2011
|
|
Zianuro-disoluzioak ezin du, inondik inora, disoluzio azidoekin kontakturik izan. Arbendol garratzaren usainak HCN-a sortzen
|
ari dela
adierazten du, eta oso substantzia toxiko eta arriskutsua da hori. Horrelako usainik edo inolako zorabiorik sumatuz gero, atera laborategitik eta jarri martxan egoera horri dagozkion segurtasun-neurriak.
|
|
hirietako smog oxidatzaileak edo erreduktoreak, emisio kutsatzaileek eragindako aire-kalitatearen galera, aerosol azidoek eraikuntza-materialetan eragindako narriadura, jalkitze azidoek landaretzaren, lurzoruen eta ur-masen kalitatean eragindako narriadura, eta, bereziki, arnasten dugun airearen kalitatearen galera garrantzitsua. Azken arazo horiek atmosferako emisio antropogenoen ondorioak dira, eta, oso aspalditik, kaltea sortzen
|
ari dira
gizakion bizitza-kalitatean, askotan herritarrok horren inguruan askorik jakin gabe, eta kezkatu gabe. Beraz, arazo horien guztien segimendu zehatza egitea beharrezkoa da.
|
|
5 irudia. Ur-lurruna eta konposatu organiko lurrunkorren emisioa alkohol-fabrika batean, alderantzikatze termikoa gertatzen
|
ari den
unean berean.
|
|
Grabimetria lehenbailehen egin behar da; izan ere, papera garraiatu eta maneiatu bitartean hezetzea saihestu behar da (lehorgailuaren barnean jaso daiteke analisiak egiteko erabiltzen
|
ari
ez den bitartean).
|
|
1999/ 30/ CE Direktiba, SO2-
|
ari
, NO2-ari, NOx-ri, PM -10-ei eta Pb-ari buruzkoa.
|
|
1999/ 30/ CE Direktiba, SO2-ari, NO2-
|
ari
, NOx-ri, PM -10-ei eta Pb-ari buruzkoa.
|
|
2000/ 69/ CE Direktiba, CO-
|
ari
eta C6H6-ari (bentzenoari) buruzkoa.
|
|
2000/ 69/ CE Direktiba, CO-ari eta C6H6-
|
ari
(bentzenoari) buruzkoa.
|
|
1073/ 2002 Errege Dekretua, SO2-
|
ari
, NO2-ari, NOx-ari, PM -10-ei, Pb-ari, CO-ari eta C6H6-ari buruzkoa.
|
|
1073/ 2002 Errege Dekretua, SO2-ari, NO2-
|
ari
, NOx-ari, PM -10-ei, Pb-ari, CO-ari eta C6H6-ari buruzkoa.
|
|
1073/ 2002 Errege Dekretua, SO2-ari, NO2-ari, NOx-
|
ari
, PM -10-ei, Pb-ari, CO-ari eta C6H6-ari buruzkoa.
|
|
1073/ 2002 Errege Dekretua, SO2-ari, NO2-ari, NOx-ari, PM -10-ei, Pb-
|
ari
, CO-ari eta C6H6-ari buruzkoa.
|
|
1073/ 2002 Errege Dekretua, SO2-ari, NO2-ari, NOx-ari, PM -10-ei, Pb-ari, CO-
|
ari
eta C6H6-ari buruzkoa.
|
|
Obra egiten
|
ari den
lekuan materialak garraiatu beharrak eragiten duen arriskua da.
|
|
Obraren arduradunak zentzua, logika eta ordura arte metatu duen eskarmentua erabiliz ematen dituen jarraibideak eta gomendioak, obra egiten
|
ari direnen
osasunerako arrisku-egoerak saihesteko.
|
|
Obra egiten
|
ari den
lekuan materialak garraiatzeak eragiten duen arriskua da.
|
|
BTko eta TEko lineak ezartzeko lubakiak irekitzeak eragindako arriskua da; lan horiek, gainera, arriskutsuak dira bai obra egiten
|
ari diren
langileentzat bai inguruan dauden pertsonentzat.
|
|
TEko lur azpiko linea bat kanalizatzeak bai obra egiten
|
ari direnentzat
bai inguruetan daudenentzat duen arriskua da.
|
|
Obraren arduradunak zentzua, logika eta ordura arte metatu duen eskarmentua erabiliz ematen dituen jarraibideak eta gomendioak, obra egiten
|
ari diren
pertsonen osasunerako arrisku-egoerak saihesteko.
|
|
Eroaleak jartzeko, muntatzen
|
ari garen
linearen eta beste instalazio batzuen arteko gurutzaketa eta paralelismoei buruz BTEE-ATO-BT 06-ko 3.9 atalak dioena bete behar da.
|
|
Taula honetan dituzue balio horietako batzuk, linea eroale isolatuekin muntatzen
|
ari garela
joz.
|
|
2.16 taulan dituzue balio horietako batzuk, linea eroale isolatuekin muntatzen
|
ari garela
joz.
|
|
3 pausoa. Zure herrian transformazio-zentro aurrefabrikatu bat instalatzeko egiten
|
ari diren
obra bat aurkitu, eta jabeari eskatu, muntatzen ari diren bitartean, bisita tekniko bat egiteko (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaia egiten duen instalazio-enpresarekin hitz egin, bisita-eguna eta, ordua zehaztu, praktikaren helburua eta obran egin beharreko lana, ikasleen izenak, irakasle arduradunaren izenak... agertzen diren txostena eman obrako nagusiari). Obrara egindako bisitan bete beharreko segurtasun-baldintzak zehaztu.
|
|
3 pausoa. Zure herrian transformazio-zentro aurrefabrikatu bat instalatzeko egiten ari diren obra bat aurkitu, eta jabeari eskatu, muntatzen
|
ari diren bitartean
, bisita tekniko bat egiteko (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaia egiten duen instalazio-enpresarekin hitz egin, bisita-eguna eta, ordua zehaztu, praktikaren helburua eta obran egin beharreko lana, ikasleen izenak, irakasle arduradunaren izenak... agertzen diren txostena eman obrako nagusiari). Obrara egindako bisitan bete beharreko segurtasun-baldintzak zehaztu.
|
|
Gaur egun, euskarrien gaineko transformazio-zentroak, zutabe azpiko transformazio-zentro trinko? izenekoekin ordezten
|
ari dira
; izan ere, eraikin aurrefabrikatuetan instalatzen direnak baino askoz ere txikiagoak dira, eta, bereziki, erraztasun handiagoak ematen dituzte lurretik maniobrak egiteko, martxan jartzean, neurketak egitean, mantentze-lanetan, etab. euskarri batera igo beharrik gabe. Bestalde, transformazio-zentro horiek kanpoan edo erdi lurperatuta munta daitezke.
|
|
3 pausoa. Eraikitzen
|
ari diren
tamaina ertaineko etxebizitza-eraikin bat aurkitu, hamar eta hogei etxebizitza artean dituena. Eraikineko jabeari bisita tekniko bat (bost bat egunekoa) egitea eskatu eraikineko lotura-instalazioa egiten denean (eraikineko jabeari bisita eskatu, lotura-instalazioak egiten dituen enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obra-buruari txosten bat eman datu hauek jasotzen dituena:
|
|
Horrela kalkulatutako balioak txikiagoak izango dira fabrikan egindako entseguak baino. Logikoa da hori, kontuan hartzen badugu instalatuta dagoen kable bat probatzen
|
ari garela
, bere terminalak eta loturak dituena eta babesik gabekoa.
|
|
3 urratsa. Instalazio elektrikoren bat egiten
|
ari diren
obraren bat bilatu (banaketa-sareak, eraikinetako lotura-instalazioak, kanpoko argiteriaren instalazioak eta abar). Jabeei bisita tekniko bat egiteko eskaera egin, eta instalazioa egiten ari den instalazio-enpresarekin bisitak egiteko egunak eta orduak hitzartu; obraburuari eman praktikaren helburua azaltzeko txostena, obran egin beharreko lanaren azalpena, ikasleen eta irakasle arduradunaren izenak eta abar.
|
|
Instalazio elektrikoren bat egiten ari diren obraren bat bilatu (banaketa-sareak, eraikinetako lotura-instalazioak, kanpoko argiteriaren instalazioak eta abar). Jabeei bisita tekniko bat egiteko eskaera egin, eta instalazioa egiten
|
ari den
instalazio-enpresarekin bisitak egiteko egunak eta orduak hitzartu; obraburuari eman praktikaren helburua azaltzeko txostena, obran egin beharreko lanaren azalpena, ikasleen eta irakasle arduradunaren izenak eta abar. Obrara bisitan joateko segurtasun-baldintzak ezarri.
|
|
3 pausoa. Eraikitzen
|
ari diren
tamaina ertaineko (10 -20 bizitza) etxebizitza-eraikin bat aurkitu. Eraikineko jabeari bisita tekniko bat egiteko baimena eskatu, markaketa eta etxebizitzaren barruko instalazioa egiten den garairako (eraikineko jabeari bisita eskatu, instalazioa egiten duen enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obraburuari txosten bat eman datu hauekin:
|
|
5.2 Zure herrian edo handik gertu, kanpoko argiztapen-instalazioak egiten
|
ari diren
obrak bisitatzen saiatu.
|
|
3 pausoa. Kanpoko argiztapen-instalazio bat egiten
|
ari diren
obra bat aurkitu (argiztapen publikoa, urbanizazioko argiztapena, etab.). Eraikineko jabeari bisita tekniko bat egiteko baimena eskatu, instalazio-enpresarekin elkarrizketa bat egin, bisiten eguna eta ordua zehaztu, obraburuari txosten bat eman datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen-abizenak, etab. Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun-baldintzak zehaztu.
|
|
Kablearen muturra linearen hasierari lotu, eta ibilgailuarekin aurrera egiten joan, pixkanaka, kablea euskarrietatik ahalik eta gertuen uzteko. Ibilgailua aurrera egiten
|
ari den bitartean
, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du. Gainerako langileek, berriz, kablea jarriz joan behar dute, euskarri bakoitzean jarritako behin-behineko poleetan.
|
|
Kablearen muturra linearen hasierari lotu, eta ibilgailuarekin aurrera egiten joan, pixkanaka, kablea fatxadatik ahalik eta gertuen uzteko. Ibilgailua aurrera egiten
|
ari den bitartean
, langileetako batek harilak bira egiten duen eta kablea irteten den begiratzen egon behar du. Gainerako langileek, berriz, kablea jarriz joan behar dute, ibilbide osoan, fatxadetan eta 10 metro inguruko distantzian jarrita dauden behin-behineko poleetan.
|
|
Instalazioaren beharrak direla-eta jartzen
|
ari den
lineak beste instalazio batzuekin (elektrikoak, gasarenak, urarenak, estolderia, telekomunikazioak, etab.) gurutzaketa edo paralelismoak baldin baditu, aipaturiko ATO-BT 07 arauko 2.2 puntuan (Gurutzaketa, hurbilketa eta paralelismoen baldintza orokorrak) adierazten diren distantziak mantendu behar dira.
|
|
Behe-tentsioko banaketa-sareen kable-fabrikatzaileak aurkitu, eta horiei buruzko informazio teknikoa eta komertziala eskatu. Ikastetxearen eragin-eremuan egiten
|
ari diren
airetiko nahiz lurpeko banaketa-sareen obrei buruzko informazioa eskatu.
|
|
1 taldea. Lurpeko banaketa-sare bat instalatzen
|
ari diren
obra bat aurkitu eta jabeari (enpresa elektrikoa, jabetza partikulara, etab.) bisita tekniko bat eskatu banaketa-sarea instalatzen duten garaian (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaketa egiten duen enpresa instalatzailearekin elkarrizketa bat egin, bisitaren eguna eta ordua zehaztu, eta obraburuari txosten bat eman, datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen-abizenak, etab.). Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun-baldintzak zehaztu.
|
|
2 taldea. Airetiko banaketa-sare bat instalatzen
|
ari diren
obra bat aurkitu eta jabeari (enpresa elektrikoa, jabetza partikulara, etab.) bisita tekniko bat eskatu banaketa-sarea instalatzen duten garairako (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaketa egiten duen enpresa instalatzailearekin elkarrizketa bat egin, bisitaren eguna eta ordua zehaztu, eta obraburuari txosten bat eman, datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen-abizenak, etab.). Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun-baldintzak zehaztu.
|
|
Airetiko lineetan bezala, eroaleak lurpean jartzeko, kontuan izan behar da, BTEErenATO-BT 07 arauko 2.2 atalak dioena muntatzen
|
ari garen
linearen eta beste instalazio batzuen arteko gurutzaketa eta paralelismoei buruz.
|
|
Elementu batzuen torlojuak gaizki estutzeagatik matxura bat sortzen bada, konexio txar horiek detektatzeko, transformazio-zentroko edozein elementutan gertatzen
|
ari den
tenperatura-igoera azkar detektatzeko neurketa-aparatuak erabiltzea da erarik azkarrena. Tenperatura-igoera horiek detektatzeko,, kamera termografikoak?
|
|
Polimetroa KZean neurtzen
|
ari dela
, hau da RL-ren muturretako tentsioa: 23,7 V.
|
|
Hasiera batean bai, nahiz eta muga bat badagoen; izan ere, deskargatzen
|
ari bada
, zirkuitu labur baten modura dihardu, eta konexio-unean VS-k balio handia badu, IC korrontea (ikusi 5.14 irudia) diodorako arriskutsu gerta litezkeen balioetara iritsiko da.
|
|
1 Polimetroa KZean neurtzen
|
ari dela
, hau da RL-ren muturretako tentsioa: 12,1 V.
|
|
Polimetroa KZean neurtzen
|
ari dela
, hau da RL-ren muturretako tentsioa: 12 V.
|
|
Vi, VBE eta Vo seinaleak bistaratu eta idatziz jaso. Zergatik
|
ari da
LED keinuka. Zer gertatuko da sarrerako seinale-maiztasuna handituz gero?
|
|
Vi, VBE eta Vo seinaleak bistaratu eta idatzi. Zergatik
|
ari da
LED keinuka. Zer gertatuko da sarrerako seinale-maiztasuna handituz gero?
|
|
Transistoreari kommutazioan lan eginarazi diogulako egiten du LEDek keinu; hala, eten-egoeratik asetasun-egoerara eta alderantziz
|
ari da
etengabe aldatzen, sarrerako seinalearen zikloerdiak txandakatu ahala.
|
|
12.1 irudiko zirkuituan ikusi dugunez, LED bakoitzak dagokion transistorearen egoera adierazten du, alegia, eroaten
|
ari den
ala blokeatuta dagoen. Kasu honetan, biak aldi berean piztuta daude:
|
|
Ekintza horiek biek, aurrekoaren kontrakoak izanik, ez dute zirkuituarekiko inolako efekturik eragiten; alegia, ez dute kommutaziorik eragiten. Izan ere, transistore bat eroaten
|
ari bada
eta bulkada positiboa ezartzen badiogu, egoera horretan egoteko indarra emango diogu. Era berean, eten-egoeran badago eta bulkada negatiboa ematen badiogu, bere horretan geratuko da.
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
5 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
5 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
Etengabe kommutatzen
|
ari direla
, hots, pizten eta itzaltzen. Gainera, alderantzizko eran egiten dute, NOT atearen eraginez.
|
|
Izatez, bi LEDak pizten eta itzaltzen
|
ari dira
etengabe, aurreko atalean ikusi dugun moduan. Baina, orain, ikusmen-iraunkortasuna dela-eta giza begiak igar ez dezakeen maiztasunarekin ari dira.
|
|
Izatez, bi LEDak pizten eta itzaltzen ari dira etengabe, aurreko atalean ikusi dugun moduan. Baina, orain, ikusmen-iraunkortasuna dela-eta giza begiak igar ez dezakeen maiztasunarekin
|
ari dira
.
|
|
Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
5 Idatz itzazu aztertzen
|
ari garen
funtzio logikoaren biderkaduren baturaren eta baturen biderkaduraren adierazpen kanoniko aljebraikoak.
|
|
5 Idatzi aztertzen
|
ari garen
funtzio logikoaren biderkaduren baturaren eta baturen biderkaduren adierazpen kanoniko aljebraikoak.
|
|
3 I. egia-taulan, zirkuituaren sarreran aplikatutako konbinazio bitarraren eta zenbaki hamartar baliokidearen arteko baliokidetasuna emateko dira ezkerreko lehen zutabeak.Zer kode bitarretan
|
ari gara
–Aldagaien ordenak ez du garrantzirik?
|
|
Kode bitar naturalean
|
ari gara
.
|
|
3 Zer motatako kapsula du aztertzen
|
ari garen
ZIak?
|
|
3 Zer motatako kapsula du aztertzen
|
ari garen
ZIak?
|
|
3 Zer funtzio du aztertzen
|
ari garen
ateak. Non ikusten da hori?
|
|
Baina segmentu bakoitzera konektatutako pinari egoera logiko bat ala bestea aplikatuko zaio, probatzen
|
ari garen
pantaila motaren arabera:
|
|
14 Zer funtzio logiko
|
ari gara
sortzen sarrerako 8 kanal dituen multiplexadore honekin. Arrazoitu erantzuna.
|
|
14 Zer funtzio logiko
|
ari gara
sortzen sarrerako 8 kanal dituen multiplexadore honekin. Arrazoitu erantzuna.
|
|
Zirkuituaren sarreretan aplikatutako konbinazio bitar bakoitzari dagokion paritate bikoitiko bita (PBB)
|
ari gara
sortzen.
|
|
Berez, bi irteerek ez dute egoera bera, bata piztuta dago, eta bestea, itzalita?, eta, gainera, etengabe kommutatzen
|
ari dira
, egoeraz aldatzen berrelikaduraren eraginez. Baina oso maiztasun altuan egiten dute hori; izan ere, ate bakoitzaren atzerapen-denborak zehazten du maiztasuna, eta denbora hori oso baxua da, nanosegundoen (ns) ordenakoa.
|
|
Bi sarrerak aldi berean aktibatzen direnean, kontrako bi agindu
|
ari gara
ematen sistemari, hots, 0 egoeran jartzeko agindua eta 1 egoeran jartzekoa.Hala diseinatuta daudelako, hori gertatzean bi sarrerek egoera logiko bera hartzen dute, eta horrek ez luke gertatu behar, osagarriak dira eta. Gainera, gero bi sarrerak batera desaktibatzen baditugu, ezin dugu aldez aurretik jakin irteerako egoera berria zein izango den, biegonkorra osatzen duten ateen erantzuteko abiaduraren araberakoa izango baita, azkarrenak ezarriko du irteeraren egoera?.
|
|
NAND atearekin bezalaxe jokatzen da. Zirkuitu irekiko proban aztertzen
|
ari
ez garen sarrera zer maila logikotan konektatzen den, horixe da ezberdintasun bakarra: AND eta NAND ateetan, 1 balioan jartzen da; eta OR eta NOR ateetan, berriz, 0 balioan.
|
|
irteera talde-seinalea da, eta esaten digu denean kodetzailea gaituta dagoela eta kodetzen
|
ari dela
, badagoelako sarreraren bat aktibatuta.
|
|
CLEAR sarrera asinkronoa erabiltzen da kontaketa zeroan jartzeko, baldin eta, kontagailua gorantz kontatzen
|
ari dela
, 10 balio hamartarra deskodetzean sekuentzia mozten bada.
|
|
LOAD sarrera asinkronoa erabiltzen da kontaketa bederatzian jartzeko, baldin eta, kontagailua beherantz kontatzen
|
ari dela
, 15 balio hamartarra deskodetzean sekuentzia mozten bada.
|
|
Emaitzaren zeinu-bitari begiratuz detektatzen da: bi zenbaki positibo batzen
|
ari denean
, emaitzaren zeinu-bitak 1 balio du, eta 0 balioko behar luke; bi zenbaki negatibo batzen ari denean, emaitzaren zeinu-bitak 0 balio du, eta 1 balio beharko luke.
|
|
Emaitzaren zeinu-bitari begiratuz detektatzen da: bi zenbaki positibo batzen ari denean, emaitzaren zeinu-bitak 1 balio du, eta 0 balioko behar luke; bi zenbaki negatibo batzen
|
ari denean
, emaitzaren zeinu-bitak 0 balio du, eta 1 balio beharko luke.
|
|
Emaitzaren zeinu-bitari begiratuz detektatzen da: bi zenbaki positibo batzen
|
ari denean
, emaitzaren zeinu-bitak 1 balio du, eta 0 balio beharko luke; bi zenbaki negatibo batzen ari denean, emaitzaren zeinu-bitak 0 balio du, eta 1 balio beharko luke.
|
|
Emaitzaren zeinu-bitari begiratuz detektatzen da: bi zenbaki positibo batzen ari denean, emaitzaren zeinu-bitak 1 balio du, eta 0 balio beharko luke; bi zenbaki negatibo batzen
|
ari denean
, emaitzaren zeinu-bitak 0 balio du, eta 1 balio beharko luke.
|
|
Bestela, pultsu-sorgailu batetik datorren seinalea erabil daiteke, hau da, erloju-seinale bat, sortzen
|
ari den
aplikaziorako maiztasun egokia duena.
|
|
Ludopatia-, alkoholismo-eta beste drogazaletasun-, delinkuentzia-edo prostituzio-egoera batzuk. Gatazkak konpontzeko trebetasun gutxi, estresarekiko tolerantzia txikia edo hipererreaktibotasuna neurrigabeko erantzunekin, adibidez, haur bat negarrez edo jolastean
|
ari denean
. Nahasmen psikosomatikoak edo emozionalak ere gerta daitezke:
|
|
Hobekuntza-plan horiek kontratuzko dokumentuak dira, eta aztertzen
|
ari den
gaiari buruzko helburu guztiek agertu behar dute. Helburu horiek lortzeko ezarritako denbora igaro ondoren, errazagoa izango da modu objektiboan hartzea familiari eskatu zitzaiona eta harekin adostu zena.
|
|
Ama eta aita eztabaidan
|
ari badira
haurrak aurrean direla, gatazkak konpontzeko eredu okerrak hartzera bultzatzen da. Eragin bera du, adibidez, eztabaida horietan aliatu gisa haurrak erabiltzeak.
|
|
Egunero egin behar dute borroka.[?] Candealen ez zegoen plazarik, eta filmak kontatzen du komunitateko boluntarioek beraiek eraiki zutela plaza hori; inaugurazioaren unea ere agertzen da. Eztabaidan
|
ari ziren
bizilagunen bilerak ere filmatu genituen. Baita Carlinhos ere, bere bizilagunekin batera pikatzen?
|
|
Beharrezkoa da adieraztea, oro har, jaio ondoko tratu txarrei buruz
|
ari garela
, hau da, haurra jaio ondoren gertatzen direnei buruz. Baina ezin dugu ahaztu tratu txarrak jaio aurrekoak ere izan daitezkeela.
|
|
Adingabeen erantzukizun penalaren esparruan, nazioarteko erakundeen eta aldatzen
|
ari den
gizartearen eskakizunetara ere egokitzen joan da Espainiako legedia.
|
|
Mundu mailan, familia asko
|
ari da
aldatzen, batez ere mendebaldeko kulturaren eraginez, maitasun erromantikoaren ideia mundu guztira zabaldu baitu, baina baita familiaren kontzeptu eta jokabide tradizionalak aldatzeko gobernu-politika jakinen eraginez ere (esaterako, Txinan, seme-alaba bakarraren aldeko kanpainak eginez, edo, Indian, kontrazepzioa edo antzutzea bultzatuz).
|
|
Oro har, munduan gertatzen
|
ari diren
joerak honela laburbil daitezke:
|
|
Bestalde, gogor eusten zien bere objektu pertsonalei. Dena den, ez zen zaila hura lasaitzea.2 Gaur egunPixkanaka, alaiago etortzen da, eta guztiz integratuta dago.3 JangelaEskolako jangelara moldatzen
|
ari da
, eta gero eta autonomia handiagoa erakusten du.4 Gelakideekiko harremanaLagunartekoa eta oso irekia da haurra, eta oso harreman ona du beste haurrekin. Berehala ohitzen da lagunarte berrietara.5 Hezitzailearekiko harremanaHasieran pixka bat kostatu zitzaion arren, orain oso txeratsua eta irekia da hezitzaileekin.
|
|
Etengabe bilakatzen
|
ari dira
teknologia berriak, eta komunikatzeko eta parte hartzeko eremu berri bat ireki dute haur-eskoletan. Gero eta eskola eta familia gehiagok dute teknologia horietarako sarbidea.
|
|
Langabezian dago, duela sei hilabete lanetik bota baitute (12 urte zeramatzan lantokian). Orain, zirkulazio-istripu batetik osatzen
|
ari da
, eta arrasto larriak utziko dizkiola esan diote.
|
|
Familia horietan, ustekabeko gertaera traumatiko bat gertatu da (esaterako, seme-alaba bat hiltzea), eta horrek familiaren funtzionamendua aldatu du; kideen zereginak oztopatzen ditu, eta funtzionalki ezgai bihurtzen ditu. Hala, jasaten
|
ari diren
egoera traumatikoari aurre egitea eta hura lantzea eragozten die; bestela esanda, harri bihurtzen ditu.
|
|
UNICEF (Haurren Laguntzarako Nazio Batuen Funtsa) Nazio Batuen agentzia bat da, eta haren helburua da haurren eskubideak bete daitezen bermatzea eta mundu guztiko haurren eta gazteen ongizatea bultzatzea. Helburu hori lortzeko, Haurraren Eskubideei buruzko Hitzarmena hartzen du funtsezko legetzat, eta hitzarmen horretan oinarritzen du bere lana; gainera, nazioarteko arau bihurtzen saiatzen
|
ari da
.
|