Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 664

2000
‎Ez EAJn ezta abertzaleen artean ere, ez dago beldurrik hartutako bideaz. Duela 104 urtez geroztik euskaldunen aberri bakarra Euskadi dela aldarrikatzen duen alderdi honek bere burua argi dauka eta oraingo honetan hartu duen bidea, euskaldunen aberri bakarra Euskadi izateko beste urrats bat da.
‎Berehala kontrajarri zitzaizkion besteak, ordea. Larrutik ordaindu zuen herri honek bere ausardia, alegia bere burujabetzaz baliatu ahal izana... Z. ARGIAren 394 zenbakian ageri zen" Chile-ko auteskundeen ondoren:
‎Kazetariei dagokienez, Ameriketarako kanal honek bere albistegiak indartzea erabaki du Luis Barreiroren agerpenarekin. Hemendik aurrera, Teleberriko aurpegi ezaguna izan den kazetari honek Ana Urrutiarekin batera" Noticias para America" albistegia aurkeztuko du.
‎Elgoibatar honek bere lehen liburuan hogeita bost narrazio eskaini dizkigu. Narrazio hauetan guztietan erotismo, sentsualitate eta gizon emakumeen arteko harremanekin topo egin dezakegu.
‎Arrotza paradisuan (1991) eta Uda guztiak ez dituk berdinak, Isi (1995). Donostiar honek bere bi eleberrietan zientzia fikzioa jorratu du. Bere lehen eleberrian espazioko piraten ondorioz lurreratu behar izan duen espazioko merkatari baten istorioa kontatzen digu:
‎Euskal Herrian zabaltzeko argitalpenean, Madrilgo egunkari honek bere egiten duZazpiak bateko leloaren zentralitate grafiko integratzailea. El Mundok, kontuan hartzen du Euskal Herria bere osotasunean, eguraldiari buruzko mapa marraztean, Frantziak eta Espainiak administraturiko euskal lurraldeen arteko estatu muga adierazteko marka berezirik gabe.
‎Antolamendu defentsibo honek bere barruan kontraesana darama: estresagarridiren bizi gertakizunen kontestuan atxikimenduaren sistemarekin erlazionaturikdauden portaeren eta sentipenen aktibazioaren aurrean kokatzen dira subjetuak, etahorien kontra borrokatzeko prestatu zuten estrategia defentsibo guztiaren oinarriandagoen gatazka emozionala berresperimentatzen dute.
‎Institutu hau ikerketa, formakuntza, tratamendu eta kontsulta zentroa izan zen, eta garaiko zientzialariospetsuek parte hartu zuten bertan. 1921ean sexologiaren lehenengo nazioartekokongresua egin zen eta handik Sexu Erreformarako Mundu Liga sortu zen.Erakunde honek bere ordezkaritza izan zuen Espainia errepublikarrean OinarriZientifikoen arabera eraturiko Sexu Erreformarako Espainar Ligan. Hemen goi mailako zientzialariek eta profesionalek parte hartu zuten, horien artean GregorioMarañon ek.
‎Esate baterako, ikus lege honek bere 9 artikuluan ikuskaritzari buruz dioena: Loi Organique du 30 octobre 1886 sur l' Instruction primaire, in CHEVALLIER, P.; GROSPERRIN, B.:
‎Aipatu dugunez, oinarrizko irakaskuntzan ziharduten irakasleei udalek ordaindu behar zien, eta arrazoi ezberdinak zirela medio (erreakzio politikoak ere eta arrazoi honek bere pisua izan du Euskal Herrian, adibidez) irakasle horien egoera ez zen hobetuko XIX. mendearen bigarren erdialde honetan (gogoratu zer zioen Gil de Zarate-k: –maestros ignorantes, cuasi mendigos, desprovistos de todo prestigio é influencia social, desconsiderados por la plebe y maltratados por los cacicuelos?
‎Esan beharrik ez dago, Estatua esaten dugunean eta aipatu ditugun interesez ari garenean, Estatu Nazioaren markoan kokatzen zen gizarteko klase boteredunez hitz egiten dugula, nahiz eta Estatu Espainiarraren kasuan interpretazio honek bere mugak izan. Egia da burgesia boterea hartuz joan zela pixkanaka eta boterera iritsiko zen klasea zen, baina ez da hau Europako beste Estatu batzuetan izandako prozesu, iraultzailea?
‎euskal gaiei buruz idatzitako eta argitaratzen zen guzti guztia biltzea. Zer esanik ez dago asmo honetan oinarritutako bibliografia honek bere garaian izugarrizko laguntza suposatu zuela (eta oraindik suposatzen duela) ikerlarientzat eta beste edozein interesaturentzat. Beraz, lan honi jarraipena ematea luke.
‎Ez da ere kasualitatea ‘filosofia’ mota hau errusiar komunismotik hain hurbil egotea. Pentsamendu mota honek bere garaipenak Amerikan ospatzea ez da kasualitatea". Baina Heidegger ez zen inolaz ere bakarra izan positibismo logikoa sekula izandako filosofia traketsenen artean sartu zuena.
‎Eta, irudi honen bidez, sakontasuna lortzen du bat batean. Jakingo bagenu botoiez egindako pastela, kasu batean, nolabait, botoiak egin dituenaren ohoretan prestatua izan dela, eta eskualdean ohitura honek bizirik iraun duela, ohitura honek bere" sakontasuna" galduko luke, non eta sakontasun hau ohituraren beraren gaurko itxuran sartuta ez badago. Baina halako kasuan hurrengoa esaten da:
‎" Eta, zer moduz aurkitu duk herria?", galdetu zion. " Kanbiatuxe", erantzun zuen Xanek, ez biziki eroso; segurrenik gizon hark konkorrarekin topo egin zuen, honek bere historia kontatu zion. " Gauza asko kanbiatu duk", esan zuen iharrak," eta hala ere... igualtsu segitzen dik denak"; isilaldiño bat izan zen, gero atzera iharrak:
2001
‎Jainkotegiaren iparraldean XV. mendeko Andatarren dorretxea (sarbidea babesten zuena eta hiriko eraikinik zaharrena), metro batzuk aurrerago XV. XVI. mendeko Portalea ikusgarria (arroztegi eta postetxe izandakoa) eta eskuinera XVI. mendeko Gobeotarren jauretxea ditugu, guztiak Buruileria plazaren inguruan. Gainera, Berpizkundeko azken eraikin honek bere baitan Arabako Arkeologi Museoa du, herrialde honetan topaturiko aztarnekin. Zabalik dago asteartetik ostiralera 10:00: 00 eta 16:00: 30ak artean; asteburu jaietan goizez.
‎Hori eskatzen zuen logikak, dena erabakia dela, dena manipulagarria dela, dena lotua dagoela dioen logikak. Eta herri honek bere erabakia hartzea erabaki zuen. Barkatu errepikapenak, baina hala da:
‎Ajuria Eneko mahaia gainditu zen eta Lizarrako Akordioa pasa da. Lizarrak herri honek bere geroa erabaki behar duela dio, hori da bere zentzu nagusia. Hori hor dago eta egongo da gero ere, baina Lizarrako kudeaketa (guk asko protestatu genuen bere kudeaketa okerrarengatik) ez zen egokia izan.
‎1987tik Natur Erreserba izendatua, Irunberrikoa Nafarroako naturako beste altxor horietako bat da. Arbaiungoa basatiagoa bada ere, Irunberriko zintzur honek bere barrenarekin topo egiteko aukera luzatzen digu, horrelako haizpitarte ikusgarri batetaz barrutik gozatuz.
‎Haatik, gobernuaren jarrera agintzaile edo prepotentea da. 51 batzarkideetatik 19en sostengua duen gobernu honek bere tesiak inposatu nahi ditu. Sozialistei betiko amarruarekin erantzun digute, PPrekin eta EHkin bat egitea aurpegiratu digute.
‎100 metro ren kasuan, iheslearen sentimendu eta sentsazio ezkutuenak jartzen dizkigun bigarren pertsona honen erabilerak fokalizazio intradiegetikoa (FI) eragiten du, eta fokalizatze ekintza honek bere menpean hartzen duena fokalizatu sumagaitza izan ohi da gehienetan. Honen frogagarri testuan dugun aditz multzotik batzuk aipa ditzakegu:
‎Horrelako baieztapenen atzean nobelagintza mota honek bere hastapenetan Frantzian izan zituen arazoen oihartzunak entzuten ditugu. Nouveau Romaneko idazle eredugarriena kontsideratu izan den Alain Robbe Grillet (1922) idazleak bere kritikariei esandakoak, gure artean sortutako hainbat eztabaidari erantzuteko egokiak suerta daitezke:
‎Ez dakit ez ote duen arrazoi pixka bat Abrams-ek Hegel-en lana" libro de rompecabezas" deitzen duenean. Baina kontua da Hegel-en kontzientziaren deskribapen biribil horrek lotura egiten duela Coleridge ren lanarekin, eta honek bere lanei egitura iniziatikoa eta biribila ematen diela, hain zuzen ere Hegel-en kontzientziaren biribiltasuna lortuz.
‎Izendapen hori zuzen ezarrita dute Ligeresa (honakoak bere burua landarezko margarina arintzat aurkezten duen arren, errealitatean %42 GM ko landarezko gantz materia igurztekoa da) eta Tulipán laginek izan ezik( honek bere burua margarina hiru laurdentzat agertzen badu ere, bere gantz edukia (%63) kontuan izanda, errealitatean ez da horrelakorik).
‎Arazo hauek argitzen arituko gara. Azkenean, irakurleak erabakiko du zerneurritan bete dituen sintesi honek bere helburuak.
‎Azkenik, esan behar da, Garcia Camino-k eta Azkarate-k antzekotasun ikonografikoak ikusten dituztela hauen eta Arrigorriga koen artean; baina azpimarratzekoa da multzo honek bere ezaugarri zehatzak izatea, nahiz eta besteen eragina jaso.
‎Gerra-gizon frankoa infantea zen batez ere, hau da, oinez egiten zuen borroka, eta oinez zihoan leku batetik bestera. Jakina, egoera honek bere armamentuanizan zuen isla. Zaldiz zihoazen buruzagiek baino ez zuten aho biko ezpata luzeaedukiko (spatha).
‎Lehen arazo garrantzitsua ondokoa da, alegia, ea kanpo moneten sarrera neto horiek H diruko kanpo balioan presioa ezartzen duen ala ez jakitea, zeren, horrela, kanpo balioa gehitua izanen bailitzateke. Erantzun esperimentala ezezkoa da, zeren H ren Banku Zentralak ez baitie finantza merkatuei so egiten kanpo monetatan bere etxeko diruko aktibo berrien kontrabaliorako; aitzitik, HM ko x kopurua H ren Banku Zentralak sortua da, eta honek bere erreserbei (2 IM) gehituriko kanpo moneten kopurua, monetizatzen, du horrela bere unitatetan.
‎Ez genuke liburu hau amaitu nahi, usaimena, usaina eta perfumearekiko zaletasuna nola landu ahal diren azaldu gabe, eta autore honek bere eguneroko bizitzan pairatu behar izan duen, entrenamendu, berezia aipatu gabe.
‎Kontrolatzea lortzen ez bada, Urrak ohartarazten du etorkizunean nerabe horien %25 gutxienez alkoholikoak izango direla. Erakunde honek bere denboraren zati handi bat gazteei eragiten dieten arazoei eskaini die, hala nola prostituzioari edo indarkeriari. Alkoholak, esan zuen Urrak, “gure gazteak gehien kolpatzen dituen droga” da, Madrilgo Erkidegoan behinik behin, eta kontrolatzea lortzen ez bada, “etorkizunean mutil horien% 25 alkoholikoak izango direla ikusiko dugu”.
‎Nabarituko zenuen, horrenbeste adibide erabiliak izan diren honetan, eguneko gertaera guztiek beren aurkakoa dutela gau aldean, eta ondorioz, ezaugarrien kontrajartze honek bereizten duela, alde batetik eguna eta bestaldetik gaua. Eguna beharrezkoa zaio gauari, azken honek bere izaera jaso dezan eta baita gaua egunari ere, arrazoi bera delarik medio.
‎Norberak du hitza esan nuen. Eta lasai egon zintezke, Berasa adiskide maitea, arestian esan didazun bezala, eguna beharrezkoa z.aio gauari, azken honek bere izaera jaso dezan eta baila gaua egunari ere, arrazoi bera delarik medio. Hortaz, nahiz eta gaur gaua eta iluna den zure herri horretan, noizpait eguzkia azaldu da.
‎Sulochanak, haurtzaroko oroitzapenik urrunenak Madrasko Panagal parkearen inguruetan kokatuak ditu. Etxekoekin batera hantxe erakutsi du neska gazte honek bere jakinduria bakarra: bospasei metro gora, soka baten gainean ibiltzea.
‎bestela esan, quod semper, quod ubique, quod ab omnibus. Erabaki honek bere garaian harrotu zituen haserreez ez omen du egungo egunean inork oroitu nahi. Goazen, bada, bestetara.
‎" Bigarren gisa, Maezturena. Aldatu egiten du honek bere gogoeta bost urtetik bost urtera... Honelaxe ez da ezbeharrik gertatuko bere muinetako bide meharretan.
‎Jakina denez, eredu honek bere eragina izan zuen, handia gainera, mugaz honako idazleen artean, giputz eta bizkaitarren artean eskuarki, XVIII.ean eta XIX.eko lehen partean, Larramendiren eskolatik hasita; baina istorio hau aski aipatua dugu honezkero. Diogun ere orduantxe errotu zela egundaino ezagutu dugun erlijiokera (dogma, morala, elizkizunak eta arauak), elizgizonetako zati handi batek herriarekin zituen harremanak, aldeak alde, zirela bide.
‎Dena den, erraz froga daitekeenez, hizkuntzak indarra eta lurra, zedarrietan eta barrenean, galdu ahala, ugalduz doa aitzitik beronen premia eta landu beharrarekiko ardura. Susperraldi honetan, Larramendi aipa genezake besteak beste (jesuiten kinka larria izanik, ez zuen honek bere barrengo guztia argitara eman26), Iztueta27, Manterola, Arana Goiri eta Azkue –ez ziren guztiok gogaide minak agidanez, ez eta hizkuntza auzietan ere–, eta, 1936 baino lehen, amaitzeko, Ariztimuño, Euskal  tzaleak eta Lizardi. Ene ustez, behiala esan nuenez28, honen" Eusko bidaztiarena" izan da gaurdaino gure artean egin den hizkuntz egitamurik osoena, eta irakurri ere dut nonbait honi buruz ironiazko idazlanik.  Nire hartan jarraitzen dut hala ere:
‎Tamala da, gainera, ergelkeria honek bere zutabe nagusia non eta Euskaldunon Egunkaria n izatea, horrexek eskaintzen baitio bere eguneroko gehigarrian, inolako galbaherik gabe, zabalbide gorena Mitxelenak salatzen zuen hiperbizkaiera horri.
‎Izan ere, ezagutza bat guztiz forma logikoaren araberakoa bada ere, h. d., honek bere burua kontraesango ez balu ere, orduan beti ere objektuak kontraesan ditzake (A59/ B84 (E104)).
‎Idealismo kritikoaren eskutik etorriko da. Badirudi zerbait baldintzatua bada, honek bera baldintzatu duen zerbait eskatzen duela halabeharrez. Baina hau ez da guztiz egia; egia da baldintzatua berbaitango gauza bezala hartzen bada soilik; baina ez da hori kasua, baldintzatua beti ere espazioan eta denboran baitago.
‎kausalitate fisikoa besterik ez dagoela, helbururik ez dagoela natura osoan. Kontraesan honek bere egia aurkitu nahiaren sakontasuna erakusten digu.
‎Seminarioan haur hotz sartu zenetik, Joanesek euskara baizik ez zuen gogoan. Euskararen salbatzeko helburuaren lortzeko Pittunek Jesukristo zeukan eredu, honek bere bizia sakrifikatuz, Hitz bakarra zela medio, mundu bekatorosa infernuaren garren mehatxuetarik atera zuelako. Apeztu, urgazle bihurtu eta, bere iritziz ongi merezitu omenaldia erdiesteraino otoitzaren eta azterketa zientifikoaren mundu gerizatuan geratu zen.
2002
‎Zenbat literatur sari ez ote ditu jada eskuratu Fernando Morillo gazteak! Ezagutzen diogun azken emaitzan, Ibaizabal argitaletxearen eskutik plazaratu duen «Bihotz nahasiak» idazlanean, hamasei urte inguruko lau gazte aukeratu ditu idazle azpeitiar honek bere nobelako protagonista gisa, non gazte horien arteko harreman nahaspilatsuetan sakontzeaz gain, polizi nobelen ukitua duen narrazio misteriotsua tartekatu duen Fernando Morillok. Ikasturteko lehendabiziko egunean, sorpresa polita izango dute Nereak eta Maitanek, beren ikasgelan bi mutil berri ikusterakoan, eta haiek ezagutzeko ahaleginetan hasiko dira.
‎Gizartearen gehiengoak nahi du herri honek bere hitza izan dezala, baina gaur egun ez dago baldintzarik hori gauzatu ahal izateko. Muturreko posizio politikoek oztopatu egiten dute herri honek hitza izatea, eta herri bezala aurrera jarraitu nahi badugu hori gainditu beharra dago.
‎Idazlea, editorea, irakurlea eta kritikariak osatzen dute kritikaren zirkulua. Euskal literaturaren kritikaren egoera zehatza ezagutzea zaila izanagatik, solasaldi honek bere egoera amiñi bat gehiago ezagutzen lagunduko dizulakoan gaude.
‎Lurraldez Euskal Herriaren hiru laurdeneko tamaina duen herri ttiki hau, Kaukaso mendi katearen iparraldean dago. Bere hizkuntzan Ixkeria (edo Ichkeria izenez deitua) Georgia, Azerbaijan eta Armenia Errusiagandik independizatu ondoren, honek bere mugaldean dituen errepublika autonomo ugarietako bat da Txetxenia, muga Georgia eta Dagestanekin egiten duela.
‎Baina nobela honek bere protagonista istorio bat kontatzen nola saiatzen den adierazten duela esatea nobelak diskurtsoari dagokionez agertzen duen konplexutasun narratiboa ahaztea litzateke. Hari egitura horren guztiaren gainetik, narratzaile estradiegetiko bat aurkezten digu nobelak, nobelaren garapena kontrolatzeaz gain iritzia eman eta are gertakariak aurreratu ere egiten dituena irakurleari etengabe keinuak eginez.
‎Orain arte, besteak beste, familia nahiz lanbidea egitura egonkorrak eta gure bizitza antolatzeko eta segurtatzeko forma finkoak izan badira, azken urteetako bilakaerak egoera kualitatibo berria sortu digu. Noski, honek bere arriskuak baditu, baina baita aukera berriak ere. Egoerari emandako erantzunaren araberakoa izango da bata zein bestea.
‎Filipo ez aipatzearren, Hanibalek urrutitik erromatarren etsai bihurtu zuena berau, garai hauetan Antioko zen zegoenik eta erregerik boteretsuena, honi borrokarako hain grina handia eragin zion ezen Itsaso Gorritik Italiari gerra egiten ahalegindu baitzen. Erromatar mandatariak Antiokorengana etorri zirelarik, haren nahia aztertu eta izkutuko batzarrekin erregeak Hanibali juzku txarra har ziezaion saiatu asmoz, honek bere burua salduta beste jarrera bat hartu balu bezala aurkeztuz, ez ziren alperrikako lanean ibili. Hanibalek hori jakin zuenean eta bere burua barne barneko batzarretatik at ikusirik, aukera izan zuenean erregearengana hurbildu zen eta honi bere leialtasunaz eta erromatarren aurkako gorrotoaz kontu ugari gogorazi ondoren honela mintzatuz jarraitu zuen:
‎Uztaila zen, larunbata, afalostea. Etxe azpiko Pellorekin aterea zen kalera, honek bere koadrilarekin irteteko gonbit egina baitzion. Pello zuen lagun, gidari eta, beraz.
‎forma kontua baldin bada ere, ez dakit hika edo zuka egin behar dudan, gazte bati hika egitea eskatzen baitu hizkuntzak, edo guri bederen hala eskatzen zigun lehenago, baina hika hasiz gero ere ez dakit nik ez ote litzatekeen testu hau pixka bat ulergaitz gertatuko. Egia esan dezadan, niri ere zailago egingo litzaidake adizki guztiak ongi harrapatzea eta behar den maneran erabiltzea, lagun arteko hizkera mota honek bere zailtasunak erakusten baititu behin paper baten gainean zerbait apailatu nahi duzunean. Gainera, horrela hasiko banintz, eta hika erabiltzea erabakiko banu, aukera egin nuke ondoren toka eta nokaren artean, eta ez da kontua inor ere mintzea hemen, neska bati hizkera mota honek eskatzen duen gisa egin behar baitzaio, hala nola mutil bati ere.
‎Nahi nuke leku batzuetan eraman dezaten, eta osotasunean eramaten ez badute, neurri batean bederen eraman dezaten, baina ez dakit hori posible den. Berak GarcÃa MÃ ¡ rquez aipatzen du, euskalkien arteko desberdintasunak direla-eta, argia egin nahian, nola erabiltzen duen idazle honek bere herriko hizkera eta zein ederki ulertzen diogun urrunekoek ere. Baina, beldur naiz, euskalkien arteko desberdintasun hauek batzuetan Kolonbiako eta Salamancako hizkerekin konpara badaitezke ere, beste batzuetan Salamancako unibertsitateko irakasle baten gaztelania landuaren eta Caceresko nekazari analfabeto baten gaztelaniaren artean dauden desberdintasunekin erkatu genituzkeen.
‎Herri honek bere hezkuntza eremu guztietara garatzeko eskubidea du (1948ko Giza Eskubideen aldarrikapenaren 26 artikulua). Euskal Herriko Unibertsitate Publikoen artean, gutxienez, batek Euskal Unibertsitatea behar du izan.
2003
‎Ahulak gara, defentsa gutxi daukagu, eta nahiz eta euskal instituzioek arrazoia ematen diguten arrazoia ematearekin konformatzen gara, nolabait, herri honetan ez daukagu eraso etengabe hauei aurre egiteko mekanismorik. Herri honek bere hedabide propioak sortu eta mantentzeko eskubidea dauka, bere hedabideak bermatzeko modua sendotu behar du. Euskal komunikabideak sortzeko kemena eta trebezia dugula erakutsi dugu, herri hau birsortzeko sostengua emateko prest dago behin eta berriro, baina sortutakoa defendatu eta babesteko modurik ez dugu ordea.
‎Idazle frantziar honekiko omenaldi moduko bat egin nahi izan dut. Idazle honek bere" ordezko" bat sortu zuen," Golem" da hitzik jatorrena. Ordezko txingote edo esperpento bat sortu zuen bere aginduetara lana egin zezan, bere nobelak firmatzeko eta kazetarien eskaerei erantzuteko.
‎Eta, bestetik, hor dugu Batasunaren mundua, ilegalizazioaren ondorioz egoera larriagoan aurkitzen denez, arazoa korapilatsuago bihurtzen duena. Dena den, mundu honek bere hautua egin du: batetik iragan urteko irailean esan zuten planak, euren minimo historikoak biltzen zituelarik, balio zezakeela nazio egituratzean sakontzeko eta, beraz, orain mundu horrek ezezkoa emango balio, bereei ondo azaldu lieke zergatik orduan bai eta orain ez.
‎Euskalgintzak amore ematea bilatzen ari dira. Herri honek bere buruari eman dizkion kulturaren zabalkunderako eta euskararen normalizaziorako egituren aurkako erasoa da. Euskara aurrera atera nahi duen sektoreari gorriak ikustarazteko estrategia bat dago.
‎a) Ugari idazleak, 40tik gora, aldi, euskalki, idazkera guztietakoak. b) Ugari idazlanen zatiak (ia 100 guztira), askotarikoak, eta literaturaren barruti zabaletik hartuta: eresiak, erromantzeak, bertsoak, olerkiak, irakaskintza, ipuin eta gertaerak, alegiak, teatroa, t.a. Baina ugaritasun honek bere neurriak ditu, halan beharrez; ez dogu hemen itzulpenik sartu, banakaren bat baino, nahiz eta itzultzaileen artean euskeraren maisu handiak egon (esaterako, Materre, Haraneder, Maister, Chourio...); gaur bizi diranetatik be gitxi batzuk baino ez doguz sartu: batetik, danentzako lekurik ez egoalako; bestetik, eta batez be, holakoen idazlanak errazago aurkitu daitekezalako, bai euron liburuetan, bai berarizko antologietan (horra hor, esaterako:
‎Aurtengo Egitarau barri honek bere izenburu ta guzti urten dau.
‎badakigu, eta aho batez autortzen dogu, Bizkaiko herri osoak eta, batez be Eleizeak, eta Bizkaiaren barruan Durango aldeak, asko be asko zor deutsala Loiolako santu handiari; beronen otoitz gartsuari eta irabaziei; gogo jardunen bitartez emondako argibide ta bihotz eragin onurakorrei; Inaziok sortutako Lagundiaren ekinari ta hainbat eratako lan txalogarriri. b) Senidetasunak be ekarten gaitu gu hona: odolez, amaren jatorriz, Likonatarra genduan Loiolako Inazio, bizkaitarron artekoa, beraz; antxina antxinatik hartu eban Inazio bere zaindaritzat Bizkaiko herriak, eta gipuzkoarrokin batera" gure Patroi haundia" deitzen deutsagu, maitasun handiz; gaur berton, bizkaitarra dau Jesusen Lagundiak bere Aita Nagusia, Aita Arrupe maitagarria; eta durangoarra, Loiolako komunidade honek bere burua, Aita Oñate adiskidea.
‎zein baztertu? Neure gogoz, pozik be pozik sartuko nebazan (merezidu be ba dabe ta) beste euskal prosista asko, bai zaharrak, bai gaur egunekoak; baina liburu honek bere neurria behar, eta guztientzako lekurik ez! 3 Hurrengo hau be garbi itxi gura dot: hemen agertzen dirala ta, ez uste izan idazle guztiok neure gogo beteko direanik, ezta beti idazlerik onen onenak be; baina danetik emon gura izan deutsut, era guztietakoak, danon barri izan daizun, eta gero zeuretzat onenak zeuk aukeratu daizuzan.
‎2 Ikastaro honek bere hamargarren urtea bete ebanean, pozik egin geuntsan zor jakon omenaldia eta, oker ez banago, neu
‎–Zer dira legeak, ohiturak gabe?? galdetzen baitzion honek bere buruari.
‎Autore hau, bada, itzultzaile soila baino gehiago zen. Humanista honek bere garaiko gertakariez idazten zuen, narratiba bat eta historiaren irakurketa berri bat abiatuz. Eta ez iniziatiba pertsonal soil gisa, baizik inspirazio kolektiboko obra moduan.
‎Ezkerreko arte honek bere etorkizuna zientzia eta teknikaren aurrerapenekin erlazionatzen zuen. Honela, abangoardietako artistek, zientziarekin harremana izango zuten, euren artean teknikaren garapenarekin bat joango ziren printzipio estetikoak erabiliz.
‎Oraingo sistema energetikoan Iparrak Hegoa behar du, handik lehengaiak eskuratzeko eta zaborrak bueltatzeko ere bai. Eta gainera, mundudesorekatu honek bere muga materialak ditu eta kontsumoaren hazkundea eraginkortasuna baino azkarrago doa.
‎Jarduneko Kontsumitzaileen Federazioak (FACUA España) atzo jakinarazi zuen Sylvan akademia kateak dirua itzuli behar diela bezeroei, astelehenean Andaluzian, Katalunian, Madrilen eta Santanderren ingelesa eta informatika irakasteko zentroak itxi ondoren. FACUA Españaren arabera, enpresa honek bere web orrian adierazten du bere kontratuetan berme bat dagoela, eta, horren bidez, konpromisoa hartzen du dirua itzultzeko ikasleek agindutako emaitzak lortzen ez badituzte. “Gure helburu bakarra ikasleen arrakasta eta asebetetzea da; hala ez bada, ordaindutako zenbatekoa itzultzeko konpromisoa hartzen dugu idatziz”, dio Sylvanen publizitateak.
‎Ni neu ere iritzi horretakoa nintzen. Gero eta argiago nuen urteetan bila ibili ginen idazlea emaztea zela, Sophie Callas alegia, eta Romain ez zela honek bere burua gordetzeko ezarria zuen sistemaren pieza bat baizik. Konbentziturik nengoen susmo hori frogatzeko gauza izango nintzela, baina banekien aurkikuntzaren berri zabaltzen banuen ere ez zidatela sinetsiko, Romain Garyrekin berarekin gertatu zen bezalaxe.
‎Harrizkoa izan du herri honek bere bihotzari eutsi nahi izatekotan: euskarari eustekotan.
‎Aitzitik, beti sartzen da betebehar baten erantsi moduan, eta, noizean behin ere, hitzarmenik gabeko betebeharretan sortzen da, tutore eta kuradorenetan, esaterako, eta beste batzuetan, betebeharra legearen ondorioz eskuratzen denean. Horretara ere, gai honek bere lekua izatea hirugarren liburuan, eta arrazoi berberek ekarri dute han bertan kauzioen tratatua eta betebehar insolidum ezartzea.
2004
‎Epaiketa egingo ote den edo bere horretan geratuko den, hau da Elosuaren inpresioa: «Epaileak garbi adierazi digu beti sumario honek beretzat lehentasuna duela, eta ikusten da, hartu dituen hainbat erabakitan, kasu honekin lehenbailehen bukatzea dela bere asmo garbia. Kontua da, sumarioaren konplexutasunak berak asko atzeratuko duela prozesua.
‎Joan Mari Torrealdai, Iñaki Uria, Martxelo Otamendi, Pello Zubiria, Txema Auzmendi, Xabier Oleaga eta Xabier Alegriak epaitegietan egin diete aurre Del Olmoren akusazioei; hori guztia oraingo bidetik, bidea izan luzea izango baita. Inma Gomila, Luis Goia eta Fermin Lazkano aske dira, baina azken honek bere garaian jarritako bermepeko askatasunean jarraitzen du. Epaileek ETAren aginduetara zegoen taldea osatzea leporatzen die auziperatuei, eta hurrengo urratsean ikusi da zer leporatzen dion bakoitzari zehazki.
‎Francoren urte gogorrenak, borroka antifrankista eta abertzalearen argiak eta ilunak, trantsizio politikoko urteak, Europak homologatutako demokrazia batek erabilitako gerra zikina, ezker abertzale politikoaren gorabeherak 1982ra senadore izan zen HBren izenean... Batzuetan eragile eta askotan lekuko, asko ikusi du gizon honek bere 73 urteetan. Bere oroitzapenak bilduta liburu kilikagarri bat aterako litzatekeela iradoki diogu.
‎Edonola ere ezker abertzale ofizialak, Batasunak, erantzukizun historikoa dauka une honetan. Nahiz eta proposamenaren muinarekin bat ez egin edota diferentziak izan, ezker abertzaleak bere esku dauka gizarte eta herri honek bere iritzia ematea. Niri herri kontsultan proposamenari ezezkoa ematea zilegia iruditzen zait, baina herri kontsulta galaraztea oso gogorra irudituko litzaidake.
‎Bizhozkadaz, eta bihotza betean, bizi eta idatzi zuen Mikel Zarate euskal idazlea hil zeneko 25 urtemugaren inguruan datorkigu Haurgintza minetan nobelaren berrargitalpen hau. Abade, idazle, irakasle, eta euskaltzain izan zen Lezamako seme euskaltzale honek bere aldikoengandiko itzal zabala jaso zuen, eta ordukoek erakutsi zioten estimazioa ahozko esanetan kabitu ezinekoa egiten zaigu gaur ere. Bere aldiak eta herriak maitetasunez ikusi zuen gizona izan genuen Mikel Zarate.
‎Argazkigintzako Godó sariaren irabazle honek bere burua lanak liluraturik ikusten du: horri esker portugesez egiteko paradaz gozatzen du tarteka hizkuntza hori erabiltzen den herrialdeetara noizean behin joanaz.
‎Auziaren gaineko ardura zein auzitegik izan eta horren mugabarrutik kanpo egin behar den jardunerako laguntza judiziala eskatuko da, azterketa judizialeko egintzak barne direla, auzitegiaren iritziz, ezinezkotzat edo desegokitzat jotzen badu lege honek bere mugabarrutik kanpora lekualdatzeko ematen dion ahalmena erabiltzea jardun hori gauzatu dadin.
‎Zorrotz antzeman zuen herri honetako herritarra izatearen deitura ez zela bertakoek bertakoentzat sortutako izena. Ez zela alegia herri honek bere kabuz, bere eskuko izatearen ahalmenez, jorratutako izendapena. Aitzitik, mendeko izatearen alienazio ideologikoaren higadura semantikoa hauteman zion guk geure burua izendatzeko darabilgun izenari.
‎Etxekaltez josia dago, beraz, balizko abertzale batzuen pentsaera eta praxia. Ez da harritzekoa izango, orduan, herri honek bere buruaren jabe izateko dituen ezin konta ahala trabari gain hartzeko erakusten duen ezintasuna. Ideologia mota honen ordezkari intelektualik leialena Joseba Arregi denez, ondorengo harribitxi hauek hautatu ditut erakusgarri:
‎Lehendabizikoan euskararen estatus auzia tartetan dagoenez, hizkuntza komunitate ororen noraezeko baldintza iradokitzen digu: hau da, honek bere izaera kulturalen arabera bizi nahi badu, horren neurriko aterpe politikoaren eta nazionalaren jabe ere izan duela. Bigarrenak, berriz, aurrenekoaren sokatik datorren problematika orokorraren barruko arazo berezi bat dakarkigu.
‎Gu ez al gara bada Estatu totalitario horren hezur eta haragi? Herri honek bere euskal nortasuna, euskaratik hasita, ez al du bada espazio eta historia bakar horretan zertu? –Etsai historiko bat?
‎Horren zaila logika bakarreko indarren baitan gabiltzala ikustea? Sistema nagusiak ezartzen dio, horrelakoetan, logika eta sentidua bere altzoan duen azpisistemari, azpisistema honek bere elementuak berritzeko orduan. Eragile askoren baitako batasuna besterik ez da gertatzen nazio osagarriak ekoizteko eta berritzeko prozesu hauetan; betiere indar hegemonikoen logikapean ekoitziak eta eratuak, hauen araberako izaera bereganatuko dutelako mendean dabiltzanek.
‎Oraintsukoak ditugu Kontseiluaren antzeko adiera definizioak. Nolabait ere euskalduna elebidun bihurtu ahala honek bere betiko euskal izaera galdu eta erdalduntze higadurak azpilana egin duen neurrian sortutakoak baitira horren ezpaleko definizioak. Hots, euskaldun izatea euskara jakite hutsarekin lotzekoak.
‎Gaiaren mamira itzulita, gaitasun komunikatiboaren adigaiak aspaldi honetan ondo gaindituak ditu ohikoa genuen gaitasun linguistiko soilaren ideia zurrunak.525 Hizketaren garapenean esku hartzen duten izari elementuen konplexutasunak zur eta lur utziko luke gai honetan inolako ezaguerarik ez duen pertsona. Horrenbestekoa baita, izan ere, gizarte ekintza honek bere baitan dituen baliabideen joskera: sakontasun horren adierazpide dugu, izan, hizketaren bidezko informazioaren zolitasuna.
‎Badago beste modu bat galdera berbera egiteko: etxe barruko hizkuntza erabilerak eskain ote diezaioke hiztunari, batez beste, honek bere bizitzako hizkuntza jarduera arruntetan duen trebetasun garapena. Ez dirudi.
‎Andre honek berarekin sartzera gonbidatu gaitu, e?
‎Euskal He­ rria, bere ingurukoen ondoan, oraindik bizi den herri zahar bat dela, histori­ aurrekoa, alegia, hizkuntzaren aldetik ez eze, alderdi seriologikotik ere desberdina dena. Hau horrela baieztatzeak, arrazakeriaren salaketa maltzurrak alde hatera utzita, asko esaten du herri honek bere nortasunaren lorbidean da­ raman borrokaren alde.
‎Egun­ kari honetako batzuk maisuaren izena gutxiesten ari zirelakoan zeuden Euzkerea koak eta horregatik kexatu ziren hango zuzendaritzaren aurrean (208). Une horretan Euzkadi-ko «Euzkel atala» saileko arduraduna Orixe bai­ tzen, Kirikiñoren lekukoa hartu zuena, hain zuzen, honek bere sailetik Errole­ gi lankidea arrazoi ez linguistikoengatik isilarazi zutela idatzi zuelako (209), antisabinisten buruzagi deklaratu zuten eta, harrezkero, gerra pertsonala egin­ go diote. Jarraian adierazia dator arrazoia:
‎hizkuntzaren ahultasunari eskainitako bizitzaren paradigma da Eguzkitzarena, herri batek zenbat hizkuntzalari sortu, eta hizkuntzari zenbat ahalegin eskaini behar izan zaion erakutsiz. Goienetxeren bizitza, ordea, herri honek beraren historia propioa idazteko sentitu duen beharrizanaren apologia dugu, gutaz mintza daitezen baino, gu mintza gaitezen gure buruaz. Zubikaraik, bestalde, sinbolizatu egiten du herri minorizatuek komunikabideak sortzeko eta beraren hizkuntzaz adierazteko izan dituzten animaliako oztopoak, bai debeku politikoengatik, bai eta hizkuntzaren fragmentazioak sorturiko eragozpenengatik ere.
‎Hartara, mintza ezin daitekeenaz isilduz, propedeutika eta zuhurtasun sano bezain beharrezko bat praktikatzeaz gainera, gure errealitateaz (honago eta haratago, gorago eta beherago) eta misterioaz hobeki jabetzen gara. Kontenplazio isilean antzeman (gogo bihotzaren begiez) diezaiokegu mistiko denari, honek bere burua agertzen duenean eta agertzen duen neurrian. Mistiko dena ezin da gobernatu.
‎Gurasoek, adibidez, haurraren estimuluak jasotzen dituzte eta haien arabera jokatzen dute neurri handi batean. Orobat haurrak, honek bere estimuluak gurasoen erantzunen arabera sortzen eta modulatzen ditu funtsean. Hala, haurraren eta gurasoen artean —gizarte zelularik oinarrizkoena eta lehena osatzen dutenak— estimulu fisiko afektiboz osaturiko dialektika eraikitzaile bat sortzen da, haurra seme edo alaba egiten duena eta gurasoak guraso (aita nahiz ama).
2005
‎Bidez bide, lokomotora berritu edo indartu da, batzutan abiadura batean joango da, eta bestetan beste batean. Alabaina, prozesua abian da, eta lehen helmuga da jakitea ea herri honek bere norabideaz erabakitzen ahal duen edo ez. Eta erabakitzen duena errespetatzen den edo ez.
‎Estatuko Egile eta Editoreen Elkartea (SGAE) da ezagunena. Irabazi asmorik gabeko elkarte honek bere bazkideen (77.000 Espainiako Estatuan) sormen lanen egile eskubideak kudeatzen ditu. Egilea ez den norbaitek lan hori erabiltzekotan, elkarteak zerga ezarriko dio.
‎Hemen izango da beti aipatzen den okil beltza. Hegazti bakandu honek bere ahaide okilen moduan enbor barruetan egiten du habia, moko zorrotz eta gogorrarekin zulatuz. Gorputza luma beltzez estalia du eta gandorra gorri gorri darabil.
‎U Nu etorri zen Birmaniatik: honek bere herrialdeko Rangun-en eratu zuen aurretik Bandungekoaren antolatzaile bilera.
‎Eta aurreasmoak jaun eta jabe diren honetan hainbesteraino ugaritu diren" beltzak" ere ezin ahantzi. Ospea, izenak eman ohi duenez »ez izanak, esanak eta idatziak» berba, esaldi eta diskurtsoen jostunek, ohoretsu eta famadun horri emanen dio bere lana, autoritate honek bere legez sal dezan.
‎Biak ere aski ezagunak dira, Zuberoatik turistikoki gehien saldu izan direnak direlako. Baina honek bere abantailak ere eskaintzen ditu, ibilbideak oso prestatuak daude, bai informazioz, bai seinalez eta bai, garrantzitsuena dena, segurtasunez. Ekin diezaiogun bada gaurko ibilbideari.
‎Udal honek bere lurpetik (El Campanil) erauzitako burdinaren kalitateagatik irabazi zuen ospea. Garai hartako ustiaketa intentsiboa zela-eta, etorkinentzako bizileku bihurtu zen.
‎Prozesu honek bere denbora behar du, eta kasu askotan profesionalen laguntza behar izaten da gogobeteko emaitzak lortzeko.
‎Fotolog.net honek bere baitan ia milioi bat fotologger (aldian aldian argazkiak publikatzen dituzten web guneak) bildu eta Interneten 30 milioi irudi eskegi ditu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 143 (0,94)
Argia 56 (0,37)
Consumer 45 (0,30)
Pamiela 45 (0,30)
UEU 37 (0,24)
Alberdania 35 (0,23)
Berria 27 (0,18)
Labayru 20 (0,13)
Karmel Argitaletxea 18 (0,12)
Booktegi 17 (0,11)
Jakin liburuak 16 (0,11)
EITB - Sarea 15 (0,10)
Euskaltzaindia - Liburuak 12 (0,08)
Jakin 12 (0,08)
Susa 12 (0,08)
Open Data Euskadi 11 (0,07)
Uztaro 10 (0,07)
Maiatz liburuak 9 (0,06)
hiruka 8 (0,05)
Herria - Euskal astekaria 8 (0,05)
Euskaltzaindia - EHU 6 (0,04)
goiena.eus 6 (0,04)
erran.eus 6 (0,04)
Erlea 5 (0,03)
Kondaira 5 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 5 (0,03)
Bilbao Bizkaia Kutxa Fundazioa - Euskaltzaindia 4 (0,03)
Osagaiz 4 (0,03)
Noaua 4 (0,03)
uriola.eus 4 (0,03)
Aldiri 3 (0,02)
aiaraldea.eus 3 (0,02)
aiurri.eus 3 (0,02)
Guaixe 3 (0,02)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 3 (0,02)
Urola kostako GUKA 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sabino Arana Kultur Elkargoa 2 (0,01)
AVD-ZEA liburuak 2 (0,01)
HABE 2 (0,01)
ETB dokumentalak 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Sustraia 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
Euskalerria irratia 2 (0,01)
Ikas 2 (0,01)
Anboto 2 (0,01)
Txintxarri 2 (0,01)
LANEKI 1 (0,01)
Uztarria 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
ETB marrazki bizidunak 1 (0,01)
Goenkale 1 (0,01)
Kresala 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Antxeta irratia 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
plaentxia.eus 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Bertsolari aldizkaria 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hau bera buru 44 (0,29)
hau bera egin 11 (0,07)
hau bera leku 9 (0,06)
hau bera etorkizun 8 (0,05)
hau bera ibilbide 8 (0,05)
hau bera bizitza 7 (0,05)
hau bera lan 7 (0,05)
hau bera baita 6 (0,04)
hau bera barru 6 (0,04)
hau bera bide 6 (0,04)
hau bera ekarri 6 (0,04)
hau bera esku 6 (0,04)
hau bera etxe 6 (0,04)
hau bera garai 6 (0,04)
hau bera hitz 6 (0,04)
hau bera ukan 6 (0,04)
hau bera azken 5 (0,03)
hau bera denbora 5 (0,03)
hau bera ezaugarri 5 (0,03)
hau bera gain 5 (0,03)
hau bera izaera 5 (0,03)
hau bera muga 5 (0,03)
hau bera alderdi 4 (0,03)
hau bera egon 4 (0,03)
hau bera eragin 4 (0,03)
hau bera garapen 4 (0,03)
hau bera helburu 4 (0,03)
hau bera historia 4 (0,03)
hau bera hori 4 (0,03)
hau bera idatzi 4 (0,03)
hau bera kabu 4 (0,03)
hau bera nortasun 4 (0,03)
hau bera ama 3 (0,02)
hau bera bibote 3 (0,02)
hau bera era 3 (0,02)
hau bera erabaki 3 (0,02)
hau bera eraman 3 (0,02)
hau bera errege 3 (0,02)
hau bera fruitu 3 (0,02)
hau bera ikerketa 3 (0,02)
hau bera iritzi 3 (0,02)
hau bera isla 3 (0,02)
hau bera jarri 3 (0,02)
hau bera lehen 3 (0,02)
hau bera on 3 (0,02)
hau bera abantaila 2 (0,01)
hau bera aburu 2 (0,01)
hau bera aginte 2 (0,01)
hau bera ahaide 2 (0,01)
hau bera ahots 2 (0,01)
hau bera alaba 2 (0,01)
hau bera amets 2 (0,01)
hau bera ate 2 (0,01)
hau bera ausardia 2 (0,01)
hau bera azalpen 2 (0,01)
hau bera barn 2 (0,01)
hau bera begi 2 (0,01)
hau bera begirada 2 (0,01)
hau bera benetako 2 (0,01)
hau bera bera 2 (0,01)
hau bera berri 2 (0,01)
hau bera bertute 2 (0,01)
hau bera bi 2 (0,01)
hau bera bizi 2 (0,01)
hau bera bost 2 (0,01)
hau bera burujabetza 2 (0,01)
hau bera desira 2 (0,01)
hau bera doktrinamendu 2 (0,01)
hau bera egoera 2 (0,01)
hau bera elementu 2 (0,01)
hau bera emazte 2 (0,01)
hau bera esperientzia 2 (0,01)
hau bera espezifikotasun 2 (0,01)
hau bera fereka 2 (0,01)
hau bera gero 2 (0,01)
hau bera gogoeta 2 (0,01)
hau bera gorde 2 (0,01)
hau bera gorte 2 (0,01)
hau bera herri 2 (0,01)
hau bera hezkuntza 2 (0,01)
hau bera hirugarren 2 (0,01)
hau bera ile 2 (0,01)
hau bera interes 2 (0,01)
hau bera izen 2 (0,01)
hau bera karta 2 (0,01)
hau bera katalogo 2 (0,01)
hau bera lagun 2 (0,01)
hau bera lehenengo 2 (0,01)
hau bera maila 2 (0,01)
hau bera menpe 2 (0,01)
hau bera neurri 2 (0,01)
hau bera olerki 2 (0,01)
hau bera ondoan 2 (0,01)
hau bera ondorio 2 (0,01)
hau bera ordezkaritza 2 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia