2003
|
|
" Zatoz nirekin" esan eta amultsuki heldu omen zion beso batetik, edo zintzilikatu omen zitzaion, eta hurbiltasunak batzuetan ematen duen kidetasunari esker bakean eta isilik egin omen zituzten pauso batzuk kalean barrena, gizonaren sorbaldaren kontra burua ezarri eta begiak itxita, gizonezkoak ematen zion bake horretan atseden hartuz, erasotzaileak gainera oldartu zitzaizkienean.
|
Emakumea
ez omen zuten ukitu, baina bera jo izan balute bezala egin omen zien aurre, kate batetik zintzilik zeraman eskuko poltsarekin airean kolpe alferrikakoak emanez lehenik eta hitzez mehatxatuz gero, nahiz eta ordurako erasotzaileak ihesi alde eginak ziren. Gizonak minuturen bat egin omen zuen lurrean zerraldo konorterik gabe, eta kolpetik bere onera etorri balitz bezala begiak zabaldu zituen arren, ez omen zen gertatuarekin oroitzen.
|
2008
|
|
Ez dakit non, ez dakit noiz,
|
emakumeek
ez omen zeukaten arimarik; ez omen ziren pertsona bete beteak eta nortasundunak; ez omen zeukaten izenik ere (hau burubero haundienek diote)... Badakit non, badakit noiz, desgaraiko feminista eta transexuala sentitzen naiz, baina, hobeki pentsatuta, ez naiz deus sentitzen, zeren Historiak aspaldi hondatu baitzituen emakumeen abantaila eder horiek oro.
|
2009
|
|
Eredu tradizional horretan, emakumearen lana osagarritzat jotzen da, sozialki ez hain baloratua. Arrazonamendu horrekin jarraituz,
|
emakumeek
ez omen dute langabezia gizonek jasaten duten laztasun mailaberdinaz sufritzen (Shamir, 1985; Jahoda, 1987).
|
2014
|
|
Erantzun ezak beste gune batzuetara begiratzera behartzen nau, bularretakoen publizitatera, gabon osteko mehetzeko piluletara, aldizkarietako esaldi morbosoetara, maionesa light eta autoen produzitzaileen esaldietara. Hauek argi daukate,
|
emakumeok
ez omen dakigu zer nahi dugun.
|
2017
|
|
Krisi honetan emakumeak ikusezin bihurtzen dira, estatistikek eta indiar jendarteak ez ditu laboraritzat hartzen, animalien eta hainbat uztaren arduradunak badira ere.
|
Emakumeek
ez omen dute nekazaritza krisia jasaten, gabezia egoeretan zaintza lanak biderkatu arren, goseagatik, gaixotasunengatik... Eta emakumeak dira Indiako landa eremuan zaintzaren arduradun bakarrak.
|
|
% 60ak badaki sardinieraz baina gero eta gutxiago hitz egiten da.
|
Emakumeek
ez omen dute hitz egiten gaizki ematen duelako, hori bada zerbaiten seinale. Hezkuntzan ez da ikasten sardinieraz.
|
2018
|
|
Era berean, badirudi emakumeen posizioaz ari dela honako hau dionean (parentesi karratuen artekoak neure hitzak dira): «Edukitzea» ordezkatzen duen «itxuratze» bat agertzen baita [ordezkapena behar da, jakina,
|
emakumeek
ez omen «daukatelako»], alde batetik hura babesteko, eta, bestetik, haren gabezia ostentzeko» (694 or.). Testuan genero gramatikalik ez badago ere, esan liteke Lacan hemen emakumeen posizioa deskribatzen ari dela, «gabezia» emakumeen ezaugarria delako, eta, beraz, hori ostentzeko beharra dutelako, eta, zehazten ez den zentzuren batean, baita babesaren premia ere.... Egoera horren ondorioz, dio Lacanek?
|
2019
|
|
Joseba Gabilondoren iritziz, beraz, emakumeari ahotsa emateko saioan Saizarbitoriak porrot egiten du, 68ko belaunaldiko kide gisa, ez omen zezakeelako bestela egin, XX. mende horretan
|
emakumeak
ez omen duelako ahotsik izan. Hala, Martutene, emakumearen kontzientzia eta aurreratze feministaren kronika gisa irakurri behar genukeela diosku, kontalaria behar bezala adieraztera iritsi ez bada ere:
|