Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 749

2000
‎Alegia, zinema nola ulertzen duen eta bere lanak sortzeko ikus entzunezkoen tresnak nola erabiltzen dituen jorratuko da. Horrez gain, egitura formalen logika arakatu, eta istorio bat kontatzeko eta ikusleeengan zirrara pizteko erabiltzen duen narrazio moldeetara gerturatuko dira, oinarrizko duen bere tresnari bereziki erreparatuz, muntaia, alegia, ariketa praktikoak barne. Orobat," Vertigo" filma eredutzat hartuz, sortzaile honen unibertso sinbolikoaren inguruko hausnarketa ere egingo da, hala nola, emakumeen (ilehoriak gehienetan) zeregina bere filmetan eta heriotzaren estetika.
‎honetan, bere emaztea, Laura, asteburuan kurtsilo bat egitera joan dela-eta bakarrik geratzen den senar baten istorioa kontatzen zaigu. Senarra, Markos, bakarrik geratzean, rock musika talde bat duen bere anaiarekin Vigora kontzertu bat entzutera joatea erabakitzen du. Lauraren irteerak eta giro aldaketak kolokan jarriko dute pertsonaiaren mundu osoa.
‎Lehendik zeuden horiek idatzirik eta, argitaratzeak ez dio talentuan murrizketarik eragingo egileari. Auzia beste bat da hemen, nik uste; hain zuzen ere, idazkuntzatik bizi nahi duen euskal idazleak non eta zelan erabili behar duen bere talentua. Edo beste modu batera esanda, Canok eta bestek erakusten duten bokazio sendoak zein etorkizun duen hedabideetatik kanpo geratuz gero.
‎Gure Irratiak, entzute eremu nagusia Lapurdin du (48.000 euskal hiztun baino gehiagorekin), eta24.000 entzule ditu Ipar Euskal Herrian, hauetarik 22.000 Lapurdin; hau %44, 4 da.Xiberoko Botzak, aldiz, 9.000 entzule ditu bakarrik; hau da, euskal hiztunen %1240 41.Azken inkesta honen arazoa da, euskal entzuleak bakarrik hartzen dituela kontuan; baina jada zehaztu dugun bezala, Irulegiko Irratiak eta Xiberoko Botzak badituztezenbait emankizun, inkesta, elkarrizketa... frantsesez. Gainera, musika emankizunbatzuk, batez ere euskal rockarenak, euskaldunak ez diren gazteek ere entzuten dituzte.Euskal irrati soziatiboen iraunkortasuna eta indarra, emankizunen ekoizpen kostuamurriztea lortzen duen beren arteko lankidetza estuaz gain, dituzten elkartasun etasostengu sareetatik datoz: entzuleria, Euskal Kultur eta Kirol Elkarteak, Euskal Kultura Institutua, Euskal Presoen aldeko Sostengu Elkartea42, mugaz gaindiko hedabideak... Batez ere,, entzuleriaren diru-laguntza erregular eta harrigarriak dira finantzamenduiturri nagusi eta berezienak?.
‎Mapak ez du existitzen dena bakarrik irudikatzen; lurralde propioaren pertzeptzio sakonaren etorkizuneko proiekzioa ere irudikatzen du, eta ezagutza politikoinplizitua erreibindikatzen du. Horra hor, esate baterako, munduan ezaguna den kasubat aipatzearren, Kurdistan herriak publiko egiten duen bere ametsezko mapa, berenmugak irmo mantendu gura dituzten bost estaturen gainetik eraikitako erreibindikazioidealean.
‎Laborategi egoera honetan, estres arinean murgiltzen da haurra. Honi eskerbeha dezakegu haurrak nola antolatzen duen bere portaera atxikimendu irudiarekiko, zein den irudi horrek ingurua esploratzeko ematen dion segurtasun maila, ezezagunekin harremanetan jartzeko, eta haurra nola portatzen denatxikimendu irudiak alde egiten duenean eta itzultzen denean. Egoera honenarabera, haurrak hiru talde nagusietan banatu izan dira:
‎Mendebaldeko kostaldean Familia Terapia Bateson eta beretaldearekin eta MRIrekin identifikatu zen bezala, Estatu Batuetako EkialdekoKostaldean, Ackerman eta bere institutua Familia Terapiaren sinonimo izan zirenluzaroan (Hoffman, 1981). Ackerman oso garaiz hasi zen tratamendu familiarreanpentsatzen, eta 1937an argitaratu zuen familia unitate bio sozio emozional gisahartzen duen bere artikulu bat (Ackerman, 1937).
‎–Munduaz dugun ikuskera, dugun hizkuntzak noraiño mugatzen eta baldintzen digun, orain ikasi duguneurtzen... Pertsonak munduaz mamituko duen bere ideia gintzan, funtsez, ingurutikhartu ditugun mintzaira moldeek eta estrukturekprestatzen dute? (1966a, 429).
‎Esentzia, hain zuzen, bera bezalako euskarri naturalari loturiko izakia bada ere, beraez bezalakoa den euskarriari, morfema bati, loturik baino ez da kultura munduan errealaizatera iritsiko. Zeren adimenak esentzia banaezina omen duen bere euskarri naturaletikbereiztea lortzen baitu, baita esentziari berezko existentzia enpirikoa eskuratzea ere, berau pentsatutako, idatzitako nahiz esandako mintzo edo izen batez gauzatuz.Existentzia enpiriko hori, adiera bihurturiko esentziak berezkoa duena, bere askatasunbereizi edo bakartu propioa ere bada. Izen nahiz mintzoan gauzaturiko adiera ezbaitago, gaurgero, zein bere euskarri naturalari loturiko esentziak determinatzen dituennahitaezkotasunari atxikia.
‎–Betiko biribilketa amaigabea da. Inoiz ez dugu jakingo zeinek egiten duen bere nahia arinago; ez dugu jakingo, entzuleriak zerbitzu jakin bat eskatzen dion irrati estazioari egiten ote dion, aurretik eragin diolako, edo estazioak zerbitzu hori ematen ote dion manipulatzeko inolako asmorik gabe, entzuleriak jaso nahi duena horixe dela uste duelako.
‎Orduantxe ikusi dut Ralphek goiz guztian zehar zenbaterainoko tentsioa pilatu duen bere barruan, militarra atetik desagertu den momentutik arnaska hasi baita, entrenatu gabeko txakur lodien antzera, hats arin eta zaratatsuarekin.
‎Ai, jaun André, ez dizut kontatuko zein arrai eta alegera sentitu nintzen alabantza haiekin, zeren kontaezina bailitzateke, baina jakizu, halarik ere, ezen tipi geratuko nintzatekeela, baldin erranen banizu ezen, nola oiloak, arrautza errunez gero, kakaraka eta zalapartaka aldarrikatu behar izaiten duen bere balentria lau haizeetarat, hala sentitu nintzela ni ere, munduari nor nintzen edo nor izan nintekeen erakusteko gogo ezin biziagoarekin, zeren, aitzina beha, Urbiaingo filosofo tipi hura Urbiaingo doktore edo Urbiaingo jakintsu bihur baitzitekeen, Hiponako edo Akinoko maisuen pareko. Eta guztiz konbentzitu nintzen orduan, nobizio maisuari adituz gero, ezen studioak bihurtu behar nituela neure bizitzako ardatz, baita neure begi bihotzen aitzineko eta gibeleko muga ere, lehen urrats eta azken.
‎Sare bat eraiki behar diagu, jakiteko istant bakoitzean non jo eta norat jo, zer egin eta zer ez egin. Ikusi, ezpere, nola armiarmak eraikitzen duen berea, bere nahirik nahitsuenen atxikitzeko eta haien sostengatzeko. Eta geure jauregia diat orain gogoan, geure sortetxea... baita Urbiain ere, geure sorterria.
‎Presidente batek, garbitzaileek, taxistek edo irakasleek ez dituzten pribilegioak gozatzen ditu, eta neurri berekoa izan behar du herritarrekiko duen exigentzia. Horrexegatik, Bill Clintonek kargutik kanporatua izatea merezi du, bere koherentzia eskasagatik, bere animaleko itxurakeriarengatik, behin eta berriro erakutsi duen bere prestutasun ezagatik. Bai, badakit orain emaztea eta abokatu defendatzaileak haren asmo ona eta apaltasuna goraipatzen hasiko direla, baina ezin izango dute haren errugabetasuna frogatu.
‎Nola ez nintzen ba gogoratuko! Orain deitu nahi duzun telefonoaren gako zenbakitxoa besterik ez duzu behar, baina jakin ezean, banan banan froga zenezake hamar zenbakitxoekin amaitu du txikigarriekiko duen bere joera horrekin.
‎Bertsio sinplifikatu hau izan zen lehena eta hertsiena. Jite humear eta wittgensteindarra argi erakusten duen bere argumentua honako hau da: termino bat esanahi ezaguturiko beste termino batzuen bitartez definitzen da.
2001
‎Ez da erraza iragarpenik egitea, nik ez nuke eperik aipatuko. ETAk borondate soilez hartzen ditu bere erabakiak, nor hiltzen duen bere borondate soila da. Bere desprestigioa gero eta handiago da ordea, herri honek ETA bere lekuan jarriko du denbora luze baino lehen.
‎Bere hilobitik aterako bailitzan, erabateko mendekua hartuko baitu Siddalek bere senar ohiaren obsesio bera duen Juan Martinekin (207): naturaz gaindiko indarra duen bere ile gorrian bilduta obsesio guztien iturri izan den artelana ukatuko dio.
‎Eta orduan ispiluak hitz egingo dio eta erakutsiko nor den, nola heltzen den bentzitua, nola aguretu den eta denborak zein ahurra egin duen bere aurpegian. Agian, ispilua ez da isiltzen, jarraituko du mintzatzen eta Ulyses en buruaz gain, Penelope-ren pazientzia hartuko du mintzagai, eta adieraziko dio zer gertatu den Itaca n bera kanpoan izan den arte.
‎Jarraipen zehatz hau ulergarria da idazle gazte batengan, nahiz eta, edozeinek onartu beharrekoa baita, Sarrionandiak nahiko umatua agertzen duen bere idaztankera: joera narratiboa, pilaketen teknika eta Mirande eta Iparraldeko herri lirikaren artean agertzen den lexiko eta tonu poetiko baten bidez osatua.
‎– Aktore bakoitzak badaki zein duen bere rola eta nola jokatu. Gidoi honekseguritatea ematen die aktoreei.
‎Euskaraz ekoizten denean, edo munduko beste hizkuntzaperiferiko batean?, literatura euskal literatura da. Garbi dago, Bernardo Atxagaren pixkanakako unibertsalizatzeak8 euskal esparru literarioak duen bere buruarenpertzepzioa aldatu duela.
‎Hotzak zuritzen duen bere arnasestuari erreparatu dio Tasiok. Horri besterik ez.
‎Goiok aspalditik hona bere dokumentazioan Juan Zapata Ovalle izena daraman arren, inork ez dio Juan deitzen. Eta hor dago Gorria, nire aurrez aurre, suzko gorroa ematen duen bere ilaje gorriaren azpian, larru zuria, eta ezerez iluna bere begietan.
‎Ederra den gauzaren bat azaltzen bazaio, eder hutsaren edo kutsatuaren epaia sortuko zaio, edo sublimearena, besterik ez. Eta egiari buruz, egiaren aurrean aurkitzen denean, Kantek ez du aipatzen zer nabari duen bere barruan. Gutxiago egiaren bila —maitasunak eraginda— jardun beharrari buruz.
2002
‎Kirmen Uriberen lehen poema bilduma da Susa argitaletxearen eskutik plazaratu duen" Bitartean heldu eskutik", non jaiotzetik heriotzaraino doan pasartean gizon emakumeok aurkitzen ditugun une gozagarri eta ilunetan jartzen duen bere arreta, maitasun keinu bat eskatuz, denok dugulako barruan uhola dakarren ibai estali bat, ez badira beldurrak, damuak dira, ez badira zalantzak, ezinak. Unerik zoriontsuenak ere etorkizun tristeago baten iragarpena izan dezakeelako, gerizondo baten ihartzeak maite zuenaren heriotza gogora ekar dakiokeelako, bonbardaketak hasteak supermerkatuan sortu ez duen zalaparta bi magrebiar agertze hutsarekin piztu daitekeelako, gerrako haurren gurasoek, etsiturik, nahiago izan dezaketelako beren umeak auto istripu batean galtzea eguneroko bonbek urratzen duten hirian baino...
‎Nobela erabat politiko batekin datorkigu oraingoan Joxe Iriarte, «Bikila». Txalaparta argitaletxearen bidez plazaratzen duen bere bigarren idazlana da «Ekaitz aroa», eta bertan, Euskal Herriak jasaten duen egoeran egiaz gertatzen denaz areago doa egilea, izan zitekeena ere asmatzeraino. Erakunde armatuak aurrera eramaten duen bahiketa batetik abiatzen da horretarako.
‎Jon Zabaleta marrazkilariaren irudi alai bezain adierazgarriak lagun dituela plazaratu du Joxantonio Ormazabalek Elkar argitaletxearen Xaguxar sailean haur txikiei begira egin duen bere azkenengo idazlana, «Irri eta barre», letrak irudizkatzeko, marrazkiak begiratzeko eta jolasteko aproposa izan eta inor ez aspertzea helburu dituen liburu hau. Sei urte inguruko haurrengan pentsatuz dago osatua, eta berdin eskaintzen du antzerkiaren berri, hegazkin batera igoz gero ikus daitekeen panorama, hitz jokoak, aho korapiloak, poematxo jostariak, abesti herrikoiak, erantzun eta guzti daukaten igarkizunak, Xelebrelandian bizi den jendearen ohitura eta gorabeherak, lau orrialde ezberdinetan agertzen den Barrehiztegia, Don Ebaristoren lanbidea asmatzeko modua, dendara joan eta bi litro porru, lau metro jogurt, galleta erdi bat eta bi intxaur, esne gorria, kafe txuria eta bost kiloko baratxuria eskatzen dituen eroslearen istoriotxoa, Joxe Lorentxo eta Josefiña, aitona harakina eta amona okina, bata gizena, bestea fin fina nola konpontzen diren argitzen duen kontakizuna, herriko festetan txerri bat tokatu zitzaienean gertatua eta abar luzea.
‎Aralarrek bileretara deitu behar zigunean ez zigun deitu, ez dute zintzotasun apurrik ere erakutsi gurekiko. Patxi Zabaleta jaunak, guri behintzat, ez digu behin ere erakutsi agertu ohi duen bere trebetasun politikoa delakoa, aitzitik. Gainera, esan dizut ez gaudela ezertan ados beraiekin.
‎Horretan ere ados biak. Idazleak jakin egin behar du nork epaituko duen berak egindako lana, noren esku egongo den erabakia, nork hartzen duen bere gain horren erantzukizuna.
‎Bere hilobitik aterako bailitzan, erabateko mendekua hartuko baitu Siddalek bere senar ohiaren obsesio bera duen Juan Martinekin (207): naturaz gaindiko indarra duen bere ile gorrian bilduta obsesio guztien iturri izan den artelana ukatuko dio.
‎Horregatik, mugaren bi aldean dauden herrietara heltzeko asmoa gauzatzeko, bi elkarte arduratuko dira emisoraren kudeaketaz: Pausu izenekoa Irunen, eta Entzun Ikus. Gure Irratia kudeatzen duen bera. Hendaian.
‎Setoain soinujolea egin zen emanaldien kargu. Horrek utzi eta gero, Martin Juanenak hartu zuen ardura, gaur egun emisora gidatzen duen bera. Emisora Lekunberriko kon
‎Politikan aukera guztiak errespetagarriakizanik ere, begien bistan dago aukera bakoitzak aldean bere esangura berezia dakarrela, bera aukeratzen duenareninteres eta sentimenduak argi salatzen dituelako. Alde horretatik, galdetzekoa da, noski, ea munduan zeinek nahi duen bere herria rentzat autogobernu urriago eta inorenmenpeko izan nahi, hots, dependente izan. Izan ere, (vasco) espainol horien kezka argia da:
‎Ezerk eragozten ez badio, preso ohia armadan sar daiteke, ohituta baitago bera baino goragokoak diren nagusiei obeditzera; soldadu ona izatera irits liteke, beraz. Inor beldur izan daiteke, ordea, preso ohiez osatutako armada batek ez ote duen bere izen ona alferrik zikinduko. Susmo hori, ordea, funsgabea da, armadaren inguruan beti egon baita jendilaje eta parte txarreko morroi ugari.
2003
‎Denborak aldatu dira, eta jendeak badu ideiaz aldatzeko eskubidea. Jendeak badu zenbat soportatzen ahal duen berak bakarrik erabakitzeko eskubidea. Horiek eskubide indibidual eta kenezinak dira.
‎Gerran sortzen diren egoerak eta sentimenduak azaldu nahi nituen, gaur egun ulertzen ez ditugunak baina gerra bizi izan duenak ondo ezagutu dituen horiek: beldurrak, mamuak, bakoitzak nola sentitzen duen bere bakardadea…
‎Jainkoek hitzaren arteziaz sortu zutela mundua eta gizakiak jainkoen arketipoez baliatuz nahi izan duela bere hitza ere erritoaren bidez sortzaile agertu adierazten du Felix Zubiagak «Euskararen jakinduria» saioan. Jainkoak gizakia, ala gizakiak Jainkoa, nork nor sortzen duen bere idurira, egilearen ustez oiloa eta arrautzarena bezalakoa omen da, eta edonola ere, giza jakinduriak aztertu beharrekoa. Berarekin harremenatan jartzeko, jo felixzubiaga padrespasionistas.e. telefonica.net
‎Edorta Jimenezek plazaratu duen bere azken nobela honen oinarrian eskuartean duen beste lan erraldoi bat dago: euskaldunek XX. mendean hainbat zerbitzu sekretutan zer nolako lanak egin dituzten aztertzen duen saioa.
‎Hala gertatu zen gaixo batekin, ogia eta gazta besterik ez baitzituen jaten, konfiantza ematen zioten produktu bakarrak baitziren. Ortorexiako koadrorik puru eta larrienak dira, eta horien sintomatologia nahaste fobikoa duen bera da. Aditu gehienak bat datoz esatean gizarteak ortorexiarako “joera flotatzailea” duela, eta joera hori handitu egin dela azken urteotan, elikadura krisiek komunikabideetan izan duten oihartzunarekin, hala nola “behi eroen” krisiarekin.
‎sexuaren industria legeztatzeaz gain, liberalek eta sozialistek eutanasiaren legea ukitu nahi dute, baina soilik ospitaleetan aplikatzeko alderdi praktikoetan, eta transexualen nortasun berria onartuko duen nortasun agiria proposatuko dute. Prostituzioa despenalizatu zuen Holandako legea 2000ko urrian sartu zen indarrean, nahiz eta Holandako Zigor Kodeko 250 artikuluak zigortzen jarraitzen duen bere prostituziorako pertsonen salerosketa, derrigorrezko prostituzioa eta adingabeena, zortzi urteko kartzela zigorra izan baitezakete. Orduko Erdialdeko Ezkerreko Gobernuak bere ahalegina justifikatu zuen, “legearen letra errealitatera egokitzea, prostituzioaren sektoreko egoera bidegabe eta onartezinei amaiera emateko” aukeratu zuela argudiatuz.
‎Psikologoa zenez, ideologia batean eta jendea guztiz ideologia zen amodioa egiterakoan ere, Amaren presentzia sinbolikoak zein garrantzia zeukan erranen zion: irakasle plantan mailukatuko ziokeen, sozietate batek Ama goresten duenean, amaren bila etengabe eta bortizki dabilenean, ez duela ematen duen bere baztertu, ahantzi eta loak hartu itxura erreala maite eta onartzen. Zergatik?
‎Euskaldun onaren narrazioari jarraituko diogu, beraz, hemen: bizitza ona zer izan behar duen berarentzat, eta baita proiekzio etiko horren erabilera ideologiko eta politikoa ere.
‎Esparru euskaldun elebakarraren baitan nahiz eta tirada txikiko aldizkariak asko eta asko izan, hamar mila aletik gorako argitalpenak ere badaude, egon: Berria (ea non finkatzen duen bere indarra, Egunerok 25.000 irakurle lortu omen zituen), Argia, Ikastola, Euema, Administrazioan euskaraz. Asteonek 60 milatan jarri ditu bere begiak.
‎aisiarako proposamenak, musika, telebista osoak dakarrena, behar gorrieneko produktuak eta abar. Baina, hiritar gehienek ez dakite nola funtzionatzen duen bere prozesu kulturalak. Bestela esateko, jendeak gutxiago daki bere garunaz bere autoaz baino.
‎Eta horretan hik lagun dezakek, Jose Ramon: joan hadi Jaioneren amarengana eta galde iezaiok aztarnarik ba ote duen bere alabaren lagunez. Galde iezaiok sekula entzun al izan dion izenen bat, ikusi ote duen norbaitekin edo jakin al duen zerbait.
2004
‎Hala ere, begirune horimoarekin, eta, batez ere, Justizia Admi bat dator justiziapekoen interes legitinistrazioaren interesarekin. Hori dela eta, legearen helburua da alderdi bakoitzak argi eta garbi agertzea zein jarrera duen bere aurka ekarritako agiriekiko; izan ere, alderdiak agiriok onartzen baditu edo horien egiazkotasuna aurkaratzen ez badu, egitateei buruzko eztabaida desagertu edo gutxitu egingo da.
‎3 Berregiteak ukitu gaien gainean eztabaidarik ez badago, auzitegiak autoa emango du, jarduna berreginda dagoela adieraziz, eta bertan zehaztuko du kasuan kasuko epaiketak zein prozesu egoeratatik jarraitu behar duen bere bidea.
‎Uste bainuen, baina, dirudienez, oker nenbilen gai honetan ere, barne kohesioaren baitan konpartitzen ziren oinarrizko balio erreferentziak delako herri komunitate horren berariazko ezaugarriak zirela: lurralde bat, historia bat, hizkuntza bat, kultura bat... eta, oro har, besterengandik bereizten duen bere buruari buruzko irudi eta autobaiespen jakin bat. Orain jakin dut indarkeriak batzen dituela munduko herriak beren baitan, zer diren eta zer izan nahi duten erabakitzeko orduan.
‎Kooperatiba barneko kide bakoitzak duen bere bazkide izaera une baterako utziz, euretako bakoitza bertako langile bat, hots, bere lana ekartzen duen pertsona delagertatzen zaigu. Bazkideen ikuspuntutik denok gaude ordezkatuak KontseiluErrektorean baina hori besterik ez balego, benetan txikia izango litzateke gure partaidetza entrepresan, arazo arruntei dagokienez, behinik behin.
‎CECUk nabarmendu duenez, “arbitraje sistema berria da, doakoa”. Bestalde, Ekintzan Dauden Kontsumitzaileen Federazioak (FACUA España) uste du legeak eginkizun “funtsezkoa” eta “positiboa” izan duela 20 urteko indarraldian, nahiz eta nolabaiteko “lotsa” sumatzen duen bere arauzko garapenean. Horregatik, “gizarte zibilarentzat eginkizun garrantzitsuagoa” eta Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Kontseiluaren aintzatespen juridikoa eskatzen ditu, bai eta erakunde horren presentzia handiagoa ere “erabakiak hartzeko orduan”.
‎Haren iritziz, elikagai funtzionalak arduraz erabili behar dira, eta horrek dietan eta elikaduran hezkuntza eta prestakuntza handiagoa eskatzen du. Erosle konpultsiboa edo hipokondriako bat ez bada, kontsumitzaileak jakin luke zer gutxi kontsumitzen duen bere dietan, eta, behar izanez gero, ekarpen gehigarria egin luke.
‎Horri gehitu behar zaio ez dagoela interes aseguraturik, errentagarritasuna entitate kudeatzaileak egiten dituen inbertsioen araberakoa baita. Hala ere, kasu horretan, titularrak erabakitzen du zer arrisku hartu nahi duen bere gain, kudeatzaileak zer funts motatan inbertituko duen hautatuz. Oro har, gomendioen arabera, gazteenek arrisku handiagoa dute, eta 65 urtetik beherakoek, berriz, txikiagoa.
‎“gure zentroetan erosten diren produktu guztiek urtebeteko bermea dute fabrikatzailearen kontura. Aurrekotik salbuesten dira bateriak, haien berme aldia fabrikatzaile bakoitzak ezartzen duen bera izango baita (gutxienez sei hilabete) ”. Alde horretatik, Kontsumo Zerbitzuek erabaki dute saltzaileak “edozein artikulu erosi eta lehenengo bi urteetan erosle batek adostasunik ez duelako erantzuteko betebeharra mugatu duela”, adierazi dute iturriek.
‎" Munduaz dugun ikuskera, dugun hizkuntzak noraiño mugatzen eta baldintzen digun, orain ikasi dugu ongi neurtzen... Pertsonak munduaz mamituko duen bere ideia gintzan, funtsez, ingurutik hartu ditugun mintzaira moldeek eta estrukturek prestatzen dute".
‎Merezimendu osoz irabazi zuen: gaiak gozo etorri zitzaizkion eta bizimoduaz duen bere ikusmoldea adierazten asmatu zuen. Txapeldunek ohi duten moduko suertea izan zuen nahi bada, baina hori ere kudeatzen jakin behar da.
‎Horregatik, zalantza erabat gainditutzat jotzeko, beste urrats bat eman du. Behin frogatutzat jo duela Jainkoa izan badela eta bere ezaugarriengatik ezin duela engainatzailea izan eta, beraz, egiara heltzea nire esku dagoela, saiatu du argitzen ea baden errurik Jainkoak sortu duen berarengandik kanpoko mundu horretan eta, egonda, zein den huts horren jatorria. Egia esan, Descartes onartu beharrean dago errua egon badela, osterantzean egia izango litzateke gizakiak burura dezakeen guztia.
‎nire gorputzaz izan dezakedan hautemateari begiratuz, alde batetik, eta niregandik kanpoko munduaz izan dezakedan hautemateari, bestetik. Begira dezagun, bada, nola agertzen duen bere hitzetan bere lehen urratsa.
2005
‎Baina horrezaz aparte, badago hizkuntzaren transmisio hori ikuspegi zabalagoan, ikuspegi soziokulturalean txertatu beharra. Izan ere, eskolak transmititzen dituen ezaguera, trebetasun, balore eta ikuspegi desberdinen artean, badira unibertsalak edo aski unibertsalak direnak, badira estatuek beren alorrean ezartzen dituztenak eta badira Euskal Herriak ere beharrezkoa duen bere dimentsio hori lantzeko elementuak. Hori ere transmititu egin behar du, transmititu dezake eta hori ere bada eskolari eska diezaiokeguna.
‎Noizbait aitortzen du delako gizon maitea ezkondua dela. Bere emaztea zinez maite duela, nahiz tronpatzen duen beraz noizean behinka. Handik eta zenbait minuturen buruan ikasten dugu bi urteko haur bat ere badutela.
‎Bere zorionean loratzekoa. Haurrak ere ba ote duen bere zorionean loratzeko eskubiderik ez da aipatua izan. Amak aldiz ba, badu egun guziz gizonaren gozatzeko eskubidea, biak elgarrekin, hori ba.
‎Badakit isurgiaren alde aritzea baino nekeago dela. Nahiz horrek ere ematen duen bere atsegina. dugu gure burua bortxatu.
‎Tradizioaren eraikuntzaren atzean sarritan botereen arteko lehia da ezkutatzen dena. Zentzu horretan, botere gehien duen taldeak tradizioaz duen bere ikuspegia gailentzea lortzen du. Iraganeko zenbait elementu jakin aukeratzen dira, baina azkeneko emaitza etahelburuak guztiz berriak izaten dira, eta beti interes zehatz batzuk daude historiareneta tradizioaren irakurketa honetan.
‎Grafiko honetan ikusten den bezala, komunikazioa landuz langileriakerakundearen helburuak errazago onartzeko aukera du, argiago ikusiko du norabideratu behar duen bere lana, parte hartze handiagoa izango du eta, azken finean, bere lanean gehiago inplikatuko da.
‎Uharte arkuetako lurrazalaren batez besteko lodiera 25 km-koa da, lurrazal ozeaniko arrunta baino nabarmenki lodiagoa. Hala ere, lurralde horietan lodiera oso aldakorra da; non lurrazal ozeanikoak berehala berreskuratzen duen bere lodiera arrunta uharte arkuko ardatzaren bi aldeetarantz. Uharte arku gazteetako lurrazal ozeanikoa meheagoa izan ohi da.
‎Poz handiena ematen diona zera da: beste zientzialari batzuek ikertu ahal izango dute onddoak zerikusia ote duen berak duen beste erretinopatia batzuetan, hala nola puntu zuri ebaneszenteen sindromean, puntu itsuaren luzapenean edo foku anitzeko koroiditisean; edo zerikusia ez duten patologietan, hala nola Crohn en gaixotasunean, lupusean edo esklerosi anizkoitzean. Ikertzailea itxaropentsu dago, halaber, denborarekin gaiztoari aurre egiteko gai diren eta merkatuan eskuragarri dauden botiken soluzioak hobetu ahal izateko.
‎Dagoeneko eskuragarri dago “OpenOffice” ren 2.0 bertsioa, Organization for the Advancement of Structured Information Standards (OASIS) erakundeak Microsoften kudeaketa suite ezagunari emandako alternatiba. “OpenOffice” software librearen bidez egin da, eta “OpenDocument” formatua erabiltzen du, Sun Microsystems ek “. Office”ean erabiltzen duen bera. Datu base berri bat eta zenbait hobekuntza dira bertsio berri honen erakargarri nagusiak.
‎Ezkaratzean Leihotikan en doinuak zabaldu dira, logelatik eraman duen bere CD gailuan, opariaren esanguragatik kantek poz berezia sortzen diotela. Ezin poz osoa izan, ordea.
‎Zerbaitek diotso balio handiko aurkikuntza izan daitekeela. Ametsek Naroari begiratu dio, aurpegi hain garailea nondik atera duen bere buruari galdezka.
‎Eta hegoak apurtuta dituen intsektua erretiratu egiten du, eta nik ez dakit zer egiten duen berarekin, baina uste dut gero, gauez, ni lotan nagoenean, esnatu egiten duela intsektua berriz, beste likido batekin. Eta leihotik botatzen duela.
‎ez da ahotsagatik bakarrik. " Zuk erdaraz ikusten duzunean pelikula bat, ingelesetik erdarara galdu egiten du, eta erdaratik euskarara ere bai", dio lehenengo iritzia eman duen berak. Baina jatorrizkoa ezagutzen ez bada, nola jakin?
‎Hizkuntzen benetako abantaila hauetako bakoitzaren barne indarrean bilatu behar dugu, alegia, alde guztietan eta harmonikoki eragiten duen bere indar horretan. Jarduera espiritualak behar dituen tresnak dira hizkuntzak, jarduera hori iragateko beharrezkoak diren bideak.118
‎Euskal gaiak, idazlan honetan behin baino gehiagotan aipatu bezala, berebiziko garrantzia du Humboldten bilakaera intelektualean. Hari esker ulertzen du honek, hain zuzen, zer nolako esanahia eta garrantzia duen berez hizkuntzak gizakiaren izaterako eta formaziorako, eta, honen haritik, zergatik eta zertarako garatu behar duen bere giza-teoria hizkuntz estudio orohartzaile baten eskutik. Testuinguru honetan kokatzen da euskal monografia zabal eta oso bat burutzeko bere asmoa eta, berau horrela inoiz burutua izan ez bazen ere, egia da aztergai honen inguruko idazlan asko aurkitzen ditugula haren obran.
‎Erregetza: agintari edo errege batek duen bere erresumaren kudeatzeko moldea.
2006
‎J. MUÑOZ. Bai, baina gero zer egiten duen berak helburu horiek eskuratzeko eta zer egiten dugun geuk, askotan ezberdintasun handia egoten da. Praktika feminista ugariak eta desberdinak daude munduan zehar.
‎Duela hilabete gutxi Euskal Herrian irekitako prozesuak zer emanen duen bere begiekin ikustea desiratuko zukeen Fernandok, egon ziur. Kostata, jardun politiko desberdinetan, horietako hainbat muturretan, ari direnen arteko elkarrizketak bidea egiten ari diren honetan, euskalgintzan zer berri?
‎Lehen «ondo bizi naiz» edo «ez naiz nahi bezala bizi» esanda konpontzen genuena, orain, itxura denez, beste modu batera esaten ikasi dugu. Bakoitzak daki non kokatzen duen bere bizitza kalitate marra. Neurgailu bat behar, eta nik autoz egiten dudan kilometro kopuruan ipini nuen.
‎1936ko Gerraren ondorioz atzerrira joan behar izan zuen familia euskaldun baten alaba da. Paraquaria, Ttarttalo argitaletxearen bidez kaleratu duen bere azken nobela, XVII. eta XVIII. mendeetan girotuta dago. Orduko Zuberoan bizi behar izan zituzten borrokak azaltzeaz gain, haiek galdu eta gero Matalaz apaizarekin aritutako gerrilari baten Ameriketarako ihesa, eta hari zein bere ondorengoei gertatzen zaizkienak kontatzen ditu.
‎Lanaldiaren murrizketa hau langileeneskubide indibiduala da, emakumea nahiz gizona izan. ...naren ondorioz enpresa bereko bi langile edo gehiagok eskubide hau sortukobalute, enpresariak mugak jar diezaizkioke eskubide honen aldibereko erabilerari, enpresaren funtzionamenduan oinarritutako arrazoiak emanez (LE 37.5 art.). Langileak erabakiko du lanaldiaren murrizketaren iraupena, kontuan izanda, enpresariari hamabost eguneko aurrerapenarekin esan behar diola zein egunetanberreskuratu nahi duen bere betiko lanaldia. (LE 35.6 art.)
‎Lehenbizi eta behin UEUri lan hau egiteko eman ziguten 2003ko Unibertsitateko Ikasmaterialaren Sorkuntza Sustatzeko Poltsarengatik. Hori dela eta, eskerrak eman nahi dizkiegu bereziki Gidor Bilbaori Poltsaren arduradun gisa izan duen bere pazientzia handiarengatik, atzerapenak atzerapen gugan eta gure lanean sinetsi duelako beti; Nekane Intxaurtza eta Karmele Artetxeri lan honen ardura ere bazutelako, eta UEUko beste langile guztiei. Horrez gain, materialak aurkitzen eskaini digun laguntza eskergagatik eta gure lanaren gorabeherak jasan behar izan dituelako Jon Andoni Fernandez de Larrea jaunari; bere gomendioengatik eta laguntzagatik Ernesto Pastor-i (berak ere jasan baitu gure lanaren eragina) eta Juan José Larreari bere ohar zehatz eta zorrotzengatik, hirurak Erdi Aroaren Historian espezialistak; eta, azkenik, David Martínez Izquierdo arkeologoari informazioa aurkitzen emandako laguntzagatik eta bere adiskidetasunagatik.
‎Hala, hedapen kontratuan, edozein subjektuk izan dezake gizarte mailako hedabide batean tarte bat, hor publizitate mezu bat jarri eta hedatu dadin. Ildo horretatik, PLOren 19 artikuluko «publizitario» adjektiboak ez dio erreferentzia egiten mezua igortzen duen subjektuari, hedaturiko komunikazioaren talde izaerari eta negozioak sustatzeko duen bere konbentzigarritasunari baizik.
‎Txartelarekin ordaintzeak eragin nabarmena du, izan ere, dagoeneko ez dago txanponik kontsumitzaileari itzultzeko, askotan mahaiaren edo mostradorearen gainean uzten ziren txanponak. ...painian, propina borondatezkoa baita, baina ez beste herrialde batzuetan, hala nola Frantzian, non zerbitzuaren gehigarri hori dagoeneko sartuta baitago fakturan eta, beraz, ez baita ikusten Eskupekoen etsai nagusia kreditu edo zordunketa txartela da ordaintzeko modua edozein dela ere, edo Estatu Batuetan, non kontsumitzaileak txartelaren bidezko ordainagirian adieraz baitezake zenbat gehiago nahi duen bere kontura propina gisa kargatzea. Txartelen arazoa Garcíak eta Ferrerok duela zortzi urte inguru ekin zioten jatetxeetako eta hoteletako txartelen presentziari eta, haren iritziz, eskupekoak murrizteari.
‎Baina gehiago eredu indartsuagoa edo ahaltsuagoa nahi bada, unitate bat erosi aurretik, egiaztatu behar da ordenagailuaren plaka, muga eta monitorearen gaitasunak. Saltzaile on batek erabiltzaileari galdetuko dio zein arkitektura mota erabiltzen duen bere ordenagailuak, zein oinarri plaka duen eta zein tamainatakoa den monitorea. Saltzaile ona erabiltzaileari galdetuko dio zer arkitektura mota erabiltzen duen ordenagailua, zein oinarri plaka duen (hainbat arteka dituzte) eta zein tamainakoa den monitorea (bereizmen handia gutxi edo ezer ez da ikusten monitore txiki batean).
‎Galdegiozu, poliziak" Grita Viva España! Más fuerte, más fuerte!" orruka torturatu zuenari, ea espainola sentitzen al duen bere burua.
‎Dualismo kartesiarra bazterturik, bada (hori katolizismoarekin berdintzen da), izpirituaren eta naturaren harmonia eta paralelotasuna proklamatzen da, hots, bion monismo organiko ebolutiboa160, zientziak oraindik eman ezin ziena desirari eta irudimenari emanaraziz. Hondo hau da Baroja-ren nobeletan dominatzen duen bera, XIX. mendearen azken aldetik aurrera beti suposatu beharra dagoena autore espainoletan herriaren gogo edo izpiritu kolektiboaz ari diren testuetan, hein batean bederen horren aurka dihardutenen kasuetan ere planteamenduaren tankera inposatuz (hori izango da Ortega-rena). Hona hemen" Espíritu colectivo" atalaren amaiera aipatu Hiztegian, argi emaile ezin hobea honezkero Espainian dabilen" Volksgeistaren" kontzeptuaz, Herder edo Hegel-engandik mila legoatara:
‎Ba ote duen emakumeren bat alboan. Ba ote duen berak oraindik lekuren bat haren bihotzean. Karlosen bizitzak, ordenagailuak bezala, blooom egin du.
‎Baina kostatu zaio. Ez daki senarrak inoiz ulertuko duen berarentzat hizkuntzak duen garrantzia. Ez daki inoiz ulertu ahal izango dituen hizkuntzaren alde egin diren eta egiten diren ahaleginak.
‎aedoak gazteen eta helduen heziketa —ideologizazio— iraunkorra bideratzen ikusten ditugu han hemenka Homeroren testuetan. Gertakari handiak buruz errezitatzen dituzten kantari —erdi mistiko, erdi poeta— horien ahotik etenik gabe ari zaio erakusten —jauregian, kalean edo agoran— narrazioa entzuten ari denari, nola jokatu zuten heroi gogoangarriek, eta, ondorioz, nola jokatu behar duen berak, bere bizitzan heroi izan nahi badu67.
‎kausitu al duen bere burua nire odolean,
2007
‎bat da familia, erakunde den aldetik, nola antolatu behar duen eta nola ezagutu behar duen bere burua.
‎Periheliotik 88 milioi kilometrotara pasa ondoren (ziztu bizian une horretan: 55 km/ s), 38 urtez urruntzen da, gero eta polikiago, 5.245 milioi kilometrotara duen bere afelioraino. Honetan poliki samar mugitzen da:
‎Gizakiaren aiurri fisikoa eta morala bereizten dira: lehena da naturak zer egiten duen gizakiaz, bigarrena gizakiak zer egiten duen bere buruaz48 Lehenak mendua, tenperamentua biltzen ditu, sentimenduak, etab. (gizakia hor pasiboa da, esaten du Kant-ek; aktiboa natura da haren gainean); bigarrenak, maxima moralak, subjektuak bere arrazoimena medio berak aurreidazten dizkionak aldaezinki norberari, horiei lotua baitie libreki eta tinko bere burua49 Errigortsuki azken honi bakarrik esan ohi zaio gizaki baten karakterea (ez tenp... Gizakia, bere buruaren artista (bere karakterearena).
‎Erroma hau ez da jada domina mundi, Barberinitarren mirabe baizik, horien gorazarre festako aingerukote eta andre koadrilan bat gehiago, ia bereiztezina. Sinbolo plastiko bat da, Eliza katolikoak Erroma inperiala nola aprobetxatu duen beretzat. Barberinitarren apoteosiko Pietro da Cortona ren fresko honetan() erregina berria Probidentzia da, Erromaren lekuan.
‎kontzeptu konplexu eta unibertsalarekin historia ulertzeko gakotzat396 Utzi egingo dugu, zuzenean gure gaia historiaren filosofia bera ez denez gero. Utzi egingo dugu, orobat, liburu horretan Herder-ek egiten duen bere garaiko ezagutza historiko eta etnografiko guztien bilketa itzela397 Garrantzizkoa guretzat da, hor historia interpretatzeko ez dela andre gizonaren adinen eredua erabiltzen, ezpada historia kosmikoaren kapitulu bezala tratatzen dela giza historia, hots, izar eta planeten konstelazioak, eta landareen eta abereen erresumak bezalaxe sortzen direla, naturaren produktu, gizon emakumea eta herria... Naturalizatu egiten da historia398 Giza historia Natur historia hutsa da gizon emakumearen indar eta ganu eta espazio denboretako haren jokaeren arabera399 Natura eta historia Herder-engan ez dira, bada, kontrajartzen; are, biok lotzeak ez du problemarik sortzen ere, hastapenetik beretik bat bat direlako.
‎Han goitik oraindik boteretsuagoa sentitzen da aitona ere. Eta leihoaren alboan erlojua dago, berak gaur ikusten duen bera. Aitonak ez bezala bizirik jarraitzen duena, tik tak, tik tak eginez etengabe.
‎Zerbeit egitekotz, ez da nola-nahi egin behar eta Azcue jaunak Euskaltzaindia hala egin duela iduritzen zauku. Nun eta ez duen bere kaskorat egin! Hori ere baditake, guzien buruan, eta orai orai gogorat heldu zauku Iruñeko gure adichkide baten hitz... gaichtoa.
‎termino zientifikoak, aurrerapauso teknikoak... Azaldu egin behar dira eta horrek sekulako balioadu, batez ere, publiko hartzaileak ulertu behar duenean, egin den aurkikuntzaedo delako abantaila horrek zer suposatuko duen bere eguneroko bizitzan, zertan eragingo dion.
‎b. Subjektu pasiboak Nafarroan egiten baditu eragiketa guztiak eta aurreko urtealdian sei milioi euro baino gehiago egin bazituen, berdin izanez non duen bere helbide fiskala.
‎Ukabilez emandako kolpea ezin da deskribatu esku irekiz emandako kolpea adierazteko hitz berberaz, eta armaren batez emandako kolpeak eta zigorraz edo makilaz emandako kolpeak izen ezberdinak eskatzen dituzte. Karl von den Steinenek, Brasil erdialdeko tribu indio batek mintzatzen duen bakairi hizkuntzari buruzko bere deskribapenean kontatzen du, nola papagaien eta palmondoen espezie bakoitzak duen bere izena, «papagaia» edo «palmondoa» generoak adierazteko hitzik ez dagoen bitartean. Berak baieztatzen duenez, hain daude atxikita bakairiak kontzeptu partikular ugariei, non ez baitiete arretarik egiten horien ezaugarri agizkoei.
‎Azken batean dialogoak, hots, pentsamendua egiten duen berak, gauzatzen du objektibitatea: izpiritu eta materiaren dialogoak, begiak eta belarriaren arteko dialogoak, gizon emakumearen dialogo isilak bere buruarekin, ni eta hi artekoak, belaunaldien, nazioen, hizkuntzen artekoak, gizadia eta munduaren arteko dialogoak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 503 (3,31)
ukan 246 (1,62)
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 160 (1,05)
Berria 58 (0,38)
Consumer 55 (0,36)
Alberdania 54 (0,36)
Argia 46 (0,30)
UEU 44 (0,29)
Herria - Euskal astekaria 35 (0,23)
Pamiela 34 (0,22)
Jakin liburuak 24 (0,16)
Euskaltzaindia - Liburuak 20 (0,13)
Susa 19 (0,13)
Booktegi 19 (0,13)
Karmel Argitaletxea 16 (0,11)
Jakin 14 (0,09)
Labayru 13 (0,09)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 12 (0,08)
Uztaro 11 (0,07)
Maiatz liburuak 11 (0,07)
Open Data Euskadi 11 (0,07)
EITB - Sarea 9 (0,06)
Goenkale 9 (0,06)
goiena.eus 6 (0,04)
IVAP 6 (0,04)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 6 (0,04)
LANEKI 5 (0,03)
Hitza 5 (0,03)
Bertsolari aldizkaria 4 (0,03)
Aizu! 3 (0,02)
Erlea 3 (0,02)
Karmel aldizkaria 3 (0,02)
Deustuko Unibertsitatea 2 (0,01)
Uztarria 2 (0,01)
Ikaselkar 2 (0,01)
alea.eus 2 (0,01)
barren.eus 2 (0,01)
hiruka 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 2 (0,01)
Urola kostako GUKA 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Sarea 1 (0,01)
HABE 1 (0,01)
Chiloé 1 (0,01)
Elhuyar Zientzia eta Teknologia 1 (0,01)
ETB dokumentalak 1 (0,01)
Sustraia 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
Guaixe 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
Zarauzko hitza 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan bera buru 17 (0,11)
ukan bera lan 5 (0,03)
ukan bera bizitza 4 (0,03)
ukan bera bakarrik 3 (0,02)
ukan bera bide 3 (0,02)
ukan bera helbide 3 (0,02)
ukan bera hil 3 (0,02)
ukan bera seme 3 (0,02)
ukan bera ama 2 (0,01)
ukan bera barru 2 (0,01)
ukan bera bigarren 2 (0,01)
ukan bera diru 2 (0,01)
ukan bera familia 2 (0,01)
ukan bera giza 2 (0,01)
ukan bera gorputz 2 (0,01)
ukan bera historia 2 (0,01)
ukan bera hitz 2 (0,01)
ukan bera hizkuntza 2 (0,01)
ukan bera ile 2 (0,01)
ukan bera izen 2 (0,01)
ukan bera konbentzigarritasun 2 (0,01)
ukan bera lagun 2 (0,01)
ukan bera leku 2 (0,01)
ukan bera mapa 2 (0,01)
ukan bera penitentzia 2 (0,01)
ukan bera uste 2 (0,01)
ukan bera adostasun 1 (0,01)
ukan bera afelio 1 (0,01)
ukan bera aita 1 (0,01)
ukan bera alaba 1 (0,01)
ukan bera albiste 1 (0,01)
ukan bera aldatu 1 (0,01)
ukan bera alkandora 1 (0,01)
ukan bera alu 1 (0,01)
ukan bera amama 1 (0,01)
ukan bera anaia 1 (0,01)
ukan bera arazo 1 (0,01)
ukan bera artikulu 1 (0,01)
ukan bera atze 1 (0,01)
ukan bera auzo 1 (0,01)
ukan bera azken 1 (0,01)
ukan bera balentria 1 (0,01)
ukan bera balio 1 (0,01)
ukan bera banda 1 (0,01)
ukan bera barne 1 (0,01)
ukan bera bazkide 1 (0,01)
ukan bera begi 1 (0,01)
ukan bera begiratu 1 (0,01)
ukan bera bertan 1 (0,01)
ukan bera betiko 1 (0,01)
ukan bera bikotekide 1 (0,01)
ukan bera borondate 1 (0,01)
ukan bera botere 1 (0,01)
ukan bera buruargitasun 1 (0,01)
ukan bera cache 1 (0,01)
ukan bera defentsa 1 (0,01)
ukan bera dimentsio 1 (0,01)
ukan bera diskurtso 1 (0,01)
ukan bera egoera 1 (0,01)
ukan bera ekarri 1 (0,01)
ukan bera eman 1 (0,01)
ukan bera emazte 1 (0,01)
ukan bera energia 1 (0,01)
ukan bera erabaki 1 (0,01)
ukan bera erabili 1 (0,01)
ukan bera eragipen 1 (0,01)
ukan bera erakutsi 1 (0,01)
ukan bera ere 1 (0,01)
ukan bera errespetu 1 (0,01)
ukan bera erresuma 1 (0,01)
ukan bera eskaintza 1 (0,01)
ukan bera eskubide 1 (0,01)
ukan bera esperientzia 1 (0,01)
ukan bera estilo 1 (0,01)
ukan bera etxe 1 (0,01)
ukan bera euskarri 1 (0,01)
ukan bera ez 1 (0,01)
ukan bera ezagutu 1 (0,01)
ukan bera ezkondu 1 (0,01)
ukan bera familiako 1 (0,01)
ukan bera forma 1 (0,01)
ukan bera futbolari 1 (0,01)
ukan bera Gabriel 1 (0,01)
ukan bera ganbara 1 (0,01)
ukan bera gauza 1 (0,01)
ukan bera gizon 1 (0,01)
ukan bera gobernu 1 (0,01)
ukan bera gogo 1 (0,01)
ukan bera hartu 1 (0,01)
ukan bera herri 1 (0,01)
ukan bera Herria 1 (0,01)
ukan bera hosto 1 (0,01)
ukan bera hustu 1 (0,01)
ukan bera ibilera 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia