2005
|
|
Hau dela eta, beraz, aberatsa da
|
pertsona
batek hizkuntza bat eta berean aurkitu dezakeena, baina askoz ere aberatsagoa izango da pertsona horrek berak hizkuntza ezberdinetan ikusi eta ikasi ahal izango duena. Norberarenak ez diren bestelako hizkuntzak ikastea, beraz, esanahiz beteriko jarduera bat da, ze hauek" eskuratuz"," berpiztuz" eta" birsortuz" gizakiak bere mundu ikuskera oraindik ere gehiago hornitu ahal izango du134 Ez dugu ahaztu behar, gorago beste modu batean adierazi bezala," hizkuntza ezberdinak ez direla era berdinean osatutako kontzeptuen esanahikideak" 135, baizik eta" hizkuntza bakoitzak zerbait berria aurkitzen duela beti" 136 Hizkuntza ezberdinen ikaskuntzan, beraz, helburua ez da bakarrik informazio teknikoen edo datu hutsen transmisiorako tresna batez jabetzea, baizik eta gainera pentsatzeko eta sentitzeko era ezberdinak ezagutzea eta ulertzea.
|
2008
|
|
Jokabideak ebaluatzeko ereduen ezaugarri nagusietako bat eskura dagoen informazio guztia txertatzeko gaitasuna da, jokabidea azaltzeko eta aurreikusteko tresna sortzeko. Kasu honetan, hizkuntza aukeratzeko jokabidean zer aldagaik esku hartzen duten jakiten saiatuko gara; hau da, zerk daraman
|
pertsona
bat hizkuntza bat ala bestea aukeratzera egoera jakin batean.
|
2010
|
|
• Hizkuntza bermea: atxilotuta edo prozedura juridiko batean dagoen
|
pertsona
batek hizkuntza jakin ezean, defentsa edo babes eraginkorra bermatzeko xedapenak.
|
|
moldatzen den jakiteko neurpide artezenak.
|
Pertsona
baten hizkuntza gaitasuna neurtzeko bide formalizatu seguruena, kontrastatuena eta urterik urte errepikatuena hizkuntzazko gaitasun azterketak dira. Azter ditzagun EAEko euskarazko gaitasun azterketak eta gaitasun agiriak, beraz.
|
|
Esate baterako, itxi dituzten eta ikasleak klaseetara joaterik izan gabe utzi dituzten hizkuntza akademiak, bankuari ordaintzeko kredituarekin.
|
Pertsona
batek hizkuntza eskola batean edo autoeskola batean izena ematen du, eta, urte osoko klaseak ordainketa bakarrean ordaindu nahi ez dituenez, establezimenduak ematen dituen erraztasunei heltzen die eta kontsumorako kreditua eskatzen du, interesik gabe, hileko kuotetan itzultzen dena. Ikasleak dagokion eskolarekin sinatzen du kontratua, hura izapidetzeaz arduratzen da eta, ondoren, bankuaren dirua jasotzen du.
|
2011
|
|
erdararen eraginak eta erabilerak mugatua izan behar du; hau da, ez dio norberaren hizkuntzen jarraitutasun egonkorrari kalterik egin behar. Nahiz eta beste hizkuntza batzuk jakitea eta hizkuntzen arteko harremana aberasgarria izan, horrek ez du arriskuan jarri behar norberaren hizkuntzaren iraunkortasuna eta garapena. zer egin dezake
|
pertsona
batek hizkuntza iraunkortasunaren aldetik ekologikoagoa izateko, esate baterako, babes handiena behar duen hizkuntza erabil dezake beti. ekologikoa izateko, harremanetan eta argitalpenetan, norberaren hizkuntzari eman behar zaio lehentasuna. zer egin dezakete erakundeek eta udalek?
|
2012
|
|
" hizkuntza baten atzean ez dago komunikatzeko modu bat soilik. Hizkuntza baten atzean bizitza ulertzeko modu bat dago", eta"
|
pertsona
batekin hizkuntza partekatzen baduzu, bizitza ikusteko modu bat ere partekatzen ari zara, eta seguru asko ez da egongo hartzaile bat pertsuaditzeko elementu horiek konpartitzea baino zera eraginkorragorik". Maitena Etxebarriak argi dauka:
|
2014
|
|
|
Pertsona
bat hizkuntza batean ezagutu baldin baduzu, hala jarraituko duzu berarekin topo egiten duzun bakoitzean.
|
|
Gizarte psikologian jarreren ikasketa oinarrizko gaietako bat izaten dela aipatzen du, eta jarrerek erantzun ikasia izaten dutela ere azpimarratzekoa da (Zimbardo eta Leippe, 1991).
|
Pertsona
bat hizkuntza batean ezagutu baldin baduzu, hala jarraituko duzu berarekin topo egiten duzun bakoitzean. Ohitura kontua da.
|
2015
|
|
Inaxio Agirrek, berriz, zera zioen Larrunen 70 zenbakian (2003ko azaroa): . Quebec, Belgika, Finlandia, Eslovenia eta abarreko ereduek frogatu dute
|
pertsona
baten hizkuntzak bizirauteko bere inguruan azpiegitura elebakar ia osoa behar duela administrazioan, irakaskuntzan eta lan munduan. (...) iruditzen zait hizkuntza komunitate bakoitzak bere lurralde osoan lehentasuna baldin badu bakar bakarrik dela bideragarria Europako herritarren hizkuntza eskubideen berdintasuna.?
|
2016
|
|
Hizkuntzaren inguruko erabakiek bizitzako alor guztietan eragiten dute, adibidez, puntuazioan, nazio hizkuntzan eta hezkuntza motan.
|
Pertsona
batek hizkuntza bat ikastea erabakitzen duenean, testuinguru eleaniztun batean hizkuntza bat erabiltzea aukeratzen duenean, edota seme alabei hizkuntza horretan hitz egitea erabakitzen duenean, politika erabakiak hartzen ari da, nahiz eta erabaki horiek ez dituen kontzienteki hartzen. Hizkuntza politika asko joera irmotan eta mailaz mailako jabetze prozesuetan eskuratutako sinesmen eta pertzepzio sendoetan oinarritzen dira.
|
|
Ikus dezagun orain azken termino horren definizioa: "
|
Pertsona
batek hizkuntza merkatuan eta, oro har, gizartean lehiatzeko baliabide gisa erabil ditzakeen ezagutza linguistiko eta komunikazio gaitasunen multzoa". (Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza, 2010:
|
2017
|
|
" hizkuntzaerabilera (es uso lingü� stico, uso de la lengua; fr usage de la langue, usage linguistique; en language usage):
|
pertsona
batek hizkuntza edo hizkuntza barietate baten bitartez, ahoz edo idatziz, komunikatzen eta jasotzen duena." 9 lehen aipatutako ikerketetan, berriz, hizkuntza erabileraz ari direnean, ahozko erabilera izaten da neurtzen dutena ia esklusiboki; salbuespen bakarra komunikabideen kontsumoaz galdetzen denekoa izaten da. are gehiago, inkesta Soziolinguistikoaren kasuan, esparru soziofuntzional bako... ahozko jardunaz ari da?
|
|
Izan ere, hizkuntza bat da
|
pertsona
bat hizkuntza bat hitz egiten. Edo gertuago:
|
2018
|
|
Eta aukera horiek egiteko arrazoiak elikatu behar ditugu azken finean: zerk eramaten du
|
pertsona
bat hizkuntza bat hautatzera. Zerk ez?
|
2020
|
|
Motibazioa sustatzeko, hizkuntzak erakargarria izan behar du; hizkuntza baten ikaskuntza prozesua soziala dela adierazten dute ikerketek (Brunner, J.; Vygotsky, L.) eta beraz, erabiltzeko gogoa, beharra eta aukerak sortu behar dira. Agertoki horretan egingo du
|
pertsona
batek hizkuntza berri bat ikasteko esfortzua. Osagai emozional bat ere badauka (Moskowitz, G.; Goleman, J.; Gardner, H.; Krashen, S.) eta euskal herritarron ardura eta konpromisoa dira gure hizkuntza eta kulturarekiko maitasuna eta atxikimendua erakustea.
|
2022
|
|
Hizkuntza politika eta plangintza (Language Policy and Planning LPP) dira ikerketa soziolinguistikoen oinarri bereizgarrienetako bat. Hizkuntza plangintzak,
|
pertsona
batek hizkuntza kodeen eskuratze, erabilera edo kalifikazioaren inguruan dituen portaeretan eragina izateko ahaleginari egiten dio erreferentzia (Cooper, 1989). Hizkuntza politika eta plangintza modu globalean ulertu behar dugu:
|
2023
|
|
Motibazioaz ari garenean esan behar da
|
pertsona
bat hizkuntza bat ikastera bultzatzen dituzten arrazoiak askotarikoak direla. Nork bereak izanen ditu.
|
|
Aste hau bukatuta, norberak hizkuntza menperatu eta erabiltzeko erraztasunak eskuratzeaz aparte, egitasmo honek ingurukoengan ere eragina daukala uste du Espejak.
|
Pertsona
batek hizkuntza ikasteko hautua egin badu ingurukoak ere aurrerantzean euskaraz gerturatuko zaizkio. Horren ondorioz," lehen erraztasun gehiagorekin egindako erdararako jauzia egitea gehiago kostatuko zaigu ingurukoei".
|