Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 398

2000
‎—Anaia Tigre: bakea nahi dugu eta bakean utz gaitzazu.
2003
‎Baina libre izan nahi dugu ,
‎Alfontso XIII.a erregea elizatik ateratzean, gizon andana batek oihu egin zuen alabaina espainolez: Queremos la Universidad Vasca!,. Euskal Unibertsitatea nahi dugu !?, polizia sekretuko gizonek bi abertzale gazte, Jesus Maria Leizaola eta Ramirez Olano, eskuak estekaturik, berekin preso eraman zituzten arte.
‎Aurrerapena bai, baina ez gure borondatearen aurka eta gure nortasunaren truke! Egun berri baten sorrera nahi dugu : horregatik, alkate izendatzen banauzue, eguzkia mendebaletik aterako da egun horretan, eta zeru-lurrak uztartuko ditugu!
‎Egun hark apartekoa izan behar zuen, Pellok hitz emana betetzekotan: " Egun berri baten sorrera nahi dugu : horregatik, alkate izendatzen banauzue, eguzkia mendebaletik aterako da egun horretan, eta zeru-lurrak uztartuko ditugu!"
2004
‎Eta, besteak beste, zera esan dezakeela iruditzen zaigu guri: euskara nahi dugu mintzabide nagusitzat, jatorrizko izaeraren oihartzuna berriro ere ahoz aho euskal lurraldean gaindi zabal dadin.
‎Euskaldungoa sistema nazional arrotz batean bizi den neurrian, sistema horren sail soziolinguistikoan, euskarak ez du normalki erabilia izateko aukerarik eskueran. Testuinguru nazional arrotz horrek ezartzen dion zokorapena kontuan harturik, euskalgintzaren aldeko estrategia eraikitzen hasiak gara, eta estrategia horren berariazko bidea jo nahi dugu begiz. Zentzu horretan, galderak zehaztasuna eskatzen du:
‎Berehala, halere, orotariko adierazpen hori, ñabarduraz janzten hasiko dira. Euskararen normaltze-jardunak, autonomia erlatiboa duela azpimarratu nahi dugu , eta autonomia erlatibo hori kontutan izanik definitu behar dugu helburuaren eta abiapuntuaren artean dagoen bidean garatu beharreko lana?. Pixka bat aurrerago, berriro ere, orotariko adierazpenak datoz gainezka:
‎Gurpil zoro batean sartuak gaude hemen. Izan ere, euskaldun izateko eta bizitzeko behar ditugun herri eta kultura-baldintzak suntsitu dizkigun nazio-kultura espainiarraren edo frantsesaren altzoan euskaldundu nahi dugu erdalduna. Ez da sinestekoa, baina horrelakoxea da egungo euskalgintzaren testuinguru arrotza.
‎Nork bere burua definitzerakoan hizkuntzak daukan oihartzunaren indarra ikusi nahi dugu zati honetan. Norbanakoaren eta talde-nortasunaren sistema berezietan esku-hartzen duten identitate-elementu osagarrien eragin-indarra ez da berbera izaten noski:
‎Baiña dialektuak gizonengan bizi diralako, eta gizonen bizimodua mugatzen eta baldintzen, abertzale baten iritzia eta atzerritar hizkuntzalari batena ezin izan ditezke berdiñak. Sozialista geran aldetik (sozialista geranok, noski...) hizkuntza herrikideen zerbitzari nahi dugu ; eta ez alderantziz.
‎Zer nahi dugu guk, ordea. Gorago esan dut:
‎Guk, ordea, separatistaz gain abertzale geranok, euskal etnia, Euskal Herria, nahi dugu bizi-arazi. Hori dala-ta, Euskadi’ko erresuma libroa nahi dugu eraiki.
‎Guk, ordea, separatistaz gain abertzale geranok, euskal etnia, Euskal Herria, nahi dugu bizi-arazi. Hori dala-ta, Euskadi’ko erresuma libroa nahi dugu eraiki. Baiña hau gero Euskadi’tik Euskal Herria’ra igaro ahal izateko:
‎Batasunik gabe ezin da ezer egin. Euskerak ez badu euskaldunek elkar ulertzeko eta kultura irits ahal izateko balio, zertarako nahi dugu –Ez bide gara gauza arloteriatik irtetzeko.
‎zoritxarrez gauza hits asko gertatu da Errusia’ren eta Suomi’ren artean. Konpondu egin nahi dugu hori guzia. Has gaitezen lanean.
‎–Bai, bai –tematu zen Mitxelena–, baina erran nahi dut, agian praktika arazoa izan liteke; badakizu, seguru egon nahi dugu . Ez dugu behar baino arrisku handiagorik hartzerik nahi.
‎Baina ez dakigu. Eta jakin nahi dugu . Faxez bidaliko dizkizut xehetasunak.
‎Isildu zirenean eskerrak eman nizkien, baina ezin izan nuen esaldi bakar bat ere osatu, hizketan hasten nintzen bakoitzean eteten baitzidaten haien oihuek, zure seme bat nahi dugu , zure alaba bat, bikiak, hirukiak...!
2005
‎–Ines harrapatu nahi dugu !
2006
‎Gu aski ongi bizi gara, nahiz eta jendeak teatro asko egin. Guk dena nahi dugu : lana, dirua, egoitza onak, azpiegiturak, zerbitzuak, eskola, osasuna, argindarra, ura sobran, eta gainera aisiaren jabe izan.
‎lana, dirua, egoitza onak, azpiegiturak, zerbitzuak, eskola, osasuna, argindarra, ura sobran, eta gainera aisiaren jabe izan. Baina gainera ekologistak nahi dugu izan, eta urtegien aurka gaude, eta transgenikoen aurka, eta kimikaren aurka.
‎Guk dena batera nahi dugu , lurreko ondasunak eta zeruko bienabenturantzak. Horri, azken finean, hipokresia deitzen zaio.
‎–Badakit zoratuta gaudela esango duzula, –esan dio kafetegian mahai batean eseri ostean– Oso kontu luzea da dena azaltzeko, baina, hitz bitan esateko, ama itsasoa ikustera eraman nahi dugu . Ospitaletik atera eta itsaso aurrera eraman.
‎Ezinean gaudenean horixe nahi dugu : norbait arduratzea eta gure beharrak bere esku hartzea; hortik aurrera, egin beharrekoak oro aurretik finkatutako protokolo batetik ikasi balitu bezain ziur eta zalu ibili zen Oriol.
2007
nahi dugu orain.
‎Baina geure buruaz mintzo, eta inoren menpeko ez izanik, ikerlan sakon bat burutu nahi dugu .
‎Hori aldarrikatu nahi dugu Parisen?
‎Baina guk batez ere Ameriketako genozidioaz mintzatu nahi dugu kapitulu honetan.
‎Halaber, Iraultza ostean Burke-ren influentzia bulkatia erabakigarria izango da Alemanian Volksgeist kontzeptuari tankera kontserbakoi gogorra itsasteko Eskola juridiko-historikoan (ez, ordea, Hegel-en filosofian, ezta Schiller-en estetikan edo Hölderlin-en poetikan ere). Baina, hasieratik hasteko, kontzeptuaren jatorriarentzat pentsamendu alemanean (Alemaniara mugatu nahi dugu orain), aipagarrienak, beren eraginagatik, Montesquieu eta Voltaire izan dira zalantzarik gabe. Esan beharrik ez, bion itzelezko eragina, Alemaniaz beste, Europa osoak ezagutu duela.
‎–Zurekin hitz egin nahi dugu , Edelmiro? –esan zuen abokatuak.
2008
‎Oso ondo. Baina, mesedetxo bat nahi dugu . Badakizu, lagun artean?
‎–Mesede bat eskatuko dizut, Regina, hala ere, erantzun zion markesa andereak?. Pasatuak pasatuta gero, senarrak eta biok hemen igaro nahi dugu uda, inora irten gabe, ez iparraldera ez hegoaldera, gauza bakoitza bere lekuan, aspaldiko partez. Zera esan nahi dizut, alegia, hurrengo hilabeteak ezin garrantzitsuagoak izango direla senarra eta biontzat?
‎–Begira, gauzak garbi, esan zuen Silverrek?. Guk altxor hori nahi dugu eta lortu egingo dugu; horixe da gure lehia. Zuek, berriz, bizia salbatu nahiko duzue, noski; eta horixe da zuena.
‎Bizitza bilera multzo bat da. Horregatik bizi nahi dugu familia bakarreko etxeetan, edo ostatu hutsetan, administrari zein lehendakaririk gabe.
‎Munduak aldatu gaitu eta ez alderantziaz, Hala ere, ezer ez dela aldatu pentsatu nahi dugu . Lehengo berberak garela pentsatzearekin nahikoa dugu orain.
‎Ez, ez dugu nahi horrelako askatasunik. Hemen nazio bat baldin badago, espainola edo frantsesa ez den nazio bat, nazio horren jatorrizko hizkuntzan eta kulturan biziko den herri bat nahi dugu berriro ere, milaka urtean bizi izan den herri euskaldunaren oinordeko.
‎Demokrata kontsekuenteak garenez, ezin dugu arraza, sexua, jatorria edota egoera soziala dela medio, inongo diskriminaziorik onartu. Gainera, ezkerrekoak garenez, langile klasea, populazioaren zatirik handiena, askapen nazional eta sozialaren prozesu bikoitzaren topagune izan dadin nahi dugu –.
‎–Dependentzia/ independentzia aukeraren aurrean, XXI. mendeko estatu-nazio propioaren ideiaren aurrean, apustu garbia egiten dugu: munduari irekita egongo den nazioa nahi dugu XXI. mendean; elkarrekiko dependentzia nahi dugu Europan; Espainiarekin, Frantziarekin eta Europarekin burujabetza partekatua nahi dugu?.
‎–Dependentzia/ independentzia aukeraren aurrean, XXI. mendeko estatu-nazio propioaren ideiaren aurrean, apustu garbia egiten dugu: munduari irekita egongo den nazioa nahi dugu XXI. mendean; elkarrekiko dependentzia nahi dugu Europan; Espainiarekin, Frantziarekin eta Europarekin burujabetza partekatua nahi dugu?.
‎–Dependentzia/ independentzia aukeraren aurrean, XXI. mendeko estatu-nazio propioaren ideiaren aurrean, apustu garbia egiten dugu: munduari irekita egongo den nazioa nahi dugu XXI. mendean; elkarrekiko dependentzia nahi dugu Europan; Espainiarekin, Frantziarekin eta Europarekin burujabetza partekatua nahi dugu –.
‎Aurrera ala atzera, baina garbi dezala auzia behin betiko: euskara dugu euskal nazioaren ardatz eta oinarri praktikoa, ez sinbolikoa soil-soilik, orain arte bezala?, eta euskal hizkuntzan eraikitako nazio-eraikuntza dugu amets eta xede, edo Irlandako eredu ustelarekin jarraitu nahi dugu . Horra, laburbilduta, erronkaren handia.
‎Instantzia politiko ia guztietan. Jaurlaritza, Diputazioak, Udaletxeak, eta zernahitako erakunde publikoak...? gauzatzen den herrigintza funts-funtsean hizkuntza menderatzailean hezurmamitua dagoenez, zertarako nahi dugu euskaldunok ideologia eta praxi horren herrigintza?
‎Baina zorionekoa zara, erantsi zuen?. Gure bezeroak bakean egotea nahi dugu , eta gainera, hor goian, kalearen sarreran, txakur pare bat dago, eta azken hitzak belarrira xuxurlatu zizkion?. Zorionekoa zara, ze hau dena pixka bat ilunago balego ez zinen hemendik osorik irtengo.
‎–Mesede bat eskatuko dizut, Regina, hala ere –erantzun zion markesa andereak– Pasatuak pasatuta gero, senarrak eta biok hemen igaro nahi dugu uda, inora irten gabe, ez iparraldera ez hegoaldera, gauza bakoitza bere lekuan, aspaldiko partez. Zera esan nahi dizut, alegia, hurrengo hilabeteak ezin garrantzitsuagoak izango direla senarra eta biontzat... horregatik nahi baitzintuzket etxean, gure zerbitzuan, hain da handia senarrak eta biok zugan dugun konfiantza –eta, Reginari irri bat eskaintzen ziola, jarraitu zuen–:
2009
‎–Mariaren erreakzioa ere ulertzekoa da, ze, azken batean, denok nahi dugu besteen gustuko izatea.
‎Solte nahi dugu bizi
‎Txakolinaren ospakuntzak goizaldea seinalatzen du gau luzearen ostean: . Gaua nahi dugu hautsi/ bertso berriz/ eta hitza askatu?? (HGB, 25).
‎Gandiagak UBM baitan bere buruaz behin eta berriro aitortzen duenak, nik ez dakit zeinentzat ez duen balio gure artean: , jakintza orokorrez ihardun gura dugu, egungo errealitatez mintzatu nahi dugu ; baina hona gu mutu, nola mintzatu ez dakigula? (UBM, 76).
‎50.000 dolar eskaini ditu: . Beste langile guziei larderia emateko harrapatu nahi dugu –.
‎Nafarroako Gobernuko teknikoak gara. Alfonso Salinasekin hitz egin nahi dugu .
‎Kontua da abokatu horrek ere... istripu larria izan zuela eta orain haren lan guztia galdu dugula. Jakina, Berrade jaunak gure bulegoko zerbitzuak kontratatu zituenez, jakin nahi dugu zer zela eta kontratatu zituen. Beharbada beranduegi da, baina berari... edo zure familiari lagundu nahi genizueke.
‎Eta ez da asko eskatzea, nik uste. Jakin egin nahi dugu . Portzentaje bat, besterik ezean.
‎–Jaitsi! Zurekin hitz egin nahi dugu !
‎gurutzea ohaburuaren gainean zegoen, zintzilik, eta koadroa aurrez aurreko horman; oheratu baino lehen, markesa anderearen eragina izugarria zen arren, Reginak ez zuen Regina-enean kaperatxorik eraiki, markesa andereak berea ere bakanetan erabiltzen zuelako, beharbada, baita Ernestinaren iritzia ere aintzat hartu zuelako ere, ausaz: . Etxeko bakoitzak bere bihotzean tenplu bat badu, zertarako nahi dugu etxean beste bat????, etxekoandreak bere errezoak egiten zituen, bost-hamar minutuko errezoak, damu osozko otoitz batekin azkentzen zituenak, inortxok ere ez baitaki heriotzaren eguna ez ordua?, Nazario otoizkide zuela maiz, biak gurutziltzatuaren aurrean belauniko; gero, ohean sartu eta Ama Birjinaren irudiaren kontenplazioan jartzen zela, hiru agurmaria errezatzen zizkion, lokartu baino lehen.
‎Arimaren indar eta kemen handienarekin gure protesta azaldu nahi dugu frantses prentsak zabaldutako konparazio gorrotagarri eta kalumnia zital horren aurka, iritzi horrekin gure gizon ausart haien aintzazko memoria zikintzen eta orbantzen baitute, heroi haiek, mila arrisku eta beste hainbat nekeren erdian, Kulturarentzat eta Erlijioarentzat konkistatu baitzituzten eskualde ezin zabalagoak.
‎Baina Ernestina ez zen emakume perfektua; ideia garbiak zituen buruan, haurraren gelatik gurutze barrokoa kendu zuenean (Regina-enean gurutze guztiak ziren barrokoak, Ernestinaren gelakoa izan ezik), Rakel neskameak kexuzko keinu bat egin zion, Ernestinak istantean ikusi eta Rakeli argibideak ematera bultzatu zuena: . Zertarako nahi dugu irudi bat gelan, Kristo haragizko bat izango badugu aurrerantzean???, baina hark ere, Reginak bezalaxe, bere naturaleza zuen, ahizparen lurrezko oin bertsuak, alegia?, haren parean jartzen zuena; egia zen, halere, Reginarekin konparatuta, Ernestinak bazuela abantaila bat, bizitza ia osoa eman baitzuen bere baitatik apaingarriak kentzen; bide hartan barrena, baina, oztopoak ere ez zituen gutxi, ze... noiznahi bihur baitzekiokeen apaingarri, bere jokabide morala. Ernestinarena?
‎–Mundu guztiak daki zeuk hil zenuela Vera Brent, miss Albret. Guk arrazoia jakin nahi dugu . Besterik ez, miss Albret?
‎Besterik ez, miss Albret? Guk jakin nahi dugu zergatik hil zenuen. Hori entzun eta joan egingo gara.
‎–Printzearekin nahi dugu .
‎–Matignongo mariskalarekin joan nahi dugu –d. Aubignék erantsi, antzezpen bete-betean?, Frantziako erregek aginduta altxatzen ari den armadan.
‎Zertarako itzuli gara? Heriotza horiek guztiak alferrik ez izatea nahi dugu . Izugarria litzateke pentsatzea Viva edo Mounette alfer-alferrik hil zirela.
‎–Jaitsi! Zurekin hitz egin nahi dugu !
‎gurutzea ohaburuaren gainean zegoen, zintzilik, eta koadroa aurrez aurreko horman; oheratu baino lehen –markesa anderearen eragina izugarria zen arren, Reginak ez zuen Regina-enean kaperatxorik eraiki, markesa andereak berea ere bakanetan erabiltzen zuelako, beharbada, baita Ernestinaren iritzia ere aintzat hartu zuelako ere, ausaz: " Etxeko bakoitzak bere bihotzean tenplu bat badu, zertarako nahi dugu etxean beste bat...?" –, etxekoandreak bere errezoak egiten zituen –bost-hamar minutuko errezoak, damu osozko otoitz batekin azkentzen zituenak... inortxok ere ez baitaki heriotzaren eguna ez ordua–, Nazario otoizkide zuela maiz, biak gurutziltzatuaren aurrean belauniko; gero, ohean sartu eta Ama Birjinaren irudiaren kontenplazioan jartzen zela, hiru agurmaria errezatzen zizk...
‎Baina Ernestina ez zen emakume perfektua; ideia garbiak zituen buruan –haurraren gelatik gurutze barrokoa kendu zuenean (Regina-enean gurutze guztiak ziren barrokoak, Ernestinaren gelakoa izan ezik), Rakel neskameak kexuzko keinu bat egin zion, Ernestinak istantean ikusi eta Rakeli argibideak ematera bultzatu zuena: " Zertarako nahi dugu irudi bat gelan, Kristo haragizko bat izango badugu aurrerantzean?" –, baina hark ere, Reginak bezalaxe, bere naturaleza zuen –ahizparen lurrezko oin bertsuak, alegia–, haren parean jartzen zuena; egia zen, halere, Reginarekin konparatuta, Ernestinak bazuela abantaila bat, bizitza ia osoa eman baitzuen bere baitatik apaingarriak kentzen; bide hartan barrena, baina, oztopoak er... nor zen bera, baina, inoren gainetik sentitzeko, inor baino hobea... baldin eta, hasteko, haurrari biberoia lehen aldiz eman ziòn hartan, ezin izan bazuen sentipen hura erreprimitu, beldurraren eta nazkaren artekoa, haurraren intziriak entzun ahala, ggrrrññññ eta ggrrrññññ?
‎Arimaren indar eta kemen handienarekin gure protesta azaldu nahi dugu frantses prentsak zabaldutako konparazio gorrotagarri eta kalumnia zital horren aurka, iritzi horrekin gure gizon ausart haien aintzazko memoria zikintzen eta orbantzen baitute, heroi haiek, mila arrisku eta beste hainbat nekeren erdian, Kulturarentzat eta Erlijioarentzat konkistatu baitzituzten eskualde ezin zabalagoak.
2010
‎Prozesua ez atzera ez aurrera egoera batean aurkitzen da jarrera horien ondorioz. PSOE eta PNVk blokeo egoera horretan duten ardura salatu nahi dugu , beren interes eta beharren neurrira egongo den prozesua eraiki nahian ari direlako. Ardura hori are larriagoa bilakatzen da Euskal Herriaren etorkizuna jokoan dagoen testuinguru honetan, berriro ere beren interesen mesedetan Euskal Herriaren etorkizunari muzin egiteko tentaldia nagusitzen ari delako.
‎Errepresio egoera horren mantentzea batera ezina da gatazkaren konponketarako negoziazio prozesu baten garapenarekin. Ohartarazi nahi dugu , Euskal Herriaren aurkako eraso horiek jarraitzen badute, ETAk erantzun egingo duela.
‎Bide beretik, Imazen PNVk azken hilabetetan erakutsitako jarrera salatu nahi dugu , ezker abertzalearen aurka Espainiako Gobernuaren ildoa elikatuz aritu baita. PSOE eta PNV prozesuari buruzko ikuspegi eta estrategia berdinean aritu dira, sinatu dituzten aurrekontu eta proiektu ekonomiko erraldoiak izanik bide horretan biak lotzen dituen hari nagusia.
‎ETAren erabaki eta erantzunak, Espainiako Gobernuaren jokabidearen araberakoak izango dira. Prozesuaren alde egin eta berau indartu eta sustatzeko gure borondatea argiki adierazi nahi dugu ; aldiz, gaur eguneko Euskal Herriaren aurkako eraso egoera mantentzen den heinean, abuztuko agirian adierazi genuen bezala, ETAk erantzuteko erabakitasun osoa daukala ere adierazi nahi du. Alta, ETAk bere gain hartzen du 2006ko abenduaren 30ean, Madrileko Barajas aireportuan kalte handiak eragin zituen lehergailuz buruturiko ekintza.
‎Alta, ETAk bere gain hartzen du 2006ko abenduaren 30ean, Madrileko Barajas aireportuan kalte handiak eragin zituen lehergailuz buruturiko ekintza. Ekintza armatu honen helburua biktimarik eragitea ez zela irmoki adierazteaz gain, lehergailuaren kokagune zehatza azalduz hiru dei egin ondoren, ordubete luzeko denbora tartean parkingaren aterarazte edo hustea egin ez izana salatu nahi dugu . Honela, gure doluminik sentituenak helarazi nahi dizkiegu ekintza honetan bizia galdu duten Carlos Alonso Palate eta Diego Armando Estacioren senide, lagun eta Ekuador herriari.
‎Eta abisu are kezkagarriagoa: . Ohartarazi nahi dugu , Euskal Herriaren aurkako erasoek jarraitzen badute, ETAk erantzun egingo duela?. Erakunde armatuak agiri hartan jakinarazi zuen, zuzenean lehenengo aldiz, Espainiako Gobernuarekin zerbait hitzartua zuela, hartutako konpromisoak ez zituela bete ohartarazi zuenez:
‎–Jakina, hainbat lan hipotesi erabili baditugu ere, une honetan ez dugu azalpen onargarririk ulertzeko edo/ eta azaltzeko ezohiko grafitoen fenomeno hau, baina horrek ez gintuzke harritu behar arkeologiaren diziplina honetan, kasu gehienetan, zalantzak ditugulako ziurtasunak baino gehiago. Hala ere, sinatzen dutenen eta aurkikuntza hauek azaleratu dituen ikerketa taldea osatzen dutenen borondate ona espresuki aipatu nahi dugu . Aurkikuntza hauek hemen egin ditugun ikerketetan agertu diren eta agertzen ari diren elementu arkeologiko guztien artean beste batzuk gehiago bezala bizi izan ditugu, aldeak alde, eta, ondorioz, horrela tratatu eta prozesatu ditugu?.
‎–Guk gerra, munduko higiene bakarra? glorifikatu nahi dugu , militarismoa, abertzaletasuna, libertarioen keinu suntsitzailea, hiltzen duten ideia ederrak eta emakumea erdeinatzea?.
‎–Odola zor diguzula, eta ostu diguzun guztia oraintxe itzultzea nahi dugu !
‎–Ia dena. Horregatik nahi dugu zurekin hitz egin.
2011
‎Chindasvinto eta Recesvinto? baina, zertarako nahi genuen eta zertarako nahi dugu zerrenda hura, erregeak gaur egun bertze batzuk direnean, eliteko kirolariak eta zine-izarrak, bertzeak bertze?. Aitor dut, orobat, apezaren latinak behar bezala ahoskatzea ia ezinezko ariketa bat zela zuretako, baina zertarako nahi ditugu pangelingua-k eta dominusvobiscum-ak, latina historiaurreko hizkuntza bihurtu bada?
‎Haurrak bularra bezala bilatzen dugu maite dugunaren gorputza. Handik ase nahi dugu , hura edoski. Horregatik umetzen gaitu maitasunak eta jolasti bihurtzen.
‎–Ez dut esango inor itsutu nahi dugunik, baina argi berezi eta bakan bezala ikus gaitzaten nahi dugu , izar txiki bat, nahi baduzu, letren zeru mugagabean, baina bere kabuz izarniatzen den argi puntu bat nolanahi ere, eta ez inoren dirdai, errainu edo ispilu den zerbait, jarraitu nuen, alegorien bidez ez bada, idazle baten estiloa zer den agertzeak zailtasun handiak dituelako.
‎oroitzea itzultzeko gogoa da. beti itzuli nahi dugu . leku bat aurkitu behar da inora itzultzeko gogorik gabe bizitzeko modukoa. orduan beharbada ez dugu ezer oroituko
‎Bakoitzari bere kontzientzia utzita, geroari begira galdera beti hor dago: gure gizartean zer moral nahi dugu –Eta lehenengo erantzun posible bakarra da:
‎Pentsamendu erlijiosoki menpegabe batetik ematen du termino prakadunagoetan arrazoitzea itxaron litekeela. Baina diskurtso zaharrekin nahi dugu etorkizun berri batean sartu, itxura pixka bat konponduta. Bakea egoteko barkazioa egon behar omen du; eta barkazioa egoteko, damua.
‎Euskal Herriaren egungo egoeraren hausnarketa sakon bat bideratu nahi dugu . Euskal Herriaren inguruan dauden kezkak eta iritziak ikuspuntu ezberdinetatik jorratu nahi ditugu, kanpo eta barne begirada batetik.
‎Alabaina, Euskal Herriaren egoera ulertzeko ezinbestekoa da historiara gerturatzea, Euskal Herriak bizi duen egoera historia luze baten ondorioa baita. Horregatik bere testuinguruan kokatu nahi dugu , ez unean uneko gertaera bakanean.
‎Baina politikoek euren alderdia maite dute gauza guztien gainetik. Guk herri bateratu bat nahi dugu , funtsezko gauzetan anaikide izango dena. Baina politikoak bere alderdiaren eskematik ikusten du herria, eta eskema horretara mugatuko den herria nahi du; eta ezin badu hori lortu, herri zati bat bereganatuko du:
‎Gure askatasunaren oinarria den ekonomia burtsako merkatuan erabakitzen denean, zein da politika aurrerakoi baten zeregina? Hor ikusi nahi dugu ezkerraren borondate eta zuhurtzia politikoa.
‎Dialektikoki harremantzen dira biak, nahiz eta inork ez dakien oso zehatz zer den dialektika. Liburu honetan ikusi nahi dugu nola uztartzen diren biak Euskal Herriaren kasuan.
‎Formula 1ean emaitza onak lortzen dituen gidari euskaldun bat dagoelako ez genuke Ordizian zirkuitu bat eraikiko, beretzat soilik; zinema industria sortzeko aldiz, Bilbon eta Errenterian gune bana egin nahi dituzte,, eta lau katu gara?. Atzerrira irteteko beldurrik ez da izan behar, bere ustez, aurreratuagoak gauden arlo jakin batzuetan kanpotik hona etorriko diren moduan,, baina hemen dena nahi dugu , oso onak garelako denean?. Zinemagile batek pelikula baino ez du egin nahi, eta Madrilek jartzen badu dirua, edo Parisek, hara joango da.
‎Izan daiteke, bada neurri batean, baina ez da filmaren funtsa. Hor dago, adierazi nahi dugu naturala den eta naturaltasunez hartu beharko litzatekeen errealitatea dela adindunena eta homosexualitatearena, baina ez da horren ikur izateko xedez egin?, ebatzi du Astigarragakoak.
‎Beragana jo eta esan nion: . Begira, Javier, kooperatiba bat daukagu, ezertxo ere ez dakigu zinemaz, baina 35 mm-ko labur bat egin nahi dugu –, eta berak segituan erantzun zigun ez kezkatzeko, lagunduko zigula ezer kobratu gabe. Txantreako kooperatibakooi funtzio desberdinak egiten erakutsi zigun, eta gaur egun, zinemaz dakizkidan gauza asko eta asko berari esker dakizkit.
‎Maiz ez da intentzio txarrarekin egiten, baina beren taldetxoa osatua dute, elkar ezagutzen dute, gizonen mundu bat da? eta berdintasun legea bete dadin nahi dugu , ez gehiago, ez gutxiago?.
‎denok nahi dugu jolastu kartzelako patioan.
‎Ez gaude umoretsu, Ekialdeko paisaia hotzak gure bihotzak ilundu ditu. Kosta ahala kosta, nahiz eta trenean luzaro egon behar, Europa mendebaldera itzuli nahi dugu .
‎13:00 Vatikano elizara sartu nahi dugu ; haatik, dirudienez, daramatzagun praka motzekin ezin daiteke sartu. Begirune eta errespetuarekin jantzi behar da, bernak tapatuta.
‎15:00 Zorionez, autobus sistema nahiko garatua dago, baina udan jendetsua eta berotsua da. Kostaldeko ibilbidetik Spliteraino heldu eta handik irletara joan nahi dugu , neskatilen bikini operazioak arrakastatsuak izan diren ikertzeko. Momentuz, dakusagun eta sentitzen ditugun kurba bakarrak errepidearenak dira.
‎Terminologia kontuak hizpide, hona Genaro Ramirezen zehaztapen bat: . Nawatera bizirik nahi dugu , ez salbaturik, museoko bitrina atzean gordea izateko?. In Alan R.
‎Epe motzera edo erdira ez dut ikusten herri maputxearen autonomia lortzeko aukerarik. Bake sendoa eta iraunkorra nahi dugu , baina gure eskubideak onartzen badira?. Aucan Huilcaman, Berria, 2006-08-10.
‎Katalunian herritarren% 98k dakite katalana, baina askok ez dute erabiltzen, ezagutzak ez du modu naturalean erabilera ekarri?. Carme Forcadell,. Lortu dugu ia kataluniar guztiek katalana jakitea; orain gehiagok erabiltzea nahi dugu –, Berria, 2004-11-06.
‎Gainera, ez dauka erabilera publikorik, familiartekoa da. Guk mapuzunguna lurralde maputxeko hizkuntza ofiziala izan dadin nahi dugu , gaztelaniaren pare?. Gustavo Quilaqueo,. Ekintzaileen lana eskertzen da, baina maputxeak ez gara, basati ona??, Berria, 2008-07-25 Afrikako iparraldeko herri batetik dator notizia:
‎Hizkuntzen egoera egun dagoen-dagoenean behatu ordez, egungo dinamika soziolinguistikoari darion proiekzioa aurkeztu nahi genuke. Zerumugan zer ikusten den jakin nahi dugu . Zer-nolako etorkizuna erdituko duen edo erdi dezakeen geroak nazio zapalduetako hizkuntza diglosikoen sabelean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan gu 12 (0,08)
nahi izan orain 4 (0,03)
nahi izan zer 4 (0,03)
nahi izan zu 4 (0,03)
nahi izan Efe 3 (0,02)
nahi izan beste 3 (0,02)
nahi izan etxe 3 (0,02)
nahi izan euskara 3 (0,02)
nahi izan ez 3 (0,02)
nahi izan bizi izan 2 (0,01)
nahi izan egon 2 (0,01)
nahi izan etorkizun 2 (0,01)
nahi izan euskaldun 2 (0,01)
nahi izan ezagutu 2 (0,01)
nahi izan frantses 2 (0,01)
nahi izan irudi izan 2 (0,01)
nahi izan jolastu 2 (0,01)
nahi izan marka 2 (0,01)
nahi izan uda 2 (0,01)
nahi izan % 1 (0,01)
nahi izan AHT 1 (0,01)
nahi izan Europa 1 (0,01)
nahi izan Kuba 1 (0,01)
nahi izan Paris 1 (0,01)
nahi izan XXI. 1 (0,01)
nahi izan aitona 1 (0,01)
nahi izan ala 1 (0,01)
nahi izan argi 1 (0,01)
nahi izan arrats 1 (0,01)
nahi izan arratsalde 1 (0,01)
nahi izan aurkeztu 1 (0,01)
nahi izan ba 1 (0,01)
nahi izan baina 1 (0,01)
nahi izan batu 1 (0,01)
nahi izan begi 1 (0,01)
nahi izan bera 1 (0,01)
nahi izan berriro ere 1 (0,01)
nahi izan beste mundu 1 (0,01)
nahi izan beti 1 (0,01)
nahi izan bihar 1 (0,01)
nahi izan biolentzia 1 (0,01)
nahi izan demokrazia 1 (0,01)
nahi izan ea 1 (0,01)
nahi izan egun 1 (0,01)
nahi izan ekonomia 1 (0,01)
nahi izan elkarrizketa 1 (0,01)
nahi izan eman 1 (0,01)
nahi izan eraiki 1 (0,01)
nahi izan erdaldun 1 (0,01)
nahi izan estatu 1 (0,01)
nahi izan etengabe 1 (0,01)
nahi izan etorri 1 (0,01)
nahi izan ezker 1 (0,01)
nahi izan familia bakarreko etxe 1 (0,01)
nahi izan gabon 1 (0,01)
nahi izan gehiago 1 (0,01)
nahi izan gertu 1 (0,01)
nahi izan gorputz 1 (0,01)
nahi izan guzti 1 (0,01)
nahi izan hauts 1 (0,01)
nahi izan hemen 1 (0,01)
nahi izan hiru 1 (0,01)
nahi izan hitz 1 (0,01)
nahi izan hizpide 1 (0,01)
nahi izan hor 1 (0,01)
nahi izan hori 1 (0,01)
nahi izan hura 1 (0,01)
nahi izan ikuspegi 1 (0,01)
nahi izan inor 1 (0,01)
nahi izan ispilu 1 (0,01)
nahi izan jabetu 1 (0,01)
nahi izan kapitulu 1 (0,01)
nahi izan komunikatu 1 (0,01)
nahi izan konparazio 1 (0,01)
nahi izan laguntza eskatu 1 (0,01)
nahi izan liburu 1 (0,01)
nahi izan mintzabide 1 (0,01)
nahi izan mundu 1 (0,01)
nahi izan nabariro 1 (0,01)
nahi izan natural 1 (0,01)
nahi izan nola 1 (0,01)
nahi izan nolako 1 (0,01)
nahi izan norbera 1 (0,01)
nahi izan patriarkatu 1 (0,01)
nahi izan promotore 1 (0,01)
nahi izan prozesu 1 (0,01)
nahi izan segurtasun 1 (0,01)
nahi izan sinetsi 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan etorkizun berri 2 (0,01)
nahi izan etxe beste 2 (0,01)
nahi izan frantses prentsa 2 (0,01)
nahi izan irudi izan bat 2 (0,01)
nahi izan marka egin 2 (0,01)
nahi izan AHT erokeria 1 (0,01)
nahi izan aitona zahar 1 (0,01)
nahi izan ala ez 1 (0,01)
nahi izan argi gu 1 (0,01)
nahi izan arrats heldu 1 (0,01)
nahi izan arratsalde bost 1 (0,01)
nahi izan baina gaur egungo 1 (0,01)
nahi izan bera sendi 1 (0,01)
nahi izan beste gustuko 1 (0,01)
nahi izan beste sektore 1 (0,01)
nahi izan beste zerbait izan 1 (0,01)
nahi izan beste mundu bat 1 (0,01)
nahi izan beti ezkutuan 1 (0,01)
nahi izan bihar izutu 1 (0,01)
nahi izan biolentzia sinboliko 1 (0,01)
nahi izan demokrazia bat 1 (0,01)
nahi izan ea zer 1 (0,01)
nahi izan Efe aipatu 1 (0,01)
nahi izan Efe bertsio 1 (0,01)
nahi izan Efe maniobra 1 (0,01)
nahi izan egun bat 1 (0,01)
nahi izan ekonomia lehenbailehen 1 (0,01)
nahi izan etengabe erasotu 1 (0,01)
nahi izan etorri orrialde 1 (0,01)
nahi izan etxe bat 1 (0,01)
nahi izan euskaldun bizi 1 (0,01)
nahi izan euskaldun ideologia 1 (0,01)
nahi izan ez eduki 1 (0,01)
nahi izan ezker borondate 1 (0,01)
nahi izan gabon institutu 1 (0,01)
nahi izan gorputz zama 1 (0,01)
nahi izan gu egitura 1 (0,01)
nahi izan gu euskal 1 (0,01)
nahi izan gu hezkuntza 1 (0,01)
nahi izan gu ikasle 1 (0,01)
nahi izan gu marka 1 (0,01)
nahi izan gu mugimendu 1 (0,01)
nahi izan hori guzi 1 (0,01)
nahi izan hura bezala 1 (0,01)
nahi izan ikuspegi feminista 1 (0,01)
nahi izan inor baimen 1 (0,01)
nahi izan ispilu bat 1 (0,01)
nahi izan jolastu ere 1 (0,01)
nahi izan jolastu kartzela 1 (0,01)
nahi izan kapitulu hau 1 (0,01)
nahi izan komunikatu egin 1 (0,01)
nahi izan liburu hau 1 (0,01)
nahi izan mintzabide nagusi 1 (0,01)
nahi izan mundu etxe 1 (0,01)
nahi izan nola uztartu 1 (0,01)
nahi izan nolako lotura 1 (0,01)
nahi izan norbera nahi izan 1 (0,01)
nahi izan orain agurtu 1 (0,01)
nahi izan patriarkatu oro 1 (0,01)
nahi izan promotore susmagarri 1 (0,01)
nahi izan prozesu hau 1 (0,01)
nahi izan XXI. mende 1 (0,01)
nahi izan zer alde egin 1 (0,01)
nahi izan zer eraman 1 (0,01)
nahi izan zer hil 1 (0,01)
nahi izan zu hitz egin 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia