2002
|
|
80ko hamarkadaren hasieran, iraultza islamikoa bolbora lorratza renmodura Ekialde Hurbil osoan heda zitekeela zirudien. Izan ere, herritar musulmanak
|
beren
identitatea aldarr ikatzeko eta Mendebaldeari aurre egiteko prest zeuden. Israe lgo Estatuaren gehiegikeriei Mendebaldeak emandako babesak itxuraz nabarmentzen zuenez, bi kulturen arteko gatazka historikoak bere horretan jarraitzen zuen, eta Islama defendatzeko ezinbestekoa zen muturreko planteamenduak hartzea.
|
|
Anaitasun horiek klandestinitatera ere egokitu dirabeha rrezkoa izan denean, eta errepresio egoera latzetan ere eutsi diote
|
beren
identitateari. Beraiek mantendu dute Islamaren garra Ataturken Turkian edo Sobiet Batasunean.
|
|
Klase horiek bereziki nahasita daude: Mendebaldeko bizimoduaren alderdi positiboak ezagutzen dituzte —komertzioaren, turismoaren, unibertsitatearen edo emigrazioaren bitartez—, baina
|
beren
identitatea galtzeko beldurra ere badute. Eta areago beldurtzen ditu ezer gabe gelditu den jendearen bazterketak.
|
|
Mugimendu islamikoen gorakadak barneko gatazka egoera eta ezegonkortasun gogorra eragiten du herrialde horietan; baina, aldi berean,
|
beren
identitate kolektiboaren zeinuak indartzen eta beren kulturaren balioarekiko konfiantza itzultzen ari zaie.
|
|
2 Europar judu gehienak bakoitzaren herrialdean guztiz integratzearen eta asimilatzearen aldekoak ziren. Hala ere, gero eta antisemitismo handiagoaren ondorioz, zenbaitek nazio diferentziatu bat osatzeko premia planteatzen hasi ziren,
|
beren
identitatea askatasun osoz bizitzeko ahamena eskuratzearren. Era horretan, XIX. mendeam ai eran —nazionalismoen agerpenaren mendean— sio nismoa sortu zen, Agindutako Lurrera itzultzeko amets zaharra errealitate bihurtzeko asmoa duen nazionalismo judua.
|
2008
|
|
Kontua da, autodeterminazioaren aldeko sektore politikoak gai izango ote diren, mende aldaketak eta esparru politiko berriaren eskaerak eragindako parametro berrien baitan, gure herrialdean abian dagoen prozesuaren barruan, kanpoan edo aurka kokatzeko pertsona horiek. ...oriek bultzatu egin behar dira, beste jatorri batzuetako eta orain euskal hiritarrak diren horiek bat egitea bahi badugu, edo, batik bat, euskal gizartea osatzen duten gehienen nahiekiko errespetua erakustea nahi badugu; hau da, gure hizkuntza nazional bateratua normalizatzea, haien hizkuntzak ere aitortzen direla; eta osatu nahi dugun esparru politiko berriari buruz erabakitzeko nahia adieraztea,
|
beren
identitate etno nazionalak errespetatzen direla.
|
|
Pertsona desberdinak dira (terminoaren zentzu zabalean eta konplexuan: aldatzen ari diren beharrak eta identitateak dituzten gizabanako eta kolektiboak), espazio berean elkarrekin bizi behar dutenak, eta, hortaz, elkar ezagutu behar dute, eta
|
beren
identitateak eta proiektuak negoziatu behar dituzte. Baina negoziazioari ekiteko, kontuan izan behar da pertsona horien artean eta pertsona horiekiko boterea dis simetrikoa dela.
|
|
Horregatik guztiagatik, premiazkoa da immigranteen sektoreek edo immigranteen ondorengoen sektore guztiek ziur jakitea euskal" nazionalitate politikoa" eta hiritar eskubideak edukitzeak ez duela esan nahi
|
beren
identitate, kulturaeta hizkuntza ezaugarriei uko egin behar dietenik. Beti ere, nazionalitate politikoa kudeatzen duen edo kudeatu lukeen lurraldean —subiranotasuna duela—, identitate, hizkuntza eta kultura horiekin batera bizi den hizkuntza eta kultura errespetatzen eta aitortzen direla; eta, gure kasuan, euskal kultura eta euskara dira.
|
2012
|
|
Erremedioa, Gandhiren begietan, bikoitza zen: batetik, beren arteko batasuna bultzatzea, hots, haiei ulertaraztea denak direla aberri bakar bateko umeak eta bat eginda egon behar dutela, eta bestetik,
|
beren
identitate nazionalari uko ez egiten erakustea, bereziki, beren hizkuntzei eta erlijioei eustea.
|
2014
|
|
Derridari jarraiki, erantsiko dugu elkarren kontrako exaktotzat jotzen diren arren, identitate horien arteko botere harremanean, maskulinoak indar handiagoa duela eta horregatik dela posible emakumeek prakak janztea, eta gizonak soineko eta gonekin ibiltzea ez. Funtsean, emakumeak maskulinizatzea beti ere neurri batean, nahasmen osora iritsi gabeonuragarria da,
|
beren
identitateari zerbait positiboa eransteko modua. Aldiz, gizonezkoentzat galbidea da ezaugarri femeninoak hartzea, berdin gonak jantziz edo emakume kutsua duen izen bat hartuz.
|
|
Askoz ere edergarri gehiago eta ugariagoak erabil ditzake eta erabili behar dituemakumezkoak bere genero rolari egoki atxikitzeko. Emakumeak eder eta apain izatea garrantzitsua da, baita
|
beren
identitatea eratzerakoan ere. Nago, emakumeen kasuan, izenari askotan funtzio hori ematen zaiola, hau da, pertsona izendatzeaz gain haren edergarri izatekoa.
|
2015
|
|
Baina ez da agertzen multzo horretan soilik. Badaude, egon, beren buruak tradizio horren jarraitzailetzat dauzkaten gazteagoak ere eta, hala, jarrera linguistiko berberak partekatzen dituztenak, nahiz eta
|
beren
identitateek eta lanbide praktikek oraintsuagoko eredu unibertsitarioen ezaugarriekin ere bat egin duten. Bigarren diskurtso gisa identifikatu dena, berriz, bigarren belaunaldian sustraiturik ikusi da, batik bat.
|
|
Esaterako, akademiko horien aburuz, euskarazko irakaskuntza abian jartzeak sarritan eskatu dituen jarduera gehigarri asko ez dira profesionalki aitortu ezta instituzionalki saritu ere; uste dute ebaluaziorako kanpoko sistemek eta irakaskuntza kalitatearen adierazleek ez dituztela lan osagarri horiek behar bezala aintzat hartzen. Halaz ere, aitortza formalik ez duen lanari erabateko zentzua eman diote,
|
beren
identitatezko orientazioari eta hizkuntza konpromisoari esker.
|
|
Bigarren multzoko diziplinetakoek, eta bereziki lehen belaunaldiko kide direnek, uste dute beren jakintza arloetan egindako ikerkuntza zientifikoa gizartearen erreferentziazko hizkuntzetan komunikatu ahal eta beharzaiola gizarteari berari, baita hizkuntza gutxituan ere. Are gehiago, gizarteari buruzko konpromisoa
|
beren
identitate akademikoaren osagarri dela pentsatzen dute eta, ildo horretan, intelektualaren zereginak esleitzen dizkiete beren buruei. Erabiltzen dituzten irudikapenetan, unibertsitatea, ezagutzaren ekoizpenerako entitate ez ezik, sustraituta dagoen gizartearekiko erantzukizun etikoak dauzkan instituzioa ere bada, garapen sozialean eta ongizatean erabat inplikaturik dagoena.
|
2021
|
|
Horrenbestez, gazte ekintzaile berritzaileen esperientzietan identifikatutako indibidualizazio moldeak elkarlana baimentzen duten ereduak direla uste dugu. Hain zuzen ere, gazteok
|
beren
identitateak modu buruaskian definitzeko egiten dituzten saiakerak besteekin lankidetzan planteatzen dituzte; zehazki, berdinekin batera jarduteko borondatea dute itsatsita ahalegin horiek. Asmo hori erraztu egiten da, logikoa denez, bizitza komunitarioa oso trinkoa eta sendoa den testuinguru sozialetan dimentsio ertain edo txikiko herrietan, hiri handietako auzo oso mobilizatuetan, hitz batean, autoantolakuntzaren tradizio politikoak irauten duen guneetan.
|