Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎Geure arloari dagokionean, aldiz, euskaltegiok finantziazio marko orekatu bat bilatzeari ekin beharra diogu. Zentzu honetan, egun jasotzen dugun dirulaguntza itxuragabeak, askotan salatu izan dugun moduan galbidea baino ez digu ekartzen. Agenda politikoan gure lekua topatu behar dugu, modu honetan euskalgintzak Nafarroan duen lan orokor horren baitan geure eskakizunak txertatu eta arloa gorpuztu behar dugu nafar jendartearen aurrean.
‎Hutsuneak aitortu ditugu, hutsunerik izan zen eta, gaur predikatzen dugun modura errore haietatik asko ikasi dezakegu. Esan bezala, ebaluazio sistematikorik izan ez bazen ere, zertzelada batzuk zirriborratzen saiatuko gara:
2011
‎Bestalde, Arrasaten eta Euskal Herrian, oro har, bizi den gatazka linguistikoak eraginda, euskaraz mintzatzen diren nerabeek gizarte hizkuntza nagusian aritzeko joera erakusten dute sarritan eta beren berezko hizEsan dugun moduan euskararen erabilera baldintzatzen duten aldagaiak anitzak dira eta datu gehiago genuke aztertzen ari garen nerabeen inguruko argazki egiazkoagoa egiteko. Dena dela, datuak datu, gaia argitzen lagun diezagukeen zenbait gauza gehiago ere aipatu ditzakegu.
‎Esan dugun moduan euskararen erabilera baldintzatzen duten aldagaiak anitzak dira eta datu gehiago genuke aztertzen ari garen nerabeen inguruko argazki egiazkoagoa egiteko. Dena dela, datuak datu, gaia argitzen lagun diezagukeen zenbait gauza gehiago ere aipatu ditzakegu.
2014
‎Lehen aipatu dugun moduan hezkuntzan gehiago landu litzateke hitanoa, baina taulen metodoa baztertu eta bestelakoetan bilatuz. Baina irakaskuntzatik kanpo prestigioa eta erabilgarritasuna erakusteko bestelako eremuetan ere hitanoa landu litzatekeela diote gazteek.
2017
‎Argi izan dezagun bidea malkartsua izango dela. Aurrez esan dugun moduan prekarioan jarraituko dugu, eta ziurrenik prekarietatea baino ez dugu ezagutuko. Hala ere, ez da komeni gauden baino larriago azaleratzea.
2019
‎Arestian esan dugun moduan eta dokumentuak iradokitzen duenaz bestera, adierazleek helburuen gauzatze maila kuantitatiboa neurtzen dute
2020
‎Kooperazio mailaren kasuan, aztergai ditugun testu guztietan baieztatu dezakegu erabatekoa dela; hala ere, kasu honetan gainontzeko programetan baino mugatuagoa dela esan daiteke, elkarrizketa formal prototipiko batetik gertuago baitago. Jarraian ikusiko dugun moduan elkarrizketatuaren hitzek elkarrizketaren zentralitatea hartzen dute eta honek elkarrizketatzailearen kooperazio maila apur bat mugatzen du. Ondorengo adibidean ikus daitekeenez, elkarrizketatzaileak elkarrizketatua trabatzen denean aurrera jarraitzeko bide ematen dio:
‎Hala ere, datu hau hitz hartze kopuru osoarekin alderatu behar da, honetan ere, Azpimarra aztergai ditugun saioen artean hitz hartze gutxien dituen saioa da. Hau ez da ausazko kontua; harreman zuzena du saioaren nolakoarekin, izan ere, Azpimarra saioa gorago komentatu dugun moduan gainontzeko saioak baino" monologalago" dela esan dezakegu, hitz hartze luzeagoekin eta garatuagoekin. Honek hitz hartze moduetan eragina izango du, gainontzeko saioetan baino lehia gutxiago egongo delarik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia