2011
|
|
Jon Sudupe,. Islama eta modernitatea?, Berria, Besterik pentsatzen du, oso besterik, Letoniako kultura ministroak (1991) Europako estatu nagusiak hizpide hartuta: . Alemanian, Frantzian edo Espainian inor gutxiri inporta zaio Europako herri txikiak
|
beren
identitatea salbatzeko eratzen ari diren mugimendua?. Raimonds Pauls, Egin, Bukatzeko, hara zer dioen Herrien Europa Institutuko zuzendariak, Alberto Letonak:
|
|
–Ukatu egiten dute beren hizkuntza arriskuan, iraungitzen edo hiltzen egotea. Ukapen hori erabatekoa izan daiteke gainera, zeren eta berba horien bidez
|
beren
identitate etnikoa ukatzen zaiela uste izaten baitute? .
|
|
Eskola bati, hedabide bati, hizkuntzari berari eskatzen diotena, bizitzeko gutxienekotik behera dago. Eta zaila dute
|
beren
identitate diskurtsoak goxatutako herio bide estali horretatik ateratzea, hain da konplexua lurralde berean elkar ukitzen duten hizkuntza desberdinen kaosa? .
|
|
Alegia: identitate etnikoa,
|
beren
identitatea gordetzeko hiztunek hizkuntzari esleitzen dioten zeregina, eta, horretaz aparte, jakina, nork bere hizkuntzan hitz egiten segitzeko beharraren kontzientzia, oinegitura komunikatiboa, eta dena delako komunitateari dagozkion funtzioak betetzeko behar adinako hiztunen gaitasun komunikatiboa?. El contacto de las lenguas amerindias con el español en México, 7 or.
|
|
Izan ere, Errusiak duela 60 urte okupatu zuenean, Estonian errusiar populazioa% 3koa besterik ez zen, eta, egun,% 30eraino ere iristen da. Gure helburu nagusia da errusiarrak integratzea, estoniar identitatea
|
beren
identitate ere bihur dadila, kasu honetan hizkuntzaren bidez. Batez ere, non bizi diren eta zein diren jakinaraztea, asko ez baitira estoniar sentitzen? .
|
|
–Herritartasuna eskubide zibilen esparruan definitzen da. Baina kontuan izan behar dugu herritarrak nortasun pertsonala garatu duten gizakiak direla, eta hori tradizio jakin batzuen altzoan bereganatu dutela, kultur ingurune jakinetan, eta testuinguru horien beharra dutela
|
beren
identitateak atxikitzeko. Beraz, egoera batzuetan, eskubide zibilen katalogoa zabaldu egin behar da kultur eskubideak barneratzeko?
|
|
–Estatubatuarrentzat, ingelesentzat eta beste batzuentzat,
|
beren
identitatearen baitako osagai eta parte da hizkuntza ingelesa. Hori gauza jakina da, baina gainerako mundutarrentzat, hamarretik bederatzirentzat, ingelesak ezin du funtzio hori bete, eta arriskutsua litzateke gainera hala gertatzea, baldin eta, jakina, pertsona deszentratuak, erdi galduak eta nortasun desorekatukoak sortu nahi ez baditugu.
|
|
Will Kymlicka, La política vernácula, 2001, 255 or. Zentzu berean: . Pertsonek atxikimendu sakona diote
|
beren
identitateari eta nazio kulturari, eta baita irrika agortezin bat ere norberaren hizkuntzan politikagintzan jarduteari?. 260 or.
|
2015
|
|
Beste batzuei zaila suertatzen zaie, pelikuletan askotan ikusten da trama beraren errepikamena: ikerketa zoroari ekiten diote aitarik gabeko seme eta alaba galdu horiek, beren geneen jatorria kuestionatzen dute bizitza osoan zehar,
|
beren
identitatea osagabetzat daukate eta pisua egiten zaie, beren egunerokotasunean eragin zitala edukitzeraino.
|
|
13 Indigena askok ez dituzte beren datuak ematen,
|
beren
identitatea jakitera emateko beldur baitira.
|
2017
|
|
Nazio estrategiak burujabetzaren aldeko programa politiko baten testuinguru zabalean kokatzen du bere hizkuntzari opa dion estatus sozial eta politiko orokorra; aldiz, ikusmolde etnikoaren estrategiak ez du halako beharrik sumatzen, eta hizkuntzaren auzia parametro etnokulturaletan kudeatu nahi du. Moulinesek ederki dioen moduan, jatorrizko hizkuntza duten munduko herri gehienen asmoa ez da nazio politiko burujabe bat eraikitzea
|
beren
identitate etnonazionala zurkaizteko. Estatu multinazionalen mende dauden nazio minorizatu gutxi batzuk dira korapilo bihurri honen kontzientzia dutenak:
|
|
[?] Eta euskaltzale direnak ere badira, eta besteoi identitario deitzen digute. Nahi dutena da guk
|
beren
identitatea izatea. Eta ikusten dut herria ez dagoela oso sendo erresistentzia horretan?.
|
|
Estatu Nazio berriaren presioaren azpian nazioa adiera politiko soilera joan da estutuz, eta azkenean nahaste borraste bat bilakatu da nazio kontzeptua. Gaur nazioarekin, 1 Estatua ulertzen da; 2 Estatuaren barruan, horrek
|
beren
identitatea definitu dien bere subditoen baltsa ulertzen da (hiritarren nazioa; hiritarra, baina, subditoa da, bere identitatea Boteretik daukana!); 3 Nazio klasikoa ulertzen da, edo, orain esatenago den bezala, etnia. Bigarren eta hirugarren adierak Robert Lafontek, nation primaire?
|
2018
|
|
Zenbait saio egin dira koalizio politikak formulatzeko «emakume» kategoriaren edukia aldez aurretik jakintzat jo barik. Proposatu den alternatiba da elkarrizketa batzuk egitea, eta haietan posizio desberdinetako emakumeek
|
beren
identitateak formulatzea eratuz doan koalizioaren baitan. Koalizio politiken balioa ez da inola ere gutxietsi behar, baina ezin daiteke koalizioak izango duen forma aldez aurre irudikatu, hain zuzen sortzen ari delako, eta posizioen batura aurreikusi ezina delako.
|