2002
|
|
Politikan aukera guztiak errespetagarriakizanik ere, begien bistan dago aukera bakoitzak aldean bere esangura berezia dakarrela, bera aukeratzen duenareninteres eta sentimenduak argi salatzen dituelako. Alde horretatik, galdetzekoa da, noski, ea munduan zeinek nahi
|
duen
bere herria rentzat autogobernu urriago eta inorenmenpeko izan nahi, hots, dependente izan. Izan ere, (vasco) espainol horien kezka argia da:
|
2003
|
|
aisiarako proposamenak, musika, telebista osoak dakarrena, behar gorrieneko produktuak eta abar. Baina, hiritar gehienek ez dakite nola funtzionatzen
|
duen
bere prozesu kulturalak. Bestela esateko, jendeak gutxiago daki bere garunaz bere autoaz baino.
|
2004
|
|
Merezimendu osoz irabazi zuen: gaiak gozo etorri zitzaizkion eta bizimoduaz
|
duen
bere ikusmoldea adierazten asmatu zuen. Txapeldunek ohi duten moduko suertea izan zuen nahi bada, baina hori ere kudeatzen jakin behar da.
|
2005
|
|
ez da ahotsagatik bakarrik. " Zuk erdaraz ikusten duzunean pelikula bat, ingelesetik erdarara galdu egiten du, eta erdaratik euskarara ere bai", dio lehenengo iritzia eman
|
duen
berak. Baina jatorrizkoa ezagutzen ez bada, nola jakin?
|
2007
|
|
Txillardegik aipatzen
|
duen
bere" Bilbokoa", Intxaustik aditzeraz baino ezin zuen ezagutu oraindik. 1958ko abenduan" Euskalzaleen Biltzarra" k Bilbon bilera bat egin zuen —batzuentzat mordoilozaleen konjurazio moduko bat:
|
2009
|
|
euskaldunon erdigunea euskaraz jarduten duen komunitatea dela, euskalgintza ez dela beste unibertso baten satelitea eta ez diogula munduari periferiatik begiratu behar. Norberak erabakitzen du non kokatzen
|
duen
bere burua, hurkoaren ingurunean edo bere berezko gunean. Eta munduan nola jokatu, ez da espazio kontua, ezta tamaina arazoa ere; begirada kontua da, munduari begiratzen diogunean nondik ari garen erabakitzea.
|
2010
|
|
Noski, bakoitzak jakin du zerekin lotu nahi
|
duen
bere produktua. Normalean, aukerak bi izaten dira:
|
2012
|
|
Horiek oroimenaren ondorio izan daitezke edo, aitzitik, irudimenarekin elkarlanean sortutakoak, ez baitago errealitatearen gaineko inolako ziurtasunik, subjektuaren buru nahasiaz fidatzerik ez dagoen bezala. Hurrengo lerroetan, esaterako, protagonista eldarnioan murgildurik atzematen dugu, oraina ordezkatzen
|
duen
bere gogoaren araberako iragan asmatu batean zeharo galduta, non hildakoek bizirik dirauten, dagoeneko ideal eskuraezin bihurtu zaion haurtzaroko baserri giro aldagaitzean elkarrekin egotearen poztasun betierekoaz gozatzen:
|
|
Alderantziz, haren bidez eraikitzen baita beti politika. Eta are gutxiago bihurtu da morala, nahiz eta demokraziak moralitatez jantzi nahi izaten
|
duen
bere burua politikaz gain.
|
2013
|
|
Baina hizkuntz erlatibismoa ez da hor gelditzen, zer edo zer gehiago eransten du. Hizkuntz erlatibismoak aniztasuna irudikatzen du zeharkaezinak diren gotorleku bilduma baten gisan, eta ez da hori Prinzen ikuspegia, nahiz eta erlatibistatzat hartzen
|
duen
bere burua zenbaitetan. Atal hau amaitzeko, hona hemen Prinzen hitzak, erlatibismotik urrun samar dagoela erakusten dutenak:
|
2015
|
|
Bigarren adibidea Renanen konferentziako prozedura imitatzen diharduen batekoa da: nazioa zer den itauna, abertzaletasunaren arrazoiak zeintzuk diren edo hark nola justifikatzen
|
duen
bere nahia, bihurtzen da (independentzia nahia, esango dugu oraingoz); eta arrazoion araketa, zer ez da nazioa, bihurtzen da.
|
2016
|
|
Printzipio horren lanketan herriak erabaki du zer nolako eredu politikoa nahi
|
duen
bere barne kohesioa zaindu eta garatzeko (bizikidetza eta garapen eredua) eta zer nolako harremana izan nahi duen beste lurralde botere batzuekin (mendetasunezko harremana mantendu autonomia sistema baten bidez, harreman federala edo konfederala izan beste estatu edo erakunde batekin edo estatu independente bat izan).
|
2020
|
|
Baina hemen niri inporta zaidana ez da Azurmendiren erudizioa; horretaz beste batzuk arituko dira ni baino ezagupen gehiagorekin. Azurmendik gerraondoko euskal belaunaldien pentsamenduaz eta subjektibitateaz izan duen testigantza interesatzen zait, gure azken mendeko hausturen lekukotasuna berak barnetik nola subjektibatu
|
duen
bere obran.
|
|
Horrenbestez, gizaberea pentsalari feminista askoren proposamenekin harremanetan jar daiteke, baina niri bereziki iradokitzailea egiten zait Azurmendiren abere hiztun eta taldekoi horren eta Judith Butlerren gorputz performatzailearen arteko elkarrizketa, zeinak etengabeko performance horretan eraikitzen
|
duen
bere izatea, dena: gizatasuna.
|