tamaina kontua da. Googlek bai, Googlek egin dezake planteamendu hori eta dirutza irabazi, baina gure argitaletxe bati webgunea ordaintzeko ere ez lioke emango.
‎Gure herrian ez zen egiten erdararik! Botikariak edo medikuak egingo zuten euren artean, baina gure artean ez zegoen erdararik. Nire herrira etorri zen praktikante bat seme birekin.
‎Seminario Txikian sei irakasletatik lauk euskaraz zekiten, baina guri sekula inork ez zigun esan ezta" agur" ere
‎Goian teologoak zeuden, gu baino zortzi bederatzi urte zaharragoak, gizon eginak. Gero, filosofoak, gazteagoak baina gu baino zaharragoak. Eta gero gu, gaztetxoenak.
‎Gehiago. Bazen irakasle bat, oso gizon fina; ez zen abertzalea, baina guri euskaldunoi, filosofiako kurtsoetan geundela, Egan aldizkaria eskuratzen zigun. 1951n edo 1952an.
2010
‎Dotrina ere, berdin. Mojen hiru komunitate zeuden herrian, eta horietan erdarazko ohiturak bazeuden, baina guregana ez zen hori iristen. Gu parrokiara joaten ginen, eta dena euskaraz egiten zen.
‎Bai, oro har nik egin nuen, baina gure artean eztabaidatu genuen, ñabardurak egin... Eta aurkezpena egiteko txostena prestatu.
2011
‎erabilera, jarrerak, politikak", 2011), euskara gaztelania baino gehiago erabiltzen dutela adierazten du inkestatuen %17k familia giroan, %13k lagun artean eta %21ek lanean edo ikasketa lekuan. Nork bere iritzia izango du, gainera, seguruenik," ikasketa lekua"" lanarekin" nahastu izanak laburpen itsusiak egiteko aukera emango dio hainbati, baina guri hausnartzeko, diglosiaz eta plangintzaren etorkizunaz hausnartzeko, balio izan behar digu.J
‎Gaddafiren buruan zeuden handitasun eldarnioak jadanik ezin ditugu aztertu —utzi dituen arrastoetan ez bada—, baina gure herrian lidergo kolektibo batek, bere arrakasta politiko mailarik handiena eta indar metaketa esanguratsuena lortua zuenean —Aljeriako negoziazio prozesuan, pasa den mendeko 80ko hamarkadan, adibidez—, bere bulego politikoko buruak aholkatu bezala berdinketa militarra garaipen politiko bilakatu ahal zuen menia kateatze prozesu azkar bati ekin beharrean, soilik militarismo itsu eta ... Zergati horien xerka luze jardun dugu hurrengo urteotan gure artean, unean uneko arrakasta politikoaren gainetik benetan eraikuntza nazionala eta aldaketa soziala uztartuko dituen mugimendua berrosatze aldera.
‎1.387 oin ohar, 160 orrialde (543 or.). Insoportablea, hori da definizio zehatza. Egia da ohar horietako asko biziki interesgarriak direla (adibidez, 72, 76, 434, 986, 992 eta abar); egia da ere badirela zenbait liburu ilustre (adibidez, Karl Popperren Gizarte irekia eta haren etsaiak, 1945) egitura hori darabiltenak, baina gure kasuan esango nuke egilearen akats handia dela, barkaezina. Galerak galera, hobe zen batere oharrik gabe kaleratzea, zegoenetan; izan ere, edozer gauzaz esan daiteke beste zerbait gehiago, baina liburu bat idaztea pentsamenduari mugak jartzea da funtsean.
2012
‎Lerrook idazten nabilen azaro amaiera honetan bolo bolo dabiltza 2013ko urtarrilaren 12an Bilbon euskal presoak etxeratzearen alde egingo den manifestaziorako deiak, kartelak, bideoak, kantak: " Lainoa nahinora doa, baina gu herrira doaz"... Seguru manifestazio jendetsua izango dela, eta egin beharrekoa gainera, baina burura datorkit 2012ko urtarrilaren zazpian egin zena," Kolosala izango da" izenpean.
‎Legea bai... baina guk geuk gauzatzeko eskumen instituzionalekin!
2013
‎espainola ahazten ari ginen. Gure gurasoak saiatzen ziren noizean behin erdaraz egiten, baina guk euskara eta frantsesa geneuzkan. Batxilerraren erdia frantsesez egin nuen.
‎Baina zoriontasun perfekturanzko bide argitsua (eta argitua) erori zenean hor zegoen: estatuaren planifikazio zentrala eta botere orohartzailea baino, komunitatearen orekak eta herri kulturaren bultzadak aberastasunaren ekoizpena antolatu eta banatu zezakeela zioen eredu umila; helJakin 198 iraila urria buru handiak baino, eguneroko poza promestzat zuena, mundu perfekturik ez baina gure herri hobeago bat egunero eraiki daitekeela arrapostu ematen zuena.
2014
‎Egunero betea egon zen aretoa. Egunero aldatu egiten zituzten beste gonbidatuak Los Xeykoek, baina gu egunero joatea nahi zuten. Aste osoa egin genuen Principe aretoan.
‎" Kontrapuntoak taldean oso eskaintza interesgarriak izan genituen profesionalizatzeko, baina gu ez ginen ari diruagatik"
‎Oso eskaintza interesgarriak izan genituen profesionalizatzeko, baina gu ez ginen ari diruagatik. Geure lanak geneuzkan, geure negozioak, egoera profesional ona genuen taldeko partaide guztiok.
‎Hori horrela da, baina inoiz ez dut apaiz izan nahi izan. Bilbon bazen eskola profesional moduko bat, horretara joaten saiatu ginen, baina gure ongileek esan zuten ezetz. Apaiz izateko, nahi nuen lekura, baita Erroma ere, baina besterik ez zidaten eskaini inoiz.
‎" Aitak eta amak akordioa egin zuten: familiek egin dezatela nahi dutena, baina guk ondo konpondu behar dugu" dotorekoa zen. Erdi Aroko seme bakarra, maiorazkoa; eta bi koinatu.
‎Aitak eta amak akordioa egin zuten: familiek egin dezatela nahi dutena, baina guk, zuk eta nik, ondo konpondu behar dugu. Gai horiek ez zezatela eragin famili giroan.
‎Edo" Lurraldea eta hizkuntza" izenburuarekin Kontseiluak, UEMAk, Gipuzkoako Diputazioak eta UEUk, EHUren babesarekin, 2014ko urtarrilean antolatu dituzten jardunaldiak. Geografiak, lurralde antolaketak eta hirigintzak euskararen bizitasunean eragiten dutela bistakoa da, UEMAk duela 20 urte inguru egindako jardunaldietan ere horren aipamenik bazen, baina gurean ez zaio gaiari behar bezala sekula heldu, ez ikuspegi akademikotik ezta alderdi praktikotik ere. Gogoeta serioa eta sakona egin beharra dago horren inguruan, urrats praktikoen atari gisa.
‎Eta atmosfera, hori bai zaila izaten dela borrokatzen. Odon Elorzaren aroan, kultur parte hartzea karaokearekin nahasten zen irudipena zuen batek(" zuek abestu, baina guk esango dizuegu letra"), eta azken urteotan, berriz, halako entropia sentipena mamitu da: komunikazio arazoak, erreleboak erreleboaren atzetik, zer inauguratzen den oso argi ez dagoen inaugurazioak, kultur hiriburua sustatzeko kantu bat egiteko jende mordoska bat
2015
‎Baina lurra behar zen eta abiatzeko dirua ere bai. Norbaitek enpresa horri Kibutz edo Koljoz deitu zion, baina guretzako sinpleagoa eta gureagoa zen: auzolana.
‎Hori gezurra zela ikusi zutela adierazi nien, guk ez genuela lapurretaren berririk ere. Bai, baina guk gutxienez beraiek despistatzeko mugimendua sortu omen genuen. 22 egun egin nituen Gasteizko espetxean, eta fidantzarekin atera nintzen.
‎Dena lapurtua zen. Soldaduak pasatu zirela esaten zuten, baina gure etxeko hatuak eta altzariak auzoko etxeetan ikusten ziren. Eta oraindik irribarrez esaten omen zuten," Balendinek ez du gehiago kakarik Ormetxen egingo".
‎Urteko igande guztietan, eta udaran beste bi aldiz aste barruan. Igandeak ziren auzoko umeak elkar ikusi eta jolasteko egunak, baina gu ez geunden inoiz. Goizaldean merkatura abiatuz, eguerdian eta lau orduko oinezko bidaia egin ondoren, bi joaten eta beste bi etortzen, nekatuta eta logale izanik, siestara joaten nintzen edo bidaltzen ninduen amak, baina gero gauera arte edo eguna ilundu arte ez ninduen itzartzen, beraz, agur haur jolasak.
‎Enbeitatarren artean izena bai egon da, baina gure aitarena bezalako euskaltzaletasun abertzaletasun praktikarik ez da egon. Hori akusazio bat da.
‎Hori akusazio bat da. Orain denen seme alaben seme alabengan badago, baina gure belaunaldian ez zen horrela, eta ezta gure aitaren belaunaldian ere. Enbeitatar guztiekin beti ondo konpondu naiz, baina beti koko hori barruan:
‎Egin egunkariari guri baino ere bortitzago egin zioten boikota, [Juan Mari] Atutxarena omen zen txosten bat zela medio. Gure kontra ez dut uste txostenik egon zenik, baina guri ere ez zetorkigun ezer.
‎Zuentzako ez du asko esan nahiko akaso, baina guretzat normalizazioa hitz gakoa zen. Tristea da, baina besteak bezalakoa izatea da beti bilatu izan duguna, normalizazioa, homologazioa.
2016
‎Frantses batek, espainol batek ez dio hori galdetzen bere buruari. Katalan batek ez dakit hori galdetzen dion bere buruari, baina guk bai. Beti badira ziklo batzuk.
‎Borroka hori batez ere polimiliek eraman zuten, baina gu ere horretan sartu ginen. Espainia mailan ere izan zen borroka amnistiaren alde.
2017
‎Lerrootan, ekosistema kanpoko zera bat ez dela defendatu nahi dut, zeinak guri eragin bai baina guk hari eragiten ez diogun. Aldiz, aurrerago ere aipatutako ispilu jokoari izaera dialektiko eta dinamikoa aitortu nahiko nioke.
‎Handiko umorearekin, baina guk euskal moldean egin genuen eta ez zen espero genuen emaitza atera. Horiek dira balletizazio kontuak.
‎Bon, ni hasi nintzen pixka bat Gipuzkoako dantzak erakusten neskek emanik, eta orain berriz eztabaidatzen ari dira horri buruz, baina guk jada dantza horiek ireki genituen, baiki.
‎Ontsa da hori! Grezian, haatik, pobreak ziren baina gu baino aberatsagoak nolazpait, zeren eta ostatuetan beti dantzatzen eta kantatzen ari baitziren! Parisen hori ez zen sekula gertatzen!
‎Bertzenaz, Teresa bere baitan artista bat zen, baina zazpi haurrekin ez da aise artista izatea. Pena dut arrebarekin gertatutakoaz, egia erran, zeren eta maite baininduen ene arrebak... eta asko lagundu nau ene bizian, baina gure lotura ez da izan sobera azkarra [lurrera begira, geldialdia]... Ari gara ongi aitzinatzen elkarrizketan?
‎hona gure sare soziala. Facebook agertu baino lehen, euskal gizartean bagenuen sare sozial bat; baina gureak ez diren metaforak erabiltzean, hots, gure hizkuntzan, gure kosmobisioaren bidez, gure identitate eta kulturaren bidez, eta beste batzuenak errepikatu edo, are txarrago, haiena den ikuspegia gureganatzen dugunean, gure historia, gizartea eta gizarte harremanak ukatzen ditugu. Horregatik, on line ko sare sozialez hitz egin beharra dago, aurrez aurreko sare sozialetatik bereizteko.
‎Alzheimerrak orainaldia ezaba dezake, baina gure bizitzaren zedarriek bizirik jarraitzen dute gure oroitzapenetan. Horrela, iragana orainarekin batera existitzen da, eguneroko esperientziarekin bat eginik.
‎guk geuk literatura unibertsalaren definizio hori onartzen badugu, nola espero dezakegu beste batzuk gure kulturez interesatzea? Bada garaia guztia zentro hegemonikoen begietatik ikusteari uztekoa, ‘garrantzirik gabekoak’ iruditzen zaizkien baina gure hizkuntz komunitateentzat garrantzi handia dutengauza asko ez baitituzte itzultzen. Ideia horretatik abiatzen da itzulpengintza feminista dekolonialaren lana, neuk ere, batik bat Implicadas no Desenvolvemento erakundearen baitan, egiten dudana.
‎Ez naiz orain artikuluaren edukiaz arituko, interesgarria den arren; titulua iradokitzailea delako ekarri dut hona: diskurtso eta praktikaren arteko dialektika seinalatzen du, biak erabat kontrajarriak ez direnean baina gure jardueraren inguruan ikuspegi edertua dugunean.
2018
‎Niretzako gauza miresgarria zen Zeruko Argia kaputxinoek ateratzen zutelako, astekari erlijiosoa zelako. Gazte batzuk gonbidatuta geunden han idaztera; beharbada ez ginen joan beraiek pentsatzen zuten lekutik, baina guretzat garrantzitsua izan zen, eta euskararentzat ere bai. Gure kulturarentzat ere bai.
‎Nik beti pentsatu izan dut gizonak zein emakumeak berdinak garela; gizonek guk baino indar gehiago edukiko dutela, baina guk umeak edukitzeko gaitasuna daukagula. Hori da dagoen ezberdintasun bakarra.
‎Gure lurraldea marka bilakatzen den heinean, mundua husten digute. Gantzarainek dioenez, Guggenheim marka bat da, Bilbo marka bat da, Euskadi beste marka bat da, eta marka batek erosleak behar ditu; eta erosle horiek, hein handi batean, turistak dira, baina gure paisaiak, gure auzoak, gure etxebizitzak eta bizitzak dira erosi dutena. Aisia deitzen dutena beste industria mota bat da, gure denbora eta espazioa ustiatzen duena, existitzen ez den esperientzia berri baten bila.
2019
‎Hargatik, Munks0gardeko zaharrek argi zuten: " Gustuko dugu haurrez inguraturik egotea, baina gure eremu intimoan eta gure kooperatiban haurrik izan gabe. Gu jada izan ginen guraso, orain aitona amona izatea tokatzen da" (Munks0gard, 2016).
2020
‎Aisiako liburuari ere presentzia eman diogu, txikia bada ere. Txikia barik, handia da bere garrantzia gizarte modernoan, baina gurean ez. Gurean, antza, euskaraz barik erdaraz egiten da aisiaren kontsumoa.
‎Osaba Jose. Sasoi hartan ume guztiak ailegatzen ziren Paristik, zikoinarekin, baina gure aitak ni Bizkargitik etorri nintzela esaten zuen; Bizkargi egunekoa bainaiz ni, 1941eko Santa Kurtz egunean jaioa. Kontuak kontu, joan zen osaba Jose Bizkargira eta erromeria jotzen ari zela:
‎independentzia politikora iritsi ez arren ere, kulturalki independentea dela. Eta hemen, ikusiko dugu gauzak norantz doazen, baina gure masa independentista nahiko ezegonkor ikusten dut. Eta nik argi daukat:
‎Niretzako gauza handia zen zurekin ibiltzea eta jolastea; beste modu batean, baina gure aitaren antzekoa naiz horretan. Eta denetik kontatzen ahalegintzen nintzen, bai; berdin Gernikako bonbardaketa edo berbetan zekiten animalien kontuak.
‎Beti umore oneko eta olgetarako prest! Sasoi hartan, ezinikusi handiak izaten ziren baserrietan, baina gu denetatik libratzen ginen: niri ez ekarri haserre konturik!
‎" Nire ume bihurria, nire polita, aitonaren berdin berdina...", auskalo zer! Eta ez genuen tutik ere ulertzen, baina gure mundu sinbolikoaren jatorria bertan jarri zen jokoan.
‎Espainol eta are frantses eta italiar eta europarren harrokeria merke askoren berri eman digu, baina gure eliteen eta euskal migratzaileen miseria eta morrontzena ere bai. Aldi berean, gure historiarekiko atxikimendua eta etorkizunean ere euskaldun jarraitzeko gogoa elikatu digu beraren etsenpluaren bitartez:
‎Askotan esan da: Teatro txikia, baina gurea. Zergatik sartuko gara txikitasun zeken batean, gauza haundiak egiteko kapaz garenean?
‎Jaiotzea ez da egon gure esku, baina gure esku dago bizitzan aurrera egitea. Gertuko baten suizidioak agerian jartzen du ezin ditugula ingurukoak inondik inora %100ean kontrolpean eduki, eta gure jabetza bakarra, izatekotan, gu geu garela.
‎Hemendik aurrera ere, euskal kulturak, esate baterako, irautekotan, seguruenik, txikia dela kontuan izanik, indar bateratzaileak indartu ditu eta zentrifugoak edo horiek pixka bat neurtu. Kanpoko erreferentziak behar beharrezkoak dira, hor egon beharra dago, baina gure nortasun propioa galtzen badugu edo elkarrekin lan egite hori, sare sozial hori gizarte zibilaren garrantzia bezala azpimarratu behar dena, hori dena galtzen baldin badugu, etorkizuna ez dugu erraza. (2016b)
2021
‎Garai hartan ikastolan egondako askok gainditu genituen oposaketak, eta elkarrekin hasi ginen eredu moduko horietan lanean. Elkar ezagutzen genuen, eta eredua bai, baina guk ahal zen guztia euskaraz eman behar genuela adostu genuen.
‎Baina, euskararen aldetik, elkarrekin aritzearen joera hori gutxitzen ikusi genuen urte bi edo hirutan. Ezin dugu esan estrategia zehatz batengatik sustatu zituztela halako etxeak, ez daukagu hori zuzenean frogatzerik, baina gure bileretan aztertu genuen beherakada hori, eta ikusi genuen halako elkarteen igoerei lotuta zegoela.
2022
‎Depresiboa zen, eta horri buruz pentsatzen jartzen naizenetan... Medikuen esanez, pilula bakarrarekin menderatu zuen bere egonezina, baina gure ama egoskorra izan eta ezer hartu nahi ez. Eta desorekatu egiten zen, pilula ez hartzeagatik.
‎Etxekoparrek euskaraz badaki, noski, baina gure gorputz adierazpenaren bidezko hizkuntza euskal dantzaere menderatzen duenez, modu egokian interpretatu ahal izan du Etxeparek, duela 500 urte, azalpen handirik gabe iradokitakoa. Kodeak partekatuz gero, dantzaren bitartez komunika gaitezke baita bost menderen buruan ere!
2023
‎Baina frantsesa sartuz ere. Elkarlana egin behar zela irratien artean ikusten genuen, baina guk baldintza bakarra jarri genien: euskara hutsez egitea elkarrekin loturik ginenean.
‎Gure Irratiko bulegoko kide zen, baina Pizkundea mugimenduko presidente ere, eta bazuen hirugarren ardura bat ere Euskal Kultur Erakundean. Irratiaren izenean mintzatzen zen egitura guztietan, baina gurekin kontsultatu gabe. Ez genekien zer erraten zuen.
‎Edozein kasutan, euskal munduak dituen hiru neurrietako batean ere ez gara publiko potentzialaren gehiengora heldu. Netflix bai, baina gu ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
baina gu ez 11 (0,07)
baina gu ere 4 (0,03)
baina gu aita 3 (0,02)
baina gu etxe 3 (0,02)
baina gu herri 3 (0,02)
baina gu baino 2 (0,01)
baina gu bizitza 2 (0,01)
baina gu egon 2 (0,01)
baina gu agintari 1 (0,01)
baina gu ahal 1 (0,01)
baina gu ama 1 (0,01)
baina gu aparatu 1 (0,01)
baina gu argitaletxe 1 (0,01)
baina gu bai 1 (0,01)
baina gu baldintza 1 (0,01)
baina gu behar 1 (0,01)
baina gu belaunaldi 1 (0,01)
baina gu berdin 1 (0,01)
baina gu bide 1 (0,01)
baina gu bilera 1 (0,01)
baina gu bizi 1 (0,01)
baina gu datu 1 (0,01)
baina gu den 1 (0,01)
baina gu egin 1 (0,01)
baina gu egoera 1 (0,01)
baina gu egunero 1 (0,01)
baina gu eguneroko 1 (0,01)
baina gu elite 1 (0,01)
baina gu eremu 1 (0,01)
baina gu esan 1 (0,01)
baina gu esperientzia 1 (0,01)
baina gu euskal 1 (0,01)
baina gu euskaldun 1 (0,01)
baina gu euskara 1 (0,01)
baina gu eztabaidatu 1 (0,01)
baina gu garesti 1 (0,01)
baina gu garrantzitsu 1 (0,01)
baina gu geu 1 (0,01)
baina gu gorputz 1 (0,01)
baina gu gu 1 (0,01)
baina gu gutxi 1 (0,01)
baina gu hausnartu 1 (0,01)
baina gu hizkuntza 1 (0,01)
baina gu hura 1 (0,01)
baina gu jada 1 (0,01)
baina gu jarduera 1 (0,01)
baina gu kasu 1 (0,01)
baina gu kontsultatu 1 (0,01)
baina gu literatura 1 (0,01)
baina gu lotura 1 (0,01)
baina gu masa 1 (0,01)
baina gu mundu 1 (0,01)
baina gu normalizazio 1 (0,01)
baina gu nortasun 1 (0,01)
baina gu ondo 1 (0,01)
baina gu ongile 1 (0,01)
baina gu paisaia 1 (0,01)
baina gu panorama 1 (0,01)
baina gu sare 1 (0,01)
baina gu sekula 1 (0,01)
baina gu sinple 1 (0,01)
baina gu ukan 1 (0,01)
baina gu ume 1 (0,01)
baina gu uste 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia