2011
|
|
17 Arestian esan
|
dugun
moduan instituzioek lan ederra egin dute euskararen balio berezi hau markatzeko. Inor gutxik ulertzen dituen izenak ezarri dituzte euskaraz, gero azalpena edo dena delakoaren zerizana azaldu behar da erdaraz.
|
2014
|
|
1 Esan berri
|
dugun
moduan ikerketa kuantitatiboak emandako ondorioak positiboak izan dira, baina alderdi kualitatiboan ikusi ahal izan dugun moduan, badira hobetzeko beharra duten alderdiak ere.
|
2020
|
|
Argitu behar da gure erreferentzia markoan ez txertatu izanak ez duela esan nahi egiten duten berrikuntzaeta eraldaketa lana gutxiesten dugunik. Horretaz gain, kontsolidatuak egoteagatik ez ditugu baztertzen, lehenago aipatu
|
dugun
moduan desberdindu nahi izan ditugu hezkuntza proiektu alternatiboak eta pedagogia alternatiboaren kontzeptua bera.
|
2021
|
|
Gutierrez Rub k (2009) esan zuenaren arabera: " Gertuko hori konponduko du, ezaugarri txikiak, inguratzen gaituen hori, garen hori, egiten dugun hori eta egiten
|
dugun
modu hori" (2009: 8).
|
|
Nerabezaroa garapenaren estadio natural bat dela uste badezakegu ere, hainbat autoreren azalpenei jarraituz, fenomeno unibertsal bat izatetik urrun, gizarteeta kultura antolaketa baten produktua da (Mendoza, 2008; Palacios eta Oliva, 2004). Horrela, nerabezaroa gaur egun Mendebaldeko herrialdeotan ezagutzen edo ulertzen
|
dugun
moduan XX. mendearen hasieraz geroztik existitzen dela esan daiteke.
|
|
Beraz, ondoriozta liteke, aspaldikoa izanagatik ere, metafora honek gaurkotasun handia izaten jarraitzen duela, ugariak baitira argiaren eta ilunaren arteko norgehiagoka irudikatu izan duten literatur lanak eta filmak. Jarraian erakutsi nahi da testu honek iruzkintzen duen filma tradizio horren baitan koka daitekeela eta, beraz, argiaren metaforari ere eusten diola orain arte ikusi
|
dugun
modu berean. Horretarako, hainbat eszena eta pelikulako beste hainbat elementu hizpide hartuz pelikulan zehar argiari egiten zaizkion erreferentziak aztertuko dira.
|
|
Horrez gain, egitura politikoei eragiten dien beste krisi baten aurrean gaude, non estatuek euren gizarteen ongizatea hornitzeko mekanismoak bigarren maila batean utzi izan dituzten, merkatuen behar eta eskakizunak asetzeko. Merkatuaren aldeko mentalitatea zabaltzen ari da, Polanyi ren (1944) terminoetan, merkatuko ekonomia batetik merkatuko gizarte baterako bidea eginez, non bizi eredu indibidualistek komunitatearen papera ahultzen duten eta geure burua subjektu sozial eta politiko gisa ulertzeko
|
dugun
modua ere zeharkatzen duten (Orozco, 2010). Argi geratzen da, beraz, gure bizitzen alderdi ezberdinei eragiten dien egiturazko krisi baten aurrean gaudela, eta alderdi horiek, aldi berean, elkar gurutzatzen dutela.
|
2022
|
|
Eta argi eta garbi esan behar da sorkuntza prozesu hura ez dela batere inkontzientea. Analisi honetan erakutsi nahi
|
dugun
moduan, iraganari buruzko narrazioen forma ez da neutrala, xaloa, kultur memoria mota desberdinak eraiki eta zabaltzeko aukera ematen baitute.
|
|
Gainera, zenbait exigentzia egiten zituen, esaterako, lanegunaren murrizketak soldataren jaitsierarik edo lanaren intentsifikaziorik ez zezala ekar. Aipatzen genuen moduan, lanegunaren murrizketaren aldeko neurriek soldatapeko lanetik emantzipatzeko baldintzak sor ditzakete, planteatzen
|
dugun
moduaren arabera. Hau da, lanaldiaren murrizketa kontsumoa sustatzeko neurri moduan sal genezake edo, PCRk proposatzen zuen gisara, langileek denbora irabaz dezaten proletalgoaren askapenareko borroka iraultzaileari ekarpena egiteko (Partido Comunista Revolucionario, 1999).
|