2001
|
|
ulertuko dut. Hau, Euskal Herri honetako gizon eta emazte idazleen literaturatik biziki urrun dagoela erraten duzu etsirik; gurean bikoteak edo hirukoteak nahikoa normalizatuak agertzen zaizkizulako, hizkuntzaren eran, estandarrak, gizon eta emazte protagonistak ez direla nehoiz" bururaino" joaten, eskerrak, amodioaren irudipenarekin anitzez aski zaielako etab.
|
Lan
honek aldiz ez du zuen gustuko Herriaren itxura onik ematen; hargatik idazlearen obsesioek ez dizute desira basatirik ere pizten! Egia osoa zor dizut hala ere, eta ez dut neure burua justifikatzen:
|
|
Badakizu, abenturazale inozoak dira, eskarmenturik gabeak, baina arriskua maite dutenak.
|
Lan
hau begiak itxita hartuko lukete. Agendan begiratu eta bihar bertan deituko dizut pare bat helbide emateko, konforme?
|
2006
|
|
|
Lan
honek daukan gauza txar bat, esan du Neilak, niri beldurra ematen didana da, ateratzen zara goizean goiz, ordu horietan kalean arratoiak ibiltzen dira, gainera bortxatu egin zaitzakete ixkina batean.
|
2009
|
|
Zainetan gabiltza beti.
|
Lan
honen premia daukat: bi haur baditut unibertsitatean, alabak kazetaritza ikasten duela eta semeak biologia molekularra.
|
2012
|
|
Zer frogatzen du, bada, horrek?, esango dute beharbada batzuek, mesfidati.
|
Lan
honen hasieran aipatu dut, ordea, ez dela ez bat ez bi, ez direla lauzpabost aipatuko ditudan era bateko eta besteko antzekotasunak, eta garrantzitsua dela juzgu bat egin aurretik den denak entzutea, froga guztiak beren osotasunean aztertzea, iritzi objektibo bat eman ahal izateko.
|
2015
|
|
BITOR:
|
Lan
honek erabateko dedikazioa eskatzen du.
|
2018
|
|
|
Lan
hau ez nukeen burutuko honako oralekuei esker izan ez balitz:
|
2019
|
|
lehendabizi, idazlearen gainean ezarri zen; ondoren, testuaren gainean; azkenik, irakurlearen gainean.
|
Lan
honetan hiru esparruak izango ditut kontuan, baina laugarren batean ipiniko dut fokua: idazleen gorputzetan, kontuan izanda lau esparruak komunikaturik daudela eta eragina dutela elkarren artean.
|
|
|
Lan
honetan, gorputz etnografiak eskaintzen dituen tresnekin gurutzatu nahi izan dut “postura literarioaren” nozioa, Literaturaren Soziologia Antropologiarekin alegia. Egilea bere corpusaren jabe izateaz gain bere gorputzarena ere bada, eta paralelismo hori hitz joko bat baino gehiago denez, egilea bera objektu edo artefaktu kultural gisa aintzat hartzeko modukoa bilakatzen da (Martens, 2012).
|
2020
|
|
ez du inporta non hasi eta non amaitzen den hitz hori.
|
Lan
hau Kamikaz kolektiboarena da guztiz, eta prozesuan ibili ginenona... Eta garrantzitsuena dena:
|
2021
|
|
Elkarrizketatu bakoitzari, grabagailuaren aurrean horrela biluzteagatik.
|
Lan
hau kolektibo bihurtzeagatik. Bereziki Beari, Euskal Herri osoan zehar egindako joan etorriko bidaietan barre eginarazteagatik.
|
|
|
Lan
honekin estreinatu zen Xentimorik Gabe konpainia, formatu eta estetika alprojaren aldarrikapena eginez, eta aretoaren abandonu egoerak ere ezin hobeto ezkondu zen emanaldiaren eta artisten planteamenduarekin.
|
|
sexua, maitasuna, lagunak, gurasoekiko harremana, sare sozialak, internet...
|
Lan
honek ez ditu nerabeak umeak balira bezala tratatzen eta ez dauka leziorik emateko bokaziorik. Bestalde, gazte zein nerabeentzat erakargarria izan daitekeen estetika indartsu bat islatzen du oholtza gainean.
|
2022
|
|
|
Lan
honen ibilbidean tokitxo bat eduki izana poz iturri handia izan da artzain honentzat, eta zipriztintzen duen benetakotasunak indarra eman dit, sasoi honetan etxean ditugun lanez gain, eginkizun hau ere nire egiteko.
|
|
Edo gure bizimoduak ez ulertzearen ondorioz egin diguten epaia da?
|
Lan
honetan belaunaldi baten irudi bilduma bat osatu nahi dugu, Formol Laborategia osatzen dugunon bizipenetatik abiatuta.
|
2023
|
|
|
Lan
honen helburua ez da dikotomien erabileraren eztabaidari inolako erantzunik ematea. Bai, ordea, argitu nahi da pribilegio eta zapalkuntza kategoria dikotomiko horiek problematizatzea beharrezkoa dela.
|