Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 110

2000
‎Bitxia bada ere, beren identitatearen alde barruko eta kanpoko sustapen sutsuaegiten duten estatuek, aldi berean,, nazionalismo zimeldutzat, jotzen dituzte estatugabekoek berenak babesteko egiten dituzten ahaleginak.
2001
‎Hizkuntza maioritarioa edo gehiengoarena duen taldearentzatbigarren hizkuntza ikasteak integrazioa du ondorio sozialtzat. Hau da, gizabanakoek beste hizkuntzaren eta kulturaren ezagutza eta apreziazioa jasotzendute beren identitate kulturalari eutsiz (ikus Lambert-en (1974) elebitasungehigarriaren kontzeptua). Hizkuntza minoritarioa duten taldeko kideentzat, berriz, 2Hren jabekuntzaren ondorio soziala asimilazioa da (ikusLambert en (1974) elebitasun kengarriaren kontzeptua).
2002
‎Pirinio Atlantikoak izenaren adierak ez du euskaldunez deusik esaten. Ordea, departamendua onartua balitz, euskaldunek beren identitatearen nolabaiteko ezagutza izango lukete Frantziako gizartearen aurrean.
‎80ko hamarkadaren hasieran, iraultza islamikoa bolbora lorratza renmodura Ekialde Hurbil osoan heda zitekeela zirudien. Izan ere, herritar musulmanak beren identitatea aldarr ikatzeko eta Mendebaldeari aurre egiteko prest zeuden. Israe lgo Estatuaren gehiegikeriei Mendebaldeak emandako babesak itxuraz nabarmentzen zuenez, bi kulturen arteko gatazka historikoak bere horretan jarraitzen zuen, eta Islama defendatzeko ezinbestekoa zen muturreko planteamenduak hartzea.
‎Anaitasun horiek klandestinitatera ere egokitu dirabeha rrezkoa izan denean, eta errepresio egoera latzetan ere eutsi diote beren identitateari. Beraiek mantendu dute Islamaren garra Ataturken Turkian edo Sobiet Batasunean.
‎Klase horiek bereziki nahasita daude: Mendebaldeko bizimoduaren alderdi positiboak ezagutzen dituzte —komertzioaren, turismoaren, unibertsitatearen edo emigrazioaren bitartez—, baina beren identitatea galtzeko beldurra ere badute. Eta areago beldurtzen ditu ezer gabe gelditu den jendearen bazterketak.
‎Mugimendu islamikoen gorakadak barneko gatazka egoera eta ezegonkortasun gogorra eragiten du herrialde horietan; baina, aldi berean, beren identitate kolektiboaren zeinuak indartzen eta beren kulturaren balioarekiko konfiantza itzultzen ari zaie.
‎2 Europar judu gehienak bakoitzaren herrialdean guztiz integratzearen eta asimilatzearen aldekoak ziren. Hala ere, gero eta antisemitismo handiagoaren ondorioz, zenbaitek nazio diferentziatu bat osatzeko premia planteatzen hasi ziren, beren identitatea askatasun osoz bizitzeko ahamena eskuratzearren. Era horretan, XIX. mendeam ai eran —nazionalismoen agerpenaren mendean— sio nismoa sortu zen, Agindutako Lurrera itzultzeko amets zaharra errealitate bihurtzeko asmoa duen nazionalismo judua.
2004
‎Haatik, egun ez dio balio garai bateko" denontzako kafe" delakoak. Kataluniak, Euskal Herriak eta Galiziak beren identitatearen ezagutza eskatzen ari dira indartsu. Beraz, PSOEk identitate horien ezagutza onartu eta estatuaren lurraldeari buruzko eredu finko bat gauzatzea erabaki behar du.
‎“Eskatu gabeko pornografia eta marketin erasoaren kontrola” araudia, ingelesez “Can Spam” izenekoa, zabor posta elektronikoaren aurkakoa da, eta enpresa batzuek egiten dituzten ekintza espezifikoak zigortzen ditu. Lau konpainia eskatzaileek diotenez, demandatuek ez zituzten beren identitateak erakutsi eta beste taktika engainagarri batzuk erabili zituzten ehunka milioi mezu bidaltzeko. Mezu horiek aberasteko planak eskaintzen dituzte, pornografia eta beste spam mota batzuk.
2005
‎Herrialde indigenek eta beren komunitateek eta tokian tokiko beste komunitateek funtsezko lana dute ingurumenaren antolaketan eta garapenean, beren ezagutza eta jarduera tradizionalak direla eta. Estatuek beren identitatea, kultura eta interesak behar bezala onartu eta babestu lituzkete eta ahal duten guztia egin lukete garapen iraunkorra lortzeko lanean parte hartzea izan dezaten.
2006
‎Nerabezaroan aldaketa fisiologikoak, emozionalak, kognitiboak eta portaerazkoak gertatzen dira. Nerabeek gurasoengandik bereizi, heldutasun sexualalortu, beren identitatea garatu, lagunekiko harreman sakonagoak lortu eta berenlanbiderako prestatu behar dute. Independentzia lortzeko gurasoei aurre egin behardiete.
2007
‎Hiritartasuna eskubide zibilen alorrean kokatzen den estatus jakin batidagokio. Baina, jakina, kontuan izan behar dugu delako hiritar horiek, tradizio jakinbatzuen baitan, kultura ingurune zehatz batzuetan, garatu dituztela beren pertsonaidentitateak, eta testuinguru horien beharra dutela beren identitateei eusteko9.
‎Hiritartasuna eskubide zibilen alorrean kokatzen den estatus jakin batidagokio. Baina, jakina, kontuan izan behar dugu delako hiritar horiek, tradizio jakinbatzuen baitan, kultura ingurune zehatz batzuetan, garatu dituztela beren pertsonaidentitateak, eta testuinguru horien beharra dutela beren identitateei eusteko1.
‎Euskaldun izateak, euskaraz jardun eta euskarazbizitzeak, subjektuaren nortasun kulturalean eragin nabarmena du, ia erabatekoa.Gerta liteke noski, eta tamalez sarri askotan gertatzen da, subjektuaren euskalizaera soziolinguistiko hori identitate nazionalaren ideologiarekin bat ez etortzea.Euskaldun peto peto asko dira nazio politiko espainiarraren edo frantsesaren baitanidentifikatuta sentitzen direnak. Kasu horretan, euskal identitate kulturalaren etaideologia nazional politikoaren arteko haustura dago tartean, subjektu horietakohainbat eta hainbat euskal identitate etnikoaren ezpalekoak direlako, nahiz eta aldiberean beren identitate kultural etniko horri berorri duintasun eta onarpen nazionalik ez aitortu. Hemen, hortaz, oso oker ez banago, honako kontraesan hauxedaukagu bizirik:
2008
‎Interneten bidez, telebista saioak eta irratsaioak (batez ere, azken hauek) eman eta baita jaso ere ahal dira4 Mundu osora zabalduko dituzte hauen edukiak. Horrez gain, Internet oso azoka ona izan daiteke euskal irratitelebistek beren ‘filosofia’, beren identitatea erakusteko. " Internet garatu eta berehala konturatu ziren herri mugimenduak komunikazio amaraunak oso tresna egokia eskaintzen ziela beren aldarrikapenak ezagutarazteko" (Gutierrez, 2003:
‎etxeen, auzoaren, eta aisialdi lekuen euskalduntasuna errebindikatzea, ezin har daiteke, pintoreskismo zeinu soil gisa, halakorik ere baden arren. Funtsean, barnean, sakonean, Bizkaiko burges askok beren identitatea euskalduna zela erakutsi nahi zutela ematen du. Euskara, baserria eta euskaltasun tradizionala, eguneroko mundu modernoan bazterturik geratzen ari baziren ere (oligarkiak berak horretan parte zuzena izanik), esparru intimoan, atsedenlekuan, mantendu nahiko zituzten.
‎Kontua da, autodeterminazioaren aldeko sektore politikoak gai izango ote diren, mende aldaketak eta esparru politiko berriaren eskaerak eragindako parametro berrien baitan, gure herrialdean abian dagoen prozesuaren barruan, kanpoan edo aurka kokatzeko pertsona horiek. ...oriek bultzatu egin behar dira, beste jatorri batzuetako eta orain euskal hiritarrak diren horiek bat egitea bahi badugu, edo, batik bat, euskal gizartea osatzen duten gehienen nahiekiko errespetua erakustea nahi badugu; hau da, gure hizkuntza nazional bateratua normalizatzea, haien hizkuntzak ere aitortzen direla; eta osatu nahi dugun esparru politiko berriari buruz erabakitzeko nahia adieraztea, beren identitate etno nazionalak errespetatzen direla.
‎Pertsona desberdinak dira (terminoaren zentzu zabalean eta konplexuan: aldatzen ari diren beharrak eta identitateak dituzten gizabanako eta kolektiboak), espazio berean elkarrekin bizi behar dutenak, eta, hortaz, elkar ezagutu behar dute, eta beren identitateak eta proiektuak negoziatu behar dituzte. Baina negoziazioari ekiteko, kontuan izan behar da pertsona horien artean eta pertsona horiekiko boterea dis simetrikoa dela.
‎Horregatik guztiagatik, premiazkoa da immigranteen sektoreek edo immigranteen ondorengoen sektore guztiek ziur jakitea euskal" nazionalitate politikoa" eta hiritar eskubideak edukitzeak ez duela esan nahi beren identitate, kulturaeta hizkuntza ezaugarriei uko egin behar dietenik. Beti ere, nazionalitate politikoa kudeatzen duen edo kudeatu lukeen lurraldean —subiranotasuna duela—, identitate, hizkuntza eta kultura horiekin batera bizi den hizkuntza eta kultura errespetatzen eta aitortzen direla; eta, gure kasuan, euskal kultura eta euskara dira.
2009
‎Lan munduko faktore hauek guztiek emakumeen subjektibotasunaren krisiakdakartzate, zalantzan jartzen dira haien izateko eta munduan egoteko moduak; hala, bada, sarritan eredu ezberdinei heldu baina beren identitatea babesteko beharrasentitzen duten emakumeak «inpasse»an sentitzen dira beren bizitzan. Ondoez haudepresio, estres edo herstura moduan agertu ohi da, baina ez da beti laguntza eskatzeko joera izango.
‎Azkenengo horietan norberaren taldearen alderdi positiboak indartuko lirateke, edota identitatea birdefinituko litzateke beste kategoria berrien bitartez. Adibidez, Magrebeko laginak bere buruaren konnotazio anbibalenteak dituen definizio bat erakutsi arren, berezitasun kulturaleko aspektuak, aldarrikapena eta salaketa ere jasotzen dira, estigmatizazioari aurre egiteko eta beren identitatearen defentsa mekanismo legez. Populazio latinoamerikarraren irudikapenek hegoamerikar kategoria gailentzen duen identitate sozial positibo bati erantzuten diote, «gu geu» bezalakoei eta ezaugarri kulturalei atxikiturik, euskal populazioak populazio horrekiko daukan sinpatiarekin bat etorriz.
‎Haustura hori lortzeko tresna politiko gisa ikusten dituzte, esaterako, transfeminismoa eta lesbianismoa. Guri ez zaigu interesatzen pertsona bat norekin oheratzen den, baizik eta beren identitatea egungo egoerarekin apurtzeko tresna politiko gisa erabiltzea. Egungo testuinguruaren harira, Txurrukak dio patriarkatu heterosexistaren egitura gero eta konplexuagoa dela.
2010
‎Bi ziren txostenaren helburuak, lanaren sarreran bertan aipatzen zenez. Batetik,. Ikastolen eskuetan gogoeta zerrenda bat jartzea, beren buruak argitzeko eta ulertzeko balio izan diezaieten, beren identitatearen kontzientzia erkidea har dezaten eta etorkizunerako urraspideak ere marka ditzaten?. Bestetik,, plataforma zabala eskaintzea, zuzenean interesatuak aurkitzen diren parte gehienak, nola gurasoak hala irakasleak eta alderdi politikoak, bertan elkar topa daitezen?.
‎Haren ustez, sozializazioan (haurtzaroan eta nerabezaroan) gertatzen den aldia ezinbestekoa da horretarako. Etapa horietan, haurrak arau eta balio sorta bat ikasi eta barneratzen du, besteak beste, ongiaren eta gaizkiaren ideia, eta zeregin garrantzitsua izango dute beren identitatearen eta nortasunaren etorkizuneko eraketan. Ikertzaile guztiak bat datoz zerbaitetan:
2011
‎babeslekutzat jotzen dute. Inguru ziur bat, beren identitatea aldarrika dezaketen esparru bat». Jesus Prieto antropologo eta irakasleak uste du hasieran, etorri berritan, egiten dutela hori etorkinek.
‎Bideak, mendikoak batzuk, sabana zeharkatzen dutenak besteak, nekezak eta akigarriak dira, eta goi mailako 4x4 ibilgailuak behar dira horiek ibiltzeko. Beharbada horri esker, lurralde hauetan bizi diren tribuek beren identitateari, ohiturei, kulturei, jantziei edo jantzirik ezari, eta gorputz osoan izan ohi dituzten apaingarri eta osagarri erakargarriei eusten diete.
‎Biharamunean karoen lurraldera joan ginen, Afrikako adarrean galzorian dagoen tribuetako baten lurraldera. Herri honetako 1.500 kideak beren identitateari eusteko borrokan ari dira, baina, gainerako tribuenaren antzera, beren izaera ere pixkanaka itzaltzen ari da.
‎Portaerak moldatzeko indarra du eta jokaera ereduak ematen ditu. Gazteak beren identitate soziala eraikitzen ari dira eta musikaren bidez mundua ulertzeko modu bat jasotzen dute eta gehienetan horiekin identifikatzera iristen dira. Honela, gurasoekiko identitate ezberdina ezartzeko aukera izaten dute, hau da, beren independentzia eta errebeldia azaltzeko bidea izango da askorentzat.
‎Jon Sudupe,. Islama eta modernitatea?, Berria, Besterik pentsatzen du, oso besterik, Letoniako kultura ministroak (1991) Europako estatu nagusiak hizpide hartuta: . Alemanian, Frantzian edo Espainian inor gutxiri inporta zaio Europako herri txikiak beren identitatea salbatzeko eratzen ari diren mugimendua?. Raimonds Pauls, Egin, Bukatzeko, hara zer dioen Herrien Europa Institutuko zuzendariak, Alberto Letonak:
‎–Ukatu egiten dute beren hizkuntza arriskuan, iraungitzen edo hiltzen egotea. Ukapen hori erabatekoa izan daiteke gainera, zeren eta berba horien bidez beren identitate etnikoa ukatzen zaiela uste izaten baitute? .
‎Eskola bati, hedabide bati, hizkuntzari berari eskatzen diotena, bizitzeko gutxienekotik behera dago. Eta zaila dute beren identitate diskurtsoak goxatutako herio bide estali horretatik ateratzea, hain da konplexua lurralde berean elkar ukitzen duten hizkuntza desberdinen kaosa? .
‎Alegia: identitate etnikoa, beren identitatea gordetzeko hiztunek hizkuntzari esleitzen dioten zeregina, eta, horretaz aparte, jakina, nork bere hizkuntzan hitz egiten segitzeko beharraren kontzientzia, oinegitura komunikatiboa, eta dena delako komunitateari dagozkion funtzioak betetzeko behar adinako hiztunen gaitasun komunikatiboa?. El contacto de las lenguas amerindias con el español en México, 7 or.
‎Izan ere, Errusiak duela 60 urte okupatu zuenean, Estonian errusiar populazioa% 3koa besterik ez zen, eta, egun,% 30eraino ere iristen da. Gure helburu nagusia da errusiarrak integratzea, estoniar identitatea beren identitate ere bihur dadila, kasu honetan hizkuntzaren bidez. Batez ere, non bizi diren eta zein diren jakinaraztea, asko ez baitira estoniar sentitzen? .
‎–Herritartasuna eskubide zibilen esparruan definitzen da. Baina kontuan izan behar dugu herritarrak nortasun pertsonala garatu duten gizakiak direla, eta hori tradizio jakin batzuen altzoan bereganatu dutela, kultur ingurune jakinetan, eta testuinguru horien beharra dutela beren identitateak atxikitzeko. Beraz, egoera batzuetan, eskubide zibilen katalogoa zabaldu egin behar da kultur eskubideak barneratzeko?
‎–Estatubatuarrentzat, ingelesentzat eta beste batzuentzat, beren identitatearen baitako osagai eta parte da hizkuntza ingelesa. Hori gauza jakina da, baina gainerako mundutarrentzat, hamarretik bederatzirentzat, ingelesak ezin du funtzio hori bete, eta arriskutsua litzateke gainera hala gertatzea, baldin eta, jakina, pertsona deszentratuak, erdi galduak eta nortasun desorekatukoak sortu nahi ez baditugu.
‎Will Kymlicka, La política vernácula, 2001, 255 or. Zentzu berean: . Pertsonek atxikimendu sakona diote beren identitateari eta nazio kulturari, eta baita irrika agortezin bat ere norberaren hizkuntzan politikagintzan jarduteari?. 260 or.
‎gazte izan, edo adineko izan. Hein handi batean, komunikazio mota horien arabera ari dira eraikitzen eta espresatzen beren identitatea gazteak nahiz adinekoak.
‎Horrela, autonomia lortu behar luketen haurrak kontrolatuta gelditzen dira; ekimena galdu eta zuhurtasuna irabazten dute. Autonomia lortzeko egokiak diren garaietan gurasoen gehiegizko kontrola jasaten dute, eta ondorioz, ekimena hartzera ez dira ausartzen, eta beren identitate propioa ez dute aurkitzen. Gainera, gurasoen irudiak imitatzen dituzte, haien arauak barneratzen dituzte, eta errudun sentitzen dira arau horiek betetzen ez dituztenean.
‎Mendetasun eta independentzia osoaren arteko bitarteko egoerarik ez dute ikusten. Besteengandik bereizteari, besteen sostengua galtzeari, besteen aholkurik ez izateari beldurra diote, eta beren identitatea besteenekin nahasten dute. Erraz konbentzitzekoak dira, besteengan konfiantza dutelako, beren buruan konfiantza gutxi dutelako edo eraginkortasun gutxi aitortzen diotelako beren buruari.
‎Babesle diren pertsonekiko jaiera handia dute, haiekin lotura iraunkorra ezartzen dute eta haien ideal edo arauak barneratzen dituzte. Bide horretatik sarritan beren identitatea eta autonomia galtzen dituzte.
‎Emakumeak besteengan gehiago babesten dira gizonak baino. Neskek amaren jarraipen moduan hartzen dituzte beren buruak, baina mutilek amarekiko loturak eten beharra dute beren identitate propioa eratzeko (Gilligan, 1982). Gizarteak mendekoak izatea eskatzen die emakumeei eta ziurtasun gabezia eragiten du haiengan.
‎Histrioniko dependenteek ez dute beren identitatea indartzen, eta inguruko pertsonekiko mendetasun handia dute, haien onarpenaren bila baitabiltza.
‎Histrionikoek honako helburu hauek lortu behar dituzte terapian: ikasi behar dute beren arreta aldiko gauza batean zentratzen, helburu zehatzak finkatzen, gogoeta egiten, beren pentsamenduak eta premiak asertiboki adierazten, beren identitateari buruzko erabakiez pentsatzen, beren arreta beste pertsonengana zuzentzen, gero eta denbora luzeagoz besteengan arreta jartzen, arreta zentro izateko joera ezabatzen, besteen sentimenduetan zentratzen eta besteak ez manipulatzen. Asertiboak izaten ikasteko, beren desirak ezagutu behar dituzte histrionikoek.
‎Horretarako teknika moduan erabil liteke norberari gustatzen zaizkion objektu edo gertaerei buruzko zerrendak egitea. Beren desirak ezagutuz, beren identitatea ezagutzera hel daitezke. Hala ere, beti edukiko dute joera honako hau pentsatzeko:
‎Hala ere, beti edukiko dute joera honako hau pentsatzeko: beren identitatea eta desirak ezagutu eta identitate nahiz desira horien arabera asertiboki jokatzeak bakarrik utziko dituela.
‎Bere emazte Edurneren alabaren heriotzak ihes egitera bultzatuko du, eta ihesaldi horrek, mina ahazteko nahiak, Natasaharekin topatzea ekarriko du. Natasha, heriotza baten erruz ihesean ez badabil ere, bere bizitzari zentzu bat topatu nahian dabil eta bien artean maitasunak lagunduta, beren identitatea topatuko dute.
2012
‎352). Ingurune elebidun edo eleanitzetan etnia, kultura identitate, moral eta nortasun kontzeptuek eragiten diote hizkuntza sozializazioari. komunitateak (berr) eratzen eta (ber) definitzen dira eta hizkuntza sozializazioa ikertzen dutenek aztertzen dutena da norbanakoek nola berresten eta negoziatzen dituzten beren identitateak, batzuetan aldakorrak direnak, ingurune heterogeneo horietan (ibid.). hizkuntza sozializazioa ez da monolitikoa, ez eta molde unibertsalekoa ere, eta erabilera ez homogeneoa izaten du bere barnean. Gainera, hizkuntza erabilera ereduak denboran alda daitezke zenbait faktoreren
‎Horrekin batera, aktitudeek auto adierazpena eta pertsonen arteko hartueman soziala errazten dute (Kelman, 1958, 1961; Smith eta beste, 1956), eta ajuste sozial funtzioa (Kelman, 1958), balioadierazpen funtzioa (Katz, 1960) eta auto kontzeptuaren babes funtzioa (Katz, 1960; Smith eta beste, 1956) ere betetzen dituzte. Azken batean, aktitudeen bitartez, pertsonek gizarte onespena lortzen dute eta, aldi berean, beren identitatea eta estimu pertsonala indartzen dute (Shavitt, 1989). Aktitude guztiek funtzio horiek guztiak betetzen dituzte, baina kasu bakoitzean, testuinguruaren arabera, zein funtzio nagusitzen den jakitea da garrantzitsuena34.
‎Euskal herritarra Euskal herrian bizi eta lan egiten duena da: Alain Badiou k( [2005] 2009) dio benetako estatu edo herri garaikideak beti direla kosmopolitak, beren identitateen konfigurazioan guztiz zehaztugabeak dira, hain zuzen ere. Estatuhoriek, gero eta gehiago, zera hartu behar dute beren gain:
‎Erremedioa, Gandhiren begietan, bikoitza zen: batetik, beren arteko batasuna bultzatzea, hots, haiei ulertaraztea denak direla aberri bakar bateko umeak eta bat eginda egon behar dutela, eta bestetik, beren identitate nazionalari uko ez egiten erakustea, bereziki, beren hizkuntzei eta erlijioei eustea.
2013
‎" The language user can refer to a certain group by using one specific expression, one vocabulary or other linguistic features". Esnaolak (1998) ere esaten du gazteek beren identitate propioa eraiki nahi dutela, gainontzeko adintaldeetatik bereizteko, eta horretarako erabiltzen duten baliabideetako bat hizkuntza dela. Testuinguru horretan," dibergentzia" hitza erabiltzen du Esnaolak (1998)," inklusioa eta esklusioa" Le Page eta Tabouret Keller ek (1985), edota" social marker" Vermeij ek (2004).
‎Lehenxeago aipatu dugunez, identitatea eraikitzeko orduan hizkuntzak funtzio garrantzitsua betetzen du, eta, gazteen kasuan ere, beren identitatea eraikitzeko erabiltzen duten baliabideetako bat hizkuntza da. Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu.
‎Gutxiengo nazional edo kulturalen eta estaturik gabeko nazioen arteko ezberdintasunak izan ditu hizpide Ortuzarrek. Horren esanetan, lehenengo horiek inperio edo gerren ondorio dira, eta beren identitatea bermatzeko estatus politikoa eskatzen diote Gobernuari. Hori dela eta, gutxiengoen eskubideak errespetatzea ezinbestekoa da Estatuaren baitan elkarbizitza bermatzeko, gaineratu du.
2014
‎Hitzaurrean itsustasunetik idazten duela esaten digu, emakume orok lortubeharreko ideal femeninoa auzitan jarriz, eta kokapen ez arauemaile batetik idaztenduela, gizon emakume ez arauemaileentzat egiten duela. Horrekin rol femeninoadeseraikitzea lortzen du, emakumeek beren identitatea, gorputza eta desira moldatueta aldatu behar dituzten neurrian, zoriontsu izaten saiatzeko eta jendarteak onarditzan, nahiz eta bizitza errealean emakume mota ugari egon (ez arauemaileak), zeinek ideal femeninoa irreala dela eta ideal horrek agintzen duen zoriontasunaeskuraezina dela erakusten duten. Irakur dezagun lanaren hitzaurrearen hasiera:
‎Derridari jarraiki, erantsiko dugu elkarren kontrako exaktotzat jotzen diren arren, identitate horien arteko botere harremanean, maskulinoak indar handiagoa duela eta horregatik dela posible emakumeek prakak janztea, eta gizonak soineko eta gonekin ibiltzea ez. Funtsean, emakumeak maskulinizatzea beti ere neurri batean, nahasmen osora iritsi gabeonuragarria da, beren identitateari zerbait positiboa eransteko modua. Aldiz, gizonezkoentzat galbidea da ezaugarri femeninoak hartzea, berdin gonak jantziz edo emakume kutsua duen izen bat hartuz.
‎Askoz ere edergarri gehiago eta ugariagoak erabil ditzake eta erabili behar dituemakumezkoak bere genero rolari egoki atxikitzeko. Emakumeak eder eta apain izatea garrantzitsua da, baita beren identitatea eratzerakoan ere. Nago, emakumeen kasuan, izenari askotan funtzio hori ematen zaiola, hau da, pertsona izendatzeaz gain haren edergarri izatekoa.
2015
‎Beste batzuei zaila suertatzen zaie, pelikuletan askotan ikusten da trama beraren errepikamena: ikerketa zoroari ekiten diote aitarik gabeko seme eta alaba galdu horiek, beren geneen jatorria kuestionatzen dute bizitza osoan zehar, beren identitatea osagabetzat daukate eta pisua egiten zaie, beren egunerokotasunean eragin zitala edukitzeraino.
‎13 Indigena askok ez dituzte beren datuak ematen, beren identitatea jakitera emateko beldur baitira.
‎Lehenxeago aipatu dugunez, identitatea eraikitzeko orduan hizkuntzak funtzio garrantzitsuabetetzen du, eta, gazteen kasuan ere, beren identitatea eraikitzeko erabiltzen duten baliabideetako bathizkuntza da. Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu.
‎–The language user can refer to a certain group byusing one specific expression, one vocabulary or other linguistic features?. Esnaolak (1998) ere esatendu gazteek beren identitate propioa eraiki nahi dutela, gainontzeko adin taldeetatik bereizteko, etahorretarako erabiltzen duten baliabideetako bat hizkuntza dela. Testuinguru horretan,, dibergentzia, hitza erabiltzen du Esnaolak (1998),, inklusioa eta esklusioa?
‎Europako elkarrizketatuen batez besteko adina 44,6 urtekoa zen, eta batez besteko lan esperientzia, berriz, 19,6 urtekoa. Inkestatuetatik 38 pertsonak(% 74,4k) nahiago zuten ez argitaratu, ez beren identitatea, ez beren aburuak. Gainerako 16 profesionalek(% 29,6k) ez zuten arazorik adierazi izenak eta iritziak argitara emateko.
‎Baina ez da agertzen multzo horretan soilik. Badaude, egon, beren buruak tradizio horren jarraitzailetzat dauzkaten gazteagoak ere eta, hala, jarrera linguistiko berberak partekatzen dituztenak, nahiz eta beren identitateek eta lanbide praktikek oraintsuagoko eredu unibertsitarioen ezaugarriekin ere bat egin duten. Bigarren diskurtso gisa identifikatu dena, berriz, bigarren belaunaldian sustraiturik ikusi da, batik bat.
‎Esaterako, akademiko horien aburuz, euskarazko irakaskuntza abian jartzeak sarritan eskatu dituen jarduera gehigarri asko ez dira profesionalki aitortu ezta instituzionalki saritu ere; uste dute ebaluaziorako kanpoko sistemek eta irakaskuntza kalitatearen adierazleek ez dituztela lan osagarri horiek behar bezala aintzat hartzen. Halaz ere, aitortza formalik ez duen lanari erabateko zentzua eman diote, beren identitatezko orientazioari eta hizkuntza konpromisoari esker.
‎Bigarren multzoko diziplinetakoek, eta bereziki lehen belaunaldiko kide direnek, uste dute beren jakintza arloetan egindako ikerkuntza zientifikoa gizartearen erreferentziazko hizkuntzetan komunikatu ahal eta beharzaiola gizarteari berari, baita hizkuntza gutxituan ere. Are gehiago, gizarteari buruzko konpromisoa beren identitate akademikoaren osagarri dela pentsatzen dute eta, ildo horretan, intelektualaren zereginak esleitzen dizkiete beren buruei. Erabiltzen dituzten irudikapenetan, unibertsitatea, ezagutzaren ekoizpenerako entitate ez ezik, sustraituta dagoen gizartearekiko erantzukizun etikoak dauzkan instituzioa ere bada, garapen sozialean eta ongizatean erabat inplikaturik dagoena.
2016
‎13 Indigena askok ez dituzte beren datuak ematen, beren identitatea jakitera emateko beldur baitira.
2017
‎Haur transexualei beren identitatea ukatzen ari zaie, guztion partetik eta egunero. Oso gogorra da.
‎Finean, identitatea egiten dugunaren emaitza da. horrez gain, badira hizkuntzaren erabileran eragiten duten bertzelako identifikazio esparruak. hiztunek euskaraz edo erdaraz egiteak hizkuntzaz gaindiko identitate ezaugarriekin harremanetan dago, identitate ezaugarri ekonomiko, sozial eta kulturalekin (ibid., 15). horren harira, ikerketa feministek identitate gertaeren aniztasuna ulertzeko marko teorikoak findu dituzte, eredu dikotomikoak gaindituta. arraza, etnia, klasea, sexu orientazioa, nazioa, adina eta erlijioa bezalako identitateen arteko harreman konplexuek marko teoriko berriak eskatzen dituzte (hernández, 2005: 31). hizkuntza ez da soilik komunikazio tresna, baizik eta pertsonek beren identitatea (k) (ber) eraikitzeko eta moldatzeko bitartekoa. hartara, identitatea tokikotasunarekin zerikusia duten prozesu eta praktikekin lotua da, pertsonak inguratzen dituenarekin, eta haien desio eta interesekin (ibid., 48). norbanakoek beren identitateak berresten eta negoziatzen dituzte, batzuetan aldakorrak izaten ahal direnak, testuinguru elebidun eta eleaniztunetan (kasares, 2014:... 54). hortaz, identitatea ez da derrigor berezko ezaugarria eta geure egiten ahal dugu:
‎Finean, identitatea egiten dugunaren emaitza da. horrez gain, badira hizkuntzaren erabileran eragiten duten bertzelako identifikazio esparruak. hiztunek euskaraz edo erdaraz egiteak hizkuntzaz gaindiko identitate ezaugarriekin harremanetan dago, identitate ezaugarri ekonomiko, sozial eta kulturalekin (ibid., 15). horren harira, ikerketa feministek identitate gertaeren aniztasuna ulertzeko marko teorikoak findu dituzte, eredu dikotomikoak gaindituta. arraza, etnia, klasea, sexu orientazioa, nazioa, adina eta erlijioa bezalako identitateen arteko harreman konplexuek marko teoriko berriak eskatzen dituzte (hernández, 2005: 31). hizkuntza ez da soilik komunikazio tresna, baizik eta pertsonek beren identitatea (k) (ber) eraikitzeko eta moldatzeko bitartekoa. hartara, identitatea tokikotasunarekin zerikusia duten prozesu eta praktikekin lotua da, pertsonak inguratzen dituenarekin, eta haien desio eta interesekin (ibid., 48). norbanakoek beren identitateak berresten eta negoziatzen dituzte, batzuetan aldakorrak izaten ahal direnak, testuinguru elebidun eta eleaniztunetan (kasares, 2014: 54). hortaz, identitatea ez da derrigor berezko ezaugarria eta geure egiten ahal dugu:
‎Nazio estrategiak burujabetzaren aldeko programa politiko baten testuinguru zabalean kokatzen du bere hizkuntzari opa dion estatus sozial eta politiko orokorra; aldiz, ikusmolde etnikoaren estrategiak ez du halako beharrik sumatzen, eta hizkuntzaren auzia parametro etnokulturaletan kudeatu nahi du. Moulinesek ederki dioen moduan, jatorrizko hizkuntza duten munduko herri gehienen asmoa ez da nazio politiko burujabe bat eraikitzea beren identitate etnonazionala zurkaizteko. Estatu multinazionalen mende dauden nazio minorizatu gutxi batzuk dira korapilo bihurri honen kontzientzia dutenak:
‎[?] Eta euskaltzale direnak ere badira, eta besteoi identitario deitzen digute. Nahi dutena da guk beren identitatea izatea. Eta ikusten dut herria ez dagoela oso sendo erresistentzia horretan?.
‎Estatu Nazio berriaren presioaren azpian nazioa adiera politiko soilera joan da estutuz, eta azkenean nahaste borraste bat bilakatu da nazio kontzeptua. Gaur nazioarekin, 1 Estatua ulertzen da; 2 Estatuaren barruan, horrek beren identitatea definitu dien bere subditoen baltsa ulertzen da (hiritarren nazioa; hiritarra, baina, subditoa da, bere identitatea Boteretik daukana!); 3 Nazio klasikoa ulertzen da, edo, orain esatenago den bezala, etnia. Bigarren eta hirugarren adierak Robert Lafontek, nation primaire?
‎Prozeduran, zenbait fase daude, eta amaierako administrazio egintzan interesaturik dau den pertsona guztiek har dezakete parte prozeduran. Oro har, administrazio prozeduran aurreikusitako edozein jarduketa egiteko, nahikoa izango da interesdunek aurrez beren identitatea egiaztatzea lege honetan aurreikusitako identifikazio bideetako edozeinen bitartez.
2018
‎Hiztun bakoitzak erabaki dezake kategoria hauetako batetan kokatzea ala ez kokatzea bere burua" bat edo beste bere eginez, denak baztertuz, edo beren identitatea definitzeko modu berriak asmatuz" (Amorrortu et al., 2017: 164).
‎Pertsona horiek baztertuak dira Europan, beltzak direlako, eta baztertuak dira Afrikan, ez direlako bertan jaio. Hemen zein han, beren identitatea justifikatu behar dute. Identitate propio bat eraikitzeak ahalbidetuko du, alde batetik, ahotsa izatea komunitateak, eta, bestetik, Europaren errealitatearen parte dela ikusaraztea.Europan bizi den komunitate beltzak ikusgarritasunik ez duela iruditzen zaizu. Ez, ez du, eta ez soilik erregistro ofizialetan.
‎Hazten eta hezten diren bitartean txertatzen zaizkien ideiek eta konnotazioek egiten dituzte arrazista. Erakutsi behar zaie nazio batean arraza, erlijio eta sinesmen ezberdinak daudela.Eta bazterkeria sufritzen duten afrikar jatorriko gazteek nola eraiki dezakete beren identitatea. Sendotasunez eta irmotasunez. Aktiboki eta une oro gogoratu behar diegu nortzuk diren eta horrek duen balioa.
‎Zenbait saio egin dira koalizio politikak formulatzeko «emakume» kategoriaren edukia aldez aurretik jakintzat jo barik. Proposatu den alternatiba da elkarrizketa batzuk egitea, eta haietan posizio desberdinetako emakumeek beren identitateak formulatzea eratuz doan koalizioaren baitan. Koalizio politiken balioa ez da inola ere gutxietsi behar, baina ezin daiteke koalizioak izango duen forma aldez aurre irudikatu, hain zuzen sortzen ari delako, eta posizioen batura aurreikusi ezina delako.
‎E. Morenok ondo azaldu du hiriko artxibategietan testu hori kontserbatzeko borondatearen atzean Pampilonako biztanleen asmo nagusi bat zegoela: erakustea eta adieraztea beren identitatea Inperioko hiritar gisa, eta, oro har, ezegonkortasun politiko garaietan, nolabait aldarrikatzea Pampilona hiri erromatarra zela, X. mendean Regnum Pampilonae sortu arte behintzat. Egiatan, garrantzitsuena ez da testuaren mamia, baizik eta eskutitzaren jatorria, administrazio inperialetik hirira zuzendutako berri bat, baieztatzen baitu Pampilonaren garrantzia gune administratibo gisa Antzinate Berantiarrean.
‎Pedro Geigerrek17 dio botere harremana edo jabetza dagoela lurralde batean. Hain zuzen, taldeek legeak eta politikak behar dituzte beren identitatea babesteko eta garatzeko, 18 eta lege eta politika horiek lurralde batean daude indarrean. Lurraldearen gaineko kontrola ezinbestekoa da gobernatu ahal izateko.
‎Lurraldea arautzen dute estatuek, eta estatuek jartzen dituzte beren mugak, beren identitate eremua determinatzeko. Mugek zedarritzen dituzte botere eremuak; haiek diote boterea non gauza daitekeen.
‎Frantziak eta Espainiak beren identitate ikuspegitik kontatzen dute" beren historia", edo historiaren" beren bertsioa". Historia ofizial horien arabera, 1200ean ez zen konkistarik gertatu Nafarroan, eta Araba, Bizkaia eta Gipuzkoa beren borondatez sartu ziren Gaztelan.
‎Beren identitatea" euskal" identitatearekin lotzen dute? Dudarik gabe, oroz gainetik," frantses" edo" espainol" sentituko dira, hori da beren identitate nagusia, eta" euskal" identitatea izatekotan, bigarren mailako identitate bat, kolore pixka bat. Bai, probabilitate handia dago Donostian pintxo batzuk jan ditzaten, beste euskaldun anitzek bezala, baina txakolin baso batek eta txipiroi platerkada batek bakarrik ez du bihurtzen norbait" euskal".
2019
‎Zigorretik ihes egiteko, pertsona horietako askok [eskolan edozein zela hautatzen zuten hizkuntzaren araberako egoeran zigorra sistematikoa jasotzen zuten horiez ari dira hemen Sanginés eta Suay i Lerma] bere hizkuntza ezkutatu ez ezik, beren identitatea ere ezkutatu dute. Eta norbere identitatea sistematikoki ezkutatzea onartu denean, oso probablea da horrek dakarren disonantzia kognitiboa murriztea aukeratzea, eta azkenean nortasunari berari uko egitea (Sanginés & Suay i Lerma 2008:
‎Orain konturatu da hori euskararen bidez egin dezakeela, identitate berri bat hartu bereari uko egin gabe. Zapia jartzera itzuli da eta euskaraz azaltzen dio jendeari bere identitatearen parte dela zapia, eta orain baita euskara ere. euskarak, beren identitatea eta ohiturak alboratu gabe, euskara gehigarri bezala izatea ahal bideratzen du.
‎Izan ere, espainiar eta frantziar nazioak ordezkatzen dituzten alderdienkasuan, naziotasuna eta hiritartasuna bat dira, eta, beraz, identitate nazionalak ez dieburuhausterik sortuko. Are gehiago, beren identitate nazionala, ikusezin, bihurtzen da.
‎Mendeetan zehar, hainbat europar herrialde eta nazio beren identitate bereizien aldarrikapenean egon dira. Horregatik, Maastrichteko Tratatua sinatu zenetik, europar herritarren artean identifikazioa eta kohesioa sortzen duen europar identitate bat eraikitzean oso larriturik egon dira europar erakundeak.
2020
‎Are gehiago nerabeez ari garenean, nerabezaroak berezkoa baitu identitatearen eraikuntzarako garai konplexua izatea. Horri gehitu behar zaio neska eta mutil hauek beren identitatea berreraiki behar dutela eta talde gutxitu bateko partaide ere badirela. Gainera, etorkinen familien seme alaben kasuan (izan 1.5 belaunaldia, izan 2 belaunaldia), kontuan izan behar da identitate eraikuntzarako erreferenteak ez direla soilik zedarritu behar jatorriko gizartea vs harrera gizartea dikotomian; Ogbuk dioen bezala, ezinbestekoa da kontuan izatea, halaber, bigarren mailako diferentzia kulturalak, zeinak definitzen baitira talde nagusiarekin duten interakzioaren ondorioz talde gutxituan sortzen diren ezaugarri modura (Ogbu 1994).
2021
‎Benetan inporta zaiena, beren ohiko espazioak, produktuak eta praktikak, hala nola sare sozialak, ikus entzunezkoak, musika, moda, kirola, kuadrilla, lokalak, diskotekak edo jaiak bezalakoak, euskara urrikoak dira. Elementu kultural horien bidez eraikitzen dituzte nerabeek eta gaztetxoek beren identitatea, bizimodua eta mundua. Euskarak nahitaez egon behar du unibertso horretan euskararen erabilera handituko bada.
‎Antolatzaileen ahotan: " Aurtengoan, beren identitatea, nortasuna eta etorkizuna eraikitzen ari direnengan jarri dugu begirada. Beren ikuspegia sexu aniztasunerantz, askotariko orientazioetarantz, genero identitatearen eraikuntzarantz edo sexualitatearekin loturiko beste edozein elementurantz modu natural batean zabaldu dutenengan”.
‎Horrenbestez, gazte ekintzaile berritzaileen esperientzietan identifikatutako indibidualizazio moldeak elkarlana baimentzen duten ereduak direla uste dugu. Hain zuzen ere, gazteok beren identitateak modu buruaskian definitzeko egiten dituzten saiakerak besteekin lankidetzan planteatzen dituzte; zehazki, berdinekin batera jarduteko borondatea dute itsatsita ahalegin horiek. Asmo hori erraztu egiten da, logikoa denez, bizitza komunitarioa oso trinkoa eta sendoa den testuinguru sozialetan dimentsio ertain edo txikiko herrietan, hiri handietako auzo oso mobilizatuetan, hitz batean, autoantolakuntzaren tradizio politikoak irauten duen guneetan.
‎Zenbat eta konplexutasun handiagoa izan ahozkotasunaren gizarteek, orduan eta etengabeagoa eta larriagoa bihurtzen zen ahanzturaren mehatxua biztanleentzat. Beren legeei, sinesmenei, aurkikuntzei eta ezagutza teknikoari eutsi behar zieten, beren identitateari, alegia. Beren lorpenak transmititzen ez bazituzten, belaunaldi bakoitzak sekulako lan neketsua egin zuen berriz hasiera hasieratik.
‎Bertan ziren lekukoek, beren identitatea edo ezaugarriak eman ez bazituzten ere, eta beti Etxenikeren arabera, 100 eta 200 metroko distantzian egon ziren gertakarien lekutik, eta Herrizaingo Sailari jakinarazi zioten polizia operazioan hildako komando autonomoko ustezko kide bat" tirokatu eta akabatu egin zutela ibaiertzera iristean". Atzo Pedro Miguel Etxenikek azaldu zuenez," Pasai Donibaneko eta Pasai San Pedroko bizilagun askok lekukotasuna eman dute azaltzeko poliziak eta pertsona arrotzak ohi ez bezala ugari zirela gertakariak baino lehen, egoeraren aurretiko kontrolaren badaezpadako seinale nabaria"". 88
‎Agian haietako batek besteak menderatuko ditu eta beren identitateak aldatzera behartuko ditu.
2022
‎" Elkarrizketatuek zailtasunez onartzen dituzten rol femeninoak gauzatzen dituzte. Arrakala esperimentatzen dute normaren araberako rola onartzerakoan eta beren identitatea eraikitzerakoan". Banatzea bizi dute beren baitan, ideologia patriarkala esplizituki gaitzetsiz baina era berean dominazioa barneratuz:
‎Hitzarmen horren bidez, estatuak errepubliken independentzia linguistiko kulturala bermatuko luke; bestetik, errepublikak estatuaren batasun politikoa eta ekonomikoa onartuko lituzke. Horrela, nazio guztiek, hizkuntza eta kulturaren bidez, beren identitatea adierazi eta garatu lezakete. Eta, aldi berean, independentzia osoak sortuko lukeen krisialdia saihestuko litzateke.
‎Ekonomikoa ere ez. Herri gutxituen arazoa, beren biziraupena arriskuan jartzen duena, linguistikoa eta kulturala da;. hau da, beren identitateari eustea. Hori da konpondu behar den arazoa.
‎Levi Straussen liburua," Tropiko tristeak", jaiaren ikuspegitik irakurriz gero, horretaz konturatuko gara: jaiari eutsi dioten komunitateek beren kulturari eta beren identitateari eutsi dietela. Jaia ahaztu dutenak, eta musika ikuskizun modura baino gordetzen ez dutenak, askoz endekatuago, ahulago eta deseginago daude.
‎Hori da Quebecek Kanadako Federazioaren barnean bizi duen egoera. Beste estatu kide batzuk, sarritan, pozik egoten dira gobernu zentralaren ekintza eremuan eskumen horiek mantentzeagatik, esperientzia falta edo interes mugatua dutelako edo, besterik gabe, uste dutelako estatu zentralak erabateko lidergoa har dezakeela bere gain estatu multinazional integratzailearen izenean, edo, are gehiago, estatu zentrala beren identitate nazionalaren ordezkari duin gisa ikusten dutelako. Zentroarekiko halako begirune murriztaileak kalte egin diezaieke nazio minoritarioei, lehenago zituzten bermeak erraz desegin baitaitezke estatu zentrala bere botere osoa erabiltzen hasten denean.
‎Continuumaren mutur batean," beren identitate indibidualei eusten dieten bitartean beren subiranotasuna partekatzeko batzen diren unitate autonomo samarrak" daude. Stepanek identifikatutako kasuen arabera, Estatu Batuak, Suitza eta Australia dira federalismo atxikitzailea nagusi den estatu horien adibide.
‎Gidalerroen egileen arabera, garrantzitsua da aitortza sinbolikotik, integrazio formuletatik eta guztion parte hartzearen sustapenetik harago joatea, gizarte multietniko dibertsifikatu eta kohesionatuak sortzeko onuragarriak diren neurri zehatzak hartzearren, talde minoritarioetako kideak estatuaren kidego sozial eta politikoan integratzeko asmoz, haiek asimilatu gabe?. Gainera, gidalerro horiek" saiatu egiten dira estatuek integrazioa eta kohesio soziala areagotzeko egin dezaketen lanketa motari buruzko orientazioa ematen, eta, aldi berean, heldu egitn diote giza eskubideak babestearen eta sustatzearen gai orokorrari, komunitate desberdinek beren identitatea edukitzeko duten eskubidea barne" (Ljubljana, 2012: 4).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
berak identitate nazional 4 (0,03)
berak identitate propio 4 (0,03)
berak identitate eraiki 3 (0,02)
berak identitate eutsi 3 (0,02)
berak identitate babestu 2 (0,01)
berak identitate definitu 2 (0,01)
berak identitate erakutsi 2 (0,01)
berak identitate ere 2 (0,01)
berak identitate garatu 2 (0,01)
berak identitate jakin 2 (0,01)
berak identitate kultural 2 (0,01)
berak identitate sozial 2 (0,01)
berak identitate adierazi 1 (0,01)
berak identitate akademiko 1 (0,01)
berak identitate aktibista 1 (0,01)
berak identitate aldarrikatu 1 (0,01)
berak identitate aldatu 1 (0,01)
berak identitate askatasun 1 (0,01)
berak identitate atxiki 1 (0,01)
berak identitate barruko 1 (0,01)
berak identitate bereizi 1 (0,01)
berak identitate bermatu 1 (0,01)
berak identitate berreraiki 1 (0,01)
berak identitate berretsi 1 (0,01)
berak identitate beste 1 (0,01)
berak identitate defentsa 1 (0,01)
berak identitate diskurtso 1 (0,01)
berak identitate eduki 1 (0,01)
berak identitate egiaztatu 1 (0,01)
berak identitate egungo 1 (0,01)
berak identitate erabaki 1 (0,01)
berak identitate eratu 1 (0,01)
berak identitate eremu 1 (0,01)
berak identitate errespetatu 1 (0,01)
berak identitate etniko 1 (0,01)
berak identitate etno 1 (0,01)
berak identitate euskaldun 1 (0,01)
berak identitate ezagutu 1 (0,01)
berak identitate ezagutza 1 (0,01)
berak identitate formulatu 1 (0,01)
berak identitate galdu 1 (0,01)
berak identitate gazte 1 (0,01)
berak identitate gorde 1 (0,01)
berak identitate ikuspegi 1 (0,01)
berak identitate indartu 1 (0,01)
berak identitate indibidual 1 (0,01)
berak identitate inperio 1 (0,01)
berak identitate justifikatu 1 (0,01)
berak identitate kolektibo 1 (0,01)
berak identitate konfigurazio 1 (0,01)
berak identitate kontzientzia 1 (0,01)
berak identitate lotu 1 (0,01)
berak identitate modu 1 (0,01)
berak identitate nagusi 1 (0,01)
berak identitate nolabaiteko 1 (0,01)
berak identitate orientazio 1 (0,01)
berak identitate osagai 1 (0,01)
berak identitate osatugabe 1 (0,01)
berak identitate salbatu 1 (0,01)
berak identitate topatu 1 (0,01)
berak identitate ukatu 1 (0,01)
berak identitate zeinu 1 (0,01)
berak identitate zerbait 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia