Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Bitxia bada ere, beren identitatearen alde barruko eta kanpoko sustapen sutsuaegiten duten estatuek, aldi berean,, nazionalismo zimeldutzat, jotzen dituzte estatugabekoek berenak babesteko egiten dituzten ahaleginak.
2001
‎Hizkuntza maioritarioa edo gehiengoarena duen taldearentzatbigarren hizkuntza ikasteak integrazioa du ondorio sozialtzat. Hau da, gizabanakoek beste hizkuntzaren eta kulturaren ezagutza eta apreziazioa jasotzendute beren identitate kulturalari eutsiz (ikus Lambert-en (1974) elebitasungehigarriaren kontzeptua). Hizkuntza minoritarioa duten taldeko kideentzat, berriz, 2Hren jabekuntzaren ondorio soziala asimilazioa da (ikusLambert en (1974) elebitasun kengarriaren kontzeptua).
2006
‎Nerabezaroan aldaketa fisiologikoak, emozionalak, kognitiboak eta portaerazkoak gertatzen dira. Nerabeek gurasoengandik bereizi, heldutasun sexualalortu, beren identitatea garatu, lagunekiko harreman sakonagoak lortu eta berenlanbiderako prestatu behar dute. Independentzia lortzeko gurasoei aurre egin behardiete.
2007
‎Hiritartasuna eskubide zibilen alorrean kokatzen den estatus jakin batidagokio. Baina, jakina, kontuan izan behar dugu delako hiritar horiek, tradizio jakinbatzuen baitan, kultura ingurune zehatz batzuetan, garatu dituztela beren pertsonaidentitateak, eta testuinguru horien beharra dutela beren identitateei eusteko9.
‎Hiritartasuna eskubide zibilen alorrean kokatzen den estatus jakin batidagokio. Baina, jakina, kontuan izan behar dugu delako hiritar horiek, tradizio jakinbatzuen baitan, kultura ingurune zehatz batzuetan, garatu dituztela beren pertsonaidentitateak, eta testuinguru horien beharra dutela beren identitateei eusteko1.
‎Euskaldun izateak, euskaraz jardun eta euskarazbizitzeak, subjektuaren nortasun kulturalean eragin nabarmena du, ia erabatekoa.Gerta liteke noski, eta tamalez sarri askotan gertatzen da, subjektuaren euskalizaera soziolinguistiko hori identitate nazionalaren ideologiarekin bat ez etortzea.Euskaldun peto peto asko dira nazio politiko espainiarraren edo frantsesaren baitanidentifikatuta sentitzen direnak. Kasu horretan, euskal identitate kulturalaren etaideologia nazional politikoaren arteko haustura dago tartean, subjektu horietakohainbat eta hainbat euskal identitate etnikoaren ezpalekoak direlako, nahiz eta aldiberean beren identitate kultural etniko horri berorri duintasun eta onarpen nazionalik ez aitortu. Hemen, hortaz, oso oker ez banago, honako kontraesan hauxedaukagu bizirik:
2009
‎Lan munduko faktore hauek guztiek emakumeen subjektibotasunaren krisiakdakartzate, zalantzan jartzen dira haien izateko eta munduan egoteko moduak; hala, bada, sarritan eredu ezberdinei heldu baina beren identitatea babesteko beharrasentitzen duten emakumeak «inpasse»an sentitzen dira beren bizitzan. Ondoez haudepresio, estres edo herstura moduan agertu ohi da, baina ez da beti laguntza eskatzeko joera izango.
2011
‎gazte izan, edo adineko izan. Hein handi batean, komunikazio mota horien arabera ari dira eraikitzen eta espresatzen beren identitatea gazteak nahiz adinekoak.
‎Horrela, autonomia lortu behar luketen haurrak kontrolatuta gelditzen dira; ekimena galdu eta zuhurtasuna irabazten dute. Autonomia lortzeko egokiak diren garaietan gurasoen gehiegizko kontrola jasaten dute, eta ondorioz, ekimena hartzera ez dira ausartzen, eta beren identitate propioa ez dute aurkitzen. Gainera, gurasoen irudiak imitatzen dituzte, haien arauak barneratzen dituzte, eta errudun sentitzen dira arau horiek betetzen ez dituztenean.
‎Mendetasun eta independentzia osoaren arteko bitarteko egoerarik ez dute ikusten. Besteengandik bereizteari, besteen sostengua galtzeari, besteen aholkurik ez izateari beldurra diote, eta beren identitatea besteenekin nahasten dute. Erraz konbentzitzekoak dira, besteengan konfiantza dutelako, beren buruan konfiantza gutxi dutelako edo eraginkortasun gutxi aitortzen diotelako beren buruari.
‎Babesle diren pertsonekiko jaiera handia dute, haiekin lotura iraunkorra ezartzen dute eta haien ideal edo arauak barneratzen dituzte. Bide horretatik sarritan beren identitatea eta autonomia galtzen dituzte.
‎Emakumeak besteengan gehiago babesten dira gizonak baino. Neskek amaren jarraipen moduan hartzen dituzte beren buruak, baina mutilek amarekiko loturak eten beharra dute beren identitate propioa eratzeko (Gilligan, 1982). Gizarteak mendekoak izatea eskatzen die emakumeei eta ziurtasun gabezia eragiten du haiengan.
‎Histrioniko dependenteek ez dute beren identitatea indartzen, eta inguruko pertsonekiko mendetasun handia dute, haien onarpenaren bila baitabiltza.
‎Histrionikoek honako helburu hauek lortu behar dituzte terapian: ikasi behar dute beren arreta aldiko gauza batean zentratzen, helburu zehatzak finkatzen, gogoeta egiten, beren pentsamenduak eta premiak asertiboki adierazten, beren identitateari buruzko erabakiez pentsatzen, beren arreta beste pertsonengana zuzentzen, gero eta denbora luzeagoz besteengan arreta jartzen, arreta zentro izateko joera ezabatzen, besteen sentimenduetan zentratzen eta besteak ez manipulatzen. Asertiboak izaten ikasteko, beren desirak ezagutu behar dituzte histrionikoek.
‎Horretarako teknika moduan erabil liteke norberari gustatzen zaizkion objektu edo gertaerei buruzko zerrendak egitea. Beren desirak ezagutuz, beren identitatea ezagutzera hel daitezke. Hala ere, beti edukiko dute joera honako hau pentsatzeko:
‎Hala ere, beti edukiko dute joera honako hau pentsatzeko: beren identitatea eta desirak ezagutu eta identitate nahiz desira horien arabera asertiboki jokatzeak bakarrik utziko dituela.
2012
‎Euskal herritarra Euskal herrian bizi eta lan egiten duena da: Alain Badiou k( [2005] 2009) dio benetako estatu edo herri garaikideak beti direla kosmopolitak, beren identitateen konfigurazioan guztiz zehaztugabeak dira, hain zuzen ere. Estatuhoriek, gero eta gehiago, zera hartu behar dute beren gain:
2014
‎Hitzaurrean itsustasunetik idazten duela esaten digu, emakume orok lortubeharreko ideal femeninoa auzitan jarriz, eta kokapen ez arauemaile batetik idaztenduela, gizon emakume ez arauemaileentzat egiten duela. Horrekin rol femeninoadeseraikitzea lortzen du, emakumeek beren identitatea, gorputza eta desira moldatueta aldatu behar dituzten neurrian, zoriontsu izaten saiatzeko eta jendarteak onarditzan, nahiz eta bizitza errealean emakume mota ugari egon (ez arauemaileak), zeinek ideal femeninoa irreala dela eta ideal horrek agintzen duen zoriontasunaeskuraezina dela erakusten duten. Irakur dezagun lanaren hitzaurrearen hasiera:
2015
‎Lehenxeago aipatu dugunez, identitatea eraikitzeko orduan hizkuntzak funtzio garrantzitsuabetetzen du, eta, gazteen kasuan ere, beren identitatea eraikitzeko erabiltzen duten baliabideetako bathizkuntza da. Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu.
‎–The language user can refer to a certain group byusing one specific expression, one vocabulary or other linguistic features?. Esnaolak (1998) ere esatendu gazteek beren identitate propioa eraiki nahi dutela, gainontzeko adin taldeetatik bereizteko, etahorretarako erabiltzen duten baliabideetako bat hizkuntza dela. Testuinguru horretan,, dibergentzia, hitza erabiltzen du Esnaolak (1998),, inklusioa eta esklusioa?
2019
‎Izan ere, espainiar eta frantziar nazioak ordezkatzen dituzten alderdienkasuan, naziotasuna eta hiritartasuna bat dira, eta, beraz, identitate nazionalak ez dieburuhausterik sortuko. Are gehiago, beren identitate nazionala, ikusezin, bihurtzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia