2000
|
|
Bitxia bada ere,
|
beren
identitatearen alde barruko eta kanpoko sustapen sutsuaegiten duten estatuek, aldi berean,, nazionalismo zimeldutzat, jotzen dituzte estatugabekoek berenak babesteko egiten dituzten ahaleginak.
|
2001
|
|
Hizkuntza maioritarioa edo gehiengoarena duen taldearentzatbigarren hizkuntza ikasteak integrazioa du ondorio sozialtzat. Hau da, gizabanakoek beste hizkuntzaren eta kulturaren ezagutza eta apreziazioa jasotzendute
|
beren
identitate kulturalari eutsiz (ikus Lambert-en (1974) elebitasungehigarriaren kontzeptua). Hizkuntza minoritarioa duten taldeko kideentzat, berriz, 2Hren jabekuntzaren ondorio soziala asimilazioa da (ikusLambert en (1974) elebitasun kengarriaren kontzeptua).
|
2006
|
|
Nerabezaroan aldaketa fisiologikoak, emozionalak, kognitiboak eta portaerazkoak gertatzen dira. Nerabeek gurasoengandik bereizi, heldutasun sexualalortu,
|
beren
identitatea garatu, lagunekiko harreman sakonagoak lortu eta berenlanbiderako prestatu behar dute. Independentzia lortzeko gurasoei aurre egin behardiete.
|
2007
|
|
Hiritartasuna eskubide zibilen alorrean kokatzen den estatus jakin batidagokio. Baina, jakina, kontuan izan behar dugu delako hiritar horiek, tradizio jakinbatzuen baitan, kultura ingurune zehatz batzuetan, garatu dituztela beren pertsonaidentitateak, eta testuinguru horien beharra dutela
|
beren
identitateei eusteko9.
|
|
Hiritartasuna eskubide zibilen alorrean kokatzen den estatus jakin batidagokio. Baina, jakina, kontuan izan behar dugu delako hiritar horiek, tradizio jakinbatzuen baitan, kultura ingurune zehatz batzuetan, garatu dituztela beren pertsonaidentitateak, eta testuinguru horien beharra dutela
|
beren
identitateei eusteko1.
|
|
Euskaldun izateak, euskaraz jardun eta euskarazbizitzeak, subjektuaren nortasun kulturalean eragin nabarmena du, ia erabatekoa.Gerta liteke noski, eta tamalez sarri askotan gertatzen da, subjektuaren euskalizaera soziolinguistiko hori identitate nazionalaren ideologiarekin bat ez etortzea.Euskaldun peto peto asko dira nazio politiko espainiarraren edo frantsesaren baitanidentifikatuta sentitzen direnak. Kasu horretan, euskal identitate kulturalaren etaideologia nazional politikoaren arteko haustura dago tartean, subjektu horietakohainbat eta hainbat euskal identitate etnikoaren ezpalekoak direlako, nahiz eta
|
aldiberean
beren identitate kultural etniko horri berorri duintasun eta onarpen nazionalik ez aitortu. Hemen, hortaz, oso oker ez banago, honako kontraesan hauxedaukagu bizirik:
|
2009
|
|
Lan munduko faktore hauek guztiek emakumeen subjektibotasunaren krisiakdakartzate, zalantzan jartzen dira haien izateko eta munduan egoteko moduak; hala, bada, sarritan eredu ezberdinei heldu baina
|
beren
identitatea babesteko beharrasentitzen duten emakumeak «inpasse»an sentitzen dira beren bizitzan. Ondoez haudepresio, estres edo herstura moduan agertu ohi da, baina ez da beti laguntza eskatzeko joera izango.
|
2011
|
|
gazte izan, edo adineko izan. Hein handi batean, komunikazio mota horien arabera ari dira eraikitzen eta espresatzen
|
beren
identitatea gazteak nahiz adinekoak.
|
|
Horrela, autonomia lortu behar luketen haurrak kontrolatuta gelditzen dira; ekimena galdu eta zuhurtasuna irabazten dute. Autonomia lortzeko egokiak diren garaietan gurasoen gehiegizko kontrola jasaten dute, eta ondorioz, ekimena hartzera ez dira ausartzen, eta
|
beren
identitate propioa ez dute aurkitzen. Gainera, gurasoen irudiak imitatzen dituzte, haien arauak barneratzen dituzte, eta errudun sentitzen dira arau horiek betetzen ez dituztenean.
|
|
Mendetasun eta independentzia osoaren arteko bitarteko egoerarik ez dute ikusten. Besteengandik bereizteari, besteen sostengua galtzeari, besteen aholkurik ez izateari beldurra diote, eta
|
beren
identitatea besteenekin nahasten dute. Erraz konbentzitzekoak dira, besteengan konfiantza dutelako, beren buruan konfiantza gutxi dutelako edo eraginkortasun gutxi aitortzen diotelako beren buruari.
|
|
Babesle diren pertsonekiko jaiera handia dute, haiekin lotura iraunkorra ezartzen dute eta haien ideal edo arauak barneratzen dituzte. Bide horretatik sarritan
|
beren
identitatea eta autonomia galtzen dituzte.
|
|
Emakumeak besteengan gehiago babesten dira gizonak baino. Neskek amaren jarraipen moduan hartzen dituzte beren buruak, baina mutilek amarekiko loturak eten beharra dute
|
beren
identitate propioa eratzeko (Gilligan, 1982). Gizarteak mendekoak izatea eskatzen die emakumeei eta ziurtasun gabezia eragiten du haiengan.
|
|
Histrioniko dependenteek ez dute
|
beren
identitatea indartzen, eta inguruko pertsonekiko mendetasun handia dute, haien onarpenaren bila baitabiltza.
|
|
Histrionikoek honako helburu hauek lortu behar dituzte terapian: ikasi behar dute beren arreta aldiko gauza batean zentratzen, helburu zehatzak finkatzen, gogoeta egiten, beren pentsamenduak eta premiak asertiboki adierazten,
|
beren
identitateari buruzko erabakiez pentsatzen, beren arreta beste pertsonengana zuzentzen, gero eta denbora luzeagoz besteengan arreta jartzen, arreta zentro izateko joera ezabatzen, besteen sentimenduetan zentratzen eta besteak ez manipulatzen. Asertiboak izaten ikasteko, beren desirak ezagutu behar dituzte histrionikoek.
|
|
Horretarako teknika moduan erabil liteke norberari gustatzen zaizkion objektu edo gertaerei buruzko zerrendak egitea. Beren desirak ezagutuz,
|
beren
identitatea ezagutzera hel daitezke. Hala ere, beti edukiko dute joera honako hau pentsatzeko:
|
|
Hala ere, beti edukiko dute joera honako hau pentsatzeko:
|
beren
identitatea eta desirak ezagutu eta identitate nahiz desira horien arabera asertiboki jokatzeak bakarrik utziko dituela.
|
2012
|
|
Euskal herritarra Euskal herrian bizi eta lan egiten duena da: Alain Badiou k( [2005] 2009) dio benetako estatu edo herri garaikideak beti direla kosmopolitak,
|
beren
identitateen konfigurazioan guztiz zehaztugabeak dira, hain zuzen ere. Estatuhoriek, gero eta gehiago, zera hartu behar dute beren gain:
|
2014
|
|
Hitzaurrean itsustasunetik idazten duela esaten digu, emakume orok lortubeharreko ideal femeninoa auzitan jarriz, eta kokapen ez arauemaile batetik idaztenduela, gizon emakume ez arauemaileentzat egiten duela. Horrekin rol femeninoadeseraikitzea lortzen du, emakumeek
|
beren
identitatea, gorputza eta desira moldatueta aldatu behar dituzten neurrian, zoriontsu izaten saiatzeko eta jendarteak onarditzan, nahiz eta bizitza errealean emakume mota ugari egon (ez arauemaileak), zeinek ideal femeninoa irreala dela eta ideal horrek agintzen duen zoriontasunaeskuraezina dela erakusten duten. Irakur dezagun lanaren hitzaurrearen hasiera:
|
2015
|
|
Lehenxeago aipatu dugunez, identitatea eraikitzeko orduan hizkuntzak funtzio garrantzitsuabetetzen du, eta, gazteen kasuan ere,
|
beren
identitatea eraikitzeko erabiltzen duten baliabideetako bathizkuntza da. Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu.
|
|
–The language user can refer to a certain group byusing one specific expression, one vocabulary or other linguistic features?. Esnaolak (1998) ere esatendu gazteek
|
beren
identitate propioa eraiki nahi dutela, gainontzeko adin taldeetatik bereizteko, etahorretarako erabiltzen duten baliabideetako bat hizkuntza dela. Testuinguru horretan,, dibergentzia, hitza erabiltzen du Esnaolak (1998),, inklusioa eta esklusioa?
|
2019
|
|
Izan ere, espainiar eta frantziar nazioak ordezkatzen dituzten alderdienkasuan, naziotasuna eta hiritartasuna bat dira, eta, beraz, identitate nazionalak ez dieburuhausterik sortuko. Are gehiago,
|
beren
identitate nazionala, ikusezin, bihurtzen da.
|