2013
|
|
1 Gelakideok sei taldetan banatuko zarete. Taldean, irakurri arretaz honako esapide
|
hauek
, eta identifikatu zer komunikazio asmori dagozkion:
|
|
Gelakide guztien artean, esapide horiek grabatu egingo dituzue. Kontuan hartu ondo ahoskatzea, erritmoa zaintzea, intonazioa& Grabazioan garbi adierazi behar dituzue honako datu
|
hauek
:
|
|
2 Osatu honako galdera erantzun
|
hauek
, bakoitzerako ematen dizkizugun bi aukeretatik zuzena hautatuz:
|
|
1 Osa itzazu esaldietako hutsuneak honako esamolde
|
hauek
erabiliz.
|
|
1 Baina, aurrera egin baino lehen, egin itzazu proposatzen dizkizugun honako hausnarketa
|
hauek
:
|
|
Esandakoaren lekuko dira argazkien bidez eginiko honako bi leku deskribapen
|
hauek
.
|
|
1 Honako hitz lerro
|
hauek
irizpide jakin batekin osatu dira: deskribatzen den lekuari dagozkion elementuen izenak dira.
|
|
1 Irakur itzazu honako bi deskribapen atal
|
hauek
, eta bete hutsuneak jarraian dauden leku antolatzaileen artean egokia hautatuz.
|
|
1 Hurrengo deskribapena egin aurretik, egin itzazu proposatzen dizkizugun honako hausnarketa
|
hauek
:
|
|
Lan hori egiteko, honako urrats
|
hauek
egin ditzakezu:
|
|
Ikusi al duzu inoiz galdutako animalia bat iragartzen duen kartel edo oharrik? Ikusi, bada, eskaintzen dizkizugun honako adibide
|
hauek
.
|
|
Lur azpian bizi da, eta haitzuloetatik nahiz osinetatik kanporatzen da. Leku askotan ikusi izan da, baina honako
|
hauek
dira Mariren zulo entzunenak: Balzola, Diman; Supelaur, Orozkon eta Anboton; Atxorrotx, Eskoriatzan, Zaldiaranen eta Aketegin; Agamunda, Ataunen; Murumendi, Beasainen; Marizulo, Amezketan; Akelarre, Zugarramurdin; Lezia, Saran, eta abar.
|
|
3 Eta lehenengo lerroko eta azkeneko bi lerroetako aldaketak honako
|
hauek
balira?
|
|
2 Identifikatu berri dituzun hitzak beste batzuez ordezkatuz, tristura adierazteko ez ezik, beste hainbat sentimendu adierazteko ere erabil liteke bertso hori: haserrea, ausardia& Seiko taldetan jarrita, taldekide bakoitzak olerkiaren eraldaketa bat egingo du, honako jarraibide
|
hauek
baliatuz:
|
|
1 Binaka jarrita, praktika ezazue ahotsaren bolumenen erabilera, honako hitz
|
hauek
erabiliz. Erreparatu hitzen esanahiari; hautatu hiru izen eta hiru adjektibo, eta ahoska itzazue bakoitzari dagokion bolumenarekin:
|
|
Ez ezazue ahantzi telefono solasaldia dela bikotearen artekoa, eta, beraz, zuen pertsonaiak sentitzen duena adierazteko ahalegina egin duzuela. Pertsonaia behar bezala prestatzeko, ongi etorriko zaizue honako
|
hauek
kontuan hartzea. Jaso erantzunak taulan.
|
|
1 Jarri binaka, eta irakurri honako testu
|
hauek
, jarraian dituzuen ariketak eginez, txandaka. Kontuan izan hitzak osorik eta argi ahoskatu behar dituzuela.
|
|
1 Ikasle talde batek honako aurreikuspen
|
hauek
egin ditu. Zer uste duzu zuk?
|
|
Honako izen eta adjektibo
|
hauek
erabiliz, esan zer hots ateratzen duen zure bihotzak, alegia, nola sentitzen zaren. Hona bi adibide:
|
|
1 Bi testu labur
|
hauek
bi komiki binetari dagozkio. Zeinekin lotuko zenuke bakoitza?
|
|
1 Zer usain bidaliko zenioke honako sentimendu
|
hauek
eragiten dizkizun pertsonari. Idatzi esaldiak, eta adierazi zergatiak, ikasi dituzun egiturak erabiliz.
|
|
2 Aurreko zeregineko zenbait hitz nola sentitzen zaren adierazteko ere erabil ditzakezu. Zer sentimendurekin lotuko zenituzke honako
|
hauek
–
|
|
Ez al dugu gorputza oso osorik sentitzeko? Ea zer dioten honako lokuzio
|
hauek
:
|
|
2 Berridatzi honako esaldi
|
hauek
, aurreko esapideak erabiliz:
|
|
Bihotz biren berri ematen dute honako bi testu
|
hauek
. Zure sentimenduen inbentarioa ikusita, nolakoa dela esango zenuke zeurea?
|
|
Izenak izaki bizidunak, objektuak, sentimenduak, fenomenoak& izendatzeko erabiltzen diren hitzak dira. Beraz, izenak dira honako
|
hauek
: tximeleta, Martin, errepidea, itxaropena, emigrazioa, urakanak, batuketa
|
|
zerbait adierazteko, hari zehazki dagokion hitza erabili beharrean, harekin antzekotasun bat duen beste elementu batekin ordezkatzea. Metaforak dira honako beste
|
hauek
ere: " aurpegiko euria", malkoak edo negarra iradokitzeko;" kaiola", kartzela edo askatasun eza iradokitzeko.
|
|
1 Bi sarrera horietatik zeinek betetzen ditu honako bi baldintza
|
hauek
–BALDINTZAK:
|
|
Irakasleak emango dizkizue testuok, eta, taldeka jarrita, paragrafoka irakurriko dituzue, ozen eta txandaka. Honako galdera
|
hauek
adieraziko dizuete zertarako irakurri eta entzun behar dituzuen.
|
|
1 Oso antzeko edukia duten bi artikuluren sarrerak dira honako
|
hauek
. Biak irakurrita, bietako zein artikulu irakurriko zenuke?
|
|
a) Zer egoeratan erabiliko zenituzke honako atsotitz eta lokuzio
|
hauek
–Lotu atsotitzak eta lokuzioak dagokien erabilerarekin.
|
|
1 Errepikatzeak saihesteko eta progresio tematikoa ziurtatzeko, egin itzazu ordezkapenak. Horretarako, honako hitz
|
hauek
erabil ditzakezu.
|
|
1 Idatz ezazu paragrafo bat, honako esaldi
|
hauek
modu egokian josiz.
|
|
Horretarako, honako prozedura
|
hauek
erabil ditzakezu:
|
|
1 Berridatz ezazu" Mari jainkosa" testua, honako informazio atal
|
hauek
gehituz, bai azalpenak eta adibideak emateko antolatzaileak erabiliz, bai aposizioak txertatuz.
|
|
1 Berreskura ezazu maketatu duzun testua, eta egin honako eginkizun
|
hauek
:
|
|
Lehenik eta behin, informazioa eskuratu duzu. Horretarako, egin itzazu honako urrats
|
hauek
:
|
|
1 Zer irudiren oinean jarriko zenituzke hiru esaldi
|
hauek
–
|
|
a) Galderari erantzuteko, irakur itzazu honako hiru testu
|
hauek
, eta errepara iezaiozu bakoitzaren komunikazio asmoari. Lotu testu bakoitza dagokion komunikazio asmoarekin.
|
|
3 Emaitza kopuru guztiak kontuan hartuta, atera al duzu ondoriorik? Ea laguntzen dizuten bildu ditugun honako
|
hauek
. Zein ondorio da zuzena, eta zein okerra?
|
|
1 Horretaz gehiago jakiteko, irakur ezazu jarraian duzun informazio testua, eta adierazi honako baieztapen
|
hauek
zuzenak ala okerrak diren:
|
|
Lantzeko inauterietako pertsonaia nagusiak honako
|
hauek
dira: Miel Otxin, Ziripot, Zaldiko, Txatxoak eta Ferratzaileak.
|
|
1 Idatzi sarreraedo ongietorri bideorako testua, honako
|
hauek
kontuan izanik:
|
|
Gazteok bageneki taldeak honako atal
|
hauek
proposatzen ditu blogerako:
|
|
5 Infusioa prestatzeko eta hartzeko urratsak honako
|
hauek
dira:
|
|
1 Egin itzazu honako ariketa
|
hauek
, aurreko mapaz baliatuta.
|
|
1 Ebatzi, honako egoera
|
hauek
ordu eremuen mapa erabiliz. Lana errazteko, ariketetako lekuak mapan kokatuak dituzue.
|
|
3 Sor ezazu koordenatu
|
hauek
(43 11' N 3 11' W eta 43 15' N, 2 55' W) dituzten herrien arteko ibilbidea irudikatzen duen mapa, mapa digitalak sortzeko aplikazioaren erliebe ikuspegia erabiliz. Jarri maparen izenburuan zure izena eta jarduera zenbakia.
|
|
1 Lehen zeregina, honako erliebegune
|
hauek
zein kontinentetan dauden jakitea da.
|
|
Bide horren zati bat, Orreagatik Iruñera bitartekoa hain zuzen ere, ezagutuko duzue. Honako irudi
|
hauek
erabili galderei erantzuteko.
|
|
Non dagoen zehatz jakiteko, latitudea eta longitudea (koordenatuak) honako
|
hauek
dira: 34 36' 13.99" S, 58 22' 54.26" W
|
|
Giza jardueren eraginari erreparatuta, honako
|
hauek
dira gure herriko alderdi positiboak eta negatiboak:
|
|
Buenos Aires hobeto ezagutu ondoren,
|
hauek
dira, nire iritziz dituen alderdi positiboak eta negatiboak:
|
|
4 Gizakiaren jarduerek ere aldaketa handiak eragiten dituzte. Bi argazki
|
hauek
Lasartekoak dira. Behatu biei, eta azal ezazu zer gertatu den.
|
|
2 Saiatu honako lotura
|
hauek
argitzen, ikusitakoa eta zuen ezaguerak baliatuta.
|
|
Biomak sailkatzeko irizpide nagusia klima da; klimak eragin handia du toki jakin bateko izaki bizidunen ezaugarrietan. Baina biomak aztertzeko garaian, beste puntu
|
hauek
ere edukiko ditugu kontuan:
|
|
2 Aurkezpena gelakideei ahoz azalduko diezue; beraz, ongi prestatu zer eta nola azaldu. Horretarako, baliagarriak izango zaizkizue honako iradokizun
|
hauek
.
|
|
a) Informazioa lortzeko, honako
|
hauek
erabil ditzakezu: munduko klimen mapa, klimei buruz bildu duzun informazioa eta web orrialde bat (hautatu duzun lurraldearen klimograma topatzen ez baduzu, gertuko hiriren batena bila dezakezu).
|
|
2 Honako koordenatu
|
hauek
zein hiribururi edo herrialderi dagozkien pentsatu behar duzue, aurreko mapa bera erabiliz. Gai al zarete hori asmatzeko?
|
|
3 Saia zaitez honako denbora lerro
|
hauek
egiten.
|
|
b) Txerta itzazu honako asmakizun
|
hauek
denbora lerro batean. Lehenik, data guztiak ohiko zenbaki sisteman urte unitatetan jarri.
|
|
1 Egin ezazue, hirunaka, honako atal
|
hauek
jasoko dituen txostena, bildutako txosten eta objektuetatik informazioa lortuta.
|
|
b) Ordena itzazu honako objektu
|
hauek
zaharrenetik berrienera, Arralde I eta Arralde II aztarnategietako datuetan oinarrituta.
|
|
Baionan, 2013ko azaroaren 5a Bidalitako objektuen analisia egin ondoren, honako datu
|
hauek
adieraz ditzakegu.
|
|
Paleolitoko arteari buruz lan bat egiteko giltza hitz
|
hauek
erabiliko ditugu: Paleolito, arte.
|
|
Izenburuetan oinarrituz, aproposenak diruditenak aukeratuko ditugu; gainbegiratu bat eman, ea egokiak diren guk bilatu behar duguna aurkitzeko. Honako
|
hauek
dira aipatutako estekatik joanda, giltza hitz horiek sartuz agertzen diren artikuluak:
|
|
2 Bikoteka, azter itzazue honako asmakizun
|
hauek
, eta egin horien balioespena, galderei erantzunez.
|
|
1 Irakur ezazue Ötzi elurretako gizona testua, honako ariketa
|
hauek
egiteko.
|
|
b) Arrazoi
|
hauek
ditut: ...........................................................................
|
|
1 Beraz, eman itzazue honako urrats
|
hauek
osatu dituzuen arkeopuzzleen laguntzaz, Historiaurrearen eta Antzinaroaren aurkezpena egin aurretik:
|
|
1 Ordena itzazue honako pauso
|
hauek
esku artean dituzuen ezagutzak baliatuta, eta osatu baliagarria izango zaizuen Ikerketa historikoak egiteko urratsak dokumentua.
|
|
1 Laburbil ezazu lau esalditan atal honetan ikasitakoa, honako kontzeptu
|
hauek
oinarri hartuta. Saia zaitez hitz guztiak behin behintzat erabiltzen.
|
|
2 Adierazi honako esaldi
|
hauek
zuzenak ala okerrak diren. Zuzendu itzazu, okerrak diren kasuan.
|
|
dokumentuak planoak grabazioak3 Zein motatako informazio iturria da eskultura bat? irudi bidezkoa idatzia ahozkoa Adieraz ezazu honako esaldi
|
hauek
zuzenak ala okerrak diren.4 Informazio iturrien jatorriak informazioa garaikoa den edo geroago landua izan den adierazten digu. zuzena okerra5 Hainbat lekutatik jaso eta prestatutako informazioa bigarren mailakoa da. zuzena okerra6 Lehen mailako informazio iturriak bere garaian sortu eta inork ukitu gabeko informazioa eskaintzen du. zuzena okerra Hauta ezazu honako esaldi hauei erreferentzia egit... Euskal Herrian 685 udal eta 7.000 hautetsi urratsa egingo dute Donostian.
|
|
1 Adierazi honako
|
hauek
ikur egokiarekin(=,,>):
|
|
3 Zer distantzia zehatz dago Euskalduna jauregitik Guggenheimera? Urrats
|
hauek
eginaz erraz iritsiko zara emaitzara.
|
|
Zuk, eztabaida argitze aldera, datu bilketa egitea proposatu duzu. Horretarako, urrats
|
hauek
jarraitzea erabaki duzu:
|
|
Edozein problema matematiko ebazteko garaian galdera
|
hauek
asko lagunduko dizute:
|
|
Zuzenak al dira berdintza
|
hauek
–Akatsen bat dagoenetan, egin beharrezko zuzenketak.
|
|
Ehunekoen erabilerari buruzko aipamen
|
hauek
kontuan hartu behar dira:
|
|
Unitateen erabilerari dagokionean, aipamen
|
hauek
egin daitezke:
|
|
Unitatea zati berdinetan banatzen denean honako
|
hauek
erabili behar dira:
|
|
1 Sailka itzazu honako zenbaki
|
hauek
zenbaki motaren arabera (arruntak/ osoak/ zatikiak/ dezimaldunak):
|
|
Bi zatiki baliokideak diren jakiteko bide
|
hauek
jarrai daitezke:
|
|
1 Irakur ezazu Zatiki baliokideak lortzea testua eta egin honako
|
hauek
:
|
|
Orientazio oinarria ekintza bat eskatzen duten prozesuak ordenatzeko, sekuentziatzeko eta ekintzaren urratsak zehazteko adierazpenerako teknika da. Orientazio oinarriek mailaz maila adierazten diren osagai
|
hauek
dituzte:
|
|
Adibide gisa, laukien azalera kalkulatzeko orientazio oinarria sortu nahi badugu, lehen aipatutako osagai bakoitza eratzeko galdera
|
hauek
egin daitezke.
|
|
Adibidez, opil baten hiru laurden jan dugula adierazteko hiru zenbaki
|
hauek
erabil daitezke:
|
|
2 Erabil ezazu kalkulu orria eta honako
|
hauek
egin:
|
|
Jai batzordeko kide zarenez, beste auzokide baten laguntzarekin aizkolarien proba antolatzea egokitu zaizu. Honako
|
hauek
dira zuen eginkizun nagusiak:
|
|
Enborrak erostea, aldiz, lan zaila izango dela konturatu zarete. Enborraren gerri bueltaren unitatea ez duzue ezagutzen eta; baina, telefono mugikorraren bidez datu
|
hauek
eskuratu dituzue:
|
|
Mota batekoa zein bestekoa izan, faktura guztietan zenbait osagai beti agertzen dira. Honako
|
hauek
dira esanguratsuenak:
|
|
1 Irakur ezazu Kopuruaren zatia kalkulatzen testua eta, ondoren, egin honako
|
hauek
:
|
|
Prezioen zerrenda begiratu ondoren, faktura egiten hasi zara. Horretarako urrats
|
hauek
egin behar dituzula ohartu zara:
|
|
Emaitzak bete behar al du baldintza jakinen bat? Baldintza batzuk
|
hauek
izan daitezke:
|
|
Hasierako adierazpen gisa
|
hauek
erabil daitezke:
|
|
1 Problemak ebazteko urratsak jarraituz, ebatz itzazu honako
|
hauek
. Lanerako baliatu problemak ebazteko eredua.
|
|
1 Irakurri arretaz Zenbakien multiploak eta esan honako baieztapen
|
hauek
zuzenak ala okerrak diren. Arrazoitu erantzuna.
|
|
2 Zenbaki
|
hauek
sailkatzeko irizpide batzuk erabili dira. Zein dira irizpide edo kategoria horiek?
|
|
3 Mirenek sakelan txanpon
|
hauek
ditu. Txanpon horiekin zenbat kantitate osa ditzake?
|