Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2008
‎–Dependentzia/ independentzia aukeraren aurrean, XXI. mendeko estatu-nazio propioaren ideiaren aurrean, apustu garbia egiten dugu: munduari irekita egongo den nazioa nahi dugu XXI. mendean; elkarrekiko dependentzia nahi dugu Europan; Espainiarekin, Frantziarekin eta Europarekin burujabetza partekatua nahi dugu?.
‎Beraz, gure literatura-tradizioa biltzen duen Orotariko> Euskal> Hiztegi-ko corpuseko hitz nagusiak jasoak baditugu, zer geratzen zaigu eginkizun, ezer geratzen bazaigu? Hiru puntu azpimarratu nahi ditut XXI. mendeko euskarak beharko dituenak, nire iritziz behintzat.
2009
‎Ez dugu horrelakorik nahi ikastolarentzat. XX. mendean sortu zen ikastolari jarraipena eman nahi diogu XXI. mendean.
‎XX. mendeko auto berezienetakoa izan zen Minia, txikia eta bizia zelako goretsia. 50 urte bete ditu eta, erretiroa hartzeko asmorik gabe, muturra sartu nahi du XXI. mendeko autoen erakusleiho handian. Datorren astean aurkeztuko dute BMWren Mini berria, Frankfurten (Alemania), Automobilaren Nazioarteko Ferian.
2010
‎Munduan zehar ditugun euskaldunek jakin nahi dute nondik datozen, jatorriaz arduratzen dira; baina ez dute bakarrik atzera begiratzen. Herri honen etorkizunean ere parte hartu nahi dute XXI. mendean. Familia-lokarriak ditugu; herri berekoak sentitzen gara; eta etorkizuna garatu nahi dugu.
2012
‎Protesta publikoa egin genuen: adierazi nahi genuen XXI. mendeko Europan-askatasunen eta giza eskubideen Europan-Andaluzian 400.000 familiek kide guztiak langabezian dituztela eta 350.000 familiatan inork ez duela laguntza sozialik jasotzen. Benetako datuak dira.
2017
‎Une honetan jokoan dagoena horixe da: zein demokraziatan bizi nahi dugu XXI. mendean. Gure herriaren etorkizuna modu librean herritarrek erabakiko duten demokrazia batean bizi nahi dugu guk.
‎Georgiarrak ziren, lituaniarrak baziren ere bai, eta buruzagia militar ohi estatubatuarra zen. Izenak, irudiak eta frogak asko dira, baina hedabideek ez dute ezer esan nahi, agintariek ez dute ikertu nahi, eta batez ere, Mendebaldeak ez ditu ezagutarazi nahi XXI. mendeko estatu kolpeen forma berriak; hobe jendeak pentsatzen badu kolpeak ez direla existitzen" mundu garatuak" kontrolatu nahi dituen lurraldeetan.
2018
‎Akademiarentzat, eta etorkizuneko erronkei aurre egiteko, indartsu? dagoela esan du,, guk bete-betean egon nahi dugulako XXI. mendean, eta esango nuke azken 10 -13 urteotan egin ditugun aldaketa eta esfortzuekin, helburutik hurbil gaudela. Azkenaldian, gainera, areagotu egin dira bide horretatik doazen gure eginbideak.
‎-Orobat, bestelako errealitateak, garai zail eta ilunetan (Bertsolari Txapelketa, AEK, Euskal Idazleen Elkartea, itzultzaileak, UZEI, ikastolak, euskarazko argitalpenak, literatura eta ikerketa lehiaketak, hiztegiak,?), hasiera emanez gero euskara eta euskal kulturaren garapenerako erabakigarri geratu diren osterantzeko errealitateei. Horrela sortu da euskalgintza modernoaren azpiegitura eta hortxe egon da beti euskararen Akademia.2 BAINA GATOZEN gaurkora, guk bete-betean egon eta bizi nahi dugulako XXI. mendea, eta esango nuke azken 10 -13 urteetan egin ditugun aldaketa eta ahaleginekin, helburutik gertuago gaudela. Azkenaldian, gainera, areagotu egin dira bide horretatik doazen gure eginbideak.
‎Andres Urrutia pozik eta" hunkituta" azaldu da hedabideen aurrean. Euskaltzainburuak azpimarratu du aurtengo hau" urte esanguratsua" dela Akademiarentzat, eta etorkizuneko erronkei aurre egiteko" indartsu" dagoela esan du," guk bete-betean egon nahi dugulako XXI. mendean, eta esango nuke azken 10 -13 urteotan egin ditugun aldaketa eta esfortzuekin, helburutik hurbil gaudela. Azkenaldian, gainera, areagotu egin dira bide horretatik doazen gure eginbideak.
2019
‎Hortik abiatuta, osaera politikoa eta klase-berregituraketa kategoria operaistak eta marxistak erabiliko ditut. Lan honek ekarpen txiki bat egin nahi du XXI. mendean iraultza pentsatzeko/ egiteko. Horretarako, klase-berregituraketaren metodo operaista gaurkotzeko (zentzu destituientean) aukera arakatzen du, Kapitalaren subjektibazioa apurtzeko eta bizimolde ez-kapitalistak eraikitzeko bidean.
‎Horretarako, Italiako operaismotik oinordetzan jasotako zenbait kontzeptu erabiltzen ditu (klase-berregituraketa, kontra-subjektibazioa, osaera politikoa), baita 1970eko urteetako borroka autonomoen zikloari buruz berriki egindako interpretazioetatik jasotakoak ere (indargabetzea, bizimoldeak, Komuna eraikitzea). Lan honek ekarpen txiki bat egin nahi du XXI. mendean iraultza pentsatzeko/ egiteko. Horretarako, klase-berregituraketaren metodo operaista gaurkotzeko (zentzu destituientean) aukera arakatzen du, Kapitalaren subjektibazioa apurtzeko eta bizimolde ez-kapitalistak eraikitzeko bidean.
2021
‎Eta, hain justu ere, lekuko horri heldu nahi zaio, zelanbait, lan honetan. Alde batetik errutinen nahiz pentsamendu errutinen printzipioak, bestetik, Bularretik Mintzora egitasmoak hasierako etapetan egindako lanaren aurrendaritza, eta azkenik, ikerketek oro har frogatzen dituzten emaitzak aintzat hartuz, Bigarren Hezkuntzarako literatur errutinak eraiki eta proposatu nahi da XXI. mendeko literaturaren didaktikarako baliabide esanguratsu gisa. Hala eta guztiz ere, ez da lan honen xedea errezetak edota literaturaren didaktikak dituen erronka guztientzako konponbideak eskaintzea; baina, arestian adierazitakoaren haritik zein gure ikerketatik ondorioztatutakoak kontuan hartuz, norabide horretan bidea urratzen hasiko den ekarpen didaktikoa egitea bai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia