2007
|
|
Geure arloari dagokionean, aldiz, euskaltegiok finantziazio marko orekatu bat bilatzeari ekin beharra diogu. Zentzu honetan, egun jasotzen dugun dirulaguntza itxuragabeak, askotan salatu izan
|
dugun
moduan galbidea baino ez digu ekartzen. Agenda politikoan gure lekua topatu behar dugu, modu honetan euskalgintzak Nafarroan duen lan orokor horren baitan geure eskakizunak txertatu eta arloa gorpuztu behar dugu nafar jendartearen aurrean.
|
|
Hutsuneak aitortu ditugu, hutsunerik izan zen eta, gaur predikatzen
|
dugun
modura errore haietatik asko ikasi dezakegu. Esan bezala, ebaluazio sistematikorik izan ez bazen ere, zertzelada batzuk zirriborratzen saiatuko gara:
|
2011
|
|
Bestalde, Arrasaten eta Euskal Herrian, oro har, bizi den gatazka linguistikoak eraginda, euskaraz mintzatzen diren nerabeek gizarte hizkuntza nagusian aritzeko joera erakusten dute sarritan eta beren berezko hizEsan
|
dugun
moduan euskararen erabilera baldintzatzen duten aldagaiak anitzak dira eta datu gehiago genuke aztertzen ari garen nerabeen inguruko argazki egiazkoagoa egiteko. Dena dela, datuak datu, gaia argitzen lagun diezagukeen zenbait gauza gehiago ere aipatu ditzakegu.
|
|
Esan
|
dugun
moduan euskararen erabilera baldintzatzen duten aldagaiak anitzak dira eta datu gehiago genuke aztertzen ari garen nerabeen inguruko argazki egiazkoagoa egiteko. Dena dela, datuak datu, gaia argitzen lagun diezagukeen zenbait gauza gehiago ere aipatu ditzakegu.
|
2014
|
|
Lehen aipatu
|
dugun
moduan hezkuntzan gehiago landu litzateke hitanoa, baina taulen metodoa baztertu eta bestelakoetan bilatuz. Baina irakaskuntzatik kanpo prestigioa eta erabilgarritasuna erakusteko bestelako eremuetan ere hitanoa landu litzatekeela diote gazteek.
|
2017
|
|
Argi izan dezagun bidea malkartsua izango dela. Aurrez esan
|
dugun
moduan prekarioan jarraituko dugu, eta ziurrenik prekarietatea baino ez dugu ezagutuko. Hala ere, ez da komeni gauden baino larriago azaleratzea.
|
2019
|
|
Arestian esan
|
dugun
moduan eta dokumentuak iradokitzen duenaz bestera, adierazleek helburuen gauzatze maila kuantitatiboa neurtzen dute
|
2020
|
|
Kooperazio mailaren kasuan, aztergai ditugun testu guztietan baieztatu dezakegu erabatekoa dela; hala ere, kasu honetan gainontzeko programetan baino mugatuagoa dela esan daiteke, elkarrizketa formal prototipiko batetik gertuago baitago. Jarraian ikusiko
|
dugun
moduan elkarrizketatuaren hitzek elkarrizketaren zentralitatea hartzen dute eta honek elkarrizketatzailearen kooperazio maila apur bat mugatzen du. Ondorengo adibidean ikus daitekeenez, elkarrizketatzaileak elkarrizketatua trabatzen denean aurrera jarraitzeko bide ematen dio:
|
|
Hala ere, datu hau hitz hartze kopuru osoarekin alderatu behar da, honetan ere, Azpimarra aztergai ditugun saioen artean hitz hartze gutxien dituen saioa da. Hau ez da ausazko kontua; harreman zuzena du saioaren nolakoarekin, izan ere, Azpimarra saioa gorago komentatu
|
dugun
moduan gainontzeko saioak baino" monologalago" dela esan dezakegu, hitz hartze luzeagoekin eta garatuagoekin. Honek hitz hartze moduetan eragina izango du, gainontzeko saioetan baino lehia gutxiago egongo delarik.
|