Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 223

2017
‎Aita, ama, ni, eta ene ahizparen lau umezurtzak, grabatu batzuk baino garrantzitsuagoak dira... Gaur arte ez diogu bere plazera lapurtu; bera zoriontsu da arratsaldero bere karpetak hiru orduz darabiltzanean esku artean, pertsona batekin arituko balitz bezala hitz egiten dio pieza bakoitzari. Eta gaurkoa... gaurkoa bere bizitzako egunik zoriontsuena izango litzateke, aspaldiko urtez baitago zain bere piezarik kuttunenak aditu bati erakusteko.
‎Umetatik izan ditut arazoak itsuekin tratatzeko orduan. Aztoratuta eta lotsakor agertzen nintzen pertsona bat erabat bizirik zela sentitzean eta, aldi berean, nireak ez bezalako sentipenak zituela jakitean. Eta oraingo honetan ere hotzikara sentitu nuen begi hil horiek ikusi nituenean, hutsalari irmo zuzenduak, bekain sendo eta zurien azpian.
‎Edozein arrazoi aurkitzen dute gu zapaltzeko, judua, ijitoa, homosexuala, elbarritua... izateagatik. Ezin dut sinetsi, ez nuke inoiz imajinatu ere egingo pertsona bat gai izan zitekeenik honelako leku bat sortzeko eta, are gutxiago, berarentzat perfektuak ez direnak edo gustuko ez dituenak hiltzeko.
‎Bertigoak aktibatzen duela, baduela zerbait gure barruan sormena aktibatzen duena. Beharbada ohituragatik, osea horretara ohituta ez dagoen pertsona batek bertigoak sortzen diona blokeoa da, baina gu jada hainbeste ohitu gara sorkuntza momentuan bertigo pixka batekin jokatzen, lagundu egiten digu pixka bat hori motibatzeko.
‎Bertsolaria nere ustez, historian zehar izan da inprobisatzen duen pertsona bat, bertsolaria da betiere publiko baten aurrean bere ideiak eta pentsamenduak adierazten dituen pertsona bat. Nik uste funtzio diferenteak izan dituela historian zehar, beti izan du funtzio ludiko bat, hitzarekin jolas egiteak plazerra sortzen digu, bai ari gerenoi eta bai entzuten digutenoi, baina badu ere funtzio informatibo bat, garai batean askoz ere handiagoa, garai batean bertsolariak informazio gehixeago mugituko zuen herri xeheak baino, gaur egun herri xeheak bertsolariak aina informazio mugitzen du.
‎Bertsolaria nere ustez, historian zehar izan da inprobisatzen duen pertsona bat, bertsolaria da betiere publiko baten aurrean bere ideiak eta pentsamenduak adierazten dituen pertsona bat. Nik uste funtzio diferenteak izan dituela historian zehar, beti izan du funtzio ludiko bat, hitzarekin jolas egiteak plazerra sortzen digu, bai ari gerenoi eta bai entzuten digutenoi, baina badu ere funtzio informatibo bat, garai batean askoz ere handiagoa, garai batean bertsolariak informazio gehixeago mugituko zuen herri xeheak baino, gaur egun herri xeheak bertsolariak aina informazio mugitzen du.
‎Bertsolaria da pertsona bat espazio ezberdinetan mugitzen dena eta gainera egokitu egiten dena espazio desberdinetara. Uste bertsolaritza ba dela intergenerazionala ere, bai bertsolarion aldetik eta publikoaren aldetik.
‎Hurrengo egunean akaso jubilatu bazkari batean kantatu dezaket. Eta hurrengoan gazteetxe batean, orduan bai bertsolariok daukagun harremana intergenerazionala da eta oso ofizio gutxitan ikusi dezakegu laurogei urteko pertsona bat, joxe agirren modura eta 19ko bat, Miren Amuriza, elkarrekin kotxean joaten jaialdi batera, eta hor ikaragarri ikasten du larogeikoak eta ikaragarri ikasten du hemeretzikoak"
‎Bertsolariok daukagun harremana intergenerazionala da eta oso ofizio gutxitan ikus daiteke 80 urteko pertsona bat, Joxe Agirreren moduan, eta 19ko bat, Miren Amuriza, elkarrekin kotxean joaten jaialdi batera. Eta hor ikaragarri ikasten du larogeikoak eta ikaragarri ikasten du hemeretzikoak.
‎Artista bat pertsonaia baten antzezpenean? Artista beste pertsona batez mozorrotua. Artista bere buruaren interpretazioan?
‎aragoieraz idazten duelako, horrexek egiten duela ezezagun gure begietara. Bestela, huntaz eta hartaz lasai asko hitz egin dezakeen itzal handiko pertsona baten aurrean gaudela. Agur esan aurretik, azaroaren 27an liburu bat aurkezten zuela, gonbidapena.
‎Baina munstrorik handienak eurak dira. Munstroagoa da distantziatik, eta itzaletik, telekomandoz dozenaka lagun zapartatzen dituena kamera aurrean propio landutako parafernalia batekin pertsona bat aiztoz hiltzen duena baino. Ez gehiago, akaso, baina gutxiago ere ez.
‎Denis Mukwege ginekologo kongotarrak jaso du Europako Parlamentuaren Sakharov saria, eta harro egongo da, legebiltzarra diot, halako pertsona bati saria eman izanaz. Ez dakit Mukwegek bere burua larriki saritutzat emango duen, baina larriki zauritutako emakumeak artatzen eta defenditzen hainbesteko lana egina duen medikuak izango du errezeloa, saria bai eman diotela, Estrasburgoko Legebiltzarrean ohoratu dutela eta emozioz jarraitu bere diskurtsoa, malkoak isurtzeraino, baina errezeloa izango du, diot, entzun dizkiotenak ahaztuko zituztela gehienek Sakharov sariaren egun seinalatua ospatzeko afaltzera jatetxe batera joan zirenerako.
‎Ez, ez da hori, ez da ordenagailua, ez da objektu bat... pertsona bat da. Gero eta lausotuago ikusten dut pertsona hori!
‎AGUREAK bere erregea botatzen du nahi gabe, eta lurretik jaso behar du. Maitasunez jasotzen du plastikozko pieza handia, benetako pertsona bat bailitzan.
‎Orduan, konturatu barik, pasabide batetik erori zen. Pasabidearen beste aldean pertsona bat zegoen beste aldera begira, labaina zuen pertsona zahar bat zen. Buelta eman zuenean Nikolas ihesi joan zen norabide tinko barik.
‎Zertarako bizi, maitasunaren hiria deitzen dutenera etorri eta argazki batengatik nire bizitza osoak txarrera egin bazuen? Zertarako bizi maitasunaren hirian, sentimendu hau sentitu beharrean gorrotoa eta tristura sentitzen banuen gizon madarikatu batek inolako arrazoirik gabe pertsona bat hil zuelako eta ni bahituz neure eskubide guztiak zapaltzen zituelako. Guzti hau pentsatu ondoren biziak ez duela aldatu behar pertsona batek mindu nahi zaituelako pentsatu nuen.
‎Zertarako bizi maitasunaren hirian, sentimendu hau sentitu beharrean gorrotoa eta tristura sentitzen banuen gizon madarikatu batek inolako arrazoirik gabe pertsona bat hil zuelako eta ni bahituz neure eskubide guztiak zapaltzen zituelako? Guzti hau pentsatu ondoren biziak ez duela aldatu behar pertsona batek mindu nahi zaituelako pentsatu nuen. Horrela aste oso bat eman nuen.
‎Bi egun oso larri pasatu ondoren, halako batean, nire pasadizo beltz hura argitzen hasi zen eta dena gero eta argiago ikusten hasi nintzen. Bat batean argitasun hura bukatu eta pertsona baten aurpegi zurbil hura ikusi nuen. Ez, ez zen ametsa, begiak zabaldu nituen eta nire ondoan oso itxura txarra zeukan emakume bat ikusi nuen.
‎Ez ninduten berdin tratatzen: pertsona ezindua banintz bezala tratatzen ninduten, baina ni ez nintzen ezindu bat, ni betirako eserita egongo nintzen pertsona bat nintzen, betiko pertsona berdina nintzen. Herrian bertan ere desberdin tratatzen ninduten, ogia erosterakoan nire ordez ordaintzen saiatzen ziren baina ni haserretu egiten nintzen eta nik egin nezakeela esaten nien.
‎Beraien bigarren gutunean esan zidaten bezala aste bete pasatu eta gero iritsi ziren. Aste bete horretan barkamena behin eta berriz eskatu zidaten eta nik pertsona bat hiltzeko eta beste bat tirokatzeko gai den gizon batek kartzelan egon behar zuela esaten nien. Berak nire askatasunaren zati bat kendu zidanez nik ere bere askatasuna kentzea erabaki nuen.
‎Hau alde batera utziz, jendeak ni ondo nagoela pentsatzen du, baina ez da horrela, argazki hura ikusten dudan bakoitzean askatasuna galtzean zer sentitzen den gogoratzen dut. Heriotzaren ateetan egotea zer den gogoratzen dut eta, txarrena, nor zaren ez gogoratzean zer sentitzen den gogoratzen dut, eta negarrez hasten naiz argazki madarikatu batek pertsona baten bizitza nola aldatu dezakeen ikusten dudanean. Ordutik aurrera askatasuna inoiz baino gehiago estimatzen dut.
‎Zergatik?..." galdetzen nion behin eta berriz neure buruari. " Nola da posible pertsona bat hainbeste aldatzea egun batetik bestera?". Baina iruditzen zitzaidan ez zegoela nire galderentzako erantzunik, ezta nire arazoentzako konponbiderik.
‎Maiderrekin hitz egingo dudala erabaki dut, eta dena azalduko diot. Lehenengo eskerrak emango dizkiot, oso zoriontsua izan bainaiz berarekin egon naizen bi urteetan, baina orain nire bizitza aldatu egin da, eta beste pertsona batetaz maitemindu naiz. Ez dakit hau betirako izango den, baina badakit.
‎Ongi da, gizona, eskerrik anitz. Kontu handiz gordeko ditut eta pertsona bati erakutsiko dizkiot ea zer deritzon. Egongo gara Buru.
‎Kalkuluak atera zituen. Urte guztian etxea garbituko dien pertsona bat kontratatzeak zenbat balioko lukeen kalkulatu zuen, eta, erdibana eginda, bakoitzak zenbat diru ipini zuen jakin zuen horrela. Berak egiten ditu etxeko lan asko, baina mutilari bere erdia kobratu egiten dio.
‎Behar du beste modu bat izan, hori seguru. Hasieran poema gehienak elkarrizketa itxurako bakarrizketak dira, ni poetikoaren eta bigarren pertsona baten artekoak. Baina hirugarren pertsona agertzen hasten da pixkanaka, pertsonaiaren bat tarteka.
‎Medikuen esana da pertsona batek sendoen denean duela eritzeko arriskurik gehiena.
‎Eta ezpere, beha ezazu nola pertsona bat gaztetik zahartzera eta, are, batzuetan urtetik urtera ere aldatzen eta ezeztatzen den irudian ere, lehena ez dirudiela jartzen den, zein diferente egiten den.
‎Ikusten duzunean pertsona bat bere bekatuen dolore hutsez negarrez dagoela, uste duzu ezen pertsona hura triste dela; baina engainatzen zara, zeren alegera da, eta alegeraz negar haiek egiten ditu. Zeren san Anbrosiok dioen bezala (De excessu fratris sui Satyri, I, 10):
‎Beraz, honelatan pertsona batek bidegabe bat egiten, esaten edo asmatzen dizunean, esan behar diozu Jainkoari:
‎Egiten duzunean juramentu hautsi behar diozula pertsona bati burua edo beste gaizki bat egin behar diozula, bekatu egiten duzu halako juramentua egiteaz, eta are bekatuago hura konplitzeaz. Eta baldin uste baduzu edo sinesten baduzu obligatua zarela konplitzera, hirugarren batez kargatzen zara.
‎Zer kulpa du borreroak? Baldin pertsona batek hausten badizu harri batez burua, zer falta du harri hark. Zergatik eman behar diozu harri hari kolperik?
‎Baziren lege zahar idatzian apaizak eta tenpluko kargudunak. Eta pertsona batek bekatu bat egiten zuenean, behar zuen bekatu hargatik, urrikitze batekin eta gehiago ez egiteko borondatearekin, apaiz haien aitzinean egin zenbait ofrenda eta sakrifizio, eta hartan eman aditzera bekatore zela. Hala agintzen zen Lebitikoaren kapitulu batzuetan.
‎Ikusten duzunean ezen pertsona bat dela erasle handi, mintzatzaile, ahozabal, hitz mizti, eleberriti eta salati, ez diozu halakoari sekreturik fidatzen. Zeren Espiritu Santuak dioen bezala (Si 27: 17):
‎Galdegin bazeniezaio denbora luzea duela eri den pertsona bati ea nolatan ez den sendatzen, eta ihardets baliezazu medizina bat hartu nahi gabez eta medikuagana joan nahi gabez ez dela sendatzen, mirets zenezake, eta arrazoirekin esan zeniezaioke eroa dela.
‎Entzutea bera pertsona bat maiz konfesatzen dela, aski da prestu dela esateko; eta bai, halaber, gutxitan konfesatzen dela jakitea, ez dela sobera deboto sinesteko.
‎Euri uraren ontzian merezi gabeko zigorra hogeita hamabost minutuz jasan zuenaren isiltasun izoztuari eutsi zion izebak. Eta Nicholas ere isilik zegoen, asko pentsatu behar duen pertsona bat bezala: beharbada posible zen, hausnartu zuen, ehiztariak ihes egitea otsoek zaurituta zegoen oreina jaten ari ziren bitartean.
‎Hurrengo egunean, Waldo supermerkatura joan zen behar zuen tresneria erostera. Zinta amerikanoa, grapagailu bat eta haren tamainakoa pertsona batentzako moduko kartoi kutxa ertaina erosi zituen. Mugimendua gutxi jasanez gero, pentsatzen zuen gustura samar joango zela.
‎Oraindik, gela argitsu hura ikus dezaket, orein buruak eta grabatu zaharrak hormetan, Sir Harry urduri sutondoko harrizko ertzaren gainean eta ni besaulki batean etzanda, hizketan. Beste pertsona bat banintz bezala ikusten nuen dena. Nire ahotsa entzuten nuen eta istorioak sinesgarria zirudien ala ez arretaz epaitzen nuen.
‎Heriotza bortitzak ikusiak nituen, nik ere hainbat gizon hil nituen Matabeleko Gerran. Baina pertsona bat bere gelan horrela hiltzea, odol hotzean, hori ezberdina zen. Nire onera itzultzea lortu nuen.
‎Buchanek hainbat gai lantzen ditu: pertsona baten barruko sendotasuna, adimena eta ausardia; ezezagun bati ematen zaion laguntza; gizartearen eta egonkortasunaren onurak; aberria; espioitza eta gerra. Hala ere, egileak ez digu hausnarketa zuzenik eskaini gai horien gainean:
‎Joan dira, bai. Mendia zeharkatu duzula sinetsarazi diet. Ez dut gustuko polizia nire eta ohore handiz hartu nahi dudan pertsona baten artean sartzea. Zorte handiko goiza da hau zuretzat, Richard Hannay jauna.
‎Hiri inguruko auzo eta opor-leku guztietan ikusten diren gizon lasaien eta kontenten estereotipoa zen. Kalterik sortuko ez duen pertsona baten eredua marraztu nahi izanez gero, ziur aski, halako pertsona bat litzateke.
‎Hiri inguruko auzo eta opor-leku guztietan ikusten diren gizon lasaien eta kontenten estereotipoa zen. Kalterik sortuko ez duen pertsona baten eredua marraztu nahi izanez gero, ziur aski, halako pertsona bat litzateke.
‎Behin, Peterrekin, mozorroei buruz hitz egin nuen eta bazuen deigarria iruditu zitzaidan teoria bat. Azaldu zidan iheslaria trebea izanez gero, ezaugarri fisikoak ez zirela oso lagungarriak pertsona bat identifikatzeko, ziurtasun osoa eskaintzen zuten frogak kenduta (hatz aztarnak, kasurako). Ile tindatuak eta bizar faltsuak barregarriak iruditzen zitzaizkion, umeentzako tontakeriak ziren horiek.
2018
‎Gure gorputz barruan beste pertsona bat sartzen den lehen aldia, normalean mingainaren bidez izaten da, ahoaren bidez. Bale, aurretik pertsona hori besarkatu ahal duzu, edo belarrian kosk egin. Baina besteen gorputza benetan esploratzen duen lehena mingaina da, aho barruko sekretuak agerrarazten dituena.
‎Horregatik, gaitza da ahaztea pertsona baten barruan sartzen zaren lehen aldia, pertsona bat zure barruan sartzen den lehen aldia. Izan ere, horren bidez gure intimitatea erakusten diogu beste pertsona bati, mingainarekin eta ahoarekin gure nortasuna adierazten diogu.
‎Horregatik, gaitza da ahaztea pertsona baten barruan sartzen zaren lehen aldia, pertsona bat zure barruan sartzen den lehen aldia. Izan ere, horren bidez gure intimitatea erakusten diogu beste pertsona bati, mingainarekin eta ahoarekin gure nortasuna adierazten diogu.
‎Horregatik, gaitza da ahaztea pertsona baten barruan sartzen zaren lehen aldia, pertsona bat zure barruan sartzen den lehen aldia. Izan ere, horren bidez gure intimitatea erakusten diogu beste pertsona bati, mingainarekin eta ahoarekin gure nortasuna adierazten diogu.
‎2 Bila ezazu eroso zauden pertsona bat eta aurrera! Ezagutzen ez duzun pertsonekin bat batean egitea sarritan gozagarriagoa da.
‎Bakarrik gauza asko egin ahal ditugu, asko gozatu. Samurragoa da, ordea, beste pertsona bat (zu) ekin musuka ibiltzea.
‎Izan ere, euskararen erabilerarako, erabilera espontaneorako, nolabaiteko hizkuntza identitatea definitua izatea betebeharreko baldintzatzat jotzen da, baita euskaldun" legitimotzat" hartzeko euren burua ere. Ikerketa horretan, legitimotasuna aztertzeko, honela formulatzen da galdera" Zein dira eragile gakoak euskaraz egiten duen pertsona batek bere burua euskaldun, benetako euskaldun modura hautemateko?"
‎Zerk bultzatzen du pertsona bat euskararen aldeko hautua egitera egunerokoan. Zerk ez?
‎Eta aukera horiek egiteko arrazoiak elikatu behar ditugu azken finean: zerk eramaten du pertsona bat hizkuntza bat hautatzera. Zerk ez?
‎Nik uste dut galdera hori egon litzatekeela egiten dugun ororen atzean. Honek laguntzen du pertsona bat (zuk) euskara aukeratzera. Eta lanak laguntzen du, noski laguntzen duela, baina beste gauza askok ere laguntzen dute.
‎ZAHARRA. Hitz itsusia nire ustez, androide edota automata izena nahiago dugu. JULEN. Benetako pertsona bat dirudi.
‎Eta justu iritsiko ez zen erantzunaren zain zegoenean, derrepente, oholtzaren atzealdeko basoaren azken sastraketatik hara non pertsona bat erortzen den itzulika Hassanzen gibelean. Lipar batez beste flash estatikoa zirudien fotograma gelditu zen gure begietan, azalpen baten zain.
‎Familiariek ekartzen duten akats larriena ezin hila dela badakigu (ikus" Herioa" kapitulua), haien lanei esker ongi bizi ondoan, hiltzeko unean hil ezin paratzen da jabea, zernahi pairatzen, eta ez du beste erremediorik familiarietaz gabetzea baizik, beste norbaiti emanez. Komunzki baheari ematen zaizkio, edo abere bati, edo pertsona bati; orduan hartzailea airean abiatzen da familiariek eramana eta inork ez du gehiago ikusten. Orozkon bazen artzain familiardun bat, lasterkari paregabea; bere burua gaixo eta txarto ikusi zuenean, jakin zuen zelan prakagorriez libratu eta kortako ahuntzari eman ei zizkion, jostorratzontzia arranean sartuz (hala esan zuen lehenik berriemaileak), edo ipurdian (berriz kontatu zuenean); nolanahi ere, berehala airatu zen aberea, eta haren txilina aditzen zuten gero zeruan, baina ez zuten ikusten (Arana 1996:
‎281). Bada, familiariak pertsona bati ematen zaizkionean, pertsona hori emazte izaten da. Orozkon beti, beste familiar hartzaile bat izan omen zen:
‎Horrek guztiak zirrara nahikoa ematen du: " Sesitia zira, pertsona bat zira eta ilun da xoko hartan", erraten zuen Marixan Zedarrik, lehenengoz hartaz mintzatu ginenean, 1982ko irailean.
‎Haurrik mukizuenak ere bazekien, ongi jakin ere, trataera hori, era horretan, lerro bakarrean idatzita, eta mendeko baten txostenean, Araktxeiev baroia bezalako pertsona bati zuzendutako txosten batean batez ere, bi lerrotan behar zela idatzi, nahita nahi ez:
‎Ustez egon behar zuen erregimentuan, komandanteak, guztiz lur jota zegoen pertsona batek baizik eduki ezin duen ahots batez, Aiphatu tenienteordearen izena hotsegin zuen soldaduen aurrean.
‎Gela zabala zen, sabai apalekoa, tarteko adin bateko pertsona bat, betaurrekoduna eta motots ez oso handi bat zuena, agertzen zen erretratu batekin. Tenientearen aita zen, Siniukhaiev sendagilea.
‎Gauza lausoren bat entzuna zuen bere jaiotzaren eskandaluaz. Familiarik gabeko pertsona bat zen, hildako aita bat, hildako ama bat ere ez zuena.
‎Adibideak edonon ditugu. Pernando Barrena politika egiten ari da edukiontzi batek pertsona baten bizitzak baino gehiago balio duela dioenean, noski.
‎Beste batzuetan, itxuraz, herritarrei zerbitzu modernoenak eskaintzeko asmoz. Baina... imajinatu 70 urteko pertsona bat, gaixotasun kronikoa duena, osasun zentrora deitzen eta bat batean... erantzungailu automatikoa. Azkenean, alabari deitu behar laguntza eske.
‎Kirolariak humanoak dira, eta huts egiten dute, beste edonork bezala. Kontua ez da kirolari batek donut bat lapurtu duela, baizik eta astean 80.000 euro inguru irabazten dituen pertsona batek berdin dio kirolaria edo zinema edo musika izarra 1,35 euroko jaki gozoa hartu duela ordaindu gabe, legea hautsiz. Zertarako?
‎Baserritarrak, erromesak, beren produktuak saltzeko edo trukatzeko Pino jauregitik pasatzen ziren Santutxun kanpatutako ijitoak; emakumeak, emakume asko, bere etxeko atearen aurrean, jantzirik onenekin, belaunaldi bat baino gehiago argazki bakarrean, zaharrak, gazteak, bakarrik zein bikotean, aurrez aurre, albotik... Kanpoan egindako argazkiak dira, baina estudio batean eginak ere izan zitezkeenak," zuk pertsona bat argazkia egiteko objektu gisa ikusi eta haren atzean, distrakzio oro saihesteko, oihal bat jartzen duzun unetik, zuk argazkian jaso nahi duzunari, pertsona horri, aurpegi horri, soslai horri, zapi horri, belarriari, dominari... buruzko zerbait zorrotza egiten ari baitzara. Nabarmendu, atzealdea uzten badiozu arreta galaraziko dizulako", Maite Jiménezek dioen bezala.
2019
‎Kixotek, ordea, aspaldi abisatu zigun: pertsona baten" bulkadak ez dira bere esku egoten", eta, halako batean, ondo pentsatu eta gero edo txiripa hutsez, gure artistak bere posizioa adieraztea erabaki zuen eta, ordutik, ez du etsi eta ez du etsi buruan zerabiltzan ideiei indar dialektikoa, forma estetikoa eman arte.
‎Berriro ere barkatu didazue zehaztasun gehiegirik ez ematea. Oraingoan ondo asko gogoratzen dut gertatutakoa, ez da memoria txarra isiltzera behartzen nauena baizik eta diskrezioa, izan ere, gertaera hark ez zuen eragin zuzenik izan guregan, gertuko pertsona batengan baizik, eta ni zuen aurrean" biluzteko" prest egoteak ez du esan nahi ingurukoen sekretu zein istorioak kontatu behar ditudanik. Esan dezagun, beraz, gertaera txar batek gaiztotu zuela familiak Kolonbiari buruz zuen iritzia eta horrek aukera bertan behera uztera eraman gintuen.
‎Ez duzu pentsatzen zenbat jende egon ote den zure alabaren ondoan hilabete haietan guztietan. Eta ez duzu pentsatzen, aurrerago bai baina ez kartazala ireki eta argazkia ikusi ondorengo minutuetan, ama batek presa baten ondoan utzi zuela bere alaba, zure alaba, eta pertsona batek, kontu handiz eta apur bat beldurtuta ziurrenik, lurretik hartu zuela eta poliziari hots egin ziola, eta polizia batek bere magalean hartu zuela eta ospitale batera eraman haur negarti hura, zure alaba, eta ospitalean artatu zutela eta handik hiriko umezurtz etxeko arduradunei abisua pasa zietela, han bazutela presa baten ondoan utzitako ume bat eta joan zitezela bila, ahalik eta azkarren, ... Eta ez duzu pentsatzen, pragmatikoak izaten badugu eskarmentu nahikorik, pertsona batzuek zaindu egin zutela haur hura, bere osasunaz arduratu zirela, eta arduradun batek erabaki zuela ume hura egokia izan zitekeela adopzioan emateko eta zerrenda batean sartu zuela.
‎Beldur naiz argi eta garbi azaltzerik ez ote dudan izango esan zuen maiteki Aliziak, neronek ere ez baitut konprenitzen egun batean bakarrik pertsona bat tamainaz hainbat aldiz alda daitekeenik, eta hau dena nahiko harrigarri gertatzen da.
‎Bakoitzak bere gauzak bakarrik zuzenduz gero, mundua arinago mugituko zela esan zuen behin pertsona batek.
‎Gaur goizetik orain arte gertatutakoak konta ditzaket esan zuen Aliziak. Baina atzokoak kontatzea ez du merezi, atzo ni beste pertsona bat bainintzen.
‎Beste pertsona baten idazkera erabiliko zuen esan zuen Erregek.
‎Alizia oso izuturik, beste pertsona batez hartu zuela esatera ausartu gabe, berak adierazitako bidetik korrika abiatu zen.
‎Christianson ek berrehun bat ordu pasatu zituen Sturerekin elkarrizketan, 1994tik 2002ra bitartean. Hark zioenez, memoria erreprimituei buruz ideia ezberdinak zituzten berak eta Margitek, zaila iruditzen baitzitzaion pertsona batek 3 urte zituen garaiko oroitzapen garbiak edukitzea; baina, hilketa narrazio moduan deskribatzen zuen Margiten teoriak oinarri zientifikoa zuela defendatu zuen Christianson ek epaiketa garaian (Josefsson, 2015).
‎Norell ek pentsatzen zuen psikoanalisiak ez zuela zientziaren sostenguaren beharrik. Haren iritziz, pertsona baten arazoak haren txikitako trauma erreprimituen ondorio ziren eta oroitzapen horiek berreskuratuz gero, pazientea sendatu egiten zen. Kontsulta pribatuan lan egin zuen; besteak beste, Säter ospitaleko terapeuten kanpoko aholkulari eta gainbegiratzaile moduan lan egin zuen.
‎Hilketetan pertsona batek duen erantzukizuna ebaluatzean, ebidentzia enpirikoak eta lekukoen testigantzak osagai garrantzitsuak dira. Froga indartsuak bildu behar dira norbait hiltzailetzat hartzeko.
‎Froga indartsuak bildu behar dira norbait hiltzailetzat hartzeko. Pertsona baten kontrako froga sendoak ditugunean, ebidentzia sendoak ditugunean, informazio berriak ez dio ezer eransten erruduntasunaren ebaluazioari edo pertsona bat hiltzailetzat jotzeko probabilitateari. Horregatik, froga bat sendoa den jakiteko, ebaluatu behar duguna honako hau da:
‎Horregatik, froga bat sendoa den jakiteko, ebaluatu behar duguna honako hau da: informazio gehiago lortzeak aldatuko ote lukeen pertsona bat kondenatzeko probabilitatea. Hilketa batez norbait kondenatu behar denean, hilketa ekintza egin izanaren probabilitatea ehunetik ehunekora hurbildu luke eta froga berriek ezin ahal izango lukete inolaz ere aldatu probabilitate hori.
‎Margit Norell en iritziz, pertsona baten arazoak haren txikitako trauma erreprimituen ondorio ziren eta traumak berriro ez bizitzeko erreprimituriko oroitzapenak berreskuratu behar ziren. Margitek beti eduki zuen talderen bat bere inguruan, berak psikoanalizatu zituen pertsonez eta jarraitzaile sutsuez osatua.
‎Kuriosoa egin zitzaion bestearen ahotik sortutako musika berezia, nolabait erakargarria, telefonoaren bestaldekoa ezagutzeko grina ematen ziona. " Nola zitekeen pertsona batek hizkera arrotzari eman diezaiokeen doinuak hainbeste erakartzea?", artean bere izena soilik entzunda pentsatuko zuen. " Ziur hizkerak arrimu oso femeninoa duela", gomuta gozoa etorri zitzaion.
‎Nora bulegotik irten ondoren, Haakonssonek bilera zuen. Sikkerhetstjenesteko pertsona batekin elkarrizketatuko zen; aspalditik laguna zuenarekin. Norvegiako segurtasunerako arduradunetariko bat zen.
‎Aparkaleku batean pertsona bat hila eta odoletan automobil barruan.
‎Haakonsson, pertsona baten desagerpenari buruzko salaketa jaso dugu. Afrikarra eta emakumea.
‎Orotara eta angeluzuzena egitera, lau zenbaki ziren elkarri lotuta zeudenak, gainerako ingurukoetatik bakanduta. Itxura batean zaintzea erreza izango zela ematen bazuen ere, ezinezko zitzaien ziurtasun osoa izatea, ezen halako pertsona batek edozein gauza egiteko prestakuntza izan baitzezakeen. Erne egotea eta itxarotea horixe zen egin beharrekoa.
‎Babesle dezente ditut, eta oso pozik nago ditudan babesleekin. Babesleak lortzeko lan egiten duen pertsona bat baldin badut ere, noizbehinka nik ere nire kabuz lan hori egiten dut. Zatirik gogorrena hori izan daiteke, surflari ona izatea eta gero, gainera, negozioetan ere aritu behar izatea [barrezka].
‎Nekane Arzallus Delteco Gipuzkoa Basketeko presidentearen hausnarketa da, Illunbeko zezen plazan taldea egiten ari den entrenamendua bertatik bertara jarraitzen ari dela. " Gogoratzen dut behin pertsona batek galdetu zidala ea zer egiten zuen emakume batek gizonezko klub bateko presidentetzan. Eta nik erantzun:
‎Zuhaitzaren abarrak osatzen lagun dezakeen edonolako informazioa bilatzen adituak dira. Baina enbor komun hark, andre hark, hamazortzi seme alaba izan zituen eta sinestezina dirudi pertsona baten ondorengoen kopurua zenbat biderkatu daitekeen lauzpabost belaunalditan, are gehiago pertsona horrek hemezortzi seme alaba izan dituenean. Hamazortzi abarrez hasten den zuhaitz baten abaraska esponentzialki ugaltzen da belaunaldi bakoitzean.
‎443 Diskurtso edo pertsona batek izan dezaketen mugarik nabarmenetakoa zerbait defendatu beharra da, edo zerbaitetik defendatu beharra, edo aurreko zerbaiti (berea edo beste batena) eutsi beharra. Horixe baita tamalez burujabetasunagatik ordaindu behar ohi den salneurria, nolabaiteko koherentzia itxura gorde beharra.
‎841 Estatu baten handitasuna gerra bat galdu gabe gal dezakeen bataila kopuruaren arabera neurtzen baldin bada, pertsona baten handitasuna bizitza galdu gabe gaindi ditzakeen zoritxarren kopuruaren arabera neurtu liteke agian.
‎Pellok negozio familiarra kudeatu du 2011 urtera arte. Ordutik bada beste pertsona bat hori kudeatzen duena; urteek ez dute barkatzen eta Pelloren osasunak bestelako bizimodu lasaia eskatzen baitio. Hala eta guztiz ere, Begiraleak elkartean jarraitzen du sukaldari nagusi gisa, ahal duen saltsa guztietan lagunduz.
‎" Alabaina, gurasoek ez badute ikuspegi hori, diote lagundu, eta haiek izango dira lehenak ukatzen haurraren izaera. Izan ere, pertsona batentzat neska edo mutila izatea, edo emakume edo gizon izatea, funtsezkoa da bere izatean. Hortaz, berez dena ukatzen zaionean, traba izugarria jartzen zaio ongi bizitzeko".
‎" Imajinatu pertsona bat euforia handiko une batean. Bat batean, kolpe izugarri bat jasotzen du.
‎Edo gizarte laguntzaile batek. Esaterako, bakarrik bizi den adinduaren kasuan, agian irtenbidea ez da mina arintzeko botikak ematea, baizik eta pertsona batek laguntzea etxeko lanak egiten. Bestalde, adindu horrek onartu du ez dagoela Benidormera joateko eta hara eta hona ibiltzeko moduan, eta hobeto egongo dela etxe inguruan, pasieran, lasaitasun ederrean".
‎Min fisikoa alde batera utzita, pertsona batek jasan dezakeen min handienetako bat maite duen norbait galtzea da. Halako egoeretan dauden pertsonei laguntzen espezializatuta dago Patxi Izagirre psikologo klinikoa.
‎Zein da min horren arrazoi ebolutiboa? Zer mesede egiten dio banakoari edo gizarteari oinaze bizia izatea minbizia edo artritisa duen pertsona batek?".
‎ada zuria, e berdea, i horia, o gorri marroixka eta u urdina. Bada, sinestesia mota hori bera duen beste pertsona bat ezagutu nuen. Erabat harrituta geratu nintzen harentzat bokalek beste kolore bat zutela jakin nuenean!"
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
pertsona bat beste 7 (0,05)
pertsona bat hil 6 (0,04)
pertsona bat bera 5 (0,03)
pertsona bat egon 4 (0,03)
pertsona bat osasun 4 (0,03)
pertsona bat sartu 4 (0,03)
pertsona bat baizik 3 (0,02)
pertsona bat euskara 3 (0,02)
pertsona bat adar 2 (0,01)
pertsona bat arazo 2 (0,01)
pertsona bat baino 2 (0,01)
pertsona bat bezala 2 (0,01)
pertsona bat bizitza 2 (0,01)
pertsona bat buru 2 (0,01)
pertsona bat diagnostiko 2 (0,01)
pertsona bat eman 2 (0,01)
pertsona bat ezagutu 2 (0,01)
pertsona bat identifikatu 2 (0,01)
pertsona bat jasan 2 (0,01)
pertsona bat zuzendu 2 (0,01)
pertsona bat aizto 1 (0,01)
pertsona bat aktiboki 1 (0,01)
pertsona bat alfabeto 1 (0,01)
pertsona bat alkohol 1 (0,01)
pertsona bat antza 1 (0,01)
pertsona bat argazki 1 (0,01)
pertsona bat ariketa 1 (0,01)
pertsona bat aritu 1 (0,01)
pertsona bat arroztasun 1 (0,01)
pertsona bat asko 1 (0,01)
pertsona bat aurkitu 1 (0,01)
pertsona bat aurpegi 1 (0,01)
pertsona bat azaldu 1 (0,01)
pertsona bat baldin 1 (0,01)
pertsona bat bekatu 1 (0,01)
pertsona bat berdin 1 (0,01)
pertsona bat bereizgarri 1 (0,01)
pertsona bat bertigo 1 (0,01)
pertsona bat bidegabe 1 (0,01)
pertsona bat bizi 1 (0,01)
pertsona bat desagerpen 1 (0,01)
pertsona bat ea 1 (0,01)
pertsona bat edozein 1 (0,01)
pertsona bat egin 1 (0,01)
pertsona bat egun 1 (0,01)
pertsona bat elkarrizketatu 1 (0,01)
pertsona bat epaitu 1 (0,01)
pertsona bat erabat 1 (0,01)
pertsona bat eraiki 1 (0,01)
pertsona bat erakutsi 1 (0,01)
pertsona bat eredu 1 (0,01)
pertsona bat erori 1 (0,01)
pertsona bat Espainia 1 (0,01)
pertsona bat espazio 1 (0,01)
pertsona bat euforia 1 (0,01)
pertsona bat ez 1 (0,01)
pertsona bat ezin 1 (0,01)
pertsona bat ezjakintasun 1 (0,01)
pertsona bat falta 1 (0,01)
pertsona bat familia 1 (0,01)
pertsona bat gai 1 (0,01)
pertsona bat gaitu 1 (0,01)
pertsona bat galdetu 1 (0,01)
pertsona bat garaile 1 (0,01)
pertsona bat garun 1 (0,01)
pertsona bat gazte 1 (0,01)
pertsona bat gizarte 1 (0,01)
pertsona bat goratu 1 (0,01)
pertsona bat gustu 1 (0,01)
pertsona bat gutxien 1 (0,01)
pertsona bat hainbeste 1 (0,01)
pertsona bat hamaika 1 (0,01)
pertsona bat handitasun 1 (0,01)
pertsona bat haragitu 1 (0,01)
pertsona bat hartu 1 (0,01)
pertsona bat hautsi 1 (0,01)
pertsona bat hetsi 1 (0,01)
pertsona bat hiltzaile 1 (0,01)
pertsona bat hizkera 1 (0,01)
pertsona bat hizkuntza 1 (0,01)
pertsona bat hori 1 (0,01)
pertsona bat horrelako 1 (0,01)
pertsona bat hura 1 (0,01)
pertsona bat idazkera 1 (0,01)
pertsona bat identitate 1 (0,01)
pertsona bat ikusi 1 (0,01)
pertsona bat informazio 1 (0,01)
pertsona bat ingeles 1 (0,01)
pertsona bat iruditu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia