Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2003
‎Jende gutxien bildu zituzten sailak Zuzenbidea (6 lagun) eta Historia (bi hitzaldi baino ez ziren eman) izan ziren, Zientzia arloko sailen artean Biologia izan zen nagusi (31 lagun) eta ondoren matematika (21). Zientzia Sailetako arduradunek, Elhuyar aldizkarian egindako txostenean, zenbait arrazoi eman zituzten ikasleen jaitsiera azaltzeko, irakaskuntzan ari ziren pertsonak erakartzeko zailtasuna zen garrantzitsuena, UEUn ari ziren irakasleek unibertsitatearekin eta ikerketarekin lotura estuegia zutelako, UEUtik kanpo bazeudelako beste ikastaro berezitu batzuk; UEUk titulu ofizialik ez emateak irakasleak urruntzen zituelako eta oposizioak egon zirelako. Ikastaroen kostu altua, 18.000 pezeta, nahiz eta erreala 30.000 ingurukoa izan?
2007
‎Esan dugunaren kontrakoa ari gara adierazten. Demagun irakasleak diotsola suspentsoa izan duen ikasleari: asko ikasi duzu, agerian da!
2008
‎Ikasgela barruko jardueran, esaterako, ikasketa kooperatiboa bultzatzen denean, gelako jarduerak taldeetan burutu ostean irakaslearen aurrean azalpenak eman behar direnean, hortxe berean ari gara ikasleak jartzen formaltasun aldetik egoera desberdinetan. Demagun irakasleak ataza bat jarri duela gelan, talde txikitan burutzeko eta gero azalpenak emateko jendaurrean; ikasleek ataza edo arazo horri irtenbide bat emateko euren artean nahitaez hitz egin, eztabaidatu edo ados jarri dute; geroxeago ahoz bateratu diren iritzi horiek paperera eraman dituzte, eta azkenik, jendaurrean, gainerako ikaskideen eta irakaslearen aurrean azaldu dute lan taldean erabaki du... Taldean burutu beharreko lan hori, hizkera eredu ez formal batean egitea da zentzuzkoena, geroxeago paperean jartzean kodez aldatuko dira eta, azkenik, euren erabakiak aurkezteko garaian, berriz, hizkera eredu formal bat erabili beharreko egoera batean geundeke, izan ere, ahoz esateko prestatutako testu idatzia da, kode mistokoa hain zuzen.
2009
‎guk egin behar dugu hori; gu ahalegindu behar gara hori lortzen. Ingeniaritza eskolak emateko irakasle euskaldunik lortzen ez badugu ez da izango Bolognaren errua; izango da guk ez dugula topatu, ez dagoelako edo ez dugulako behar besteko ahaleginik egin. Gure hizkuntza politika aspaldi hasi zen, Juan Inazio Perezek egin zuen normalizazio plana, eta dagoeneko hamabi urte pasa dira.
2010
‎Etsigarria dela adierazi dugu, frustragarria ere bai, behar bada, amai bako zerrenda ematea irakasleari, adieraziz zer egin behar den hizlari ona izateko. Horrek segurtasunik eza dakarkio.
2011
‎Zientzia Fakultateak, beraz, printzipioz ez zuen irakasle berririk lortzerik. Orduan Txurrukak eta Iturbek Arantza Mendizabal errektorearekin (funtzioetan zegoena) adostu zuten euskarazko eskaintza bigarren ziklora zabaltzeko, lehenengo zikloko enborrezko irakasgaien praktikak emateko irakasle bi kontratatzea, eta kontratatutakoek irakas orduen zama betetzeko bigarren zikloko irakasgaiak ematea. Halaxe kontratatu ziren 85/ 86 ikasturtean Arturo Elosegi eta Juan Ignacio Perez Iglesias (gerora UPV/EHUko errektore izango zena) lehenengo zikloko praktikak eta bigarren zikloko Ekologia eta Animali Fisiologia irakasgaiak emateko.
‎Hainbat ikasle zegoen Irakasle Eskolan euskalduntzeko edo alfabetatzeko prest. Uribarrenen arazorik handienetakoa euskara klaseak emateko irakasle gaituak aurkitzea izan zen. Batetik, aurreko urteetan Bilboko Irakasle Eskolan borondate hutsez eta modu ez ofizial eta ordutegietatik kanpo euskara ikasten ibilitakoak bildu zituen, egoera azaldu, eta euskara klaseetan beraiek irakasle izateko aukera eman zien.
‎Batxilergoa ikasten ari nintzela literaturara eta filosofiara oso emandako irakasle bat nuen (Ricardo Moreno Moneo zuen izena) eta hark sartu zidan zaletasuna. Buruan sartu zitzaidan letrak ikasi behar nituela, eta ahal bazen, filosofia.
2013
‎–8 Aurkitu itzazu sarrera/ irteeretarako eta elikadurarako konexio desberdinak dituzten bost automata programagarriren ezaugarri orriak. Kopiatu itzazu irudi eskemadunak, antola ezazu dokumentu bat zure testu prozesatzailean, eta eman irakasleari.
‎1 Egin gabe baduzue, bil ezazue zuen bizilekuei buruzko informazioa dokumentu batean txukun txukun, eta eman irakasleari gelako balizko bizilekuen txostena osatzeko.
2014
‎Amaitu ondoren, eskatutako irizpide guztiak dituela egiaztatzeko, balioetsi egindakoa, taulako irizpideen arabera. Ondoren, eman irakasleari.
2015
‎Matematika eta natur zientziak emateko irakasleak behar zituztela eta jo zuten ikastolakoek Txilikurengana. Orduan, ikasmateriala sortzen eta itzultzen lan handia egin zuten, Txilikuk gogoratu duenez:
‎Bestalde, Gipuzkoako Diputazioak 1966an Lehen Hezkuntzako Ikuskaritzari eskatu zion baimena ematea irakasleei, udalek hala erabakiz gero, eskola orduz kanpoko euskara ikastaroak emateko. Irakasle gehienak erdaldunak zirenez, udalek euskara irakasleak proposa zitzaketen.
‎Hemen, fakultatean adibidez, ingelesez klaseak emateko irakasle kopurua betetzeko eskatu dira ordezkapen batzuk. Hor sartu diren irakasle gehienak elebidunak izan dira [euskara gaztelania], orain arte euskaraz ematen ari zirenak.
2018
‎Izan ere zenbait kasutan ukatzen ari dira bisatua, edo lehen hilabete bakarrean ematen zuten bisa, egun zortzi hilabete ere hartzen dute emateko. Horren aitzinean, bada kasino bat Miamin, Magic City Casino, beisbol eta beste kiroletan ari diren amerikanueri hiru hilabeteko ikastaro bat eman irakasleak pilotari euskaldunak eta" pilotari" bilakatu nahi dituena, parioak onartzen dituen pilota show bat muntaturik. Egoera lehenagotik zetorren, baina areagotua da Trump-en politikarekin, Estatu Batuek ez baitute konprenitzen maila oneko pilotariak Euskal Herrian baizik ez direla harrapatzen, salbuespenak salbuespen.
‎Hori gertatu zen 1922an, bertan behera gelditu zirenean Ganivetek bere gutunean kritikatzen zuen erreforma, eta erreforma hark aurrerago jasan zituen moldaketa guztiak. Funtsean, unibertsitateei autonomia aitortu zitzaien, bai, baina ez zitzaien baliabide ekonomikorik eman irakasleak euren kabuz kontratatzeko; honenbestez, hezkuntza instituzioen autonomia ez zen inoiz praktikan aplikatu, eta, kiebrak jota, gobernu zentralaren eskuetara itzuli ziren.
2020
‎«Nafarroako unibertsitatea izanda, euskaraz diren ikasgaiek kredituen %20a baino pisu handiagoa lukete». Areago, «ikasgaiak euskaraz emateko irakasle euskaldunak badirela eta taldea ateratzeko gutxieneko ikasle kopurua badela» dio. «NUPen ikasgaiak euskaraz eskaintzeari baino garrantzi gehiago ematen diote ingelesez eskaintzeari, kontuan izan gabe, bertako hizkuntza bat baliogabetzen ari direla».
2021
‎" Familiei, elkarteei, psikologoei eta irakasleei esker lortu da hori, baina gizartea hezkuntza sistemaren aurretik dijoa. Horregatik, aldaketa emateko irakasleen rola oso garrantzitsua dela uste dut, eta horiek babestu egin behar ditugu, baliabideak eta formakuntza eskainita".
‎Aspalditik bolo bolo dabilen topiko maltzur horretaz baliatu ziren oasiko buruak itxialdian, ulertezinak diren zenbait bonba jaurtiz. Arantxa Tapiak" gainontzeko arloak lanera itzuli badira, irakasleek ere itzuli dute" esan zuen, aditzera emanez irakasleak ez zirela lanean egon, inoiz baino lan eskerga handiagoa izan zutenean itxialdian —eta, noski, estres eta erredura handiagoa pairatu. Baina, oraindik gauza harrigarriagoak ere entzun behar izan genituen, lehendakariak honakoa jaurti baitzuen lotsatu barik:
‎Ez du ematen irakasle batzuen doia denik, eta" gorroto etnikoaz" espekulatzea hobesten dute.
2022
‎Baina ikasi, ikasi zuen behintzat. Ikasle onak ez zion poza baizik ematen irakasleari. Berehala harrapatu zuen bere ikaskideen maila, baita gainditu ere.
‎Elkarrizketaren berri emanez irakasleari entregatu nion idazkian gogoan dut lotsaren kontua ere aipatzen nuela motozerraren pasadizoa esplikatzeko arrazoien artean, eta gogoan dut baita ere" lotsa klase zapalkuntzaren somatizazioa ere izan daiteke" idatzi nuela, irakaslea txundituta utzi bainuen esaldiarekin.
‎Djerideren begiratuak agertzen duen argitasuna eta patxada ikusgarriak dira. Ayiti Moderne izeneko erakunde baten parte da, besteak beste, eta herriz herri ibiltzen da teknologia arloa kreolez bultzatzeko formazioak ematen irakasle eta abarri. Formazio zabalekoa izan behar du, eta Haiti demokratizatzeko prozesuaren porrotaz gogoeta batzuk eskaini dizkigu.
2023
‎Eta 1975ean hasi ziren irakasgai batzuk euskaraz ematen; irakasleen birziklapena ere orduantxe abiatu zen. 1979an, Espainiako Hezkuntza Ministerioarekin Elebitasun Kupoa adostu zen, euskarazko eskolak emateko irakasleen zerrenda, alegia. 1990ean jaso zituen Nafarroak hezkuntza eskumenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia