2006
|
|
Ziur asko galderok ez dute erantzunik izanen, ez epe laburrean behintzat. Balio bezate, besterik ez bada, hizkuntzalaritza oraindik ere zalantzaz eta misterioz jantzitako diziplina dela gogoratzeko, eta gure neurona guztiak kiskali arterainoko gaia badugula
|
hizkuntzaren inguruko
galdera guztiak erantzuten saiatuz gero.
|
2007
|
|
Locke-ren aldean Condillac-en merezimendua datza,
|
hizkuntzaren
galdera garbi epistemologian kokatu izanean, hots, hizkuntzari ezagutzaren teorian toki zentral bat koherenteki eman izanean. Puntu horretan Humboldt Condillac-i darraio:
|
2010
|
|
Horregatik, nire mapak ez dira inolako helburu, baizik eta gero hizkuntzen sustapenneurri egokienak aplikatzeko bitarteko egokiak izatea da asmoa, hizkuntza gizartean zenbateraino sartuta dagoen. az eta hizkuntzarekiko atxikipenaz edo berezko hizkuntzatzat jotzeaz. ez da soilik primus inter pares hizkuntzatzat jotzen dela. besterik gabe, beste hizkuntzen gainetik jartzen da, bai eta erroldan ere, eta ez da hari buruzko galderarik egiten. ...zkuntzaezagutzari buruzko galderak txerta daitezke, baina betiere hizkuntza erregionalei buruz, argi eta garbi beheragoko mailan jarrita; izan ere, inolaz ere ezin da gaztelania maila berean jarri, ezta formalki soilik izanda ere. beste behin ere, espainiako demolinguistikaren eta lehen munduko gainerako estatu guztietan aplikatzen denaren arteko aldea erabatekoa da. gainerako estatuetan, erroldan
|
hizkuntzari buruzko
galderak txertatzen direnean, gehiengoaren hizkuntza edo komunikazio hizkuntza hizkuntza bat gehiagotzat jotzen da, nahiz eta biztanleriaren ehuneko laurogeita hamarren berezko hizkuntza izan, adibidez. demolinguiSTiKa eTa geolinguiSTiKa: oinarrizKo eKarpen BaT normalizazioraKo ez nuke gehiegi luzatu nahi erakutsiko ditudan bi mapak aurrez azaltzen. ziurtzat jotzen dut irakurleen zati batek izango zuela inoiz esku artean nire liburuetakoren bat (euskaltzaindiak argitaratuak). lan horiek ezagutzen ez dituztenentzat, azaldu behar dut XX. mendeko soziolinguistikan ezinbestekotzat jotzen dudan betebehar baten alde egiten dela, aurkezten ditudan ezagutza mapen bidez; hau da, hizkuntza gutxituaren gizarte ezagutza lurraldetik ahalik eta gertuen kokatzearen alde. normalizazio prozesuetan gai hori funtsezkoa dela uste dut, baina ez naiz azalpenetan luzatuko. hizkuntza politikarik onena gizartera egokien eta modurik hurbilenean egokitzen dena da. horregatik, nire mapak ez dira inolako helburu, baizik eta gero hizkuntzen sustapen neurri egokienak aplikatzeko bitarteko egokiak izatea da asmoa, hizkuntza gizartean zenbateraino sartuta dagoen. horretarako, gaur egungo errealitatera egokitu behar da ohiko hizkuntza kartografia (errealitate hori oso aldakorra baita, gainera); eta kartografia horrek oinarrizko bi ezaugarri hauek izan behar ditu, nire ustez:
|
2011
|
|
lehena, aldizkaritik irakurleek gutxien atsegin zuten saila Teologia eta Filosofiakoa izatea (Enbeita, 1960: 80), eta bigarrena, aldizkariaren
|
hizkuntzari buruzko
galdera galdetegiko arrakastatsuena izan zela. Kepa Enbeitaren hitzetan, «93 dira galdera oni erantzun diotenak, denak izan dute zer esana.
|
2014
|
|
Horrela, hiztunaren bizipenakkontatzen dituzten testu biziak lortu ditugu, eguneroko hizkera islatzen dutenak.Galdetegiaren bukaeran, hizkuntza bera bihurtu da elkarrizketagai. Bukaeran egindira
|
hizkuntzari buruzko
galderak nahita, hiztunaren arreta hizkuntzara joaten badaere, horrek elkarrizketa guztian eragin ez dezan.
|
2015
|
|
Orduan ariketa bat egin genuen horretarako, eta galdetegia doitu egindugu. Batez ere
|
hizkuntzari buruzko
galderak utzi ditugu. Ikusten genuen ere subjektibotasunerakoaukera ekidin beharra zegoela.
|
2016
|
|
5. Garrantzitsua litzateke INSSEtekin lantzea biztanleriari buruzko zentsuan
|
hizkuntzari buruzko
galderak sartzeko aukera.
|
2021
|
|
Euskaldunon zalantza gehienak dira hizkuntza arautuaren ingurukoak, hau da, zer den txarto esanda dagoena eta zer den ondo esanda dagoena; euskara batuaren, estandarraren, hizkera jaso, dotore eta formalaren ingurukoak.
|
Hizkuntzari buruzko
galdera nagusietakoak horiek dira. Eskolan bertan antzematen da.
|