2010
|
|
15 urtetik 30era bitarteko gipuzkoarren gehiengoa euskalduna da eta proportzio hori haziz joango dela dirudi, gainera; abagunea aprobetxatu
|
genuke
gure normalizazio plangintzetan adin tarte horietan euskararen erabilera eragiteko eta areagotzeko
|
2011
|
|
Diglosiaren purgatorioaz. Teoriatik tiraka – Mikel Zalbide euskara erdaren artekoa social bilingualism, elebitasun soziala
|
genuke
guk, ez diglosia diglosia144 zenbait adituk, haas ek esate baterako, merezimendu handiko elementuz hornitua egon arren prezientifikotzat hartu zuen ildoberritze hori145 Beste zenbaitek ere adierazi berria du, Ferguson-en jarraitzaile zintzoa izanik ere funtsean, Asia ekialdeko hizkuntza egoeren azterketa izanik gogoan, Fishman-en formulazio garatua zergatik den hain garrantzitsua diglosiaz jardut... soziogenesi diferentea omen dute diglosia mota batek (benetakoak, barneedo endodiglosiak) eta besteak (kanpoedo exodiglosiak, broad diglosia edo social bilingualism delakoak).
|
2012
|
|
proposamena egokia den, taldearen filosofiarekin bat datorren... ez da zentzu horretan interakziorik lortzen eta, ondorioz, ezta helburuekin bat egitea ere. Arrazoia da bakoitzak nahikoa lan duela berea aurrera ateratzen eta ez duela besteen burujanen gainean gogoeta egiteko denborarik hartzen. proposatutakoa egin egiten da eta kito. zentzu horretan udal langileen eta herriko kultur eragileen arteko harremanak birpentsatu eta birplanteatu behar direla uste dugu. harreman zuzen eta hurbilagoaren alde egingo
|
genuke
guk.
|
|
Izan ere, euskarari dagokionez hizkuntza ohituren aldaketen zergatia aztertzeko hainbat ikerlan burutu dira3, baina Pujolarrek katalanarekin egin duen bezala, gazteen ohitura eta bizitzako une esanguratsuei buruzko ikerketa sakonagoa egitea interesgarria litzateke. Hizkuntza ohituren aldaketak ematen diren une horiek identifikatuz gero, hizkuntza normalizazioan lanean dihardugun eragileok errazago izango
|
genuke
gure jarduna non kokatu asmatzea.
|
2014
|
|
Hemen agerian utzi
|
genuke
gure" hizkuntzari buruzko ideologia": testuinguru elebakarretan hazi eta hezi gaituzte, elebidunek anomalia gisa bizi
|
2018
|
|
Nolabait, higidura biribilak egoera egonkor samarrak sortzen ditu. Bertako mugimendua adierazpidea erabiliko
|
genuke
guk honetaz mintzatzeko, era adierazgarrian aditzera ematen baitu mugitu arren bertan jarraitzen dugula. Kurt Lewin gizarte psikologiaren sortzailetarikoak ere harreman eremuak sistema ia egonkor gisa definitu zituen (Lewin, 1997).
|
2019
|
|
Xede guztiak ez dira premia maila bereko eta berdin egingarri: aldea dago batetik bestera. helburu horien ordenari dagokionez, azkenik, kikek lehen puntuan jarri duen helburua azkenean jarriko
|
genuke
guk. herritarren hizkuntza gaitasunaz diharduen xedea nekez kokatzen da arnasguneko erabilera zehaztera datorren konpartimentazioan eta ez da egoki, gure ustez, aurre aurrean jartzea. Beharrezkoa da xede hori ere, jakina, baina beste bost puntuen (batez ere b ren eta d ren) ondorio da maizenik.
|
2021
|
|
Etorkizuneko erronkak Bortzirietako Euskararen II. Plan Estrategikoan zehazten dira, eta ez ditugu hemen errepikatuko. Horren harira, ez
|
genuke
gurean egiten denaren gaineko irudi hanpaturik eman nahi. Gure planetan harreraren eta hizkuntza zein kultura aniztasunaren gaiak lantzeko urrats sendoak eman baditugu ere, aunitzez ere gehiago da egiteke duguna orain arte egin duguna baino.
|