Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.729

2000
‎Orain, esate baterako, zurekin elkarrizketa bukatutakoan bilera daukat. Plastikozko pilotak sortu nahi ditugu paletarako. Proiektu serio bat egin nahi dugu.
‎Berrikuntzetako bat lan onenak egunkarietan argitaratzea izango da. Sarien aldetik, ordenadoreak, erlojuak, argazki kamerak... eta horrelakoak banatu nahi ditugu hemendik aurrera. Orain arte, lanak San Sebastian egunerako egin eta sari banaketaren ekitaldia Aste Santu inguruan egin ondoren, irabazleek bidaia egiten zuten Donostiarekin senidetutako hiri batera.
‎Orain arte, lanak San Sebastian egunerako egin eta sari banaketaren ekitaldia Aste Santu inguruan egin ondoren, irabazleek bidaia egiten zuten Donostiarekin senidetutako hiri batera. Gainera epeak ere aldatu nahi ditugu . XI. edizioko lanak ikasturte honetan bertan jaso nahiko genituzke.
‎Artea eta Komunikazioa, Giza eta Gizarte Zientziak eta Zientziak. Horien guztien artean bost azpimarratu nahi ditugu , ikastaroen edukietan dagoen eskaintza anitzaren adierazle: Biarritzen egitekoak diren hiru:
‎" Helburu nagusia antzerkitik bizibidea ateratzea izanik, merkatu eta ikusle guztiengana iritsi beharra dago, hori hasteko. Bestetik, kalitatezko lan garaikideak egin nahi ditugu , gure obrak ahal den gehien mugituz herri txikienetatik handienetara". Halaxe, urtean bi ikuskizun taxutzeko asmoa dute, bat haurrentzat eta bestea helduentzat.
‎Iparraldean euskara ez dela ofiziala ezkutatu nahi dute. Guk, modu baketsu batez, Euskal Herriari ukatzen zaizkion eskubideak aldarrikatu nahi ditugu munduaren aitzinean.
‎X. Biltzarrerako ponentzian biltzen diren aipamen batzuk ekarri nahi ditugu orri hauetara, datozen urteei begira sindikatu abertzaleak izango dituen erronka nagusiak ezagutzeko. Erronka horiek zein izango diren jakiteko globalizazio neoliberalak ezarritako egoera aztertu dute, langileriaren indarguneak galera bat sumatzen ari direla kontuan izanik.
‎Labur aritzekotan, euskal errealitatean presentzia handiena dutenetara mugatuko gara, beste kasu batzuetan naziotasunaren gorabeheretan bestelako eragile eta prozesuak agertzen direla argiutziz. Euskal Herriari gagozkiolarik, beraz, prozesu bi aipatu nahi ditugu : nortasunetnikoaren birsortze/ deuseztatze-prozesua bata, eta nazio politikoan oinarritutakonortasunen eraikuntza/ deseraikuntza-prozesua, bestea.
‎Telebistei dagokionez honako ideia hauek azpimarratu nahi ditugu :
‎Guk, ordea, izatearen baldintzak arakatu nahi ditugu , askatasunaren beharraeztabaidarako oinarri gisa ezarri ostean6 Lehen aipatu dugun legez, izatearen baldintza horien artetik izate juridikoari dagozkionak aukeratu ditugu, estatu baten beharrezkotasunaren oinarriztapena ikuspegi horretatik egokiago egin daitekeelakoan.
‎Ingurumari zabal eta korapilatsu horretan egonik, lerro hauetan bi gogoetabereizi nahi ditugu ondoko gaiei buruz:
‎Russian Academy of Sciences, Kharkov State University, GeorgianInstitute of Psychology, eta Azerbaijan Pedagogical Institute for Russian Languageand Literature. Gainera, espreski eskertu nahi ditugu ikerketaren diseinuan partehartu izan zuten pertsona hauek: Mark Bennett, Ignasi Vila, Almudena Gimenez, Tatiana Riazanova, Valentina Pavlenko, Giorgi Kipiani eta Rauf Karakazov.
‎Lan honetan, bi iturrietatik abiatuz, gaur egungo teknika sustraitzen duen teoriariburuzko aipamen batzuk egin nahi ditugu . Hau da, ondorio amankomunatuetaz hitzegin nahi dugu, beraien artean dauden ezberdintasunak azpimarratu baino gehiago.
‎–Gure mentalitate milurtez katolikoak horientzat (tradizioko sinismenendako) leku seguruago batbehar izaten du. Oinarri sendoagoaz nahi ditugu gure errebindikazio politikoak... Gure eskubide historikoak, ezin izan daitezke gure, iritzi, hutsak:
‎22 Ikus daitekeenez, Estatu nazioaskodunen kasua alde batera utzi dugu. Gure iritziz,. Estatu nazioaskodun, aren formula hori, hainbat kasutan behintzat (gertukoak adibidez), egoera gatazkatsuak indargabetu nahirik Estatua kolokan jar dezaketen prozesu nazionalak estaltzeko erabilia izan da; guk, hain zuzen, kasu horiek itzaletik atera nahi ditugu geure analisirako. Azkenean ez dira faltan izango, aniztasuna onartu arren, honako argudio honen antzekoak:
‎Ez genuen afaldu, ez genuen kalerik zapaldu, ez genuen telebista piztu. Gure azken egunak aprobetxatu nahi ditugu .
‎[S] istematizatu eta argitasuna sortu eta loturak eraiki nahi ditugu ; baina kontuz sistemaz [bakarraz] eta zientziaz [bakarraz] behar baino lehen mintzatzearekin(...). Mintza gaitezen, hobe, entziklopediaz.
‎beti harrituta geratuko gara gauza baten edo bestearen aurrean. Hala eta guztiz ere, maiz balio guztiak (etika, estetika, erlijioa, kultura eta beste hainbat) sare batean sartu nahi ditugu , metodologia batean, errezeta-liburu batean, behin betiko. Baina, zoritxarrez edo zorionez, hori ez da posible.
2001
‎EUSKAL komunistok sektore herrikoi anitzak bildu nahi ditugu printzipio nazional eta demokratikoen inguruan. Euskal gazte abertzale, preso gazte borrokalari eta militante beteranoen artean, hala herri nola auzo langileetan gure proposamenek izaniko erantzunek erabat poztu gaituzte.
‎AZKENIK, gainontzeko ponentziek ezker abertzalearen baseko batzarrak areago mugatzea eta burokratizatzea proposatzen duten bitartean, komunistok berauek benetako eztabaida organo bihurtu nahi ditugu , batzarrak organo partehartzaile eta erabakitzaileak izan daitezen.
‎Gure aldetiko akordioa ez dago sail bat ematearen menpe. Guk edukiak nahi ditugu landu eta lehenesten dugun politika ager dadin. Ez badugu akordioa lor-tzen ez gara fustratuak sentituko
‎Edozein modutan, fisikak lege batzuk dituen bezala, desobedientziak ere baldintza batzuk bete behar ditu: desobedientzia zibilaren bitartez gure eskubideak eskuratu nahi ditugu , baina inoren eskubideak zapaldu gabe. Ez gara arerio politiko edo sozialaren aurka arituko, baina gure eskubideak oztopo guztien gainetik beteko ditugu.
‎Ez gaude preso politikoei aitorpenik eskatzeko eta ez dugu halakorik egingo, baina gero eta preso gehiago gure proposamenak aztertzen ari dira eta horietatik batzuek, kalean bezala, bat egingo dute gurekin eta beste batzuek ez. Ez dugu ez kolektiborik ez ezer hautsi nahi, gizartean politikagintzarako bideak zabaldu nahi ditugu eta horretan parte hartu nahi duenak ateak zabalik izango ditu. Kito!
‎GSIak jarri nahi ditugu behar duten errepide eta bide guztietan eta hiritarrak horiek interpretatzen jakin dezala eta baliagarri izan daitezela.
‎Gero eta aldakorrago den mundu honetan ibiltzeko eta mundua ulertzen lagunduko diguten zeinuak interpretatu nahi ditugu .
‎Guk euskaldunak atera nahi ditugu eta, beraz, gure lana ez da izan beharbakarrik hizkuntza egiturak eta horrelakoak irakastea; gurean euskarairakastea beti egon da loturik motibazio eta erabilerarekin. Datozkigunikasleak motibazio batekin datozkigu eta ateratzean zaletuak bihurtzenditugu.
‎Hainbat urtetan askorekin konpartitu dugun kezka bat, plazaratu eta argitzekobalizko bide bat erakutsi nahi dugu. Aldez aurretik esan behar dugu, ez dugulainongo ikerketarik egin; inpresio eta sentipen-mailan besterik ez gara arituko, etageure hausnarketa hauek konpartitu egin nahi ditugu , norbaitek guk erakutsitakohariari tira eginez ondorio zehatzagoak aterako dituelakoan.
‎Asko eztabaidatu da zer den lehenago, kultura alahizkuntza. Interesgarri izan badaiteke ere, eztabaida hori irakasle-lanetarako haingarrantzitsua ez denez, ez gara horretan sartuko; hizkuntzan kulturaren nolakotasunak aurkitu nahi ditugu guk. Ez dugu konformatu nahi hizkuntza pragmatikarenikuspuntutik aztertzearekin, ez dugu esan nahi zertarako eta noiz erabiltzen denforma bat edo bestea; erabileratik harantzagoko pauso bat eman nahi dugu, erabilera horren atzean dauden usteak aztertuz.
‎Eta ez makala, alajaina! Hiztunek mezuaktrukatzeko erabiltzen dituzten formak aztertu nahi ditugu , horiek zein kultura erakusten duten aztertzeko, hots, munduaren zein ikuspegi erakusten duten aztertzeko.
‎Has gaitezen adibideak banan-banan aztertzen. Testuetatik ateratakoak aztertuaurretik, urteetako eskarmentuak eskaini dizkigunak ekarri nahi ditugu hona.Adibide hauetan ez dugu erantzunik ematen; askotan galdera baino ez dugu egiten.Hauexek dira:
‎1) soziologikoagoadena, soziologiarekin gehiago lotuz, gizarte egoera eta gizabanakoaren ezaugarrisoziodemografiko eta soziolinguistikoak (ezaugarri ez oso hautazkoak) kontuanhartzen dituena, eta 2) psikologikoagoa dena, psikologia orokorrarekin gehiagolotuz, gizabanakoaren prozesu psikologiko eta psikosozialetan (ezaugarri hautazkoagoak) oinarritzen dena. Gure eredu soziopsikologiko honetan bi enfasi haueklotu nahi ditugu . Laburbilduz, bi enfasi hauek ondoko modu grafikoan adierazdaitezke:
‎Zerrenda honetan gauza batzuk azpimarratu nahi ditugu ; alde batetik, adierazitako urtea zehatz-mehatz kokatzea oso zaila da kasu batzuetan. Bestetik, aurkikuntza norbaiti esleitzea ere ez da kasu batzuetan erraza izan, XI. mendekoen kasuan batez ere.
‎Atal honetan, jostunak eta perfumeak elkartu nahi ditugu , azken bolada honetan sortu diren perfume berrien zehaztapenak emateko eta estilo berriak zein izen-deiturak ezagutzeko.
‎Atal honetan, beraz, jostunak eta perfumeak elkartu nahi ditugu , azken bolada honetan sortu diren perfume berrien zehaztapenak emateko eta estilo berriak eta izen-deiturak ezagutzeko.
2002
‎Hasteko, herri eta auzoetan berkokatu eta ekimen berriak bultzatu nahi ditugu . Garai batean sortu zen ilusioa, beharra eta gogoa berpiztea izango da gure lana.
‎Artean, guk prozesu hori luzea ikusten dugu, eta bitartean, beren eskubideak bermatu beharra dago. Presoak eta beren senitartekoak bizirik nahi ditugu , familien egoera ekonomikoa gero eta latzagoa da, milaka milioi gastatu dituzte urtetan zehar. 10, 15 eta 20 urte daramatzaten familiek zenbat gastatu duten ikusi baino ez dago, zenbat auto istripu eta ezbehar sortu zaizkien...
‎bi gizon kafea hartzen ari dira pantailan, eta ikusleok oso-osorik entzun behar dugu euren ordu erdiko elkarrizketa, (r) zer moduz?» agurretik hasita (r) bihar deituko dizut; zein da zure telefono zenbakia?» esaldiarekin bukatu arte. Pazientziarik gabekoak gara gaurko ikusleak, hitz gutxi eta oso beteak nahi ditugu , eta akzio batetik bestera azkar igarotzea hobe. Maskarada kontrako muturra da, eta anti-espektakularra dela eman dezake, baina hain justu lortzen du ikuslea (r) biba zuek!» ohiuka jartzea.
‎Antzeko kanpainetan bezalatsu," Euskaraz, eskubide osoz" lemapeko honek paretetan pegatuko dituzten afixak, soinean iltzatuko diren txapak, euskaraz jardun daitekeelako mahai gainera labainduko den ohar tolesgarria eta bularpera itsatsiko diren eranskailuak baliatuko ditu bere aldarria hedatzeko tenorean. Zentzu honetan, afixa nagusian agertzen dituzten marrazkietan bide seinaleetako ikurren itxura dago," umorez baina zorrotz, dekretuaren ondorioak islatu nahi ditugu ", Oinarriak-ek dioenez.
‎Bertsozale Elkartea ari da bertsolaritzaren mapa osatu nahian. Joxerra Garziak iragarri duenez, «orain arte esan diren gauza guztiak kokatu nahi ditugu mapa horretan. Bakoitzak lantzen duen ikergaia zer eremutan kokatzen den ikusi, eta lan horren pasarte interesgarrienak gehitu.
‎Gaminderen esanetan," kalean izan nahi dugu, zeren eskaintzen den jai aukera bakarra' txunpa txunperoa' da, eta guk dantzen bidezko festak bultzatu nahi ditugu ".
‎Guk alderdi guztiekin ditugu harremanak edo eduki nahi ditugu , eta Batasunarekin orain arte bezala jarraituko dugu, ahalik eta harreman normalena izanez.
‎Zentzu honetan, aurten 1969an urrezko maskorra jaso zuen Francis Ford Coppola ezezagun hari sari bat emango diogu. Horrelako zuzendari gehiago deskubritu nahi ditugu Zinemaldian.
‎Txosten honen bidez, EIREk antolatu duen Euskal Unibertsitatearen Kongresua dela eta, teknika-eta teknologia-zientzien alorrean euskararekin loturik dagoen egoeraren azterketa egin eta datuen arabera ikus ditzakegun perspektibak etaeginbeharrekoak adierazi nahi ditugu .
‎Hori guztia dugu gogoetagai Mondragon Unibertsitatean. Gutxienez euskaran, gaztelanian eta ingelesean nahi ditugu hezi gure ikasleak. Euskara, Debagoienean eta Gipuzkoako Goierrian bederen, nagusia izango delarik, gaztelaniariere garrantzia emanez, badelako ere bertoko hizkuntza, gurea; eta ingelesa, noski, arrazoi nabariengatik.
‎Ikasle gazte eta helduaren autonomia da gaur egun lortu nahi den helburuetako bat: ikasten ikasten dakiten pertsonak nahi ditugu . Asko dira ikasten ikastekoproposatutako bideak, baina, dirudienez, guztiek ez dute eramaten autonomia-mailaeta autonomia-mota berdinera.
‎Lehenengo eta behin kurrikuluaren eta programaren arteko ezberdintasunaknabarmendu nahi ditugu . Dolz eta Schneuwly-rekin (1997) bat gatoz hauxe esatendutenean:
‎adierazleen zerrenda oso baliagarria dahelburuen plangintza bat egiteko epe labur, ertain eta luzean. Gero eta ugariagoak dira xede bereziko ikastaroak; ikasleei irakaskuntza pertsonalizatuaeskaini nahi diegu; eta epe laburrean emaitzak ikusi eta ebaluatu nahi ditugu ... Europako Kontseiluaren lanak bide horretan laguntza ederra eskaintzen du.
‎Izenburu honen pean bi helburu batu nahi ditugu : alde batetik, geure tesiarenproiektua aurkeztu nahi dugu; bestetik, laburki bada ere, ikerketa hori aurreraeramateko abiapuntu metodologiko nagusiak eta sortzen zakizkigun galdera etaarazo nagusiak zein diren azaldu nahi dugu1 Geure ikerketa oraindik burutzen arigarenez, oraindik galderak dira nagusi; baina galdera horiek beharrezkoak diralanean aurrera jarraitzeko, eta zentzu horretan, guk hemen azaldutakoa interesgarria izango delako esperantza dugu.
‎«Haurrei ez zaie denborarik ematen. Bi edo hiru etxe eduki nahi ditugu , eta maila horri eusteak diru-sarrera handiak izatea eta gehiegi lan egitea dakar. Arazo handia presa da», esan du Bernabé Tierno psikologoak.
‎Ikerketaren bigarren fasea Drogei buruzko Plan Nazionalaren, Gaztela eta Leongo Juntaren eta NATOren Plan Zientifikoaren funtsen bidez finantzatu da, eta oxido nitrikoa sintetizatzen duen entzimarik ez duten “sagu mutanteekin” egindako probetan oinarrituko da. “Nikotinarekiko mendekotasunaren neurona-zirkuituak ezagutu nahi ditugu , eta gure gorputzetik kanpoko eta berriro erretzeko irrika eragiten duen substantzia batekiko mendekotasuna zergatik bihurtzen garen jakin nahi dugu”, esan zuen Alonsok. Litekeena da oxido nitrikoa tartean diren molekula edo prozesu biologikoen kateko elementu bat izatea, eta, substantzia hori asimilatzen ez duten saguekin, gizakiaren antzeko nikotinarekiko mendekotasun-prozesurik duten egiaztatuko da.
‎Egoera horren aurrean, beraz, ardoari buruzko informazioak, zabalkundeak eta sustapenak lagundu egingo du erosten ari garen produktua behar bezala argitzen eta identifikatzen, eta hori funts publikoekin ere egin ahal izango da, Administrazioak finantzatutako kanpainen bidez, nahiz eta nahitaezko irizpide orientagarri batzuk bete beharko diren. Alde horretatik, kontsumitzaileari eta kontsumo iraunkorrari dagokienez ezarri direnak nabarmendu nahi ditugu . Funtsean, hauek dira:
‎Guzti-guztiona den zio bakarra dago, ordea: munduak sortu nahi ditugu , iraganeko edo egungo mundua bezain errealak, baina, aldi berean, harekiko ezberdinak liratekeenak.
‎O ro har, demokrazia eta berdintasuna nahi ditugu egungo gizartea gidatzeko, balio sozial handiko hitzak dira horiek biak mundu aurreratuetan. Demokrazia eta berdintasun linguistikoak errebindikatzen ditugu guk unibertsitate euskalduna sortzeko unean.
2003
‎talken kontrako motelgailua. Bezeroekin talkak ebitatu nahi ditugu eta horretarako denbora-motelgailu edo gordailu bat jartzen dugu. Pentsamolde honen arabera, batetik esandako espezifikazioak beti bete nahi dira kalitate-murrizketarik gabe eta bestetik bezeroari hasieratik epe erreal bat eman nahi zaio.
‎25\. urtemugaren ospakizunaren barnean beste ahalegin bat burutzea otu zitzaigun. Foro honen bidez, herrian dauden irizpide eta jarrera ezberdinak bildu nahi ditugu . Elkarrizketa eta komunikazioa erraztu nahi ditugu herri proiektuak artikulatzeko.
‎Foro honen bidez, herrian dauden irizpide eta jarrera ezberdinak bildu nahi ditugu. Elkarrizketa eta komunikazioa erraztu nahi ditugu herri proiektuak artikulatzeko. Proiektu guztiak elkarrekin aztertu eta soluziobideak plazaratzen saiatzen ari gara.
‎Eztabaidagunean ez dugu aldez aurretik zein den lehen eta zein ondoren esan. Eragileen sentsibilitate guztiak orokorrean eta bateratuak aztertu nahi ditugu . Bi gaiak jorratuko dira, biak osagarriak izaki.
‎" Guk gurasoak eta gure seme-alabak euskarazko egunkaria laguntzera deitu nahi ditugu . Gure seme-alaben heziketarako erabiltzen den tresna bat izan behar baitu euskarazko egunkari berriak".
‎Lantegietan lankide sareak ditugu, ikastetxeetan ikaskide sareak, he rrietan lagunarteak, elkarteetan lagun-multzoak, senitartekoak ere hortxe dira. Guneak, harreman sareak, berezko taldeak euskaldundu nahi ditugu , hots, kideen arteko euskarazko erabilera sustatu. Hizkuntzaz jabetzeko gramatika buruz hartzea beharrezko ez denez gero, ez eta bestelako irakaskuntza gidatuaren bidez ikastea ere, erabiltzeko testuinguruak sortu beharko dira.
2004
‎" Pertsonaia nahiko pasiboa da ipuinean agertzen dena eta hori oso antiteatrala da. Teatroan pertsonaiak borrokan ikusi nahi ditugu , bai ingurukoekin eta bai beren buruarekin ere. Horregatik sartu nituen Baster eta Txus pertsonaiak, antagonista lanak egiteko".
‎Guretzat, Euskal Herriaren barrenetik begiratuta, gakoa Euskal Herriari ezagutza juridiko politikoa onartzea da. Lehia hor dago eta horretan kokatu nahi ditugu gure indar guztiak.
‎Horrek esan nahi du egiari ez diogula begietara begiratu nahi. Garrantzitsuak ez diren gauzak garrantzitsu egin nahi ditugu . Eta horrek esan nahi du pertsonak ez diela gaurko egunean, edo gobernuak, egiazko problemei aurpegira begiratu nahi.
‎Hor kokatzen du Ezker Abertzaleak datorren ikasturte politikorako erronka: urratsak eman nahi ditugu Euskal Herriko eragile demokratiko guztiak autodeterminazioaren aldeko estrategia berean kokatuko dituen eskenatoki politiko berri baterantz.
‎Agian bakarrik bizitze horren tristuratik urrundu nahi ditugu .
‎Tira, bada, zurkaizte-kontuak aipatu ditugunez gero, Mikel Atxagaren zakutik atera nahi ditugu horietako elementu batzuk. Euskararen zer-nolakoa gogoeta-jantzi hauetan babestu nahi digu kazetari euskaltzale honek:
‎Batzuen eta besteen arteko kontraesanak azpimarratzeko aurkezpen-modu honetan, bi euskaltzale ekarri nahi ditugu segidan. Aurrez aurre eta begiz begi jarri nahi ditugu.
‎Batzuen eta besteen arteko kontraesanak azpimarratzeko aurkezpen-modu honetan, bi euskaltzale ekarri nahi ditugu segidan. Aurrez aurre eta begiz begi jarri nahi ditugu . Horretarako, lehendabizi, Alfontso Martinez Lizarduikoa dakargu, eta, honek, besteak beste, euskararen hondarrean izozmendi sakonak hauteman dituela jakinarazi nahi digu:
‎Egokitasunaren neurria irakurlearen esku utzita, Imanol Agoteren testu-puska luze bat irauli nahi dut hona, euskalgintzaren ingurumarian dauden diskurtsoen lau aldaerak banakabanaka ezagutzeko. Bai, lau omen dira ikuspuntu horiek, eta laurak luze eta zabal zirriborraturik ikusi nahi ditugu hemen:
‎Kontzientzia pertsonal horrek kolpe huts egiten duelarik, jai dauka gainerako guztiak, gainerako guztiaren balizko indarrak ukatu gabe ere. Haatik, ikuspegi horren laburra larrutzeko, beste bi ordezkari landatu nahi ditugu hemen. Eta lehendabizikoak bi hitz darabiltza jarrera hori definitzeko:
‎Arkanbele erraldoiak nahi ditugu ez kakalardo kakatsuak!
‎Esandako guztiarekin, diferentzial kooperatibo hori mimetikoki transferitzea, teknologia zehatz bat bailitzan, ezinezkoa dela azpimarratu nahi dugu, bere baitan, esperientziaz korapilatzen eta heltzen doan portaera kulturalaren sorkuntzarekinerlazionatzen diren elementuak baititu. Era berean, MCC-ren internazionalizazioestrategiatik eratorritako filialetara eskema juridiko eta sozietalak eramateak dituenarrakastarako aukera urriak azpimarratu nahi ditugu , ez badira prozesu kulturalezlaguntzen behintzat. Prozesu horiek, Arrasateko Kooperatiba Esperientziak azken40 urteotan ibilitako bideekin alderatuz, zidor desberdinetatik jo beharko dute.Gainera, filial horiek zailtasun gehitu bat dute:
‎Lagun arruntekin ere horrelakoa da: haiekinbatera bizi nahi ditugu esperientzia berriak (jaiak, bidaiak...), haien inguruanegon... Beraz, maitasuna hitz batean definitu beharko banu,, batasun-nahia?
‎Horri guztiari jarki cta gogor eginez pcntsainenduaren munduan garrantzia izan ducneuskaldunik badela esan beharra dago ordca, cla bide berctik baita Euskal Hcrriareniraupena bera kinka larrian cgon dencan cuskal pentsalarien ekarria funtsczkoa iz.an delacrc. Horick guztiak gogoratu nahi ditugu hcnicn. jakina. norberarcn hautuari kasu eginez.beti. Hauek izango dira. orduan, lerro hauetan oinarriz.ko irizpideak:
‎Zalantzarik gabe, hominido horien arbasoak itsasotik heldu ziren, uharte hori ez baitzen inoiz kontinentearekin lotu. “Lore, Java eta Sulawesisen beste aztarnategi batzuk ikertu nahi ditugu hominidoak lurraldera noiz iritsi ziren jakiteko”, esan zuen Mike Morwoodek.
‎Eta, horren berri izateaz batera, nahi ditugu entzun gaurko pedagogia zientziaren norabide nagusien nondik norakoak, gutariko bakoitzak irizpide jatorrak erabil ditzagun geure hezkuntza jardueran.
‎Habearen aldetik joera guzti hauek salatu nahi ditugu eta udal hautetsi eta herritarren parte hartzea erraztu eta bultzatzeko hartu behar diren neurriak ezinbestekoak direla pentsatzen dugu, herritarrek hauteskundeetan egin zituzten eskaerak bete nahi badira. Horregatik aurtengo aurrekontuetan herritarren parte hartzea errazteko kaleratu genituen neurrietan sakondu eta indartzeko konpromezua berresten dugu.
‎Biologia eta kultura giza errealitatearen bi" mementu eratzaile" ditugu, bakoitzak bere dinamika propioa duena baina elkarren beharrean daudenak txanpon baten aurkia eta ifrentzua bezala. Gizakiaren biologia diogunean berorren elementu organiko estrukturalak adierazi nahi ditugu , gizakiaren mementu estruktural gisa ulerturik. Gizakiaren egitura biologikoa, bada, giza errealitatearen mementu estruktural, eratzaile eta osatzaile gisa ulertzen dugu.
‎Gizakiaren egitura etiko-morala gorago aztertu dugunean, etikotasunak oinarri biopsikikoak dituela azpimarratu dugu Zubirik zabaldu bidetik. Oraingoan oinarri psikoafektiboak eta soziokulturalak aipatu nahi ditugu , hauek haiek bezain garrantzitsuak baitira gizakiaren egitura etikoa ulertzeko. Guk dakigula, Zubirik ez zuen behar adina azpimarratu gizakiaren ezaugarri psikoafektibo eta soziokulturalen pisua eta munta, are gutxiago psikoanalisiak eta psikologia dinamikoak zabaldu duten perspektibatik.
‎Balio sozialen berebiziko garrantzia azpimarratu beharra dago, horiek baitira taldearen kohesioa eta berezitasuna segurtatzen dituztenak eta, halaber, taldekide bakoitzaren unibertso mentala konfiguratzen dutenak. Balio sozialak diogunean gizatalde edo kultur jakin batek aro historiko batean dituen balio komun nagusiak adierazi nahi ditugu bereziki. Eta, dakigunez, gizarte bakoitzak bere balio propioak ditu, kultura —eta are azpikultura edota gizarte klase— batetik bestera ezberdintasun handiak ageri direla.
2005
‎25 urte bete dira harrezkero eta ezin ahaztu zenbaki borobil hori ere. 2.000 zenbakiaren ospakizunetan integratu nahi ditugu azken 25 urte hauek, aurreko ibilbide hori gabe nekez uler baitaiteke ARGIAren historia eta errealitatea.
‎" Ikuslea dena ulertzera doa antzokira, eta ezinezkoa da dena ulertzea. Garai berri hauetan erantzunak nahi ditugu baina askotan, erantzunak baino hobe da galdera ona planteatzea" azpimarratu du Gerediagak.
‎Bestelako politika sozial batzuk nahi ditugu ; horiek lortzeko, ezinbestekoak ditugu gizartea kontzientziatzea eta borrokatzea.
‎Gero eta gehiago ur, gero eta gehiago argi-indar, gero eta gehiago petrolio, gero eta gehiago girgileria behar... gero eta gehiago hondarkin botaz. Baina hondarkintegi eta erregailu auzoan nahi ditugu , gutarik urrun, besten herrian, lur hau gero eta gehiago kutsatuz. Hiri hondakinak %206z emendatu dira Bilbo aldean 1996tik 2003rat.63 Geldituko ote da zerbait, ekonomia aldetik herrestan daudenentzat, lur honetako jendeen bostetarik lau egiten dutelarik?
‎–Baina zertarako nahi ditugu zimurrak, kirurgia plastikoaz ken baditzakegu??
‎Omenaldi liburu honetarako merezimendu osoa duen Txillardegik euskararen etorkizunerako oinarri-oinarrizko lana egin du beti. Guk ere oinarrizko ideia batzuk ekarri nahi ditugu horren heldugabe dagoen Euskal Soziolinguistikaren eremura, Antiguako hizkuntzalari donostiarrak esanen lukeenez, euskararen endoglosiaren alorrera. Han-hemenka bildu ditugun ezpalak dira, beste hizkuntza batzuetan gauzak egun zer-nola gertatzen diren erakusten digutenak; nola edo hala, euskararen baitan gertatuko diratekeen aldaketa eta berrikuntzek ez lukete aurkeztuko ditugunetarik guztiz urrun ibili beharko; gune arras euskaldun batzuetako salbuespenak salbuespen direla eta egun nagusi dabilen eredutik guztiz urrun gelditu diren hizkeren errealitatetik landa, hori da euskara berriari buruz dakigun apurrak oraingoz adierazten diguna.
‎Ekimena Italian hasi zen eta duela hiru urte mundu osora hedatu zen. Bertoko arrazak proiektu honen barruan sartu nahi ditugu , lurralde baten balioa zabaltzeko elementu garrantzitsuak direlako. Lurralde baten ikurrak dira.
‎Barietate bakoitzetik kolore batzuk ateratzen dira. Guk bizpahiru barietate landu nahi ditugu ; gauza batzuk ezin baititugu landu; esaterako, espinakak. Beraz, hiru letxua-barietate landuko ditugu, horietxetik lortuko ditugu produkturik itxurosoenak.
‎Batez ere, banaketan. Lanpostuen erdiak bikoiztu nahi ditugu .
‎2007 urtetik 2015 urtera bitartean iraungo du. Gure erkidegoan boilurra lantzeko 450 hektarea prestatu nahi ditugu ; poliki-poliki egin nahi dugu.
‎nora iritsi? zein aldaketa nahi ditugu –). Ikastetxekotalde bakoitzak lortu beharrekoak.
‎Jakina, irizpideak praktikoak eta konbentzionalak izan daitezke; esate baterako, alfabetikoki sailka ditzakegu animaliak, edo non bizi diren kontuan hartuz (uretan edo lurrean adibidez), edo zer jaten duten, eta abar. Baina, intentzionalitate baten barruan aukeratuko dira Sistematika Zoologikoan erabiliko diren irizpideak, zeren, ahalik eta naturalen izan behar baita lortu nahi dugun sailkapena, hau da, animalien arteko erlazio ebolutiboak islatu nahi ditugu gure ordenamenduan.
‎Alde batetik, UPV/EHUko Euskara Errektoreordetzak kudeaturiko Euskarazko Testugintza Sustatzeko Diru-laguntzak aipatu nahi ditugu ; izan ere, beraien 2002ko deialdiari esker deliberatu genuen abian jartzea luzaroan egitasmo hutsa izan dena.
‎Gizarte-proiektuei laguntza ekonomikoa ematea eta zenbait printzipio etiko onartzea, hala nola kudeaketaren gardentasuna eta giza eskubideekiko errespetu zorrotza, “banku arduratsua” izenez ere ezagutzen den lanaren ezaugarri dira. “Azken batean, kreditu-sistema tradizionalaren arauen arabera baztertuta daudenak merkatuan sartu nahi ditugu , eta erabat gizarteratzea lortu nahi dugu”, adierazi du Toñak. Hasieran, eperako gordailuak eskainiko ditu Fiarek.
‎Bilaketak hobetzeko trikimailu asko daude, eta batzuek Googlek kalkulu matematiko konplexuak egitea edo beste hizkuntza batzuetako testuak eta hitzak itzultzea bezalako alderdi erabilgarriak dituzte. Gainera, bilaketa aurreratuen atala nabarmentzen da, baina artikulu honetan sei modu bitxi eta ez oso ohikoak erakutsi nahi ditugu zerbitzu horien erabilgarritasuna aurkitzeko. Hauek dira:
‎Ezabaketa Egunetan antolatzen diren ekimenetan parte hartzera deitu nahi ditugu herritarrak. Zapalkuntza guztiak arbuiatzeko ekimen ezberdinetan parte hartzeko aukera izanen dugu.
‎Zapalkuntza guztiak arbuiatzeko ekimen ezberdinetan parte hartzeko aukera izanen dugu. Bereziki bi deialdi aipatu nahi ditugu . Bata lehen egunean egingo dena eta azken egunean, bestea.
‎Hala nola, lehen aipatutako ikastetxeetako gurasoei, euskaltegietako ikasleei... Euskararentzat ofizialtasuna lortzea guztion esku dagoelako, herritar guztiak mobilizazioetan parte hartzera deitu nahi ditugu .
2006
‎Nazionalizazio honek kapitala nazioaren interesen mende ipintzen du, desjabetzan sartzeko ordez. Evo Moralesek esana duenez, bazkideak nahi ditugu , ez ugazabak. Horrek esplikatzen du Armada han egotea.
‎Lerro hauetan aldaketak gertatzen ari direnaren baieztapenaren inguruko dudak planteatu nahi ditugu , baina ez dugu esaten aldaketak gertatzen ari ez direnik. Gainera, zoritxarrez, klima-aldaketa ona izan daiteke eremu batzuentzat eta txarra besteentzat eta hau Euskal Herrian gerta badaiteke, zer esanik ez mundu mailan.
‎Noizean behin etortzen dira El lago de los cisnes, edo La bella durmiente baina beste asko ez dira sekula hemen antzeztu, edo ez behintzat aspaldidanik. Guk horiek ekarri nahi ditugu , denboraldi egonkorra eraikiz. Operraren Lagunen Bilboko Elkartea bera, orain 50 urte baino gehiago, ia hutsetik abiatu zen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Berria 335 (2,21)
Argia 131 (0,86)
ELKAR 82 (0,54)
UEU 67 (0,44)
Urola kostako GUKA 65 (0,43)
goiena.eus 58 (0,38)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 58 (0,38)
Open Data Euskadi 54 (0,36)
Hitza 54 (0,36)
aiurri.eus 53 (0,35)
Uztarria 46 (0,30)
Consumer 38 (0,25)
Guaixe 37 (0,24)
Jakin 35 (0,23)
hiruka 33 (0,22)
Txintxarri 33 (0,22)
Noaua 32 (0,21)
alea.eus 30 (0,20)
Booktegi 30 (0,20)
aiaraldea.eus 29 (0,19)
Pamiela 28 (0,18)
Herria - Euskal astekaria 28 (0,18)
ETB marrazki bizidunak 24 (0,16)
Karkara 22 (0,14)
EITB - Sarea 21 (0,14)
Uztaro 18 (0,12)
Alberdania 18 (0,12)
Sustraia 17 (0,11)
Maxixatzen 17 (0,11)
Zarauzko hitza 17 (0,11)
uriola.eus 16 (0,11)
Euskaltzaindia - Liburuak 14 (0,09)
barren.eus 14 (0,09)
LANEKI 12 (0,08)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 12 (0,08)
ETB dokumentalak 12 (0,08)
Susa 12 (0,08)
erran.eus 11 (0,07)
Maiatz liburuak 11 (0,07)
Ikaselkar 10 (0,07)
Anboto 10 (0,07)
Euskaltzaindia - Sarea 9 (0,06)
Osagaiz 9 (0,06)
Jakin liburuak 8 (0,05)
Euskalerria irratia 7 (0,05)
Karmel Argitaletxea 6 (0,04)
aikor.eus 6 (0,04)
plaentxia.eus 5 (0,03)
Euskaltzaindia - EHU 4 (0,03)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 4 (0,03)
Berriketan 4 (0,03)
Karmel aldizkaria 3 (0,02)
Labayru 3 (0,02)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Bertsolari aldizkaria 3 (0,02)
Aizu! 2 (0,01)
Erlea 2 (0,01)
Aldiri 2 (0,01)
Goenkale 2 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Euskaltzaindia - EITB 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
nahi izan gu 38 (0,25)
nahi izan herritar 8 (0,05)
nahi izan herri 7 (0,05)
nahi izan gaur 6 (0,04)
nahi izan hemen 6 (0,04)
nahi izan bera 5 (0,03)
nahi izan egungo 5 (0,03)
nahi izan euskara 5 (0,03)
nahi izan geu 5 (0,03)
nahi izan gogo 5 (0,03)
nahi izan guzti 5 (0,03)
nahi izan lehen 5 (0,03)
nahi izan mahai 5 (0,03)
nahi izan plaza 5 (0,03)
nahi izan dantza 4 (0,03)
nahi izan egin 3 (0,02)
nahi izan ekimen 3 (0,02)
nahi izan elkar 3 (0,02)
nahi izan eurak 3 (0,02)
nahi izan gauza 3 (0,02)
nahi izan gazte 3 (0,02)
nahi izan lege 3 (0,02)
nahi izan lelope 3 (0,02)
nahi izan parte hartu 3 (0,02)
nahi izan publikoki 3 (0,02)
nahi izan ' 2 (0,01)
nahi izan Britainia Handia 2 (0,01)
nahi izan D eredu 2 (0,01)
nahi izan Donostia 2 (0,01)
nahi izan EAJ 2 (0,01)
nahi izan Euskal Herria 2 (0,01)
nahi izan Zinemaldia 2 (0,01)
nahi izan administrazio 2 (0,01)
nahi izan atal 2 (0,01)
nahi izan aurkezpen 2 (0,01)
nahi izan azken 2 (0,01)
nahi izan bakterio 2 (0,01)
nahi izan berak 2 (0,01)
nahi izan berariaz 2 (0,01)
nahi izan bertako 2 (0,01)
nahi izan beste 2 (0,01)
nahi izan bigarren 2 (0,01)
nahi izan elkarte 2 (0,01)
nahi izan emaitza 2 (0,01)
nahi izan esperientzia 2 (0,01)
nahi izan estatu 2 (0,01)
nahi izan euskal 2 (0,01)
nahi izan garatu 2 (0,01)
nahi izan gero 2 (0,01)
nahi izan halako 2 (0,01)
nahi izan han 2 (0,01)
nahi izan hau 2 (0,01)
nahi izan helarazi 2 (0,01)
nahi izan hemendik 2 (0,01)
nahi izan hizkuntza 2 (0,01)
nahi izan hona 2 (0,01)
nahi izan hori 2 (0,01)
nahi izan horiek 2 (0,01)
nahi izan ikasle 2 (0,01)
nahi izan ikusle 2 (0,01)
nahi izan interes 2 (0,01)
nahi izan jarraian 2 (0,01)
nahi izan kolektibo 2 (0,01)
nahi izan lan 2 (0,01)
nahi izan lelo 2 (0,01)
nahi izan libre izan 2 (0,01)
nahi izan martxan jarri 2 (0,01)
nahi izan mundu 2 (0,01)
nahi izan ondoan 2 (0,01)
nahi izan otsail 2 (0,01)
nahi izan pertsona 2 (0,01)
nahi izan sakandar 2 (0,01)
nahi izan tailer 2 (0,01)
nahi izan talde 2 (0,01)
nahi izan uda 2 (0,01)
nahi izan zarauztar 2 (0,01)
nahi izan Anjel 1 (0,01)
nahi izan Araba 1 (0,01)
nahi izan Argi 1 (0,01)
nahi izan Baztan 1 (0,01)
nahi izan Chicago 1 (0,01)
nahi izan Debagoiena 1 (0,01)
nahi izan Debarroa 1 (0,01)
nahi izan Errezil 1 (0,01)
nahi izan Europako Batzordea 1 (0,01)
nahi izan Garabide 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
nahi izan mahai gainean 4 (0,03)
nahi izan atal hau 2 (0,01)
nahi izan bakterio antibiotiko 2 (0,01)
nahi izan bera parte hartu 2 (0,01)
nahi izan bigarren etxebizitza huts 2 (0,01)
nahi izan D eredu eskola 2 (0,01)
nahi izan dantza Euskal Herria 2 (0,01)
nahi izan egungo egoera 2 (0,01)
nahi izan egungo errealitate 2 (0,01)
nahi izan gero liga 2 (0,01)
nahi izan gu eskuma 2 (0,01)
nahi izan herri mugimendu 2 (0,01)
nahi izan herritar guzti 2 (0,01)
nahi izan lege eskubide 2 (0,01)
nahi izan publikoki erakutsi 2 (0,01)
nahi izan tailer horiek 2 (0,01)
nahi izan ' esaka 1 (0,01)
nahi izan ' lelopean 1 (0,01)
nahi izan Anjel bezala 1 (0,01)
nahi izan Araba herritar 1 (0,01)
nahi izan aurkezpen hau 1 (0,01)
nahi izan aurkezpen hauek 1 (0,01)
nahi izan azken lerro 1 (0,01)
nahi izan Baztan udal 1 (0,01)
nahi izan bera adin 1 (0,01)
nahi izan bera kide 1 (0,01)
nahi izan berak herri 1 (0,01)
nahi izan berak presentzia 1 (0,01)
nahi izan bertako bizi izan 1 (0,01)
nahi izan bertako orientatzaile 1 (0,01)
nahi izan beste gauza 1 (0,01)
nahi izan beste Gernika 1 (0,01)
nahi izan dantza ikusle 1 (0,01)
nahi izan Debagoiena Gurutze Gorria 1 (0,01)
nahi izan Donostia kultu 1 (0,01)
nahi izan egin hausnarketa 1 (0,01)
nahi izan egungo gizarte 1 (0,01)
nahi izan ekimen parte hartu 1 (0,01)
nahi izan ekimen parte izan 1 (0,01)
nahi izan elkar norabide 1 (0,01)
nahi izan elkarte hasiera eman 1 (0,01)
nahi izan esperientzia berri 1 (0,01)
nahi izan esperientzia desberdin 1 (0,01)
nahi izan estatu erabateko 1 (0,01)
nahi izan eurak erasotzaile 1 (0,01)
nahi izan eurak kokapen 1 (0,01)
nahi izan Europako Batzordea eskatu 1 (0,01)
nahi izan euskal kultura 1 (0,01)
nahi izan euskal preso 1 (0,01)
nahi izan Euskal Herria eragile 1 (0,01)
nahi izan euskara ikasi 1 (0,01)
nahi izan euskara ikasle berri 1 (0,01)
nahi izan euskara lan 1 (0,01)
nahi izan euskara urratsak egin 1 (0,01)
nahi izan euskara zatiketa 1 (0,01)
nahi izan garatu burujabetza 1 (0,01)
nahi izan garatu etxebizitza 1 (0,01)
nahi izan gauza batzuk 1 (0,01)
nahi izan gazte sortu 1 (0,01)
nahi izan geu analisi 1 (0,01)
nahi izan geu buru 1 (0,01)
nahi izan geu ere 1 (0,01)
nahi izan geu hil 1 (0,01)
nahi izan geu ohore izan 1 (0,01)
nahi izan gu bailara 1 (0,01)
nahi izan gu bat egite 1 (0,01)
nahi izan gu bizipen 1 (0,01)
nahi izan gu bizitza 1 (0,01)
nahi izan gu dolumin 1 (0,01)
nahi izan gu egunero 1 (0,01)
nahi izan gu ere 1 (0,01)
nahi izan gu erreibindikazio 1 (0,01)
nahi izan gu esker 1 (0,01)
nahi izan gu etorkizun 1 (0,01)
nahi izan gu gazte 1 (0,01)
nahi izan gu haurrak izan 1 (0,01)
nahi izan gu helburu 1 (0,01)
nahi izan gu hemen 1 (0,01)
nahi izan gu herri 1 (0,01)
nahi izan gu herritar 1 (0,01)
nahi izan gu indar 1 (0,01)
nahi izan gu joan 1 (0,01)
nahi izan gu kamiseta 1 (0,01)
nahi izan gu kanta 1 (0,01)
nahi izan gu katu 1 (0,01)
nahi izan gu kode genetiko 1 (0,01)
nahi izan gu lorategi 1 (0,01)
nahi izan gu nagusi 1 (0,01)
nahi izan gu ondoez 1 (0,01)
nahi izan gu ordenamendu 1 (0,01)
nahi izan gu ordezkari 1 (0,01)
nahi izan gu sortu 1 (0,01)
nahi izan gu uste 1 (0,01)
nahi izan gu zentro 1 (0,01)
nahi izan gu zumba 1 (0,01)
nahi izan gu zurrumurru 1 (0,01)
nahi izan guzti bat 1 (0,01)
nahi izan guzti eskertu 1 (0,01)
nahi izan halako zerga 1 (0,01)
nahi izan helarazi eman 1 (0,01)
nahi izan helarazi gu 1 (0,01)
nahi izan hemen azpimarratu 1 (0,01)
nahi izan hemendik ere 1 (0,01)
nahi izan hemendik gu 1 (0,01)
nahi izan herri itun 1 (0,01)
nahi izan herri proiektu 1 (0,01)
nahi izan herri txiki 1 (0,01)
nahi izan herritar aitortu 1 (0,01)
nahi izan herritar antsietate 1 (0,01)
nahi izan hizkuntza Euskal Herria 1 (0,01)
nahi izan hori bidelagun 1 (0,01)
nahi izan hori egin 1 (0,01)
nahi izan horiek elementu 1 (0,01)
nahi izan interes bera 1 (0,01)
nahi izan interes eduki 1 (0,01)
nahi izan jarraian sinatu 1 (0,01)
nahi izan kolektibo gu 1 (0,01)
nahi izan kolektibo hori 1 (0,01)
nahi izan lan berri 1 (0,01)
nahi izan lan hau 1 (0,01)
nahi izan lege hau 1 (0,01)
nahi izan lehen harresi 1 (0,01)
nahi izan lehen une 1 (0,01)
nahi izan lelo ipini 1 (0,01)
nahi izan lelope egin 1 (0,01)
nahi izan mahai eraman 1 (0,01)
nahi izan mundu aitzin 1 (0,01)
nahi izan mundu tribunal 1 (0,01)
nahi izan pertsona eurak 1 (0,01)
nahi izan pertsona guzti 1 (0,01)
nahi izan plaza ezarri 1 (0,01)
nahi izan plaza hau 1 (0,01)
nahi izan plaza larunbat 1 (0,01)
nahi izan talde berri 1 (0,01)
nahi izan uda ondo 1 (0,01)
nahi izan Zinemaldia argipe 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia