Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 589

2000
‎Zenbat lagunek, zein garaitan eta egoeratan iragan zuten leku hau? Gure bideetako mundruna existitzen ez zen garaietan herrien arteko mendi bide eta pasagune hauek izango ziren benetako errepideak.
‎Mauleko eta Atharratzeko bi kantonamenduek elkarlana indartuko dute. Zentzu horretan joanen da ere, herrien arteko Elkargoa, arrunt egitura berria; biek lagundu beharko baitute Zuberoako enpresaburuen lana, eta kanpotik jin lantegien plantatzea
‎Bestetik, bailara osora zabaltzeko egin beharreko loturak daude sare eraginkor bat osatzearren. Udaldia frogak egiteko baliatu dute, herrien arteko elkarlanak eman ditzakeen zailtasun tekniko eta bestelakoak gaindituz. Gauzak horrela, joan den udaberritik Arrasate, Aretxabaleta, Eskoriatza, Leintz-Gatzaga eta Aramaion ikusgai izan delarik, udazkenean, Bergara, Oñati, Elgeta eta Antzuolara zabalduko da Goitb-ko seinalea.
‎Ukipenean daudenakez dira bi komunikazio-sistema soilik, bi herri eta bakoitzaren indarra baizik. Alta, ukipen-egoeran herrien arteko indar-asimetriak zuzen-zuzenean eragiten du hizkuntzabakoitzaren, osasunean?, asimetria larria den kasuetan heriotza eragiteraino4.
‎Nazio, erromantikoak?, aldiz, ez du, nazio-kontratu, arekin zerikusirik; tradizioarekin, historiarekin, hizkuntzarekin, arrazarekin, etab. lotzen da; hots, naturala den nazio-lokarria azpimarratzen da, eta ez atxikimendua. Bigarren ideia honek, nazioa eraikitzeko borondateaz baino, pertsonen eta herrien arteko ezberdintasun naturalez hitz egingo du, eta, hain zuzen, bereizgarriak diren ezaugarri horiek egingo dute nazioa. Estatuari dagokionez, nazioa da lehenengo eta honek sortzen du Estatua, azken hau naturan oinarritu behar baita.
‎Horrela azaldu, bederen, eztiki azaldu ere, kimono handiegi batean sartutako portzelanazko emakume ñimiño eta irribera batek. Salbuespen bat egiteak gure herrien arteko harremanei zenbateko onura ekarriko zien ulertaraztera saiatu nintzen, onez onean, baina hain hauskorra zirudienak harkaitz baten itxura hartu zuen:
‎Zuzenbide naturala eta Jendeen arteko Zuzenbidea ez dira izatez desberdinak, euren aplikazioetan baizik. Arrazoiak berak, gizaki guztiak bereizketarik gabe gobernatzen dituen ginoan, zuzenbide natural du izena, eta herrien arteko harremanetan deritza Jendeen arteko zuzenbidea.
2001
‎Itsasertzeko eta barruragoko euskal herrien arteko aldea handia izan da beti. Beste horrenbeste gertatu izan da hizkuntzarekin eta hiztunekin eurekin.
‎PIRINIOETAKO herrien arteko kultur trukaketa bultzatzeko xedez, ekainaren 15, 16 eta 17an" Pyrene 2001" jaialdia burutuko da Otsagabian. " El mundo de los Pirineos" ek, Zaraitzuko Bailarako Batzordeak, Otsagabiako Udalak eta Garalur elkarteak antolatu dute ekimen hau.
‎Uste baino askoz ere komunikatuagoak egon dira beti herri desberdinen arteko tradizioak: herrien arteko komunikazioak arindu ahala, tradizioen arteko harremanak ere ugaritu egiten dira. Areago gaur:
‎Esan den bezala, dibisa-truke estandarrean nazio barneko desordenak agertzen dira (inflazioa eta, negarrik gabeko defizita?), baina kanpo-zorraren zerbitzuan berezitasun nabaria agertzen da: herrien arteko desordena monetario berezia. Horretaz arituko gara.
‎Argi berba eginda, herrien arteko historiak, harremanak eta borrokak ezagututa, zoritxarrez berria ez den joera, eta ez nahi eta nahi ez lar harridurarik sortzekoa.
2002
‎Espezializazioak eta lanaren zatiketak eragindako industriarteko merkataritzak ekarrikolituzkeen onuraz, Ricardo-k eta Heckscher eta Ohlin egileek teorizatu zuten, herrien arteko hobarikonparatiboen teoria garatuz. Teoria hori da, hain zuzen, herriarteko industriaren barnekomerkataritzaren hazkundearen ebidentziak lurperatzen duena; izan ere, Heckscher eta Ohlin-enereduak aurreikusten zuen ezen sektore esportatzaileek eta inportazioen ordezko sektoreek osodesberdinak izan behar dutela elkarren artean.
‎Jakina da herrien arteko erlazio ekonomikoa aspaldiko gertakizuna dena etaekonomiaren arlo desberdinetan gauzatzen dena, garaian garaiko indar desberdinezgauzatu ere. Horietako arlo bat merkataritza da.
‎Apologeta integratuen iritziz, gizarte-komunikazioak edo masa-komunikazioak, handika eta hedabideen bidez egiten den komunikazio horrek? berebiziko aukera eskaintzen du munduan demokrazia hedatzeko eta sendotzeko, baita herrien arteko kohexioa garatzeko ere. Apologeta integratuek ontzat hartzen dute euren lanetan gaur egun gizarte-komunikazioa gidatzen duen logika ekonomikoa, zeinaren agintari nagusiak enpresa erraldoiak, multinazionalak?
‎XVIII. mendean, komunikatzea eta igortzea identifikatzen hasi ziren. Garraioaren bilakaera industrial eta modernoak herrien arteko komunikazioa ahalbidetu zuen, hau da, kulturen arteko harremana.
‎Aurreko guztiak ekarri du herrien arteko itxurazko hurbilketa fisiko-intelektuala gero eta handiagoa izatea; herrien eta pertsonen arteko desberdintasunak ezin dira jada urruntasunaren balkoitik kontenplatu. Ez dago, jada, film bati begira legez egoterik, bizitza ez baita zine-pelikula.
‎Irakurri ohi zaienez, hedabideen bitartezko komunikazioak lagundu egin dezake herrien barruko demokrazia indartzen, baina ez da nahikoa hori bermatzeko. Esan ohi dutenez, herrien arteko kohesioan, hedabideen eginkizuna ez da nahikoa, nahiz eta lagundu dezakeen, jakina, baita ildo horretan ere.
‎Bi aldeetako legioek eta baita gudaontziteriek ere sarri barreiatu eta ihes egin beharra izan ondoren, eta elkarri nahiko kalte egin eta gero, bai garaileak eta bai garaituak ahituta zirelarik, hirugarren batek eraso egin ziezaiekeelako beldurrez, honela itundu ziren bakeune batean: egun jakin batean ordezkari batzuk aterako ziren bakoitza bere hiritik eta alde bietakoak elkar zitezen lekuan han izango zen bi herrien arteko muga.
‎menik eman, badakizu, herrien arteko pike hori zela medio... baina, herriak presionatuta, azkenean baiezkoa eman behar izan zion. Hau entzun eta berehala, bere asmoa inori kontatu gabe lanari ekin zion.
‎Erakundetze maila edo modu egokia duten nazioetan ia ez da eztabaidarik egiten unibertsitatea ren nazio izaeraz. Alderantziz, unibertsitaterako izaera" unibertsala" aldarr ikatzen da, eta herrien arteko muga politikoak gainditu beharko lituzkeen unibertsitatearen aldeko hitzak dira nagusi. Baina kontu horretan, beste hainbatetan bezala," goserik ez duen arentzat, mahaia prest".
2003
‎Bilborekin halako bat-bateko maitemina izan nuen. Gauza arraroa donostiar batentzat-esan dezake inork (nago herrien arteko liskarrak, gaizki esanak edo ezinikusiak komunitate-identitateak modu neurotikoan, akonplexatuan edo/ eta itxian bizi dutenek sustatzen dituztela).
‎XVI. mendean hiria eta inguruko herrien arteko auziak ugari izan ziren: Santa Engrazia ibaiarengatik Zigoitiaren aurka eta Ketura mendiarengatik Otxandioren kontra, esaterako.
‎Gobernuak ez du sekula herriek hautatutakoa inposatuko, bestela, Frantzian iraultza gisako bat gertatuko da eta. Frantziako errealitatea herrien arteko harremanetan gauzatzen ari da. Inkesten arabera, jendeak ez daki arras zein diren deszentralizazioaren onurak; alta, neurri batean, kontseilu nagusiak zertan diren badaki, eta, batez ere, beren herrien errealitatea ezagutzen du.
‎Inkesten arabera, jendeak ez daki arras zein diren deszentralizazioaren onurak; alta, neurri batean, kontseilu nagusiak zertan diren badaki, eta, batez ere, beren herrien errealitatea ezagutzen du. Herritarrek badakite kantonamenduetan herrien arteko partzuergo edo komunitateak antola daitezkeela, «Communaute de Communes» delakoak, alegia. Hitz batean, deszentralizazioa parlamentuaren eta alderdi politikoen afera da, eta ez dut uste jendearen arrangura horrenbestekoa denik.
‎hemengo itxaropenak itxaropen nausiaren alderditxuak eta hara-bitarteko pausuak dira. Jakintza, zuzentasuna, maitasun heldua, herri barruko bakea, herrien arteko alkartasuna, eta holako itxaropen ederrok betiko Erreinua iragarten eta hasten daben ezaugarri edo seinaleak dira. Lurreko itxaropenok ez dabe euren baliorik galduten, irabazi baino, gure sinismenak irakatsita dakigulako gizonak borondate onez hartutako nekerik ez dala alperrik galtzen Jaunagan.
‎Ideia Mugikortasunaren Astean sortu zen, eta helburua da ibilgailu pribatua partekatu nahi duten pertsonen topaketa erraztea, elkarrekin ibilbide bera egiteko. Web orri hauetan eguneroko edo asteroko bidaien eskaintzak aurki daitezke, lan arrazoiengatik, baita hiri edo herrien arteko bidaia puntualen eskaintzak ere. Bilatzaile bat agertzen da orrian, non hautatu jatorrizko hiria, helburuko hiria, data, baldintzak, etab. Hautagaiak aukeratutakoan, posta elektronikoz egingo da kontaktua.
2004
‎Bedeinkatuak zuek," kulturen eta herrien arteko , batez ere Espainiako herrien arteko, elkar ulertzea eta solidaritatea" aldarrikatzean, gogor gaitzesten dituzuelako bazterrak sutzen, txakurrak xaxatzen, pozoia banatzen dabiltzan politikari popularrak, irrati-kateren bat (ezagutzen COPE?), maite zaituzten egunkariren bat....
‎Bedeinkatuak zuek," kulturen eta herrien arteko, batez ere Espainiako herrien arteko , elkar ulertzea eta solidaritatea" aldarrikatzean, gogor gaitzesten dituzuelako bazterrak sutzen, txakurrak xaxatzen, pozoia banatzen dabiltzan politikari popularrak, irrati-kateren bat (ezagutzen COPE?), maite zaituzten egunkariren bat....
‎Apirilaren 25ean, berriz, Nafarroaren Egunaren XXV. ekitaldia burutu berri da Baigorrin. Hamaika dira halaber, herrien arteko anaitasunezko egunak. Alta bada, elkar ezagutzen ote dugu Euskal Herriko Iparraldearen eta Hegoaldearen bizilagunek?
‎Tokian tokiko herri ekimenez gainera, badaude Iparra-Hegoa eguna (Seguran), Nafarroa Eguna (Baigorrin). Zuk, Noel, lehen herrien arteko anaitasunezko ekimenak aipatu dituzu. Ez zara oso baikor, antza.
‎Lautadatxo batean kokatutako herriak oso gutxi dira, udaletxea eta eliza ez daude gune berean eta hilerria (betiko kanposantua) ez dago muino batean... Ipuliño eta Sanlorentzo mendiak nabarmen azaltzen dira ipar aldera, izotzalde eta eguzkialde bailarak zeintzuk diren ere begi-bistakoa da baina bitxia da Berastegi eta Gaztelu herrien arteko mugan dagoen mendiari berastegiarrek Arramendi deitzea eta gazteluarrek Arburu. Bi herri hauek eta Orexa elkartzen diren lekuari Irumugarrieta deitzen diote-Euskal Herrian noski, beste toki asko dago izen berberarekin-.
‎Horrexegatik, gutxienekoa, eztabaida honetan, bortxaren erabilera da. Horren eraginik gabe ez baitago ulertzerik hizkuntzen eta hizkuntza- herrien arteko hil edo biziko kinka ezin larriagoa. Problema ez da honelakoetan bortxaren jardunbidea, soziologiaren irakaspenik arruntenak irakatsiko ligukeen gisa; bortxaren monopoliorik eza baizik.
‎Bi hiztun- herrien arteko harremanetan bide dago, beraz, hizkuntza-jabekuntzaren azken gakoa. Euskaldungoari buruz erdal komunitateak dituen uste, jarrera eta estrategien baitan erabakiko da euskararen etorkizuna, balizko euskaldun berrien hizkuntza-jokaeraren aldaerak harreman nagusi horren araberakoak izango direlako.
‎Haatik, hizkuntzaren erro sozialak direla medio, ur txiki horietatik haraindi dauden ur sakonetan murgildu gara, azkenean euskaldun berriaren nondik norakoa zertan datzan antzeman dugulako ustean. Hondo-hondoraino jaitsita, bi hiztun- herrien arteko botere-harremanen sokatiran dabiltzan uste, jarrera eta interesak atzeman ditugu axaleko gorabehera metodologikoen oskolpean.
‎Giza harremanetan eta herrien arteko trukean hizkuntzak ezar dezakeen nortasun-zeinua dugu gogoeta-gai.34 Eta, beste askotan eta askotan bezala, hizkuntzaren egiteko hori beste inork gutxik bezala irudikatu zigun Mitxelenak. Har dezagun bada bere hitzen dotorezia gozatzeko hutsartea:
‎Zer esatea nahi duzue, ordea? Bada, hori guztia egin beharreko lan txalogarria dela, baina elkar gainka dabiltzan hizkuntzen eta hiztun- herrien arteko erabilera-arauak iceberga norabide jakin batean daramaten indar sozial ikusgaitzen logikapekoak direla.
‎Pentsamenduaren erakustaldietan harria jasotzen bezain zolia den Iñaki Perurenak zera dio: . Gaur euskararen kontra ez dagoela askok esaten du, baina ez al da kontra egotea alde ez egotea??. 608 Zer da, izan ere, gaur eta hemen, hizkuntzen eta hizkuntza- herrien arteko harremanak eratuak dauden bezala eratuta egonda, euskararen alde egotea. Lurraldez, erabilera-esparruz eta gizarte-estatuz hondoa jota dagoen hiztun-herri batean bizitzeak zer-nolako engaiamendu-neurria galdegiten dio euskal hiztunari?
‎Teoria unibertsalistetan (estrukturalismoan bezala), herri guztiei dagokien alde komuna bilatzen da. Teoriakonparatibistetan (eboluzionismo sozialcan bezala), herrien arteko ezberdintasuna aztertzenda erlazio-printzipio orokor bat dela medio. Teoria partikularistetan (konfigurazionismoanbezala), kultura bakoitzarcn ezaugarri bereziak ikertzen dira, baita ezaugarrien irudikapenak erc.
‎Adituen arabera, atmosferan sartu baino lehen 50 tona pisatu behar zituen. Bilatzaileek, helikoptero baten laguntzarekin, Renedo (Leon) eta Guardo (Palentzia) herrien arteko 25 kilometroko zerrenda arakatu zuten, meteoro erortzen ikusi zuten artzain eta auzotar batzuen laguntzarekin. Bilatzen jarraitzen zuten bitartean, zientzialariek fenomenoaren izaera onartzen zuten:
‎Hezkuntza, Zientzia eta Kulturarako NBEren Antolakundearekin (Unesco) elkartutako Espainiako eskolek eratu zireneko 50 urteurrena ospatu zuten gaur Senatuan, bakearen, balioetan eta kalitatean oinarritutako hezkuntzaren eta herritarren eta herrien arteko topaketaren eta elkarrizketaren aldeko mezuarekin. Nazioarteko eskolen sare hori duela 50 urte hasi zen zabaltzen, bakea, giza eskubideak, kulturak eta garapen jasangarria sustatzeko hezkuntzaren lehen urteetatik.
‎Armadak ipiñitako mugek, politikazko kondairak hitz batez. Kondairak aldatzen ditu herrien arteko hartu-emanak; eta etniakideak, herrikideak, askotan alkargandik berezten. Hartu-emanak politikaren menpeko dira, erresumen menpeko hobeki esateko.
‎Hizkuntza-arrazoinik ez zegoen. Haundiagoak dira arabitar herrien arteko diferentziak; eta, hala ere, arabiera klasikoa erakasten da eskoletan. Hots, arabiera klasiko hori oso urrun dago gaurko arabitar dialektuetatik.
2005
‎Han dago Arta baserria, Gerediagako kofradiaren 14 etxe-jaunetako baten etxe zena, Zelaieta auzoarekin muga-mugan dagoena eta Durango eta Abadiñoko herrien arteko muga naturaltzat hartzen den errekastoa. Leku hauek guztiak 634 nazionalaren alde batera daude eta gu ere, gaurko irteera egiteko prest gaude errepide horren bide bazterrean.
‎Ruhlen-engana), eta horrek ikerketen emaitzak baldintzatu ditu. Genetistek ohartu behar dute iraganaren ikuskera matematikoak (gene 1= hizkuntza 1) ikuspegi historikotik erabat gaitzesgarriak direla, herrien arteko hartu-emanak beti egon direlako (globalizazio garaikidearen aurretik ere), eta iragana uste baino konplexuagoa delako.
‎Ale-murrizketa horren arrazoi nagusiak hauek dira: habitat naturalak galtzea eta eraldatzea, ehizak ehizaldi larrietan egitea, lakioak, zepoak eta harrapariak kontrolatzeko beste metodo batzuk erabiltzea, errepideetan harrapatzea, isolamendua eta herrien arteko truke genetikorik eza eta, batez ere, elikagai falta. Ildo horretatik, bere dietaren %80 baino gehiago untxiak osatzen du, eta, beraz, ez da harritzekoa untxiak batera desagertu ziren lekuetan desagertu izana.
‎Herrialde pobreenetan bizi diren pertsonen bizi-baldintzak hobetzeko lankidetza eta laguntza sustatzeko moduan ere egin dezakete. Teknologia berriak ere, Internet aitzindari dela, oso tresna erabilgarriak dira herrien arteko elkartasuna eta ezagutza hobetzeko. Hala ulertzen dute I-Esteken sustatzaileek; nazioarteko lankidetzaren dinamika berri bat da, eta 40 proiektu baino gehiago ditu, Frantzia, Belgika, Espainia, Italia eta Portugaleko taldeak eta Argentina, Brasil, Bolivia, Kolonbia, Costa Rica, Guatemala, Nikaragua, Peru eta Venezuelako taldeak lotzen dituena.
‎Ez litzateke komeni garapen iraunkorrak ekar dezakeenari buruzko ikuspegi integrista bat izatea. Gehiago da ikuspegi askotariko bat lortzea, Lurreko herrien arteko elkar ulertze bat izanik ezaugarri nagusi, planeta mailako ingurumen demokraziaren terminoetan.
‎Zerbait berri eta benetan harrigarria da arrotzentzat gizakien artean eztabaidatzen dena. Izan ere, espainolekin luzaroan gerran izan eta haiek kalteak sortu arren, eztabaidapean dago ea gerra zuzenean, agintari publikoak hala aldarrikatua, zuzena den arerio anker horiek espoliatzea, arerio horiek aurretiaz herrien arteko merkataritza urratu dutela. Halaxe da.
‎18 Karneadesek, beraz, ez du arrazoirik justizia zentzugabekeria gisa aurkezten duenean. Berak aitortu ahala, argi dago bere herrian lege zibilak betetzen dituen herritarra ez dela ganoragabekoa, horren ondorenez abantailatsu izango litzaizkiokeen hainbat gauzez gabetua bada ere; orobat, ez da ganoragabekoa ere harako herria, bere onurak hainbeste estimatu arren, herrien arteko lege erkideak hobesten dituena. Arrazoia, izatez, berbera da bi kasuotan.
‎Argi esan zuen Dion Prusiakoak zuzenbide idatziak, hau da, zuzenbide zibilak deus ere ez duela balio arerioentzat. Idatzi gabekoa da baliozkoa, izaerak agintzen duena edo herrien arteko adostasunak moldatzen duena. Gauza bera erakusten digu erromatarren esan zahar hark:
‎54 Bigarren taldekoek ez dituzte banantzen zuzenbide jainkotiarra eta Antzinako Historia, eta ahaleginak egiten dituzte erregeen eta herrien arteko gatazka guztiak definitzeko, erromatarren legeen bitartez, batzuetan kanonen laguntza erabiliz. Baina euren garaiak zorigaiztokoak izan zirenez gero, maiz horrek oztopatu egin zien lege haiek ondo ezagutzea.
‎35 Hirugarren liburuan aztertuko da, lehenengo eta behin, zer den zilegi gerra egiteko orduan. Horretarako, bereizi egingo da, batetik, zer egiten den bidegabe eta zein den, bide beretik, atzerriko herrien arteko zuzenbidea; eta, bestetik, zer egiten den akatsik gabe. Geroago, bake-motak desberdinduko dira, gerra-hitzarmen guztiei buruz hitz egiteaz gain.
‎nazio baten hizkuntz-formazioak oztopoak aurkitzen dituenean, herri batek beste baten hizkuntz-elementuak hartzen dituenean edo berau hizkuntza arrotz bat erabiltzera, guztiz edo neurri batean, behartua denean. Kasu hauek, beti ere, ezagunak zaizkigun hizkuntza guztietan agertzen dira —ze gure eta jatorrizko hizkuntzen zein herrien arteko hesia hain da handia, haienganako lotura etenda dagoela— eta Amerikako oihan sakonenetan ere nekez aurkitu ahal izango genuke guztiz nahastu gabe geratutako —beste baten hizkuntza ikasi aurretik isolatutako— leinu bat. Hori bai, hizkuntza batek elementu arrotz bat hartzen duen unean —edo hizkuntza hori beste batekin nahasten hasten denean—, orduan bertan, hark bere aktibitate asimilatzailea jartzen du martxan, beste elementu hori bere jatorrizko analogiaren arabera ahal bezainbeste eraldatuz.
2006
‎Aurten, Mireia Lluch, Ernest Lluch zenaren alaba, hautatu dute ohorezko bazkide, aitaren filosofiaren omenez. «Topalekua kulturen arteko zubia da eta Ernest bi herrien arteko zubia izan zen». Bazkideez gain, Espairen Lagun edo Amics egiten diren erakundeen-enpresak, komunikabideak, alderdi politikoak eta bestelako elkarteak tartean-eta babesleen laguntza jasotzen du proiektuak.
‎Proiektu honetan, txalaparta sinbolo bihurtu dugu, edo berez sinboloa zen eta guk hori aprobetxatu dugu. Ez soilik musikarien arteko harreman eta zubiak eraikitzeko, baita herrien arteko zubiak eraikitzeko ere. Askotan brometan esan izan dugu bion artean; hainbeste hitz egiten da orain alderdien mahaiari buruz, «txalaparta sinbolo polita litzateke!
‎Ezkerretik eta abertzaletasunetik ingurumenarekin erakutsi duten begirunean oinarritu nahi dute beraien jarduna: «Lurraldea antolatzeko herrien arteko oreka izan behar da gure irizpide nagusia».
‎UKko korridorearen kasuan, trafiko arazoak konpontzeko egingo omen dute, baina beste leku batzuetan ikusi den bezala, epe laburreko soluzioa izango da hau, urte gutxitan arazoa areagotuko baita. Alde batetik, herrien arteko joan-etorria arinago egiten da, baina herrietara ailegatzerakoan, auto-ilarak gero eta handiagoak dira. Bestetik, autoaren kultura da bultzatzen dena, ez garraiobide publiko edo bizikletarena.
‎Ane saiatzen zen beren posizioa zehazten errepide mapa batean, baina zorabiatu egiten zen. Errepide ugari zeuden, herrien arteko sare sarria osatzen zutenak. Zaparrada bortitzen artean, Gepperten autoak azkartu egin zuen abiadura.
‎Agintari mogolek gorde zuten lau mende luzez, baina mogolen izarra lausotu eta 1730 urtean Persiako Sha Nadirrek erresuma bereganatu zuenean, erresumako bi ikur nagusiak –paumaren tronua eta Koh-i-noor harribitxia– bereganatzeko irrika izugarria izan zuen. Menderatu berria zen Mogol Handiaren hareneko emakume batek fabore truke esan zion Sha Nadirri –isilpean, sekretu guztiak bezala– Mogol Handiak non gordetzen zuen diamantea, eta Mogol Handia eta Sha Nadir baketze-ituna egitera elkartu zirenean, Persiako gerlariak esan zion menderatutako mogolari ohikoa zela turbanteak trukatzea bi herrien arteko adiskidetasuna eta elkartasuna betiko zirela adierazteko. Bi agintariek keinu hori herriaren aurrean eginez gero, adiskidetasuna nabari geratuko zela mendekoentzat.
‎Etorkinak gero eta ugariagoak dira Euskal Herrian. Geroz eta gizarte pluralagoan bizi gara, eta gizarteak nazioarteko hedadura berria duenez, herrien arteko elkartasuna helburu duen hezkuntza indartzeko beharra sortu da.
‎Bi herrien arteko talka
2007
‎Dokumentu horretan amerindioak pagano-salbaiak direla adierazten da, eta hori ez zitekeen inondik ere iraingarria izan-basoko paganismoa ez baita hiriko monoteismoa baino gutxiago, alderantziz agian-ez balute aitzakia hartu lurraren kentzeko beren jabe zilegiei, bulak Mundu berria nola banatu behar zen eta konkistatzaile bakoitzari zer zati egokitzen zitzaion finkatu baitzuen. Eta finkatzen du oraindik ere, ukatu gabe dago-eta.Jadanik egina zioten eskaera Joan-Paulo II.a zenari 1992an," Deskubrimendu" aren V. mendeurrena kari aldarrikatu zituztelarik Herri autoktonoen jende eskubideak Genevako Nazio Batuen Erakundean; eta geroztik ere behin baino gehiagotan salatu dute deskubrimenduaren printzipioa, herrien arteko bakearen, harmoniaren eta justiziaren kontra zuzen jotzen duelako, lurren lapurreta eta amerindioen genozidioaren justifikatzeko baliatua izan delako.
‎ABko kidea. Hiriburu kantonamenduko (SIVOM) eta Bil ta Garbi- herrien arteko -sindikatako presidentea. Orain sei urte, Herriko Etxearen ardura hartu zuenean," abertzale batek Iparraldean kudeatu duen herririk handienaren auzapez gisa" elkarrizketatu genuen.
‎Foz do Iguaçura heldu naz, Brasilen nago!! Beharbada, herrien arteko mugek metro batzuk barik kilometroak eukiezanean, herri biren arteko desbardintasunak ez ziran izango hain ikusgarriak. Laugarren biderrez zeharkatu dot muga bat.
‎Laugarren biderrez zeharkatu dot muga bat. Eta laugarren biderrez sentidu dot herrien arteko desbardintasuna. Agiriagirikoa da.
‎Mendearen erdi aldetik aurrera Europako herrien historiaren interesa eta arrazaren interesa elkar sustatuz ari dira. Intelektualki honek esan gura du, herriaren izpirituak behiala, bakoitzaren berekitasuna gura adina goratuz ere, azkenean izpirituaren unibertsaltasunean amaitzen zuela nahitaez (Herder eta Hegel baitan ikusten da), giza izpiritu bataren herri guztien batasunean; arrazak, aldiz, herriak bata besteari kontrajarriz bukatzen du, edo herrien arteko kontrajarpen historikoak arrazialtzat eta gaindiezintzat emanez. 1870eko gerra franko-prusiarrak berehala ediren du arraza arteko gatazkaren interpretazioa:
‎Batzuetan kritikatzen duen adina, beste batzuetan sinpatia frankoz aipatzen du, bereziki Hume edo Kant-ez ari bada (eta, bide batez, Kant-ek hori. Antropologia pragmatikoa? izendatu zuela, gogoratuko dugu) 684, zerk ez duen, berriro, begirunearekin epaiketa kritikoa alboratzen685 Bidaiarien inpresio, herrien arteko ezinikusi eta topikoen saiosaltsa horren irakurketak(, literatura ligera y poco amena?) ia beti desengainatu duen arren686, behin baino gehiago hartaz buru argiak (Hume, Kant, Schopenhauer) eta autore handiak baliatu izanak (Cervantes, Quevedo, Lope, Calderón, Gracián) 687, Caro Baroja-ri ez dio uzten Herrien Psikologia modu hori jaramonik batere egiteke beste gabe zokoratzen.
‎–La trayectoria que va de Vico a Herder es una trayectoria de desarrollo, enriquecimiento y afianzamiento de la razón, ni más ni menos que la que arranca de Descartes o Bacon?, ebatzi du Lukács artzimarxistak326 I. Berlin-ek, bere aldetik, gehienbat orainaldi liberal, demokratiko, pluralista modernoaren abiapentzat aurkeztu digu: tolerantziaren, liberaltasunaren, herrien arteko interes eta maitasunaren maisu, autoritarismo ororen kritiko, inperialismo eta arrazismo ororen etsai327 Aukeran, anarkismotik ez urrun: –His social vision is antagonistic to government, power, domination.
‎Aurretik Zizeron dago Estatuaren bere filosofiaz, funtsean Erromaren filosofia bat hori ere: Estatua, h. d., Erroma, kosmo bat da kosmoan; herrien arteko harmonia, justizia deritzona, unibertsoaren ordena gizartean ezartzen duena, andre-gizonaren izpirituak edonon sorturiko handi eta eder oro biltzen duena, beraz gizadia bera nolabait. Zizeron-en teoria politikoak Hegel-en Estatu teoriaren moduantsu deskribatu duen taula harmoniatsu hori gerra zibilek apurtu badute, Virgilio-k atzera berrosatu du; baina elementu berri erabakigarri batekin:
‎–Haiena izpiritu lokartua da zeharo, bere kolkoan murgildua gelditzen da, ez du egiten aurrerapenik batere, eta horrela lurralde afrikarraren masa konpakto, indiferentziatuari egokitzen zaio? 525 Kant-en aurka, hala ere, eskolaketaren baterako gaitasuna aitortzen die Hegel-ek (adibidez, kristautasunaz jabetu dira eta Haitin Estatu bat printzipio kristauen arabera antolatu ere) 526 Arraza asiar edo mongola afrikarraren antitesia da: geldigaitza, beti ibilian mundurik hara, inon ezin tokikotu; beti eginean, baina emaitza iraunkorrik ez; oti samaldak bezala beste nazioak eraso eta abarrikatzen, gero bat-batean sosegu axolagabe batean erortzeko, etab. Arraza honetan izpiritua nolabait naturatik askatzen hasia da, hasi (nomadismoan, herrien arteko konkistetan, etab., ageri denez), baina gizadiaren nerabezaro soila errepresentatzen du, hots, izpiritua hein batean naturatik aldaratzen da eta gero berriro hartara erortzen, oraindik berjabetasunik ez baitu guztiz lortu. –Izpirituak Naturarekin duen identitate honetan egiazko askatasuna oraindik ez da posible.
‎Edward... ondo dakigu biok arma berri hau aztertzearen kontra agertzea erokeria dela. ... Baina hartan itsu-itsuan murgiltzea herrien arteko bakearen izenean... niri (oso) arriskutsua iruditzen zait.
‎Pertsona bakoitzaren ezaugarri fisikoak faktore genetiko eta ingurumeneko askoren mende daude, baina, altuerari dagokionez, kode genetikoak herrien arteko desberdintasunen ia %90 azaltzen du. Elikadurak eta beste ingurumen-faktore batzuek gainerako %10ean baino ez dute jarduten.
‎Hori dela eta, Renfek C2 eta C10 lineetako aldiriko trenen ordutegiak eta ibilbideak aldatu ditu, baita distantzia ertain eta luzeko zerbitzuak ere. “Programazio berezi honen helburua da, ahal den neurrian, Bartzelonaren eta metropoli-eremuko gainerako herrien arteko lotura erraztea”, adierazi du konpainiak komunikatu batean. Hiri barruko joan-etorrietarako, Renfek trena beste garraiobide publiko batzuekin konbinatzea gomendatzen du, batez ere metroa.
‎Lehen gunean egin zuten dantza. Karmen Rodriguez Urki dantza taldeko arduradunak adierazi duenez, 92tik etengabea izan da bi herrien arteko lotura. “Andoainen antolatzen den haurren euskal jaian Vianakoak behin baino gehiagotan etorri dira, bai trikitixa talde bezala edo dantzari gisa”.Ikastetxeetako kideakLa Salle Berrozpe ikastetxeko kideak ere Nafarroa Oinezen izan dira.
‎Hainbat herritar aritu dira edo ari dira Erentzun ikastolan lanean. Igande honetan, agerian geratuko da bi herrien arteko hartu eman estua. Urki dantza taldeko kideak eta Xingola abesbatzako partaideak bertan izango dira.
‎Urtero, uda partean lauzpabost familia uda pasatzera etortzen dira. Hemen dabil lanean Villabonako Maite Santidrian ere.Igandean ere bi herrien arteko lotura agerian geratuko da. F.C.: Jendea etor dadila.
‎Sakanaren identitatea indartu eta ibar sentimendua sortu nahi du. Ez hori bakarrik, herrien arteko harremanak sustatu nahi ditu. Baita euskara eta kultura ere.
‎. 1995 urtean aurkitu zuten G. Alijostes, A. Olano eta S. San Jose ikerlariek Munoandiko aztarnategia. Burdin Aroko herrixka harresitu bat da Munoandi eta Azpeitia eta Azkoitia herrien arteko mugan dago, Loiola atzean. Orain, babestutako lur eremua da eta Aranzadi Zientzia Elkarteak indusketa arkeologikoa egin nahi du bertan.
‎• Biblioteca Universalis. Teknologiari eta herrien arteko lankidetzari esker bilduma birtuala osatzen da.
‎Dena den, aipagarria da Europako Batasuneko herrien arteko digitalizazioaren inguruko sarea ez dela gaurkoa, urrats ugari baitzeuden aurretik eginda, hala nola, 2003ko Minerva proiektua eta 2004ko Michael (Muntilingual Inventory of Cultural Heritage in Europe) proiektua, benetako urratsak 2006koak badira ere: Europako Batasuneko Batzordeak 2006ko martxoan Europako Liburutegi Digitala sortzea erabaki du.
2008
‎Moirari oso indibidualistak garela iruditu zaio eskubide indibidualak kolektiboen gainetik jartzen ditugulako. Haiek ez dute hezkuntzarako eskubiderik nahi hezkuntza hori egokia iruditzen ez bazaie, horregatik egiten duten proposamena beste indigena batzuek egin dutenarekin bat datorrena da, eskubide kosmikoak, hauek euren munduaren ikuspegian oinarritzen dira.Aholku bat eman zuen Moirak, herrien arteko lotura beharrezkoa da borrokarako. Lurraldeen artean komunikatu eta gauzak batera egiteko antolatzea beharrezkoa dela esan zuen.
‎Hots, besteak beste, herri pobretuen zukuez aberasturiko banketxeak; mundu osoan naturaren bidegabeko ustiaketetatik gorpuzturiko sektore energetiko nagusiak; eta langileen izerdiz sorturiko sistema produktibo osoa, eta or ohar nazioaren ondasun guztia gizartearen onurarako eta herritarren zerbitzurako desjabetuko nituzke, hain zuzen. Eta, gainera, aberastasun horiekin kontsortzio internazional bat sortu beharko genuke mundu osoan dauden arazo ekologikoak konpontzeko, osasun arloko beharrak betetzeko eta herrien arteko pare kidetasun bat lortzeko!
‎Gure ustez, hobe litzateke hitzez hitz" hizkuntzalerrakuntzaren alderantzikatzea" edo" hizkuntza-aldaketaren alderantzikatzea" erratea," hizkuntza indarberritzea" (HINBE) baino, edo holako zerbait. kulturaren estatutu baten alde] dokumentua onartu zuten. ...skaldungoaren eskubideak/ Les droits culturels basques apaindu zituzten13 Euskararen eta euskarazko irakaskuntza garatu zen (1969an lehen ikastola, 1983an lehen klase elebiduna), euskal irratiak sortu eta indartu ziren (1981ean Gure Irratia), Pizkundeak eta Deiadar mugimenduak ekintza desberdin antolatu zituzten (1988, 1990, 1995, 1999), Euskal Kultur Erakundea eta Euskal kultura sustengatzen duen herrien arteko sindikata sortu ziren (1990).
‎Baserritarren eta kaletarren artean beti izan dira tirabirak eta zirikadak. Baita herrien arteko burla, ezizen eta abar be. Beti izan da holan, eta lehen, herri batekoa edo baserrikoa izateak zeharo markatzen eban urte hareetan, gehiago oraindik.
‎Bilera haiek, berez, gai guztiak izaten zituzten solasbide: ehiza, markes jauna ehizazale itsua zen, kontsula ez hainbeste?, politika, Espainiaren eta Ameriketako herrien arteko harremanak, industrializazioa eta modernizazioa, markes jaunak noiznahi esaten zuen ezen bera ez zela ingeles bazkidearekin abiarazi zuèn meategiaren abentura hartan sartuko, baldin eta buruan Espainiaren modernizazioa eta garapen ekonomikoa izan ez balitu, pentsatzekoa den arren helburu lehenagoko bat ere izango zuela eragile:
‎Udalerri bakoitzak ordezkari bat edo bi bidaltzen zituen, premiaren edo ahalmen ekonomikoaren arabera, ordezkariei ordaindu egiten baitzitzaien65 Batzarretan Gipuzkoako herrialdeari zegozkion kontuak erabiltzen ziren, arlo administratibo, ekonomiko eta politikoan: bideen eraikuntza eta konponketak; herrien arteko istiluak; monarkiak eskaturiko soldaduak edota zergak. Baina zalantzarik gabe Gipuzkoako Batzar Orokorren eskuduntza nagusia (gainerako foru-herrialdeena bezalaxe), Foru Baimena zen(. Pase Foral?).
‎Dialektoen, gurean euskalkien, trinkotasuna estandarraren ezaugarrietan urtuz, fusionatuz doa. Eragileak bat baino gehiago dira, hala nola estandarizazioa bera, hedabide ugari, herrien arteko komunikazio zabala eta gure belaunaldiak jaso duen hezkuntza, batez ere, idatzizkoan oinarritzeak izan du eragina zalantzarik gabe.
‎Sollerreko trena: Bidaia bat egiteko aukera ematen du, 60 minutuan, Palma de Mallorca eta Soller herrien arteko 27 kilometroetan. Trakzio elektrikoko autoeragile bati esker mugitzen da, eta gaur egun martxan dagoen ezaugarri horietako bakarra da.
‎Horixe da Kurt Hahn pedagogo alemanak duela 50 urte Galesko Mundu Batuko lehen Eskola sortzean abian jarri zuen ideia. Pedagogo horren ikuspegiaren arabera, herrien arteko etsaitasuna gainditzeko modurik onenetako bat izan liteke elkarrekin eta hainbat nazionalitatetako gazteen antzera heztea. Horrela, bizikidetzaren eta parte-hartze kooperatiboaren bidez, bai hezkuntza-lanetan, bai gizarte-jardueretan, elkar errespetatuz eta elkar ulertuz beren kultura ikasi ahal izango dute.
‎Ez dagokio Estatu espainiarrari Euskal Herriaren barne-antolaketa, bi estatuen menpe dauden euskal herrien arteko harreman izaera.
‎Baztandarren Biltzarra ospatu zuten igandean Elizondoko (Nafarroa) karriketan, eta duela 45 urtetik egiten den besta honek ez du bere xedea galdu: Baztango herrien arteko adiskidetasuna eta elkartasuna bultzatzea. Igandean ere halaxe izan zen, eta baztandar guztiak Elizondon elkartu ziren beren egunaz gozatzeko asmoarekin.
‎Ongi gosaltzeko, 11:00etan, Plaza Zaharrean, Ibai Eder elkarteak salda eta txorizoa banatuko ditu. 13:00etan, bertsolariek alaituta, Elgoibar eta Soraluze herrien arteko herri kirol desafioa izango da txosna gunean.
‎--Horiek txikikeriak dira, ene Chiara maitea, gure herrien arteko harreman adiskidetsua zapuztu behar ez luketenak.
‎--Utz iezadazu Veneziara joan-etorri bat egiten, eta ezerk ez ditu zapuztuko gure herrien arteko harreman adiskidetsuak.
‎Mundu berri hori gauza ahal izateko gizaki eta herrien arteko berdintasuna dugu helburu eta helmuga. Horregatik, sozialismoak, edo jartzen diogun izena jartzen diogula, egungo gizartea baino harantzago begira jartzen gaitu, etorkizun post-kapitalista batera, zeinean jabetza sozialak pisu handia izango duen eta ekonomia pertsonen zerbitzuan eta naturarekiko orekarekin jarriko den.
‎Bi ibaiek bat egitean Zaraitzu ibaia sortzen da. Ibaiaren ibilbideak Abaurregaina eta Jaurrieta herrien arteko muga ezartzen du, baita Aezkoako eta Zaraitzuko ibarren artekoa ere. Espartzatik pasatzean, errepidetik jolas eta bainurako gunera irits daiteke.
‎Berdina da Euskal Herrian, Japonian, Australian eta Malin edo Senegalen. Besteekin lan egitea garrantzitsua da, herrien arteko komunikazioa eta bakea sortzen duelako.
‎Indarkeria eta legez kanpoko neurrien bitartez izan bazen ere, Frantziako Gobernuak men egin, eta bakearen truke, Espainiako Justiziak eskatzen zituen lagunak entregatzen hasi zen. Bi herrien arteko «terrorismoaren» aurkako lehen ituna 1987an sinatu zuten.
‎Batetik, hogei bat orga korazaturekin eta kamioirekin osatutako armadaren taldeari egin zioten eraso atzo, berri agentziak jakinarazi duenez, orotara ehun militarrek osatutako taldeari. Galashki eta Muzhitxi herrien arteko bidean zihoazela segada jarri zieten ekintzaileek, eta 50 soldadu hil zituzten. Aurreko eraso batean, Surkhakhi eta Alkhasti herrien arteko bidean, beste bi soldadu hil zituzten, Galashkira zihoazen orga korazatuek jasandako erasoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
herri harreman 63 (0,41)
herri elkartasun 26 (0,17)
herri muga 23 (0,15)
herri lotura 14 (0,09)
herri komunikazio 13 (0,09)
herri lehia 13 (0,09)
herri senidetu 12 (0,08)
herri sindikatu 11 (0,07)
herri adiskidetasun 10 (0,07)
herri gatazka 9 (0,06)
herri lankidetza 9 (0,06)
herri hartu-eman 8 (0,05)
herri elkarlan 7 (0,05)
herri parekatu 7 (0,05)
herri bake 6 (0,04)
herri desberdintasun 6 (0,04)
herri akordio 5 (0,03)
herri alde 5 (0,03)
herri elkargo 5 (0,03)
herri herri kirol 5 (0,03)
herri zubi 5 (0,03)
herri berdintasun 4 (0,03)
herri botere 4 (0,03)
herri errepide 4 (0,03)
herri ezberdintasun 4 (0,03)
herri joan-etorri 4 (0,03)
herri txapelketa 4 (0,03)
herri anaitasun 3 (0,02)
herri anaitasunezko 3 (0,02)
herri bide izan 3 (0,02)
herri borroka 3 (0,02)
herri distantzia 3 (0,02)
herri ezinikusi 3 (0,02)
herri historia 3 (0,02)
herri hitzarmen 3 (0,02)
herri ibilbide 3 (0,02)
herri kohesio 3 (0,02)
herri lokarri 3 (0,02)
herri merkataritza 3 (0,02)
herri mugarri 3 (0,02)
herri mugikortasun 3 (0,02)
herri senidetasun 3 (0,02)
herri truke 3 (0,02)
herri ulermen 3 (0,02)
herri aisialdi 2 (0,01)
herri anaikidetza 2 (0,01)
herri autobus 2 (0,01)
herri banaketa 2 (0,01)
herri barne 2 (0,01)
herri batasun 2 (0,01)
herri bide 2 (0,01)
herri biribilgune 2 (0,01)
herri eskola 2 (0,01)
herri etsaitasun 2 (0,01)
herri eztabaida 2 (0,01)
herri federazio 2 (0,01)
herri gerra 2 (0,01)
herri haurridetasun 2 (0,01)
herri ibilaldi 2 (0,01)
herri istilu 2 (0,01)
herri kirol 2 (0,01)
herri komunikabide 2 (0,01)
herri kooperazio 2 (0,01)
herri kultura 2 (0,01)
herri lehiakortasun 2 (0,01)
herri liskar 2 (0,01)
herri lotura izan 2 (0,01)
herri lur 2 (0,01)
herri mu 2 (0,01)
herri muga natural 2 (0,01)
herri mugan 2 (0,01)
herri oreka 2 (0,01)
herri saio 2 (0,01)
herri samurtasun 2 (0,01)
herri solidaritate 2 (0,01)
herri tirabira 2 (0,01)
herri tokiko 2 (0,01)
herri txapelketa irabazi 2 (0,01)
herri adar 1 (0,01)
herri adiskidetu 1 (0,01)
herri adostasun 1 (0,01)
herri ahaidetasun 1 (0,01)
herri ahizpatasun 1 (0,01)
herri ahozko epaiketa 1 (0,01)
herri alderaketa 1 (0,01)
herri aliantza 1 (0,01)
herri amets 1 (0,01)
herri antolakuntza 1 (0,01)
herri arrakala 1 (0,01)
herri artzain 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
herri harreman adiskidetsu 4 (0,03)
herri akordio uso 3 (0,02)
herri harreman sendotu 3 (0,02)
herri hitzarmen berri 3 (0,02)
herri muga politiko 3 (0,02)
herri aisialdi zentro 2 (0,01)
herri harreman berri eman 2 (0,01)
herri harreman natural 2 (0,01)
herri harreman normalizatu 2 (0,01)
herri historia kontatu 2 (0,01)
herri lankidetza indartu 2 (0,01)
herri muga finkatu 2 (0,01)
herri muga zehaztu 2 (0,01)
herri mugan egon 2 (0,01)
herri mugarri bisita 2 (0,01)
herri senidetu bultzatu 2 (0,01)
herri tokiko hirigintza 2 (0,01)
herri truke genetiko 2 (0,01)
herri txapelketa irabazi zuek 2 (0,01)
herri zubi eraiki 2 (0,01)
herri adar bat 1 (0,01)
herri adiskidetasun are gehiago 1 (0,01)
herri adiskidetasun harreman 1 (0,01)
herri adiskidetasun helburu 1 (0,01)
herri adiskidetu heldu 1 (0,01)
herri adostasun moldatu 1 (0,01)
herri ahaidetasun ideia 1 (0,01)
herri ahizpatasun festa 1 (0,01)
herri ahozko epaiketa ebazpen 1 (0,01)
herri akordio bat 1 (0,01)
herri akordio erreberritu 1 (0,01)
herri alde ezabatu 1 (0,01)
herri alde handi 1 (0,01)
herri alde txikitu 1 (0,01)
herri alderaketa egin 1 (0,01)
herri aliantza itxura eman 1 (0,01)
herri anaikidetza irudikatu 1 (0,01)
herri anaikidetza islatu 1 (0,01)
herri anaitasun festa 1 (0,01)
herri anaitasun sendotu 1 (0,01)
herri anaitasunezko egun 1 (0,01)
herri anaitasunezko ekimen 1 (0,01)
herri anaitasunezko elkartasun 1 (0,01)
herri antolakuntza berri 1 (0,01)
herri arrakala fiktizio 1 (0,01)
herri artzain senidetasun 1 (0,01)
herri autobus lotura 1 (0,01)
herri autobus zerbitzu 1 (0,01)
herri bake eraiki 1 (0,01)
herri bake izen 1 (0,01)
herri bake zerbitzu 1 (0,01)
herri banaketa egin 1 (0,01)
herri batasun mesede 1 (0,01)
herri berdintasun ukan 1 (0,01)
herri berdintasun urratu 1 (0,01)
herri bide mehar 1 (0,01)
herri bide izan erdi 1 (0,01)
herri bide izan nagusi 1 (0,01)
herri bide izan ondoan 1 (0,01)
herri borroka bat 1 (0,01)
herri borroka sentsibilizatu 1 (0,01)
herri desberdintasun handi 1 (0,01)
herri desberdintasun handitu 1 (0,01)
herri desberdintasun ia 1 (0,01)
herri desberdintasun nagusi 1 (0,01)
herri distantzia hiruko erregela 1 (0,01)
herri distantzia kalkulatu 1 (0,01)
herri elkargo aukera 1 (0,01)
herri elkargo bat 1 (0,01)
herri elkargo hautatu 1 (0,01)
herri elkarlan bideratu 1 (0,01)
herri elkarlan bultza 1 (0,01)
herri elkarlan eman 1 (0,01)
herri elkarlan inoiz 1 (0,01)
herri elkarlan molde 1 (0,01)
herri elkarlan zerbait izan 1 (0,01)
herri elkartasun akordio 1 (0,01)
herri elkartasun apustua egin 1 (0,01)
herri elkartasun bi 1 (0,01)
herri elkartasun bizirik 1 (0,01)
herri elkartasun egin 1 (0,01)
herri elkartasun eutsi 1 (0,01)
herri elkartasun ez 1 (0,01)
herri elkartasun garai 1 (0,01)
herri elkartasun gu 1 (0,01)
herri elkartasun helburu 1 (0,01)
herri elkartasun herri 1 (0,01)
herri elkartasun inoiz 1 (0,01)
herri elkartasun internazionalista 1 (0,01)
herri elkartasun kriminalizatu 1 (0,01)
herri elkartasun mekanismo 1 (0,01)
herri elkartasun sare 1 (0,01)
herri elkartasun sortu 1 (0,01)
herri elkartasun sustatu 1 (0,01)
herri errepide harri 1 (0,01)
herri errepide kate 1 (0,01)
herri errepide soluzio 1 (0,01)
herri eskola elkartu 1 (0,01)
herri etsaitasun gainditu 1 (0,01)
herri ezberdintasun areagotu 1 (0,01)
herri ezberdintasun natural 1 (0,01)
herri ezinikusi lekuko 1 (0,01)
herri eztabaida mindu 1 (0,01)
herri eztabaida testuinguru 1 (0,01)
herri gatazka areagotu 1 (0,01)
herri gatazka ere 1 (0,01)
herri gatazka guzti 1 (0,01)
herri gatazka handiagotu 1 (0,01)
herri gatazka iturri 1 (0,01)
herri gatazka sortu 1 (0,01)
herri gatazka ugaritu 1 (0,01)
herri gerra bat 1 (0,01)
herri harreman abiatu 1 (0,01)
herri harreman aztertu 1 (0,01)
herri harreman babestu 1 (0,01)
herri harreman baizik 1 (0,01)
herri harreman bakoitz 1 (0,01)
herri harreman berdinzale 1 (0,01)
herri harreman bertan behera 1 (0,01)
herri harreman bestela 1 (0,01)
herri harreman bide 1 (0,01)
herri harreman bultzatu 1 (0,01)
herri harreman ekonomiko 1 (0,01)
herri harreman elkarlan 1 (0,01)
herri harreman elkarrekiko 1 (0,01)
herri harreman eratu 1 (0,01)
herri harreman errespetu 1 (0,01)
herri harreman erro 1 (0,01)
herri harreman estutu 1 (0,01)
herri harreman gauzatu 1 (0,01)
herri harreman gertatu 1 (0,01)
herri harreman handi 1 (0,01)
herri harreman hauek 1 (0,01)
herri harreman historiko 1 (0,01)
herri harreman izaera 1 (0,01)
herri harreman kontatu 1 (0,01)
herri harreman landu 1 (0,01)
herri harreman on 1 (0,01)
herri harreman ondorio 1 (0,01)
herri harreman sakon 1 (0,01)
herri harreman sare 1 (0,01)
herri harreman sortu 1 (0,01)
herri harreman sustatu 1 (0,01)
herri harreman XV. 1 (0,01)
herri harreman zail 1 (0,01)
herri harreman zapalkuntza 1 (0,01)
herri harreman zenbateko 1 (0,01)
herri hartu-eman beti 1 (0,01)
herri hartu-eman estatu 1 (0,01)
herri hartu-eman estu 1 (0,01)
herri hartu-eman eten 1 (0,01)
herri hartu-eman nasai 1 (0,01)
herri hartu-eman sustatu 1 (0,01)
herri haurridetasun finkatu 1 (0,01)
herri herri kirol desafio 1 (0,01)
herri herri kirol jokatu 1 (0,01)
herri herri kirol saio 1 (0,01)
herri herri kirol txapelketa jokatu 1 (0,01)
herri ibilaldi egin 1 (0,01)
herri ibilbide irudikatu 1 (0,01)
herri ibilbide kolore 1 (0,01)
herri joan-etorri arin 1 (0,01)
herri joan-etorri ibili 1 (0,01)
herri joan-etorri mugatu 1 (0,01)
herri kirol desafio 1 (0,01)
herri kohesio bultzatu 1 (0,01)
herri kohesio ekarri 1 (0,01)
herri komunikabide berri 1 (0,01)
herri komunikabide mesede 1 (0,01)
herri komunikazio ahalbidetu 1 (0,01)
herri komunikazio arindu 1 (0,01)
herri komunikazio bideratu 1 (0,01)
herri komunikazio bultzatu 1 (0,01)
herri komunikazio erraz 1 (0,01)
herri komunikazio ez 1 (0,01)
herri komunikazio global 1 (0,01)
herri komunikazio linea 1 (0,01)
herri komunikazio zabal 1 (0,01)
herri kooperazio beharrezko 1 (0,01)
herri kultura bizikidetza 1 (0,01)
herri kultura trukaketa 1 (0,01)
herri lankidetza bilduma 1 (0,01)
herri lankidetza biztu 1 (0,01)
herri lankidetza bultzatu 1 (0,01)
herri lankidetza eman 1 (0,01)
herri lankidetza garapen 1 (0,01)
herri lehia baretu 1 (0,01)
herri lehia eder 1 (0,01)
herri lehia ekin 1 (0,01)
herri lehia ez 1 (0,01)
herri lehia garai 1 (0,01)
herri lehia pil-pilean 1 (0,01)
herri lehia piztu 1 (0,01)
herri lehia sano 1 (0,01)
herri liskar ondorioz 1 (0,01)
herri lokarri lehen 1 (0,01)
herri lokarri tinkatu 1 (0,01)
herri lotura areagotu 1 (0,01)
herri lotura azaldu 1 (0,01)
herri lotura azkartu 1 (0,01)
herri lotura beharrezko 1 (0,01)
herri lotura egoki 1 (0,01)
herri lotura ekologiko 1 (0,01)
herri lotura hobetu 1 (0,01)
herri lotura segurtatu 1 (0,01)
herri lotura sustatu 1 (0,01)
herri lotura izan ageri 1 (0,01)
herri lur egon 1 (0,01)
herri merkataritza harreman 1 (0,01)
herri merkataritza hitzarmen 1 (0,01)
herri merkataritza urratu 1 (0,01)
herri mu gertu 1 (0,01)
herri muga banalerro 1 (0,01)
herri muga ere 1 (0,01)
herri muga ezarri 1 (0,01)
herri muga eztabaida 1 (0,01)
herri muga kanbiatu 1 (0,01)
herri muga kokaleku 1 (0,01)
herri muga markatu 1 (0,01)
herri muga metro 1 (0,01)
herri muga normalizatu 1 (0,01)
herri muga zabalik 1 (0,01)
herri muga zeharkatu 1 (0,01)
herri muga natural egin 1 (0,01)
herri muga natural hartu 1 (0,01)
herri mugarri zehaztu 1 (0,01)
herri mugikortasun baimendu 1 (0,01)
herri mugikortasun zailtasunak izan 1 (0,01)
herri oreka bermatu 1 (0,01)
herri parekatu bat 1 (0,01)
herri parekatu egin 1 (0,01)
herri parekatu parte hartu 1 (0,01)
herri senidetu agiri 1 (0,01)
herri senidetu akordio 1 (0,01)
herri senidetu argibideak eman 1 (0,01)
herri senidetu egin 1 (0,01)
herri senidetu ere 1 (0,01)
herri senidetu gogorarazi 1 (0,01)
herri sindikatu animatzaile 1 (0,01)
herri sindikatu eskaini 1 (0,01)
herri sindikatu gobernu 1 (0,01)
herri sindikatu hau 1 (0,01)
herri sindikatu izen 1 (0,01)
herri sindikatu lan 1 (0,01)
herri sindikatu lehendakari 1 (0,01)
herri sindikatu sartu 1 (0,01)
herri sindikatu sortu 1 (0,01)
herri solidaritate joan 1 (0,01)
herri tirabira agertoki 1 (0,01)
herri tirabira irtenbidea eman 1 (0,01)
herri truke hizkuntza 1 (0,01)
herri txapelketa aurrera jarraitu 1 (0,01)
herri txapelketa bat 1 (0,01)
herri txapelketa hau 1 (0,01)
herri ulermen handitu 1 (0,01)
herri ulermen moduko 1 (0,01)
herri ulermen sustatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia