2001
|
|
[I] etik @J ra: Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio
|
egin
dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan hartu gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu.
|
|
Ouen errezetaren arabera, 1O matahamiren egiteko 3 arroltze behar dira. 8 pertsonendako matahamiak
|
egin
nahi ditu, bakoitzak 5 jateko gisan.
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli
|
egin
behar du. Zenbat itzuli egin du 15 km-ren egiteko?
|
|
4 ► 5 km-ren egiteko, lasterkari batek kirol zelaiaren 12 itzuli egin behar du. Zenbat itzuli
|
egin
du 15 km-ren egiteko. Eta 20 km-ren egiteko?
|
|
Orotara 2,750 kg ore
|
egin
da proportzio hauekin: � irin eta gurin.
|
|
Galerna egun batez, kantitate abantxu bukatua da. Eraikitzaileak luzera horren %15a
|
egin
du. osoaren 873 milarenak zilatuak ditu.
|
|
Zenbat euri
|
egin
du egun horretan?
|
|
Horra A eta B pisu aurtikitzaileen emaitzak (tehenak 4 entsegu
|
egin
ditu eta bigarrenak 3 entsegu):
|
|
�.oto gi�ari batek 112 km
|
egin
behar ditu• itzulia
|
|
Zenbat km
|
egin
du, zenbat km egin du?
|
|
Zenbat km egin du? zenbat km
|
egin
du?
|
2002
|
|
2 bildumaren batzeari doakion berdintza
|
egin
(2) lhardets ezazo.
|
|
Adibidez: " Dedek bezala 9 irudika, 9 2, emaitza idatz." Hastapenean bederen, 59 orrialdeko D ariketan bezala
|
egin
.
|
|
[! I 2 bildumaren batzeari doakion berdintza
|
egin
. 44 orrialdean ez bezala, hemen zenbakiak emaiten dira; ikasleek zenbaki horiei doazkien bildumak asmatu behar dituzte.
|
|
Zenbakikuntza hamartarrera buruz (5): 10eko multzoak
|
egin
|
|
[Q] Emana den bola kopuruaren bilduma sortu eta erabilia den batuketazko deskonposaketa azaldu. Abako handia dakarren kartoiari esker ariketa osagarriak
|
egin
daitezke.
|
|
{ 7S. orrialdean bezala). baliatzen dutela ohartu. Diruaren taula erabil daiteke (fitxategiaren bukaeran ikus). lkasleek 10 euroko billeteak baizik ez baitituzte, egoera honetan ere deskonposaketak 10ekin
|
egin
dituzte. C eta D jardueretan, ikasleek billeteak eta txanponak eskematikoki marrazten dituzte, 104 orrialdeko A jardueran bezala.
|
|
Kanikarren kantua jakin nahi düzü? Hamarrekoak
|
egin
ta jakinen düzü.
|
|
10ekoak osatu. Satura 10 duten bi zenbaki inguratu eta
|
elkarlotu
egin molde hau baliatuko da 2 zifrako 2 zenbakiren batura kalkulatu delarik (113 orrialdean ikus).
|
|
Gehiketa bati doakion berdintza
|
egin
|
|
29 ostoaldeko etxearen marrazkia osotüko düzü, Geomek bezala eginez. Zirrimarrak hiru oker
|
egin
dütü. Atzeman itzazü.
|
|
Beste 2 kanika gehitu behar dira... Ariketa osagailu zenbait
|
egin
daitezke liburu bukaerako kartoia baliatuz.
|
|
Urtxintxak 6 kontatzen du; 6 kontatzen [Q] Kanikarren kutxa irudikatuz kalkulatu. du eta 9 berriz kontatzen. Kanikarrek Beste ariketa zenbait
|
egin
daitezke kalkulatzen du: kutxan 6" ikusten" du; beste 3 liburuaren bukaerako kartoia baliatuz. irudikatzen ditu, orotara 9 heldu baita.
|
|
kutxan 6" ikusten" du; beste 3 liburuaren bukaerako kartoia baliatuz. irudikatzen ditu, orotara 9 heldu baita. [Il Gehiketari doakion berdintza
|
egin
.
|
|
Bildumak
|
egin
Snaka bilduz
|
|
Galtegina zaizün ttitta kopürüa marraz ezazü. Ürtxaintxak eta Dedek ber ariketa
|
egin
düe. Bietarik batek gaizki egin dü.
|
|
Ürtxaintxak eta Dedek ber ariketa egin düe. Bietarik batek gaizki
|
egin
dü. Zoinek?
|
|
[g Bilduma antolatuak
|
egin
Seko bildumak baliatuz.
|
|
". Bi zenbakietarik bat� 2 lotura
|
egin
Seko bildumarekin.
|
|
43 ostoaldeko marrazkia osotüko düzü Geomek bezala eginez. Zirrimarrak gaizki
|
egin
dü. Haren hiru hütsak atzeman itzazü.
|
|
[fil eta [g: Marrak erregela baliatuz
|
egin
, galdegin lekuetan geldituz eta B berriz abiatuz.
|
|
2 bildumaren batzeari doakion berdintza
|
egin
(1) lhardets ezazü. 0 koilara handi badira.
|
|
Bilduma handiak zenbatu. Xori kopuruaren asmatzeko, denak konta genitzake edo ainara kopurutik abia gaitezke W!, 21, 22, 23,...). Zenbakien balioa (20 eta 5) eta zenbaki handia lehenik finkatua izaiteak
|
egin
molde honi ohartzea errazten dute. C n, egin molde bera balia daiteke lehen zenbakia 20 ez izanik ere.
|
|
Xori kopuruaren asmatzeko, denak konta genitzake edo ainara kopurutik abia gaitezke W!, 21, 22, 23,...). Zenbakien balioa (20 eta 5) eta zenbaki handia lehenik finkatua izaiteak egin molde honi ohartzea errazten dute. C n,
|
egin
molde bera balia daiteke lehen zenbakia 20 ez izanik ere.
|
|
1rudi bat laukiduran
|
egin
(1)
|
|
Geomek bezala eginen düzü. Zirrimarrak gaizki
|
egin
dü. Hark egin 3 hütsak ediren itzazü.
|
|
Zirrimarrak gaizki egin dü. Hark
|
egin
3 hütsak ediren itzazü.
|
|
[fil lrudi bat laukiduran
|
egin
. lrudia, pundu urdinetik abiaturik, ordulariaren orratzen mugimenduari jarraikiz marrazten baldin bada, Zirrimarraren hutsak gisa honetan azter daitezke: lehen irudiko lehen lerro horizontala (gainekoa) sobera laburra da; bigarrenekoaren marra bertikala sobera luzea da, etab. I>
|
|
Konta eta marra. t> Baina menturaz, haur batzuek lehenik puntuak kokatuko dituzte eta ondotik aldeak eginen. Orduan Zirrimarrak irudi bakoitzean bi huts
|
egin
dituela, aldi guziz bi puntu gaizki kokatu baititu, pentsa dezakete.
|
|
1rudi bat laukiduran
|
egin
(2)
|
|
[ID lrudi bat laukiduran
|
egin
. lkus 52 orrialdeetako egin moldea.
|
|
[ID lrudi bat laukiduran egin. lkus 52 orrialdeetako
|
egin
moldea.
|
|
Geometria saileko aitzinamendua oinarrizko jakingai eta joka� moldetan finkatzen da (ikus" Programmes de l' école primaire", CNDP Savoir Livre, 1995, 49 or.). CP mailan, erregelaz
|
egin
marrazketak, laukiduretan egin kokapena eta marrazketa, irudi sinpleetan hastea eta ereduen erabilpena lehenesten dira. Solido" sinpleak" eta haiei doazkien nozioak (aurpegiak, er� tzak, erpinak) CE1 mailan landuko dira.
|
|
Geometria saileko aitzinamendua oinarrizko jakingai eta joka� moldetan finkatzen da (ikus" Programmes de l' école primaire", CNDP Savoir Livre, 1995, 49 or.). CP mailan, erregelaz egin marrazketak, laukiduretan
|
egin
kokapena eta marrazketa, irudi sinpleetan hastea eta ereduen erabilpena lehenesten dira. Solido" sinpleak" eta haiei doazkien nozioak (aurpegiak, er� tzak, erpinak) CE1 mailan landuko dira.
|
|
lehenak marrazki guziak kausitzen ditu; besteak, aldiz, hiru huts egiten ditu aldi guziez. Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko
|
egin
beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin behar duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer
|
egin
behar duen eta nola, zer" ez duen egin behar" badakielarik.
|
|
Egin molde pedagogiko honek (ariketa hasi aitzin, lan zuzena eta lan okerra erkatzea)/ an baten erreusitzeko egin beharren azal� tzera bultzatzen du; ikasleek hiztegi berezia finkatzen dute eta erabiltzen; beren/ ana aitzinetik ikusten dute, ohartuki lan egiten eta beren emaitza ebaluatzen. Ororen buru, haurrak hobeki badaki zer egin behar duen eta nola, zer" ez duen
|
egin
behar" badakielarik.
|
|
Lerroan
|
egin
batuketara buruz Lerroan egin batuketa (1) Lerroan egin batuketa (2)
|
|
Lerroan egin batuketara buruz Lerroan
|
egin
batuketa (1) Lerroan egin batuketa (2)
|
|
Lerroan egin batuketara buruz Lerroan egin batuketa (1) Lerroan
|
egin
batuketa (2)
|
|
11 ostoaldeko eskelera osotü düzü Geomek bezala eginez. Zirrimarrak hiru hüts
|
egin
dütü. Bila itzazü.
|
|
19 ostoaldeko ainarbaren sarea osotü düzü Geomek bezala eginez. Zirrimarrak hiru hüts
|
egin
dütü. Atzeman itzazü.
|
|
Geom bezala egitera iseiatü da Zirrimarra. Hiru hüts
|
egin
dütü. Zoin?
|
|
Beste galtoer ihardets. (Marrazki bat
|
egin
dezakezü kaierean.)
|
|
Beste galtoer ihardets. (Marrazki bat
|
egin
dezakezü kaierean.) Alkarrekin, zonbat diharü düe Joanak eta Koxek?
|
|
Beste galtoer ihardets. (Marrazki bat
|
egin
dezakezü kaierean.) Erakasleak zonbat pakatüko dü 3 baluak erostean?
|
|
Maritxuk
|
egin
lana begista eta aitzina eraman.
|
|
Beste galtoer ihardets. (Marrazki bat
|
egin
dezakezü kaierean.) Zonbat mutiko dira ikasgela hortan?
|
|
Beste galtoer ihardets. (Marrazki bat
|
egin
c; lezakezü kaierean.)
|
|
Geroxeago beren lana frogatuko dute arbela altxatuz eta galdetua zen zenbakiari doakion laukitxoari begira� tuz (gisa horretan, taula nork bere lanaren zuzentzeko baliatzen da}. Hor ere,
|
egin
den lana azaltzen da, adibi� dez: " berrogeita zazpi", 4" hamar" (edo hamarreko} eta 7" bat" (edo bateko} da; badira 10 kanikako 4 kutxa eta beste 7 kanika; zenbaki hau" hamar" guzieri
|
|
Geom bezala egitera iseiatü da Zirrimarra. Hiru hüts
|
egin
dütü. Zoin ote?
|
|
[fileta [g: Ariketa 120 orrialdekoa baino zailagoa da eraikuntza izaite bereko baina izari ezberdineko irudiz
|
egin
daitekeelako (adibidez lehen elurrezko gizonttoaren hiru zirkuluak) C> ereduak baliatuz (2)
|
|
Zirrimarra Geom bezala egitera iseiatü da. Hiru hüts
|
egin
dütü. Zoin ote?
|
|
êdo irudiak bi irizpideen arabera aida daitezkeelako (adibidez etxea). Zirrimarrak bi huts
|
egin
ditu irudia jartzean (marra horizontala mozten duen ezkerreko gizonttoa eta etxeko teilatua) eta huts bat irudiaren hautatzean (eskuineko gizonttoa).
|
|
Batuketa zutabeka
|
egin
|
|
" Odeietan idatz ezazü. l2S:] Kenketen ahozko kalkulua: ikus 48 or.[ [I Ezberdinki
|
egin
banaketa berrikus. [g Gauza bera 5naka multzokatuz.
|
|
Bestalde batuketa taula gogoz ikasiz ere ez da kalku� latzen ikasten. CE ikasmailan haurrek biderketa taularekin
|
egin
dezaketena (haurrek zenbakien ezagutza ona erdietsi baitute orduko) batuketa taularekin ez daiteke egin.
|
|
Bestalde batuketa taula gogoz ikasiz ere ez da kalku� latzen ikasten. CE ikasmailan haurrek biderketa taularekin egin dezaketena (haurrek zenbakien ezagutza ona erdietsi baitute orduko) batuketa taularekin ez daiteke
|
egin
.
|
|
5 puntu+ 3 puntu 10 irudikatzen duen" Kanikarren k•utx•an*)}_ • emaiten dituzte zenbakien ikasketetan berriki
|
egin
ikerketen emaitzek.
|
|
Gaur egun, kenketa CPn berean abiatzea ez da gehiago duda� tan emaiten. lzaitekotz, nola
|
egin
da eztabaidatzen.
|
|
• Lehen argitalpenean
|
egin
hautu bera atxikitzen dugu: a b idazkera(" a ken b") hein batean baizik ez lot b z ttipitzen den zenbakiaren egoerari eta" ken" edo" zenbat gelditzen da?" gisako galdeei.
|
2005
|
|
Besta egoera irudikatzen du. ainkoaren izenean eta haren graziaz. Hara Iruñeko Antso Erregeren eta Al Muqtadir Bi Llah ren artean ziurtatu eta zin
|
egin
duten bake ituna edo zina, Jainkoak beira ditzala! MCXIko ekaineko kalendetako VIII.ean, erran nahi baitu maiatzeko hilabetean, Caparroso eta Tutelgen eko (Tutera ondoan) gazteluen trukaketa egin den garaian eta egunean, hain zuzen ere, bi erregeek, beren artean dituzten maltzurkeria eta desadostasunak bukatzeko xede sendoarekin, eta horien ordez, zurikeriarik gabeko adiskide leialek bezala, elgar aditze eta adiskidantza azkar bat aginduz elgarri, batak bertzeari bakea eta adiskidantza hitzeman diote.
|
|
Hara Iruñeko Antso Erregeren eta Al Muqtadir Bi Llah ren artean ziurtatu eta zin egin duten bake ituna edo zina, Jainkoak beira ditzala! MCXIko ekaineko kalendetako VIII.ean, erran nahi baitu maiatzeko hilabetean, Caparroso eta Tutelgen eko (Tutera ondoan) gazteluen trukaketa
|
egin
den garaian eta egunean, hain zuzen ere, bi erregeek, beren artean dituzten maltzurkeria eta desadostasunak bukatzeko xede sendoarekin, eta horien ordez, zurikeriarik gabeko adiskide leialek bezala, elgar aditze eta adiskidantza azkar bat aginduz elgarri, batak bertzeari bakea eta adiskidantza hitzeman diote.
|
|
Zein? Oharrak
|
egin
itzazu.
|
|
Baserrietan arkumeak eta urdeak ere izaten zituztenez, haiek hiltzen zituzten eguna handia izan ohi zen. Urdea hiltzen zenean, ohidura zen odolgiak
|
egin
eta auzokoen artean banatzea. Barazkiei dagokienez, aza zen gehienik jaten eta babak ziren, berriz, eltze gehienetan egosten.
|
|
Nafarroa hegoaldean Aragoiko mugen zaintzeko
|
egin
gaztelua. XI. mendean eraikitzen hasia.
|
|
Ondorioz, Gaztelako erregeak agintzen zuen Nafarroan. Labriteko Joan Nafarroako erregeak ihes
|
egin
behar izan zuen Pauera. 1521 arte ahal guziak egin zituzten Nafarroako errege erreginek erresumaren berreskuratzeko baina debalde.
|
|
Labriteko Joan Nafarroako erregeak ihes egin behar izan zuen Pauera. 1521 arte ahal guziak
|
egin
zituzten Nafarroako errege erreginek erresumaren berreskuratzeko baina debalde. 1530etik harat, Nafarroa Behereko lurrak baizik ez zituzten eduki beren esku.
|
|
Hiru mapa hauei begiratu ondoan oharrak
|
egin
itzazu.
|
|
Gaztelako eta Aragoiko Fernando Katolikoak zuen Nafarroako erresuma desegin 1512 urtean, jauntto zenbaitekin tratuak eginik. Ondorioz, Katalina I.a Nafarroako erreginak eta Labriteko Joan erregeak ihes
|
egin
zuten Pauera. Azkenean, 1530ean, Nafarroako erregeak nafar lurraldeetatik Nafarroa Beherea baizik ez zuen bere esku.
|
|
...................................................................., ikazkinak, zorrotzaileak, sukaldariak, ola gizonak... horiek guziek bakarrik deus guti
|
egin
zezaketen baina antolakuntzaren bidez botere handia eskuratu zuten. [...]
|
|
Beirate: beiraz
|
egin
edergailua.
|
|
Azkoien, Tafalla, Zangoza eta beste nafar herri batzuk suntsitu zituen. Antso Garzes I. Iruñeko erregeak aurre
|
egin
zion Abd ar Rahman i Zangozako inguruetan. Erregeak ezin izan zituen musulmanak garaitu.
|
|
Gaztelako eta Aragoiko Fernando Katolikoak zuen Nafarroako erresuma desegin 1512 urtean, jauntto zenbaitekin tratuak eginik. Ondorioz, Katalina I.a Nafarroako erreginak eta Labriteko Joan erregeak ihes
|
egin
zuten Pauera. Azkenean, 1530ean, Nafarroako erregeak nafar lurraldeetatik Nafarroa Beherea baizik ez zuen bere esku.
|
|
–" Errege, zer
|
egin
nahi duzu. Joan nahi dudan lekura jarraiki nahi bazatzaizkit, haiei kalte egiteko lekuan jarriko zaitut." Erregek, hura konpreniturik, erran zion:
|
2008
|
|
Eta eskuaren jestu batez isiltzeko keinua
|
egin
zion, irratia entzun nahi baitzuen.
|
|
Daniel atezainaren parera heldu eta, gerri mugimendu batez alegia hurbiltzen zela
|
egin
zuen Pedrok, oinen artean baloia geldiarazi, Danielen gainetik altxatu, hau jadanik aitzinatua zela haren harrapatzeko, eta emeki pasarazi ate gisa baliatzen zituzten bi harrien artean.
|
|
— Gol! oihu
|
egin
zuen Pedrok, eta kirol zelaiaren erdira lasterka joan zen lagunek besoetan hartzeko gisan. Baina aldi honetan, nehor ez zen mugitu.
|
|
• Kasu! oihu
|
egin
zion. Don Danielek erran zuen:
|
|
Aitak semeari so
|
egin
zion lehenik, gero bere emazteari, eta ez zuen erantzun. Amak erran zion:
|
|
• Norbaitek zerbait
|
egin
dizu?
|
|
Gizonak semeari so
|
egin
zion, gero emazteari eta biek gero behatu zioten. Orduan aitak emeki burua apaldu eta altxatu zuen, ados zela erakutsiz.
|
|
Haurrak haur dituk, sinpleki. Hire adineko haurrek eskolara joan behar ditek, lan anitz
|
egin
, jostatu eta burasoekin prestuak izan.
|
|
• Zer
|
egin
dute hire burasoek barda, galdatu zuen Juanek.
|
|
• Ni entseatzen nauk sekula ez negar egitera. Badik urte bat nonbait han ez dudala negar
|
egin
.
|
|
Pedro doi bat baztertu zen eta begi keinu bat
|
egin
zion, irriño batekin. Gero, alegia idazten ari zela mintzatzen jarraiki zitzaion:
|
|
• Erotu haiz! oihu
|
egin
zion Pedrok.
|
|
• Adiskide maiteak, erran zien. Idazlan biziki politak
|
egin
dituzue. Guk, militarrek, biziki maitatu ditugu eta, ene lagunen izenean baita ere Perdomo jeneralaren izenean, goretsi behar zaituztegu zinez.
|
|
Aitak koilara azietaren barnera erortzen utzi zuen eta zopa xorta bat mahai estalgiaren gainera ziliportatu zen. Amari so
|
egin
zion.
|
|
Zein kapitain? oihu
|
egin
zion aitak.
|