Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.469

2011
‎Partikula zenbat eta txikiagoa izan, orduan eta kaltegarriagoa da osasunerako. Partikulen sailka­pena era honetan eman daiteke:
‎Emaitzen desbideratzeak ezabatzeko, komeni da zutabetik igaroaraztea laginaren 1,0 µL ko dosi bat baino gehiago; batetik besterako denbora tartea eman da.
‎Bentzeno kantitate hori (p2 edo analizatzeko laginaren 100 mL-tan dagoena) lagindutako airetik erauzitakoa da (Vlk, hau da, aire bolumena, laginketako kondizioetan, m3 tan neurtua). Aireko bentzeno kontzentrazioa adierazteko, berriz, substantzia horren bolumena Nm3 tan eman behar da. Eta, horre­tarako, aire laginaren bolumena, gasometroan neurtutakoa, laginketako kondizioetara ekarri behar da:
‎Sarrerari amaiera emateko, eskerrak eman nahi dizkiot idazlan hau zuzendu duen irakasle eta lagunari, Iñaki Mozos Muxika jaunari. Iñakik eskainitako lanari, denborari eta aholkuei esker gauzatu da laborategiko eskuliburu hau.
‎Kontzentrazioa µg/ m3 tan eman behar baldin bada, aurreko emaitza 103z biderkatu behar da
‎Datu horietatik abiatuz, absorbantzia vs kontzentrazioa kalibrazio zuzena marraztu behar da. Absorbantzia handiena zuriak eman behar du (alegia, zuriak du kolore intentsitate handiena); hori dela eta, kalibrazio zuzenaren malda negatiboa da. Kontuan izan behar da ezen marra hau baliagarria dela SO2 kontzentrazioaren tarte jakin honetarako:
‎Laborategian, tratamendu bera eman behar zaie laginketan erabilitako iragazpaperari eta hura beza­lako beste iragazpaper bati. Azken iragazki huts horretatik lortzen da zuria.
‎Materialak sartzeko bideek, berriz, egokiak izan behar dute transformadoreak eta zentroko gainerako elementu astunak kamioiez lokaleraino garraiatzeko. Zentro mota horiek jartzeko lekua aukeratzean, kontuan izan behar da aukera eman behar duela aurreikusitako lurpeko kanalizazio guztiak bide publikoen edo zerbitzu galerien bidez ezartzeko.
‎Igogailu gela. Kasu batzuetan, beharrezkoa izaten da horrelako gelak instalatzea, kableak gela guztietako barra kolektorera irits daitezen, eta, hala, babes mekaniko handiagoa eman ahal dakien gela horiei. Batzuek lur konexioko ebakigailua izaten dute (beste batzuek, ez), eta tentsioa dagoela adierazten duten seinaleztapen argiak jartzea gomendatzen da.
‎Isolamendua hondatu edo desagertzen den puntuan, zenbait helize bira (aurrerantz eta atzerantz) eman behar zaizkio zintari, estaldura egoki geratu arte. Normalean, zintaztatzeko, 2/ 3 eta% 50 eraino murriztu arte luzatu behar da zinta, marken arabera?, eta, bira bakoitzean, zintaren erdia, gutxi gorabehera, gainjarri behar zaio hurrengoari.
‎Obra amaitu ondoren, aplikatzekoak diren baldintza teknikoak eta arau baldintzak betetzen diren begiratu behar du EHEk. Instalazioak oinarrizko dokumentuan edo proiektuan adierazitako hutsune teknikoetakoren bat badu, ez zaio adostasunik eman behar.
‎Nolanahi dela ere, instalazioari adostasuna eman ahal izateko, bezeroak edo sustatzaileak doku­mentazio hau entregatu behar du:
‎Lur konexioko instalazioaren bidez, lurraren inguruko instalazio, eraikin eta azaleretan ez du agertu behar potentzial diferentzia arriskutsurik, eta, aldi berean, aukera eman behar du akats korronteak eta jatorri atmosferikoko deskargak lurretik pasatzeko.
‎Lur harguneen instalazioen segurtasunak duen garrantzia dela eta, instalazioari alta eman eta martxan jarri baino lehen, obra zuzendariak edo instalatzaileak aztertu behar du.
‎Hodi horien diametro izendatuak aukera eman behar du, behar izanez gero, elikadura linea orokorraren ebakidura% 100 handitzeko.
‎Babes hodi eta kanalen ebakidura izendatuak aukera eman behar du hasieran instalatutako eroaleen ebakidura% 100 handitzeko. Aipaturiko instalazio kondizioetan, banakako instalazioetako hodien kanpoko diametro izendatuek 32 mm-koak izan behar dute, gutxienez.
‎Instalazio elektrikoren bat egiten ari diren obraren bat bilatu (banaketa sareak, eraikinetako lotura instalazioak, kanpoko argiteriaren instalazioak eta abar). Jabeei bisita tekniko bat egiteko eskaera egin, eta instalazioa egiten ari den instalazio enpresarekin bisitak egiteko egunak eta orduak hitzartu; obraburuari eman praktikaren helburua azaltzeko txostena, obran egin beharreko lanaren azalpena, ikasleen eta irakasle arduradunaren izenak eta abar. Obrara bisitan joateko segurtasun baldintzak ezarri.
‎Egoera errotik aldatu zen 2008ko uztailean, goi tentsioko tarifak kendu zituztenean, eta 2009 urtean eman zitzaion prozesuari buru, tarifak guztiz desagertu zirenean.
‎Beti egongo da baten bat behin behineko egoera horretan, beti egongo baita azken baliabidearen tarifa edukitzeko eskubiderik izan ez eta uneren batean enpresa merkaturatzaile batekin kontratua indarrean ere ez duten kontsumitzaileak. Bezero horiek azken baliabidearen enpresa merkaturatzaileren batek hornitu behar ditu, prezio disuasiozkoetan eta geroz eta handiagoetan, bezeroek ahalik eta denbora laburrena eman dezaten egoera horretan.
‎Kontsumitzaileek dagoeneko gizarte bonua edukitzeko eskubidea ematen dieten baldintzak betetzen ez badituzte, hilabeteko epean eman behar dute egoera horren berri. Bestela,% 10eko igoera ezarri ahal zaie fakturazioan, zehapen modura.
‎Gure emazteei (Maria Paz eta Maria Pilar) eta gure seme alabei (Maria Victoria, Miguel, Carlos, David, María, Santiago eta Miguel) eskaintzen diegu lan hau. Laguntza, elkarlana, parte hartzea, adorea eta beste hainbat bertute ikasi ditugu haiengandik, eta eskerrak ematen dizkiegu, lan hau egiten eman dugun denbora guztian gurekin hain ulerbera izateagatik.
‎Bihotzez eskerrak eman nahi dizkiegu lan hau egiten lagundu diguten sektore elektrikoko pertsona eta enpresa guztiei, modu erabat desinteresatuan beren hondar alea jarri baitute instalazio eta muntaia elektrikoen arloko lanpostuetan arituko diren etorkizuneko teknikariak eta langileak prestatzeko eta prestakuntza hori errealagoa eta osoagoa izateko. Haien laguntzarik gabe, ezinezkoa izango zen lan hau egitea.
‎María Victoria Sanz Blascori eta Santiago Toledano Olmedari, ordenagailuek eman dizkiguten arazo informatikoetatik etengabe atera gaituztelako (beste batzuetan bezala, ez ditugu horrelako arazo gutxi izan).
‎...nán, Pedro Castellano Matas, Lisardo Recio Maillo, Agustín Martín Serrano, Alfonso García, Javier Aparicio, José Antonio Ruiz López, Alfredo Fernández Lopesino, Nicolás Martínez Cebrián, Mario Sánchez Corral, Juan Antonio Vadillo eta Luis Ángel Pascuali, instalazio elektrikoei buruzko ezagutzak jaso eta zabaldu nahi dituen ororentzat liburua nahikoa grafikoa eta erakargarria izan zedin eman dizkiguten ideia, aholku eta informazio teknikoengatik.
‎Instalazio ororen mantentze jardueren erregistroaren bi ale egin behar dira, eta kopia bat insta­lazioaren titularrari eman . Dokumentuok gutxienez bost urtez gorde behar dira, dagokion mantentze jarduera egiten den datatik kontatzen hasita.
‎3 pausoa. ...refabrikatu bat instalatzeko egiten ari diren obra bat aurkitu, eta jabeari eskatu, muntatzen ari diren bitartean, bisita tekniko bat egiteko (instala­zioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaia egiten duen instalazio enpresarekin hitz egin, bisita eguna eta, ordua zehaztu, praktikaren helburua eta obran egin beharreko lana, ikasleen izenak, irakasle arduradunaren izenak... agertzen diren txostena eman obrako nagusiari). Obrara egindako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎1 taldea. Lurpeko banaketa sare bat instalatzen ari diren obra bat aurkitu eta jabeari (enpresa elektrikoa, jabetza partikulara, etab.) bisita tekniko bat eskatu banaketa sarea instalatzen duten garaian (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaketa egiten duen enpresa instalatzailearekin elkarrizketa bat egin, bisitaren eguna eta ordua zehaztu, eta obraburuari txosten bat eman , datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikas­leen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab.). Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎2 taldea. Airetiko banaketa sare bat instalatzen ari diren obra bat aurkitu eta jabeari (enpresa elektrikoa, jabetza partikulara, etab.) bisita tekniko bat eskatu banaketa sarea instalatzen duten garairako (instalazioaren jabeari bisita bat eskatu, muntaketa egiten duen enpresa instalatzailearekin elkarrizketa bat egin, bisitaren eguna eta ordua zehaztu, eta obraburuari txosten bat eman , datu hauekin: praktikaren helburua eta obran egin beharreko lanaren xehetasuna, ikasleen eta irakasle arduradunaren izen abizenak, etab.). Obrarako bisitan bete beharreko segurtasun baldintzak zehaztu.
‎Bigarren pausoa: taldeak zerbitzua eman behar dion etxebizitza mota aukeratu, 3.4 taula­rekin bat.
‎Lehenik eta behin, koadroaren egoera definitu behar da, eta, ondoren, pauso hauek eman :
‎3.2 ELO obrako hodi edo konduktuen barruan instalatzen denean, kanalizazio horren diametroak aukera eman behar du eroaleen ebakidura proportzio honetan handitzeko.
‎Bezeroa elektrizitatez hornitu edo ordura arteko hornidura hedatu behar duen enpresa banatzaileak behar diren azpiegitura elektriko guztiak egin behar ditu, hornidura orube izaerako hiri lurzoruan eman behar bada, betiere honako baldintza hauek betez:
‎2 taldea. Eskatu inguruko industria enpresa bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren administrazio arduradunarekin hitz egin, praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman , eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
‎3 taldea. Eskatu inguruko zerbitzu enpresa bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren administrazio arduradunarekin hitz egin; praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman , eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
‎4 taldea. Eskatu inguruko saltoki txiki bati azken sei hilabeteetako energia elektrikoaren kontsumo ordainagirien kopia bat, eta kontagailuak dauden gunera bisita egin (enpresaren ardura­dunarekin hitz egin, praktikaren helburua azaltzen duen txostena eman , eta zehatz azaldu zer lan egin behar den obran, zer ikaslek parte hartuko duten, zein izango den irakasle arduraduna eta abar).
‎8 urratsa. Energia elektrikoaren ordainagiriak eman dizkigun enpresari lanaren kopia bat eta eskerrak emateko gutun bat bidali.
‎A motako anplifikadoreak sarrerako seinalea bezalakoxe seinalea eman behar du irteeran, baina anplikatuta eta betiere distortsiorik gabe. Horretarako, funtzionamendu puntu estatikoak karga zuzenaren erdian egon behar du, eta ahalik eta ibiltarte handiena eman behar dio seinaleari, eta horretarakoxe doitu behar da doigailua VCE= Vcc/ 2 izan arte, aurreko praktikan erakutsi den legez.
‎A motako anplifikadoreak sarrerako seinalea bezalakoxe seinalea eman behar du irteeran, baina anplikatuta eta betiere distortsiorik gabe. Horretarako, funtzionamendu puntu estatikoak karga zuzenaren erdian egon behar du, eta ahalik eta ibiltarte handiena eman behar dio seinaleari, eta horretarakoxe doitu behar da doigailua VCE= Vcc/ 2 izan arte, aurreko praktikan erakutsi den legez.
‎Ekipamendua jasotakoan, garraioan inolako kalterik izan ez duela egiaztatu behar da lehenik. Kalterik hautemanez gero, ekipamenduaren jabeak edo erabiltzaileak berehala eman die kalte horien berri bai fabrikatzaileari bai garraiatzaileari.
‎3 Ezker behealdea. Seiehun puntuko protoboard txartela dago han, erabiltzaileak eman zaizkion osagaiekin muntaketa lanak egin ditzan.
‎Egoera bakoitzean eman beharreko denborari dagokionez, biegonkorra kanpoko desarren maiztasunaren mende baino ez dago; monoegonkorrean, desarra bulkaden araberakoa da egoera egonkorrean emango duen denbora, eta kondentsadore baten gaitasunaren araberakoa, berriz, egoera ezegonkorrean emango duen denbora. Astablean, azkenik, kondentsadoreen araberakoa da egoera bakoitzean emango duen denbora.
‎Transistorearen baseari, bulkada ez zaio zuzenean eman behar, erresistentzia baten bidez baizik.
‎Etapa horrek egiteko bikoitza du: izan ere, kargari ahalik eta potentzia handiena eman behar dio, eta inpedantziak egokitu behar ditu horretarako.
‎4 Nola eman daiteke zenbaki negatibo bat sistema bitarrean?
‎4 Nola eman daiteke zenbaki negatibo bat sistema bitarrean?
‎Hiru eratan eman daiteke zenbaki negatibo bat sistema bitarrean: balio absolutua eta zeinua, bateko osagarriaren hitzarmenaren bidez eta biko osagarriaren hitzarmenaren bidez.
‎3 Nola eman daiteke zenbaki negatibo bat BCDn?
‎3 Nola eman daiteke zenbaki negatibo bat BCDn?
‎12 Zer ezberdintasun dago taula honen eta aurrekoaren artean, hots, orain arte probatutako bi zirkuituek eman dizkiguten datuen artean?
‎12 Zer ezberdintasun dago taula honen eta aurrekoaren artean, hots, orain arte probatutako bi zirkuituek eman dizkiguten datuen artean?
‎4 Aipatu beste kapsula mota batzuk, THD erakoak nahiz SMD erakoak. Siglen esanahia eman .
‎2 Muntatu, protoboard aren gainean, 3 irudian ageri den zirkuitua, eta, gero, eman tentsioa ekipoari.
‎7 LEDaren tentsioaren eta korrontearen balioak jakinda, eman ezazu erresistentzia mugatzailea kalkulatzeko formula. Zer gertatuko litzateke zirkuituan erresistentzia hori kenduko bagenu?
‎2 Protoboard aren gainean, 3 irudian ageri den zirkuitua muntatu, eta, gero, tentsioa eman ekipoari.
‎7 LEDaren tentsioaren eta korrontearen balioak jakinda, eman ezazu erresistentzia muga­tzailea kalkulatzeko formula. Zer gertatuko litzateke zirkuituan, erresistentzia hori kenduko bagenu?
‎–Genevako Aldarrikapena deritzon Haurraren Eskubideen Aldarrikapen honen bitartez, nazio guztietako gizon emakumeek, gizateriak haurrari duen onena eman behar diola onartuz, betebehar hauek aldarrikatu eta onartzen dituzte, arraza, nazionalitate edo sinesmen guztien gainetik:
‎1 Normal garatzeko baldintzak eman behar zaizkio haurrari, ikuspegi materialetik eta espiritualetik.
‎2 Gose den haurrari jaten eman behar zaio, gaixorik dagoen haurra artatu egin behar da, adimen urriko haurrari lagundu egin behar zaio, egokitu gabeko haurra errotu egin behar da, eta umezurtza eta haur abandonatua hartu egin behar dira, eta lagundu egin behar zaie.
‎Dokumentu horrek hitzaurrea eta 10 artikulu ditu. Hitzaurrean adierazten da gizarteak babesa eta eskubideak eman behar dizkiela haurrei, eta gobernu nazionalei eskatzen die eskubide horiek onartzeko eta, neurri legegileak ateraz, beren araudietan sartzeko. Artikuluetan zehazten dira eskubide horiek.
‎–Gizateriak haurrari eman diezaiokeen onena eman behar diola kontuan hartuz, Haurraren Eskubideen Aldarrikapen hau egiten du, haurrak haurtzaro zoriontsua izan dezan eta, bere onerako eta gizartearen onerako, aldarrikapenean adierazten diren eskubideak eta askatasunak izan ditzan, eta gurasoei, gizon eta emakumeei indibidualki, erakunde partikularrei, tokiko agintariei eta gobernu nazionalei eskatzen die eskubide horiek o...
‎–Gizateriak haurrari eman diezaiokeen onena eman behar diola kontuan hartuz, Haurraren Eskubideen Aldarrikapen hau egiten du, haurrak haurtzaro zoriontsua izan dezan eta, bere onerako eta gizartearen onerako, aldarrikapenean adierazten diren eskubideak eta askatasunak izan ditzan, eta gurasoei, gizon eta emakumeei indibidualki, erakunde partikularrei, tokiko agintariei eta gobernu nazionalei eskatzen die eskubide horiek onartzeko eta haiek bete...
‎2 artikulua. Haurrak babes berezia izan behar du, bai eta aukerak eta zerbitzuak ere; horiek guztiak legeak eta beste baliabide batzuek eman behar dizkiote, fisikoki, mentalki, moralki, espiritualki eta sozialki gara dadin modu osasungarri eta normalean, askatasunez eta duintasunez. Xede hori duten legeak aldarrikatzean, haurraren interes gorena hartu behar da kontuan nagusiki.
‎Haurrak gizarte segurantzaren onurak izan behar ditu. Osasun onean hazteko eta garatzeko eskubidea du; xede horretarako, zaintza bereziak eta jaio aurreko eta osteko arreta eman behar zaizkie bai haurrari, bai bere amari. Haurrak elikadura, etxebizitza, jolas eta mediku zerbitzu egokiak izateko eskubidea du.
‎Haurrak hezkuntza jasotzeko eskubidea du; hezkuntza hori, oinarrizko etapetan behintzat, doakoa eta derrigorrezkoa izan behar du. Bere kultura orokorra sustatuko duen hezkuntza eman behar zaio, eta hezkuntza horrek aukera eman behar dio, aukera berdintasuneko egoeretan, bere gaitasunak, adimena eta erantzukizun moral eta soziala garatzeko, eta gizarteko kide baliagarria izatera iristeko.
‎Haurrak hezkuntza jasotzeko eskubidea du; hezkuntza hori, oinarrizko etapetan behintzat, doakoa eta derrigorrezkoa izan behar du. Bere kultura orokorra sustatuko duen hezkuntza eman behar zaio, eta hezkuntza horrek aukera eman behar dio, aukera berdintasuneko egoeretan, bere gaitasunak, adimena eta erantzukizun moral eta soziala garatzeko, eta gizarteko kide baliagarria izatera iristeko.
‎22 artikulua. Haur errefuxiatuen egoera arautzen du; haiei babes berezia eman behar zaie.
‎Justizia babesteko eta zaintzeko eskubidea aitortzen du, eskubideak benetan gauzatzea bermatzeko: . Pertsona guztiek eskubidea dute epaileek eta auzitegiek benetan babes eman diezaieten beren eskubide eta interes legitimoen erabileran, eta ezein kasutan ezin gertatuko da defentsa gabeziarik.?.
‎3 Gurasoek era guztietako laguntza eman behar diete seme alabei, ezkontzakoak izan zein ezkontzaz kanpokoak, adingabe diren bitartean eta, orobat, legez hala dagokien gainerako kasuetan.
‎Tutoretza arrazoi hauengatik iraungitzen da: adingabea emantzipatu egin delako, adoptatu egin dutelako, hil egin delako, gurasoek guraso ahala berreskuratu dutelako edo ebazpen judizial batek amaiera eman diolako tutoretza eragin zuen ezintasunari.
‎Legearen arabera, adingabe bat arrisku edo babesgabetasun egoeran ikusten duen pertsona orok berehalako laguntza eman behar dio, eta gertakariaren berri eman behar dio autoritateari edo haren hurbileneko agenteei. Era berean, berariaz aurreikusten da herritarrek agintari publiko eskudunei jakinarazi behar dietela adingabeak ohiz edo arrazoirik gabe huts egiten duela eskola.
‎Legearen arabera, adingabe bat arrisku edo babesgabetasun egoeran ikusten duen pertsona orok berehalako laguntza eman behar dio, eta gertakariaren berri eman behar dio autoritateari edo haren hurbileneko agenteei. Era berean, berariaz aurreikusten da herritarrek agintari publiko eskudunei jakinarazi behar dietela adingabeak ohiz edo arrazoirik gabe huts egiten duela eskola.
‎Horrez gain, bere zaintzapean edo tutoretzapean adingabeak dituen erakunde publikoak haien egoeraren berri eman die gurasoei, tutoreei edo zaintzaileei, baldin eta ebazpen judizial batek ez badu debekatzen.
‎Garapen pertsonala. Familiak indibidualki garatzeko aukera eman behar dio bere kide bakoitzari, etorkizunean kide horiek beren familia propioa eratu dezaten. Jatorrizko familian bizitako esperientziek familia unitate berriak eratzeko jarraibide gisa balio diote pertsonari.
‎Denboraldi horretan izaten dira borroka gehien gurasoen eta seme alaben artean. Etapa horretan, gurasoek ez dituzte dagoeneko seme alabak menderatu behar (hori, ordea, beharrezkoa da bizitzako lehen hamar urteetan), eta harreman simetrikoak sortu behar dira; hala, aitaren autoritateak saihestu egin behar du belaunaldien artean hainbeste aldiz gertatzen den koska, eta seme alaba nerabeari autonomia lortzeko aukera eman behar dio.
‎Krisia da pertsona bati eragiten dion desoreka mota bat, eta bere gaitasun propioak martxan jartzea oztopatzen dion estres egoera bat eragiten diona. Ondorioz, baliteke krisi egoeran dauden pertsonak gai ez izatea eta arazoari konponbide bat aurkitzeko aukera eman diezaioketen baliabideak eta beren gaitasun propioak abian jartzeko. Une horretan dute beren egoerari aurre egiten lagunduko dien kanpoko esku hartze bat.
‎Egoera horren eraginez, pertsona hori zaindu eta hari arreta eman beharrean gertatzen da familia. Arazo larrienak agertzen dira oso arreta espezializatua behar denean, eta hura ezin denean ordeztu.
‎seme alabak txikiak, nerabezaro aurrekoak edo nerabeak izan.Belaunaldien arteko elkartasuna. Kide zaharrei arreta emateak ere familiako krisiak eragiten ditu; izan ere, familiako ohiko erantzukizunak betetzeaz gain, adineko pertsonei arreta eta laguntza eman behar zaizkie. Egoera hori larriagotu egin daiteke pertsona horiek gaixotasun edo minusbaliotasunen bat baldin badute, eta, hortaz, arreta handiagoa behar baldin badute.
‎Ezkontide edo izatezko bikote goiztiarrek osatzen dute. Beren gaztetasunak ez die aukerarik eman familia bat hasteko eta mantentzeko adina baliabide ekonomiko izateko, eta are gutxiago etxebizitza duin bat lortzeko eta mantentzeko.
‎Bideratzeak, pertsona fisikoki mugitzeaz gain, haren tratamendua beste erakunde bateko beste profesional bati eskualdatzea dakar. Bideratze bat egiten denean, informazio guztia eman behar da, txosten batekin batera; txosten horretan, esku hartzearen hasieratik gertatutako ekintza guztiek agertu behar dute.
‎–1 Kasuan kasuko lurraldean adingabeen babesaz arduratzen den herri erakundeak antzematen badu adingabea babesgabezia egoeran izan daitekeela, orduan, erakunde horrek lege aginduz adingabearen gaineko tutoretza du, eta beharrezkoak diren babes neurriak hartu behar ditu, adingabe hori zaintzeko. Berrogeita zortzi orduko epearen barruan, herri erakundeak horren berri eman behar dio Fiskaltzari, eta, legezko forma erabiliz, jakinarazpena egin behar die guraso, tutore edo zaintzaileei. Jakinarazpena egitean, guraso, tutore edo zaintzaileei informazioa eman behar zaie, Administrazioaren esku hartzea eragin duten arrazoiei buruz eta kasuan kasuan hartutako erabakiak izan ditzakeen ondoreei buruz; ahal izanez gero, informazioa beraien aurrean, eta modu argi eta ulergarrian eman behar da.
‎Berrogeita zortzi orduko epearen barruan, herri erakundeak horren berri eman behar dio Fiskaltzari, eta, legezko forma erabiliz, jakinarazpena egin behar die guraso, tutore edo zaintzaileei. Jakinarazpena egitean, guraso, tutore edo zaintzaileei informazioa eman behar zaie, Administrazioaren esku hartzea eragin duten arrazoiei buruz eta kasuan kasuan hartutako erabakiak izan ditzakeen ondoreei buruz; ahal izanez gero, informazioa beraien aurrean, eta modu argi eta ulergarrian eman behar da. [...] Herri erakundeak berari eratxikitako tutoretza bereganatzen duenean, eten egiten da guraso ahala edo tutoretza arrunta?.
‎Berrogeita zortzi orduko epearen barruan, herri erakundeak horren berri eman behar dio Fiskaltzari, eta, legezko forma erabiliz, jakinarazpena egin behar die guraso, tutore edo zaintzaileei. Jakinarazpena egitean, guraso, tutore edo zaintzaileei informazioa eman behar zaie, Administrazioaren esku hartzea eragin duten arrazoiei buruz eta kasuan kasuan hartutako erabakiak izan ditzakeen ondoreei buruz; ahal izanez gero, informazioa beraien aurrean, eta modu argi eta ulergarrian eman behar da. [...] Herri erakundeak berari eratxikitako tutoretza bereganatzen duenean, eten egiten da guraso ahala edo tutoretza arrunta?.
‎HAURTZAROA 3Haurtzaroaren kontzepturako hurbilketa 4Haurtzaroari historian zehar eman zaion arreta 5Haurtzaroari buruzko pentsaera antzinako munduan 5Erdi Aroa eta Errenazimendua 6Ilustraziotik XX. mendera 6Haurrenganako arretarekin lotutako nazioarteko erakundeak 8Erakunde ofizialak edo gobernu erakundea 9Gobernuz kanpoko erakundeak 11Haurren eskubideen nazioarteko esparrua 12Genevako Aldarrikapena 12Haurraren Eskubideen Aldarrikapena 13Haurraren Eskubideen Hitzarmena 15Haurren e...
‎1.2 Haurtzaroari historian zehar eman zaion arreta
‎Ekarpen horiek beranduago berreskuratu zituzten, besteak beste, J. H. Pestalozzik() eta F. Fröbel ek(). Pestalozzik bere bizitzako zati handi bat eman zuen gaur egun, arrisku sozialeko haurtzaro, deituko geniokeena ikasten eta hari arreta ematen.
‎1.2 irudia. Haurrei ez zaie beti berariazko arreta eman .
‎Migrazio prozesuek familiengan eragiten duten inpaktu emozionaletik eta horrek haien seme alabengan izan ditzakeen ondorioetatik etorritako premia afektibo eta emozionalei arreta eman behar zaie.
‎Gainera, hileta errituen berri eman behar zaio: hiletara joan nahi badu, bere borondatea errespetatu behar da.
‎Komeni da hezitzaileak beste haurrei azaltzea zergatik falta den haien gelakidea, eta heriotzaz hitz egitea hura itzuli baino lehen. Berriro eskolara itzultzen denean, haurraren hezitzaileak berehala transmititu behar dio bere laguntza eta gela guztiarena, haren sentimenduei babesa eman behar die, eta gelan jolastera eta haren bizitza normalizatzera bultzatu behar du.
‎Era berean, bere babesa eta laguntza eman behar dizkio haurrari, sendotze prozesuan dituen ohitura batzuetan atzera egingo balu, baliteke galtzetan pixa egitea, mukiak ez garbitzea??. Familiaren laguntzarekin, eta maitasunez eta kontu handiz, ohitura horiek berriro hartzera bultzatu behar da, eta gertaera horiek behin eta berriz gertatzeagatik beste haurrek barre egitea saihestu behar da.
‎Talde bakoitzak bere agenda diseinua sortu behar du.Talde bakoitzak haur agenda batzuk bildu behar ditu, haien elementuak aztertzeko. Zuen irakasleek eman diezazkizuekete, praktika zentroetan lor ditzakezue, etapa horretan haurren bat duen senideren batek eman diezazkizueke, liburu denda batean aurkitu ditzakezue. Horiek aztertu ondoren, garrantzitsuak iruditzen zaizkizuen elementuak hautatu, dituzue eta ordenatu egin behar dituzue.Azkenik, behin betiko diseinua egin behar duzue: formatua, hura osatzen duten zatiak, jasotzen duen informazioa. Zuen diseinua gelan aurkeztu behar duzue.IraupenaSaio bat edo bi utzi ahal izango dira lana egiteko, eta beste bat hura gelan aurkezteko.
‎Talde bakoitzak bere agenda diseinua sortu behar du.Talde bakoitzak haur agenda batzuk bildu behar ditu, haien elementuak aztertzeko. Zuen irakasleek eman diezazkizuekete, praktika zentroetan lor ditzakezue, etapa horretan haurren bat duen senideren batek eman diezazkizueke, liburu denda batean aurkitu ditzakezue. Horiek aztertu ondoren, garrantzitsuak iruditzen zaizkizuen elementuak hautatu, dituzue eta ordenatu egin behar dituzue.Azkenik, behin betiko diseinua egin behar duzue: formatua, hura osatzen duten zatiak, jasotzen duen informazioa. Zuen diseinua gelan aurkeztu behar duzue.IraupenaSaio bat edo bi utzi ahal izango dira lana egiteko, eta beste bat hura gelan aurkezteko.
‎Talde bakoitzak bere lana egin behar du.Bilera bat prestatu duzue, guraso talde bati azaltzeko haur zentrora egokitzeko denboraldian nola jokatu behar den. Gai horri buruz eman dugun informazioa erabili behar duzue, eta, beharrezkoa baderitzozue, informazio hori zabaldu duzue.Bilera euskarri elektronikoan prestatu behar duzue, aurkezpenak egiteko programa bat erabilita.Ondoen diseinatutako bi lanak gelan aurkeztuko dira, bilera bat izango balitz bezala, eta altzarien kokapena eta beste alderdi batzuk ere kontuan hartuta.IraupenaBi saio utzi ahal izango dira bilera prest...
‎Tratu txarrei buruz hainbat eta hainbat definizio eman dira, ez baita erraza haiek definitzea; izan ere, ez dira begi bistako kasuak eta egoerak bakarrik, esaterako, min fisikoa?, sarritan oharkabean gertatzen diren egoerak ere bai baitira, adibidez, arretarik eza edo tratu txar psikologikoak?.
‎Ez egitea. Eman behar ziren baina eman ez diren zaintza eta arreta guztiak dira.
‎Halako egoera baten aurrean, arreta handiagoz behatu dugu, eta behaketa horrek askoz sistematikoagoa eta jarraituagoa izan du. Hezkuntzako langileek gurasoekin izandako harreman informalek eta elkarrizketek ere jarraibideak eman diezazkigukete.
‎4.3 dokumentuaTratu txarren egoerak detektatzeko eta egoera horiek tratu txartzat jotzeko zailtasunakDetektatzeko zailtasunakTratu txarrak diagnostikatzea ez da beti erraza izaten; askotan, susmatu ere ez dira egiten.Ez dago dena barne hartzen duen definiziorik, haiek zailtasun handirik gabe detektatzeko aukera emango duenik.Askotan, zaila da istripuz gertatutako zauriengandik bereiztea.Tratu txarrei buruz jasotzen den lanbide heziketa eskasa da edo ez da jasotzen, eta eragotzi egiten du zauriak detektatzea.Profesionalaren beraren irizpide pertsonalak.Tratu txarrak tratu txartzat hartzeko edo haiek jakinarazteko zailtasunakZauriei ez zaie garrantzi handirik ematen.Susmatu arren, ez da ziur jakiten zauriak nola gertatu diren (hanka sartzeko beldurra). Zauriak jakinaraztea salaketa jartzearen baliokidea dela pentsatzeko beldurra.Profesionalaren kezka pertsonalak: legalak (deklaratu beharra), ekonomikoak (lanorduak galtzea, bezeroak galtzea), erosotasuna (deklaratu behar izanez gero, epaitegira joatea), beldurra (gurasoen erreakzioa). Lehenagoko esperientziak, non, agintariei tratu txarren susmo bat jakinarazi arren, haurra gurasoekin utzi baitzen, aurretik beharrezko gizarte tratamendurik eman gabe.Profesional askok uste dute, tratu txarren susmo bat jakinarazita, haurrari mesede baino kalte handiagoa egiten zaiola, arrazoi hauengatik: Erasotzailearen ustez, bera ikertzeko edo berari galdeketa egiteko arrazoia haurra da, eta, ondoren, indarkeria handiagoz jokatuko du.Hobe dira guraso txarrak, erakunde on bat baino.Uste dute ez dutela sartu behar beste familien kontu pribatuetan.Iturria... HAURREN ETA NERABEEN BEHATOKIA.
‎Han, aktibatu beharreko izapideak aktibatuko dira. Ondoren, egoeraren berri eman behar zaie gurasoei.
‎Tratu txarren arriskua egotea, eta, minik eman bada, min horren larritasuna.
‎Garapena. Familiako kideen heldutasun fisiko eta emozionala neurtzen du, bai eta prozesu honetan guztian elkarri nola lagundu dioten eta nola aholku eman dioten ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eman behar 393 (2,59)
eman ezan 138 (0,91)
eman nahi 53 (0,35)
eman beharreko 32 (0,21)
eman ahal 25 (0,16)
eman ohi 20 (0,13)
eman ondoren 10 (0,07)
eman distira 8 (0,05)
eman egin 8 (0,05)
eman ez 8 (0,05)
eman aurre 6 (0,04)
eman baino 6 (0,04)
eman ere 5 (0,03)
eman beharrean 4 (0,03)
eman berri 4 (0,03)
eman ezin 4 (0,03)
eman irakin 4 (0,03)
eman arte 3 (0,02)
eman forma 3 (0,02)
eman zehaztu 3 (0,02)
eman ahala 2 (0,01)
eman akabera 2 (0,01)
eman ala 2 (0,01)
eman bera 2 (0,01)
eman biratu 2 (0,01)
eman dieta 2 (0,01)
eman egon 2 (0,01)
eman elementu 2 (0,01)
eman erabaki 2 (0,01)
eman jan 2 (0,01)
eman kolpe 2 (0,01)
eman lau 2 (0,01)
eman nahiz 2 (0,01)
eman salgai 2 (0,01)
eman zu 2 (0,01)
eman Manuel 1 (0,01)
eman al 1 (0,01)
eman alta 1 (0,01)
eman anomalia 1 (0,01)
eman arau 1 (0,01)
eman argitasun 1 (0,01)
eman arrazoi 1 (0,01)
eman astiro 1 (0,01)
eman aurkeztu 1 (0,01)
eman aurreko 1 (0,01)
eman azaldu 1 (0,01)
eman baina 1 (0,01)
eman bakoitz 1 (0,01)
eman be 1 (0,01)
eman bero 1 (0,01)
eman besterik 1 (0,01)
eman bi 1 (0,01)
eman bizi 1 (0,01)
eman croissant 1 (0,01)
eman datu 1 (0,01)
eman denbora 1 (0,01)
eman deskribatu 1 (0,01)
eman dio.estatuko 1 (0,01)
eman du.f) 1 (0,01)
eman ekipo 1 (0,01)
eman errekurtso 1 (0,01)
eman etengailu 1 (0,01)
eman ezagutu 1 (0,01)
eman ezer 1 (0,01)
eman familia 1 (0,01)
eman gehien 1 (0,01)
eman gertatu 1 (0,01)
eman gontz 1 (0,01)
eman hautatu 1 (0,01)
eman helbide 1 (0,01)
eman hezitzaile 1 (0,01)
eman hiru 1 (0,01)
eman honako 1 (0,01)
eman hori 1 (0,01)
eman hura 1 (0,01)
eman hurbil 1 (0,01)
eman informazio 1 (0,01)
eman irakasle 1 (0,01)
eman irakinaldi 1 (0,01)
eman italiar 1 (0,01)
eman itxaropen 1 (0,01)
eman kanpaina 1 (0,01)
eman konponbide 1 (0,01)
eman kontrako 1 (0,01)
eman landare 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
eman behar ukan 96 (0,63)
eman behar esan 40 (0,26)
eman nahi esan 10 (0,07)
eman nahi ukan 8 (0,05)
eman ohi ukan 8 (0,05)
eman baino lehen 5 (0,03)
eman distira sagar 5 (0,03)
eman behar diol 4 (0,03)
eman beharreko informazio 4 (0,03)
eman egin behar 4 (0,03)
eman irakin bat 4 (0,03)
eman beharreko denbora 3 (0,02)
eman beharreko urrats 3 (0,02)
eman beharreko zerbitzu 3 (0,02)
eman arte itxaron 2 (0,01)
eman behar eragin 2 (0,01)
eman behar ongarri 2 (0,01)
eman beharreko erantzun 2 (0,01)
eman beharreko oinarrizko 2 (0,01)
eman distira fruta 2 (0,01)
eman elementu bakoitz 2 (0,01)
eman ezan baino 2 (0,01)
eman ezan erantzun 2 (0,01)
eman ezan erresistentzia 2 (0,01)
eman ezan eskatu 2 (0,01)
eman ezan informazio 2 (0,01)
eman ezan letra 2 (0,01)
eman ezin ukan 2 (0,01)
eman lau biratu 2 (0,01)
eman nahiz ez 2 (0,01)
eman akabera errail 1 (0,01)
eman ala ez 1 (0,01)
eman ala haur 1 (0,01)
eman alta txosten 1 (0,01)
eman arau hori 1 (0,01)
eman argitasun desberdin 1 (0,01)
eman aurre ulertu 1 (0,01)
eman aurreko edozein 1 (0,01)
eman baina ahots 1 (0,01)
eman baino lehenagoko 1 (0,01)
eman bakoitz azalpen 1 (0,01)
eman be har 1 (0,01)
eman behar al 1 (0,01)
eman behar azken 1 (0,01)
eman behar bada 1 (0,01)
eman behar baldin 1 (0,01)
eman behar bismuto 1 (0,01)
eman behar egon 1 (0,01)
eman behar ere 1 (0,01)
eman behar ez 1 (0,01)
eman behar gertatu 1 (0,01)
eman behar goialde 1 (0,01)
eman behar hazi 1 (0,01)
eman behar hilzorian 1 (0,01)
eman behar interesdun 1 (0,01)
eman behar laguntza 1 (0,01)
eman behar leku 1 (0,01)
eman behar mezu 1 (0,01)
eman beharrean IP 1 (0,01)
eman beharreko arreta 1 (0,01)
eman beharreko berme 1 (0,01)
eman beharreko egintza 1 (0,01)
eman beharreko emari 1 (0,01)
eman beharreko fosforo 1 (0,01)
eman beharreko gainazal 1 (0,01)
eman beharreko garrantzi 1 (0,01)
eman beharreko harrera 1 (0,01)
eman beharreko pausu 1 (0,01)
eman beharreko potentzia 1 (0,01)
eman beharreko prestazio 1 (0,01)
eman beharreko produktu 1 (0,01)
eman beharreko zainketa 1 (0,01)
eman beharreko zeharkako 1 (0,01)
eman bera era 1 (0,01)
eman bera kexa 1 (0,01)
eman bero gelatina 1 (0,01)
eman berri alde 1 (0,01)
eman berri laukizuzen 1 (0,01)
eman besterik ez 1 (0,01)
eman bi prebentzio 1 (0,01)
eman biratu erdi 1 (0,01)
eman biratu tarta 1 (0,01)
eman croissant forma 1 (0,01)
eman datu hauek 1 (0,01)
eman denbora pentsatu 1 (0,01)
eman deskribatu hasi 1 (0,01)
eman dieta kutsu 1 (0,01)
eman dieta profesional 1 (0,01)
eman dio.estatuko enplegu 1 (0,01)
eman distira gainalde 1 (0,01)
eman du.f) alarma 1 (0,01)
eman egon azalpen 1 (0,01)
eman egon izatezko 1 (0,01)
eman erabaki aduana 1 (0,01)
eman erabaki hartz 1 (0,01)
eman errekurtso jarri 1 (0,01)
eman ez baldin 1 (0,01)
eman ez ukan 1 (0,01)
eman ezan abisu 1 (0,01)
eman ezan agiri 1 (0,01)
eman ezan ahalbidetu 1 (0,01)
eman ezan akabera 1 (0,01)
eman ezan amore 1 (0,01)
eman ezan babes 1 (0,01)
eman ezan bai 1 (0,01)
eman ezan baliabide 1 (0,01)
eman ezan baliagarritasun 1 (0,01)
eman ezan balio 1 (0,01)
eman ezan behin 1 (0,01)
eman ezan belar 1 (0,01)
eman ezan berak 1 (0,01)
eman ezan beste 1 (0,01)
eman ezan bezero 1 (0,01)
eman ezan bide 1 (0,01)
eman ezan bikotekide 1 (0,01)
eman ezan bitarteko 1 (0,01)
eman ezan bultzada 1 (0,01)
eman ezan edan 1 (0,01)
eman ezan egoera 1 (0,01)
eman ezan emari 1 (0,01)
eman ezan emozio 1 (0,01)
eman ezan energia 1 (0,01)
eman ezan enpresa 1 (0,01)
eman ezan erlauntz 1 (0,01)
eman ezan erregelamendu 1 (0,01)
eman ezan esan 1 (0,01)
eman ezan etikoki 1 (0,01)
eman ezan eurak 1 (0,01)
eman ezan ez 1 (0,01)
eman ezan frankiziadun 1 (0,01)
eman ezan fruitu 1 (0,01)
eman ezan gaizki 1 (0,01)
eman ezan gu 1 (0,01)
eman ezan haur 1 (0,01)
eman ezan hautaketa 1 (0,01)
eman ezan hemorroide 1 (0,01)
eman ezan herri 1 (0,01)
eman ezan ikastetxe 1 (0,01)
eman ezan ikusi 1 (0,01)
eman ezan instalazio 1 (0,01)
eman ezan intentsitate 1 (0,01)
eman ezan izurri 1 (0,01)
eman ezan jarduketa 1 (0,01)
eman ezan kalkulatu 1 (0,01)
eman ezan kasu 1 (0,01)
eman ezan koordinazio 1 (0,01)
eman ezan lagundu 1 (0,01)
eman ezan laguntza 1 (0,01)
eman ezan lehiakide 1 (0,01)
eman ezan leku 1 (0,01)
eman ezan lurzoru 1 (0,01)
eman ezan materia 1 (0,01)
eman ezan nahi 1 (0,01)
eman ezan on 1 (0,01)
eman ezan pertsona 1 (0,01)
eman ezan potentzia 1 (0,01)
eman ezan puntu 1 (0,01)
eman ezan salbuespen 1 (0,01)
eman ezan toki 1 (0,01)
eman ezan udalerri 1 (0,01)
eman ezan zenbait 1 (0,01)
eman ezan zuzen 1 (0,01)
eman familia bat 1 (0,01)
eman forma biribil 1 (0,01)
eman forma eskuz 1 (0,01)
eman gontz ukan 1 (0,01)
eman helbide berri 1 (0,01)
eman hezitzaile beti 1 (0,01)
eman hiru urte 1 (0,01)
eman honako hauek 1 (0,01)
eman hori berri 1 (0,01)
eman hura instalatu 1 (0,01)
eman hurbil ukan 1 (0,01)
eman informazio hori 1 (0,01)
eman irakinaldi bat 1 (0,01)
eman italiar irrikatu 1 (0,01)
eman itxaropen faltsu 1 (0,01)
eman kanpaina izen 1 (0,01)
eman kolpe bizkarrezur 1 (0,01)
eman kolpe bortitz 1 (0,01)
eman konponbide ez 1 (0,01)
eman kontrako argudio 1 (0,01)
eman landare errotu 1 (0,01)
eman Manuel hainbat 1 (0,01)
eman nahi bada 1 (0,01)
eman ondoren ere 1 (0,01)
eman ondoren publiko 1 (0,01)
eman zehaztu prozedura 1 (0,01)
eman zu bizi 1 (0,01)
eman zu erabaki 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia