Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 201

2000
‎Espainiari buruzko irakasgaiek balio akademiko handiagoa izan ohi dute Euskal Herriari buruzkoek baino, zergatik? Euskal Herrian bizi garen unetik ez al genuke gure Herriko jakintzetan sakondu behar besteetan egiten dugun legez?
‎Gure adibide zehatz honekin jarraituz, frantsesak irakaskuntzan duen presentziak helburu bati erantzuten diola dio Swaan ek: hizkuntza uniformizazioa lortzea, nazioaren batasuna indartzeko (eraikitzeko esango genuke guk). Hona hemen Swaan ek berak jasotako Gontard en hitz hauek:
2001
‎Lan horiek guztiak bildu eta" Euskal deituren kronika" liburua osatu du Gatuzain argitaletxeak, non euskal abizenen nondik norakoak agertzen diren. Izan ere, denek jakin nahiko genuke gure deitura nondik datorren, bere historia zein izan den, eta batez ere bere esanahia. Bada, jakin min hori guztia asetzen saiatu da Marikita Tambourin baigorriarra, horretarako hiru iturriz baliatu delarik:
‎Izan ere, obrak berak, eta kasu honetan testu narratiboak, aldez aurretik irakurle bat, irakurketa bat, irudikatzen eta baldintzatzen du. Are gehiago, literatur" forma" (narratibaren kasuan, formalistek" diskurtsoa" deritzotena) edo estilo batek irakurle mota konkretu bati egiten dio erreferentzia, eta askotan entzun dugun baieztapena gogoratuz, garai eta komunitate literario bakoitzak merezi duen literatura (eta irakurleria, esango genuke guk) dauka. Mijail Bajtin (18951975) kritikari errusiarrak dioskun moduan:
‎Hizkuntzak elkar bizitzarako tresnak diren heinean, oso gogoan izan genuke gure herriaren elkar bizitzak berdin berdin behar dituela, maila eta premia berdinaz alegia, guztion ekarpena eta autokritika. Gure artean euskara biziago eta indartsuago nahi genukeenok zer egin izan dugun gaizki, eta zer ongi, patxadaz aztertu eta aitortu behar dugun bezala, euskararen normalkuntza beste inoren eskuetan –batik bat, abertzaleon eskuetan– utzi izan dutenek ere ez lukete kontzientzia lasaigarririk ikusi gure autokritikan.
‎gerok sortzez mordoilo xamarrak garelako eta euskal prosaren erpin garaietara igotzeko gauza ez garelako edo. Eganen  behin Txillardegik zioena esango genuke guk ere: ez bata eta ez bestea.
‎Hitz batez esateko, esango genuke guk geuk, konbentzimendu jakina, hizkuntzarena anitza dela eta ezinbestekoa duela arlo askoren oharra. Osterantzeko kontuak datoz hizkeraren ikuspegitik eta biziraupenaren baitan gertu gertutik aztertu beharrekoak.
‎Zigotoan zetzan gizaginkode burutzera heldu den eboluzioa da benetako arazo sakona, gizaki burutzera heldu den eboluzioa baino askoz zuzenago aurkezten duena aztergaia; gizabanakoaren sorrera ulertezina denez bere gizaginkode zehatza burutua izan gabe. Bide horri jarraituz zera onartuko genuke guk ere: hasieran kosmoseko lege fisiko kimiko guztien lege bilduma zegoela suposatzen den bezala, baita ere kode guztien eta, batez ere, gizaginkodearen eraketaren kode orokorra bazela, eta osatu egin dela kodeen kode hori, gizakiaren kode burutzeraino helduz.
2002
‎Arazoa termino atzemangarriagoetara txikiagotuz: guk, oinezko hiritarrok, onartuko al genuke gure autoen karrozeria goitik behera berritzea bi hilabeteko epean, Estatuak aginduko baligu. Onartuko al genuke neurriaren kostu ekonomiko guztia nork bere poltsikotik ordaintzea?
‎Unibertsitateak lekuan lekuko eta garaian garaiko gizarteen uste eta kezkeierantzuteko altxatu zirela gehituko genuke guk. Baina, horrek ez du esan nahi, Unibertsitatea gizartearen menpe egoteko sortu zenik; aitzitik, batak bestearinolabaiteko erantzukizuna zor diotela esango genuke (Apalategi, 1995b, 2001)
‎Hori da helburua? bagenu ikusleen %100 nahiko genuke guregana ekarri, denek ikus dezaten zer gauza ederrak egiten ditugun erdaraz. Ematen da noizbait kalitatearen berri?
2003
‎Etengabeko bilaketa bat du bere oinarrian, eta alde horretatik Ekialdeko kulturetara egin dut nik, txinatarrek igarkizunak egiteko erabiltzen duten liburu batera joz. Liburu hori ez dago debekatuta guretzat, baina eurek diotenez mendebaldarrok ezin dugu ulertu eta ez genuke gure esku izan behar gainera. Nolanahi ere, liburu horretako zenbait pasartek balio izan didate niri kontatzen dudan istorioari filosofiaren jakintza gehitzeko.
‎Honen muina den kapitalen mugimenduen liberalizatzea ez da bere erredaktoreen ustez teknologia berriek berez ekarri duten zerbait: batik bat AEB eta Britainia Handiko (eta Mendebaldeko, esan genuke guk osatzeko) banku zentraletako arduradunek eta gobernuetako politikariek eragindako operazio bat izan da. Vietnamgo gerraren ondoren, horrek eragindako kanpo zor izugarriei aurre egiteko aldaketa estrukturalak egin ordez, Nixon eta Reaganen garaiko bankari eta politikariek nahiago izan zuten zorrak urrea trukatuz eta kapitalen merkatuak zabalduz ordaindu.
‎gure jokaeren, ohituren etainstituzioen etengabeko berrantolaketa gisa kontzeptualizatuz, instituzio sozialenbilakaera ez da nahitaezko eboluzio saihestezina, baizik eta etengabeko biziberritzekontingentea. Joas en ustez, aipaturiko teoria makroa garatu ahal izateko diferenziazioaren prozesua ukatu ordez, zerbait erreal eta baliagarri modura onartu beharradago, munduan hegemonikoki hedatzen ari den mendebaldeko irudikapen kulturala eta gizarte garapen eredu gisa, erantsiko genuke guk?, betiere bere logika metasoziala eta determinista errefusatuz, praxi kolektiboarekin duen lotura aztertzeko.
2004
‎Egia esan, neu ere iritzi bertsukoa naiz besteen nortasuna onartzeko irizpide horretan. Mendeko gaituzten bi Estatu totalitario horietako herritarren aldetik ere begikotasun hobea izango genuke gure aldetik izan behar genukeena bagina. Hain zuzen, behinola Monzonek esan bide zuen hura datorkit gogora bat batean:
‎Ez horixe. Hizkuntza horien legitimazioa mekanismo ideologiko batzuen bitartez burutzen bada, ideologia horien izaeran eta garapenean jarri behar genuke gure arreta, hauek modu naturalean txertatu baitzaizkigu gure adimenean. Aldiz, euskaraz eta euskalgintzaz dihardugun bezainbatean, indarrean daukagun ideologia biluzik eta bere burua nola zuritu ez dakien euskaltzale kikilduaren aho lumetan ageri zaigu.
‎Hor nonbait. Hori izango genuke gure masa kritikoa herri honen zimentarririk zindoena finkatzeko, baikorkeriaren sindromeak jotako diskurtso abertzaleak gorabehera.
‎–Ez dugu birreuskaldundu nahi, noizbait euskalduna izan omen zelako, afizio arkeologiko eta restaurazionista hutsez, eliza eta gaztelu zaharrak restauratzen diren moduan. Bururatzen dugun proiektu sozialean, euskara bakarrik ez, baina euskara ere inportantea delako baizik?. 298 Hori eta horrenbestez, etorkizunaren talaian ezarri behar genuke gure pentsaeraren ikusgunea: –Lehenari ez, baina uste dut azken finean geroari begira bakarrik legitima litekeela politikoki Euskadi birreuskalduntzeko programa.
‎Honetaz beste nonbait ari baikara (247), esa­ na bego horretantxe. Dena den, ez genuke gure mintzaldi hau bukatu nahi
‎Eskakizun geografikoa betetzen duen edozeri edo edonori euskal etiketa ematen dionjarrera, aldiz, ez al da sinplifikatzailca, eta horretan baino areago euskal estiloaren kontzeptuan oinarritu behar ote genuke gure saiakera. Esatc baterako, euskaldunen ezaugarri funtsezkoenak erabiliz (idazkeraren erritmoa, hautu estetiko iraunkorrak, etab.) gogamenaren (eta bide batez, musika, dantza, zinema...) euskalduntasuna definitzea posible izango otelitzatekc?
‎Zer esango genuke guk, erdara mintzabide bizia dugunok, orrelako berrikeriak egingo ba lizkigute" berrizaleak". Egiten ari ziran gaztelera berri ori, etzela gaztelera ta ez ezer.
‎Idealismo tradizionalak (Hegelena barne, Wittgensteinen ustez, itxura guztien arabera3) diskurtso osobete eta behin betiko bat eraiki nahi izan du, menderik mende, errealari buruz eta, besterik uste arren, huts egin du beti. Ezinbestean eta halabeharrez erantsiko genuke guk, ezen erreala ezin baita sekula osotoro eta kontraesanik gabe azaldu, ez diskurtso zientifikoaren bidez ezta hizkuntza figuratibo eta poetikoaren bidez ere. Errealaren muin transzendentalak ihes egiten digu hitzez edo irudiz esplikatu nahi dugunean.
2005
‎Baina munduak ez du inoiz eskatutako neurririk ematen. Pozarren aldatuko genuke gure burua, ospitaletik alde egitear, poltsan arropak batzen ari den gaixo sendatu berri horren zoriagatik, ospitalean egon arren bere animo egoera jada ospitaletik urrun dagoen horren larruan egon nahi genuke.
2006
‎Eta horrez gain bertso eskolak herrian izan dezakeen eragina ere aztertu dugu. Bide batez agintarien burutan sartuko bagenu ormigoiarekin egiten diren proiektuak bakarrik ez direla onuragarriak udal batentzat, gauza asko egingo genuke gure txikitik.
‎Nortasuna, karisma behar du musikak eta bestela publikoa nahasten duzu. Musika beti babesten da bere lengoaia abstraktu horretan, unibertsala den hizkuntza horretan eta hor nahi genuke guk aurrera egin, pentsatzen dugulako hizkuntzak produktuari desberdintasun bat ekartzen diola, gure merkatuan bertan.
‎aurrerantzean, euskaraz  ko ahozko jarduneko makulu soiltzat hartu gaituzten elementuok eta partikulok euskal gramatikan sartzea, eskubide osoz. Horretaz gain, eskertuko genuke gure izen ona berreskuratzen laguntzeko ahalegina ere egitea.
2007
‎Garai hartako mugimenduetan eta ETAn ibilitako askok" ETAri bukaera duina ematera mugatu genuke gure asmoa", pentsatzen du gaur egun. Zuk zeuk?
‎Karaktere nazionala edozeintsuk aipatzen badu, zer esan gura du espezifikoki hizkuntzari buruz? Aiurria, berez, eta nahi bada, edozein agerpenek daukan berekitasun marka edo ezaugarria da, hala zaldi edo zakur batek adibidez40 Baina Teofrasto-ren Karaktereak ezkero41, nortasun tipo moral baten adierazgarritzat erabiltzen da (beharbada karakterea psikologiaren objektutzat emango genuke guk ere gaur, baina tradizionala karaktereen ikertzailetzat La Bruyère eta moralistak kontsideratzea izan da). Ostera ere Humboldt zuzen ulertzeko gakoa Kant-engan dago, pixka bat konplikatua bada ere.
‎Onelako sail berezi batek arrisku bat izango luke. Pekatu nagusien artean ba da nagikeria deritzaiogun bat; eta ori genuke gure etsai: lankideek ez ote lukete errezenera joko?
2008
‎Nazionalismoa, bertzalde, ez da gure nobelagintzatik aparte. Irakurlea harrapatzeko idazle honek aurkitu duen formularen jabe egiteagatik ez genuke gutako frankok diru guti ordainduko. Eta berritzaile, abangoardiak akabatu zirenez geroztik, nor da hemen berritzaile?
‎Ondoren, txakurrak san Mamerto mihiaz laztandu, eta san Frantziskok eskerrak eman dizkio behin eta berriz: eskerrak zuri, san Mamerto, anai su-hiltzaile hori, zer egingo genuke guk zu gabe! Baina orduan izan da okerrena, san Mamertok zera?
‎Izan ere, navarristek lehen mailako esaldia egia absolututzat (eta ez iritzi politikotzat) jotzen badute, pentsamolde horri esker da. Hortaz, nire ustez oinarrizko pentsamoldea edo arrazoibidea hartu genuke gure kritikaren helmuga nagusitzat, iritzi politikoa bigarren fase baterako utziz.
‎Bereziki abertzaletasun erdaldunduaren jokabidea dugu jomugan. Horra errenditu nahi genuke gure saio hau. Hortik atera baldin bagara bidegurutzeren batean, gatozen berriro ere mundu politiko abertzalean kulturaren inguruan zer nolako giroa dagoen behatzera.
‎Horiek horrela, zein ote da mugimendu abertzaleak hizkuntza nazionalismoa alde batera utzi eta lurralde nazionalismoa hobesteko daukan arrazoia? Hori jakin nahi genuke guk, eta hori jakiteko, oraingoan, Julen Zabalo eta Txoli Mateos jarriko ditugu lanean elkarrekin:
‎Zoritxarrez Davant-i eta bioi gertatzen zaigu zuberotar ez diren ikerlariek, erreserbetako amerindiarren moduan ikusten gai tuztela eta ez gaituztelarik kontsultatzen gure lanak, gure lekukotasunak, testis> nullus > tzat ematen. Zuberotarrok liburu oso bat idatzi behar genuke gure munduaz eta gure hizkuntzaz idatzi diren hutsen zuzentzeko. Gaur esan dezaket etnografian, etnologian, hizkuntzalaritzan, Henri Gavel, Robert Lafon, Jean Haritschelhar, Jean Larrasquet, Jon Etxaide eta Kepa Larriñoa direla bakarrik osoki fidagarriak.
‎dela, eta pagadia>, pago multzoa?. Berdin hariztia, gorostidia, eta beste hainbat.> Zertxobait konplikatu egin genuke gure azalpena, adibide zahar gordeagoetara joanez, sagardia> (sagardoia, > sagarduia) > beste zenbaitetan: gaztainadia, esate baterako,, gaztaina multzoa?
‎Egungo komunikabideek herri mugimenduarekiko duten jarrera ikusita, nola izango genuke gure kale eta auzoetan garatzen diren dinamika ezberdinen berri Hala Bedi bertan egon izan ez balitz. Are gehiago, nola neurtuko genuke Gasteiztarrok gure aberastasuna Gaztetxeak eta Hala Bedik transmititu dizkiguten balore horiek gabe?
‎Baina baita ere heriotzaren hotsandia. Tragedian bat egin genuke guk biok. Horregatik behar dut, nik agindutakoa eginez, nigan agin dezazun.
‎Ondoren, txakurrak san Mamerto mihiaz laztandu, eta san Frantziskok eskerrak eman dizkio behin eta berriz: eskerrak zuri, san Mamerto, anai su-hiltzaile hori, zer egingo genuke guk zu gabe! Baina orduan izan da okerrena, san Mamertok zera... sabel haize izugarri bat bota baitu, eztanda are izugarriago bat egin duena, barka biezat berorrek horrela hitz egin behar izatea, eta guztiak hasi baitira berriro barrez, ni ere bai, jakina.
‎Baina baita ere heriotzaren hotsandia. Tragedian bat egin genuke guk biok. Horregatik behar dut, nik agindutakoa eginez, nigan agin dezazun.
‎benetan dugu beharrezko europar hezkuntza esparruaren erreforma? Baiezko erantzuna emango genuke guk. Europa indartsua eta eragilea nahi badugu, merkatu batutik eta moneta bakarretik haratagoko pausoa eman beharra dugu.
2009
‎ADN konparaketa negatiboa izango balitz, ez genuke gure jarrera batere aldatuko, Waxmanen hitzetan.
‎Zientziak, esango genuke guk orain, xarma eta poesia izan dezake (edo berdin: teknologia izan daiteke artistikoa), eragin dezake misterioaren zirrara ere edo ederraren hunkidura:
‎–ezer ez da egia, dena baimendurik dago?). Baina, osteratuko genuke guk, bere kontu guztietan erlatibo samarra ageri den gizaberetxoak, behar al du bere jokaeraren zuzena oinarritzeko, bere ezagutzaren egia ziurtatzeko, fundamentu (razionalki) absoluturik? –Filosofoak?
‎Ez dago gaixotasunik asmatu beharrik. Zer esango genuke guk bestela. Ze, badakigu guk ere zerbait horri buruz, ezta?
‎Maitasuna, alegia, sexu erakarmena, naturaren amarru bat litzateke, irautea xede. Guk norbait maite dugula uste dugunean, natura genuke gutaz baliatzen bere helburuak bete ditzagun, magoak txotxongiloa nola.
‎Joera irensle hori ez da beti desiragarria, ordea. Batzuetan nahiago genuke gure kuantifikatzaileek ahalik eta string puskarik txikienarekin bat egingo balute. Bada, kasu horietan, nahikoa da kuantifikatzaileei?
‎Agian ez dago ezer. Gertatuko balitz, orduan emango genuke gure iritzia. Ez dakit nondik atera den politika egiteko estilo hori, baina ez da batere nirea.
‎Ez, auzokideak, arazoa ez da batzuek negua kale gorrian igaro behar dutela; antza, arazoa da gure etxeko berotasunaren azpian lo egin behar dutela. Eta eskolei buruz esaten dena, alboan leudekeela, agian eskatu genuke gure auzoan erdi hutsik dauden eskolaren batean gaueko aterpe bat jartzea; batzuek eragozpen gutxiago izango lukete, eta Elejabarriko aterpea lasaiago ibiliko litzateke. Hori bai, balorea geure gazteentzat!
‎Ez ditugu Israelgo kultur enbaxadoreak txalotu behar gugana badatoz haien herrialdearen politikak babestuz. Galarazi egin genuke gure enpresek Israelen inbertitzea, gerra ekonomiari laguntzen baitiote. Ez genuke Israelgo produkturik erosi behar, bereziki legez kanpoko kokaguneetakoak badira.
‎Diru freskoa duzu Suklotindarren zoritxarreko kontu horretarako. Bestalde, badakigu zuk nahi izanez gero oso negozio ona egin zenezakeela, berriro ere aurrera egiten lagunduko lizukeena, eta, hartara, berreskuratu egingo genuke gure inbertsioa.
‎eman zezan eskatu zaio askotan, gehiegitan, eskolari. " Eskolak ez du euskalduntzen" baino lehenago esango genuke guk hori. Euskarak hezkuntza sisteman lekurik ez izatetik euskara irakastera pasatu nahi izan dugu aurrena; eta, ondoren, euskara irakastetik euskaraz irakastera pasatu nahi izan dugu oso urte gutxian, behar bezala prestaturiko irakasle nahikorik ez zegoenean, eta azkar, oso azkar, zenbaitetan azkarregi, prestatu behar izan dira irakasleak.
‎Alderdiok loturak sortu zituzten bai errege funtzionarioen talde politikoekin bai familia aristokratikoekin. Gertaeraren ezaugarri historikoak baino gehiago, zera aztertu nahi genuke guk hemen: nola izan diren erabiliak alderdiok lehen aipatu ditugun limite eta mugaren arteko diferentziak zalantzan jar lezaketen elementu gisa.
‎Salbazioa herrian dago. Hala bada, zuk esandakoaren arabera, neoliberalismo anker eta bortitz horri aurre egiteko halako komunitateetan jarri genuke gure itxaropena. Estatua, diozu, ustelduta dago, bankariek bahituta.
‎Antza, zientziak (zentzu zabalean ulertuta) ematen ez digun kontsolamendua eman diezaguke erlijioak. Philip Kitcher egungo pentsalariak dioen bezala, Darwinek ezin ditu kontsolatu hileta batean parte hartzen dutenak (egia esateko, zera galdetuko genuke guk: eta balizko hilezkortasunak norbait kontsolatzen al du bene benetan?).
‎Aitzitik, Arantzazuko elorria gogoan, haren haziaren indar lasaia ahaztu ezinik, bide ertzetik zabaldu nahi genuke gure" errai ixurbatuen" iragazki bare den mintzo bizi hau, geure mintzaira jazarriak eta ezetsiak idazleon bilkura honetan ozenki azaleratuz.
2010
‎15 urtetik 30era bitarteko gipuzkoarren gehiengoa euskalduna da eta proportzio hori haziz joango dela dirudi, gainera; abagunea aprobetxatu genuke gure normalizazio plangintzetan adin tarte horietan euskararen erabilera eragiteko eta areagotzeko
‎Urdurien gabiltzan garaian olo malutak galorratzarekin hartuz gero gosaritan, edo dieta osagarri hori entsaladei eta zukuei erantsiz gero, B multzoko bitaminaz hornituko genuke gure dieta.
‎Tarteka, mentalki bakarrik baldin bada ere, itzuli egin genuke gure barruko ume horrengana. Arazorik ez zuen mundu horretara.
‎Horregatik, horren arrakastatsua eta garrantzitsua gertatzen da erlijioa, zalantzarik ez. Philip Kitcher pentsalariak dioen bezala, Darwinek ezin ditu kontsolatu hileta batean daudenak (ezta hilezkortasunaren esperantzak ere, erantsiko genuke guk. Bestela, zergatik negar?
‎(Baita Iparraldean ere, zalantzarik ez —erantsiko genuke guk Euskal Herritik—).
‎Aurrerapen teoriko eta kontzeptual ugari eman daitezke, pasa den hiru hamarkadetan herrialde europarretan egin diren ikerketei arreta ipinita. Horren osagarri izatea nahi genuke gure ikerketa. Era berean, halako ikerketek balio behar dute aurreusteak ezbaian ipintzeko, alegia, herritarren pertzepzioak irrazionalak ez direla frogatzeko, ezagutza jantzikoen artean daudela posizio anbibalenteak aintzat hartzeko, eta zientzia politiken bilakaeran hausnarketa serio bat egin beharra dagoela aitortzeko.
‎Bertsoen ordaintzea ez da profesionala izatea, erran nahi du bakarrik jendeak ezagutzen zuela sortze horretan bost minutu pasatu behar zirela eta pare bat botila ekartzen zioten. Orain, aldiz, amateurrak garen ber, egin behar dugu bardako, eta eskertu behar genuke gure militatzeko gutiziaren espresatzeko xantza eman digutelako. Bedaxagarrek mintzaldi batean adibidetzat hartu zuen bi gerlen arteko Lexardoat txululariak ofiziale baten eguneko jornala eskatzen zuela.
2011
‎Ez esan besteei zer egin litzatekeen, hori denon ardura da. Horretaz gain, gehiago sinistu genuke gure baitan, anitzek esaten baitute ez garela deus. Esaterako, nik beti ikusi izan dut ene aita bazkaritan abesten, eta orain utzia du.
‎Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka – Mikel Zalbide euskara erdaren artekoa social bilingualism, elebitasun soziala genuke guk, ez diglosia diglosia144 zenbait adituk, haas ek esate baterako, merezimendu handiko elementuz hornitua egon arren prezientifikotzat hartu zuen ildoberritze hori145 Beste zenbaitek ere adierazi berria du, Ferguson-en jarraitzaile zintzoa izanik ere funtsean, Asia ekialdeko hizkuntza egoeren azterketa izanik gogoan, Fishman-en formulazio garatua zergatik den hain garrantzitsua diglosiaz jardut... soziogenesi diferentea omen dute diglosia mota batek (benetakoak, barneedo endodiglosiak) eta besteak (kanpoedo exodiglosiak, broad diglosia edo social bilingualism delakoak).
‎Oholari adimen artifiziala gehitzea pentsatzen ari gara; alegia, ikasteko algoritmoak. Surflari profesionalek oholarekin egindako probetatik ereduak sortuko genituzke, eta, horrekin, profesionalak ez garenok ere tresna bat izango genuke gure jarduera hobetzeko, oholak berak esango bailiguke, adibidez, zer egin dugun gaizki eta zer egin behar dugun maniobra hobetzeko.
‎Bi irla jostari horien jabea hona ekarri ahal bagenu! Ederto zainduko genuke guk hemen?. Izan ere, kubatarrentzat, pobreak eta beltzak badira batez ere, maitasuna ez da arrazionamendu kartilletan sartzen.
‎Pentsatu zuen agian pasa zezakeela bizitzeko geratzen zitzaiona konpainia berririk gabe, bakarrik alegia, konpainia zaharrekin berrelkartzeko batere asmorik ez baitzuen, ezta alabekin ere, oraindik lehen egun haietan hitzez hitz pentsatu ez bazuen ere. Erresidentzia batera joango litzateke, horrek berriro heterosexual izatera ez balerama,, heterosexual izan behar izan dugunok eskubidea behar genuke gure azken urteak lesbianaz beteriko erresidentzia batean pasatzeko, gu baino gazteagoak ahal dela?; gorputza abiadura handian zahartzen da baina, eta zalantza egiten zuen bakarrik bizitzeko gai izango ote zen, indarrik izango ote zuen bere burua zaintzeko gogoari eusteko. –Bakardadeak sorpresa zoragarriak ditu halere, kultura mendebaldarrak asko utzi du industeko, eta pelikula, liburu eta kanta artean bidelagun asko ezkutatzen da.
‎Zer ulertu behar ote genuke guk gutxiengoaren auziari buruz dihardugunean. Estaturik gabeko edozein herri begiz jota, demagun Katalunia edo Bretainia, Kurdistan edo Tamilen herria Sri Lankan, zertan da gutxiengotzat jotzen dugun gizatalde horren benetako zerizana?
‎Gizaki gehiago bizi den tokia egokiagoa genuke gure asmoetarako.
‎Euskaltzaindiak urteak daramatza Bilbo Zaharra Forumaren ekitaldiak babesten. Babes horren garrantzia berebizikoa da; hura gabe genuke gure helburu estrategikorik bete.
‎North Face Eskiatzea, hormak eskalatzea, motozikletan edo zakurrek tiratutako leran joatea, goi mendiko lasterketetan muturreko tenperaturetan parte hartzea… Neguko kirolak dira denak, eta arrisku maila handia edo txikia dute. Orduan, zergatik egon genuke gure mugikorretik deskonektatuta edo GPS nabigatzailea erabili gabe, pinuz eta izeiz betetako hegaletan ibili edo muino elurtuak gurutzatzen ditugun bitartean. Une honetan, komunikazioak bizitza salbatu diezaguke erorketa, elur jausi edo bat bateko denbora aldaketa baten aurrean.
‎—Nahiko genuke guk.
2012
‎Aldi berean, pasatutako denborak argi adierazten du Espainiako Gobernuak prozesuaren blokeoa bilatzen duela eta bigarren puntuan ibilbide orria trabatu nahi duela. Horiek horrela, birgogoratu genuke gure apustuaren ezaugarri nagusietako bat aldebakartasuna dela, besteak beste, oso garbi genuelako eta daukagu Estatuak ez duela inongo interesik gatazka politikoari irtenbide demokratikoa emateko. Beraz, momentu honetan prozesua bilateraltasun eremura eramaten badugu, prozesua inpassean dago Gobernuak eszenatoki horretan giltza duelako.
‎proposamena egokia den, taldearen filosofiarekin bat datorren... ez da zentzu horretan interakziorik lortzen eta, ondorioz, ezta helburuekin bat egitea ere. Arrazoia da bakoitzak nahikoa lan duela berea aurrera ateratzen eta ez duela besteen burujanen gainean gogoeta egiteko denborarik hartzen. proposatutakoa egin egiten da eta kito. zentzu horretan udal langileen eta herriko kultur eragileen arteko harremanak birpentsatu eta birplanteatu behar direla uste dugu. harreman zuzen eta hurbilagoaren alde egingo genuke guk.
‎Izan ere, euskarari dagokionez hizkuntza ohituren aldaketen zergatia aztertzeko hainbat ikerlan burutu dira3, baina Pujolarrek katalanarekin egin duen bezala, gazteen ohitura eta bizitzako une esanguratsuei buruzko ikerketa sakonagoa egitea interesgarria litzateke. Hizkuntza ohituren aldaketak ematen diren une horiek identifikatuz gero, hizkuntza normalizazioan lanean dihardugun eragileok errazago izango genuke gure jarduna non kokatu asmatzea.
‎Niretzat, delako artikulu hori ezertan ez da erabakigarria, ez bada idazlearen kartsutasunean. Kontuan izan genuke gure egunkarien helburua, oro har, areago dela txundimena eta oihartzuna sortzea, egunkariek arrakasta izatea?, egiaren alde egitea baino. Aurreneko helburuekin bat egiten duenean bakarrik iritsi nahi izaten da azken puntu hori.
‎Erretorika berritzat jotzen den liburu honetan ere, esatariak norentzakoa limurtzea du helburu, eta norentzakoaren atxikimendua lortzeko esatariak eskueran izan ditzakeen diskurtso baliabideez dihardu. Argudio estrategiez, gehituko genuke guk.
‎Esate baterako,, funtzio intzidentala? Oviedoko eskolakoek defenditzen dute eta horientzat perpauseko aditzaren eraginpean dauden elementuen funtzioetatik bereizten dira, baina hala ere, perpausaren barrenean kokatzen dira;, dictum, aren barrenean esango genuke guk. Irizpide hauxe erabiltzen du Fuentesek (1998a, 1998b) funtzio intzidentala enuntziatu parentetikoetatik bereizteko:
‎– Intzidentalen egitekoa perpausaren mugetan gelditzen da (nahiz eta predikazio nagusitik at egon, funtzio intzidentalaren defendatzaileek berariaz esan ohi dute perpausaren egituran sartzen direla; dictum aren barnean erantsiko genuke guk).
‎Dessaintesentzat lotura izan/ ez izateak baino garrantzi handiagoa du, ondorioz, beste maila bateko informazioa txertatzen duela azpimarratzeak: modalizazioeta enuntziazio mailakoa gehituko genuke guk. Berak modalizazio edo maila modala aipatzen ditu, baina subjektiboa eta modala terminoak nahasian darabiltza66 eta ez du enuntziazio mailarik aipatzen.
‎DNS zerbitzariak funtzionatzen duen ala ez frogatzeko, Linux makina bat erabili dezakegu. Bertan,/ etc/ resolv. conf fitxategia aldatu genuke gure DNS zerbitzariaren IP helbidea jarriz, eta ondoren host komandoa erabili genuke gure DNS zerbitzariak egiten dituen ebazpenak egokiak diren ala ez ikusteko.
‎DNS zerbitzariak funtzionatzen duen ala ez frogatzeko, Linux makina bat erabili dezakegu. Bertan,/ etc/ resolv. conf fitxategia aldatu genuke gure DNS zerbitzariaren IP helbidea jarriz, eta ondoren host komandoa erabili genuke gure DNS zerbitzariak egiten dituen ebazpenak egokiak diren ala ez ikusteko.
‎Identifikaziorako bidea egin behar dugu. Euskaldunok jakin behar genuke gure aurrean dagoenak euskaraz dakien edo ez. Eta hori lortzeko, ikurren baten erabilera proposatzen zuen Txillardegik, hori antolatzea.
‎—Parisen elkartu behar genuke gure negozioen martxa ona ospatzera. Zu Christinerekin eta ni amarekin.
2013
‎3·· Datu Pertsonalak Babesteari buruzko Lege Organikoaren eta haren garapenaren arabera, berriki lanean hasi den langile baten baimena eskuratu behar al genuke gure enpresak merkaturatzen dituen aseguru produktuen publizitate informazioa langile horri bidaltzeko. Arrazoitu zure erantzuna.
‎Lan horrek mila urteko garapen juridikoari eman zion buru. Arean, Justinianoren bildumarik gabe, ezer gutxi jakingo genuke gure zibilizazioaren hasierako zuzenbidearen inguruan. Guri zuzenean heldu zaigun zuzenbide klasikoa urria da benetan; adibiderik onena Gaioren Erakundeak osatzen dute, eta horren testu osoa ez zen aurkitu 1816 urtea arte.
‎Lehenik eta behin, neurtu genuke zenbateraino diren hauek erlijiorik gabeko edo erlijio gutxiagoko garaiak. Bigarrenik, alderatu genuke gure garaia ustez erlijiosoagoak diren beste garaiekin. Hirugarrenik, egun erlijiosoak diren lurraldeak alderatu genituzke hain erlijiosoak ez direnekin.
‎Zu zeu zara esandakoaren lekuko, Don Jakue eta inork erantzun aurretik erantsi du: barkatzen hasi aurretik ez al genuke guk jakitea merezi ea zergatik jokatu zuen horrela hil arte. Sastimehar beti gezurretan ibili da gurekin, beti trikimailu eta txarkeriatan eta beti ezkututik ziria sartuz.
2014
‎Elkarbizitza, mendekotasun eta indarkeria domestiko bilakatzen denean, ez da salatu behar, eta bereizketa zuzena aplikaraz? Eta anartean, parlamentura eraman gabe, ez genuke gure artean adostu behar zein bandera (k), eta nolakoa (k). Zeren Ikurrinarekin, 5 ateratzen zaizkit eni.
‎Hemen agerian utzi genuke gure" hizkuntzari buruzko ideologia": testuinguru elebakarretan hazi eta hezi gaituzte, elebidunek anomalia gisa bizi
‎Gizartera heltzeko beste modu bat delako, beharbada? Babesten gaituzten erakundeetatik haratago eraman nahi genuke gure proposamena, baina badauzkagu behaztopa batzuk. Nafarroan eta Araban ez daukagu sarrerarik, eta Ipar Euskal Herrian apenas.
‎1658? 156: L. Alsace est allemande de langue et de race [nazioz, esango genuke guk]; mais elle ne désire pas faire partie de l? État allemand [holakoetan Renan ez da, nazio, esaten deskuidatzen!]:
‎Egunkaria Katalunian argitaratu balitz bezala erantzun zuten. Gauza bera egingo al genuke guk Kataluniako komunikabide bat itxiko balute. Orain agian bai; lehen ziurrenik ez.
‎Arrazoi bat baino gehiago aipatuko nituzke, baina garrantzitsua iruditzen zait gai hau gure seme alabekin txiki txikiak direnetik lantzea. Lehenik, argi eduki genuke gure seme alaben beharrak identifikatzea beharrezkoa dela eta gehienetan behar horiekin emozioekin dutela zerikusia. Bestetik, emozioak gure alde jarri behar ditugu, emozioak bideratzen, erregulatzen, ikasi behar dugu, emozioen erabilera inteligentea ikasi behar dugu...
‎Zertan huts egin dugu, sinesten zuen Herri bat sinestetik urruntzerat uzteko hoin epe laburrik barne? Ez ote genuke gure kontzientziaren etsamina egin behar bestena egiteko partez?
‎Biok erailtzea aukeratuko genuke gure semeak babesteko.
2015
‎besterik ez daukagu. Tupustean mutu geldituko bagina, zer eginen genuke guk biok hemen. Hil.
‎Garbi usain begetala, anbientadore ezkutua. Gela hau baserri munduaren antipodetan dago, baina horrela gogoratu nahiko genuke gure iragana: usain onez.
‎Zer egingo ote genuke guk,
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 151 (0,99)
ukan 50 (0,33)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia