Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 48

2006
‎Lan mundura eta ikasketetara sarbidea izanda beste guztia kasualitatez tokatu zaigun zerbait bezala hartzera iritsi gara patriarkatuaren tranpan zuzenean eroriz; gutxiago kobratzen dugu, lanetik etxera itzulitakoan dena egiteko egoten da oraindik, amatasunaren inguruko erabakiak gure bizi profesionalaren inguruan hartu arazten dizkigute… baina ez gara kontziente hau guztia emakume izateagatik gertatzen zaigula. Eskubideetan parekatuta bagara ere, gizon eta emakumeok ez dugu tratu berdina jasotzen lege horiek betearaztean.
‎–Orduan emakumeok ez zineten horrenbeste kexatuko etxeko lanak egin behar izateagatik.
‎Ez, ez. Kapela bat edo beste zernahi erostea, emakumeok ez dugu besterik buruan, hala uste duzue gizonezkoek. Eta Marlenek azpiak ateratzen dizkio uste zabaldu horri:
‎Hitlerrek berak esan ez du ba emakumeok ez dugula zertan karrerarik egin. Soldaduak izateko behar zaituzte zuek, soldaduen ama izateko behar gaitu gu.
2007
‎Aspaldiko mitoa da, emakumeok ez dugula uzkerrik botatzen. Baina bai, botatzen ditugu.
2008
‎Emakumearen rola politikan izan dugu hizpide segidan: " Ez naiz karguen zereginean diskriminatua sentitu, baina emakumeok ez gara gizonak bezain lehiakorrak, ez ditugu euren anbizioak. Gizonek zerrendaburu izateko borrokatzen dute, gu aldiz apur bat kokiltzen gara".
‎Gizonezkoek zergatik egin dezakezue bururatzen zaizuen guztia eta emakumeok ez?, diotso Rosak, berak ere irribarrez. Zerbait gehiago erantsi behar duela ematen du, baina Goñiri buruzko gaizki ulertua eragin duen puntura itzulirik, diotso:
2009
‎' Ze emakume klase da hau, zapatak erosi eta janzten ez dituena?' Bidezidorretatik ibiltzen ginen, garagar irina eta kanaberazko azukrea janaz. Gizonak mozkortzen ziren, emakumeok ez. Guayllabamban oinak garbitu eta espartinak janzten nituen.
‎–eta, nola trenak ziztu egiteari ekin baitzion, erantsi zuen?: Halakoetan, izan ere, behin martxa hartuz gero, emakumeok ez gara gelditzen, ezta trena ziztuka hasten bazaigu ere?
‎–eta, nola trenak ziztu egiteari ekin baitzion, erantsi zuen–: Halakoetan, izan ere, behin martxa hartuz gero, emakumeok ez gara gelditzen, ezta trena ziztuka hasten bazaigu ere...
2010
‎Jakina. Feminismo ofizialean badirudi emakumeok ez garela gure burua zaintzeko gai, badirudi etengabe babestu behar gaituztela... Feminismoarekin hasi ginenean, egin genuen lehen gauzetariko bat Frankismoko lege faltsuki protekzionisten aurka errebelatzea izan zen.
‎Feminismoarekin hasi ginenean, egin genuen lehen gauzetariko bat Frankismoko lege faltsuki protekzionisten aurka errebelatzea izan zen. Argi utzi genuean emakumeok ez dugula gain babes hori behar, ez digula onik egiten eta ez digula hazten uzten, autonomo izaten, boterea hartzen uzten. Behar duguna tresnak dira, eta gobernuak tresna horiek jarri behar dizkigu eskura gure burua defenda dezagun, autonomoak izan gaitezen, gure burua babesteko adina botere gure eskutan har dezagun.
‎Itxialdian bildu ziren 500etik gora emakumeak txaloka agurtu genituen itxialdiaren amaierako manifestaldiaren hasieran. " Euskaldunako emakumeok ez dugu amore emango".
2011
‎«Enpresetan gaitasuna duten pertsonek lan egin behar dute, izan gizon ala izan emakume. Egia da, ordea, gizon batzuek ikaragarrizko errezeloak dituztela, eta haiei erakutsi eta sinetsarazi behar diegu emakumeok ez gatozela gizonak lan merkatutik eta goi karguetatik botatzera. Kontrakoa.
emakumeok ez dugu behar
‎Dirudienez, berdintasuna iritsi da Euskal Herriko kulturara eta emakumeok ez gara konturatu: jada ez da beharrezkoa arte bildumatan emakumeak izatea, ezta desberdintasunari buruz hitz egiten duten erakusketak egitea.
2012
‎“Ezkondutakoan, Nafarroan bizitu ginen denboraldi batez. Garai hartan, ezkondutako emakumeok ez genuen lanik egiten etxetik kanpora eta nik ere eszedentzia eskatu nuen. Umeak pixka bat hazi zirenean, berriz ekin nion lanari, Abarzuzako eskolan.
2013
‎" Emakumeok ezin garela bakarrik egon, horrek arriskuan jartzen gaituela, horra helarazten den mezua, baina izua sortzea ez da irtenbidea, espazioak seguruago bilakatzeko neurriak hartu lituzke Ertzaintzak, eta indarkeria kasuak daudenean esku hartu. Gizonek eskubidea dute kalean bakarrik ibiltzeko eta beldurrik ez izateko, emakumeok ez dugu eskubide hori".
2014
‎Erantzun ezak beste gune batzuetara begiratzera behartzen nau, bularretakoen publizitatera, gabon osteko mehetzeko piluletara, aldizkarietako esaldi morbosoetara, maionesa light eta autoen produzitzaileen esaldietara. Hauek argi daukate, emakumeok ez omen dakigu zer nahi dugun.
‎Politika neoliberalek ezaugarritu dute gure jendartea. Krisi ekonomikoak areagotu egin du pobre eta aberatsen arteko amildegia eta emakumeok ez gaude irabazleen aldean. Aldaketa giro honetan aukeren ideiari heldu nahi diogu, gure esku ere badagoela aldaketa norabide batera edo bestera bideratzea.
‎Gizon emakumeok ez dugu betidanik hitz egin, eta oraindik ere, hitza hartzen dugun bakoitzean, hotsetik hitzara igarotzen garenean, in fanteak gara.
2015
‎Bere curriculumean irakur daiteke, halaber, UAGN sindikatuko kidea dela, eta Laborantza Ganberako presidenteorde ohia. " Nekazaritzaren munduan, emakumeok ez gaude behar bezala ordezkaturik. Emakume asko dabiltza sektore horretan lanean, baina ordezkaritza, ia beti, gizonen esku gelditzen da.
‎Arraza zuri edo ariarraren pribilegioa da historia egitea, beste herri eta arraza guztiak historia gabekoak dira. Gizon emakumeok ez gara denok berdinak. Gizateria arrazatan laurkitzen da:
2016
‎Kamera txiki bat edonork eskura dezake, eta nahi duen lekuan ezkutatu. Baina ez da kasualitatea emakumeok ez egitea. Teknologia berrien erabilpenarekin menperatze nahiaren funtsa errepikatzen da gizonak indartsuago izatearen betiko aitzakia deuseztatuz, gainera.
‎Emakumea da pertsona izateko modua. Jule Goikoetxearen hitzetan," emakumeok ez gara herriaren parte, gu gara herria" (4). Esan dezakegu, baita ere, euskalduna izatea dela pertsona, herritar izateko modua, ze hizkuntza txikiaren defentsa hizkuntza guztien defentsa da, beraz, hiztun guztiena, herritar guztiena.
‎(http://elearazi.eus/2015/ 03/ 08/ emakumeok ez gara herriaren parte gu gara herriajule goikoetxeari elkarrizketa/).
2017
‎Alcasser jasan zuten hainbat emakume elkarrizketatu nuen, eta haietako askok, gerora, berriro egin zuten, beldurra izan arren. Ez dut esan nahi beldurra izanda ere egin behar denik, baizik eta arrisku sexualaren irudikapen ugariz josten bagaituzte ere, emakumeok ez dugula espazioa doan entregatzen.
‎" Hemen aukera izan dut ez inoren ama, ez arreba, ez alaba izateko; nire buruarentzat baino ez naiz jaikitzen goizetan. Eta normalean, emakumeok ez daukagu aukera hori bizitzan, ezartzen dizkiguten rolen arabera aritu behar dugu. Hori izan da irabazirik handiena, eta arraroa da, ez nuelako ez bilatzen, ez eskatzen.
‎Bukatzen ez den soka da: emakumeok ez genuen parte hartzen eta esaten ziguten ez genuela parte hartu nahi;" ez zaizu interesatzen" esaten zuten. Bestalde, kontuan hartu behar da, lehen, kontzejuetan, familia bakoitzetik batek parte hartzen zuela batzarretan, familia buruak, alegia gizonak.
‎Jaiotza bera da estrineko bizipena haurrarentzat, baina horretarako ama haurraz erditu behar da, eta ondorengoari begira emakumeok ez ote dugun asmatu erditze esperientziaren irakurketa pertsonala azaleratzen.
2018
‎Formakuntzaren alorrean, sexuaren araberako ikasketa eta lan bereizketak kezkatzen du Elgarresta. " 1980ko hamarkadako krisian, lurralde honetan bultzada handia eman zitzaion formakuntzari, eta formakuntza profesionalaren aldeko apustua egin zuten belaunaldi horretako mutilek; baina, genero rolen ondorioz edo, emakumeok ez genuen ikusi industria sektorean zegoen aukera, ez genuen trena hartu. Eta kezkagarriena da neurri handi batean trenera igo gabe jarraitzen dugula.
‎" Patriarkatuak inposatutako edertasun ereduak lehiakortasun handia sortzen du emakumeon artean. Ondorioz emakumeok ez gara batzen eta areagotu egiten da gizonekiko dugun dependentzia, emakumea gizona baino gutxiago sentitzeko arriskua handituz", uste du Goiburuk.
2020
‎Orain hemen naukazue, ez daukadalako nora joan. Gure sasoiko emakumeok ez genuen hautatzen, gure gurasoek edota gure senarrek erabakitzen zuten, esaten ziguten zer zen onena eta zer egin behar genuen, gure bizitza etxekoengan pentsatuta egin behar genuen, etengabean moldatu eta egokitu. Horrela, Antoniok Lutxanara etortzea pentsatu zuenean bere erabakiaren itsasontzi singlean abiatu nintzen, Lutxana izeneko portua zein zen eta non zegoen jakin gabe.
‎Horrela, Antoniok Lutxanara etortzea pentsatu zuenean bere erabakiaren itsasontzi singlean abiatu nintzen, Lutxana izeneko portua zein zen eta non zegoen jakin gabe. Gure sasoiko emakumeok ez genuen usu lagunik egiten, ez genuen lagunik behar, etxekoak behar genuen izan eta gure mundua familia esparrura mugatu. Ni beste askoren modukoa izan naiz, eta egin behar nuena egin dut.
‎Urtez urte askeago sentitzen gara, gizartean ikuspegi irekiagoa dagoelako emakumearen paperaren inguruan, ez hain murriztailea. Gu, behintzat, saharar emakumeok ez gara zapalduta sentitzen.
‎hitz egiten zigun emakumeen mugimenduaz, ikasleen mugimenduaz, langileenaz… Donostiatik bueltakoan dendara sartu zen batean Zelaia aurkitu zuen dendaostean, kapitaleko aurrerabideekin hasi zen Arrate, askatasuna gora, askatasuna behera… Eta Zelaiak: “Begira, Arrate, emakumeok ez zarete askatuko haurrak makinekin egiten hasten ez diren arte”. Haserretu egin ziren.
2021
‎Esaten dute emakumeek kirolik ez dutela egiten, baina antolatzen dituzu horrelakoak, edo Lilatoia, eta neska piloak ematen du izena. Amorrua ematen dit esatea emakumeok ez dugula konpetitzen. Barkatu, kirola egiten ari naiz.
‎Betidanik, gizonen esparrua izan da festarena, kaleko musikarena... eta garaiak aldatu arren, egiten ditugun urratsak ez dira behar bezain handiak edo eraginkorrak. Gaur egun, emakumeok ez dugu inongo oztoporik konpartsan sartu eta musika jotzeko, dantzatzeko edo festan parte hartzeko, baina urteetako joera bati aurre egin behar zaio, eta kostako da inertzia horri buelta ematea.
‎Historiografia androzentrikoak lortu duena da emakumeok ez izatea gure iraganeko kontzientziarik. Hori ere emakumeen kontrako indarkeria modu bat da.
‎Gela bat norberarena idatzi zuenean, Woolfek emakumeen literaturaz hitz egin nahi zuen eta horretarako modu literario apasionantea sortu zuen: saiakera akademizisten mugak hautsi zituen, fikzioaren bidez eta alegoria literarioen bidez. Saiakeraren oinarrian zegoen gauzetariko bat zera zen, behin esan ziola norbaitek emakumeok ez dugula inoiz izan Shakespeare izan zenaren parekorik. Ez dela Shakespeare emakumezko bat egon.
‎Kaguenlaputa! Zuek emakumeok ez daukazue ni izorratzeko behar dena!
2022
‎Nik behar ditut Anari eta Kai Nakai. Adin batera arte, emakumeok ez gara erreferente, promesa baizik. Baina adin horretara heltzen garenean, gure gizonezko kideak musikari sakratuak direnean, guri amatasunari buruz galdetzen digute, edo" Noiz arte pentsatzen duzu plazan egotea ba?".
‎" Adin batera arte, emakumeok ez gara erreferente, promesa baizik. Baina adin horretara heltzen garenean, gure gizonezko kideak musikari sakratuak direnean, guri amatasunari buruz galdetzen digute, edo' Noiz arte pentsatzen duzu plazan egotea ba?'"
‎" Gizartea ez dugu aldatuko emakumeok ez bagaude erabakiak hartzeko tokietan"
‎Emakumeen ikuspuntua, desberdina, ez hobea edo txarragoa, egon egin behar da. Gizartea ez dugu aldatuko emakumeok ez bagaude erabakiak hartzen dien lekuetan. Hori bultzatu behar dugu.
2023
‎Hasi ginenean, armadari iruditzen zitzaion emakumeok ez genuela askorik ulertzen segurtasunaz, baina ergelkeria da hori. Emakumeek ederki ulertzen dute; zenbaitetan, gizonek baino hobeto.
‎Donostia, Gasteiz, Iruñea, Ermua, Basauri, Getxo, Zarautz, Tolosa, Burlata, Errenteria, Portugalete, Durango, Balmaseda, Eibar, Hernani, Zumaia, Arrasate, Ondarroa dira emakumeen etxeak dituzten euskal udalerrietako batzuk. Hala ere, Bilboko emakumeok ez dugu emakumeen etxerik, Bilboko mugimendu feministak azken hamarkadan kaleetan eta erakundeetan egindako deia ozena izanda ere. Horregatik, berriz ere dei egiten diegu, lerro hauen bidez, Bilboko Udaleko udalbatza berria osatzen duten talde politiko guztiei Koloretxe proiektuaren alde lan egiten has daitezen, jakitun baikara zenbait taldek hasieratik babestu dutela proiektu hori, baina ez, ordea, udalerria gobernatzen duen taldeak, gure auzoetako emakumeen beharrei entzungor egiten baitie.
‎1920ko azaroko hauteskundeen egunaren bezperan, Ku Klux Klaneko gizon talde bat Bethuneren neska eskolan sartu zen, zuriz jantzita, hara bozkatzera joanak ziren emakumeak beldurtzera: emakumeok ez bozkatzea nahi zuten, nahiz lortua zuten beren izena hautesleen erroldan sartzea. Wilmingtongo (Delaware) egunkarien arabera, botoa eman nahi zuten emakume beltzen kopurua" ohiz baino altuagoa" zen; nolanahi ere, kanpoan utzi zituzten," eskakizun konstituzionalak" betetzen ez zituztela argudiatuta, nahiz ez zuten inolaz ere zehaztu zein ziren eskakizun horiek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia