Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2015
‎Nahiko zarpailak dira konparazio hauek gauza hain zoragarriarentzat, baina nire agudezia ez da gehiagorako; izan ere, poz honek bere buruaz eta gauza guztiez ahanztera darama, eta ez da konturatzen ezta ez du asmatzen hitz egiten ere, bere pozetik darionaz izan ezik, eta horiek Jainkoaren gorazarreak dira.
‎Beste on handi batzuk ere badakartza honek berarekin batera, baina gauza hauek eragiten dituzten ondorioez hainbeste esan eta esango denez gero, ez dut nahi neure burua eta zuek nekatzerik; biziki ohartarazten dizuet, ordea, Jaunak arimei mesede hauek egiten dizkiela jakin edo entzun dezazuenean, bide horretatik zuek eraman zaitzatela sekula ere ez eskatzeko ezta desiratzeko ere; [15] oso ona iruditzen bazaizue, eta estimu eta begirune ha... lehenengoa, apaltasunik eza delako inoiz merezi ez duzuena zeuei eman dakizuela nahi izatea, eta hala uste dut ez duela apaltasun handirik izango desira hori izan dezanak; izan ere, nekazari xume bat errege izatea nahi izatetik urruti dagoenez, ezinezkoa iruditzen baitzaio, merezi ez duelako, horrelaxe dago pertsona apala ere halako gauzei dagokienez; eta nik uste dut ez dela inoiz gertatuko, Jaunak mesede horiek egin aurretik norbere buruaren ezagutza handia ematen duelako.
‎3 Espiritualki bere emaztetzat hartu duen arima honek Berarenganako desiragatik sufritzen eta sufritu duenaz gure Jaunak erruki hartzea nahi duenean, espirituzko ezkontza burutu aurretik, bere egoitzan sartzen du, hau da, zazpigarren honetan; izan ere, zeruan duen bezala, ariman beste egoitza bat izan behar du, Haren Maiestatea bakarrik bizi dena, hau da, beste zeru bat. Izan ere, zerikusi handikoa da, ahizpak, arima gauza ilun edo halakotzat ez hartzea; ikusten ez dugunez gero, gehienetan, ikusten dugun hau izan ezik gainerako barruko argirik ez dela irudituko zaigu, eta gure arimaren barruan nolabaiteko iluntasuna dagoela.
‎5 Kontakizuneko 13 zenbakian dio bere aitor entzuleek ere ez zutela zalantzarik grazia mistiko honetaz. Kapitulu honek bere pareko biografikoa du Bizitzako 29 kapituluan; ik. horrez gainera, 20 kapitulua ere.
‎13 Beraz, ikusten duzue, ene ahizpak, gure Jainkoak hemen egiten duena, arima honek bere burua harentzakotzat ezagut dezan; Berak duena ematen du, hau da, beraren Semeak bizitza honetan izan zuena; ezin diezaguke egin mesede handiagorik. Nork nahi izango zuen bizitza honetatik irtetea hark baino gehiago?
‎Niri iruditzen zait gaitzetsiei munduan diren atsegin guztiak aurrean jartzea bezala, ez baitira haien oinazea arintzeko nahiko, alderantziz, handitu egingo lukete; horrela hemen ere goitik dator, eta ez dira ezertarako ere lurreko gauzak. Jainko handi honek bera erregetzat ezagut dezagula eta geure ezereza ezagut dezagula nahi du, eta hori garrantzi handikoa da aurrerako.
‎Hala ere itxaropena eman nienez gero, aita Julian Ávilakori eta Antonio Gaitáni esan nien hara joan eta ikusteko zer zen, eta hala iruditzen bazitzaien, asmoa bertan behera uzteko. Arazoa oso hotz sumatu zuten, ez moja izatekotan zirenen aldetik, Katalina andrearen aldetik baizik, beraren gain baitzen guztia, eta honek bere kontura gela batean zituen haiek, bildutasunean egon zitezen.
‎– Teresak erabaki honetan erakutsi zituen ausardiaz eta nortasunaz ohartzeko, kontuan izan behar da Bizitza Liburua Printzesa mendekariaren esku geratzen zela eta honek bere neskameen artean komediako testutzat erabili zuela lehenengo, eta gero tragedia bezala inkisizioko auzitegian.
‎Ez zuela emango eta bazuten nahikoa beldur. Hala ere, Manso doktorea, aita probintzialaren aipaturiko beste adiskidea, oso hurbilekoa zuen berari gogoratu gabe eta ekin eta ekin egin gabe tarte luzean zain egoteko; nahigabe handia hartzen zuen, genbiltzan bezala ibiltzen gu ikusirik; etxe honek bere kapera bazuen ere, bertako jaun andreentzat meza emateko baino bestetarako erabiltzen ez zena, egundo ere ez zuen nahi izan guretzat etxean eman zezaten; horregatik, irten egin behar izaten genuen jaiegun eta igandeetan eliza batean entzutera joateko; gauza ona izan zen eliza hurbil izatea, baina etxera aldatu ginenetik fundazioa egin zen arte, hilabete igaro zen gutxi gorabehera.... Hori nahikoa arrazoi zela zioten jakintsu guztiek.
‎Behin edo behin esana egon daiteke; beste ehunka aldiz esango nuke, on egiteko zerbait esaten asmatuko dudala uste banu. Umore honek bere borondatea egin ahal izateko bilatzen dituen trikimailuak hain ugariak izanik, argi ibili behar da haiek sumatu eta gainerakoei kalterik egin gabe nola eraman eta tratatu ikusteko.
‎3 Israelgo Jainko handi honek bere sorkarietan goretsia izan nahi du, eta horrela beharrezko dugu berorren aitatasunak aurrean duena, hau da, haren ohore eta aintza, eta ahal dugun guztia egin, guk batere nahi ez izateko, Haren Maiestateak izango baitu ardura hori, ongi baderitza; guri dagokiguna da geure ezereztasunaz konturatzea eta hartan haren handitasuna ager dadila. Baina bai inozoa naizela, eta bai barre egingo duela ene aitak hau irakurtzen duenean!
‎Bostehun dukat eman nahi dizkiote eta beloa kostatzen dena, begira, haren konturako zein kontu beltza!?; eta orain ez dizkio eman nahi. Egia esan, gutxi zor dio aingeru honek bere amari. Neskatxoaren saminagatik, samin handia baitu?
‎Maria Bautistari deitzeko darabilen ironia fina, honek bere burua hala definitu baitzuen. –
‎4 Oi ene Jauna, Zuk eginiko on guztietatik zein gaizki baliatzen garen! Zu, guri diguzun maitasuna erakusteko era, modu eta bide bila; gu, ordea, Zu maitatzeko bidean gaizki ikasiak izanik, bide horiek gutxiesten ditugula, eta horretan hain gaizki arituak baikara, pentsamenduak betiko tokira doaz eta hizketa honek bere barruan biltzen dituen misterio handiak, Espiritu Santuak esanak, pentsatzea alde batera utziz. Zer gehiago behar zen haren maitasunaz sutzeko, eta adierazpide hau ez zuela hartu arrazoi gabe pentsatzeko?
‎batetik, frai Alonso Aingeruena, ondorengo zehaztapen hau egin zuena: . Lekuko honek bere eskuetan izan zituen ordura arte Teresak idatzi zituen idazki gehienak eta hark A. Graciáni utzi zizkionak; lekuko honek uste du, espirituaz ziur egoteko jakintsuei galdetzeko ohitura zuenez gero, horregatik utziko zituela haren eskuetan. Eta A. Graciánek eta biek hautatu zituztela inprimaturik dabiltzan haren Abisuetatik?
‎Eta A. Graciánek eta biek hautatu zituztela inprimaturik dabiltzan haren Abisuetatik? (BMK19, 69 or.). Bestetik, Jeronima Gizakundekoren, Medinakoaren, lekukotasuna dugu; Abisueiburuz dio, gehienak lekuko honek bere eskuz kopiatu zituela, haren originaletatik atereaz.
‎10 Erromantzezko liburu on bat esku artean hartzea ere erremedio ona da, baita pentsamendua biltzeko ere, ahoz ongi errezatu ahal izateko, eta horrela, apurka apurka adiguriz eta trikimailuz, arima beldur gabe aritzen ohitu dadin. Egin ezazue kontu, orain dela urte asko emaztea bere senarragandik aldendu zela, eta honek bere etxera itzultzeko gogoa izan dezan, tratuak egiten ongi jakin behar dela; bada, horrelakoak gara bekatariok: hain ohitua dugu geure arima bere nahierara, edota hobeki, nahigabez ibiltzen, non zorigaiztoko arima ez baita konturatzen, bere etxean berriro egoteko gogoa pitz dakion trikimailu handiak behar direla, eta horrela eta apurka apurka izan ezik, ez dugula sekula ezer egingo.
‎4 Bada, esaten ari nintzenera itzuliz, adierazten jakin nahi nuke nik nola dagoen elkargo santu hau gure laguntzailearekin, Santuetan Santuenarekin, berak eta beraren Senarrak duten bakardadea eragotzi gabe, arima honek bere barruan bere Jainkoarekin paradisu honetan sartu nahi duenean, eta bera sartu ondoren munduko gauza guztiei atea ixten dienean. –Sartu nahi duenean?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia