Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2000
‎James C. Maxwell-ek 1864an liburu garrantzitsua argitaratu zuen. Elektrizitatea eta magnetismoa? izenburupean, energi mota bi hauen arteko erlazio estua agerian utziz. Ordura arte, bi energia hauek independenteak zirelako ustea zegoen.
2001
‎\ Bestalde, emarien mineral aberastasunak, itsasadarretako ur sakontasun txikiarekin batera, landareen ekoizpen fotosintetikoa handia izatea ahalbidetzen du. Horri esker, ekosistema hauetan erlazio trofiko konplexuak agertzen dira, horrek ere, aniztasun biologikoa altua izaten laguntzen duelarik.
‎Arratibelen ikerketan, horrelako emaitzak aurkitzen dira: «Konstruktu teoriko hauen arteko erlazio kausalak aztertuz hauxe ikusten dugu: 1) badaude subjektuarengan garrantzitsuak diren zenbait aspektu (jaioterria, gurasoen lehen hizkuntza eta subjektuaren gertuko sareak duen euskararen ezagutza maila) eta aspektuhoriek subjektuaren sare soziala ahalbidetzen dute, hau da, subjektuak gertukonahiz urrutiko sarean eta norbanako erabilpenetan egiten duen euskararen erabilpen maila aurrez aipatu ditugun aspektuek markatuta dago; 2) sare horrek, aldiberean, subjektuarengan gertatuko diren azpiprozesu psikosozialetan eragingo du, eta, sarearen arabera, identitate bat, jarrera jakin batzuk eta orientazio motibazionaljakin bat gertatuko dira.
2005
‎Humboldten obrak, bestela, eta gurera itzuliz, badu eraginik egungo hizkuntzaren pedagogian eta hizkuntzen didaktikan, batez ere L. Weisgerber-ek XX. mendearen lehen erdian haren hizkuntz teoria suspertu eta honen hezkuntz irakurketa ahalbidetu zuenetik193 Hari esker, batetik, hezkuntzaren, hizkuntzaren eta baita ere bi hauen arteko erlazioaren dimentsio antropologikoa hobeto ulertzeko moduan gaude: zentzu honetan esanguratsua da jakitea, eta batez ere pedagogiaren perspektibatik, hark bere egitasmo antropologikoen baitan garatzen duela bere pentsamendu linguistikoa, alegia, hain zuzen hizkuntzari funtzio humanizatzailea aitortzen diolako hartzen duela hizkuntza aztergai bezala.
2007
‎Bestalde, zenbait ikertzailek aztertu dute nazio identifikazioaren mailakhonako bi aldagai hauekin erlaziorik ote duen: batetik, nazio taldeekiko sentimenduak eta, bestetik, horiei egotzitako estereotipazio maila.
2009
‎Hitz bikote hauek erlazio terminoak dira, hau da, bi egituren kokapenakerlazionatzen dituzte. Egitura bat soilik, beste batekin konparatu gabe, ez dakraniala edo kaudala, beste batekin konparatu behar dugu, bata kraniala etabestea kaudala direla esateko.
2010
‎B barrutiaren ahotsaren aldeko justifikazio formulen ordez, atoceak eta errefusatze formulak agertu ohi dira. Aipatze hauekiko erlazioa sinbolikoa da, fikziozkoa, eta, sarritan, ordezkapenezkoa, inpositiboa. Horrela, erlazio hori irudikapen mundukoa izanik eta periferikoa, tarte zabala uzten zaio manipulazioari.
‎Hauxa da klusterra definitzeko modu bat: «Arlo edo sektore batean harremanetan dauden enpresek eta hauekin erlazioan dauden erakundeek, geografi esparruan hurbil daudenak, osaturiko taldea, baterako lan esparruek eta jarduera osagarriek loturik» (Oxford Research AS, 2008).
‎INMA Sareak egindako beste ikerketa batean, Espainiako haurrak elikaduratik eratorritako kutsatzaile kimikoekin kontaktuan jarri dira. Horren arabera, bi hauen arteko erlazioa ezartzen da: batetik, haurdunaldian tamaina handiko arrain urdinaren kontsumoa, zilbor hestean merkurio maila altuagoekin, eta, bestetik, metal hori adatsean egotea eta, azkenik, lehenengo urteetan arrain urdina kontsumitzea.
‎Ahultasun fisikoa, edo abiadura motelean ibiltzea, 18 hilabetean behin ebaluatu zen bederatzi urtez. Zientzialariek bi gertaera mota hauen arteko erlazioa aztertu zuten: ospitalizazioa eta jarduera mugatua, eta ezgaitasun, ezgaitasun arin, ezgaitasun larri eta hilkortasunaren arteko trantsizioak.
2013
‎1 Horretarako, azter ezazu arretaz Erlazio proportzionalak identifikatzeko prozedura eta erabaki bi egoera hauetako erlazioak proportzionalak diren ala ez. Amaitzen duzunean, talde handian ekarpenak jaso eta egin zure proposamenean beharrezkoak diren osaketa, zuzenketa eta egokitzapenak.
‎2 Biderketa eta zatiketa erlazionatuta daude. Egin itzazue honako urrats hauek erlazio hori zein den ikusteko:
2015
‎2 Egin itzazue honako ariketa hauek Erlazio funtzioa informazio testua aztertu ondoren.
‎Haurrak babesteko hainbat GKE ohartu dira garrantzitsua dela hezkuntza politiketan inbertitzea, haur guztiei aukera berdinak emateko eta etorkizunerako aukerak hobetzeko. Izan ere, hauen arteko erlazioa: haurren pobrezia eta hezkuntza uste baino handiagoa da. Honela azaltzen da.
2016
‎2 Egin itzazue honako ariketa hauek Erlazio funtzioa informazio testua aztertu ondoren.
2019
‎Ikerketa honen helburua, Bilbo Handiko haur eta nerabeen ohitura sedentarioak eta elikaduraohiturak ezagutu eta bi faktore hauen arteko erlazioak aztertzea zen, adinaren arabera. Bi urteetanzehar multimedia denbora eta dieta nola aldatzen diren aztertuz, eta faktore hauen arteko erlazioakezagutuz, etorkizunean neurri egokiak planifikatu ahal izango dira gazteen osasuna sustatu ahalizateko.
‎Haurtzarotik nerabezarora arte (bakarrik bi urtetan, 11 urtetik 14 15urtetara arte) multimedia jarduera sedentarioetan emandako denbora asko handitzen da, eta aldiberean, Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura ere okerragoa da. Bi faktore hauen arteko erlazioa estuaikusi ez arren, Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura ona duten haurrek bideo-joko eta ekintzasedentario totalean denbora gutxiago ematen dute. Badirudi Dieta Mediterraneoarekiko atxikidura onaizateak eta multimedia gailutan denbora gutxiago igarotzeak, gehiegizko pisua saihesteko lagungarriakizan litezkeela.
‎Halere, nahiko xelebreak diruditen hainbat gatazka eratorri dira mugimendu hauen arteko erlazioetatik. Hauetako asko talde baten borrokarekiko atxikipen itsuaren eskarien ondorioz agertzen direla dirudi, non kritika egitea kontra egotea moduan interpretatzen den.
‎Itsuen errealitatea begiekin antzeman daitekeena bezain erreala da." Hotzean garbitu" (14´), Maddi Barrenetxea Marta Teijeira.Bi ezezagun garbitegi batean aurkitzen dira. Hauen erlazioa garbigailuaren erritmoarekin parekatzen da. Hasieran, beraien arropa garbigailuan sartuko dute.
2021
‎42.22.1b Ondorioa diogunean zer esan nahi dugun, garbi ageri da honako perpaus bikote hauen arteko erlazioari begiratuz gero:
2022
‎Kloro maila altuan luze egotearen ondorioak Neumosurreko adituak ez dira lehenengoak igerilekuetan kloro gehiegi izateak haurrentzat dituen arriskuak adierazten. 2003an, Lovainako (Belgika) Unibertsitate Katolikoko Toxikologia Unitateko Alfred Bernard-ek zuzendutako ikerketa batek honako hauen arteko erlazioa adierazi zuen: igerilekuetako kloroa eta biriketako gaixotasunak, haurtxoetan eta asma izateko joera duten haur txikietan. Datu horien arabera, joera asmatikoa duten adin txikikoentzat, kloroa duen igerileku batean bi urtez astean ordubetez bainatzeak asma edo bestelako arazoak garatzeko arriskua %60 areagotzen du.
2023
‎6. taulan ikus daitekeen bezala, aipatutako aldagaien artean korrelazio indize esanguratsuak daude. Aldagai hauen arteko erlazioan sakontzeko, eta atal honi dagokion ikerketa galdera erantzuteko, inferentzia probak egin dira. Proba horien emaitza nagusiak 7 taulan aurkezten dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia