2001
|
|
UEUk eta HABEk antolatutako Helduen euskalduntzearen III. jardunaldietanhitzaldi bat emateko aukera eskaini zidatenean, bat-batean kokatu nuen hitzaldiaren gaia helduak euskalduntzeko kurrikuluaren markoan eta lehendik egindakosaio baten harian. Izan ere, aurretik urratua genuen jardunaldietako gaia(?
|
Hizkuntzari buruzko
ikuspegi berriak helduen euskalduntzean: alderdi pragmatikoa?), 1998-1999 ikasturtean, kurrikulu berria euskaltegiratzeko mintegi batean.
|
2004
|
|
8
|
Hizkuntzari buruzko
erabakiak burujabetza osoz hartuko dira.
|
2005
|
|
191: "
|
Hizkuntzari buruzko
pentsamenduaren aurrerapen nabarmena baino gehiago izan zen Humboldt-en obra; garai berria ireki zuen hizkuntzaren filosofiaren historian" [Itzulpena: Paulo Agirrebaltzategi].
|
|
Bigarren atala,
|
Hizkuntzari buruzko
teoria eta" antropologia linguistikoa": Humboldtek, 1800 urte inguruan, giza-izakiaren berezko dimentsio linguistikoaren kontzientzia hartzen du, honek bere antropologiarentzat dituen ondorioak onartzen ditu eta, hemendik aurrera, gizakiari buruzko bere ikerketa guztiak" hizkuntz-teoria" propio baten barruan eta bitartez garatzen ditu.
|
|
3
|
Hizkuntzari buruzko
teoria eta" antropologia linguistikoa" 37
|
2007
|
|
Andonegi, X.,?
|
Hizkuntzari buruzko
Erdi Aroko pentsaeraz?, in: Gogoa III -1 (2003) 23 -52 eta III -2 (2003) 197 -234.
|
|
|
Hizkuntzari buruzko
pedagogiaren galdera, sakonean, ez da estrukturala(" zein" da kode linguistikoaren egitura?) edo portaerazkoa(" nola" erabiltzen da hizkuntza komunikazioan?), baizik eta funtzionala(" zertarako" balio dio hizkuntzak gizakiari?) 107 Zentzu honetan interesgarria dirudi Buhlerren" hizkuntzaren teoria" klasikoa gogora ekartzea, non" hizkuntza" —A... " errepresentazio-funtzioa" (zeinuak" sinbolo" bezala objektuarekiko duena)," espresio-funtzioa" (zeinuak" sintoma" bezala igorlearekiko duena) eta" apelazio-funtzioa"
|
|
Horregatik esan dezakegu" formazioa hizkuntzan eta formazio gizatiarra", Menzeren hitzak gure eginez," modu bereiztezinean datozela bat": " Formazio linguistikoak, azken batean, batek bere burua etengabe ‘objektiboago’ eginez joatea esan nahi du, alegia, nitasunean lotuta egotetik askatzea edota nitasun hori bera infinituki zabalduz joatea" 121
|
Hizkuntzari buruzko
hausnarketa horiek, hala ere, pedagogiatik abiatutako ikerketa linguistikoen esparru orokorra baino ez dute zehazten, eta, zentzu honetan, hezitzaileak ezinbestean aztertu beharko du ere gainontzeko giza eta gizarte zientziek hizkuntzaz esaten dutena.
|
2008
|
|
Hutsaren hurrengoa.
|
Hizkuntzari buruzko
tresna-kontzeptuak era horretan pentsatzera behartzen gaituenez gero, euskal kulturaren berezko balioa kultura horren edukietan besterik ez du hautematen ikuspegi instrumental horrek, edukietatik aparte dagoen hizkuntzaren komunikazio, irudikatze, ezagutze eta sortze-jarduna ez baita kulturaren ezaugarri.
|
2009
|
|
" Hizkuntza komunitateak gertatzen dira borrokan, gizarteek oro dituzten konplexutasun eta aniztasun guztiekin.
|
Hizkuntzari buruzko
ikuskera" apolitikoak", hutsaren hurrena dira". BAT 9, 8 or.
|
|
Bernardo Atxaga da egitasmoaren zuzendaria eta hitzarmen bidez gauzatuko da.
|
Hizkuntzari buruzko
aldizkaria izango da, baina ez linguistikari buruzkoa, hizkuntzaren ikuspegi poetikoaren erakusgarria baizik. Erlea aldizkarian lekua izango dute, besteak beste, idazleek hizkuntzarekin edo hizkuntzekin duten loturari buruzko gogoetek, kanpoko idazleek Euskal Herriarekin duten harremanari buruzko idatziek, argitaratutako liburuei buruzko iritziek, jardun kulturalari
|
|
|
Hizkuntzari buruzko
gogoetak bilduko ditu bigarren atalak, eta azkenaldian argitaraturiko liburuei buruz jardungo dute zazpi irakurlek: –Ez da fikzio-idazlerik edo poetarik izango tartean.
|
2010
|
|
Horretan aurrera egin aurretik, baina, gogora ekarri nahi dugu hizkuntzarekiko interes antropologikoa zaharra dela eta —pentsamenduaren historiak erakutsi bezala— hizkuntzaren filosofiak sarri askotan eta ikuspuntu askotatik aztertu duela eta aztertzen duela objektu hori.
|
Hizkuntzari buruzko
hausnarketa filosofikoak —honela Garcia Murga3— elkarreraginean dauden —eta guk hemen aipatu bakarrik egingo ditugun— sei arazo historiko nagusien inguruan biltzen dira: 1.
|
2011
|
|
Galiziako gazteekin soziolinguistika tailerrak egiten ditugu, beti ere, modu ludikoan, ikasiz gozatuz.
|
Hizkuntzari buruzko
aurreiritziak lantzen ditugu, baina alde kognitiboa edo esplikatiboa azaldu beharrean tailerretan bizi egiten ditugu egoera horiek. Azken finean, hizkuntzarekiko aurreiritziengatik batzuek ez dute inoiz galegoa hitz egiteko saiakera egiten, eta beste batzuek berriz, aurkako jarrera izaten dute.
|
|
•-
|
Hizkuntzari buruzko
gogoetarik egiten al da?
|
|
Zubi-hizkuntzarik izan al da itzulpen-prozesuan?
|
Hizkuntzari buruzko
gogoetarik egiten al da?
|
2012
|
|
neoliberalismoaren aurka, ezinbestekoa da marko batezartzea, non eragile guztiek jokatu beharko duten.
|
Hizkuntzari buruzko
arauak, edukiei buruzkoak, monopolioei buruzkoak, eta abar, ezin dira gelditu estatuareneskumenetatik kanpo. Europan badira, jadanik aipatu dugun moduan, zenbait kasuaztertzeko baliagarriak izan daitezkeenak arlo honetan aurrera egiteko.
|
2013
|
|
Atzo irakurri nuen, DNAn, udaltzainek herritarren aurrean nola jokatu behar duten azaltzen duen zirkular bat prestatu duela Gasteizko Udalak.
|
Hizkuntzari buruzko
aipamen interesgarri bat ageri da:
|
|
|
Hizkuntzari buruzko
iritziei hainbeste buelta ematen zaien herrian, mota horretako ezagutza kontzentratua azpibaliatua ikusteak galderak sortzen dizkit. Funtzio bakoitza bere lekuan ez dagoen irudipena sortzen dit.
|
2015
|
|
ez dago hizkuntz politika deliberaturik ez duen gobernurik!
|
Hizkuntzari buruzko
gorabeherak sakonki estudiatzen dituzte herrialde zapaltzaileek!
|
2016
|
|
Horietako bat erabiltzaileen hizkuntzaren lehentasunezko erregistroa da, zerbitzu-erakunde bakoitzak burutuko duena.
|
Hizkuntzari buruzko
informazioa argi ikusteko moduan ageriko da informazio-sistemetan, langileek erraz identifika dezaten paziente bakoitzarekin erabili beharreko hizkuntza.
|
|
|
Hizkuntzari buruzko
dokumentazioaren berezitasunak eta kalitatea
|
2017
|
|
Lehentasuna euskaldun izateko modu sentimental afektiboari eman behar baldin bazaio, Miren Nekane Jausororen laguntzarekin egin berri dugun hausnarketak eta bertatik atera ditugun ondorioek ez dute askorik balio.
|
Hizkuntzari buruzko
kontzientzia etnokulturalaren ezaugarri nabarmenik baldin bada, hori honako hau da: hots, identitate etnokulturalaren diskurtsoak hizkuntza ez duela modu arrazional, pragmatiko eta nazionalean ikusten eta balioesten.
|
|
|
Hizkuntzari buruzko
teoria murriztailearen arabera, non hizkuntza ez den giza errealitatearen sortzaile, hizkuntzak ez luke aldez aurretik sortua dagoen pentsamendu eta jakintza komunikatu besterik egingo. Hartan, hizkuntzak ez du gizarte errealitaterik sortzen, sortua irudikatzen du, komunikazio tresna hutsa denez183 Asimilazioaren politikak teoria murriztaile horren laguntzaz zuritzen ditu hizkuntzen aurkako, linguizidioak?.
|
|
–
|
Hizkuntzari buruzko
diskurtso berritua haztea, partikularki euskaldun izan nahi dutenen aldera,
|
|
les voies du français, a parsed corpus of historical French24), islandieraren corpus historikoa (IcePaHC, Icelandic Parsed Historical Corpus25) edota irlanderaren corpus historikoa (POMIC, The Parsed Old and Middle Irish Corpus26), guztiak maila sintaktikoan etiketatuak.
|
Hizkuntzari buruzko
azterketak egiteko eta hizkuntzen bilakaera ezagutzeko baliabide garrantzitsuak dira guztiak.
|
2018
|
|
3
|
Hizkuntzari buruzko
datuak biltzen dira EAEn 1981 urtez geroztik hamar urteren behin, horrela zehazten da legez zenbat hiztun dagoen. Kale-erabileraren neurketa, berriz, entzuten den hizkuntzaren araberako zenbaketa da, behaketa metodologia.
|
|
Oporretan izan arren, ezin obsesioei itzuri egin.
|
Hizkuntzari buruzko
aipamen bila abiatu naiz liburuan barna. Orriak pasa eta pasa, berriro pasa, berriro begiratu eta hara.
|
2021
|
|
|
Hizkuntzari buruzko
gogoeta
|
|
|
Hizkuntzari buruzko
oharrak ere aurki daitezke liburuan, adibidez, kantuetan erabilitako euskalkien erreferentzia. Bestalde, adierazpen frango ezarri zituen Francisque Michel-ek euskarazko prosodiaz edo
|
|
Euskaldunon zalantza gehienak dira hizkuntza arautuaren ingurukoak, hau da, zer den txarto esanda dagoena eta zer den ondo esanda dagoena; euskara batuaren, estandarraren, hizkera jaso, dotore eta formalaren ingurukoak.
|
Hizkuntzari buruzko
galdera nagusietakoak horiek dira. Eskolan bertan antzematen da.
|
|
|
Hizkuntzari buruzko
usteak adierazteko erantzuleak bilatu ziren euskara komunikazio tresna, identitate iturri, eta, era batera edo bestera, ogibide daukaten profesionalen artean, galdetegia honako talde edo erakunde hauetako hainbat lankideri posta elektronikoz zabalduz: Soziolinguistika Klusterra, haren bazkide diren aholkularitza enpresak, Deustu eta Euskal Herriko Unibertsitateak, Euskal Herriko udal euskara zerbitzuak, Eusko Ikaskuntza, Berria, Jakin, Bai Euskarari, Euskalit, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila eta Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza, Gipuzkoako Foru Aldundiko Hizkuntza Berdintasuna, UZEI, Barnetegiak eta Euskal Etxeak.
|