Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 83

2001
‎ulertuko dut. Hau, Euskal Herri honetako gizon eta emazte idazleen literaturatik biziki urrun dagoela erraten duzu etsirik; gurean bikoteak edo hirukoteak nahikoa normalizatuak agertzen zaizkizulako, hizkuntzaren eran, estandarrak, gizon eta emazte protagonistak ez direla nehoiz" bururaino" joaten, eskerrak, amodioaren irudipenarekin anitzez aski zaielako etab. Lan honek aldiz ez du zuen gustuko Herriaren itxura onik ematen; hargatik idazlearen obsesioek ez dizute desira basatirik ere pizten! Egia osoa zor dizut hala ere, eta ez dut neure burua justifikatzen:
‎lehenbizikoz irakurle, amodio arazoez gain, zinezko duda literarioek larrantzi ninduten. Tom Woolfen hitzak erabiliz halatan lan hau sutan sortuko zen: " Los Angelesko naba, mojave basamortutik zetorren haize bero batek erraztatzen zuen, 1962ko agorrilaren 5 hura egun bihurtu aitzin, Brentwoodeko Marilyn Monroeren etxea gerizatzen zuten eukaliptus gorakoien puntak inarrosiz.
‎Badakizu, abenturazale inozoak dira, eskarmenturik gabeak, baina arriskua maite dutenak. Lan hau begiak itxita hartuko lukete. Agendan begiratu eta bihar bertan deituko dizut pare bat helbide emateko, konforme?
2005
‎Badakarte Catharina, hementxe dator, zatoz, esteka zaitzatela neure begipean, horrela, ederki Catharina, zu lasai, lan honetan nauzu ni entregu, ordu guti batzuen afera izanen da, ongi, ea sabel hori, bai, espero zitekeena da, aizu, zuk ez duzu oraiko hau hemen sartzen zaren lehen aldia, nik zu ezagutzen zaitut, bai, zure izen hori, Catharina, lau ordu ditugu lan honi akabaila emateko, tira ba, prest zaudete denok noski, ados, jakin ezazue nik egitekoak geldiro burutzea dudala laket, bortz ordu hobe, banoa beraz,... Ez, zuk ez didazu erranen baina nik badakit zu ez zarela ez txipretarra ez suediarra ez panamarra, Catharina Nauwelaerts zara zu, holandarra, hemen orai berean guri ur freskoa ematera azaldu behar lukeen langilea hil zenuena, mespretxuz hil.
‎Badakarte Catharina, hementxe dator, zatoz, esteka zaitzatela neure begipean, horrela, ederki Catharina, zu lasai, lan honetan nauzu ni entregu, ordu guti batzuen afera izanen da, ongi, ea sabel hori, bai, espero zitekeena da, aizu, zuk ez duzu oraiko hau hemen sartzen zaren lehen aldia, nik zu ezagutzen zaitut, bai, zure izen hori, Catharina, lau ordu ditugu lan honi akabaila emateko, tira ba, prest zaudete denok noski, ados, jakin ezazue nik egitekoak geldiro burutzea dudala laket, bortz ordu hobe, banoa beraz, kasu eman hor, kasu beheko horiek, beha ezazue, ikusi nola ateratzen dudan umea Catharinaren sabeletik, zeinen airoski jasotzen dudan, zeinen garbi, ikas ezazue, hor duzue, poliki, kuidadito pintura harrotu kablea kentzean, ederki, ikasten ari di... Ez, zuk ez didazu erranen baina nik badakit zu ez zarela ez txipretarra ez suediarra ez panamarra, Catharina Nauwelaerts zara zu, holandarra, hemen orai berean guri ur freskoa ematera azaldu behar lukeen langilea hil zenuena, mespretxuz hil.
2006
Lan honek daukan gauza txar bat, esan du Neilak, niri beldurra ematen didana da, ateratzen zara goizean goiz, ordu horietan kalean arratoiak ibiltzen dira, gainera bortxatu egin zaitzakete ixkina batean.
‎Isabel, gure enkargatu berria: berrogeita hemeretzi urte, hogeita hamasei daramatza lan honetan –Eta oraindik egin behar ditudanak, jainkoak erremediatzen ez badu!
2009
‎Pitxer bete ardo eskatu diot Ramirori. Pazientziarekin hartzekoa da lan hau.
‎Zainetan gabiltza beti. Lan honen premia daukat: bi haur baditut unibertsitatean, alabak kazetaritza ikasten duela eta semeak biologia molekularra.
2010
‎– Urte asko daramatzat lan honetan. Sinets iezadazu, jendeak nahi duena eta nahi ez duena segundo batetik bestera aldatzen da; eta nahi ez duena erosteko zein bidetik eraman azkar ikasiko duzu.
2012
‎– Zuk esan zenidan etorkizuna nuela lan honetan. Eta orain kalera, izenak ez emateagatik bakarrik?
‎– Ez dut horregatik bakarrik egiten. Une kritikoan gaude eta lan hau inork luke egin zuk bezain ondo.
‎Ezin ditugu orain arazo berriak sortu. Bizpahiru egunetan bukatuko dut elkarrizketen lan hau.
‎Horixe da artikulu honen tesi nagusia, eta horixe frogatzen saiatuko naiz, aldez edo moldez, datozen orrialdeetan. Dei nazakezue harroputz, handiuste edo iruzurti, horixe baita lehen hitz hauek irakurtzean edonori burura etor dakiokeen gauzarik zentzuzkoena, baina lan honen egitekoa da, hain zuzen, zuen hasierako inpresio logiko hori eraistea, deuseztatzea, betiere arrazoiaren arma hilgarria –baina ez mingarria, espero dezagun– zentzuz erabilita. Artikulu honetan, beraz, aipatu berri dudan tesia baieztatuko duten hainbat eta hainbat froga ematen saiatuko naiz, era batean edo bestean.
‎Ezer baino lehen, esan dezadan ezen lan honetan aipatuko diren hainbat eta hainbat froga, arrazoibide edo iruzkin –beren bakarrean hartuta– ez zaizkizuela oso serioak iruditzen ahal –are, txorakeriak irudi dakizkizueke, baliorik gabeko detaileak, azaleko pasarte hutsalak– Denak batera eta beren osotasunean hartzeak dakar, lorea lore egiten duten petaloak legez, artikulu honen tesi nagusia ulertzeko giltza.... Gatozen, beraz, tentuz aztertzera eta sakonki arrazoitzera, Julio Cortazar eta bion arteko lotura, senidetzea edo batere pitzadurarik gabeko bat egitea.
‎Zer frogatzen du, bada, horrek?, esango dute beharbada batzuek, mesfidati. Lan honen hasieran aipatu dut, ordea, ez dela ez bat ez bi, ez direla lauzpabost aipatuko ditudan era bateko eta besteko antzekotasunak, eta garrantzitsua dela juzgu bat egin aurretik den denak entzutea, froga guztiak beren osotasunean aztertzea, iritzi objektibo bat eman ahal izateko.
‎Argazkilaritzaren zale handi bat zen eta berak ateratako argazkiei testuak jarrita egin zituen zenbait liburu [8]. Edozein tximuk argazki makina digital bat –eta ez dendako merkeena– daukan garaiotan, meritu gutxi dauka argazkilaritza zalea izateak, baina lan honen izaera zientifikoari zor, aitortu beharra daukat –nire biografia apur bat ezagutzen duen edonork dakien moduan– argazkilaritza zale amorratua naizela ni ere, eta ezin naizela oheratu, egunean bostehun argazki atera gabe. Literaturarekin batera, horixe da sorkuntzaren esparruan landu dudan alorra.
‎Baina utz ditzadan zaletasun eta bizioak alde batera, eta aipa ditzadan, behingoz, ikerketa lan honen jatorrian dauden gertakizunak, hauek izan baitira proiektu hau mamitzera eraman nindutenak, eta gorago aipatutako antzekotasun guztiei kasualitatearen zentzua kentzen dietenak. Hiru gertakari dira, hiru gertakari xalo, baina neurrigabeko garrantzia dutenak ikerketa lan honek defendatzen duen tesiaren froga gisa.
‎Baina utz ditzadan zaletasun eta bizioak alde batera, eta aipa ditzadan, behingoz, ikerketa lan honen jatorrian dauden gertakizunak, hauek izan baitira proiektu hau mamitzera eraman nindutenak, eta gorago aipatutako antzekotasun guztiei kasualitatearen zentzua kentzen dietenak. Hiru gertakari dira, hiru gertakari xalo, baina neurrigabeko garrantzia dutenak ikerketa lan honek defendatzen duen tesiaren froga gisa.
2013
‎Irakurtzea maite dutenei eskainita dago lan hau.
2015
‎BITOR: Lan honek erabateko dedikazioa eskatzen du.
‎Eta zenbait kasutan, arbuioa, edo are, higuina ere bai. Azken lan honen ikusgarritasuna zela medio, ziur aski, ez zuen Manuk hasieran latexez egindako pieza urdinean erreparatu. Posible ote zen?
2016
lan hau egiteko
2018
‎Horrek arazoak ekarri dizkiela salatu dute, umorez: “Batzuentzat... somos putas porque vendemos conocimiento; beste batzuek, aldiz, jo, gu ere lan honetan gabiltza eta zuek kobratu egiten duzue eta guk ez. Orduan zein da feministagoa?
Lan hau ez nukeen burutuko honako oralekuei esker izan ez balitz:
‎Sistematizatzerik balego hori dena. Baina ez dago modurik, horretan datza lan honen xarma. Eta sistematizaziorik ezean, erritualizaziorako aukera baino ez zaigu geratzen, erritual horiek egun txarretan egun onei deitzeko modua direla sinestea.
2019
‎Kontrako eztarritik lan honetan bildutakoak ez du istorio bat izan nahi. Joanna Russ ek Nola ezabatu emakumeen idazketa saiakeran adierazi bezala, “tresna analitiko baten zirriborroa” izan nahi luke, emakumeen bertsolaritza azpiratzeko mekanismoetan errepikatzen diren patroiak bistaratuko dituena.
‎lehendabizi, idazlearen gainean ezarri zen; ondoren, testuaren gainean; azkenik, irakurlearen gainean. Lan honetan hiru esparruak izango ditut kontuan, baina laugarren batean ipiniko dut fokua: idazleen gorputzetan, kontuan izanda lau esparruak komunikaturik daudela eta eragina dutela elkarren artean.
‎Izan ere, lan honen ernamuina kezka bat da: ohartuta emakumezkoek idatzitako literatur lanetan zer famatzen den eta zer zigortzen, zenbat baldintza bete behar dituzten idazle izateko igotzea ezinbesteko bilakatu den eszenatik onik irten nahi badute, eta bete beharreko baldintza askotan estraliterario (txatxu, astun, demodé) horiek isla zuzena dutela testuan, hausnartu nahi izan dut zenbateraino eragin diezaiokeen eta nola idazlearen gorputzak literatura idazten duen pertsonari, egiletasunari, testuari eta irakurleari.
Lan honetan, gorputz etnografiak eskaintzen dituen tresnekin gurutzatu nahi izan dut “postura literarioaren” nozioa, Literaturaren Soziologia Antropologiarekin alegia. Egilea bere corpusaren jabe izateaz gain bere gorputzarena ere bada, eta paralelismo hori hitz joko bat baino gehiago denez, egilea bera objektu edo artefaktu kultural gisa aintzat hartzeko modukoa bilakatzen da (Martens, 2012).
‎Gorputza, beraz, egoteko, performatzeko eta egoera historikoak birsortzeko lekua da (Butler, 1988). Leku hori gertuagotik ezagutzea da lan honen helburuetako bat: nolakoa den, nola bizi den bertan idazlea eta pertsona, zein postura hartzen duen jendaurrean dagoenean eta gorputzaren luzapena den corpusarekin zer harreman duen, besteak beste.
‎Izan ere, esparru literario androzentrikoaren garroek ez diete emakumezko idazleei soilik erasango, baizik eta baita, eta bereziki, gorputz horien luzapena diren testuei ere. Idazleen gorputzak hausnarketa leku bilakatu eta literaturari ertz gehiagotatik begiratzeko ahalegina egin izan nahi dut lan honetan.
‎Jakina, haurdunaldirik ezagutu gabeko gorputzek besteek adinako interesa dute egiletasunaren gaia hausnartzeko orduan. Gorputzek testuan izan dezaketen eraginari buruz hausnartzeko lehen hurbilketa bat besterik ez da lan hau. Bestetik, nago ez ote den femme fatale tik mum fatale rako bidea egiten ari.
‎Azken ohar bat egin nahi nuke idazteko erabili dudan lehenengo pertsonari buruz: maiestatikoaren inpostura eta hirugarren pertsonaren aseptikotasuna ez zitzaizkidan egokiak iruditzen lan honen funtsezko xederako. Hori dela eta, beste biderik aurkitu ez eta niaren aldeko apustua egin dut, nartzisista geratzeko arriskupean.
‎Pentsatu nuen: “Proiektua egin ahal izango dut, eta horrela jakingo dut benetan non nagoen, lan honetarako prestatu ahal izango naiz”. Sekulako esperientzia izan zen.
‎Dirulaguntza bat eman zidaten Nafarroako Gobernutik lan honetarako. Oso denbora gutxian aurkeztu beharra nuen lana, dirulaguntza jaso ahal izateko.
2020
‎Amaia Yurrebaso, Azegiñe Urigoitia, Zigor Gorostiola, Pablo Ibarluzea, Roberto Quintana eta Iñaki Ziarrusta. Oraingo honetan, ordea, ez genuen estreinako lanean bezala oinarrizko testurik, eta hain zuzen ere horixe izan zen lan honen erronkarik handiena. Karramarroaren testuaren sorkuntza izan zen prozesu horretako gauzarik zailena, eta aldi berean, horretan egin nuen ikaskuntzarik esanguratsuena.
‎Eskerrik asko kulturak zein emakumeek Euskal Herrian duten egoera aztertzeko aukera eman didan Eusko Jaurlaritzako Kulturaren Behatokia zuzentzen duen Arane Antolagirre eta bere lantalde osoari. Guztiz interesgarria izan da lan hau burutzea eta plazer handiz partekatuko ditut nire ikerketaren ondorioak zuekin, hemen eta orain.
‎Idazleak ekarritako oinarrizko testuari aktorearen beraren ekarpenak gehitu zitzaizkion, eta baita zuzendariarenak ere; guztien txatalekin osatuko zen azkenean Karramarroa izeneko obra demoledorea. Euskal teatroan aurretik gutxitan ikusitako moduak egonkortu ziren bigarren lan honetan: nola eraman bufoiaren kode fisikoak testu bakarrizketa baten erraietara, ahots propio batez aparte gorpuzkera propio bat lortzeraino.
‎Bukatzeko eta antzezlanarekin berarekin egin genuen moduan, argitalpen hau ere gure amona guztiei eskaini nahiko nieke, beraiek eman diguten maitasun horri esker sortu baita, eta bihotzetik sortu izan horrek egiten baitu lan hau hain berezi.
‎Beharra dohain bihurtzen jakin izan du. Normala, beraz, lan honetako hiru “geltokiak”, sauna bat, erietxe bateko gela bat, eta bulego bat izatea. Eta espazio itxi horretan sartu ditu bere pertsonaiak.
‎Aitortu EzKomertziala LanEratorririkGabe 4.0 Nazioartekoa. Askatasuna duzu lan hau kopiatu, zabaldu eta jendartean erakusteko beti ere asmo komertzialik gabe. Obra honetatik ezin da beste ezein lan eratorri”.
‎Kategoria hauen erabilera ez da neutrala: patriarkatua eta heteroaraua mantentzeko tresnak direla jakin arren, lan honetan sozialki eta estrukturalki posizio jakin batean kokatzen gaituen kategoria gisa erabiltzen dira.
‎{ 12} Eskerrak eman nahi dizkiet elkarrizketa egiteko prest agertu ziren guztiei; lan hau ezinezkoa litzateke beraiek gabe.
‎ez du inporta non hasi eta non amaitzen den hitz hori. Lan hau Kamikaz kolektiboarena da guztiz, eta prozesuan ibili ginenona... Eta garrantzitsuena dena:
‎Gainera mariskada mundiala izan zen! Eskerrak bronka eta gero izan zen, ze lan honek ere baditu bereak. Ez dezazuela uste!
‎Honezkero joan da horien bila! Ohituta daude gainera, ze, lan honekin hasi nintzela izango dira... ea... bi, hiru... hiru urte eta erdi bai, gutxienez. Tonto tontoan, e?
‎Inportantea aurpegiarena. Txorakeria ematen du, baina lan honetan aurpegiak inporta du gehien. Ez da gauza bera teatro batera etortzea, edo mitin batera joatea.
‎Kostatu zitzaidan ederki alkatearen agindua zela sinetsarazten! Ze, lan honek hori du, joder! Ez dago kontraturik, ez dago paperik, ez dago ezer idatzirik.
‎Zertan ari nintzen? A, ba, hori, Ixabeli pentsiorik ez pasatzeko bentaja bat dela lan honetan paperik ez izatea! Ze pentsio pasa behar diot nik xentimorik irabazten ez badut?
‎Urruntzen ari naiz eskola lan honen xedetik. Helburua zen pertsonaia mitologiko bat aukeratu eta gaur egunera ekartzea; mitoaren aktualizazioa, dotore esanda.
2021
‎Zirkulu desberdinen barrualde eta kanpoaldea behatu nahirik, lan honetan ere umoregilea eta umoregaia bereiziko dira botere harremanei buruz hitz egiteko orduan, umoreak hiru noranzko (behintzat) izan ditzakeela defendatuz: goitik beherakoa, behetik gorakoa eta parez parekoa.
‎Elkarrizketatu bakoitzari, grabagailuaren aurrean horrela biluzteagatik. Lan hau kolektibo bihurtzeagatik. Bereziki Beari, Euskal Herri osoan zehar egindako joan etorriko bidaietan barre eginarazteagatik.
‎Poz handiz aurkezten diogu irakurleari Jon Gerediaga idazlearen Dama antzezlana. GANBILA bilduman antzeztu gabeko testu originalek ere badute lekurik, eta esku artean dugun lan hau bada horren adibide on bat.
‎Gustura hartuko genuke Dama oholtzara eramango den berria baina, bien artean, poesia eta teatrorik bizienaren arteko lan honek paperezko oholtza honetan zabalduko ditu pertsonaien ahotsak.
‎Antzerki dokumental arloko lan honetan Argentinako diktadura militarrak kulturaren kontra burututako ekintza basatietariko bat ekarri zuen taula gainera El reportaje lanak. Gainera, orduko hartan Federico Luppi handia ikusteko azken aukera izan genuen.
‎Rock Radical Vasco aren garaietan, Portugaleteko punk talde batek Flying Rebollos hartu zuen izentzat, hango jende jatorrak rebollos deitzen zietelako kaleko galtzada harri laukizuzenei. Miarritzen izandako dantza lan honetan urrutitik adreiluak ere botatzen zizkioten elkarri dantzariek beste balentria askoren artean, eta ikusle batzuk haserre joan ziren aretotik.
‎Camille Claudelen figura bidegabeki ahaztua dantza lan honen bidez ezagutu genuen, eta hori izan zen emanaldiaren balio nagusia, koreografoa ageriko narratibotasunean zentratu baitzen, dantza era figuratiboan planteatu eta haren iradokitze gaitasuna ezerezean utzita. Baina merezi izan zuen, Rodin eskultorearen alboan jardun zuen emakumearen berri hari esker izan genuelako.
‎Ezin dut lerrootan testuak eta muntaiak bilatutako kontraste guztien berri eman, baina lan honen izaera hobeto ulertzeko hona hemen egileak bere garaian Anaitasuna aldizkarian idatzitakoa: “Inork ez beza gure berrizaletasuna arrazoinezkoa ez denik pentsa; zeren naturalismoarekin jokatzen duenak pentsatzerik ez baitauka inguruko gizartean eragintzarik lortzea, naturalismo hori ez baita izanen aski boteretsu gizartea transformatzeko edota iraultzeko”.
‎Rouge Elea konpainiaren lan honetan performancea eta antzerki dokumentala uztartu ziren, dantza, musika eta zirkuarekin konbinatuta. Horrelako kasuetan benetan zaila egiten zait proposamena arlo jakin batean kokatzea, edozein egunkariren maketazioak eskatzen duen bezala, baina horrelakoak izaten dira gehien gustatzen zaizkidan gauzak:
‎Miarritzeko Bi Harriz Lau Xori festibaleko lehen emanaldian ikusi dugun bezala, bide horretatik ibili dira orain ere Rouge Elea konpainiako kideak Hau da nire ametsen kolorea izeneko piezan. Zuek haren garapen miresgarria den lan honetan, aspaldiko Super film xarmagarri haiek izan dira berriz ere proposamenaren abiapuntua, baina oraingo honetan protagonistaren oroitzapen zatikatuek hartu dute protagonismoa off eko ahotsetan ederrak, benetan, Ainara Gurrutxagaren tinbrea, intonazioa eta ahoskera garbia, eta haien artean gauzatu dira Corineren agerraldi eszenikoak. Batzuetan dantzan aritu da, bere arintasun fisikoan eta akrobaziarako gaitasunetan bermatuta, eta beste batzuetan ariketa bertikaletan daukan trebetasuna izan da kontakizunaren oinarri bisuala, musika intimista eta argien diseinu tenebrista une oro zeudela gure artean.
‎deklamazio mekanikoa, batere intonaziorik gabea, testua presaka esanda… Egia esan, hobeto. Zeren eta hasieratik baieztatu da lan hau Shakespeareren Ekaitza-ren kopiatze lotsagabea izango zela, Felipe II.aren garaiko Espainiaren loria inperialak eta Armada Garaiezinaren historia manipulatua tarteko. Hortaz, hara non Ingalaterrako noble banarekin ezkondu behar diren bi neskatxa eta haien ama irla misteriotsu batera ailegatu diren hondoratze masiboaren ondoren, eta hara non biztanlerik gabeko uharte hartan beste izaki misteriotsu batzuk bizi diren… Ai amaaa!
‎Dantzak daukan ahalmen nagusietariko bat da gure izpiritua geure baitatik askatzea. Ikusle bezala entrenamendu nahikoa izanik, gorputzetik liberatuta sentitzen dugu arima, eta Akram Khanen lan honekin bete betean sentitu ginen egoera goren horretan.
‎Aurrera jarraitu baino lehen, komeni da jakitea lan honen izenburuaren bigarren zatia Echoes from the Mahabharata dela. Beraz, Antzinaroko olerki handi bateko zati baten egokitzapena ikusi dugu Until the Lions honetan.
‎Izan ere, lan honen oinarrian egon dira gaurko gizartean ustez egiazkoa den informazio uholdea eta fenomeno horri aurre egiteko egin behar dugun ahalegin izugarria. Alde horretatik, egokia izan da eremu eszenikoaren disposizio desplazatua agertokiaren lerrokatzetik ikusita, askotan desplazatuak sentitzen garelako hedabide nagusien korrontean eroso sentitzen ez garenok.
‎Talde bien estilo garaikide eta aurreratuaren ildotik, agertokian ikusitakoak ez du zerikusirik izan ohiko lanetan ikusten denarekin eta, mozkorraldi arteko agur jai basati hura irudikatzeko, trebezia handiz uztartu dira aitorpen kuttunak, borroka pasarteak, amorruzko eztanda kolektiboak eta lagunarteko kantaldiak. Izan ere, kantak dira lan honen osagai nagusietako bat, eta haien artean naturaltasun berberarekin entzun ditugu eremu industrialetan loratutako punk abestiak eta Zuberoako larre idilikoetara garamatzaten doinu ederrak.
Lan honekin estreinatu zen Xentimorik Gabe konpainia, formatu eta estetika alprojaren aldarrikapena eginez, eta aretoaren abandonu egoerak ere ezin hobeto ezkondu zen emanaldiaren eta artisten planteamenduarekin.
‎Izan ere, hori berori izan da kolektiboaren azken xedea, eta argi dago bete betean asmatu dutela. Hala ere, eta beste edozeren gainetik, edertasunaren bilaketa trinkoa izango da lan honetatik hobekien gogoratu eta sakonen gordeko duguna.
‎Barnean daukagun fundamentalista ttiki zein handi oro da lan honen jopuntu. Baita inguruan dauzkagun fundamentalista handiak ere.
‎Hainbat galdera handi daude lan honen oinarrian, hauek dira horietako batzuk:
‎Hauek dira galdera fundamentalak, lan honen fundamentuak. Baina lan honetan fundamenturik ez dugu, taupadak ditugu.
‎Hauek dira galdera fundamentalak, lan honen fundamentuak. Baina lan honetan fundamenturik ez dugu, taupadak ditugu. Eta kezkak.
‎sexua, maitasuna, lagunak, gurasoekiko harremana, sare sozialak, internet... Lan honek ez ditu nerabeak umeak balira bezala tratatzen eta ez dauka leziorik emateko bokaziorik. Bestalde, gazte zein nerabeentzat erakargarria izan daitekeen estetika indartsu bat islatzen du oholtza gainean.
‎Baina hau beste gauza bat da. Orain tiroka ari dira, eta ni eta nire familia lan honetatik bizi gara. Lan egin nahi dugu, jan nahi dugu, itsasoa denona da, hau basakeria izan da”, zioen hortz artean.
‎Jean Strouse, Esther Allen, Elizabeth Macklin eta Luis Martin Estudillori, babesagatik. Rafa Yuste eta Stephanie Goloben laguntasuna ezinbestekoa izan da lan hau burutzeko. Xabier Uribe Etxebarriaren XUE taldeak diruz lagundu du egitasmoa.
2022
‎Leire Milikuak egin duen lan hau inondik abiatzen bada gurekiko errespetutik abiatzen da, zalantzarik gabe. Halaxe jaso nuen lehen dei hura, Ordezkatuak eta ikusgarriak izeneko ikerketaren banakako elkarrizketetan parte hartzeko.
Lan honen ibilbidean tokitxo bat eduki izana poz iturri handia izan da artzain honentzat, eta zipriztintzen duen benetakotasunak indarra eman dit, sasoi honetan etxean ditugun lanez gain, eginkizun hau ere nire egiteko.
‎Edo gure bizimoduak ez ulertzearen ondorioz egin diguten epaia da? Lan honetan belaunaldi baten irudi bilduma bat osatu nahi dugu, Formol Laborategia osatzen dugunon bizipenetatik abiatuta.
2023
Lan honen helburua ez da dikotomien erabileraren eztabaidari inolako erantzunik ematea. Bai, ordea, argitu nahi da pribilegio eta zapalkuntza kategoria dikotomiko horiek problematizatzea beharrezkoa dela.
‎Bertan, bollera antolakuntzak Euskal Herriko Mugimendu Feministari eremu publiko pribatuaren apurketan egin diezaiokeen ekarpen politikoa aztertu nuen. Orduko testuingurua dezente aldatu dela kontziente naizenez, lan honetako oinarri teorikoak zabaldu eta horien arteko loturak aberasteko ahalegina egin da. On egin!
‎Bai, horrela ikus daiteke, baina elkarrizketa honen hasieran esan dudan moduan, gauza onak ere badauzka: lan hau izateak nire umeekin egoteko aukera eman dit. Nire bizitzan amatasuna oso garrantzitsua da eta denbora izan dut beraiekin egoteko, entseguetara eramateko, Baratzako harreran egon naizenetan ondoan izan ditut.
‎arnasa (energia), adi, indar, jausi/ jauzi eta oreka. Eta lan honek, barrura begiratzea exijitzen du. Ez ditut gauza asko argi, eta argi ez edukitzeak, bilatzen jarraitzeko beharra eta borondatea ematen dizkit.
‎Aipatu diren eta aipatu ez diren guztiak kontuan hartu gabe sorkuntza lan hau ez zatekeen existituko. Edo, existitzekotan, desberdina izango zatekeen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
lan 67 (0,44)
Lan 16 (0,11)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia