Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 58

2001
‎Platonen arabera, ezagutza bat zientzia gisa onartzeko, ezagutza modu honek bi baldintza bete behar ditu: errealitatearen egiazko edukiarekin bat egitea, hau da, munduaren gaineko hipotesi bat ez izatea; eta berak eginiko baieztapenak azaldu eta justifikatu ahal izatea. Iritzia, ordea, ezagutza modu bat da, egiazko ala faltsua, baina bere baieztapenak justifikatzeko orduan ahalgea.
2002
‎Beren heziketari esker, bildutako eskola-kapitalari esker, kulturarengoi-mailetara iristeko izan duten aukerari esker, edota Unibertsitatea bezalakoinstituzioetako kide izateari esker, gizaki batzuk kapital sinboliko indartsuaren jabeizaten dira; ondorioz, beren produktu sinbolikoei beren aldeko balio-eskalarikmesedegarriena jartzeko egoera hobean daude, beste gizaki-kategoria batzuenaldean. Arlo kulturalean eskuratzen diren gaitasun tekniko eta ezagutza berezitueksozialki ezagutua den autoritatea ematen dute, hainbestekoa ezen autoritate horrenjabe direnek mundu sozialari buruzko diskurtsoak egiteko gaitasun handiagoaizaten baitute; hortaz, munduaren gaineko egintza kontzientea burutzeko ahalmenhandiagoa. Giza kategoria horien, kultur sortzaileen, intelektualen?
2006
‎Baina, badago beste aspektu bat arrazionalizazio-prozesu hori ulertzeko azaldu beharrekoa: munduaren gaineko irudien arrazionalizazioa.
‎Gure autorearen iritzian interesak dira (materialak eta idealak), eta ez ideiak, ekintza zuzen gobernatzen dutenak. Baina? munduaren gaineko irudiek?, ideiez osatutako irudiek hain zuzen, sarritan ekintzaren motorra izan diren interesak gidatu izan dituzte. Hau da, gizakion interes material eta idealak geure beharrizan sozialak dira, eta geure helburua beharrizan horiek asetzea da.
‎Beraz, interes horiek determinatzen dute geure ekintzen norabidea. Baina, interes horiek munduaren gaineko irudiak osatzen dituzten ideien bidez ager daitezke. Ideiek efikazia enpirikoa izango dute soilik interesekin aliatzen badira.
‎interes antagonikoak dituzten taldeen arteko borrokaren lurraldea da gizartea. Talde bakoitzak bere interes partikularrak ditu eta, hortik aparte, munduaren gaineko bere irudia. Beraz, munduaren gaineko irudien arrazionalizazioa harreman estuan dago interes-gatazkarekin eta botere-harremanen eraldaketarekin.
‎Talde bakoitzak bere interes partikularrak ditu eta, hortik aparte, munduaren gaineko bere irudia. Beraz, munduaren gaineko irudien arrazionalizazioa harreman estuan dago interes-gatazkarekin eta botere-harremanen eraldaketarekin.
‎Horregatik, munduaren gaineko irudien arrazionalizazioa ez da airean gertatzen den gertakaria, inon sostengatu barik. Alderantziz, neurri batean gizartegatazken ondorioa da berau.
‎soil. Bere ustean ideiek( munduaren gaineko irudiek) paper garrantzitsua jokatuko dute gizartea eraldatzeko bidean, betiere interesekin aliantza sinatzen badute.
‎Mundu-ikuskera berriak (protestantismoak) arrazionalizazio nabarmena zekarren aurrekoekin alderatuz gero. Mendebaldeko kulturan gertatutako munduaren gaineko irudien arrazionalizatze espezifiko horrek zer esan gura duen segidan azalduko dugu. Galdera ondokoa litzateke:
‎Galdera ondokoa litzateke: zelan neurtu munduaren gaineko irudien arrazionalizatzea? (Arrasateko Kooperatiba Esperientziaren oinarrian dagoen Arizmendiarrietaren pentsamendu kooperatiboa pentsamendu arrazionalizatua dela kontsidera daiteke).
‎Jainko kreatzaile, pertsonal eta traszendetearen ideia (judaismoa, kristautasuna eta islamismoa). Weber-en ustez, munduaren gaineko kontzepzio erlijioso bakoitzak munduaren aurrean berezko jarrera praktikoak sustatu ditu.
‎Beste irizpide bat: munduaren gaineko irudien sistematizazio-gradua. Sistematizazio horrek zerikusi zuzena du apaizen gorputz espezializatua sortzearekin, eurek egingo baitute dotrinen sistematizatze-lan hori.
‎d. Oinarrizko beste irizpide bat munduaren gaineko irudien arrazionalizazio-gradua neurtzeko: balio-esfera ezberdinen bereizketa.
‎Badirudi Arrazoiak, munduaren gaineko zentzu bateratua lortu guran, mundu-ikuskera erlijioso konkretu batzuk sortu dituela eta ikuskera horien garapenak arrazionaltasun sustantiboa zatikatzea ekarri duela: arrazionaltasun politikoa, juridikoa, estetikoa, erotikoa eta zientifikoa.
‎Munduaren, lilura-galtzearekin? batera? munduaren gaineko kontzepzio tradizionalak deuseztatuko dituen modernizazio-prozesuak eragindako liluragaltzearekin batera?, hutsunera kondenatuak izan gara, zulo sakon batean abandonatuak. Weber-ek konpondu gabeko tentsioak utzi zizkigun eta Habermas-ek garbi ikusten zuen horrek erlatibismorako bideak irekitzen zituela.
‎prozesu natural eta sozialen menderatze tekniko-formala handitu da. Gizakia hainbat sineskeria eta botere misteriotsutatik askatu da, munduaren gaineko kontrola areagotuz. Beraz, arrazionaltasun instrumentalaren indartzea ez da berez txarra, gizakia beldurretik eta mendekotasunetik libratu du hein handi batean.
‎kontuan hartuko nolabait esatearren, ezpada barrukoak (gizakiaren barruko disposizioak). Esate baterako, munduaren gaineko irudi erlijiosoak aldatzearen ondorioz (arrazionalizazio etikoa) gizakiaren barne-bizitzan oinarri motibazionalak aldatuko dira; hots, ekintzarako jarrera-eta disposizio-sistema berria garatuko da: helburuak betetzea bilatzen duen ekintza arrazionala (hobeto azalduko dugu aurrerago).
‎Weber-ek zentzu-galeraren diagnostikoa jaurti zigun: munduaren gaineko irudi erlijioso-metafisikoak sekularizatu egingo dira, batetik, eta bestetik, balio-esfera ezberdinak sortuko dira. Modu horretan, gizarte modernoek ez dute zentzu hornitzailea izango den instantzia globalik eta integratzeko gaitasuna galduko dute.
‎Beraz, historiaren ibilbide luzean bizitzaren munduaren arrazionalizazioa gertatu da eta, prozesu horrekin batera, arrazoiaren potentzial komunikatiboaren askatze hazkorra ere gertatu da. Horrela, modernitatearekin batera munduaren gaineko irudi uniformeak bertan behera geratu dira eta errealitatearekin harreman erreflexiboa ahalbidetuko duten kontzeptu formal eta abstraktuak sortu dira. Bestela esanda:
‎Gaurko munduaren gaineko diagnostikoak ez ei du baikortasunerako leku handirik uzten. Bizitzaren eremu hori, bizitzaren mundua, ez dago sasoirik onenean.
‎Gertakari horrek (arrazionaltasun teleologikoaren garapen hazkorrak) munduaren gaineko kontzepzio erlijiosoen sekularizatzea eragin zizkion. Eta gizarte-joera orokor eta handi honek sentimendu kontrajarriak eragin zizkion Weber-i.
‎Horrela, aurreko garai historikoetan gizarte-kohesiorako funtsezkoak izan ziren munduaren gaineko imajinak, filosofikoak edo erlijiosoak, indar soziala galtzen joango dira.
‎ekintza-sistema sekularizatuak indartu ditu, ekintza molde instrumental edo estrategikoak deitu izan direnak. Modu horretan, gizakiak munduaren gaineko kontrol tekniko-instrumentala indartu du, gizaki gisa bere balioaren autoafirmazioa lortuz eta ordura arte indar handiz agintzen zuten kanpo-botere misteriotsu eta arrotzak bere kontrolpean jarriz.
‎Arrazionaltasun formala hedatzearen ondorioz, gizakiok gaitasun tekniko itzela lortu dugu, eta horrek naturarekiko dependentziatik askatu gaitu. Eta, aldi berean, hedatze horrek munduaren gaineko irudi metafisiko-erlijiosoak kritikatzeko tresnak eskaini dizkigu, eta horrekin batera, tradizionalismotik askatzeko aukera erreala. Mundu sozial eta naturalaren gaineko jakintza egokiagoa eta, errealagoa?
‎irudiok bizitzaren zentzu bateratua lortzeko aukera luzatu izan digute, gizakion ekintzen orientazioa eta koordinazioa ahalbidetuz. Baina, esan dugun legez, munduaren gaineko irudien arrazionalizazioak balio-esferak bereizi egin ditu eta, ondorioz, arrazoiaren batasunean zegoen sinesmena hautsi egin du. Horrek zentzu-galeraren amildegira eroan gaitu.
‎Izan ere, kolokan jarri denean guztiok konpartitzen dugun zentzu traszendentearen existentzia, banako anitzek sortutako zentzu-pluraltasuna bilakatu da nagusi. Halako baldintzetan botereak dagoeneko ezin ditu munduaren gaineko irudi tradizionalak erabili batzuen pribilegioak eta besteen obedientziak justifikatzeko (irudiok eskaintzen duten zentzuaz baliatuz). Gizarte modernoek berezkoa duten balio-politeismoak legitimazio-krisi potentziala dakar ondorioz.
‎ezin haiei buruzko jakintza absoluturik erdietsi. Baina halako ezusteko batez jainkoaren eta bere borondate sortzailearen burubideak ezagutuko balira, munduaren gaineko benetako zientzia baten aurrean geundeke. Mintzaira teologiko sinboliko batez ari beharko bagenu, Kojevek dioenez, munduari buruzko zientzia mundu horrek elementu geometrikoak osagai dituen heinean baizik ezingo genuke azaldu.
‎Espeziea eternala denez gero, eta denboran dagoenez gero, badu egiak eternitateari denboran berean lotzea. Beraz, badago denborazko munduaren gaineko jakintza absolutua, mundu honek eternitatea barnebiltzen duen heinean. Kojeveren hitz ederretan esateko, Platonek ahantzi egin du Heraklitoren ibaian badirela zirimola iraunkorrak:
2007
‎Horretara, bada, kultura batek hainbat osagai ditu: hizkuntza, ekanduak, bizimodua, gizartea bera antolatzeko ikuspegia, munduaren gaineko ikusmoldea, jantziak, kirola eta folklorea, besteak beste.
2008
‎Gure literaturan, fikzioaren eremutik osatu dira lanaren munduaren gaineko begiradarik interesgarrienak. Pablo Sastreren Enpleguaren arbola (Susa, 2006) eleberrian, esaterako, kanpotik etorritako Mixaren ibilerak eta herrenak aurkituko ditugu, egia da, baina haren ekarpena horretara mugatzea, eskaintzen dituen irakurketa ugariak murriztea litzateke.
2010
‎Sukaldariak liburuko orriak aprobetxatu ditu bere ibilbide profesionala errepasatu eta bidean bizi dituzten esperientziak jasotzeko. Liburu hurbila da eta bertan egileak gastronomia munduaren gaineko bere pertzepzioak jasotzen ditu. Halaber, bada Hondarribiari eskainitako atal bat.
‎Denok edaten dugu uste zientifikoen iturritik. Hala, denok daukagu munduaren gaineko irudi zientifiko bat, xehetasun handikoa ez bada ere.
2011
‎Brookek duen antzerki ekintza soil hori agian lotu daiteke kobazuloetako garai haiekin, ezdeus horrekin gizabanakoaren izatearen eta munduaren gaineko gogoetak eta kezkak azaltzeko nahikoa zutenean. Historiaren garapenarekin batera antzerkia garatuz joan zen ordea.
‎Krisi ugariren biltzea, beraz. Gaurko munduaren gaineko irakurketa baikorrak datuekin alderatu ostean, gaurko datuekin eta, batez ere, tendentziak seinalatzen dituztenekin?, irudi luke baikorren territorio emozionalean halako xalotasun aingerutar batek inbaditzen duela zerua. Azken hamarkadatako pronostiko guztien kontra, Berlingo harresia erori eta garaile atera zenak egiturazko krisia bizi du, orgia ordenazale erraldoia antolatu bazuen ere" Historiaren Amaiera" letreropean.
‎Zer egingo dugu hipermodernook, energiaren eta errekurtsoen kreditua agortu dela nabarmentzen zaigunean: elkartasunez jokatu gure erosotasunak mugatuz, ala munduaren gaineko dominazioa perfekzionatu, gero eta eskasagoak diren baliabideak eskuratu aldera. Mundua jaten ari garenok, mundua arinago jateko askatasun gehiago eskatuko al dugu?
2013
‎10 hazbeteko formatuaren arabera, tableten munduaren gaineko lehia irekiagoa da, Androiden oinarritutako gailu berriak ditu, eta laster batuko dira Ipad eta Galax eta Samsung Tab. Baina 7 hazbetetan, tronuak bi modelok jokatzen dute, haien salmentak direla eta:
‎Hain ohituak gauden isildutako egiak aitortzeko ahalegina egitera gatoz, gezurrik gabe. Abilak gara munduaren gaineko irakurketa politiko eta sozialak egiten, bai eta bizilagunak epaitzen ere, baina, erreparatzen al diogu geure barne munduari? Partekatzen al ditugu gure benetako izuak, konplexuak, minak, desioak…. Ez gara kantariak baina kantatu egiten dugu, ez gara aktoreak baina antzeztu egiten dugu, ez gara gidoilariak baina gidoi bat prestatu dugu… Azken batean, garena erakutsi nahi dugu, entzulearen aurrean biluztuko gara: beldurretik ausardiara, burutik emoziora, gizonkeritik gizonera, ridikulotik umorera… Ekarpen bat egin nahi diogu plazari bertsoak, Pianoak, akordeoiak eta gitarrak lagunduta. Gu bezala sentitu daitekeenaren ispilu izan nahi dugu. Hain ohituak gauden isildutako egiak aitortzeko ahalegina egitera gatoz, gezurrik gabe.Sarrerak: 8 euro egunean bertan edo aurrez, Txiriboga tabernan eta NOAUA!
‎Hizkuntz aldakuntza ez da azalekoa. Hizkuntzak aukera garbia ematen digu erakusteko esperientziaren bidez eskuratu dugun zerbaitek nola taxutzen duen munduaren gaineko gure ulermena (190 or.).
‎Hari horretatik, ezaguna da Edward Sapir eta Benjamin Lee Whorf pentsalarien erantzuna: hizkuntzak taxutzen du pentsaera eta, halaber, munduaren gaineko ikuskera. Zenbaitetan, hipotesi horri erreferentzia egiteko hizkuntz erlatibismoa aipatzen da.
2014
‎Berez, badirudi ohitzearen abiadurak eta informazio-prozesatzerako beste ahalmen batzuek aukera handia dutela adimenaren iragarle onak izateko. Analisi-teknika berri horien erabilerak haurtxoen hautemate- munduaren gaineko ezaguera aldatu zuen. Hurrengo atalean arituko gara horri buruz.
2015
‎egunkarien erabilera etengabeko prestakuntzan rretan, gelako pertsonek elkarri laguntzen diote ikasten, ezagutza modu bateratuan eraikitzen dute. Esandakoa bat dator irakaskuntza dialogikoaren ikuspegiarekin ere (Esteve, 2009), non ikasleek eta irakasleak elkarri aitortzen dioten munduaren gaineko ezagutza, nork bere esperientziatik, eta prest agertzen diren elkarrekin ezagutza hori alderatu, eztabaidatu, adostu eta partekatzeko. Ikuspegi hau elkarrekintzaren hiru interakzio motaren bidez gara daiteke:
munduaren gaineko zanpa-zanpa.
2016
‎Atxikimenduaren tipologia kontuan hartzea oso garrantzitsua da, batik bat ziurtasuna eta ziurtasun eza dikotomiatik eraikitzen direlako norberaren buruaren eta munduaren gaineko errepresentazioak. Ikuspegi ekologiko batetik, esan daiteke atxikimendu motak eta horren ondoriozko barne-ereduak baldintzatzen dutela haurraren egokitzapen sozioafektiboa.
2017
‎Postmodernismoak, funtsean, ez du onartzen errealitatearen gaineko giza nagusigo kognitibo erabatekorik. Ez dago jada munduaren gaineko egia absoluturik. Horrek, noski, distantzia ekidinezina ezartzen du errealitatea eta gure artean:
‎Zentzurik erdiestekotan giza erabakimena zorrotz mugaturik dagoela onartu beharko dugu ezer baino lehen. Onarpen horretatik abiatzea baldintza beharrezkoa da munduaren gaineko zentzurik lortuko badugu. Berez, ez dugu zentzuzko beste aukerarik.
‎Batetik, justizia betebeharra zaigu, eta ez daukagu aitzakiarik haren bilaketari uko egiteko; bestetik, ordea, badakigu justizia ez dugula sekula ere erdietsiko, beti ere etortzeke, gertatzeke, gertakizun izango dugula. Ukatzen ez dena da justizia ideal horretara hurbiltzeko aukera, gure munduaren gaineko errealitate-irudikapenak finduz, doituz, hobetuz. Postmodernismoak ere munduaren egia bilatzera bultzatzen gaitu, ona eta justuaren arabera jokatzea ahalbidetuko digun ezagutzaren bila, alegia.
‎Badaukagu justuagoak izaterik, nahiz eta justiziak berak gertakizun iraungo duen betiko. Gure eginkizuna, hortaz, helburua izanik azken bururik ez duen berrinterpretatze lana da, munduaren gaineko gure ezagutzaren berregituratze amaigabea, alegia. Justizia-gertakizuna azkenik gabe bilatzeko beharra...
‎Hori eta horrenbestez, modernismoak sormen artistikoaren emaitzetara mugatzen du munduaren gaineko ezagutza benetakoa. Hartara, Wildek seinalatu bezala, modernismoak itxiera erdiesten du; ez askaera edo soluzioa, ordea.
2019
‎835-Hizkuntza munduaren gaineko gure jabetza titulua da.
‎Doblezka diete inbidia, noski, mutilek nabarmentzeko darabiltzaten jarduerei: neskek berezko desira bat dute munduaren gaineko beren boterea berresteko, eta kexaka aritzen dira ezarri dieten gutxiagotasun-egoeraren kontra. Arboletara, eskaileretara, teilatuetara igotzeko debekua pairatu behar dute, besteak beste.
‎Suitzan, oraindik ez dute botorik ematen; Frantzian, 1942ko legeak senarraren pribilegioak jasotzen ditu oraindik, leunxeago. Eta eskubide abstraktuak, oraintxe esan dugun bezala, inoiz ez dira nahikoa izan emakumeari munduaren gaineko helduleku konkretu bat emateko: bi sexuen artean, oraindik ez dago egiazko berdintasunik.
‎Homo fabera, mundua mundu denetik, asmatzailea da: fruituetaraino iristeko edo animaliak akabatzeko besoaren osagarri dituen makila eta mazoa tresnak dira, munduaren gaineko kontrola areagotzekoak; itsasoan harrapaturiko arrainak etxera eraman baino gehiago egiten du: lehenik, uren erreinua konkistatu beharra dauka, piraguak landuz; munduko aberastasunez jabetzeko, mundua bera beretzen du.
2020
‎Lurrean dauden bizidun askotarikoen bildumari egiten dio erreferentzia. Halaber, espezie bakoitzaren barruko ekosistemen aniztasuna eta desberdintasun genetikoak –aniztasun genetikoa– hartzen ditu bere baitan, bizi forma askotarikoak konbinatzea ahalbidetzen dutenak, eta haien eta gainerako ingurunearen arteko elkarrekintzek egiten dute posible munduaren gaineko bizitzaren sostengua. 2019an NBEko aditu talde batek (IPBES) propio egindako txosten baten arabera, zortzi milioi espezieetatik bat desagertzeko arriskuan dago, eta ekosistemak inoiz baino gehiago eta azkarrago ari dira suntsitzen gaur egun.
‎Gerra aurreko nabarrismoa euskaltzalea zen. Ikusi besterik ez dago Nafarroako hainbat herritan, euskarari dagokionez, zeinen alde eskasa zuen euskaldun-euskaldunak ziren nabarristen eguneroko bizimoduak eta haien aldamenean bizi ziren abertzaleenak –gaur egun ere ageriko errealitatea da hori Nafarroako zenbait herritan– Garai hartako euskal abertzaletasunak bezala, nabarrismoak ere landa munduaren gaineko ikuspegi esentzialista eta idealizatua zuen, eta euskara jatorrizko Arkadia zoriontsu horren osagaitzat. Horren erakusgarri, Euskaltzaindia eta Eusko Ikaskuntza erakundeak:
2022
‎Gizarte zientzietatik hizkuntzaren izaerari lotuta egindako irakurketei dagokionean, bereziki ezaguna da Sapir-Whorf bezala ezagutzen den hipotesia; ideia honen arabera," hizkuntzak taxutzen du pentsatzera, eta, halaber, munduaren gaineko ikuskera" (Arrieta, 2019, 176 orr.). Egun, gizarte zientzietan, hizkuntzaren gainean egiten diren ikerketetan-muturrago edo moderatuago-nahiko hedatuta dagoen eredua izan arren, hizkuntza erlatibismora hurbiltzen diren teoriek hutsuneak izan ohi dituzte.
‎Autore intimidatzaileagorik. Gaur egungo munduaren gaineko haren begirada interesatzen zait. Régis Debrayk definitu bezala, Valéry izan baitzen XIX. mendeko poeta, XX. mendeko pentsalari, gure XXI. mendeko kronikagile? 1945ean hil bazen ere?.
2023
‎Protagonistak haur zirenetik hasi, eta ia 35 urte bete arteko tartean gertatutakoak aletzen ditu nobelak. Besteak beste, bien arteko tirabirak, hurbileko jendearekin duten harremana, gaztetxeetako giroa eta musika munduaren gaineko kontuak, hots, diskoen grabazioak, kontzertuak, nazioarteko birak, talde baten sorrera nahiz amaiera, promozioa, musikariek hartu behar izaten dituzten erabaki zailak eta beste.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU 27 (0,18)
ELKAR 6 (0,04)
Labayru 5 (0,03)
Alberdania 4 (0,03)
Jakin liburuak 3 (0,02)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 3 (0,02)
Berria 2 (0,01)
Jakin 2 (0,01)
Consumer 1 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Booktegi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia