2000
|
|
Lerro baten amaieran ez
|
dugu
hitzik ebaki behar; amaierako hitza osorik egon behar da, horrela irakurketa errazten baita. Esaldiak ere ezin dira moztu orrialdearen behealdean hurrengo orrira pasatzeko.
|
2001
|
|
4 Ahozko eta idatzizko kodeak ezberdinak dira. Ezin
|
dugu
hitz egiten dugunbezala idatzi, ezta idazten dugun bezala hitz egin ere. Elkarrizketek berenarauak dituzte, hiztunak kooperanteak izaten saiatzen dira, eta informazioa taxuzematen da.
|
|
Ondoren aztertuko ditugun adibideak, kristautasunaren hastapenetatik hasi etaIX. mendera arteko euskal hagiografiak dira. Azalpen honetan Jaun Done Grat iburuz ez
|
dugu
hitz egingo. Lixozen (Zuberoa) jaioa eta Oloron go apezpiku izana, V eta VI. mendeen artean bizi omen zen25 Baina haren hagiografiak ez zuen iaislapenik izan Erdi Aroko euskal erlijioan.
|
2002
|
|
Adierazpen unitateen kontrolik eza edo unitate horiek antzemateko zailtasuna.Izan ere, espezialista ez direnen itzulpen arazo nagusienetako bat
|
dugu
hitz edounitate lexiko konplexuen balio terminologikoa bereiztea: sistema limbico, signoclmico, prueba diagndstica...
|
|
Hortaz, halako kasuak soildu egingo ditugu maila honetan, nahiz zatikatzaileak beti guztiaren berri emango digun. Ber gauza
|
dugu
hitzaren barruko elipsian ere, ondo egituratua izatea garrantzitsua baita. Honek erregela morfosintaktikoak sortzera eramango gaitu, baterakuntza formalismoan oinarrituta, bi mailatako formalismoan hau egitea ezinezkoa baita (edo, posible izanez gero, oso modu zeharkakoan egin bailitzateke).
|
2003
|
|
Agian, horren ondorio zuzena izango zen Ipar Euskal Herritik etorritako batek esandakoa: «Lehen Uztaritzen erdaraz franko egiten zen, eta hemen ez
|
dugu
hitz bat ere erdaraz entzun». Zeruko Argia 885,, u.e.u. arabarren eta iparraldekoen ikuspegitik?.
|
2008
|
|
– Ikusmenaren bidea, bide ortografikoa edo bide zuzena aukeratzen bada, gordailu grafemikotik, zuzenean eta azkar hartzen
|
dugu
hitza. Hitz ezagunak irakurtzeko eta idazteko erabiltzen da bide ortografikoa.
|
|
– Bide fonologikoa edo zeharkako bidea aukeratzen bada, gordailu grafemikotik hartu, eta fonema grafema bihurtu ondoren hartzen
|
dugu
hitza. Hitz ezezagunak, inoiz ikusi gabeko hitzak eta sasi hitzak irakurri eta idazteko erabiltzen da bide fonologikoa.
|
2009
|
|
programa bukaeran ez genuke jakingo kopuru horien jatorrizko hitzak zein diren. Nolabait jakin behar
|
dugu
hitzik luzeena eta motzena array ko zein posiziotan dauden gordeta. Bi indize erabil ditzakegu lan horretarako, $indHandi eta $indTxiki, hitzik luzeenaren eta laburrenaren indizeak gordetzeko.
|
2011
|
|
Haurra saiatzen da amaren desira objektu edo falo bihurtzen, sedukzio jokoen bidez; baina uko egin behar dio irudi horien bidez ama erakartzeari. Hizkuntzaren munduan sartzen garenean galtzen duguna errepresentatzen du faloak; lortu nahi duguna galdu egingo
|
dugu
hitz egiten hastean. Haurrak harremanen sare sinbolikoan sartu behar du.
|
2019
|
|
Hala adierazi dute gure ikerketanjardun duten kide gehienek. Gutxi landua, gainera, erran nahi baita, egunerokotasunean ez
|
dugu
hitz egitenherritartasunaz, berarekin harremanetan dauden hainbat gai etengabe aipatuak izaten badira ere? (Hainbatenartean, 2018: 312).
|
|
Hau da, XX. mende bete betean, hitzak soinu eta esanahi arteko lotura bakohizki multzoa denean, gizakia mintzamen izaki, hitz izaki, denaren aurkezpen eta azalpena ditugu.Mythosa Logosaren egileorde eta hedatzaile gisa garatuz gizakiari eusten diona da. Ondorioz, komunikazio tresnatzat hartzean ere, gogoan izan behar
|
dugu
hitza, lehenik eta behin, homo sapiensarigizaki izateko bide ematen dion zentzuaren oinarri eta eramaile dela.
|