2008
|
|
Interneten bidez, telebista saioak eta irratsaioak (batez ere, azken hauek) eman eta baita jaso ere ahal dira4 Mundu osora zabalduko dituzte hauen edukiak. Horrez gain, Internet oso azoka ona izan daiteke euskal irratitelebistek beren ‘filosofia’,
|
beren
identitatea erakusteko. " Internet garatu eta berehala konturatu ziren herri mugimenduak komunikazio amaraunak oso tresna egokia eskaintzen ziela beren aldarrikapenak ezagutarazteko" (Gutierrez, 2003:
|
2011
|
|
Portaerak moldatzeko indarra du eta jokaera ereduak ematen ditu. Gazteak
|
beren
identitate soziala eraikitzen ari dira eta musikaren bidez mundua ulertzeko modu bat jasotzen dute eta gehienetan horiekin identifikatzera iristen dira. Honela, gurasoekiko identitate ezberdina ezartzeko aukera izaten dute, hau da, beren independentzia eta errebeldia azaltzeko bidea izango da askorentzat.
|
2012
|
|
352). Ingurune elebidun edo eleanitzetan etnia, kultura identitate, moral eta nortasun kontzeptuek eragiten diote hizkuntza sozializazioari. komunitateak (berr) eratzen eta (ber) definitzen dira eta hizkuntza sozializazioa ikertzen dutenek aztertzen dutena da norbanakoek nola berresten eta negoziatzen dituzten
|
beren
identitateak, batzuetan aldakorrak direnak, ingurune heterogeneo horietan (ibid.). hizkuntza sozializazioa ez da monolitikoa, ez eta molde unibertsalekoa ere, eta erabilera ez homogeneoa izaten du bere barnean. Gainera, hizkuntza erabilera ereduak denboran alda daitezke zenbait faktoreren
|
|
Horrekin batera, aktitudeek auto adierazpena eta pertsonen arteko hartueman soziala errazten dute (Kelman, 1958, 1961; Smith eta beste, 1956), eta ajuste sozial funtzioa (Kelman, 1958), balioadierazpen funtzioa (Katz, 1960) eta auto kontzeptuaren babes funtzioa (Katz, 1960; Smith eta beste, 1956) ere betetzen dituzte. Azken batean, aktitudeen bitartez, pertsonek gizarte onespena lortzen dute eta, aldi berean,
|
beren
identitatea eta estimu pertsonala indartzen dute (Shavitt, 1989). Aktitude guztiek funtzio horiek guztiak betetzen dituzte, baina kasu bakoitzean, testuinguruaren arabera, zein funtzio nagusitzen den jakitea da garrantzitsuena34.
|
2013
|
|
" The language user can refer to a certain group by using one specific expression, one vocabulary or other linguistic features". Esnaolak (1998) ere esaten du gazteek
|
beren
identitate propioa eraiki nahi dutela, gainontzeko adintaldeetatik bereizteko, eta horretarako erabiltzen duten baliabideetako bat hizkuntza dela. Testuinguru horretan," dibergentzia" hitza erabiltzen du Esnaolak (1998)," inklusioa eta esklusioa" Le Page eta Tabouret Keller ek (1985), edota" social marker" Vermeij ek (2004).
|
|
Lehenxeago aipatu dugunez, identitatea eraikitzeko orduan hizkuntzak funtzio garrantzitsua betetzen du, eta, gazteen kasuan ere,
|
beren
identitatea eraikitzeko erabiltzen duten baliabideetako bat hizkuntza da. Gure ikerketan ikusi dugunarekin ere hori baieztatu dezakegu.
|
2017
|
|
Finean, identitatea egiten dugunaren emaitza da. horrez gain, badira hizkuntzaren erabileran eragiten duten bertzelako identifikazio esparruak. hiztunek euskaraz edo erdaraz egiteak hizkuntzaz gaindiko identitate ezaugarriekin harremanetan dago, identitate ezaugarri ekonomiko, sozial eta kulturalekin (ibid., 15). horren harira, ikerketa feministek identitate gertaeren aniztasuna ulertzeko marko teorikoak findu dituzte, eredu dikotomikoak gaindituta. arraza, etnia, klasea, sexu orientazioa, nazioa, adina eta erlijioa bezalako identitateen arteko harreman konplexuek marko teoriko berriak eskatzen dituzte (hernández, 2005: 31). hizkuntza ez da soilik komunikazio tresna, baizik eta pertsonek
|
beren
identitatea (k) (ber) eraikitzeko eta moldatzeko bitartekoa. hartara, identitatea tokikotasunarekin zerikusia duten prozesu eta praktikekin lotua da, pertsonak inguratzen dituenarekin, eta haien desio eta interesekin (ibid., 48). norbanakoek beren identitateak berresten eta negoziatzen dituzte, batzuetan aldakorrak izaten ahal direnak, testuinguru elebidun eta eleaniztunetan (kasares, 2014:... 54). hortaz, identitatea ez da derrigor berezko ezaugarria eta geure egiten ahal dugu:
|
|
Finean, identitatea egiten dugunaren emaitza da. horrez gain, badira hizkuntzaren erabileran eragiten duten bertzelako identifikazio esparruak. hiztunek euskaraz edo erdaraz egiteak hizkuntzaz gaindiko identitate ezaugarriekin harremanetan dago, identitate ezaugarri ekonomiko, sozial eta kulturalekin (ibid., 15). horren harira, ikerketa feministek identitate gertaeren aniztasuna ulertzeko marko teorikoak findu dituzte, eredu dikotomikoak gaindituta. arraza, etnia, klasea, sexu orientazioa, nazioa, adina eta erlijioa bezalako identitateen arteko harreman konplexuek marko teoriko berriak eskatzen dituzte (hernández, 2005: 31). hizkuntza ez da soilik komunikazio tresna, baizik eta pertsonek beren identitatea (k) (ber) eraikitzeko eta moldatzeko bitartekoa. hartara, identitatea tokikotasunarekin zerikusia duten prozesu eta praktikekin lotua da, pertsonak inguratzen dituenarekin, eta haien desio eta interesekin (ibid., 48). norbanakoek
|
beren
identitateak berresten eta negoziatzen dituzte, batzuetan aldakorrak izaten ahal direnak, testuinguru elebidun eta eleaniztunetan (kasares, 2014: 54). hortaz, identitatea ez da derrigor berezko ezaugarria eta geure egiten ahal dugu:
|
2018
|
|
Hiztun bakoitzak erabaki dezake kategoria hauetako batetan kokatzea ala ez kokatzea bere burua" bat edo beste bere eginez, denak baztertuz, edo
|
beren
identitatea definitzeko modu berriak asmatuz" (Amorrortu et al., 2017: 164).
|
2019
|
|
Zigorretik ihes egiteko, pertsona horietako askok [eskolan edozein zela hautatzen zuten hizkuntzaren araberako egoeran zigorra sistematikoa jasotzen zuten horiez ari dira hemen Sanginés eta Suay i Lerma] bere hizkuntza ezkutatu ez ezik,
|
beren
identitatea ere ezkutatu dute. Eta norbere identitatea sistematikoki ezkutatzea onartu denean, oso probablea da horrek dakarren disonantzia kognitiboa murriztea aukeratzea, eta azkenean nortasunari berari uko egitea (Sanginés & Suay i Lerma 2008:
|
|
Orain konturatu da hori euskararen bidez egin dezakeela, identitate berri bat hartu bereari uko egin gabe. Zapia jartzera itzuli da eta euskaraz azaltzen dio jendeari bere identitatearen parte dela zapia, eta orain baita euskara ere. euskarak,
|
beren
identitatea eta ohiturak alboratu gabe, euskara gehigarri bezala izatea ahal bideratzen du.
|
2021
|
|
Benetan inporta zaiena, beren ohiko espazioak, produktuak eta praktikak, hala nola sare sozialak, ikus entzunezkoak, musika, moda, kirola, kuadrilla, lokalak, diskotekak edo jaiak bezalakoak, euskara urrikoak dira. Elementu kultural horien bidez eraikitzen dituzte nerabeek eta gaztetxoek
|
beren
identitatea, bizimodua eta mundua. Euskarak nahitaez egon behar du unibertso horretan euskararen erabilera handituko bada.
|