Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 924

2015
‎2 Oi egiazko Maitalea, bai erruki handiaz, leuntasun handiaz, atsegin handiaz, bai gozotasun eta maitasun-seinale handiaz sendatzen dituzula zauri hauek, maitasun beraren geziez eginak baitira! Oi ene Jainkoa eta samin guztien atsedena, bai zentzugabe ari naizela ! Nola izan daiteke giza bitartekorik, jainkozko suak gaixotu duena sendatzekorik?
‎Orain jakin daiteke nire arima bere egoeraz konturatzen den galdu duen denborari begiratuz eta nola bat-batean egin dezakezun Zuk, Jauna, berreskura dezadala. Zentzugabekeriak esaten ari naizela iruditzen zait, galduriko denbora ez dela berreskuratzen esaten baitute. Bedeinkatua izan bedi nire Jainkoa!
‎nola ez zenion kasu gehiago egiten. Eta erantzunetik ere esaten ari naizena ateratzen dela dirudi; maitasuna dela soilik gauzei balioa ematen diena; eta hain handia izanik, ezerk ere ez diezaiola enbarazu egin maitatzeko; horixe da beharrezkoena. Baina nola maitatu, ene Jainko, maiteak merezi duen adina, Zuk niri didazuna gehitzen ez bazaio?
‎3 Oi, bai gauza zaila eskatzen dizudala, ene egiazko Jainkoa: maite ez zaituena maite izan dezazula, dei egiten ez dizunari irekitzea, gaixo egotea gogoko duenari eta gaixotu nahirik ari denari osasuna eman diezaiozula! Zuk diozu, ene Jauna, bekatarien bila zatozela; hauek dira, Jauna, egiazko bekatariak.
‎1 Oi bizia, bizia!, nola iraun dezakezu zutik, zeure Bizia duzunetik aldendua egonik? Zertan ari zara hain bakardade handian. Zer egiten duzu, zeure egintza guztiak akatsez eta hutsez beteak badituzu?
‎Hor ez dugu ikusiko hemengo arazoetatik ihes eginik eta ezkutaturik den Teresa, eguneroko arazo eta zailtasunei aurre egiten zien eta haietan sartu-sartua zena baizik. Diru kontuetan sartu beharra izan zuen, pertsona handikiekin, giza harrokerietan ari zirenekin , ezkontza-nahasketa arazoak zituztenekin, jainkozaleekin, era askotako pertsonekin izan zituen harremanak.
‎...zteko arrazoia hau da (esan nahi dut, egoitza hau hasi nuenean, bildutasunezko otoitza sartu nuen, lehenengo esan behar nuen honekin batera, eta esan dudan Jainkoaren gozotasunen otoitza baino askoz ere beheragokoa da, baina hara iristeko hasiera; bildutasunezko otoitzean ez da utzi behar meditazioa, ezta adimenaren jarduera ere), otoitz hau iturburua dela, ubideetatik ez datorrena; bera neurritsu ari da , edota neurritsu aritzera darama ulertu nahi duena ez duela ulertzen ikusteak; eta honela, alde batetik bestera ari da, ezertan pausatzeko lekurik aurkitzen ez duen inozo baten antzera. Borondatea hain sendo du bere Jainkoagan, non nahigabe handia ematen baitio bere nahaspila hark, eta beraz, ez du hari kasu egin beharrik, gozatzen duenetako asko galtzera ekarriko baitu; aitzitik, utz dezala hura eta bere burua maitasunaren besoetan, Haren Maiestateak irakatsiko baitio une hartan zer egin; ia zer guztia honetan datza:
‎...nuen honekin batera, eta esan dudan Jainkoaren gozotasunen otoitza baino askoz ere beheragokoa da, baina hara iristeko hasiera; bildutasunezko otoitzean ez da utzi behar meditazioa, ezta adimenaren jarduera ere), otoitz hau iturburua dela, ubideetatik ez datorrena; bera neurritsu ari da, edota neurritsu aritzera darama ulertu nahi duena ez duela ulertzen ikusteak; eta honela, alde batetik bestera ari da , ezertan pausatzeko lekurik aurkitzen ez duen inozo baten antzera. Borondatea hain sendo du bere Jainkoagan, non nahigabe handia ematen baitio bere nahaspila hark, eta beraz, ez du hari kasu egin beharrik, gozatzen duenetako asko galtzera ekarriko baitu; aitzitik, utz dezala hura eta bere burua maitasunaren besoetan, Haren Maiestateak irakatsiko baitio une hartan zer egin; ia zer guztia honetan datza:
‎Nik badakit badela zertan beldurrik izan kasu honetan, eta ezagutzen ditut nahiko nahigabeturik naukatenak eta ikusi dut esaten dudana, hainbesteko maitasunez adiskidetzat eman nahi izan zitzaienagandik eta hori egintzekin erakutsi nahi zienagandik urrundu zirelako. Esan eta esan ari naiz ez jartzeko arriskuetan, deabruak ahalegin handiagoak egiten dituelako arima hauetako bategatik, Jaunak mesede hauek egin ez dizkienengatik baino; kalte handia egin diezaioketelako beste batzuk berarekin batera eramanez, eta baliteke mesede handia egitea Jainkoaren Elizan; eta Haren Maiestateak berariazko maitasuna diela ikustea baino besterik ez balitz ere, nahiko da deabruak eginahalak egiteko ...
‎heriotza gozo bat da, arima gorputzean egonik izan ditzakeen jarduera guztietatik askatze bat; atseginezkoa, egiaz gorputzean badago ere, arima harengandik askatu egiten dela dirudielako, Jainkoagan hobeki egoteko; hala gertatzen da, arnasa hartzeko ere bizirik geratzen ote zaion nik ez jakiteraino. Orain horretaz pentsatzen ari nintzen , eta uste dut ez duela arnasarik hartzen, edota hartzen badu ez da konturatzen; bere adimen osoa sentitzen duen zertxobait ulertzen erabili nahi luke eta, horretarainoko indarrik ez duenez gero, harri eta zur geratzen da; horrela, guztiz galtzen ez bada ere, ez du mugitzen ez oinik ez eskurik, zorabio handiak jota hilik dagoela dirudien pertsona batez hemen esan ohi dugun bezala baitago.
‎Baina hau ikusi ez, eta beste garai batzuetakoa kontatuko baligute, nork sinets dezake? Zer arrazoiz atera dezakegu, har bat eta erle bat bezalako izaki hain arrazoi gabeak gure onerako lan egiten hain arduratsuak eta hainbesteko trebetasunaz ari direnak izan daitezkeenik, hartxo gaixoak bizia ahalegin horretan galtzeraino. Besterik esaten ez badizuet ere, zati baterako baduzue hemen, ene ahizpak, hausnartzeko, horretan gure Jainkoaren miragarriez eta jakinduriaz gogoeta egiteko aukera baituzue.
‎Jaunak emango dizue aditzera, lehortasunetatik apaltasuna atera dezazuen eta ez egonezina, hauxe baita deabruak lortu nahi duena; eta sinets ezazue benetan apaltasuna dagoenean, Jainkoak sekula gozotasunik eman ezik ere, bake eta eroapena emango dizkie, beste batzuk gozotasunekin baino ere pozago ibiltzeko eran; askotan, irakurri duzuenez? gozotasunak ahulenei ematen dizkie Jainkoak; hala ere, nik uste dut ez lituzkeela trukatuko lehortasunetan ari direnen sendotasunekin. Gozotasunak maite ditugu gurutzea baino gehiago.
‎Gai berean jarraitzen du eta otoitzean izaten diren lehortasunez ari da eta bere ustez gerta daitekeenaz, eta nola egoitza hauetan daudenak probatu beharra dagoen eta probatzen dituen Jaunak agertzen du.
‎3 Aipatzen ari naizen pertsonengan ez da hori gertatzen; hauek, esan dudanez, santu egiten dituzte beren pentsamenduetan gauza hauek, eta beste batzuek ere santu egitea nahiko lukete.
‎6 Beharbada, gaitik irtenda nabilela irudituko zaizue, ene ahizpak, eta ez naizela zuekin ari ; izan ere, horrelakorik ez dago hemen, ez dugu ogasunik, ez dugu nahi ere eta ez gabiltza horren atzetik, ezta ez gaitu inork iraintzen ere. –Horregatik konparazioek ez dute adierazten hemen gertatzen dena; baina gerta daitezkeen beste gauza asko ateratzen dira haietatik; ez da komeni izendatzea, ezta ez dago zertan izendaturik ere.
‎Hau ezinezkoa denez gero, saia gaitezen ene ahizpak, Jaunaren maitasunagatik; utz ditzagun geure arrazoia eta geure beldurrak haren eskuetan; ahantz dezagun berezko ahultasun hau, lan handia eman baitiezaguke horrek. Gorputz hauen ardura har dezatela nagusiek; konpon daitezela; gu ardura gaitezen soilik arin-arin ibiltzen Jaun hau ikusteko; erosotasun gutxi edo batere ez badugu ere, osasunaren ardurak engainatu egin gaitzake; zenbat gehiago, horregatik osasun hoberik ez baita izango, nik badakit hori; eta baita badakit kontua ez dela gorputzari dagokiona, hori gutxiena baita; esaten ari naizen bide hau apaltasun handi batez ibiltzekoa da; ulertu baduzue, hemen dagoela uste dut aurrera ez doazenen gaitza; aitzitik, pauso gutxi eman ditugulako irudipena izan eta hala sinets dezagula, eta gure ahizpek eman dituztenak oso bizkorrak direlakoan egon gaitezela, eta ez bakarrik apaltasun desira izan, baizik-eta guztien artean kaskarrentzat izan gaitzaten saia gaitezela.
‎12 Jaunaren ontasunagatik egoera honetan daudenei probetxu handia egingo liekeena da (esan dudanez, ez die erruki txikia agertzen, gorago igotzeko oso hurbil baitaude), obedientziak agintzen duenera prest egoteko erne-erne izatea; eta erlijiosoak izan gabe ere, gauza handia litzateke, pertsona askok egiten dutenez? norengana jo izatea, ezertan ere norbere borondatea ez egiteko, hemendik etortzen baitzaigu gehienetan kaltea; eta ez bilatu bere aiurrikorik, esan ohi denez, gauza guztietan konturik handienaz ari denik , munduko gauzez oso desengainatua dagoena baizik, on handia egiten duelako norbere burua ezagutzeko mundua ezagutzen duenarekin harremana izateak; era berean, ezinezkoak iruditzen zaizkigun zenbait gauza, besteengan hain egingarri direla ikusiz eta haiek poliki-poliki aurrera daramatzatela, adorea pizten da eta haiek hegan ikusita badirudi gu ere ausartzen garela hegan egitera, hegaztien umeek ir... Honek onura handia dakar, eta nik badakit.
‎Eta ni aldi luzean egona naiz honetan, espirituaren goranzko eragin handia abiadan igotzen zela zirudielako. Jainkoak nahi beza esan dezadala horren zergatia aurreragoko egoitzetan, hemen ez baitator ongi, eta ez da harritzekoa izango Jaunak niri buruko min hau eman nahi izatea, hobeki uler dezadan; izan ere, zalaparta hori izan arren, horrek ez dit enbarazu egiten otoitzerako ezta esaten ari naizenerako ere, arima oso-osorik baitago bere baretasun, maitasun, desira eta ezaguera argian.
‎1 Ene Jainkoa, zertan sartu naizen! Ahaztua nuen zertaz ari nintzen , eginbeharrek eta osasun-kontuek esku-artekoa hoberenean utzarazten didatelako; eta oroimen kaskarra dudanez gero, loturarik gabe joango da guztia, berriro irakurtzeko astirik hartu ezinagatik. Eta, beharbada, diodana ere nahaspila besterik ez da izango; hori da behintzat sentitzen dudana.
‎5 Orain, hau idaztean? begira ari nintzen ni, aipatu nuen Dilatasti cor meumdelako bertso hartan, bihotza zabaldu egin zuela esaten dela; eta ez dut uste, diodanez, haren sorrera bihotzetik denik, sakoneko gauza gisa, are barruragoko beste gune batetik baizik.
‎Eta zenbat gehiago ez ote diren izango! Oi ene Jaun eta ene Jainko, bai handiak direla zure handitasunak!, eta hemen ari gara gu artzaintxo burugabe batzuk bezala, zure gauzetatik zerbait dakigulakoan eta ezereza adina izan behar du, gure barruan bertan baitira ulertzen ez ditugun sekretu handiak. Ezereza adina diot, Zugan dagoen ugaritasun handi-handiaren ondoan, eta ez ikusten ditugun handitasunak, are guk uler ditzakegun zure egintzen handitasunak ere, oso handiak ez direlako.
‎Berehala saiatu nahi izango duzue, ene alabak, otoitz hau edukitzen, eta zuzen ari zarete ; izan ere,, esan dudanez, ez ditu arimak guztiz ulertzen han Jaunak egiten dizkion mesedeak eta nolako maitasunez doan arima gero eta gehiago hurbilduz Beragana; horregatik, gauza ziurra da nola lortuko dugun mesede hau jakin nahi izatea.
‎Egia esan, hau ona da eta meditazioa egiteko era bikaina, egian oinarritzen delako, Jainkoa geure barruan dugulako egian; baina ez da hau horrelakoa, aipaturikoa gutariko bakoitzak egin dezakeelako (gauza guztiak bezala, Jainkoaren laguntzaz esan nahi da). Baina esaten ari naizena beste era batekoa da, eta batzuetan Jainkoagan pentsatzen hasi baino lehen, jende hau jadanik gazteluan da, ez dakit nik nondik ezta nola entzun zuen ere bere artzainaren txistua. Ez zen entzumenaz izan, ez baita ezer entzuten, baina nahiko argi sumatzen da barrurantz biltzea, hortik igarotzen denak ikusiko duenez, nik ez baitakit argiago adierazten.
‎8 Bada, ez gara ari elbarritasunak jota dauden arimez, hauek, Jauna bera etortzen ez bada jaiki daitezela esatera, urtegi ondoan hogeita hamar urte zeramatzan hari bezala?, nahiko zoritxar eta arrisku handia baitute; azken batean gaztelura sartzen diren beste arima batzuez ari gara; izan ere, munduan sartu-sartuak dauden arren, asmo onak dituzte, eta noizbehinka, berandurik berandura bada ere, otoitz egiten diote g... Azken batean, behealdeko lehen geletan sartzen dira; baina beraiekin batera hainbeste zomorro sarturik, ez diete uzten ez gazteluaren edertasuna ikusten, ezta gogoa baretzen ere; nahiko egin dute barrura sartzeaz.
‎8 Bada, ez gara ari elbarritasunak jota dauden arimez, hauek, Jauna bera etortzen ez bada jaiki daitezela esatera, urtegi ondoan hogeita hamar urte zeramatzan hari bezala?, nahiko zoritxar eta arrisku handia baitute; azken batean gaztelura sartzen diren beste arima batzuez ari gara ; izan ere, munduan sartu-sartuak dauden arren, asmo onak dituzte, eta noizbehinka, berandurik berandura bada ere, otoitz egiten diote gure Jaunari eta nor diren gogora ekartzen, asti handirik hartu gabe egiten badute ere; batzuetan hil batean milaka arazo artean errezatzen dute, ia gehienetan gogoa haietan murgildua dutela, haiei lotuak baitaude, hau da, altxorra duten tokira doakie bihotza; bat... Azken batean, behealdeko lehen geletan sartzen dira; baina beraiekin batera hainbeste zomorro sarturik, ez diete uzten ez gazteluaren edertasuna ikusten, ezta gogoa baretzen ere; nahiko egin dute barrura sartzeaz.
‎– Norbere buruaren ezagutzaz ere ari da pixka bat. –
‎Bai nahasiak geratzen direla zentzumenak, hau da, haietan bizi diren pertsonak! Eta ahalmenak, hau da, gazteluko zaintzaileak eta maiordomoak eta mahaizainak, zein itsumenez eta gobernu txarrez ari diren ! Azken batean, deabrua den zuhaitza landatua izanik, zer fruitu eman dezake?
‎Jainkoak egin zion mesedetik, bi gauza atera zituela zioen pertsona hark: bata, Jainkoa iraintzeko beldur-ikara handi-handia, eta horrela, hain gaitz ikaragarriak ikusirik, etengabe eskatzen ari zitzaion ez ziezaiola utz erortzen; bigarrena, apaltasunerako ispilu bat, egiten dugun gauza onak ez duela gugan hasierarik ikusiz, gure arimak landatuak dauden zuhaitz honetan, eta gure egintzei beroa ematen dien eguzki honetan baizik. Berak dio, hau hain argi agertu zitzaiola, non, gauza onen bat egitean edota egiten ikustean, bere printzipio horretara jotzen baitzuen eta laguntza hau gabe ezin dugula ezer konturatzen baitzen; eta hemendik zetorkion, gero, Jainkoa gorestera joatea eta, gehienetan, ona zen gauzaren bat egitean bere buruaz ez gogoratzea.
‎1 Orain gatozen esatera, zein arima izango diren bigarren egoitzetan sartzen direnak eta zer egiten duten haietan. Horretaz gutxi hitz egin nahi nuke, beste toki batzuetan luze eta zabal aritu naizelako, eta ezinezkoa izango da berriro horretaz asko hitz egin gabe geratzea, esandakorik ez baitut ezer gogoratzen; ongi dakit hau era askotara prestatzen jakingo banu, ez zinatekeela haserretuko, honetaz ari diren liburuekin ere, asko izan arren, aspertzen ez garen bezala.
‎2 Otoitza edukitzen hasten direnez eta lehen egoitzetan ez geratzea zein garrantzitsua den ulertu dutenez ari gara , baina oraindik ez dute erabakirik hartu han behin eta berriro egotetik irteteko, erorbideak ez dituztelako uzten, eta hori arrisku larria da. Hala ere, nahikoa erruki da suge eta gauza pozoitsuetatik ihes egiten saiatzea, eta haiek alde batera uztea ongi dela konturatzea.
‎3 Ez diot nik ahots eta dei hauek gero esango ditudanak bezalakoak direnik, baizik eta hitzez pertsona onei edo sermoietan entzuten dituztenak edota liburu onetan irakurtzen dituztenak eta entzun dituzuen gauza asko, horien bidez deitzen du Jainkoak, edo gaixotasunen bidez, nekeen bidez, eta otoitzean ari gareneko une haietan irakasten digun egia baten bidez ere bai; gogorik gabe hartzen badituzue ere, Jainkoak benetan aintzat ditu. Eta zuek, ene ahizpak, ez ezazue gutxitzat har lehen mesede hau, ezta ez zaitezte nahigabetu Jaunari berehala erantzuten ez badiozue, Haren Maiestateak ongi dakielako egun eta urte asko itxaroten, batez ere ekina eta asmo onak ikusten dituenean.
‎Izan ere, hain hila dago fedea, non nahiago baitugu ikusten duguna hark dioskuna baino; eta egia esan, ez dugu ikusten zorigaitz handia baino besterik ikustekoak diren gauza hauen atzetik doazenengan. Baina hori hitz egiten ari garen gauza pozoitsu hauek eragin dute: norbaiti sugegorri batek hoska egiten dionean guztia pozoitzen eta handitzen denez, halaxe da hemen ere; ez dugu geure burua zaintzen; argi dago onera etortzeko sendaketa ugari behar direla; eta nahikoa mesede egiten digu Jainkoak, hartatik hiltzen ez bagara.
‎Zure errukiagatik ez ezazu onar arima hau engainatua izan dadin, hasitakoa bertan behera uzteko. Emaiozu argia, honetan dela bere on guztia ikus dezan, eta lagun txarretatik urrundu dadin; gauza handi-handia da gauza hauetan ari direnekin harremana izatea; ez bera dagoen egonlekuetan daudenen ondora joatea soilik, baita hurbilago sartu direla uste duenen ondora joatea ere; bada, laguntza handia izango du, eta haiekin hainbeste tratatzeak beraiekin batera sartzea ekar dezake. Egon dadila beti erne, mende hartzen ez uzteko; izan ere, deabruak, lehen bizilekura itzultzea baino bizia, atsedena eta eskaintzen dion guztia alde batera uztea nahiago duela, erabaki sendoaz ikusten badu, askoz ere lehenago utziko du bakean.
‎3 Egiaz, ene alabak, hainbesteko beldur-ikaraz ari naiz hau idazten, non ez baitakit nola idazten dudan eta nola bizi naizen ere hori gogora etortzen zaidanean, eta askotan etortzen zait. Eska iezaiozue, ene alabok, nigan bizi dadila beti Haren Maiestatea; izan ere, horrela ez bada, zer ziurtasun izan dezake nirea bezain gaizki gastatua izan den bizitza batek?
‎nik ere horixe nahi nuke; baina zer egin behar dut neure erruz soil-soilik galdu badut! Ez naiz kexatuko Jainkoaz, zuen gurariak bete daitezen, Hark hainbat laguntza eman ez izanaz; ezin dudala esan hau malko eta nahasmen handirik gabe, niri irakats liezadaketenei idazten ni neu ari naizela ikusirik. Obedientzia latza izan da!
‎4 Baina gauza bat jakinarazten dizuet: zaretenak zaretelako eta halako ama duzuelako ez ditzazuela zeuen buruak ziur ikus, oso santua izan baitzen David, eta gogoan duzue zer izan zen Salomon; ez jaramonik egin bizi duzuen itxitura eta penitentziari, ezta ez egon ziur beti Jainkoaz ari zaretelako eta etengabe otoitzari emanak zaudetelako eta munduko gauzak hain bazterrera utziak eta zeuen ustez hain higuinduak dituzuelako ere. Ona da hori guztiori, baina ez da nahiko, esan dudanez?
‎5 Honezkero ez dakit zer esaten ari nintzen ere, haritik asko urrundu bainaiz eta, neure buruaz gogoratzean, hegoak hausten zaizkit ezer onik esateko; eta horrela utzi nahi dut oraingoz.
‎Gure arimen edertasun eta duintasunaz ari da . –Konparazio bat
‎Ene alabak!, Jaun hau garai hartan zegoen bezain prest dago orain ere guri mesedea egiteko, eta guk hartzeko nahia izan dezagun, agian, behartuago, orduan baino gutxiago baitira haren ohoreari begira daudenak. Asko maite dugu geure burua; oso zuhur ari gara geure eskubiderik ez galtzeko. Oi, hau bai engainu handia!
‎Eta mundua honelakoz hain beterik egonik, ez naiz batere harritzen; munduan gaur egun hainbeste dago halakorik eta deabruak hainbeste gaitz egiten du bide honetatik, non oso zuzen baitaude aitor-entzuleak horren beldur izatean eta ongi aztertzean. Baina beldur berarekin ari den arima gaixoa, aitor-entzuleagana joan epaileagana legez, eta honek gaitzestean, ez da oinaze eta nahasmen handia hartu gabe geratuko; hortik igaro dena ohartuko da soilik hori zein oinaze handia den. Izan ere, hauxe da arima hauek jasaten duten beste oinaze handietako bat, batez ere kaskarrak izan badira, hau da, beren bekatuengatik engainatuak izan daitezela baimendu duela Jainkoak pentsatzea; eta Haren Maiestateak mesedea egiten dien unean ziur egon arren eta Jainkoarena ez den beste espiriturik izan daitekeenik buruan sartzen ez bazaie ere, une hori oso azkar igarotzen da eta, bestalde, bekatuen oroipena beti du eta bere buruarengan hutsegiteak ikusten dituenez gero, hauek sekula ere ez baitira falta?, oinaze honek hartzen du.
‎Izan ere, errezatzen badu, errezatuko ez balu bezala da, haren poza lortzeko bidean, esan nahi dut; barruan ez da onartzen hori, eta berberak errezatzen duena ere ez dio ulertzen bere buruari, ahozko otoitza bada ere; gogoetazko otoitzerako, berriz, ez da inola ere garai hau, ahalmenak ez daudelako horretarako; alderantziz, bakardadeak kalte egiten du, inorekin egotea eta hauek berari hitz egitea berez beste oinaze bat bada ere. Eta beraz, eginahalak egin arren, kanpo aldetik garraztasunez eta era txarrez ari da , eta hori oso nabarmen ageri da.
‎Arima iratzartzeko Jaunak erabiltzen dituen era batzuez ari da ; dirudienez, era horietan ez dago zertan beldur izanik, goi-goiko gauza bada ere.
‎13 Bigarrena, hemen ez zelako sarri pentsatzen entzundako gauza hartaz, ustekabean dela diot eta inoiz elkarrizketan ari zela ere bai?, askotan burutik laster batean igarotzen denari edota lehenago pentsatu zenari erantzuten badio ere; baina beste askotan, izan behar zutenik ezta etorkizunean ere izango direnik sekula burutik pasatu gabeko gauzak izaten dira, eta horrela ezin sor ditzake irudimenak arima engaina dadin, berak ez desiratu, ez nahi izan, ez albisterik izan gabeko gauzaz irudipena izanez.
‎17 Jaunaren mesede eta gozotasunak badira, begiratu ongi horregatik bere burua hobetzat hartzen ote duen; eta gozotasunezko hitzak zenbat eta goragokoak izan, lotsatuago geratzen ez bada, sinets beza ez dela Jainkoaren espiritua. Izan ere, gauza ziurra da, Jainkoaren espiritua denean, mesedea zenbat eta handiagoa izan, arimak berak txikiagotzat duela bere burua eta gehiago gogoratzen dela bere bekatuez eta ahanzten bere irabaziaz eta haren borondatea eta oroipena Jainkoaren ohorea nahi izatera jarriago dituela; gogoratu ere ez da egiten bere probetxuaz, eta Jainkoaren borondatetik ezertan okertuko den beldurrez ari da , eta ziurtasun handiagoaz ez zituela sekula merezi izan mesede haiek, infernua baizik. Otoitzean izaten dituen gauza guztiek eta mesedeek ondorio hauek dituztenean, ez dadila ibil arima izuturik, Jaunaren errukian uste osoaz baizik, Jauna, izan ere, leiala da eta ez du utziko deabruak engaina dezan, betiere beldurrez ibiltzea ona bada ere.
‎Honi erantzuten diot, ezinezkoa dela hori. Ez naiz ari irudipenak dituztenei buruz, horiek gauzaren batean hainbesteko guraririk ez izateaz eta irudipenei jaramonik egin nahi ez izateaz, erremedioa baitute. Hemen, ordea, ez dago horrelakorik; izan ere, hitz egiten duen Espirituak berak geldiarazten ditu gainerako pentsamenduak eta esaten denera arretaz egonarazten du; horrela, nolabait iruditzen zait, eta uste dut halaxe dela, errazago litzatekeela oihuka hitz egiten duen pertsona bati ongi entzuten duen beste batek ez ulertzea; izan ere, gerta daiteke esaten dionaz ez konturatzea, eta pentsamendua eta adimena beste gauza batean jarrita izatea; tratatzen ari garen honetan, ordea, ezin da horrelakorik egin:
‎Ez naiz ari irudipenak dituztenei buruz, horiek gauzaren batean hainbesteko guraririk ez izateaz eta irudipenei jaramonik egin nahi ez izateaz, erremedioa baitute. ...en duen Espirituak berak geldiarazten ditu gainerako pentsamenduak eta esaten denera arretaz egonarazten du; horrela, nolabait iruditzen zait, eta uste dut halaxe dela, errazago litzatekeela oihuka hitz egiten duen pertsona bati ongi entzuten duen beste batek ez ulertzea; izan ere, gerta daiteke esaten dionaz ez konturatzea, eta pentsamendua eta adimena beste gauza batean jarrita izatea; tratatzen ari garen honetan, ordea, ezin da horrelakorik egin: ez dago belarririk estaltzeko, ezta esaten zaion hura ez den besterik pentsatzeko ahalmenik ere, ezta inola ere; izan ere, eguzkia geldiarazi ahal izan zuenak, uste dut Josueren eskaeraz izan zela?
‎Jainkoak otoitzean liluramenduaz edo estasiaz edo gainezkaldiaz, guztiak gauza bera baitira nire iritziz, arima geldiarazia uzten duenekoaz ari da , eta adore handia behar dela, dio, Haren Maiestateagandik hain mesede handiak hartzeko.
‎Eta horrela ikusiko duzue zer egiten duen Haren Maiestateak ezkontza hau burutzeko, nik uste baitut horrek liluramenduak ematen dituenean izan behar duela, arima zentzumenetatik ateratzen duenean; bada, zentzu betean egonik hain hurbiletik maiestate handi hau ikusiz gero, beharbada, ezinezkoa izango litzateke bizirik irautea. Benetako liluramenduez ari gara , ez hemen ditugun bezalako emakumeen ahultasunez, guztia liluramendu eta estasitzat hartzen baitugu, eta, ustez, esanda utzi dudanez, gorpuzkera hain ahulak daude, non gelditasunezko otoitz batekin hiltzen baitira.
‎3 Eginahalak egiten ari naiz , ene ahizpak, maitasun-egintza hau zuei aditzera emateko, eta ez dakit nola. Izan ere, bata bestearen kontrakoak dirudite, alde batetik, Maiteak arimarekin argi eta garbi bat eginik dagoela adieraztea, eta bestetik, dei egiten diola dudarik ez egiteko seinale ziur batez eta arimak uler diezaion honek entzun gabe uzterik ez duen txistu zoli-zoli batez; bada, ez dirudi besterik zazpigarren egoitzan den Senarrak hitz egitean, (ez hizkera egituratuan, noski), gainerako egoitzetan den jendea ez da ausartzen mugitzen, ez zentzumena, ez irudimena ezta ahalmenak ere.
‎Gai beraren inguruan ari da eta Jainkoak, nahi duenean, nola hitz egiten dion arimari esaten du, eta horretan nola jokatu behar den abisu ematen du, bakoitza bere iritzira ibili gabe. –
‎Munduko gauzek ematen duten nahigabetik sortzen da handik irteteko desira hain mingarria, non, ezer aringarririk badu horrek, bera erbeste honetan bizi izatea Jainkoak nahi duela pentsatzea baita, eta hala ere ez da nahiko horrekin, arima irabazi hauekin guztiekin ez dagoelako oraindik erabat Jainkoaren borondateari emana, geroago ikusiko denez; hala ere, kontentatzen da; baina sentimendu handiz eta gehiago ezinean, gehiago ez diotelako eman, eta malko ugariz. Otoitzean ari den bakoitzean nahigabe honekin ari da. Nolabait Jainkoa iraindua dela eta mundu honetan ez dela maitatua eta arima asko galtzen direla bai heretikoenak eta bai mairuenak ikusteak ematen dion nahigabetik dator beharbada; hala ere, gehien mintzen dutenak kristauenak dira; izan ere, Jainkoaren errukia handia dela, eta gaizki bizi arren, bide onera etorri eta salba daitezkeela ikusten badu ere, beldur da asko kondenatuko ez ote diren.
‎Munduko gauzek ematen duten nahigabetik sortzen da handik irteteko desira hain mingarria, non, ezer aringarririk badu horrek, bera erbeste honetan bizi izatea Jainkoak nahi duela pentsatzea baita, eta hala ere ez da nahiko horrekin, arima irabazi hauekin guztiekin ez dagoelako oraindik erabat Jainkoaren borondateari emana, geroago ikusiko denez; hala ere, kontentatzen da; baina sentimendu handiz eta gehiago ezinean, gehiago ez diotelako eman, eta malko ugariz. Otoitzean ari den bakoitzean nahigabe honekin ari da . Nolabait Jainkoa iraindua dela eta mundu honetan ez dela maitatua eta arima asko galtzen direla bai heretikoenak eta bai mairuenak ikusteak ematen dion nahigabetik dator beharbada; hala ere, gehien mintzen dutenak kristauenak dira; izan ere, Jainkoaren errukia handia dela, eta gaizki bizi arren, bide onera etorri eta salba daitezkeela ikusten badu ere, beldur da asko kondenatuko ez ote diren.
‎Bada, zergatik ez zitzaizun gogora etorri, Jauna, jasan behar zenuen heriotza neketsu, oinazetsu eta izugarria? . Ez; nire maitasun handia eta arimak salba daitezen dudan desira alde handiz oinaze horiek baino handiagoa delako; eta munduan nagoenez gero jasan ditudan eta jasaten ari naizen oinaze oso handiak nahikoa dira horiek haien aldean ezereztzat jotzeko.
‎...hain jasanezina, non askoz ere nahiago bailuke hiltzea hura jasan baino, eta pentsaturik hain maitasun gutxiko arima batek, Kristorenarekin konparatuz gero, ia batere maitasun gabea esan daiteke honen konparaziora, hain oinaze jasanezinezkoa sentitzen bazuen, nolakoa ote zen Jesu Kristo gure Jaunaren sentimendua, eta nolako bizitza izango zuen, gauza guztiak aurrean baitzituen eta une oro ikusten ari baitzen bere Aitari egiten zizkioten irain larriak. Zalantzarik gabe, uste dut nik, Pasio txit santukoak baino askoz ere handiagoak izan zirela; izan ere, orduan neke hauen amaiera ikusten zuen, eta honekin eta bere heriotzaz gure erremedioa ikustearen eta Beragatik sufritzean Aitari zion maitasuna erakustearen pozak, arinduko zituen oinazeak; hemen ere hala gertatzen zaie maitasunaren indarrez penitentzia handiak egiten dituztenei, ia-ia ez dituztela sentitu ere egiten, aitzitik, gehiago eta gehiago egin nahiko lukete, eta guztia dute gutxitzat.
‎Guztiz onak izan gaitezela; Berarekin eta Aitarekin bat izan gaitezen, Haren Maiestateak eskatu zion bezala, begira zer falta zaigun horraino iristeko. Aitortzen dizuet penaz ari naizela hau idazten, hortik hain urruti ikusten dudalako neure burua, eta guztia neure erruz; Jaunak ez baitu guri esku-erakutsi handiak egin beharrik horretarako; nahikoa da bere Semea ematean eman diguna, bidea erakus diezagun. Ez uste izan, nire aita nahiz neba hiltzen bada, heriotza hori ez sentitzeraino Jainkoaren borondatearekin bat-egitea denik kontua; ez da kontua, neke eta gaixotasunak badaude, haiek pozik sufritzean ere.
‎9 Guri asko doakigu honetan nola ari garen kontu handia izatea, perfekzio handiz ari bagara, guztia egina baitugu; izan ere, uste dut nik, gure izaera hain kaskarra denez gero, Jainkoaren maitasunaren sustraitik sortua ez bada, ez garela iritsiko lagun-hurkoarena perfekzioz izatera. Hau hainbeste doakiguna denez gero, ene ahizpak, saia gaitezen geure burua ulertuz joaten gauza txikietan ere, eta jaramonik ez egiten gauza oso handi batzuei, esaterako, hurkoen alde eta arima bakar bat salbatzearren otoitzean handizka datozkigun gauza handiak egin nahiari; izan ere, gero egiteak era berean ez badatoz, ez dago zertan sinetsi halakoak egingo ditugunik.
‎9 Guri asko doakigu honetan nola ari garen kontu handia izatea, perfekzio handiz ari bagara , guztia egina baitugu; izan ere, uste dut nik, gure izaera hain kaskarra denez gero, Jainkoaren maitasunaren sustraitik sortua ez bada, ez garela iritsiko lagun-hurkoarena perfekzioz izatera. Hau hainbeste doakiguna denez gero, ene ahizpak, saia gaitezen geure burua ulertuz joaten gauza txikietan ere, eta jaramonik ez egiten gauza oso handi batzuei, esaterako, hurkoen alde eta arima bakar bat salbatzearren otoitzean handizka datozkigun gauza handiak egin nahiari; izan ere, gero egiteak era berean ez badatoz, ez dago zertan sinetsi halakoak egingo ditugunik.
‎10 Zenbait unetan atsegin zait arima batzuei erreparatzea; otoitzean ari direnean , iruditzen zaie, Jainkoagatik eraitsiak eta agerian gaitzetsiak izatea nahi luketela, eta gero beren hutsegite txiki bat ere estali egingo lukete ahal izanez gero, edota halakorik egin ez eta egozten badiote, Jainkoak gorde gaitzala. Bada, hau jasan ezin duenak begira biezaio ongi bere buruari, bere iritzira, bakarrean hartu zuen erabakiari jaramonik ez egiteko; benetan ez zelako izan borondatearen erabakia, benetan borondate hau dagoenean beste gauza bat izaten baita; irudimenaren zerbait izango zen, honen bidez deabruak erasoak egin eta ziriak sartzen dituelako; eta emakumeei eta letrarik gabeko jendeari, beharbada, gehiago, ez dakigulako bereizten ahalmenen eta irudimenaren eta barruko milaka gauzaren arteko aldea.
‎11 Arimak zer eratako otoitza duten ulertzeko ardura handiaz eta otoitzean ari direnean oso kopetilun ikusten ditudanean, izan dituzten gozotasuna eta debozioa joango ote zaien beldurrez zirkinik egiten eta pentsamenduei eragiten ere ez direla ausartzen dirudiela, konturatzen naiz zein gutxi dakiten bat-egitea lortzeko bidearen berri, irabazi guztia hartan dutela uste baitute. Ez, ene ahizpak, ez; egintzak nahi ditu Jaunak, eta gaixo bat ikusten baduzu, aringarriren eman diezaiokezuna, ez zaitez kezkatu otoitzeko bero hori galduko duzulakoan eta errukitu zaitez harekin; eta minik badu, min har ezazu zuk ere; eta premiarik badu, egizu barau hark jan dezan, ez hainbestean beragatik, zure Jaunak huraxe nahi duelako baizik.
‎Eta konparazio arruntegia bada ere, nik ez dut aurkitzen nahi dudan hori hobeki adieraz dezakeenik ezkontzako sakramentua baino besterik. Izan ere, beste era batera izan arren, orain ari garen gai honetan sekula ez baita espirituzkoa ez den ezer (gorputzezko hau urruti geratzen da, eta Jaunak ematen dituen espirituzko poz eta gozotasunak ezkontzen direnek izango dituztenekin konparatuz, milaka legoara daude batzuk besteetatik), guztia maitasuna maitasunarekin delako, eta haren egintzak hain fin eta leunak, non ez baitago adierazteko erarik, baina Jaunak oso ongi daki sentiarazten.
‎3 Gatozen berriro esaten ari nintzenera . Orduan hasten da har hau bizia izaten, Espiritu Santuaren beroaz, Jainkoak guztioi ematen digun laguntza orokorraz baliatzen hasten denean eta Elizari utzi zizkion erremedioez baliatzen hasten denean, bai aitortzekin jarraituz, bai irakurgai onekin eta sermoiekin, hauek baitira bere axolagabekerian eta bekatuetan hilik eta arriskuetan sarturik dagoen arima batek izan ditzakeen erremedioak.
‎7 Ez dakit diodan honetan ongi ari naizen , entzun badut ere, ez baitakit hartaz ongi oroitzen naizen. Moisesek berak ere ez zuen jakin sasian ikusi zuen guztia esaten, Jainkoak esatea nahi zuena baizik; dena dela, Jainkoak haren arimari bere sekretuak ziurtasunez agertu ez balizkio Jainkoa dela ikus eta sinets zezan, nekez jarriko zen hainbeste lanetan eta hain astunetan; baina hain gauza handiak ulertuko zituen sasitza hartako arantza artean, non adore eman baitzioten Israel herriaren alde egin zuena egiteko.
‎8 Konparazio bat jartzen asmatzeko desira biziz nago, esaten ari naizenetako zer edo zer aditzera eman ahal izateko, eta uste dut ez dagoela ongi datorrenik, baina esan dezagun hau: errege baten edo jaun handi baten gelan sartzen zarete, uste dut ganberatxoa deritzola; beirazko eta zeramikazko ezin konta ahala mota eta beste gauza asko daude han, halako ordenan jarrita, non sartzean ia guztiak ikusten baitira.
‎9 Gero aitortzen dut ikustea gertatu zela, eta irudizko ikuskaria dela. . Ez dut hau esan nahi, ez bainaiz honetaz ari , adimenezko ikuskariaz baizik; bada, eskolagabea naizenez gero, nire moztasunak ez daki ezer esaten; otoitz honetaz honaino esan dudana, argi ikusten dut, ongi esana bada, ez naizela ni esan dudana.
‎13 Bada, esaten ari nintzenera itzuliz, Senarrak egoitzetako ateak eta baita gaztelu eta harresikoak ere ixteko agintzen du; arima hau gainezkaldian sartu nahi duenean, arnasarik gabe geratzen da eta, batzuetan gainerako zentzumenek gehiago iraun arren, inola ere ezin du hitz egin; beste batzuetan, berehala kentzen zaio dena eta hoztu egiten zaizkio eskuak eta gorputza, arimarik ez duela esateko moduan, are gehiago, batzuetan,... Honek gutxi irauten du, sen berean, esan nahi dut.
‎Honelako beste gauza batzuk ere esan nitzake hemen, hainbeste pertsona santu eta otoitzari emandakoekin harremana izan dudanez gero, asko dakizkit; baina neure buruaz ari naizela uste izan ez dezazuen, mihiari galga emango diot. Hau probetxu handikoa dela uste dut, kontura zaitezten zenbateraino pozten den gure Jauna, guk geure buruak ezagutzen eta geure txirotasun eta ezereza behin eta berriro begiratzen saiatzen garela, eta hartu gabekorik ez dugula ezer konturatzen garela ikustean.
‎9 Askotan pentsatu izan dut, eguzkia zeruan dagoela, haren izpiek hain indar handia badute bera handik aldatu gabe bat-batean honaino iristeko, horrela, arima eta espiritua, eguzkia eta beronen izpiak bezala gauza bera direnez gero, ez ote daitekeen haren goreneko parteren bat bere gain altxa, arima bere lekuan geratuz, egiazko Zuzentasun Eguzkitik datorkion beroaren indarrez. Azken batean, ez dakit zer esaten ari naizen . Egia hau da:
‎5 Baita irudituko zaizue, beharbada, hain gauza gorenez gozatzen duenak ez duela Jesu Kristo gure Jaunaren Gizatasun guztiz santuaren misterioez meditatu beharrik, dagoeneko maitasunean ari delako oso-osoan. –Hau beste leku batean luze eta zabal idatzi izan dudan gaia da, eta hartan kontra egin didaten eta ez dudala ulertzen esan didaten arren:
‎Espirituzko ezkontzaren graziaz ari da , 2 kapituluko 1 zenbakian kontaturikoaz; ik. 35 Kont.
‎6 Egoitzetako graziez ari da orokorrean: ik. 11 kap.
‎4 Egoitzetako 2 kapituluan eta 5 Egoitzetako 7 kapituluan ematen dituen aholkuez ari da .
‎10 Ari garen gai honetan ez da horrela, bestera baizik: arima ezer ikusiko duen inolako usterik gabe, halakorik burutik pasatu ere gabe, bat-batean aurrean jartzen zaio dena batera eta ahalmen guztiak eta zentzumenak nahasi egiten dira beldur handiaz eta zalapartaz, berehala zorioneko bake hartan haiek ezartzeko.
‎–Hau horrela izan nahiz bestela izan, nire asmorako ez du gorabehera handirik?. Esaldi horretan ez da nabari San Pauloren hitzen edukiari buruzko zalantzarik; aipamena Kristori ala Jainkoari ezarri, hor ari da pixka bat ezmezean.
‎Liburu hau idazterakoan izan zituen eragozpenez ari da zeharkako aipamen honetan. Izan ere, Toledon 1577ko ekainaren 2an idazteari ekin zionetik, gorabehera ugari izan ditu (ik. hitzaurrea, 3 zenb.). Esaterako, hasi eta hilabete eta erdira 5 Egoitzetako 2 kapitulura arte (hau barru dela) idatzia zuen, beste zeregin eta osasun-arazoak zirela-eta, lana askotan eten beharra izan arren (5 Eg. 2, 11).
‎12 Eta hau egiten ez badu, komeni da egiten saiatzea, horrek ez baitio eragotziko otoitzik gorena, eta ez dut ontzat horretan askotan jardun ez izatea. Honetatik Jaunak liluramendua emango balio, bejondeiola, nahi ez badu ere utzaraziko baitio egiten ari zena . Eta ziurtzat dut jokaera hau ez litzatekeela eragozpena izango, on guztirako laguntza handia baizik; hasieran esan nuen gogoeta egiten lan nekagarria hartzea bai, ordea, eragozpena litzatekeela, eta uste dut ezin izango duela gehiagora iritsi denak.
‎8 Bada, hitz egiten ari ginenera itzuliz (arima hau oinaze handitan utzi baitugu), oinazeak halako laztasunez ez du luze irauten; gehien jota, nire iritziz, hiru edo lau ordu izango da; izan ere, luze iraungo balu, mirariz izan ezik, ezinezkoa litzateke gure izaera ahulak eramatea. Gertatu izan da ordu laurden baino gehiago ez irautea eta zati-zati eginda geratzea.
‎– Jaunak bere gorespenetan ezartzeko arimari egiten dion beste mesede batez ari da .
‎2 Eta, batetik, arimaren barruan ziurtasun handia duela badirudi ere, batez ere Jainkoarekin bakarrean dagoenean, bestetik oso nahigabeturik dabil; izan ere, berak bihotz-bihotzez maite duena iraintzeko deabruak engainatuko ote duen beldur da, gaizki esateek ez baitiote nahigabe handirik ematen, gehiago egin ahal balu bezala aitor-entzuleak estutzen duenean izan ezik. Guztiei bere alde otoitz egin dezatela eske eta eske ari da eta Haren Maiestateari beste bide batetik eraman dezala erreguka, bide hori oso arriskutsua dela eta hala egiteko esaten diotelako; hala ere, bide horretan on handia aurkitu duenez gero, eta zerura daraman bidez hauxe dela irakurri, entzun eta Jainkoaren aginduetatik dakienez gero, nahita ere, ezin du alde batera utzi desira hori, eta Jainkoaren eskuetan uzten du bere burua. Eta desira hori alde batera ezin utzi izateak ere nahigabetu egiten du, aitor-entzuleari ez diola obeditzen iruditzen zaiolako; engainatua ez izateko erremedio bakarra obeditzean eta gure Jauna ez iraintzean datzalakoan dago; eta, horrela, uste du, berak dakiela, zati-zati egingo balute ere ez lukeela egingo bekatu arin bat; eta nahigabe handia hartzen du, oharkabean halako askotan erortzea ezin saihestu dezakeela ikusiz.
‎–Bigarrena, engainatua izango dela edota arrisku handitan dagoela oso argi ikusten duelako, deabruak ez baitu ate txiki baino besterik behar guri mila amarrukeria egiteko. . Hirugarrena, desira bizi bat dagoenean irudimenak berak eta pertsonak berak uste izaten du desira duen hura ikusi egiten duela, eta entzun, egunean barrena gauza baten irrikaz eta hura gogo-gogoan darabiltela ari direnek , gero amets egitera datozen bezala. –Laugarrena da, ausarkeria handia dela nik neure bidea hautatu nahi izatea, zer komeni zaidan jakin gabe; horregatik, Jaunaren esku utzi behar dut, Hark ezagutzen bainau, komeni den bidetik eraman nazan, guztian haren borondatea egin dadin.
‎Nik ezagutzen dut pertsona bat, Jaunak mesede hauetako batzuk egin zizkiona, eta baita bi ere, haietako bata gizonezkoa zen?; biak zeuden beren kontura Haren Maiestatea zerbitzatzeko hain gogo biziaz, gozotasun handi hauek gabe, eta sufritzeko halako irrikaz, non kexua agertzen baitzioten gure Jaunari gozotasunak ematen zizkielako, eta haiek hartzea saihesteko biderik izanez gero, pozik saihestuko zituzketen. Gozotasunak diot, ez ikuskari hauek, azken batean, hauetatik datorren irabazi handia ikusten dute eta estimu handitan izatekoak dira; Jaunak kontenplazioan ematen dituen gozotasunez ari naiz .
‎Ez horixe; bestera da, askoz ere txarrago dago. Mesede hauek hartzen dituela urte asko izan arren, beti ari da intzirika eta negarrez, haietako bakoitzetik samin handiagoa geratzen zaiolako. Bere Jainkoaren handitasunak hobeki ezagutuz joanik eta Harengan gozatzeko bere burua absente eta urrundua ikusirik, desira biziki hazten delako da hori; maitasuna ere haziz doa, Jainko eta Jaun handi honek maitatua izatea merezi duela agertuz doakion heinean; eta urte hauetan apurka-apurka haziz doa desira hau, orain esango dudan samin bizi-biziraino iritsiz.
‎Urteak esan dut, hemen aipatu dudan pertsonari gertatu zaiona kontuan izanik, ongi baitakit Jainkoari ez zaiola mugarik ezarri behar, arima bat unetxo batean eraman dezakeelako hemen esaten den goreneraino. Ahaltsua da Haren Maiestatea egin nahi duena egiteko eta gugatik asko egiteko gogotsu ari dena .
‎2 Batzuetan, bada, esanak geratu diren irrika, malko, intziri eta oldar bizi hauek gertatzen dira (hauek guztiak, dirudienez, gure maitasunetik sentimendu handiz datozenak dira; hala ere, hori ez da ezer beste honekin konparatuz, honek ketan dagoen eta, nekez bada ere, sufri daitekeen sua dirudielako); arima hau horrela, bere baitan kiskaltzen ari dela , pentsamendu arin-arin bategatik, edota hiltzea atzeratzen dela entzuten duen hitz batengatik, askotan gertatzen da beste alde batetik, ez da jakiten nondik ezta nola ere, kolpe bat etortzea, edota suzko gezi bat baletor bezala.
‎Data haietan Joan Gurutzekok egiten zizkien hitzaldiez ari da .
‎5 Egoitzetako 4 kapituluko ezkontza-lexikoaz ari da , eta hari dagokion grazia mistikoaz: V. Egoitzak 4, 3 eta V. Egoitzak 1, 9 -11.
‎Santu plantak egiten ditu?: bere buruaz ari da , beragatik esaten zituzten horrelakoak, eta luze kontatzen dizkigu Bizitzan: –santu izan nahi nuela zioten eta gauza berriak asmatzen nituela?
‎Teresa bera da pertsona hori, bere buruaz ari da hemen ere. Ik. Biz.
‎Berriro ere bere buruaz ari da , bere sufrimendu eta gaixotasunez. 40 urte atzerantz eginik, berak 22/ 23 urte zituen adinera goaz, nobizio-alditik gaixotasun beldurgarriak Becedas-era eta hil zorian egotera eraman zueneko garaira.
‎Teresa bera da pertsona hori: ezin eramanezko bultzadak izaten zituen Bizitza Liburua idazten ari zen urteetan, 1562tik 1565era bitartean; 1568an San Joan Ávilakok idatzi zion, onak zirela, esanez (ik.
‎Bietan ageri den ideia nagusia, hizketa mistikoak (Jainkoagandik eta santuengandik datozenak) batetik, eta haien deformazioak (irudimenaren trikimailuak eta deabruagandik datozenak) bestetik bereizteko ardura da: ik. Bizitza 25 kap., 2 zenb. eta VI. Egoitzak 3 kap. 4 zenb.. Kapitulu honetan, lehenengo, hizketa mistikoez ari da orokorrean (1 zenbakitik 11.era), eta gero adimenezko ikuskariekin izaten diren berariazko hizketa mistikoez (12 zenbakitik 18.era).
‎Askotariko barne-hizketei (1 zenb.), edota haiek bereizteko seinaleei buruz ari da (4 zenb.).
‎Bere buruaz ari da : ik. Bizitza 31, 13.
‎Komunitatean egin ohi zituzten santuen bizitzen irakurketaz ari da .
‎Ez dakigu hemen nortaz ari den . Ik. Bizitza 22, 352 oharra.
‎Aurreko kapituluetan kontatu dituen grazia mistiko multzoaz ari da .
‎15 Kontakizuneko gertakariaz ari da , 2 eta 4 zenbakietan aipatu denaz.
‎Riberak ezabatu egin zuen zuzenketa hori, baina Fr. Luis Leongoak ohar luze samar hau idatzi zuen Teresaren testua babestearren: . Gizakiak bizitza honetan, zentzumenak geldiarazita dituela eta Jainkoak gora jasota dagoela, bere esentzia ikus badezake ere, ziur asko San Paulori, Moisesi eta beste batzuei buruz esaten denez, Teresa ez da ari hemen ikuste era horretaz, bide batez bada ere, modu intuitiboan eta argi agertzen du; baina berak Jainkoak arima batzuei, argi bizi-bizi baten bidez ematen dien misterio honen ezagutzaz hitz egiten du; ezagutza modu honek badu kreaturei dagokien zerbait. Baina kreaturei dagokien hori gorputzezkoa ez denez gero, ezta irudimenean ehoa ere, horregatik dio Teresak adimenezko ikuskaria dela eta ez irudizkoa?.
‎Gertatu izan da ordu laurden baino gehiago ez irautea eta zati-zati eginda geratzea. Egia da oraingoan konortea galdu zuela guztiz, indar handiaz etorri zitzaiolako (eta hitz egiten ari zela , Pazko Piztueraz, azken egunean, eta Pazkoaldi osoa hain lehortasun handiaz egonik, ia Pazkoaldia zenik ere ez zekiela), bizia amaitzen ez zelako hitz bakar bat entzuteaz besterik gabe. Ez dago ez hari kontra egiterik!, sugarretan sarturik, suak erretzeko berorik ez dezala izan nahi izatea bezala da.
‎Jainkoak zazpigarren egoitzetara sartzera heldu diren arimei egiten dizkien mesede handiez ari da . –
‎5 Orain ez gara haietaz ari , Jainkoaren errukiari esker, dagoeneko beren bekatuen penitentzia egin eta grazian daudenez baizik; hauen arima ezin har daiteke gauza baztertu eta mugatutzat, ikusi dituzuen bezainbeste egoitza eta hain bikainak hartzen dituen barne-mundutzat baizik; eta arrazoizkoa da hala izatea, arima honen barruan Jainkoarentzako egoitza dagoelako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ari da 316 (2,08)
ari nintzela 53 (0,35)
ari naiz 51 (0,34)
ari dela 35 (0,23)
ari 32 (0,21)
ari naizen 28 (0,18)
ari zen 28 (0,18)
ari dira 23 (0,15)
ari nintzen 23 (0,15)
ari den 22 (0,14)
ari naizela 19 (0,13)
ari nintzenera 17 (0,11)
ari diren 16 (0,11)
ari zela 16 (0,11)
ari dena 15 (0,10)
ari gara 15 (0,10)
ari direla 12 (0,08)
ari direnak 9 (0,06)
ari bada 8 (0,05)
ari naizenean 8 (0,05)
ari zirela 8 (0,05)
ari ziren 8 (0,05)
ari bainaiz 7 (0,05)
ari direlako 6 (0,04)
ari garen 6 (0,04)
ari zena 6 (0,04)
ari denean 5 (0,03)
ari direnean 5 (0,03)
ari baita 4 (0,03)
ari delako 4 (0,03)
ari garela 4 (0,03)
Ari garen 3 (0,02)
ari bagara 3 (0,02)
ari denak 3 (0,02)
ari denari 3 (0,02)
ari direnentzat 3 (0,02)
ari naizenez gero 3 (0,02)
ari nintzenean 3 (0,02)
ari zaigula 3 (0,02)
ari zenean 3 (0,02)
ari baitzen 2 (0,01)
ari banaiz 2 (0,01)
ari bazarete 2 (0,01)
ari denez gero 2 (0,01)
ari denik 2 (0,01)
ari direnek 2 (0,01)
ari direnekin 2 (0,01)
ari direnen 2 (0,01)
ari garenean 2 (0,01)
ari ginela 2 (0,01)
ari ginenera 2 (0,01)
ari naizelako 2 (0,01)
ari naizena 2 (0,01)
ari nintzena 2 (0,01)
ari zaizkidalako 2 (0,01)
ari zaizkit 2 (0,01)
ari zara 2 (0,01)
ari zaretela 2 (0,01)
ari zareten 2 (0,01)
ari zitzaion 2 (0,01)
ari baikara 1 (0,01)
ari baitira 1 (0,01)
ari balitz 1 (0,01)
ari banintzen 1 (0,01)
ari dela-eta 1 (0,01)
ari delakoan 1 (0,01)
ari delarik 1 (0,01)
ari denagatik 1 (0,01)
ari denerako 1 (0,01)
ari diren arren 1 (0,01)
ari direna 1 (0,01)
ari direnei 1 (0,01)
ari direnetan 1 (0,01)
ari direnez gero 1 (0,01)
ari direnik 1 (0,01)
ari garelako 1 (0,01)
ari garelakoan 1 (0,01)
ari gareneko 1 (0,01)
ari garenez gero 1 (0,01)
ari ginelako 1 (0,01)
ari ginen 1 (0,01)
ari naiz-eta 1 (0,01)
ari naizenaren 1 (0,01)
ari naizenerako 1 (0,01)
ari naizenetako 1 (0,01)
ari nintzaionera 1 (0,01)
ari zaigu 1 (0,01)
ari zaigunari 1 (0,01)
ari zaio 1 (0,01)
ari zaiola 1 (0,01)
ari zaiolako 1 (0,01)
ari zait 1 (0,01)
ari zaizkie 1 (0,01)
ari zaizkigu 1 (0,01)
ari zaizkiolako 1 (0,01)
ari zaizun 1 (0,01)
ari zarete 1 (0,01)
ari zaretelako 1 (0,01)
ari zaretenean 1 (0,01)
ari zelako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ari izan iruditu 21 (0,14)
ari izan itzuli 17 (0,11)
ari izan hemen 16 (0,11)
ari izan hau 14 (0,09)
ari izan ez 11 (0,07)
ari izan ere 10 (0,07)
ari izan esan 9 (0,06)
ari izan gu 7 (0,05)
ari izan bera 6 (0,04)
ari izan berori 5 (0,03)
ari izan bezala 5 (0,03)
ari izan gauza 5 (0,03)
ari izan jainko 5 (0,03)
ari izan uste izan 5 (0,03)
ari izan Teresa 4 (0,03)
ari izan arima 4 (0,03)
ari izan hitz egin 4 (0,03)
ari izan hori 4 (0,03)
ari izan ikusi 4 (0,03)
ari izan konturatu 4 (0,03)
ari izan aita 3 (0,02)
ari izan batez ere 3 (0,02)
ari izan berriro 3 (0,02)
ari izan haiek 3 (0,02)
ari izan hura 3 (0,02)
ari izan idatzi 3 (0,02)
ari izan jaun 3 (0,02)
ari izan liburu 3 (0,02)
ari izan ni 3 (0,02)
ari izan pixka bat 3 (0,02)
ari izan zer 3 (0,02)
ari izan agonia 2 (0,01)
ari izan amaitu 2 (0,01)
ari izan beste 2 (0,01)
ari izan bi 2 (0,01)
ari izan bide 2 (0,01)
ari izan eman 2 (0,01)
ari izan gai izan 2 (0,01)
ari izan guzti 2 (0,01)
ari izan hain 2 (0,01)
ari izan hainbeste 2 (0,01)
ari izan hitz 2 (0,01)
ari izan jakin 2 (0,01)
ari izan lan 2 (0,01)
ari izan orain 2 (0,01)
ari izan ordena 2 (0,01)
ari izan orokor 2 (0,01)
ari izan oso 2 (0,01)
ari izan ote 2 (0,01)
ari izan otoitz 2 (0,01)
ari izan tratu 2 (0,01)
ari izan ulertu 2 (0,01)
ari izan zein 2 (0,01)
ari izan ziur asko 2 (0,01)
ari izan Jainkoaren zerbitzu 1 (0,01)
ari izan Madril 1 (0,01)
ari izan Maria 1 (0,01)
ari izan Piacenza 1 (0,01)
ari izan San Jose 1 (0,01)
ari izan abentura 1 (0,01)
ari izan abisu 1 (0,01)
ari izan aholku 1 (0,01)
ari izan ala 1 (0,01)
ari izan apaiz 1 (0,01)
ari izan argi 1 (0,01)
ari izan ari izan 1 (0,01)
ari izan astotxo 1 (0,01)
ari izan atera 1 (0,01)
ari izan atxikimendu 1 (0,01)
ari izan aurrera egin 1 (0,01)
ari izan azken 1 (0,01)
ari izan baino 1 (0,01)
ari izan baizik 1 (0,01)
ari izan bakoitz 1 (0,01)
ari izan berau 1 (0,01)
ari izan besterik 1 (0,01)
ari izan bete-betean 1 (0,01)
ari izan beti 1 (0,01)
ari izan bit 1 (0,01)
ari izan bizitza 1 (0,01)
ari izan buru 1 (0,01)
ari izan burutu 1 (0,01)
ari izan dagoeneko 1 (0,01)
ari izan deabru 1 (0,01)
ari izan direlako 1 (0,01)
ari izan diru 1 (0,01)
ari izan dokumentu 1 (0,01)
ari izan ea 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
ari izan hau idatzi 4 (0,03)
ari izan esan ez 3 (0,02)
ari izan hemen ere 3 (0,02)
ari izan agonia hura 2 (0,01)
ari izan gai izan hau 2 (0,01)
ari izan gu aita 2 (0,01)
ari izan uste izan ez 2 (0,01)
ari izan abentura hori 1 (0,01)
ari izan abisu eman 1 (0,01)
ari izan aita hau 1 (0,01)
ari izan aita horiek 1 (0,01)
ari izan aita Mariano 1 (0,01)
ari izan ala Lorentzo 1 (0,01)
ari izan argi egon 1 (0,01)
ari izan arima gaixo 1 (0,01)
ari izan arima neke 1 (0,01)
ari izan astotxo bat 1 (0,01)
ari izan atxikimendu ote 1 (0,01)
ari izan azken berori 1 (0,01)
ari izan baino hobeki 1 (0,01)
ari izan bakoitz nahigabe 1 (0,01)
ari izan batez ere hemen 1 (0,01)
ari izan batez ere Teresa 1 (0,01)
ari izan bera ahaide 1 (0,01)
ari izan bera aita 1 (0,01)
ari izan bera esku 1 (0,01)
ari izan bera ez 1 (0,01)
ari izan bera osasun 1 (0,01)
ari izan bera zerbitzu 1 (0,01)
ari izan berau aitortu 1 (0,01)
ari izan berori agurgarritasun 1 (0,01)
ari izan berori aitatasun 1 (0,01)
ari izan berori gorentasun 1 (0,01)
ari izan berori pena 1 (0,01)
ari izan berori zenbat 1 (0,01)
ari izan berriro etorri 1 (0,01)
ari izan beste era 1 (0,01)
ari izan beste pertsona 1 (0,01)
ari izan besterik ez 1 (0,01)
ari izan bete-betean negoziatu 1 (0,01)
ari izan beti asti 1 (0,01)
ari izan bezala idatzi 1 (0,01)
ari izan bi kalonje 1 (0,01)
ari izan bi mila 1 (0,01)
ari izan bide ekarri 1 (0,01)
ari izan bizitza liburu 1 (0,01)
ari izan buru ongi 1 (0,01)
ari izan deabru haiek 1 (0,01)
ari izan direlako ukan 1 (0,01)
ari izan diru eman 1 (0,01)
ari izan dokumentu juridiko 1 (0,01)
ari izan ea ikusi 1 (0,01)
ari izan ere bai 1 (0,01)
ari izan ere ez 1 (0,01)
ari izan ere geu 1 (0,01)
ari izan esan asmo 1 (0,01)
ari izan esan galdu 1 (0,01)
ari izan esan idatzi 1 (0,01)
ari izan ez ekin 1 (0,01)
ari izan ez ezan 1 (0,01)
ari izan ez jarri 1 (0,01)
ari izan gauza egin 1 (0,01)
ari izan gauza horiek 1 (0,01)
ari izan gauza pozoitsu 1 (0,01)
ari izan gu anaia 1 (0,01)
ari izan gu artzaintxo 1 (0,01)
ari izan gu erregu egin 1 (0,01)
ari izan gu gauza 1 (0,01)
ari izan gu nola 1 (0,01)
ari izan guzti harrika egin 1 (0,01)
ari izan guzti komeni izan 1 (0,01)
ari izan haiek gogoratu 1 (0,01)
ari izan haiek imitatu 1 (0,01)
ari izan hain bakardade 1 (0,01)
ari izan hain sakonki 1 (0,01)
ari izan hainbeste denbora 1 (0,01)
ari izan hainbeste zor izan 1 (0,01)
ari izan hau aitortu 1 (0,01)
ari izan hau neu 1 (0,01)
ari izan hau ongi 1 (0,01)
ari izan hemen ikusi 1 (0,01)
ari izan hemen jakin 1 (0,01)
ari izan hemen Teresa 1 (0,01)
ari izan hitz begira 1 (0,01)
ari izan hitz hauek 1 (0,01)
ari izan hori denbora eman 1 (0,01)
ari izan hura aita 1 (0,01)
ari izan hura begira 1 (0,01)
ari izan hura joan 1 (0,01)
ari izan iruditu jainkozko 1 (0,01)
ari izan itzuli nahi izan 1 (0,01)
ari izan jainko bera 1 (0,01)
ari izan jainko ez 1 (0,01)
ari izan jainko gorazarre 1 (0,01)
ari izan jainko hitz egin 1 (0,01)
ari izan jainko iraindu 1 (0,01)
ari izan jakin ez 1 (0,01)
ari izan jaun ahalik eta 1 (0,01)
ari izan jaun imitatu 1 (0,01)
ari izan jaun ni 1 (0,01)
ari izan lan kontu 1 (0,01)
ari izan liburu ere 1 (0,01)
ari izan liburu idatzi 1 (0,01)
ari izan liburu ugari 1 (0,01)
ari izan Madril fundatu 1 (0,01)
ari izan ni orain 1 (0,01)
ari izan orain hau 1 (0,01)
ari izan orain kristau 1 (0,01)
ari izan ordena sortu 1 (0,01)
ari izan ordena zenbait 1 (0,01)
ari izan oso arretatsu 1 (0,01)
ari izan oso kopetilun 1 (0,01)
ari izan otoitz hauxe 1 (0,01)
ari izan Piacenza kapitulu 1 (0,01)
ari izan pixka bat ezmez 1 (0,01)
ari izan San Jose monasterio 1 (0,01)
ari izan Teresa gutun 1 (0,01)
ari izan Teresa orain 1 (0,01)
ari izan Teresa uste 1 (0,01)
ari izan ulertu ez 1 (0,01)
ari izan uste izan harta 1 (0,01)
ari izan zein gogor 1 (0,01)
ari izan zein presente 1 (0,01)
ari izan zer aukera izan 1 (0,01)
ari izan zer egin 1 (0,01)
ari izan zer ordena 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia