Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 301

2000
‎Ez da hori, inondik inora. Guk ez dugu hitz egin euskal sozialistekin, ez dugu mozten EHrekin besteekin joateko. Hau ez da truke bat.
‎Gu, arraun munduan, ur gainean egoteko gara, erabili eta botatzen diren horietakoak gara, gehiago ez. Federazioan agintzen dutenak klubetako botoekin aukeratzen dira, eta arraunlariok ez dugu hitzik.
‎Lerro baten amaieran ez dugu hitzik ebaki behar; amaierako hitza osorik egon behar da, horrela irakurketa errazten baita. Esaldiak ere ezin dira moztu orrialdearen behealdean hurrengo orrira pasatzeko.
‎Larregi iruditzen zitzaidan hiru eguneko tartea berarekin egon barik. Heldu naizenetik, eta aireportuko lehen kontaktua alde batera utzita, telefonoz baino ez dugu hitz egin, eta Txemak ez du merezi niregatik sufritzea.
‎Eta jaun Marcelen hitz batzuk oroitu nituen: " Jainkoa beti ere gorago dago ena da, eta harekin behar dugu hitz egin eta mintza". Zeren eta, jauregiko kantoi batean kapera egiten hasi berriak zirelako edo, anitzetan mintzatzen baikinen aldi hartan orazinoaren inportantziaz.
2001
‎4 Ahozko eta idatzizko kodeak ezberdinak dira. Ezin dugu hitz egiten dugunbezala idatzi, ezta idazten dugun bezala hitz egin ere. Elkarrizketek berenarauak dituzte, hiztunak kooperanteak izaten saiatzen dira, eta informazioa taxuzematen da.
‎Ondoren aztertuko ditugun adibideak, kristautasunaren hastapenetatik hasi etaIX. mendera arteko euskal hagiografiak dira. Azalpen honetan Jaun Done Grat iburuz ez dugu hitz egingo. Lixozen (Zuberoa) jaioa eta Oloron go apezpiku izana, V eta VI. mendeen artean bizi omen zen25 Baina haren hagiografiak ez zuen iaislapenik izan Erdi Aroko euskal erlijioan.
‎Benga, Miren, lasai, saiatu zen Aitzol, goazen kanpora eta hitz egingo dugu. Ez, erantzun nion ordea, ez dugu hitz egingo. Nire gogoz kontra negarrari eman nion.
‎Hemen, inguru hauetan, ordea, eta hona eragozpena, noraezeko dugu hitzek, hizkuntzaz haraindi usuenik, berezko duten xedea gogoan hartu eta edukitzea.
‎Ahora eta lumara datorkiona" espainola" da, dudarik gabe: ez dugu hitzei eta esaerei begiratu besterik. Hegoaldekoa, beraz, eta bizkaierazkoa ez.
‎b) Inondikako hitzak (esaerak, etc.) erabiltzeaz gainera, eskubide osoa dugu hitz horien zentzua eta adiera ahal adina hedatzeko eta zabal  tzeko, testuinguru berriak aukeratuaz. Horrela jokatuz gero, ez du inongo euskaldunek harritzeko eta espantuz agertzeko eskubiderik.
‎Aski dugu hitz bitan bake ondokoak gogoratzea. 1876an agertzen dira dagoeneko moldez Hermilio Oloriz eta Arturo Campion; 1877an, Becerro de Bengoa.
‎Denok dugu hitz bat gutxiago
2002
‎Adierazpen unitateen kontrolik eza edo unitate horiek antzemateko zailtasuna.Izan ere, espezialista ez direnen itzulpen arazo nagusienetako bat dugu hitz edounitate lexiko konplexuen balio terminologikoa bereiztea: sistema limbico, signoclmico, prueba diagndstica...
‎Hortaz, halako kasuak soildu egingo ditugu maila honetan, nahiz zatikatzaileak beti guztiaren berri emango digun. Ber gauza dugu hitzaren barruko elipsian ere, ondo egituratua izatea garrantzitsua baita. Honek erregela morfosintaktikoak sortzera eramango gaitu, baterakuntza formalismoan oinarrituta, bi mailatako formalismoan hau egitea ezinezkoa baita (edo, posible izanez gero, oso modu zeharkakoan egin bailitzateke).
‎Bide osoan ez dugu hitz bakar bat ere gurutzatu, baina begirada hutsekin elkarrizketa bat mantendu dugu. Nire gaztetasunaren ezaugarri diren zalantza eta kezka arintzen saiatu da, ikasteko bizitza osoa behar izan dituen gauzak funtsean agertzen ahaleginduz.
‎Beraz, ezin dugu hitz egin zibilizazioen arteko gatazkaz, baizik eta eredu totalitario baten inposaketak sortzen dituen eragin eta erreakzioez. Ezin dugu pentsatu kultura biren arteko gatazka (Islama vs Mendebalde anglofonoa) baliabide aztertzaile bakarra denik, kultura anitz eta ezberdinen osotasuna zehazten delako bi kontzeptu nagusi sinplifikatzaile horietan.
2003
‎Agian, horren ondorio zuzena izango zen Ipar Euskal Herritik etorritako batek esandakoa: «Lehen Uztaritzen erdaraz franko egiten zen, eta hemen ez dugu hitz bat ere erdaraz entzun». Zeruko Argia 885,, u.e.u. arabarren eta iparraldekoen ikuspegitik?.
2004
‎Eta jarrera horretan PPren nahiz PSOEren jarrerak bildu dira. Puntu batzuetan ados jarri eta «besteekin ez dugu hitz egingo, besteak menperatuko ditugu», esan dute. PSOEk estrategia horretatik atera nahi duela dirudi.
‎Bai, baina funtsean, ez ote dugu hitza izango euskaldunok. Sozialistek eta popularrek hori erabaki behar dute.
‎Marrazo hauen pentsalariak eta ideologoak izaten dira, gezurra badirudi ere, arrain txikiaren etnozentrismoa aho betean kritikatzen dutenak. Anti etnozentrismo honen zilborra bere kulturaren eta zibilizazioaren ontasunez jantzita, arrain txikiak bere burua haren bazkatik libratzeko ezkutalekuen estrategiak proposatzen dizkiolarik, etnozentrismoa izango dugu hitz salataria. Bizi nahi eta ezin biziaren aitzinean, madarikazioak jotako hitza aditu du hizkuntza eta kultura menderatuaren ordezkariak.
‎Eta oraingo honen iritziak ere ez dirudi gogo gozagarriak izanen zaizkigunik. Kontuak kontu, Pello Salaburu dugu hitzaren jabe, ideologiaren sail labainkor honetan: –Euskararen ghettoak sortu ditugu, askotan talde edo sektore jakin batzuekin lotuak direnak eta beste anitzetan, zoritxarrez, herri honetako biztanle gehienok gaitzesten dugun ideologia jakin batekin?. 198
2005
‎Euskara ona da betiko ildoari jarraitzen diona. Guk ezin dugu hitz egin gure gurasoek, eta are gutxiago, gure aiton amonek bezala, baina ildo berean segitu genuke, ez ildoz aldatu. Aldatu aldatu behar dena, baina hizkuntzaren barrutik, nolabait.
‎Nork nor erasotzeko, menperatzeko, zapaltzeko armarik behinena da hitza. Geure neurriko errealitatea eraikitzen dugu hitzaren bidez. Hitzek egin dute posible urteotako gure tragedia, hitzak behar ditugu tragedia hori esplikatzeko.
‎Ondorioetan aipagarrienetariko bat dugu hitz markaturik ez egotea (hala ere, hitz luzeetan badirudi atzizki batzuek azentua erakarri egiten dutela: igogáilua, izugárria, e.a.; hau hurrengo baterako azterketa izan daiteke), behin arau bat edukiz gero berori beti aplikatzen da salbuespen barik.
‎Zuzenbide jainkotiar eta borondatezkoa zer den, egoki ulertzen dugu hitzetik bertatik, hau da, jatorria Jainkoaren borondatean daukana. Zuzenbide naturaletik bereizten da, hori jainkotiar izatera iritsi badaiteke ere.
‎1 Zuzenbide jainkotiar eta borondatezkoa zer den, egoki ulertzen dugu hitzetik bertatik, hau da, jatorria Jainkoaren borondatean daukana. Zuzenbide naturaletik bereizten da, hori jainkotiar izatera iritsi badaiteke ere.
2006
‎Ez daukat dudarik beraien testosterona, eta nire testosterona falta, nire hilekoa eta nire menopausia... kontuan hartu behar direla. Baina hasi dugu hitz egiten egunen batean ere andropausiaz. Menopausia da teorizatuta dagoena.
‎Gure aztergairako interesatzen zaiguna, Ausonio eta Paulinok mantendutako gutun elkartrukea da. Kontuan hartu behar dugu edukin poetiko handiko epistolak direla, eta ondorioz, ezin dugu hitzez hitz ulertu idatzi egiten dutena.
‎Nahi dugu hitz eta jolas,
‎Euskaraz nahi dugu hitz eta jolas dio kantak, esaterako. Bai.
‎Hain sinplea zen, eta hainbeste kosta zaigu asmatzea. Diskurtsoa dugu hitz magikoa. Barkatu berriz, DISKURTSOA.
‎jolaserako espazioa, gozatzeko parada, jostatzeko egokiera. Gozatua hartzen dugu hitz joko bikaina eginda, bertso ederra osatuta, edo hizkuntza oinarri duen gure trebezia agerian utzita. Baina kontuz!
2007
‎Hirugarrenik, etorkizunari begira, utziko duen kezka eta zalantza egoeragatik". EAJ: " Bat egiten dugu hitzez hitz Michelin enpresako langileen komiteak Lasarte Oriako Udalari aurkeztu dizkion eskaerekin. Bereziki kezkaturik gaude Lasarte Oriako enpresaren etorkizunaz.
‎Oraingoan astia izan dugu hitzak pentsatu, egin, moldatu, berregin eta osatzeko. Behatu eta sentitzen dugun izaki sinple eta moldagarriak gara, musikari esker hau guztia barrutik ateratzeko aukera dugunak.
‎Datu gutxi baliatu eta eman ohi dugu hitz egiteko eta idazteko orduan. Bati entzungo diozu:
‎Ozenago jarri irratia, esan dit emazteak. Eta ez dugu hitzik erantsi garajera ailegatu arte.
2008
‎Afaldu ostean bakoitza bere gelan sartzen da. " Ordenagailu bidez, bakoitzak gure lagunekin egiten dugu hitz, ez gara bakarrik geratzen". Euskal Herriko begiekin ikusita, hotzak dira daniar asko eguneroko harremanetarako.
‎Euskaraz ari dira edo, baina kontsumitzaile bezala ez dira hor kokatzen. Jarraitzen dituzte gauzak, edo nirea, edo zurea, baina horrela daude gauzak, eta ezin dugu hitz egin duela hogeita hamar urte bezala.
‎7 Pagoeta aldizkariaren kasuan, tankera horretako harremana aurkitzen dugu Hitza, Berria eta Txaparrorekin, baina ez ETB1 eta ZTB telebistekin. Aldizkari hori Zarauzko mendi elkarteak bere bazkideen artean banatzen du.
‎Baina ezinbestekoa dugu hitzaren ingurua aztertzea, diskurtsoaren ezaugarriak kontuan izatea eta alderdi pragmatikoa ere gogoan hartzea; izan ere, espezialitateko jakingaia espezialitateko lexikoaren eta lexiko orokorraren bidez adierazten da (Tercedor 2000) eta adierazpen horretan garrantzi handia du fraseologiak.
‎Hiztunak mezu baten bidez hartzaile (ar) en uste, jarrera zein jokabidetan eragin nahi duena. Izan ere, nekez hartu ohi dugu hitza informazioa trukatzeko soilik. Gure hizkuntza ekintzek xede jakin bat izan ohi dute, informazio trukaketa aseptikotik gorakoa, jeneralean:
‎– Ikusmenaren bidea, bide ortografikoa edo bide zuzena aukeratzen bada, gordailu grafemikotik, zuzenean eta azkar hartzen dugu hitza. Hitz ezagunak irakurtzeko eta idazteko erabiltzen da bide ortografikoa.
‎– Bide fonologikoa edo zeharkako bidea aukeratzen bada, gordailu grafemikotik hartu, eta fonema grafema bihurtu ondoren hartzen dugu hitza. Hitz ezezagunak, inoiz ikusi gabeko hitzak eta sasi hitzak irakurri eta idazteko erabiltzen da bide fonologikoa.
‎Ricardo da taldeko kapitaina, eta ni bigarrena. Edozein konturi buruz hitz egiteko, edo arazoren bat sortuz gero, biok hartzen dugu hitza, erantzukizuna.
‎Badaki ez dugula aspaldian elkar ikusi eta hitz egiteko gauza asko izango dugula. Ordenarik gabe egingo dugu hitz gai batetik bestera jauzi eginez, itzulinguruka ibiltzeko astirik gabe. Beraz, pentsatuta zeukan paseoa egiteko altxatu, eta agur esan digu Mifuk, beste egun batean egongo garela lasaiago.
‎Eta beharbada, ez eta ongi balego ere. Beti izan dugu hitz egitea behar ez duen maitasun harreman mota hori, begirada batekin gauza asko jakintzat eman dugu. Amarekin, aldiz, liskarra beti.
‎Ez dugu hitz egin.
‎" jolasa, dantza, larruta eta barrea besterik ez da haien bizia, eta anbiziorik batere gabeak dira". Azkenengo horixe da txarren txarrena, baina hobeki ulertzen dugu hitzak eguneraturik: " proiekturik batere ez daukate".
‎Maiz esaten dugu hitzak ez datozela hutsik, kargatuta datozela lehendik. Ba, irudiak berdin.
‎Jada ez dugu hitzetan sinesten,
2009
‎Amari traizioa egiten ziola sentitzen zuen eta psikologoek ere amaren zama handia zuela esaten zuten. Orain telefonoz baino ez dugu hitz egiten, dio triste.
‎E ZIN dugu hitzen atzean luzaro babestu. Bestelako aitzakiak baliatuko ditugu orduan:
‎–Arrazoi duzu. Ez dugu hitz egingo. Zertarako, haizeak hitz egin badezake gure ordez?
‎–Hau apaizen aurrean egindako konfesioa bezalakoa da, esan zidan, belauna begiratzen zidan bitartean?. Medikuek ezin dugu hitz egin gaixo batekin beste gaixo bati buruz. Zergatik ez diozue elkarri hitz egiten?
‎Etxetik bulegora noa eta listo. Gure etxean ez dugu hitz egiten. Gure amonak ez zuen inorekin hitz egiten, hitz egiteko ohitura hori hiriburukoa da, ez landakoa.
‎Gure amonak ez zuen inorekin hitz egiten, hitz egiteko ohitura hori hiriburukoa da, ez landakoa. Gure etxean ez dugu hitz egiten, inor ez da mintzatzen, ez Clara nirekin, ez ni Clararekin, ezta seme alabak ere, inork ez du hitz egiten, hori ez dugu erabiltzen, gainera ez dut komunikatzeko ezer. Gertatzen dena ulertu, horixe da nahi dudana.
‎programa bukaeran ez genuke jakingo kopuru horien jatorrizko hitzak zein diren. Nolabait jakin behar dugu hitzik luzeena eta motzena array ko zein posiziotan dauden gordeta. Bi indize erabil ditzakegu lan horretarako, $indHandi eta $indTxiki, hitzik luzeenaren eta laburrenaren indizeak gordetzeko.
‎Haiek errendituz gero, ordea, amnistia emateko prest agertu da Gotabaya Rajapaksa Defentsa idazkaria. Armak uzteko baldintzez ez dugu hitz egingo. Baldintzarik gabekoa izan behar du armagabetzeak.
‎Ezin dugu hitzen atzean luzaro babestu. Bestelako aitzakiak baliatuko ditugu orduan:
‎Ez dugu hitz egiten hitz egiteagatik. Maila arautzailean, gogoratu behar dugu, lehenik, Euskarari buruzko Legean aldaketa txikiena ere egiteari uko egin izana, eremu mistoa hein batez aldatzea errefusatzean argi eta garbi gelditu zen bezala.
‎Frontoiaren heriotza maltzurki diseinatu zuenak orain omenaldia egin nahi dio. Ez dugu hitzik ez adjektiborik aurkitzen sentitzen dugun amorrua adierazteko, salatu du Iruñerria Piztera Goaz taldeak.
‎–Arrazoi duzu. Ez dugu hitz egingo. Zertarako, haizeak hitz egin badezake gure ordez?
‎ez dugu beti asmatu. Gure atzizki sistemaren errapeetatik jetzi dugu hitz berriak sortzeko elikagai gehiena, eta horrek, ezinbestean, hitzak luzatzea ekarri du.
2010
‎Ezin dugu hitz egin eleaniztasunaz eta gizarte eleanitz eta kulturanitzaz pentsamolde elebakarretik, dio Palouk. Pentsaera elebakarra dutenak lirateke, esate baterako, diotenak euskara eta katalana ikastea oso ondo dagoela, baina garrantzitsuena ingelesa ikastea dela.
‎Horrek esan nahi du, edo Eusko Jaurlaritzak otorduko 0,35 euro baino gutxiago jartzen dituela (zuzenean galdetu diogu beste hainbat galderekin batera, baina ez digute erantzun), edo catering sistema garestiagoa dela, nabarmen. Kalitateaz ez dugu hitz ere egingo.
‎Batasunak egin dituen bi agerraldi publikoetan beste urrats batzuk eman behar direla esan du, beraien hizketa kriptikoan. Dudarik gabe, guk askatasun gehiago dugu hitz egiteko gauza hauetaz haiek dutena baino. Ulertu behar dena da haiek ere urrats gehiago eman nahi dutela.
‎lagun bada, heroi, eta etsai bada, traidore?, gure ekintza eta erreakzio bakoitza mila aldagairen interakzioaren fruitu baizik ez denean, ekintzaren mementoko baldintzak ez ezik, iraganak ere baldintzatu egiten baikaitu, psikearen zinta magnetikoan grabatuta baitaude, azken batean, gure haurtzaroko zeloak eta inbidiak, nerabezaroko barne hausturak eta traumak, bizitza osoko garaipenak eta porrotak, maitasunerako eta gorrotorako joerak, baita gainerako joera kontrajarriak ere, beren argi iluntasunekin modu batean zein bestean erabakitzen gaituztenak. Besteak epaitzeko orduan, formak eta definizioak gustatzen zaizkio jendeari, urlia santu bat da, sandia putakumea eta berendia kafrea?, baina hiztegietan nekez aurkituko dugu hitz magikorik, ez formen munduan forma behin betikorik, errealitate psikikoa den bezalakoa definituko duenik, gure barne mugimenduen konplexutasunak ezinezko egiten baititu definizioak. Jendeak tankan itxitako konpartimentu batzuetara egokitzen du errealitatea, hemen hau, hor hori eta han hura, baina konpartimentu batzuetatik besteetarako jarioa etengabekoa da, Heraklitok esaten zuen bezala ez baitago ibai berean bi aldiz bainatzerik.
‎aipamena. Hau da, ez dugu hitzez hitz esaten nazioa dela, baizik eta horren sentimendua badela. Guk bagenekien ez ginela ari azken akordioaz hitz egiten, baizik eta etorkizuneko akordioaren oinarriez.
‎Juan mestizoa da, eta indioen pare bat hizkuntza ezagutzen ditu. Ez dugu hitz onik jaso, herritar gehienek gaizki begiratu digute, baina azkenean ume txiker batek hondakinetara eramango gaituela agindu digu. Txanpon pare bat eman diogu, gure ekipo guztia prestatu eta berriz sartu gara oihanean.
‎Ez dugu hitzik elebakarra ez denaren definitzeko. Frantsesez, bilingue?
‎TXIMISTA. (Serio) Ez daukak ihesi joan beharrik. Zergatik ez dugu hitz egiten?
‎ezin duzu hori egin. Zergatik ez dugu hitz egiten?
‎AITIOR. Hara, Itxaso, sentitzen dut, baina orain ez. Zergatik ez dugu hitz egiten. Hori ere ez dugu egin aspaldian.
‎–Aurrena igual hobe izango dugu hitz egitea, horretarako deitu dizut eta.
‎Jendeak, ordea, espazio hori dimentsio bakarreko bihurtzen du —gure alferkeria intelektualaz gain, tartean behar du hain geurea dugun beste jokabide batek, ekintzaren egilea adjektibo biribil batekin kalifikatzera garamatzanak... lagun bada, heroi, eta etsai bada, traidore—, gure ekintza eta erreakzio bakoitza mila aldagairen interakzioaren fruitu baizik ez denean, ekintzaren mementoko baldintzak ez ezik, iraganak ere baldintzatu egiten baikaitu, psikearen zinta magnetikoan grabatuta baitaude, azken batean, gure haurtzaroko zeloak eta inbidiak, nerabezaroko barne hausturak eta traumak, bizitza osoko garaipenak eta porrotak, maitasunerako eta gorrotorako joerak, baita gainerako joera kontrajarriak ere, beren argi iluntasunekin modu batean zein bestean erabakitzen gaituztenak. Besteak epaitzeko orduan, formak eta definizioak gustatzen zaizkio jendeari —urlia santu bat da, sandia putakumea eta berendia kafrea—, baina hiztegietan nekez aurkituko dugu hitz magikorik, ez formen munduan forma behin betikorik, errealitate psikikoa den bezalakoa definituko duenik, gure barne mugimenduen konplexutasunak ezinezko egiten baititu definizioak. Jendeak tankan itxitako konpartimentu batzuetara egokitzen du errealitatea, hemen hau, hor hori eta han hura, baina konpartimentu batzuetatik besteetarako jarioa etengabekoa da, Heraklitok esaten zuen bezala ez baitago ibai berean bi aldiz bainatzerik.
‎Geroztik ez dugu hitzik egin.
‎Denborarekin jakin dugu hitz egiten ari zirela. Bitxia da benetan Aznarren Gobernuak, PPk eta PSOEk ikaragarriak esaten zizkiguten; eta ondoren, beste horrenbeste egin du RodrÃguez Zapateroren Gobernuak.
‎Beraz, bereizi egin behar ditugu bakea, eta bidezkoak diren proiektu politikoak erdiestea. Baina, bakearen eta egitasmo politikoen arteko bereizketa egin ondoren, beharrezkoa dugu hitz egitea. Elkarrizketak ezin du etenik izan.
‎Negu luzearena erabili dugu hitzetik hortzera azkenaldian. Ezin uka halaxe izan dela, nahiz eta azken aldera gozatu bat eman digun.
‎Horrela, bada, animaliek ere arima dute, baita landareek ere. Beste lan baterako utziko dugu hitz eta kontzeptu horien azterketa).
‎" Haren oharrak errebisatu eta ordenatzean ikusi ahal izan dugu hitz berbereen fitxetan, maiz, euskaraz dagokion hitza apuntatzen duela". 724
‎Ez dugu hitz egiteko ohiturarik. Nik ez diot galderarik egiten eta berak ez du niri buruzko interes berezirik azaltzen.
‎Hogei urte ditut berriro. Ezin dugu hitz egin, dezibelioz puztuta baitago lokala. Berdin dio, oihuka dihardugu, onomatopeiak onomatopeiei josiz.
2011
‎Talibanen eta gobernuaren arteko bitartekaritza lanak egiten zituen Rabbanik, eta haren heriotzak hankaz gora jarri du bake prozesua, Hamid Karzai Afganistango presidenteak amore eman baitu. Talibanekin negoziazioak amaitu dituztela jakinarazi du.«Pakistanekin besterik ezin dugu hitz egin», esan du Karzaik etsita, talibanekin 2010ean hasitako negoziazio prozesuak ez duela fruiturik ematen ikusita. «Rabbaniren hilketak agerian utzi du talibanek ez dutela erabakirik hartzeko autoritaterik.
‎Hau da, lortutako informazio hark zer esan nahi zuen jakitea zen eta da benetako lana. Izan ere, mezu bat entzuten dugu, baina ez dugu hitz bat bera ere ulertzen. Lan hori zaila da.
‎Agian esfortzu hori da ezohiko egiten dituena. Geroz eta argiago dugu hitz txarrekin ez dela kanta onik.
‎zergatik hasi behar dugu abioiari" tren" esaten, eta trenari" abioi"? zer irabazten dugu hitz jolas horrekin. Nor inpresionatuko genuke, honelako zerbait publikatuko bagenu egunkari batean:
‎exodiglosiaz ari izan gara gaurkoan, eta muga esparru horretan ulertu behar da galdera parea: euskara gaztelanien (iparraldean euskara frantsesen) artean dagoen edo ez dagoen diglosiaz ari gara. ez dugu hitzik esan, aitzitik, endodiglosiaz: ez zaharraz26 eta ez berriagoaz (euskara baExodiglosiaz ari izan gara gaurkoan, eta muga esparru horretan ulertu behar da galderaparea:
‎euskaragaztelanien (iparraldean euskarafrantsesen) artean dagoen edo ez dagoen diglosiaz ari gara. Ez dugu hitzik esan, aitzitik, endodiglosiaz: ez zaharraz eta ez berriagoaz (euskara batuaren eta euskalkien artean eraturik edo eratze bidean legokeenaz).
‎Hamar ondorio, gazi eta gozo – Mikel Zalbide tuaren eta euskalkien artean eraturik edo eratze bidean legokeenaz). ez dugu hitzik esan, orobat, etorkizuneko zenbait eramolde sasi diglosikoz, tartean bihar edo etzi, ingelesaren aurrez aurre, izan dezakegunaz. Lionel Jolyk argiro esan duenez merezi luke zinez, besterik uste izateko joera badugu ere maizegi, barneedo endodiglosia horri ere erreparatzea27 gure gaurko diglosia esparrura mugatuz, egia al da ia batere diglosiarik gabe gelditu garela?
‎PERU. Itzali ba telebista eta segi gora. Gero jarraituko dugu hitz egiten.
‎SOR PARESI. Ez. Aspaldi ez dugu hitz egin. Zer ba?
‎JOANA. Benetan. Oraindik ez dugu hitz egin ere!
‎Haurra saiatzen da amaren desira objektu edo falo bihurtzen, sedukzio jokoen bidez; baina uko egin behar dio irudi horien bidez ama erakartzeari. Hizkuntzaren munduan sartzen garenean galtzen duguna errepresentatzen du faloak; lortu nahi duguna galdu egingo dugu hitz egiten hastean. Haurrak harremanen sare sinbolikoan sartu behar du.
‎Beti tartekatu izan ditugu hitz zuzenak pertsonalagoekin. Oraingoan, batez ere, ingurura begiratu dugu hitzak idazterakoan. Egia esatearren, hau gero eta okerrago doa eta kezkatzen gaituzten gaiak, salatu beharrekoak, istorioren bat edo azpimarratu beharreko jarreraren baten inguruan idatzi dugu.
‎dezangatik, dadingatik, dezazungatik, dakizungatik, ditzangatik. Ildo beretik," jale" berba ere lotuta eman dugu hitz elkartuetan, hala nola, belarjale, xitxijale, errojale, hazijale, azajale, bihijale, ogi bihijale, jainko oilojale, harjale eta beste. Jatorrizkoak ez du erabilera bateraturik puntu horretan.
‎—Ez dakit ba gainera oraindik ez dugu hitz egin zure bigarren proposamen horretaz.
2012
‎–Aizue, eta zergatik ez dugu hitz egiten moto klubekoekin? –komentatu nuen?.
‎Eta eskolan, ondo jarraitzen du? Ez dugu hitz egiten eta eztakit?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 186 (1,22)
ukan 115 (0,76)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia