Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2011
‎17 Arestian esan dugun moduan instituzioek lan ederra egin dute euskararen balio berezi hau markatzeko. Inor gutxik ulertzen dituen izenak ezarri dituzte euskaraz, gero azalpena edo dena delakoaren zerizana azaldu behar da erdaraz.
2014
‎1 Esan berri dugun moduan ikerketa kuantitatiboak emandako ondorioak positiboak izan dira, baina alderdi kualitatiboan ikusi ahal izan dugun moduan, badira hobetzeko beharra duten alderdiak ere.
2020
‎Argitu behar da gure erreferentzia markoan ez txertatu izanak ez duela esan nahi egiten duten berrikuntzaeta eraldaketa lana gutxiesten dugunik. Horretaz gain, kontsolidatuak egoteagatik ez ditugu baztertzen, lehenago aipatu dugun moduan desberdindu nahi izan ditugu hezkuntza proiektu alternatiboak eta pedagogia alternatiboaren kontzeptua bera.
2021
‎Gutierrez Rub k (2009) esan zuenaren arabera: " Gertuko hori konponduko du, ezaugarri txikiak, inguratzen gaituen hori, garen hori, egiten dugun hori eta egiten dugun modu hori" (2009: 8).
‎Nerabezaroa garapenaren estadio natural bat dela uste badezakegu ere, hainbat autoreren azalpenei jarraituz, fenomeno unibertsal bat izatetik urrun, gizarteeta kultura antolaketa baten produktua da (Mendoza, 2008; Palacios eta Oliva, 2004). Horrela, nerabezaroa gaur egun Mendebaldeko herrialdeotan ezagutzen edo ulertzen dugun moduan XX. mendearen hasieraz geroztik existitzen dela esan daiteke.
‎Beraz, ondoriozta liteke, aspaldikoa izanagatik ere, metafora honek gaurkotasun handia izaten jarraitzen duela, ugariak baitira argiaren eta ilunaren arteko norgehiagoka irudikatu izan duten literatur lanak eta filmak. Jarraian erakutsi nahi da testu honek iruzkintzen duen filma tradizio horren baitan koka daitekeela eta, beraz, argiaren metaforari ere eusten diola orain arte ikusi dugun modu berean. Horretarako, hainbat eszena eta pelikulako beste hainbat elementu hizpide hartuz pelikulan zehar argiari egiten zaizkion erreferentziak aztertuko dira.
‎Horrez gain, egitura politikoei eragiten dien beste krisi baten aurrean gaude, non estatuek euren gizarteen ongizatea hornitzeko mekanismoak bigarren maila batean utzi izan dituzten, merkatuen behar eta eskakizunak asetzeko. Merkatuaren aldeko mentalitatea zabaltzen ari da, Polanyi ren (1944) terminoetan, merkatuko ekonomia batetik merkatuko gizarte baterako bidea eginez, non bizi eredu indibidualistek komunitatearen papera ahultzen duten eta geure burua subjektu sozial eta politiko gisa ulertzeko dugun modua ere zeharkatzen duten (Orozco, 2010). Argi geratzen da, beraz, gure bizitzen alderdi ezberdinei eragiten dien egiturazko krisi baten aurrean gaudela, eta alderdi horiek, aldi berean, elkar gurutzatzen dutela.
2022
‎Eta argi eta garbi esan behar da sorkuntza prozesu hura ez dela batere inkontzientea. Analisi honetan erakutsi nahi dugun moduan, iraganari buruzko narrazioen forma ez da neutrala, xaloa, kultur memoria mota desberdinak eraiki eta zabaltzeko aukera ematen baitute.
‎Gainera, zenbait exigentzia egiten zituen, esaterako, lanegunaren murrizketak soldataren jaitsierarik edo lanaren intentsifikaziorik ez zezala ekar. Aipatzen genuen moduan, lanegunaren murrizketaren aldeko neurriek soldatapeko lanetik emantzipatzeko baldintzak sor ditzakete, planteatzen dugun moduaren arabera. Hau da, lanaldiaren murrizketa kontsumoa sustatzeko neurri moduan sal genezake edo, PCRk proposatzen zuen gisara, langileek denbora irabaz dezaten proletalgoaren askapenareko borroka iraultzaileari ekarpena egiteko (Partido Comunista Revolucionario, 1999).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia