Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.066

2000
‎XXI. mendearen atarian gauden honetan, informazio teknologia berriek aldaketa nabariak ekar ditzakete arestian azaldutako eszenatokian. Sistema hauek baliatuz, erakundeek informazioa uneoroko aldaketak ahalbidetzen dituen euskarrian eduki dezakete eta orduan, urte batetik bestera testuliburua aldatzea edota zaharkituta geratu den informazio hori prozesu historiko dinamiko batean kokatzea posible izango da.
‎Liburuak merezi du, eta ez soilik istorio harrigarri eta hunkigarriak direlako, (Montoiak ipuinak behar duten bukaera perfektua emateko abilidadearekin jarraitzen du) edo azaldutako estruktura puzzle moduan erakargarria egiten delako, baita liburuak duen balore historikoagatik ere, bertan hiri batean bere historian gertatutako hamaika istorio kontatzen zaizkigulako. (Egunkaria VI)
‎Maiz esana dudan bezala, gure Nikolas Ormaetxea. Orixe? zenak itzuli zuen Nazio Batuek 1948ko abenduaren 10ean azaldutako Giza Eskubideen Adierazpen Unibertsala, 1949an Alderdi aldizkarian argitaratzeko, Giza-es kubide guztien Aitorkizuna izenburuz.
‎28 artikulua. Pertsona guztiei dagokien eskubidea da, Adierazpen honetan azaldutako eskubide eta askatasunak era eraginkorrean gauzatuko dituen gizarte mailako eta nazioarteko ordena ezar dadin.
‎Gure asmoa ez da ordea euskalnortasunaren egoeraren analisi sakona egitea, ezta urrunetik ere, nortasun horrek oinarri ezberdinakdituela erakustea baizik. Beti ere orain arte azaldutako hipotesien arabera.
‎France 3 Euskal Herrik, asteko egun guztietan, sei minutuko bertako albistegi bateskaintzen du 19: 54etan. Albistegi honek euskaraz azaldutako gai batzuk izaten ditu.Euskaraz egindako erreportaiak, taldeko kazetari elebidun bakarrak, Allende Boutin ekazaltzen ditu. Aipa dezagun France 3 Euskal Herrik bederatzi langile dituela, hauenartean idazkari elebidun bat egonik.
‎Bestetik, argudio horrek baliorik izatekotan, euskarazko kanalerako balioko luke, ez gaztelaniazko kanalerako, azken honetan Iparralderako albistegirikeskaintzen ez dela kontuan izanda. Honi, gainera, lehenago azaldutako zerbait gehitubehar diogu: euskarazko albistegiak, 1999ko udaberrian, gehienbat gaztelaniazkoenitzulpena ziren.
‎Halaber, beharrezkoa izango zaie beti euskara agertzea. Euskarakgutxienez izan duen agerraldia zehazteko, EUSTAT Erakundeak urtero argitaratzen duen EuskalEstatistika Urtekariaren azken alean udalez udal jakinarazten diren datuak erabiliko dira, euskararengutxieneko erabilera portzentajea, bertan azaldutako multzo euskaradun jakin guztien portzentajeenbatuketaren araberakoa izanik. Halaber, aipatutako euskararen gutxieneko presentziaz gain, gazteeneizuzendutako irratsaioetan, euskararen presentziak EUSTATen datuetan ageri den adin talde horreneuskara ezagutzaren mailaren parekoa izan du gutxienez (138/ 1994 Dekretua, martxoaren 22koa).
‎Baina Abertzaleen Batasuna autodeterminazioaren ingurukobarne eztabaidaren erdi erdian aurkitu genuen! Xabier Larralde, gure mintzakidea, ABko bozeramailea da, baina garbi gera bedi ez diola EZBAIKAren deiari erantzunAB edo erakunde horretako inor ordezkatzeko asmoarekin, eta guri azaldutako guztia bere iritzi pertsonala baino ez dela.
‎Jarraian, mahai inguruan aipatutako gaien laburpen modura, hizlariek azaldutako ideia nagusiak era eskematikoan aipatuko ditugu.
‎Orain artekoarekin konparatuz, noraino gainditzen da azaldutako egoeraomenaldi liburu honetan jasotzen diren lanak kontuan hartzen badira. Berriz ere, ordea, garrantzi handienekoa da, honi eta beste zenbait galderari emango zaizkienerantzunak baikorrak izatea:
‎Aipatutako arrazoiaz gain, beste batzuk ere ez dira ahaztu behar, hala nola Kantabriatik gertu egoteak, haranaren zabaltasunak, baldintza klimatikoak etab. Kontuak honela, Karrantza da Bizkaian abelburu gehien dituen eskualdea. 50eko hamarkadatik hona karrantzarrak behi esnearen produkzioan zentratu dira; 1950 eta 1960 urteen bitartean azaldutako esne enpresek jokabide hau bultzatu zuten. Esne bilketa ongi antolatuta, prezioak nahikoa egonkor egonik eta eskaera finkoa izanik, ekoizpenak gora egin zuen, sektorea indartuz.
‎Lehen aipaturiko Marx-en eta Engels-en analisiaren antza duen irakurketa honek(, tradizio marxistarena27), goian azaldutako Gellner ek proposaturiko eredua dakarkigu gogora, nahiz eta honek fenomenoaren alderdi ekonomiko eta politikoak horrenbesterainoko indarrez ez azpimarratu. Hots, gizarteen modernizatze prozesuan koka daitekeen nazionalismoaren gaiak, lotura zuzena izango du bultzatuko den kultur homogeneitatearekin, Estatu nazioaren markoan, nazioaren itzal ideologikopean?
‎legearen alderako herritar guztien atxikimendua/ sumisioa; Mairet en ustez, askatasunaren ideologia legearekiko berdintasunaren ideologia besterik ez da64 Beraz, aise uler daiteke Estatuak jokatu beharreko zeregina, eta alde horretatik eskola arloko politikak izango duen garrantzia. Horrela, nahiz beren arteko ezberdintasunak txikiak ez izan, garai horretako protagonista nagusiak bat datoz arestian azaldutako irakaskuntzaren estatalizazioaren inguruan. Adibidez, Talleyrand ek, Mirabeau ri65 txanda hartu ondoren, haurra herritar aprendiza zela uste zuen, eta, beraz, Estatuak ezin zion uko egin herritar hori formatzeko ardurari.
‎Kanpo dinamika 20ko hamarkadaren hasieran aregotu zen (adibidez, Irlandako errepublikarrekin izandako harremanak eta Riftarrei azaldutako elkartasuna), Comunion Na cionalista Vasca eta EAJ banandu ziren arren. Primo de Riveraren erregimena ezarri zenean, ordea, moteldu egin zen berriz dinamika hori.
‎Bera hunkitzen duena berak egin ez duena izango da! Akaso azaldutako (berak edo beste batek azaldutako) hipotesiak hunkitzen du bera, ala hipotesira eramaten duen materialak. Baina, halaber, ez ote nuke hurrengoa galdetu ahal izango:
‎Bera hunkitzen duena berak egin ez duena izango da! Akaso azaldutako (berak edo beste batek azaldutako ) hipotesiak hunkitzen du bera, ala hipotesira eramaten duen materialak. Baina, halaber, ez ote nuke hurrengoa galdetu ahal izango:
2001
‎Harrera hori kritika mailan ere nolabait islatu dela esan behar. Batetik, zenbait erreseinatan jasotako iritzi bitxiengatik (1983an azaldutako iruzkin batean Ramon bere" birtuosismoaren tranpan" erori zela esaten zen, alegia, ordura artean erakutsitako" teknika esibizioak" goia jo zuela), bestetik, kritikaren esparruan lan honek sortu duen azterketa urritasunagatik. Argi dagoena da, Lasagabasterren artikuluaz kanpo14, urritasun horren arrazoia nobelaren beraren zailtasunean datzala.
‎Eta, 2.1 atalean azaldutako taulara itzulita, honelaxe jaso dezakegu 2.2.honetan ikusitakoa:
‎Komunikazio honetan, lehenik, irakurketa prozesuaz hausnarketa egin nahigenuke, zenbait hutsunetatik abiatuz. Jarraian, orain arte azaldutako ereduenberrikusteka azkarra egindakoan, irakurketa prozesuaren ezaugarri behinenakzirriborratuko ditugu. Amaiera gisa edo, ikasgelari begirako zenbait inplikaziometodologiko agertu nahi genituzke.
‎Historiako irakasleok Goi Erdi Aroari buruz hitz egin behar dugunean, Erromantizismotik gaur egun arte azaldutako iturrien lelo topikoak eta ilunak apurtzensaiatzen gara. Hala eta guztiz ere, ikerketa mota hauetan ezinezkoa zaigu garaihonetako legendazko ikuspegia aldatzea, pentsamolde erlijiosoaren munduaz aribagara bereziki.
‎Izan ere, ez Obabakoak ezHamaika Pauso, ez dira gorago marraztutako ibilbideen emaitza zuzenak. Nahizeta gorago azaldutako tradizio eta sentsibilitate horien bidetik etorri, urteetanoretutako lanaren emaitzak dira. B. Atxagaren eta R.
‎El País Vasco II. motako diabetesa. Ez dira aurreko paragrafoan azaldutako sintomak agertzen, eta horregatik sumatzen da hori pairatzen duten pertsonen kopurua baino gehiago ez dela diagnostikatu. Horietan, sintomak ez dira hain zehatzak, eta ez dira hain argiak; izan ere, diabetearen jatorria ez da intsulinarik ez egotea, baizik eta intsulina gutxiegi izatea edo gozatzea.
‎Egunak pasa ondoren baina, pentsamendu kontrajarriak ugaldu dira Tasioren baitan. Anartzek azaldutako lasaitasunak aztoratu egin balu bezala. Izan ere, inbidia eman dio nolabait esateko.
‎11 Carlo Marlettik azaldutako ideia eta analisiekin ados bagaude ere, oso erredukzionista dirudi haren ondorioetako batek, haren ustez honako hau baita, alegia, bi paradigmen arteko alde nagusia: terroristak dira lehenean hedabideak manipulatzen dituztenak eta hedabideak dira bigarrenean terrorismoaren gaineko albisteak manipulatzen dituztenak.
‎4. Aurrez azaldutako guztiaren ildotik, ahalegin berezia egin behar da kazetaritza genero guztietan, azterketa sakonak, unean uneko kontestu eta egoeren azalpen serioa, eta iritzi publikoari egunoroko gertaeren aurrean egokitzen lagunduko dioten eztabaidak errazago bidera daitezen. Hedabide baten jokabide editorialetik kanpo dauden aukera ideologikoekin eztabaidak bideratzea edo haiei lekua uztea, aniztasun eta errespetuzko ariketa desiragarria bezain eraginkorra da," bestea" bere errealitatean eta bere desberdintasunean ezagutzeko ezinbestez bideratu beharreko praktika izateaz gainera.
2002
‎EZ ditugu nahi Aznar eta bere koadrilak, maiatzeko hauteskundeetan azaldutako bake formulak. Bakea ez baita lortuko ikastolen txikitzearekin, euskararen kontrako erasoekin, euskaraz meza abestea bihurtzearekin.
‎Orain arte azaldutako aztarnek lagunduko dute historiaren pasarteak osatzen, baina seguruenik hutsala izango da jakin zitekeenarekin alderatuz. Jadanik aukera hori galdu da; eta galdu da, azken finean Gazteluko Plazan aparkaleku baten eraikuntza beste edozelako helbururen gainetik jarri delako.
‎Eta elebiduna behar zuen aipatu liburua, zeren, antza denez, hauxe baitzioen hartan Jesus Altunak: «Lan honetan Gipuzkoako lehen gizonen aztarnategietan, harpeetan alegia, azaldutako ugazdun abereak aztertu ditut. Gipuzkoa alde batetik gaia honetan bere inguruko lurraldeak baino gutiago aztertua zegoen, bestetik azken izoztean (Wurm izoztean) Frantziako SW tik Iber Peninsula bide zijoazen gizon eta abereen nahitaezko bidea zen.
‎Hirugarren atalean, berriz, «Gipuzkoa inguruko herrialdeetan azaldutako ugazdun guztien berri katalogo eran ematen dut. Herrialde hauetan Euskalerri guzia eta Santander ta Asturias sartzen dira».
‎Urdaileko hodi ehun ugaltzea, beste hitzez telangiectasia ta bai zaingorrien ta bai zainen makestasuna deritzatena, aurkituta gero azaldutako izakaria da; baina egunero ta maizago igarri ohi den eria, alegia, hodi irudizko ta barneikustezko egitaden aurrerakuntza dela ta; gaitz hori urdail eta sabel ararte goitikoan odoljarioa izatearen zergati bezala hartu behar da.
‎Hau da esportazioen multzo nagusian bainogutxiago dira hemen agertzen diren EBko herrialdeak, eta horren arrazoiakzalantzarako aukerarik ez du ematen: energiaren inportazioaren fakturak Iran etaErrusia sarrarazi ditu azaldutako zerrendan.
‎1998an atzerriko inbertsio gordina 133.835 miloi pezetakoa izan zen eta 1999an 494.222milioi pezetakoa, Registro de Inversiones Extranjeras en España iturriaren arabera. Iturri honetakoakdira atal honetan azaldutako datuak.
‎Ikasleen kopuruaren bilakaerari dagokionez, Donostiako Erjz: aintza Eskolak 5.taulan azaldutako bilakaera eduki du.
‎Azken bolada honetan arazo berria antzeman dut Universidad del PafsVasco/ Euskal Herriko Unibertsitatearen dikotomia honetan; alegia, ea euskalirakasleok, erdal irakasleek egindako eta azaldutako programen bat batekoitzultzaileak izan behar ote dugun. Unibertsitateko maila berean azaltzen direnirakasgai berberek programa berbera izan behar al dute euskaraz eta erdaraz?
‎Oztopo legalak gaindituz, sarri definitu gabeko egoera alegaletan aritzera behartuta egonik herritarrenekimen pribatutik abiatuz, finantzamendurako herritarren diru-laguntzan oinarrituz, eta lan militantean oinarrituriko kalitatezko lanean fmkatuz, hasieran bederen?, ikastola mugimenduak praktikan lortu du herritarren eta erakunde ofizialen onespena, unibertsitatera iritsi arteko egitura sendoa gauzatuz. Nolanahi den, eta gauregun benetako errealitatea izan arren, ez ditugu ahantzi behar tartean egitura horideusezteko eginiko saioak, beti ere euskal hezkuntza sistema propioa eratzearenaurka azaldutako alderdi politikoen eskutik eginikoak, saio horien puntu gorenaikastolak banan banan, eskola publiko/ pribatu, aukera bikoitz faltsuaren inguruanerabakia hartzera behartu zituztenean azaldu zelarik, 1993 urtean hain zuzen.
‎Era berean, lana egitean sortzen zakizkigun zenbait galdera proposatu nahi izan ditugu, guztiontzat interesgarriizango zirelakoan. Orain, hemen azaldutako lanabesekin, emakume horien historiaidatzi behar dugu.
‎Nabarmendu beharradago, beraz, gai horren inguruan kaleratu diren bi lan interesgarri. Lehenak, BlancaUrmenetarenak (1997), Nafarroako erakundeek, gizarte taldeek eta zenbait pertsonak euskararen inguruan azaldutako jarrera eta jokabideak aztertu ditu, euskararenaldeko mugimenduak deskribatuz eta gaztelaniaren zabalkundearen bideak erakutsiz. Guztiz bestelakoa da Xabier Erizeren liburua (1997).
‎(?) Euskarak gutxienez izan duen agerraldia zehazteko EUSTAT Erakundeak urtero argitaratzen duen Euskal Estatistika Urtekariaren azken aleak udalez udal jakinaratzen diren datuak erabiliko dira, bertan azaldutako multzo euskaradun jakin guztien portzentaien batuketaren araberakoa izanik euskararen gutxieneko erabilera portzentaia6.
‎Armen bidez praktikatu ordez, informazioen bidez praktikatzen den gerramota da. Gerra psikologikoak bere baitan hartzen ditu aurretik azaldutako taktikarik gehienak, unean uneko, beharrizanen arabera, bata edo bestea erabiliz. Nola gerra bortitzen garaian hala bake urteetan praktikatzen da gerra psikologikoa.
‎Sakonago hitz eginez, McQuail ek modu kritikoan azaldutako horiez gain, hedabideek gaur egungo gizartearen nortasun oinarrien galera ekarri diote gizaki modernoari, Meyrowitz autoreak azaldu duenez. Gizarte eredu tradizionalen ordezkoak ezartzen ahalegintzen dira fermuki, albisteak hara eta hona darabiltzaten korporazio berriemale transnazional erraldoiak.
‎Gaur egun prozesadore4 morfologiko ugari aurki daiteke bibliografian, zein bere ikuspuntu eta ezaugarriekin. Haien arteko konparaketa egin ahal izateko irizpide batzuk zehaztu behar dira aurretik; horretarako, aurreko atalean azaldutako galderetatik abiatuko gara, ondorio hauetara iristeko:
‎Aurreko kapituluan azaldutako adibideak programa hauei egokitzen zaizkie gutxi gorabehera, baina benetan ibil daitezen aldaketatxo batzuk lirateke. Hemendik aurrera zehaztuko diren adibideak konpilatzeko moduan daude (eta probatuak izan dira kasu askotan).
‎3.5 adibidean gaztelaniarako azaldutako erregelak dira honen adibide. Pentsa dezagun z: c erregela idazten dugula lehenengo, pentsatuz plurala es morfemaz osatuko dela.
‎Lehen azaldutako komando segidan zeuden komandoen artean hauek dira script1 izeneko fitxategian kokatuko liratekeenak (demagun lex1.txt dela 4.11 adibidean azaldutako lexikoa eta erreg1.fst 4.5 adibidean ikusitakoa konpilatu ondoren):
‎Lehen azaldutako komando segidan zeuden komandoen artean hauek dira script1 izeneko fitxategian kokatuko liratekeenak (demagun lex1.txt dela 4.11 adibidean azaldutako lexikoa eta erreg1.fst 4.5 adibidean ikusitakoa konpilatu ondoren):
‎Hitz anitzeko espresioak izanik, ez dago oso argi morfologiaren barruan dagoenik, baina hizkuntza mugatu eta itxi bat definitzeko aukera ematen digu, eta, ondorioz, azaldutako tresnen erabilera argitzeko.
‎Alegia, datu base lexikalean landuta dagoenean oinarritzen dena da, EDBLn euskararen kasuan, 80.000 sarreratik gora eta120 morfotaktika ezaugarri dituena. Horrez gain, azaldutako erregela morfofonologikoak ditu, azala eta lexikoaren arteko aldaketak kontrolatu ahal izateko.
‎Espresio erregularrek aukera handia eskaintzen dute morfologiaren tratamenduan. Egia esan, azaldutako lexikoak eta erregelak espresio erregularren azpimultzo bat dira. Aztertu espresio erregularren aukerak artikulu honetan oinarrituta:
‎Hemen bai, garrantzitsua da zuhurrak izatea; izan ere, hilero kopuru bat jarri behar da egoera horri aurre egiteko eta Ogasunaren ordainketari aurre egiteko zorpetze egoeran ez egoteko. Aurretik azaldutako urrats guztiak egin ondoren, sobratzen den dirua bazkari, arropa, aisia eta bestelakoen gastuei aurre egiteko erabiliko da, ahal den neurrian familia aurrezteko kopuru txiki bat erreserbatzeari kalterik egin gabe.
‎Izan ere, bidaiarientzako arreta telefonoari egiten zaion erreklamaziorik ohikoenetako bat eserlekuen arteko espazio urria eta erosotasunik eza da, eta horrek gaixotasuna izateko aukerak areagotzen ditu. Arriskua, jaistean Aditu talde horrek egindako azterketan azaldutako beste gai bat gaixotasun horrek hegaldiaren iraupenarekin duen eragin zuzenki proportzionala da, bai eta istripu enbolikoa gertatzen den unea ere, gehienetan hegazkina jaistearekin bat datorrena. Eta azterketa gehienak garraiobide horretan oinarritzen diren arren, gaixotasun hori autoko edo autobuseko bidaiarietan ere gertatzen da, denbora luzean ibilgetuta egoten baitira leku murriztuetan eta mugitzerik ez dagoenean.
‎Murtziako Probintzia Auzitegiak bigarren auzialdian argitu zuen gaia 2001eko irailean, salatzaileak jarritako apelazio errekurtsoa hein batean baietsita eta aurreko epaia baliogabetuta. Erakunde honek, Lehen Auzialdiko Epaitegiak ez bezala, ulertu zuen demandatuak lehia desleialeko ekintzak egin zituela saltxoi eta txorizoen bilgarriak, auzi jartzaileak bakarrik erabiltzen dituenak bezalakoak, erabiltzeagatik, eta demandatua kondenatu zuen bilgarri horiek erabiltzeari uztera, eta demandan azaldutako gainerako kostaldeetatik (urdaiazpikoaren bilgarria) absolbitu egin zuen. Bilgarria desleiala izan zen Saltxitxoiaren eta txorizoaren bilgarriari dagokionez, lehenik eta behin zehaztu zen enpresa salatzailea eskubide esklusibo baten titularra ote zen (marka erregistratua) aurkezpen elementu horiek erabiltzeari dagokionez.
‎2 Entrega horien hartzaileak Europar Batasunaren barruko ondasun eskurapenak Zergari lotuta ez dituzten pertsonak izatea, edo subjektu pasibo ez den beste edozein pertsona. Horrek esan nahi du Espainiako Balio Erantsiaren gaineko Zergari lotuta egongo direla Espainian partikularrei Holandan ezarritako enpresaburuak egindako urrutiko salmentetatik ateratako altzariak, baldin eta garraioa haren kontura egiten bada eta arestian azaldutako gainerako baldintzak betetzen badira. Bestalde, enpresaburu holandarrak betebehar hauek izanen ditu:
‎Lan honen ondorioetan, Brader doktoreak nabarmentzen du intsulina egitura berri horren osaera baliagarria dela arazo horiek konpontzeko, eta gaur egun merkaturatzen diren intsulinak alternatiba eraginkorrago bihurtzen direla. Hurrengo udazkenean, Frederick Banting zirujauak pankreako jariaketa endokrinoa lokailu exokrino baten estekaduraren bidez aztertzeko azaldutako hipotesitik laurogeita bi urte beteko dira. Western Ontario Unibertsitateak baztertu egin zuen hasieran, Kanadan, baina Torontoko Unibertsitateko MacLeod irakasleak gogoz hartu zuen.
‎Mediterraneo aldean, urtean eta ospitalean, bospasei kasutik hamarrera bitartean hauteman daitezke, eta horrek adierazten du zifra ofizialek arazoa gutxiesten dutela. Erregistroetan desadostasunaren arrazoia azaldutako esparruan datuak lortu eta sailkatzeko zailtasuna da. Askotan, infekzioa hesteetako buxadura gisa agertzen da, eta horiek kirurgia zerbitzuak jasotzen dituzte, edo sabeleko mina eta digestio arazoak dituzten kasuak, digestio zerbitzuak eta digestio endoskopiako unitateak biltzen dituztenak.
‎Hauek dira etxebizitzaren kanpoko hormetan izaten diren arazorik ohikoenak, eta iztukatuaren azken akabera ezin hobea izatea eragin dezakete. Hala ere, azaldutako konponbideak, gehienetan, errazak dira, baina ezagutzen ez duen beste sintomaren bat aurkitzen bada, profesional batengana jotzea komeni da, eraginkortasunez aurre egiteko.
‎2. Arestian aipaturiko ideiak berrartuz, Unibertsitate sistema euskaldun bat osatzeak, azaldutako terminoetan, honako abantailak izango lituzke: gizartea ren eskariari erantzun," herria egin"," gizartea egin" eta heziketa sistematik datorrenari erantzun, heziketa sistema propio bat osatuz bere osotasunean.
‎Hantxe azaldutako munduko hainbat eskarmentu kontuan hartuta, aipatu dugun kezkari erantzuna aurkitu zion Lander Etxebarriak, argitara eman zuen iritzi artikulu batean laburtzen zuen bezala:
‎Gurera itzuliaz, ez bedi ahantz gorago azaldutako hori izango dela presoak bisitariek ikusteko moduan ipiniko dituen egokiera bakarra. Beste batzuetan, ordea, bisitaria ikuskatzailea bezain ikusezin bihurtuko da, ez baita komeni lortu nahi dugunerako presoak ikuskizun gai izaterik, horrek lotsagabetu egingo bailituzke.
2003
‎Zer esanik ez, titularretan azaldutako beste berri horrek. Espainiako errege erreginek berriro Espainira joateko gonbitea egin omen diote.
‎Jarraian, epaileak erabakiko du entzunaldiari ekitea edo hautsikoa denetan. Epaileak entzunaldiari ekitea erabakitzen badu, epaian erabakia hartuko du azaldutako autu guztien inguruan.
‎8 Iztuetak kantabrismoaren aurrean azaldutako zuhurtziaz aipatzen du K. Larrañagak (1996: 496, 77.oharra).
‎Txema Larreak nazionalizazio prozesu horren testigantza zabala bildu du garaiko bertsoak aztertuz. Guri dagokigun historiografiaren aferan Kubako Gerra testuinguruan (urteetan), azaldutako bertso baten adibidea hartu diogu: –Pelayo ta Anfonso, k/ zituzten [mairuak] beldurtu/ danakin amaitzera/ oraintxe goaz gu?. 99 Beraz, bertsoen bidez, XIX. mendean herritarren artean zabaltzen ari zen euskal kontzientzia historikoa ez ezik, espainiar eta frantses kontzientzia historikoaren hedapena ere beha daiteke.
‎Abadiaren euskal festetan azaldutako gai historikodun olerkiez ikus J. Haritschelhar (1998: 646647).
‎Bat gatoz Ulrich Beck ekin (1998: 55) esaten duenean globalizazioari buruzkobibliografiaren baitan oinarrizko eztabaida dagoela: globalizazioa aurrera daramana logika nagusi bat den edo, ordea, globalizazioa zenbait modutan aldeztutakoeta azaldutako arrazoi ugari eta konplexuren ondorioa ote den. Aipatutako Alemaniako soziologo horren ustetan, esaterako, globalizazioaren inguruko soziologiaaskotarikoa da, eta nahiz eta bertan logika nagusiaren iritziarekin bat ez datozenegile mordoa egon, gehienak haietariko batean sartzen dira.
‎Zeruko Argia 887,. Bertsolaritza ikasten Santutxun?. Hor azaldutako elkarrizketak polemika txiki bat piztu zuen Iñaki Zubizarreta kazetariak Santutxukoen gehiegizko ausardia eta bertsoen kalitate eskasa salatu zituenean. Zeruko Argia 890,. Bertsolaritza ikasten?
‎Hedabideetan azaldutako kritiken artean, bi nabarmendu nahi ditut. Lehenengoa Zeruko Argia n argitaratu zen, sinadurarik gabe, eta behin baino gehiagotan aipatu dugu orain arteko orrialdeetan58 Kazetariaren ustez, UEUk bazuen zer hobetu:
‎Hiru ziren euskararen aldeko borrokan oinarrizko erakundeak (AEK, EHE eta EKB), berriro ere UEU bazterrean utzi zen20 ASKren ustez, talde horiek arrisku nabarmena jasaten zuten: Erreforma Prozesuak bultzatutako desmobilizazioan murgiltzea, ikastolek eta beste talde batzuek egin zuten moduan, eta instituzionalizazioaren bidean aurrera egitea, diru arazoen eta talde horietan azaldutako jarrera posibilisten eta erreformisten ondorioz. 1988 urtean Hausnartzen aldizkariak ENAMen definizioa eta partaideak azaldu zituen:
‎UEUn bildutako lagunen arteko harremanak estutu zituzten130 Janzteko estilo jakin bat ere zabaldu zen. Juan Kruz Lakasta kazetariak duela gutxi gogorarazten zuenez, UEUko kideak ezagunak ziren Iruñean «itxuragatik edo» eta beraiek izan ziren pertsona nagusien artean praka motzen erabilera hedatu zutenak Nafarroako hiriburuan131 Giro horrek inoiz sortu zuen arazoren bat Larraonako arduradunekin, gauez izaten ziren barre algarak zirela medio, edota behin igogailuan azaldutako pintaden ondorioz, baina salbuespenak izan ziren. Beraz, ikastaroak baino zerbait gehiago bilakatzea lortu zuen UEUk; jendea erakartzeko arrazoiak zabaldu zituen eta UEUn sortutako giroa bera zen bertara hurbiltzeko amuetako bat.
‎Ez dakigu iritzi honek zer nolako eragina izan zuen UEUko kideen artean, nahiz eta oso argi garria izan ulertzeko zergatik egin zion hain erreferentzia gutxi UEUk 1976 eta 1977 urteetan barrutiaren eta unibertsitate ofizialaren gaiari. Dena den, hurrengo atalean jorratuko dugu gai honen inguruko berri gehiago eta azaldutako iritzi desberdinak.
‎–Unibertsitatea Euskal Herrian?. Zeruko Argia n azaldutako kronikaren erantzuna. Punto y Hora de Euskal Herria 13, 1 octubre 1976. Otra vez la universidad?.
‎Lehenik eta behin, hasi aurretik pertsona batek minutu bateko isiltasuna eskatu zuen Lekeition hil berriak ziren ETAko militanteen omenez. Saioa bukatu ondoren, entzule batzuk Arestik azaldutako zenbait iritziren aurka agertu ziren eta berarekin eztabaidatu nahi zutela adierazi zuten. Hitza hartu zutenen ustez, ezin zen ulertu poemen bitartez arazo politikoak eta sozialak aireratzen zituen poetak eztabaidari uko egitea.
‎Ez ziren falta garaiko euskal prentsan azaldutako kritikak53 Horien artean Zabal aldikariak kaleratutakoak. Gexan Bidartek apaiz gehiegi egon zela irakasleen artean nabarmendu zuen, gai mota guztiak euskaraz lantzea ez zelako UEUren helburu bakarra, apaizek ideologia zehatza zutelako eta zabaltzen saiatzen zirelako.
‎Zabal eko zuzendaritzak hurrengo alean zera gehitu zuen: euskal kulturaren alde soziopolitikoa ikertu behar zela; azaldutako gaiek gizartea aldatzea izan behar zutela helburu; unibertsitatearen antolaketan kultura taldeek (ikastola, alfabetatze talde, liburu etxe, kazeta egile, kultura erakunde eta abar) toki garrantzitsua izan behar zutela; eta ikasleen eta irakasleen arteko ezberdintasunak amaitu behar zirela. Kritika horiek ez zuten erantzun zuzenik jaso, baina bai beste batzuek.
‎Zigorra 2000ko azaroan jarri zuen Palentziako Probintzia Auzitegiak, hiriko jai areto baten jabeari, poluzio akustikoaren modalitatean ingurumenaren aurkako delitua egiteagatik. Gorenaren epaiak, Espainian ematen duen ezaugarri horietako lehenak, diskotekaren jabeak bere alde azaldutako argudio gehienak errefusatzen ditu, eta Palentziako Audientziaren epaia bi alderditan baino ez du zuzentzen: hasieran kondenatuarentzat ezarritako hogei hilabeteko isuna hamasei hilabetera jaisten du, eta, aitzitik, bi urtez desgaikuntza zigor berezi bat ezartzen dio salak ustiatzeko lanbidean aritzeko.
‎Garunaren tamainak eta pisuak adimen handiagoa dakartelako ideia topiko “oso ezaguna” eta “zientifikoki faltsua” da, Javier de Felipe eta Carlos Acuña neurologoek atzo Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko ikastaroetan El Escorialen azaldutako ikerketen arabera. Biek esan zuten adimenaren garrantzia neurona kopuru absolutuarekin lotuta dagoela, neurona konexio handi eta konplexuagoetarako potentziala esan nahi baitu.
‎Are gehiago, Gaztela eta Leongo Juntak 1999 urtean emandako arau berezi batek perretxikoak noizbehinka edo ohituraz aprobetxatzeko aukera ematen zuen, baldin eta lurraren jabeak ez bazuen haren aprobetxamendu mikologikoa erreserbatuta. Soriako Probintzia Auzitegiaren ondorioak, Konstituzio Auzitegiak ehiza animalientzat azaldutako doktrinari jarraituz, honela laburbiltzen dira: Basoko perretxikoek, hala nola landare eta fruitu basatiek, ehiza eta arrantzaren tratamendu bera dute.
‎Gainerakoei laguntzea(% 64,1), mundua aldatzea(% 12) edo baliagarri sentitzea(% 9,99) dira Espainiako gazteak boluntario jardueretan parte hartzera bultzatzen dituzten arrazoi nagusiak, bihar Boluntarioen Nazioarteko Eguna dela eta IUVE Fundazioak egindako “Boluntarioak eta gazteak” izeneko II. txostenaren arabera. Inoiz boluntario izan ez direnen artean, hauek dira azaldutako arrazoiak: denbora falta (%61), informazio falta (%12, 9) eta prestakuntza falta (%9, 5), nahiz eta horietako asko (%31, 3) boluntario gisa aritzeko prest egon.
‎Gauza bat ez ahaztu, irakurle maiteok, nik bikiak hizketan jartzen ditut, haiek zer edo zer esan eta nik erantzun, baina errealitatea oso bestelakoa zen, tartekatu nituzke" zer?" eta" nola?" pilo bat, eta" hau eskuarearekin horrela eginez adierazi zidan" eta abar; orduantxe azaldutako zimur ederrak dauzkat begi ondoan eta kopetan; kon  tzentrazio zimurrak, hain zuzen ere.
‎lehenengoek ez dute" eskurik", ez dute benetako botererik, baina bai bigarrenek, Jainkoa baitute lagun. Gaitzesten eta onesten diren sendabideen zerrenda hau azter dezagun (lehen Zabalak azaldutako " laruba" sendatzeko modua ere aipatzen da hemen):
‎Horrenbestez, aipatu beharra dugu iruditzen zaigula gainditua dagoela arraza giza-talde batean partaide izatearen lotura dela dioen kontzeptua. Eta, gisa berean, iruditzen zaigu jaiotzaren edo halako kultur inguru zehatzeanegotea ren" kasualitate" hutsezko lotura ere gainditu behar dugula, baldin eta gizabanakoak ez badu taldeari atxikipen" librea" erakusteko eskubiderik, betiere arestian azaldutako hiru kontzientzia mailetan. Noski, gizabanako helduari buruz ari gara, aurretik ez baitu aukeraketa autonomoa egiteko gaitasunik, begi bistakoa denez.
‎Edozein kasutan ere, ikuspegi anitzetatik azter daitezkeen autuak zatitu eta bereiztea nahierarako zeregina da, batez ere, bereizketa horiek modu desberdinean erabil daitezkeenean, legeon izaeran oinarrizkoa denaren inguruan nahastea sortarazten ez den bitartean. Horregatik, ez du merezi legeak bereizteko modu horien inguruan hausnartzea, eta nahikoa da dagoeneko horien izaera eta ezaugarriei buruz azaldutako oinarrizko kontzeptuekin eta eman diren ideia orokorrekin, norberak egin ditzakeelako zehatz eta naturalen deritzen bereizketak, ideia orokor horiek erabilita. Zuzenbide zibilaren inguruan izan behar den ideiari helduta, hauxe aipatu behar da:
‎Adiskidetasunak gizartean emaitza pozgarri asko eta asko sorrarazten ditu, dela lagunek elkarri egiten dizkioten zerbitzu on eta mesedeengatik, dela elkarri lotuta daudenen artean batak bestearengandik lortzen dituen laguntzengatik. Bistan denez, adiskidetasunak hedadura eta erabilera handiko harremanen katea ezartzen du, baina ez da nahasi behar orain arte azaldutako betebeharrekin. Horien artean, bi ezaugarri bereiz daitezke, horietan baitago desberdintasuna.
‎Azaldu berri da zein desberdintasun dagoen maitasunaren eta adiskidetasunaren artean, maitasun hori ezkontzak eta jaiotzak erakarri dutenean. Nolanahi den ere, azaldutako hori ezin zaio aplikatu neba arreben eta senideen arteko maitasunari. Zinez, izadiak, euren borondatea kontsultatu gabe, loturak sortzen ditu haien artean, eta, lotura horien ondorioz, elkar maitatzera behartuta daude.
‎(3) Berezko esanahi zientifikoa dela eta: paradigmari esker azaldutako kasuekin eta ebatzitako arazo zientifikoekin zerikusia duen esanahia da.
2004
‎Taula gainean esketx bidez azaldutako egoerak nahiko topikoak dira, eta bertan azaltzen diren pertsonaiak nahiko estereotipatutakoak: telebista aurrean eguna etzanda igarotzen duen gizona, kirioak dantzan bizi den emakumea...
‎Horien guztien artetik azkena izango da ez hona ez inora eramango nauena. Hamaika gizarajori bazterretan azaldutako ama birjinetatik bakarra ere ez zaio agertu zientzialari bati. Ni bezala, apostasia edo kristau fedeari uko egindako batentzat halere, leku berezia da hemengo hau.
‎Ofizio horrekin batera ekarri behar da auzitegiak berak zehaztu aurrekarien agiri kautoa, aurrekariok nahiko direnean metaketa eskatzeko arrazoia aditzera emateko, eta, hala denean, metaketa eskatu ez duten alderdiek azaldutako alegazioak ere ekarri behar dira.
‎Ikustaldia hasiko da, demandatzaileak eskatutakoaren oinarriak azalduz, edo, demanda aurkeztu bada epaiketa arrunterako xedatutakoaren arabera, hark demandan azaldutako oinarriak berretsiz.
‎Aurreko artikuluak aipatu idazkia aurkeztu ondoren, eta egun berean ahaldiarekin, epaileak tripulatzaileen eta bi izanez gero, eta, agertu diren interesdun guztiei edo horien kontsignatario guztiei egindako zitazio eta entzunaldaiarien adierazpenak jasoko ditu, bere ustez komenigarri den kopuruan, kapitainak azaldutako egitateei dagokienez; kotilak irekitzeko lizentzia emango du. eta, behin informazioa aurkeztuta, es
‎Prozeduraren idatzoharrak adieraziko du prozedura horretan azaldutako uzia, horrek Erregistroko edukiaren gain eragina duen neurrian. Ukitutako folioaren orri bazterrean egingo da idatzoharra, baina prozeduran inskripzio nagusia egin nahi bada, idatzoharrak Erregistroko folioa irekiko du.
‎Kanpionen artikulu luze honi beste luzeago batekin eman zion arrapos­ tua aita Manuel Arriandiagak aldizkari bereko iraileko zenbakian (166), eta ez, berak espero bezala, Jose Arriandiaga laikoak, hau baitzen berarekin eztabai­ dan sartu zena eta berak bere aurreko artikuluan espreski aipatzen zuena. Kla­ retiarra puntuz puntu ezeztatzen ahalegintzen da nafarrak azaldutako argudio­ ak. Onartzen du, ukaezina baita, literatura idatzian eta ahozkoan, euskara s fonema txistukariarekin idatzi eta ahoskatu izan dela.
‎Orain arte azaldutako teoriak errealitatearekin alderatu guran, Euskal Herriko hezkuntzan euskal historia nola irakasten den aztertzeko kasu bat hartu dut. Konkretuki euskal hezkuntza ustez ongien dagoen Euskal Herriaren zatian, hots, Euskal Autonomia Erkidegoan (EAE) euskal historiaren egoera zein den aztertzen saiatu naiz.
‎Hola, demagun, argi finkatzen dela historiaren inguruan landu beharreko balioen afera (bai euskal balioena zein bestelakoena), orduan kontzeptuzko eduki konkretu batzuk azaldu dira. Kontzeptuek, gorago esan denaren arabera, aurretiaz azaldutako konbentzioetan izan lukete abiapuntua, ondoren ahalik eta modurik aseptikoenean azaltzeko esparru horien baitan historian zehar jazo dena.
‎Gerra hasi baino lehen Baztango karlistek ez zeukaten erreketeen patruila antolaturik. Era berean, altxamenduarekin azaldutako gazte falangistak, lehen karlista izanak zirela uste izatekoa da.
‎Ohartaraztekoa da Tractatusa liburu ironikoa edo kontraesankorra (berariaz kontraesankorra) dela.liburuak berak hizkuntzaren mugak hausten baititu, ezin daitekeenaz hitz egiten baitu.Wittgensteinek ikuspegi erabat desberdina azalduko du Philosophische Umersucliungenliburuan. I' raciafusean azaldutako hizkuntz eredua gogor kritikatu eta oinarri desberdinekobat proposatuko du. Ikerkuntzetako Wittgenstcinen iritziz, Tractatusean defendatzen denhizkuntz eredua murritzegia da:
‎%51, %75, %99, 9??.' Auzia konpondu gabe dago. Bestetik, E. Gettier ek I963an azaldutako zailtasuna agerizaigu, alegia, ikusmolde tradizionala osagabea dela, onartzen baitu ezagutza gisa inork ezlukeena egingo, batik bat kasu akzidentalak, kasualitatezkoak, txiripaz proposizio egiazkosuertatzen direnak. Osagabea izan ez dadin, aipatutako ezagutzaren hiru baldintzeilaugarren bat gehitu genieke:
‎Platonen Errepublika Filosofia Poiitikoaren lehenengo lana omen da. Bertan funtsean aurkiditzakegu harrezkero Filosofia Politikoaren ikuspuntutik egin diren garrantzi handieneko galderak.Esate baterako, Platonek azaldutako gizartcarcn jatorriari buruzko ideia da Marxek erakusten duena, historiaren kontzepzio materialista, n. A. Smithen Jibcralismoari buruzko zenbait kontzeptu (gizabanakoen interesaren bilaketaren ideia, adibidez) cre agertzcn dira hemen.
‎Beraz, Iñaki Gorroñok azaldutako ondorio bertsuetara heltzen gara: kooperatiben dimentsioak handitu ahala, elkarte horien barnean demokraziaren etaagintaritzaren artean dauden tentsioak ere handitu egiten dira (Gorroño 1975).
‎Madrilgo Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Konfederazioak (CECU Madril), berriz, etxebizitza erosleek 17.400 kexa eta informazio eskaera baino gehiago jaso zituen 2003an, eta erreklamazioen arrazoi nagusia izan zen, erakundera iritsi ziren guztien %19, 7, eta, gainera, aurreko ekitaldiarekin alderatuta, %56ko igoera izan zuen. Erosleek CECU Madrili azaldutako arrazoi nagusiak izan ziren materialen akatsak, hipoteken baldintzak, higiezinen lurzoruaren erregistroari buruzko zalantzak eta kontratuen gehiegizko klausulak. Kontsumoko Institutu Nazionalaren (INC) datuen arabera, 2002 urtean kontsumitzaileen eta erabiltzaileen elkarteek etxebizitzen erosketari buruz jasotako kontsulten eta erreklamazioen kopurua sektore guztietan sortutakoen %12, 7 izan zen, 986.7ek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
azaldu arrazoi 32 (0,21)
azaldu guzti 26 (0,17)
azaldu ideia 25 (0,16)
azaldu jarrera 25 (0,16)
azaldu datu 21 (0,14)
azaldu egitate 20 (0,13)
azaldu egoera 19 (0,13)
azaldu arazo 14 (0,09)
azaldu prozedura 14 (0,09)
azaldu hiru 13 (0,09)
azaldu jokabide 13 (0,09)
azaldu iritzi 11 (0,07)
azaldu irizpide 11 (0,07)
azaldu bi 10 (0,07)
azaldu gai 9 (0,06)
azaldu baldintza 8 (0,05)
azaldu gertaera 8 (0,05)
azaldu prozesu 8 (0,05)
azaldu bariantza 7 (0,05)
azaldu gauza 7 (0,05)
azaldu hainbat 7 (0,05)
azaldu teoria 7 (0,05)
azaldu artikulu 6 (0,04)
azaldu asmo 6 (0,04)
azaldu hori 6 (0,04)
azaldu kasu 6 (0,04)
azaldu kezka 6 (0,04)
azaldu modu 6 (0,04)
azaldu neurri 6 (0,04)
azaldu talde 6 (0,04)
azaldu urrats 6 (0,04)
azaldu zenbait 6 (0,04)
azaldu beste 5 (0,03)
azaldu emaitza 5 (0,03)
azaldu garapen 5 (0,03)
azaldu gizon 5 (0,03)
azaldu gogoeta 5 (0,03)
azaldu ikerketa 5 (0,03)
azaldu informazio 5 (0,03)
azaldu jarraibide 5 (0,03)
azaldu kalte 5 (0,03)
azaldu kritika 5 (0,03)
azaldu ondorio 5 (0,03)
azaldu akusazio 4 (0,03)
azaldu argudio 4 (0,03)
azaldu aukera 4 (0,03)
azaldu berri 4 (0,03)
azaldu delitu 4 (0,03)
azaldu eduki 4 (0,03)
azaldu eredu 4 (0,03)
azaldu ezaugarri 4 (0,03)
azaldu hipotesi 4 (0,03)
azaldu hizkuntza 4 (0,03)
azaldu irudi 4 (0,03)
azaldu tesi 4 (0,03)
azaldu argazki 3 (0,02)
azaldu auzi 3 (0,02)
azaldu balio 3 (0,02)
azaldu bide 3 (0,02)
azaldu elkarrizketa 3 (0,02)
azaldu froga 3 (0,02)
azaldu gainerako 3 (0,02)
azaldu helburu 3 (0,02)
azaldu hura 3 (0,02)
azaldu ikuspegi 3 (0,02)
azaldu ikuspuntu 3 (0,02)
azaldu interes 3 (0,02)
azaldu kalkulu 3 (0,02)
azaldu kontu 3 (0,02)
azaldu lan 3 (0,02)
azaldu lau 3 (0,02)
azaldu lehen 3 (0,02)
azaldu lerro 3 (0,02)
azaldu maila 3 (0,02)
azaldu metodo 3 (0,02)
azaldu metodologia 3 (0,02)
azaldu modelizazio 3 (0,02)
azaldu sailkapen 3 (0,02)
azaldu sei 3 (0,02)
azaldu subjektu 3 (0,02)
azaldu toki 3 (0,02)
azaldu tresna 3 (0,02)
azaldu zalantza 3 (0,02)
azaldu Giza 2 (0,01)
azaldu adibide 2 (0,01)
azaldu adiera 2 (0,01)
azaldu adierazpen 2 (0,01)
azaldu aldaketa 2 (0,01)
azaldu alegazio 2 (0,01)
azaldu animalia 2 (0,01)
azaldu arau 2 (0,01)
azaldu ardo 2 (0,01)
azaldu ariketa 2 (0,01)
azaldu arlo 2 (0,01)
azaldu arrisku 2 (0,01)
azaldu autu 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
azaldu ideia nagusi 6 (0,04)
azaldu egitate gauzatu 5 (0,03)
azaldu prozedura baliatu 5 (0,03)
azaldu jokabide egin 4 (0,03)
azaldu bariantza ehuneko 3 (0,02)
azaldu guzti kontu 3 (0,02)
azaldu kalte egin 3 (0,02)
azaldu modelizazio matematiko 3 (0,02)
azaldu neurri guzti 3 (0,02)
azaldu urrats egoki 3 (0,02)
azaldu akusazio edozein 2 (0,01)
azaldu akusazio izaera 2 (0,01)
azaldu arazo bat 2 (0,01)
azaldu arazo guzti 2 (0,01)
azaldu arazo nola 2 (0,01)
azaldu ardo dastatu 2 (0,01)
azaldu argazki bat 2 (0,01)
azaldu arlo kultural 2 (0,01)
azaldu arrazoi bat 2 (0,01)
azaldu arrazoi berberak 2 (0,01)
azaldu arrazoi frogatu 2 (0,01)
azaldu artikulu bat 2 (0,01)
azaldu autu guzti 2 (0,01)
azaldu bariantza % 2 (0,01)
azaldu bi etapa 2 (0,01)
azaldu bi metodo 2 (0,01)
azaldu egitate bat 2 (0,01)
azaldu egitate edozein 2 (0,01)
azaldu egoera ikusi 2 (0,01)
azaldu egoera prototipiko 2 (0,01)
azaldu gai batzuk 2 (0,01)
azaldu Giza eskubide 2 (0,01)
azaldu hainbat ideia 2 (0,01)
azaldu hiru kasu 2 (0,01)
azaldu hiru metodo 2 (0,01)
azaldu hizkuntza gertakari 2 (0,01)
azaldu ideia oroitzapen 2 (0,01)
azaldu ikerketa objektu 2 (0,01)
azaldu irizpide izendatu 2 (0,01)
azaldu irizpide oinarritu 2 (0,01)
azaldu jokabide bat 2 (0,01)
azaldu kasu praktiko 2 (0,01)
azaldu modu ezinean 2 (0,01)
azaldu ondorio guzti 2 (0,01)
azaldu prozedura jarraitu 2 (0,01)
azaldu prozesu jarraitu 2 (0,01)
azaldu adibide programa 1 (0,01)
azaldu adiera bi 1 (0,01)
azaldu aldaketa plan 1 (0,01)
azaldu alegazio ere 1 (0,01)
azaldu alegazio gainditu 1 (0,01)
azaldu animalia istorio 1 (0,01)
azaldu animalia Javier 1 (0,01)
azaldu arau erkide 1 (0,01)
azaldu arau jarraitu 1 (0,01)
azaldu arazo aurre 1 (0,01)
azaldu arazo ez 1 (0,01)
azaldu arazo hori 1 (0,01)
azaldu arazo jorratu 1 (0,01)
azaldu arazo kasu 1 (0,01)
azaldu arazo komunikazio 1 (0,01)
azaldu arazo konpondu 1 (0,01)
azaldu argazki polizial 1 (0,01)
azaldu argudio aberats 1 (0,01)
azaldu argudio bakoitz 1 (0,01)
azaldu argudio gehien 1 (0,01)
azaldu argudio osasun 1 (0,01)
azaldu ariketa egin 1 (0,01)
azaldu ariketa parte 1 (0,01)
azaldu arrazoi amore 1 (0,01)
azaldu arrazoi argitu 1 (0,01)
azaldu arrazoi berak 1 (0,01)
azaldu arrazoi eman 1 (0,01)
azaldu arrazoi eztabaidatu 1 (0,01)
azaldu arrazoi guzti 1 (0,01)
azaldu arrazoi nagusi 1 (0,01)
azaldu arrazoi ondorioz 1 (0,01)
azaldu arrazoi ondoriozko 1 (0,01)
azaldu arrazoi ugari 1 (0,01)
azaldu arrisku horiek 1 (0,01)
azaldu artikulu azaldu 1 (0,01)
azaldu artikulu eduki 1 (0,01)
azaldu artikulu oinarritu 1 (0,01)
azaldu asmo ere 1 (0,01)
azaldu asmo ez 1 (0,01)
azaldu asmo horiek 1 (0,01)
azaldu asmo protesta 1 (0,01)
azaldu aukera ezarri 1 (0,01)
azaldu aukera guzti 1 (0,01)
azaldu auzi arazo 1 (0,01)
azaldu baldintza bete 1 (0,01)
azaldu baldintza egon 1 (0,01)
azaldu baldintza eskatu 1 (0,01)
azaldu baldintza higatu 1 (0,01)
azaldu baldintza jarri 1 (0,01)
azaldu bariantza kopuru 1 (0,01)
azaldu bariantza proportzio 1 (0,01)
azaldu berri bat 1 (0,01)
azaldu berri kopia 1 (0,01)
azaldu beste artikulu 1 (0,01)
azaldu beste berri 1 (0,01)
azaldu beste ezaugarri 1 (0,01)
azaldu beste gai 1 (0,01)
azaldu beste iritzi 1 (0,01)
azaldu bi adibide 1 (0,01)
azaldu bi gutun 1 (0,01)
azaldu bi ikuspegi 1 (0,01)
azaldu bi modu 1 (0,01)
azaldu bi termino 1 (0,01)
azaldu bi tresna 1 (0,01)
azaldu bide hori 1 (0,01)
azaldu bide orri 1 (0,01)
azaldu datu bakoitz 1 (0,01)
azaldu datu bera 1 (0,01)
azaldu datu demografiko 1 (0,01)
azaldu datu eduki 1 (0,01)
azaldu datu irakurketa 1 (0,01)
azaldu datu kezkagarri 1 (0,01)
azaldu datu kontu 1 (0,01)
azaldu datu oinarri 1 (0,01)
azaldu datu oso 1 (0,01)
azaldu datu segika 1 (0,01)
azaldu delitu bat 1 (0,01)
azaldu delitu edozein 1 (0,01)
azaldu delitu egin 1 (0,01)
azaldu delitu kasu 1 (0,01)
azaldu eduki baino 1 (0,01)
azaldu eduki landu 1 (0,01)
azaldu eduki oinarritu 1 (0,01)
azaldu eduki testuliburu 1 (0,01)
azaldu egitate antolakunde 1 (0,01)
azaldu egitate delitu 1 (0,01)
azaldu egitate egon 1 (0,01)
azaldu egitate hiru 1 (0,01)
azaldu egitate izaera 1 (0,01)
azaldu egitate kasu 1 (0,01)
azaldu egitate lanbide 1 (0,01)
azaldu egitate zeintzuk 1 (0,01)
azaldu egitate ziur 1 (0,01)
azaldu egitate zuhurtziagabekeria 1 (0,01)
azaldu egoera antz 1 (0,01)
azaldu egoera behartu 1 (0,01)
azaldu egoera bertsu 1 (0,01)
azaldu egoera egon 1 (0,01)
azaldu egoera ez 1 (0,01)
azaldu egoera gordin 1 (0,01)
azaldu egoera haiek 1 (0,01)
azaldu egoera iritsi 1 (0,01)
azaldu egoera kontraesan 1 (0,01)
azaldu egoera nahiko 1 (0,01)
azaldu egoera nolabaiteko 1 (0,01)
azaldu egoera orografiko 1 (0,01)
azaldu egoera sortu 1 (0,01)
azaldu elkarrizketa izenpe 1 (0,01)
azaldu elkarrizketa polemika 1 (0,01)
azaldu elkarrizketa sakon 1 (0,01)
azaldu emaitza antzeko 1 (0,01)
azaldu emaitza interes 1 (0,01)
azaldu emaitza ondorio 1 (0,01)
azaldu eredu Alemania 1 (0,01)
azaldu eredu ezaugarri 1 (0,01)
azaldu eredu orain 1 (0,01)
azaldu eredu zein 1 (0,01)
azaldu ezaugarri asko 1 (0,01)
azaldu ezaugarri bereizgarri 1 (0,01)
azaldu ezaugarri jaso 1 (0,01)
azaldu ezaugarri kanptotezina 1 (0,01)
azaldu gai baita 1 (0,01)
azaldu gai elkar 1 (0,01)
azaldu gai gizarte 1 (0,01)
azaldu gai historikodun 1 (0,01)
azaldu gai oinarrizko 1 (0,01)
azaldu gai zehatz 1 (0,01)
azaldu gai zuzenki 1 (0,01)
azaldu gainerako baldintza 1 (0,01)
azaldu gainerako kostalde 1 (0,01)
azaldu gainerako lerro 1 (0,01)
azaldu garapen antzeko 1 (0,01)
azaldu garapen eredu 1 (0,01)
azaldu garapen funts 1 (0,01)
azaldu garapen hori 1 (0,01)
azaldu garapen hurbileko 1 (0,01)
azaldu gauza bera 1 (0,01)
azaldu gauza erraz 1 (0,01)
azaldu gauza kontu 1 (0,01)
azaldu gauza on 1 (0,01)
azaldu gertaera bat 1 (0,01)
azaldu gertaera bikoitz 1 (0,01)
azaldu gertaera ez 1 (0,01)
azaldu gertaera horiek 1 (0,01)
azaldu gertaera ikertu 1 (0,01)
azaldu gertaera Plentzia 1 (0,01)
azaldu gizon Alberto 1 (0,01)
azaldu gizon bibotedun 1 (0,01)
azaldu gizon txiker 1 (0,01)
azaldu gogoeta jaso 1 (0,01)
azaldu gogoeta kontu 1 (0,01)
azaldu gogoeta oinarri 1 (0,01)
azaldu guzti bat 1 (0,01)
azaldu guzti bera 1 (0,01)
azaldu guzti bete 1 (0,01)
azaldu guzti ekarpen 1 (0,01)
azaldu guzti errespetatu 1 (0,01)
azaldu guzti euskal 1 (0,01)
azaldu guzti gorabehera 1 (0,01)
azaldu guzti guraso 1 (0,01)
azaldu guzti ildo 1 (0,01)
azaldu guzti kontratu 1 (0,01)
azaldu guzti maiatz 1 (0,01)
azaldu guzti medio 1 (0,01)
azaldu guzti ondorioz 1 (0,01)
azaldu guzti proposamen 1 (0,01)
azaldu guzti saihestu 1 (0,01)
azaldu guzti soluzio 1 (0,01)
azaldu guzti sortu 1 (0,01)
azaldu hainbat bizipen 1 (0,01)
azaldu hainbat datu 1 (0,01)
azaldu hainbat hausnarketa 1 (0,01)
azaldu hainbat ikerketa 1 (0,01)
azaldu hainbat kezka 1 (0,01)
azaldu helburu burutu 1 (0,01)
azaldu helburu gerturatu 1 (0,01)
azaldu helburu lortu 1 (0,01)
azaldu hiru baldintza 1 (0,01)
azaldu hiru elementu 1 (0,01)
azaldu hiru estrategia 1 (0,01)
azaldu hiru harreman 1 (0,01)
azaldu hiru horizonte 1 (0,01)
azaldu hiru kategoria 1 (0,01)
azaldu hiru kontzientzia 1 (0,01)
azaldu hiru marketin 1 (0,01)
azaldu hizkuntza eredu 1 (0,01)
azaldu hizkuntza erreflexio 1 (0,01)
azaldu hori antzeko 1 (0,01)
azaldu hori ez 1 (0,01)
azaldu hori ezin 1 (0,01)
azaldu hura botere 1 (0,01)
azaldu hura den 1 (0,01)
azaldu hura kate 1 (0,01)
azaldu ideia argi 1 (0,01)
azaldu ideia baliagarri 1 (0,01)
azaldu ideia bat 1 (0,01)
azaldu ideia batzuk 1 (0,01)
azaldu ideia garrantzitsu 1 (0,01)
azaldu ideia ildo 1 (0,01)
azaldu ideia ostera 1 (0,01)
azaldu ideia partaidetza 1 (0,01)
azaldu ideia sinple 1 (0,01)
azaldu ideia zabaldu 1 (0,01)
azaldu ikerketa berri 1 (0,01)
azaldu ikerketa eratorri 1 (0,01)
azaldu ikuspegi aintzat 1 (0,01)
azaldu ikuspegi eleaniztun 1 (0,01)
azaldu ikuspegi erakutsi 1 (0,01)
azaldu ikuspuntu eragin 1 (0,01)
azaldu informazio aztertu 1 (0,01)
azaldu informazio bera 1 (0,01)
azaldu informazio guzti 1 (0,01)
azaldu informazio nahiz 1 (0,01)
azaldu informazio transkripzio 1 (0,01)
azaldu interes bat 1 (0,01)
azaldu iritzi artikulu 1 (0,01)
azaldu iritzi baino 1 (0,01)
azaldu iritzi berri 1 (0,01)
azaldu iritzi desberdin 1 (0,01)
azaldu iritzi ere 1 (0,01)
azaldu iritzi ia 1 (0,01)
azaldu iritzi kritiko 1 (0,01)
azaldu iritzi politiko 1 (0,01)
azaldu iritzi publiko 1 (0,01)
azaldu irizpide baita 1 (0,01)
azaldu irizpide bete 1 (0,01)
azaldu irizpide errepikatu 1 (0,01)
azaldu irizpide jarraitu 1 (0,01)
azaldu irizpide mugatu 1 (0,01)
azaldu irizpide ohar 1 (0,01)
azaldu irizpide orokor 1 (0,01)
azaldu irudi bat 1 (0,01)
azaldu irudi harrapatu 1 (0,01)
azaldu irudi komentatu 1 (0,01)
azaldu jarraibide bete 1 (0,01)
azaldu jarraibide erabili 1 (0,01)
azaldu jarraibide lotu 1 (0,01)
azaldu jarraibide orokor 1 (0,01)
azaldu jarraibide xume 1 (0,01)
azaldu jarrera arrazakeria 1 (0,01)
azaldu jarrera atze 1 (0,01)
azaldu jarrera bat 1 (0,01)
azaldu jarrera berdintasun 1 (0,01)
azaldu jarrera desberdindu 1 (0,01)
azaldu jarrera ere 1 (0,01)
azaldu jarrera garbi 1 (0,01)
azaldu jarrera ondorioz 1 (0,01)
azaldu jarrera oso 1 (0,01)
azaldu jarrera posibilista 1 (0,01)
azaldu jarrera salatu 1 (0,01)
azaldu jarrera tinko 1 (0,01)
azaldu jarrera txalotu 1 (0,01)
azaldu jokabide babespeko 1 (0,01)
azaldu jokabide edozein 1 (0,01)
azaldu jokabide egiteko 1 (0,01)
azaldu jokabide Europa 1 (0,01)
azaldu jokabide europar 1 (0,01)
azaldu jokabide ondorio 1 (0,01)
azaldu jokabide prozesu 1 (0,01)
azaldu kalkulu egin 1 (0,01)
azaldu kalkulu era 1 (0,01)
azaldu kalkulu prozedura 1 (0,01)
azaldu kalte eragin 1 (0,01)
azaldu kalte jasan 1 (0,01)
azaldu kasu bakoitz 1 (0,01)
azaldu kasu kopuru 1 (0,01)
azaldu kezka erantzun 1 (0,01)
azaldu kezka ere 1 (0,01)
azaldu kezka hobeto 1 (0,01)
azaldu kontu asko 1 (0,01)
azaldu kontu horiek 1 (0,01)
azaldu kritika bakar 1 (0,01)
azaldu kritika kolektibo 1 (0,01)
azaldu lan argitaratu 1 (0,01)
azaldu lan ezagutu 1 (0,01)
azaldu lau analisi 1 (0,01)
azaldu lau dimentsio 1 (0,01)
azaldu lau elementu 1 (0,01)
azaldu lehen euskal 1 (0,01)
azaldu lehen kanpotar 1 (0,01)
azaldu lehen lan 1 (0,01)
azaldu lerro bat 1 (0,01)
azaldu lerro hau 1 (0,01)
azaldu lerro nagusi 1 (0,01)
azaldu maila goraipatu 1 (0,01)
azaldu maila jaitsi 1 (0,01)
azaldu maila orokor 1 (0,01)
azaldu metodo baliatu 1 (0,01)
azaldu metodo bat 1 (0,01)
azaldu metodologia aurreprozesatu 1 (0,01)
azaldu metodologia jarraitu 1 (0,01)
azaldu neurri kontu 1 (0,01)
azaldu neurri mota 1 (0,01)
azaldu ondorio bertsu 1 (0,01)
azaldu ondorio lotura 1 (0,01)
azaldu ondorio orokor 1 (0,01)
azaldu prozedura analitiko 1 (0,01)
azaldu prozedura bat 1 (0,01)
azaldu prozedura bete 1 (0,01)
azaldu prozedura edozein 1 (0,01)
azaldu prozedura sinplifikatu 1 (0,01)
azaldu prozedura zeintzuk 1 (0,01)
azaldu prozesu baina 1 (0,01)
azaldu prozesu batzuk 1 (0,01)
azaldu prozesu guzti 1 (0,01)
azaldu prozesu kanpo 1 (0,01)
azaldu prozesu ohitu 1 (0,01)
azaldu sailkapen erabili 1 (0,01)
azaldu sailkapen ondorioz 1 (0,01)
azaldu sei atal 1 (0,01)
azaldu sei kontsola 1 (0,01)
azaldu sei terminal 1 (0,01)
azaldu subjektu ezkutuko 1 (0,01)
azaldu subjektu portaera 1 (0,01)
azaldu talde atzeratu 1 (0,01)
azaldu talde aurre 1 (0,01)
azaldu talde ezberdintasun 1 (0,01)
azaldu teoria alderatu 1 (0,01)
azaldu teoria errealitate 1 (0,01)
azaldu teoria gu 1 (0,01)
azaldu teoria muin 1 (0,01)
azaldu teoria sakondu 1 (0,01)
azaldu teoria tresna 1 (0,01)
azaldu tesi babestu 1 (0,01)
azaldu tesi muin 1 (0,01)
azaldu tesi orokor 1 (0,01)
azaldu toki begiratu 1 (0,01)
azaldu tresna bilduma 1 (0,01)
azaldu tresna erabilera 1 (0,01)
azaldu urrats egikaritu 1 (0,01)
azaldu urrats guzti 1 (0,01)
azaldu urrats nagusi 1 (0,01)
azaldu zalantza argitu 1 (0,01)
azaldu zalantza berdin 1 (0,01)
azaldu zenbait datu 1 (0,01)
azaldu zenbait ideia 1 (0,01)
azaldu zenbait iritzi 1 (0,01)
azaldu zenbait puntu 1 (0,01)
azaldu zenbait xehetasun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia